BE397693A - - Google Patents

Info

Publication number
BE397693A
BE397693A BE397693DA BE397693A BE 397693 A BE397693 A BE 397693A BE 397693D A BE397693D A BE 397693DA BE 397693 A BE397693 A BE 397693A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
duct
collective
individual
fireplace according
collective duct
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE397693A publication Critical patent/BE397693A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24FAIR-CONDITIONING; AIR-HUMIDIFICATION; VENTILATION; USE OF AIR CURRENTS FOR SCREENING
    • F24F7/00Ventilation

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Cheminée à plusieurs feux ou bouches de ventilation." 
La présente invention est relative à une cheminée à plu- sieurs feux, bouches de ventilation, bouches d'évacuation de fumées, gaz   etc...   convenant pour les locaux superposés d'im- meubles à plusieurs étages. 



   Habituellement, 1 cheminées de ce genre sont constituées par un conduit individuel, c'est-à-dire qui dessert une seule prise pour le placement d'un appareil de chauffage, ou une seu- le prise d'air, etc.. désigné ci-après d'une manière générale par le terme "prise". 



   Ces conduits s'étendent depuis l'étage qu'ils desservent jusqu'au dessus de là toiture du   bâtiment,     @1   existe également des cheminées en forme de conduits individuels construites en boisseaux en terre cuite formant un ensemble de cheminées individuelles, qui permettent... dans une certaine   mesure,d'arriver   à des ensembles moins volumineux. 



   Les cheminées comités à l'aide de ces boisseaux ne dif-   fèrent   pas, en principe, des cheminées en briques, en ce sens   que chaque cheminée dessert uniquement un étage déterminé consti tuant ainsi une cheminée individuelle.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Il existe également des boisseaux d'une forme carrée, comportait un conduit central, généralement de section cir- culaire, entouré de petits conduits en forme de secteur. 



   Le conduit central est utilise comme cheminée proprement dite et les conduits en secteur peuvent servir pour la ventilation et analogues. 



   Dans ces dispositifs le conduit central dessert plu- sieurs prises situées à différents étages et forme un con- duit collectif unique. 



  Les petits conduits en secteur disposés autour de cc conduit central sont destinés à l'aération des locaux et, éventuellement au chauffage d'un étage par de l'air   chaud   obtenu dans un tel conduitpar transmission de chaleur du conduit cen- tral vers le conduit de ventilation. 



   Ces. conduits en secteur forment également des conduits collectifs. 



   Suivant la présente invention, on prévoit d'utiliser   un/   ou plusieurs conduits collectifs,   c'est-à-dire   un conduit desservant plusieurs étages, et des raccordements, c'est-àdire des prises qui sont reliées à un conduit collectif par l'intermédiaire d'un conduit individuel,   c'est-à-dire   par un conduit desservant une seule prise. 



   Le ramonage du conduit collectif peut se faire sans incommoder les occupants de l'immeuble et le ramonage de chaque conduit individuel dans lequel, du reste se dépose la majeure partie des suies, peut se faire sans incommoder les usagers des autres conduits individuels et sans devoir les prévenir. 



   En ce qui concerne la propagation des sons d'un étage à l'autre, elle est pratiquement nulle étant donné que les sons en provenance d'un étage doivent, pour atteindre un   au-   tre étage, circuler d'abord dans un conduit individuel mis dans le conduit collectif et ensuite dans un conduit individuel, ce qui dans tous les cas, comporte en soi un changement brusque de direction. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Suivant une particularité de l'invention, on prévoit d'utiliser des conduits individuels, parallèles à leur con- duit collectif. 



   Cette disposition présente l'avantage d'améliorer le tirage et l'aération par suite d'une circulation dans les conduits exempts de remous à cause précisément dudit paral-   lélisme.   



   Suivant une autre particularité de l'invention, on pré- voit de mettre les conduits individuels en communication avec leur conduit collectif à un niveau supérieur au niveau de la prise et de préférence à un niveau distant de la hau- teur d'un étage ou plus, du niveau de la prise. 



   Cette différence de niveau permet l'égalisation des vitesses de circulation dans les conduits et contribue éga- lement à éviter les remous dans le conduit collectif. 



   De préférence, on utilise des matériaux mauvais iso- lants thermiques entre les conduits collectifs et leur con- duits individuels, ce qui présente l'avantage de favoriser un échange thermique et une égalisation des températures fa- vorables à un bon tirage. 



   D'autres particularités àt détails de l'invention ap- paraîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire et qui   représentera   titre non limitatif, di-   verses   formes de réalisation de l'invention. 



   Les figures 1 à 4 représentent schématiquement la disposition d'une cheminée conforme à l'invention, dans des immeubles à étages. 



   Les figures 56 et sont relatives à des questions constructives. 



   Les éléments correspondants sont désignés dans les. diverses figures par les mêmes chiffres de référence. 



   A la figure 1 on a représenté une disposition convénant pour une cheminée à plusieurs feux à charbon ou autres 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 appareils de chauffage. 



   Un conduit collectif 2 s'étend depuis univeau   déter-     mihé,   généralement les   sous-sol':,   jusqu'au dessus   (-le   la toiture. A l'étage inférieur A, on a   représenté   un poêle à charbon 3 placé en regard d'un raccordement ou   nrise   4. La diteprise est reliée au conduit collectif 2 par l'intermédiaire d'un conduit individuel 5 desservant uniquement l'étage A. Le dit conduit individuel b s'étend parallèlement au conduit collectif 2 et est en communication avec lui à un niveau supérieur au niveau de la prise 4. La distance entre la prise et la communication entre le   conduit     individuel   et le conduit collectif est sensiblement égale à la hauteur d'un étage.

   Le conduit individuel 5 est séparé du conduit collectif 2 par une paroi 6 en un matériau mauvais isolant thermique. 



     A l'étage   B, on a représenté une autre disposition dans laquelle le conduit individuel 5' a une longueur correspondant environ à la hauteur de deux étages. Cette disposition permet un chauffage modéré de   11 étage   C, grâce à la chaleur irradiée par les partie supérieures du conduit 5' et elle est possible lorsqu' il n'y a pas lieu de chauffer aussi fortement l'étage C que l'étage B. 



     A l'étage   D, la cheminée ne comprend que le conduit collectif 2 à l'exclusion d'aucun autre conduit. 



   Enfin à l'étage E, le conduit individuel 5" a une hauteur supérieure à la hauteur de   l'étage.   



   Les portelles 10 permettent le ramonage des conduits individuels. 



   La figure 2 représente schématiquement une application de la cheminée suivant l'invention à la ventilation des locaux superposés. 



   Les prises sont ici constituées par des bouches de ven- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tilation 4-4' etc.. En dehors de cette différence, la dispo- sition des conduits individuels et du conduit collectif res- te le, même. 



   La figure 3 montre une autre disposition dans laquel- le la cheminée éprend un conduit collectif 2 qui à partir de l'étage A bifurque et comprend deux parties de conduit collectif 20 et 21. A chaque étage se trouve un conduit in- dividuel 5, 5', 5", 5"' qui est situé entre les deux par- ties de conduit collectif 20 et 21. 



   A la partie supérieure de   l'immeuble,   les deux parties de conduit collectif 20 et 21 se rejoignent pour constituer un conduit collectif unique 2' sur lequel vient s'adapter la mitre ou chapeau de cheminée 7. 



   A la figure 3, on a   @   représenté un dispositif d'é- vacuation de suie du conduit collectif 2 constitué par un clapet 8 en base de cheminée et un chariot 9;10 sont des portes de ramonage des conduits individuels et 10' des por- tes de ramonage des conduits collectifs. 



   II représente en pointillé l'emplacement de l'encadrement de prise. 



   La figure 4 représente en coupe horizontale une disposition de la cheminée conforme à l'invention convenant pour être placée dans un angle du   bâtiment.   



   Dans cette disposition, on   peut,,par     exemple prévoir   en 5 les conduits individuels d'aérage raccordés au conduit collectif 2 et les conduits individuels pour appareils de chauffage 5' avec leur conduit collectif 2'. 



   La figure 5 est relative à la disposition constructive d'une cheminée conforme à l'invention. Cette figure   montre ¯   disposition comprenant des boisseaux tels que 50 munis d'un rebord 51 et destiné à s'emboiter dans une échancrure   corres- '   pondante 52. Le boisseau 53 d'un genre spécial est destiné au raccordement entre un conduit individuel 5 et un conduit 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 collectif 2 et en   même!   temps au passage d'une partie de conduit collectif 2 à une partie de conduit collectif 2' de section plus grande. 



   La figure 6 est relative à un mod.e   d'obturation   de la communication entre un conduit individuel   5   et son conduit collectif non représenté. 



   Un papillon   60/forme   de cornière disposé à la partie supérieure d'un conduit individuel peut -niveler autour de son arête 61 dans une fenêtre 62 pratiquée   dans   la paroi de conduit individuel 5. 



   Dans la, position représentée le conduit individuel 5 est obturé par la branche 63 du papillon 60, taudis que l' ouverture est obturée par la branche 64. Par   tract jon   sur la tringle 65, on peut basculer le papillon 60 dans le sens indiqué par la flèche, ce qui ouvre le conduit   indivuduel   5 et réalise l'obturation de la   fenêtre   62 à l'aide de la branche 63 dans la position verticale. 



   Cette disposition assure un amorçage parfait du tirage des conduits par conservation d'une réserve de gaz chauds en dessous du papillon, pour remédier aux inconvénients bien connus qui résultent du réchauffement de   Impartie   supérieure de la cheminée par les premiers rayons du soleil et provoquent un renversement du tirage ou ce que les usagers appellent un bouchon. 



   Si l'on adopte la disposition représentée figure 7, il est nécessaire d'utiliser des matériaux bon isolant thermique pour la conservation de la chaleur. 



   Le papillon 60, est de préférence monté sur son pivot d'une manière amovible de façon à permettre le ramonage du conduit individuel 5 par la fenêtre 62. Il est de préférence construit en terre réfractaire, béton ou analogue. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La figure 7 est relative à une disposition particuliè- re de la partie supérieure du conduit collectif 2. 



   Suivant cette disposition le conduit collectif est terminé à sa partie supérieure par deux chicanes 70 et 71 placées à des niveaux différents et   l'un(71)   en partie au- dessus de l'autre (70) ; de cette manière on évite les ren- tréesde pluie, de neige, etc..dans le conduit collectif et surtout les refoulements d'air. 



   D'autre part, les faces supérieures 70' et 71' des di- tes chicanes sont inclinées vers la paroi extérieure 72 du conduit collectif 2 et sont prolongées par la dite paroi. 



   A cet effet, la chicane 71 est simplement constituée par une partie pliée.de l'extrémité Supérieure du conduit collectif, tandis que la chicane inférieure 70 est fermée par une partie repliée qui peut être découpée dans la pa- roi du conduit collectif et au droit de cette chicane le conduit collectif est pourvu d'un évidement 73;. de cette manière la pluie ou la neige tombant sur la face 70' peut s'écouler vers l'extérieur du conduit collectif et ruisselle le long de la paroi verticale se trouvant dans la prolongation de la chicane 70. 



   Le conduit collectif 2 est encore entouré à sa partie supérieure d'un manchon 74 étranglé à sa partie supérieure en 75. 



   L'air qui entre à la   partie   inférieure de ce   manchon se     déplace dans la direction de la flèche repréeentée et subit à la partie supérieure du manchon une augmentation de vitesse   qui   résulte   de la   diminution   de   section, ce   qui   favorise le ti-:   rage. 



    Il est évidement que l'invention n'est pas exclusivement limitée aux formes de réalisation décrites et représentées et   que bien des modifications peuvent être apportées dans le for-   me, la constitution, le nombre eu le genre d'éléments entrant dans sa réalisation, sans sortir pour cela du cadre du présent brevet,  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Chimney with several fires or vents."
The present invention relates to a chimney with several burners, ventilation openings, smoke and gas exhaust vents, etc., suitable for rooms superimposed on multi-storey furniture.



   Usually, 1 such chimneys are constituted by an individual duct, that is to say which serves a single outlet for the placement of a heating appliance, or a single designated air inlet, etc. hereinafter generally by the term "taking".



   These conduits extend from the floor that they serve to the top of the roof of the building, @ 1 also exist chimneys in the form of individual conduits built in terracotta bushels forming a set of individual chimneys, which allow. .. to some extent, to arrive at smaller sets.



   Committee fireplaces using these bushels do not differ, in principle, from brick fireplaces, in that each chimney serves only a specific floor, thus constituting an individual chimney.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   There are also bushels of a square shape, with a central duct, generally of circular section, surrounded by small ducts in the form of a sector.



   The central duct is used as the actual chimney and the sector ducts can be used for ventilation and the like.



   In these devices, the central duct serves several outlets located on different floors and forms a single collective duct.



  The small sector ducts arranged around this central duct are intended for ventilation of the premises and, optionally, for the heating of a floor by hot air obtained in such a duct by transmitting heat from the central duct to the duct. ventilation.



   These. sector conduits also form collective conduits.



   According to the present invention, provision is made to use one / or more collective conduits, that is to say a conduit serving several floors, and connections, that is to say outlets which are connected to a collective conduit by the 'intermediary of an individual conduit, that is to say by a conduit serving a single outlet.



   The sweeping of the collective duct can be done without inconveniencing the occupants of the building and the sweeping of each individual duct in which, moreover, most of the soot is deposited, can be done without disturbing the users of the other individual ducts and without having to warn them.



   As far as the propagation of sounds from one floor to another is concerned, it is practically nil since the sounds coming from one floor must, to reach another floor, first circulate in an individual duct. put in the collective conduit and then in an individual conduit, which in all cases involves in itself a sudden change of direction.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   According to a particular feature of the invention, provision is made to use individual conduits, parallel to their collective conduit.



   This arrangement has the advantage of improving the draft and aeration as a result of circulation in the ducts free of eddies precisely because of said parallelism.



   According to another particular feature of the invention, provision is made to put the individual conduits in communication with their collective conduit at a level higher than the level of the outlet and preferably at a level distant from the height of a floor or more, of the level of the catch.



   This difference in level allows the equalization of circulation speeds in the ducts and also helps to avoid eddies in the collective duct.



   Preferably, poor thermal insulating materials are used between the collective conduits and their individual conduits, which has the advantage of promoting heat exchange and equalization of temperatures favorable to good draft.



   Other particularities and details of the invention will become apparent in the course of the description of the drawings appended hereto and which will represent, without limitation, various embodiments of the invention.



   Figures 1 to 4 schematically show the arrangement of a fireplace according to the invention, in multi-storey buildings.



   Figures 56 and relate to constructive questions.



   The corresponding elements are designated in the. various figures with the same reference numbers.



   In Figure 1 there is shown an arrangement suitable for a fireplace with several coal fires or other

 <Desc / Clms Page number 4>

 heaters.



   A collective duct 2 extends from a determined level, generally the basement ':, to the top (-the roof. On the lower floor A, there is shown a charcoal stove 3 placed opposite 'a connection or nrise 4. The said outlet is connected to the collective duct 2 via an individual duct 5 serving only the floor A. Said individual duct b extends parallel to the collective duct 2 and is in communication with him at a level higher than the level of the outlet 4. The distance between the outlet and the communication between the individual duct and the collective duct is substantially equal to the height of a floor.

   The individual duct 5 is separated from the collective duct 2 by a wall 6 made of a poor thermal insulating material.



     On stage B, another arrangement has been shown in which the individual duct 5 ′ has a length corresponding approximately to the height of two stages. This arrangement allows moderate heating of 11 stage C, thanks to the heat irradiated by the upper parts of the duct 5 'and it is possible when it is not necessary to heat stage C as strongly as stage B .



     Upstairs D, the fireplace only includes collective duct 2 to the exclusion of any other duct.



   Finally on the E floor, the individual 5 "duct has a height greater than the height of the floor.



   The gates 10 allow the sweeping of the individual conduits.



   FIG. 2 schematically represents an application of the chimney according to the invention to the ventilation of superimposed premises.



   The outlets here are made up of air vents.

 <Desc / Clms Page number 5>

 4-4 'tilation etc. Apart from this difference, the arrangement of the individual ducts and the collective duct remains the same.



   FIG. 3 shows another arrangement in which the chimney runs a collective duct 2 which, from stage A branches off and comprises two parts of collective duct 20 and 21. On each stage there is an individual duct 5, 5 ', 5 ", 5"' which is located between the two parts of collective duct 20 and 21.



   At the upper part of the building, the two parts of collective duct 20 and 21 meet to form a single collective duct 2 'on which the bolster or chimney cap 7 fits.



   In Figure 3, there is shown a soot evacuation device of the collective duct 2 consisting of a valve 8 at the base of the chimney and a carriage 9; 10 are sweeping doors of the individual ducts and 10 'of the doors. - sweeping of collective ducts.



   It represents in dotted lines the location of the socket frame.



   FIG. 4 shows in horizontal section an arrangement of the chimney according to the invention suitable for being placed in a corner of the building.



   In this arrangement, it is possible, for example, to provide at 5 the individual ventilation ducts connected to the collective duct 2 and the individual ducts for heating devices 5 'with their collective duct 2'.



   FIG. 5 relates to the constructive arrangement of a fireplace according to the invention. This figure shows an arrangement comprising plugs such as 50 provided with a flange 51 and intended to fit into a corresponding notch 52. The plug 53 of a special kind is intended for connection between an individual duct 5 and a conduit

 <Desc / Clms Page number 6>

 collective 2 and at the same! time during the passage of a part of collective duct 2 to a part of collective duct 2 'of larger section.



   FIG. 6 relates to a mod.e for closing off the communication between an individual duct 5 and its collective duct, not shown.



   A butterfly 60 / angle iron arranged at the top of an individual duct can level around its edge 61 in a window 62 made in the wall of the individual duct 5.



   In the position shown, the individual duct 5 is closed by the branch 63 of the butterfly 60, but the opening is closed by the branch 64. By leaflet jon on the rod 65, the butterfly 60 can be tilted in the direction indicated by the arrow, which opens the individual duct 5 and obtains the closing of the window 62 using the branch 63 in the vertical position.



   This arrangement ensures perfect initiation of the draft of the ducts by keeping a reserve of hot gases below the throttle, to remedy the well-known drawbacks which result from the heating of the upper part of the chimney by the first rays of the sun and cause a reversal. draft or what users call a cork.



   If we adopt the arrangement shown in Figure 7, it is necessary to use good thermal insulating materials for heat preservation.



   The butterfly 60 is preferably mounted on its pivot in a removable manner so as to allow the sweeping of the individual duct 5 through the window 62. It is preferably constructed of refractory earth, concrete or the like.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   FIG. 7 relates to a particular arrangement of the upper part of the collective duct 2.



   According to this arrangement, the collective duct is terminated at its upper part by two baffles 70 and 71 placed at different levels and one (71) partly above the other (70); in this way we avoid the inflow of rain, snow, etc. into the collective duct and especially the backflow of air.



   On the other hand, the upper faces 70 'and 71' of the said baffles are inclined towards the outer wall 72 of the collective duct 2 and are extended by the said wall.



   For this purpose, the baffle 71 is simply constituted by a folded part of the upper end of the collective duct, while the lower baffle 70 is closed by a folded part which can be cut out in the wall of the collective duct and at the bottom. right of this chicane the collective duct is provided with a recess 73 ;. in this way the rain or snow falling on the face 70 'can flow outwards from the collective duct and trickle down along the vertical wall located in the extension of the baffle 70.



   The collective duct 2 is still surrounded at its upper part by a sleeve 74 constricted at its upper part at 75.



   The air which enters the lower part of this sleeve moves in the direction of the arrow shown and undergoes at the upper part of the sleeve an increase in speed which results from the reduction in section, which favors the pulling.



    It is evidently that the invention is not exclusively limited to the embodiments described and shown and that many modifications can be made in the form, the constitution, the number or the kind of elements entering into its realization, without going beyond the scope of this patent,


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. EMI8.1 ----------------- 1. Cheminée à plusieurs feux ou bouches de ventilation pour locaux superposés et comprenant un ou plusieurs conduits collectifs, et des raccordements ou prises à divers étages, caractérisée en ce que les dites prises sont reliées à un conduit collectif par l'intermédiaire d'un conduit individuel. CLAIMS. EMI8.1 ----------------- 1. Chimney with several fires or ventilation openings for superimposed premises and comprising one or more collective ducts, and connections or sockets at various floors, characterized in that said sockets are connected to a collective duct by means of a individual leads. 2. Cheminée suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le dit conduit individuel est parallèle au dit conduit collectif. 2. Fireplace according to claim 1, characterized in that said individual duct is parallel to said collective duct. 3. Cheminée suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le dit conduit individuel est en communication avec le conduit collectif à un niveau supérieur au niveau de la prise, avec entre¯ces niveaux une différence de niveau, de préférence égale ou supérieure à un étage. 3. Fireplace according to claim 1, characterized in that said individual duct is in communication with the collective duct at a level higher than the level of the outlet, with entrēces levels a difference in level, preferably equal to or greater than one floor. 4. Cheminée suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le dit conduit individuel est accolé à son conduit collectif et séparé de lui par une cloison en matériau mauvais isolant thermique. 4. Fireplace according to claim 1, characterized in that said individual duct is attached to its collective duct and separated from it by a partition made of poor thermal insulating material. 5. Cheminée suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 3, caractérisée par des moyens pour obturer les communications entre les conduits individuels et leur conduit collectif. 5. Fireplace according to any one of claims 1 to 3, characterized by means for closing off the communications between the individual ducts and their collective duct. 6. Cheminée suivant la revendication 5, caractérisée en ce qu'un papillon en forme de cornière, disposé entre un con- duit individuel et son conduit collectif, peut pivoter autour de son arête dans une fenêtre de la paroi du conduit individuel. 6. Fireplace according to claim 5, characterized in that a butterfly in the form of an angle iron, arranged between an individual duct and its collective duct, can pivot around its edge in a window in the wall of the individual duct. 7. Cheminée suivant l'une ou l' autre des revendications précédentes caractérisé en ce que le conduit collectif est terminé à sa partie supérieure par des chicanes de fumées placées à des niveaux différents et les unes en -oartie au dessus des autres. 7. Fireplace according to one or the other of the preceding claims characterized in that the collective duct is terminated at its upper part by smoke baffles placed at different levels and one in -oartie above the other. 8. Cheminée suivant la revendication 7, caractérisé en ce que les faces supérieures des dites chicanes sont in- <Desc/Clms Page number 9> clinées vers la paroi externe, du conduit collectif et sont prolongées par la dite paroi. 8. Fireplace according to claim 7, characterized in that the upper faces of said baffles are in- <Desc / Clms Page number 9> clinées towards the outer wall of the collective duct and are extended by said wall. 9. Cheminée suivant l'une ou l'autre des revendications 7 et 8 caractérisé en ce que le conduit collectif est entouré à sa partie supérieure d'un manchon étranglé à sa partie sup érieure. 9. Fireplace according to either of claims 7 and 8 characterized in that the collective duct is surrounded at its upper part by a sleeve constricted at its upper part. 10. Cheminée telle que décrite et représentée. 10. Fireplace as described and shown.
BE397693D BE397693A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE397693A true BE397693A (en)

Family

ID=64348

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE397693D BE397693A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE397693A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1167724A (en) Heat collector for installation in a house flue, and related method for heating a fluid such as water
EP0143724B1 (en) Fireplace operated as an open fire or as a closed stove
BE397693A (en)
CA2858467A1 (en) Heating apparatus having very high efficiency, a shallow profile and a wide view
FR2562213A1 (en) Combined grill/oven cooking apparatus with single fireplace
FR2464435A1 (en) Private house heating system - has water storage vessel containing fire place and flue extending for two storeys
FR2579300A1 (en) Control device for the closing door of a casing for a closed hearth and casing and hearth thus equipped
FR3008482A1 (en) IMPROVEMENT IN HEATING INSTALLATIONS WITH SMOKE EXHAUST DUCT PROVIDED WITH A COMBUSTION AIR INLET
FR2558934A2 (en) Domestic heating installation with a closed hearth using a solid fuel of the wood or wood-derivative type.
FR2500588A1 (en) WOOD HEATING APPARATUS INCLUDING AN APPARENT FIREPLACE
CH652478A5 (en) Self-contained hearth device for hot-air circulation for fireplaces
EP1985928A1 (en) Panoramic heating device with pre-heated primary air
FR2476277A1 (en) Interior fireplace for wood - has front air intake which can be closed and second below hearth
FR2460448A1 (en) Domestic log fireplace with fresh air heater - has duct recirculating room air through casing on each side
FR2580789A1 (en) Heat-recovery apparatus which can be fitted into an open-hearth fireplace
FR2540606A1 (en) Solid fuel stove
FR2499215A1 (en) Shutter preventing heat loss from chimney flue - is edge hung or has rocking lever counter-weighted to remain open and operated by hand lever
EP0169869A1 (en) Calory recuperator with open hearth for chimneys of apartments or individual houses
FR2558573A1 (en) Combustion method applicable to combustion chambers of closed hearths, solid-fuel boilers and the like.
FR2590352A1 (en) New multi-functional heating apparatus
FR2898961A1 (en) Mobile barbecue furnace chimney device for use in e.g. cottage, has motor rotating in two directions of endless screw which is directly connected to nut plate, where motor is accessible by inspection panel and electrically controlled
EP0526485B1 (en) Tridirectional-draught air or water back boiler using a parabolic backplate
FR2606862A1 (en) Insertable stove having a heat recuperator
EP0102911A2 (en) Device and method for heat recovery in a fire-box
FR2814534A1 (en) Wood stove for hot water production has front door for loading fuel, smoke exhaust pipe with damper and water tank in upper part of hearth