BE397685A - - Google Patents

Info

Publication number
BE397685A
BE397685A BE397685DA BE397685A BE 397685 A BE397685 A BE 397685A BE 397685D A BE397685D A BE 397685DA BE 397685 A BE397685 A BE 397685A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
contact
relay
station
selector
stations
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE397685A publication Critical patent/BE397685A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q5/00Selecting arrangements wherein two or more subscriber stations are connected by the same line to the exchange
    • H04Q5/02Selecting arrangements wherein two or more subscriber stations are connected by the same line to the exchange with direct connection for all subscribers, i.e. party-line systems

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Keying Circuit Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositifs de transmission téléphonique et de commande à distance 
On connaît des dispositifs de transmission télé- phonique et de commande à distance dans lesquels on ..envoie à partir d'une station centrale vers les sous-stations des impulsions qui se complètent pour chaque phase de transmis- sion de manière à former une série constante d'impulsions. 



  Ces dispositifs fonctionnent à l'aide de mécanismes de com- mande à pas qui sont'excisés par les indicateurs de chiffres 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 disposés à la station centrale, mais avec l'aide de chaînes de relais qui doivent   être   prévues dans l'une des stations ou dans les deux. 



   De même, on connaît encore des dispositifs de com- mande à distance dans lesquels on prévoit aux stations prin- distributeurs cipales et auxiliaires des dispositifs/actionnés synchroni- quement qui sont mis en marche lors d'une excitation qui est effectuée par une phase de commutation ou de commande et qui continuent ensuite à être manoeuvrés synchroniquement. 



  Les dispositifs connus de la catégorie mentionnée en dernier lieu et également les dispositifs de transmission   téléphoni-   que et de commande à distance cités au début présentent l'inconvénient qu'ils nécessitent un très grand nombre d'or- ganes de commutation et que, notamment dans le cas de dispo- sitifs dans lesquels un nombre relativement grand de sta- tions extérieures doivent être raccordés à une station cen- trale, de grandes difficultés de commutation se produisent qui ne peuvent être vaincues que par une utilisation im- portante de relais, de contacts et avant tout de conduc- teurs, etc..... 



   La présente invention supprime les inconvénients des dispositifs connus, grâce au fait que, à chaque station, on prévoit des organes de sélection actionnés synchronique- ment et dont la commande a lieu sous la dépendance d'un donneur de cadence central qui est excité, aussi bien lors de phases de commande, à partir de la station centrale, que lors de phases de commutation à partir d'une des stations extérieures. De préférence, la disposition est réalisée de telle manière que le donneur de cadence central qui est constitué avantageusement par un ou par plusieurs mécanis- mes de commande à pas se déplace une fois après que l'exci- tation s'est produite et agit en outre sur les phases de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 commutation ou d'appel à effectuer.

   De préférenoe, les dif- férentes commandes s'effectuent grâce au fait que pour les contacts attribués à la commande considérée du ou des méca- nismes de commande à pas, on intercale un repos dans la con- tinuation de la manoeuvre du dispositif central donnant la cadence et par conséquent dans les organes de sélection qui sont avantageusement également des mécanismes de commande à pas de la station extérieure par laquelle la commande est tout d'abord préparée. Avant que la commande ne soit effec- tuée définitivement, on contrôle la marche synchrone du sé- lecteur donneur de cadence. à la station de surveillance ain- si que le sélecteur actionné à la station exploitée, grâce au fait que, après parcours d'un nombre de pas constant et identique pour toutes les commandes, un second intervalle de temps est intercalé.

   Si le sélecteur commandé se trouve à ce moment sur son'contact de contrôle, la commande est ef-. fectuée. Si cela n'est pas le cas, la commande reste sans ac- tion. De ce fait, on obtient le résultat que, des dérange- ments ou des impulsions erronées ne peuvent pas produire de déclenchement d'une commande erronée. 



   Une autre réalisation avantageuse de l'invention consiste en ce que l'on attribue un grand nombre de stations extérieures à une station de surveillance tandis que l'on prévoit pour toutes les stations extérieures un dispositif de réception unique qui est monté à volonté sur les diffé- rentes conduites de communication et n'est branchée sur la station désirée d'une conduite qu'après l'arrivée d'un ap- pel. De ce fait, il est rendu possible de n'établir le dis- positif indicateur que pour le nombre de commutateurs qui se présentent au maximum dans une station extérieure. Dans un exemple d'exécution de l'invention, l'appareillage est réalisé de telle manière qu'on ne peut prendre dans chaque   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 station que des informations sur la position des commuta- teurs.

   Il peut toutefois être également modifié en ce sens que, lors d'un déclenchement automatique d'un commutateur ou lors de la, réaction d'un relais de   mise à   la terre, il est transais à la station de surveillance, un signal d'alar- me général qui indique sur quelle conduite de communication se trouve la station atteinte par le dérangement. L'employé interroge alors les différentes stations de cette section de telle sorte qu'il peut déterminer facilement quel est le commutateur déclenché. Il n'est pas nécessaire de mention- ner spécialement que l'ensemble de l'installation présente une valeur technique beaucoup plus élevée grâce à l'intro- duction du signal d'alarme général. 



   Le dessin ci-joint montre deux exemples de ré alisa- tion de l'invention dans le cas de l'utilisation pour la com - munication entre seulement deux stations. Pour la simplici- té, on a en outre représenté des stations avec seulement un sélecteur; La figure 1 décrit un exemple d'exécution, les figures 2 et 3 correspondent à la seconde forme de réalisa- tion. 



   Pour la compréhension du schéma, on expliquera tout d'abord comment est effectuée la représentation. Les enroulements d'un relais sont désignés pax des majuscules et les contacts qui leur correspondent par des minuscules. 



  Les indices supérieurs des minuscules désignent le nombre des contacts. Si un relais possède deux enroulements, ceux- ci sont différenciés par des chiffres arabes au début et à la fin des enroulements. Le relais H, par exemple, auquel sont attribués les enroulements H (1-2) et H (3-4) possède les contacts hl, h2. h3, h4, et la 5. Les enroulements du relais H possèdent un sens d'enroulement opposé. Ceci est caractérisé grâce au fait que pour l'enroulement H (1-2) 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le nombre supérieur (2) et pour l'enroulement H (3-4) le nombre inférieur (3) est raccordé aux pôles négatifs. Les contacts de fonctionnement sont représentés en position ou- verte, les contacts de repos en position fermée. 



   La bobine de commande de chaque mécanisme de com- mande à pas est désignée par D. Outre ses bancs de contact D1 et D11, elle possède deux contacts de fonctionnement à arbres dwo1 et dwo2 qui restent ouverts seulement dans la posi- tion de repos (position normale) et restent en outre fermés pendant tout le déplacement. Des relais de ralentissement à amortissement à l'aide de cuivre sont représentés par un encadrement rectangulaire de leurs bobines de relais. Ils réagissent pratiquement sans retard et retombent avec un re- tard de 0,1 à 0,2 seconde. 



   Dans les réalisations ci-après on décrit une phase complète de commande à distance et de signalisation du fonc- tionnement à distance. On suppose que l'employé préposé aux commutations peut mettre hors circuit à la station de sur- veillance U l'interrupteur S16 de la station exploitée A qui est désignée dans la position de mise en circuit. A cet effet, il actionne le bouton de mise hors circuit T6 par le- quel le contact de fonctionnement T62 duquel le relais de mise en marche A est excité. Ce dernier met en circuit en passant par son contact de fonctionnement al et le contact de repos ro le relais d'impulsion J qui, après la réaction, met en cours-circuit son enroulement secondaire par le con- tact i2, de sorte qu'il possède un faible retard de chute. 



  Grâce aux contacts de repos il et i3, les deux conducteurs sont interrompus. Tous les enroulements du relais récepteur E se trouvant en série retombent ainsi au même moment. A la station d'exploitation A grâce au contact de repos e - est mis en circuit le relais intermédiaire Ze qui met au pôle 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 positif par son contact ze2 l'aimant de commande du sélec- teur D, de sorte que celui-ci continue à faire manoeuvrer d'un pas en partant de la position 0 ses balais de contact Dl et D11. 



   A la station de surveillance, le même fonctionne- ment s'effectue de sorte qu'en cet endroit également les balais du sélecteur D se trouvent sur le premier pas. Si- multanément, par le contact à arbres dwo1est excité le re- lais Zo qui met à son tour sous courant en passant par zo1 le relais Ro. Ce dernier possède, grâce à un condensateur couplé en parallèle de capacité élevée, un retard de chute d'environ 5 secondes? Grâce au contact de repos ro, le cir- cuit de mise en marche est interrompu après le relais J de sorte que celui-ci ferme à nouveau ses contacts de repos il et i3 et met à nouveau en circuit les conducteurs. Les con- tacts récepteurs E réagissent à nouveau, Ze retombe et la bobine de sélecteur D est à nouveau sans courant. 



   Grâce à l'excitation de l'aimant D de sélecteur, le contact de repos d'armature da est fermé, lequel est com- mandé directement par l'armature de l'aimant de sélecteur. 



  Il est par conséquent ouvert lorsque l'armature est attirée et est fermé lorsque l'armature est retombée. Comme le sé- lecteur D se trouve déjà sur le premier pas, et que le con- tact de fonctionnement à arbres dwo2 est fermé, le relais de cadence T est alors excité en passant par le contact d'armature fermé da. Ce relais sépare à nouveau par ses con- tacts de repos t1 et t2 les conducteurs, de sorte que les re- lais récepteurs E deviennent à nouveau sans courant et que de ce fait, tous les sélecteurs raccordés D continuent à être manoeuvrés d'un pas. Lors de l'excitation de la bobi- ne d'aimant D du sélecteur à pas donnant la cadence, le con- tact d'armature d, est ouvert à la station de surveillance, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de sorte que le relais T devient à nouveau sans courant et retombe avec retard.

   Les conducteurs sont à nouveau mis en circuit, les relais récepteurs E à nouveau excités et les bobines de sélection D à nouveau mises hors circuit. Cette phase se reproduit périodiquement de sorte que les sélec- teurs raccordés continuent à être mis en circuit dans la sui- te successivement et synchroniquement. 



   Dès que le mécanisme de commande à pas   donnant   la cadence atteint le contact Nr 6 par le balai Dl, le relais J est excité en passant par le contact de marche T16 du bouton de mise hors circuit encore comprimé T6 ainsi que par le contact V22. Le relais V a été excité d'une manière conforme      aux impulsions pendant la course du sélecteur, étant donné que le relais de retard V1 a été mis en circuit par le con- tact de repos zel et que par le relais Vl le relais de re- tard V2 a été également mis en circuit. Le relais v2 qui, par suite de son retard de chute avait été maintenu pendant le déplacement du sélecteur à pas, retombe alors, étant don- né que, le relais d'impulsion I est mis en circuit en passant par le contact 6 du balai de sélecteur Dl.

   L'intervalle de temps pendant   leque   les conducteurs sont coupés au pas Nr6 est déterminé également dans sa longueur par le retard de chute V2. 



     '   A la station d'exploitation A le relais V1 retombe pendant cet intervalle de temps et met en circuit, en passant par son contact de repos v12,le contact de fonctionnement v21 le contact 6 du plateau de sélecteur DT, le relais de mise hors circuit R6. de sorte qu'il se maintient sur son contact de fonctionnement propre r61 et le contact v32 et prépare la mise hors circuit de l'interrupteur à huile par la fermeture de son contact r62. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Après l'expiration de l'intervalle de temps P1, les conducteurs sont à nouveau mis en circuit comme déjà dit, de sorte qu'une continuation de la manoeuvre du sélecteur à pas, à l'aide du relais de cadence T, peut à nouveau se produire. Cette continuation de la manoeuvre a lieu tout d'abord, conformément aux impulsions, jusqu'au contact 12 du tableau de sélecteur D I, auquel est intercalé à nouveau à la station de surveillance un intervalle de ternes relative- ment long grâce au contact de fonctionnement fermé a2. Pen- dant l'intervalle de temps P2, le relais de retard V1 retom- be à la station d'exploitation et met en circuit le relais de contrôle S en passant par son contact de repos v12 de sorte qu'à ce moment la sûreté de mise hors circuit est mise sous courant. 



   Par la rotation de l'arbre du commutateur à huile S 15, le relais de modification H retombe, relais qui était maintenu lui-même sur son contact d'arrêt hl. Cette excita- tion de H se produit également lorsque l'arbre du commuta- teur à huile tourne à grande vitesse, étant donné que les deux enroulements du relais d'arrêt possèdent des sens d'en- roulement   opposés   Par l'excitation du relais de modifica- tion H, les contacts h3   et 124   sont fermés de sorte qu'au mo- ment où le sélecteur à pas atteint le contact Nr 16 du ta- bleau DIT, le relais 1 de la station de fonctionnement est mis sous courant en passant par v22 et le contact de mise hors circuit S15.

   De la même manière qu'à la station de surveillance, un intervalle de temps dans la mise en circuit synchrone des sélecteurs est effectué à ce moment de la sta- tion d'exploitation par la rupture des conducteurs à l'aide des contacts il et i3. Pendant cet intervalle de temps, le relais H est à nouveau excité une fois à la station d'exploi- tation de sorte qu'il peut à nouveau se maintenir sur son 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 contact h2. D'autre part, le relais de retard V1 retombe également'à la station de surveillance, relais qui met sous courant en passant par son contact v12 le relais de lampe R16. Le relais R16 prépare par la fermeture de son contact r163 la mise en circuit de la lampe L16 qui ne peut pas en- core brûler parce que son circuit est tout d'abord encore fermé par le contact s2.

   Dès que toutefois le sélecteur à pas D a atteint le contact nr 35 à la station d'exploita- tion A'est intercalé à nouveau un intervalle de temps dans le cours duquel le relais S est à nouveau mis en circuit à la station de surveillance. A ce moment, la lampe L16 peut être mise sous tension en passant par le contact s2, l'in- terrupteur général LS pour les lampes, le contact de droite de l'interrupteur d'acquittement QT et r163, de sorte que l'employé préposé aux commutations est renseigné sur la question de savoir si l'opération de commutation a été effec- tuée de la manière voulue. Par le déplacement du commuta- teur Qt il acquitte l'appel tandis que la lampe L16   s'allume   a nouveau. 



   Comme on le voit, toutes les lampes sont éteintes aussi longtemps que l'interrupteur général des lampes se trouve dans la position indiquée. Seules brûlent celles dont l'interrupteur d'acquittement QT prend une autre posi- tion que la position réelle de l'interrupteur à huile. Par le renversement de l'interrupteur LS, le schéma peut être couplé en allumage tandis que les contacts de gauche des interrupteurs d'acquittement   QT   entrent en fonctionnement. 



  Grâce au relais Rh dont l'enroulement Rh (1-2) a été mis sous courant par l'excitation du relais R16 et qui était maintenu lui-même à l'aide de l'enroulement Rh (3-4) et par son contact rh1, la sonnerie Hu est mise en circuit. Elle résonne aussi longtemps que l'employé interrompt le circuit 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 du relais RH à l'aide du bouton HT. 



   Le relais de contrôle S se maintient lui-même à la station de surveillance sur son contact s1. Ce maintien auto- matique est interrompu à chaque déplacement du sélecteur, étant donné qu'alors le contact zo2 est ouvert. Si dans ce cas, le sélecteur D de la station de surveillance était resté en arrière d'un pas, le dernier intervalle do temps P4 aurait été introduit au moment où le sélecteur D de la station de surveillance aurait déjà quitté le contact Nr35. Dans un cas pareil, le relais S ne peut pas être mis en circuit, c'est-à-dire qu'aucune lampe ne brûle, A la station d'exploi- tation le sélecteur D ne se trouve pas dans la position 0, lorsque le donneur de cadence a déjà terminé sa course et le courant de repos s'écoule à nouveau.

   Ce fait est utilisé pour effectuer par l'excitation de tous les relais d'arrêt de la station la transmission répétée des positions de tous les interrupteurs. A cet effet, on utilise le relais de retard V3 qui s'était maintenu dans la position de fonctionnement pendant l'émission des impulsions mais qui, lors de l'éta- blissement du courant de repos, continue,. c'est-à-dire lors d'une interruption relativement longue du contact ze3 retom- be. 



   En cas de dérangement, l'enroulement K (1-2) du relais du contrôle K est excité en passant par le contact .de   et fonctionnement à arbres dwo1 Ye contact de repos v31; le re-   lais K interrompt, à l'aide de son contact de repos kle 
1 circuit d'arrêt du relais d'arrêt H. En même temps, le sé- lecteur D se trouvant à la station d'exploitation, est amené automatiquement à la position 0 en passant par dwo1, v31,les contacts d'interruption automatiques du sélecteur du et ze2. 



  Après avoir atteint la position 0,   o'est-à-dire   lorsque le contact dwo2 est ouvert, à la station d'exploitation, le 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 circuit du relais zo est coupé lequel retombe avec un re- tard d'environ 5 secondes par suite de la capacité couplée en parallèle. Pendant cet intervalle de temps, aucune pha- se de signalisation du fonctionnement à distance ne peut être excitée, de sorte que d'autres stations dont les sélec- teurs sont éventuellement tombés hors du pas peuvent en tous cas se synchroniser grâce au fait qu'ils amènent également leur sélecteur automatiquement à 0. 



   Après la chute du relais To, le relais J se trou- vant à la station d'exploitation est mis sous courant en passant par le contact zo1 et le contact dé repos h5 de sorte'que les conducteurs sont à nouveau interrompus. Tous les sélecteurs se déplacent sur le premier pas et le don- neur de cadence central se met en fonctionnement à nouveau de la manière déjà décrite ci-dessus de sorte qu'alors toutes les positions des interrupteurs sont signalées. 



   Si, par suite d'une surtension, un interrupteur à huile se déclenche, son relais de modification correspon- dant H retombe, lequel produit de la manière connue, à l'ai- de de son contact h5 l'excitation du donneur de cadence central et fait débuter ainsi la phase d'appel. 



   La transmission d'une phase de commutation avec signalisation correspondante dure environ 4 secondes lors- que l'on emploie des sélecteurs simples et environ 5 secon- des si l'on emploie des sélecteurs de groupes. 



   En actionnant le bouton de commande KT, toutes les stations peuvent être excitées à volonté, de manière à transmettre un contrôle général. De ce fait, au contact 11 du sélecteur raccordé est déclenchée une commande qui, dans toutes les stations d'exploitation met sous courant pendant un faible intervalle de temps, le relais de contrôle K (3-4). 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



  Ce dernier sépare provisoirement à l'aide de son contact de repos Kl tous les relais de modification H des interrup- teurs à huile qui se maintiennent eux-mêmes en position nor- male, de sorte que ceux-ci retombent et font débuter la transmission de toutes les positions d'interrupteurs. Comme on le voit, lors d'un déplacement, tous les appels sont transmis, de sorte que la phase de contrôle prend relative- ment peu de temps. De la même manière, des interrupteurs à huile, qui doivent être déclenchés simultanément dans une même ou dans différentes stations, sont appelés successive- ment. 



   Dans l'exemple de réalisation décrit, les con- tacts O12 sont attribués aux commandes de commutation à distance et les contacts 14-35 aux signaux du fonctionnement à distance et l'on attribue au contact de contrôle pour la commande à distance le no 12 et à celui pour la signalisa- tion du fonctionnement à distance le n  35. Il va de soi que la répartition des contacts sur les sélecteurs s'éta- blit suivant les exigences du service de même que le nombre des sélecteurs ou des mécanismes à pas employés à chaque station. La différenciation l'un de l'autre des différen- tes stations de fonctionnement est obtenue par des sélec- teurs de groupes. Si l'on doit transmettre, par exemple, vers une station 4 une commande à distance, il y a lieu tout d'abord de sélecter la station 4 à l'aide des sélecteurs de groupes.

   Le couplage synchrone du sélecteur de groupe a lieu également par un sélecteur de groupe central, donneur de cadence. Sa marche synchrone est également toujours sur- veillée par le comptage des pas parcourus en bloc. Après la.fin de la sélection des groupes, le sélecteur placé en dessous à ce moment est mis en fonctionnement, sélecteur au contact duquel le relais de commande ou de signalisation du 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 fonctionnement est raccordé. Lorsque l'on emploie des sé- lecteurs de groupe$, les stations sont sélectées successi- vement, c'est-à-dire que le donneur de cadence fait deux tours lorsqu'il s'agit de stations différentes. 



   La transmission des impulsions de commande a lieu dans l'exemple de réalisation décrit à l'aide d'un courant de repos, ce qui permet de faire en sorte que tous les re- lais de réception sont parcourus par le courant continu et que les différents sélecteurs conservent leurs impulsions de continuation d'entraînement au même moment et dans les mêmes conditions. L'introduction de l'intervalle de temps pour la sélection de la, commande de commutation a ce moment se produit d'une manière simple en ce sens que la transmis- sion à dista.nce est interrompue à la station considérée pour un temps donné d'avance de sorte que l'élément produi- sant le contact ne peut pas continuer sa manoeuvre. Il se- rait na,turel de travailler de la même manière avec du cou- rant de travail sans sortir du cadre de la présente inven- tion.

   Néanmoins, dans cette forme de réalisation des dis- positifs de surveillance spéciaux seraient nécessaires pour contrôler l'état électrique des conducteurs si cela paratt nécessaire pour des motifs d'exploitation. 



   Il va de soi que le dispositif indicateur peut être modifié à volonté à la station de surveillance. C'est ainsi qu'il est possible d'indiquer l'interrupteur à huile déclenché par une lumière scintillante ce qui permet au schéma d'être couplé en allumage et en obscurité. En lieu et place d'organes séparés d'indication et de commande, on peut employer des interrupteurs d'acquittement de la taxe dans lesquels les lampes de signalisation, les interrup- teurs de commande (Tg T6) et l'interrupteur d'acquittement      (QS) sont réunis en un appareil. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   En vue d'éviter un couplage défectueux ou un ap- pel erroné pour le cas invraisemblable où un sélecteur d'u- ne station s'accélère dans une mesure déterminée, pendant le repos durant lequel les autres sélecteurs se trouvent sur le contact de contrôle, on complète de la manière décri- te pour ce sélecteur le nombre des impulsions et l'on attri- bue avantageusement en dehors du repos encore une impulsion de durée particulièrement longue. Cette impulsion de durée relativement longue est intercalée avantageusement avant le repos, de sorte que, par la différence de longueur des im- pulsions, on évite avec une sûreté absolue, un couplage dé- fectueux même en cas d'une accélération éventuelle d'un des mécanismes de commande. 



   Dans la forme de réalisation suivant la figure 2, les relais, les contacts etc... sont désignés de la même manière que dans l'exemple de réalisation précédent. On suppose que l'employé préposé aux connexions peut prendre des renseignements sur la. position du commutateur de marche 4 qui doit correspondre à la sous-station suivant la figure 3. A cet effet, il amène tout d'abord l'interrupteur de ren- versement T4 qui se trouve en position d'attente de commu- tation ou de surveillance dans la position de fonctionne- ment suivant la figure 2, ce qui permet à ses contacts T41 et T42 d'être fermés. Ensuite, il actionne pendant une faible période le bouton de mise en marche AT qui met sous courant le relais de cadence T (1-2).

   Ce dernier interrompt par son contact de repos tll le courant de repos des con- ducteurs de sorte que tous les relais récepteurs E branchés en série des stations raccordées sont désexcités. 



   A la station de surveillance, le relais intermé- diaire Ze est mis sous courant en passant par le contact de repos e, relais qui met à son tour, sous tension les ai- mants de sélecteurs D à l'aide du contact   zeIII   lorsque le 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 contact de fonctionnement v31 est fermé.

   Bien que le re- lais V3 ait été séparé de la tension positive par zel il se maintient pendant un temps relativement long dans la posi- tion de travail étant donné qu'il avait été couplé en paral- lèle avec le condensateur C3 par son contact v311.   Comme â   ce moment, le sélecteur D a quitté sa position de repos le contact de fonctionnement à arbre dwo est fermé et en même temps le contact de repos d'armature da est ouvert, de sor- te que le relais de cadence T retombe à nouveau avec un re- tard dont la grandeur est donnée par les dimensions de la résistance mettant en circuit l'enroulement T (4-5). Les conducteurs sont à nouveau mis en circuit par t11, de sorte que tous les relais récepteurs E réagissent à nouveau et que les aimants sélecteurs D deviennent sans courant.

   Com- me de ce fait le contact de repos d'armature est alors à nouveau fermé, le relais de cadence T réagit à nouveau et déplace ainsi le sélecteur raccordé D sur le pas suivant. 



  Cette phase se produit constamment de sorte que les sélec- teurs raccordés sont déplacés par pas de contact en contact. 



   Dès que le sélecteur D de la station de surveil- lance atteint le relais 4, en passant par T42 et le contact de fonctionnement d'armature Da le relais B est excité, le- quel couple en parallèle à l'aide de son contact bl un con- densateur de grande capacité. Le relais B'sépare par son contact de repos bIII le relais de cadence T de la tension positive de sorte que le contact de repos tII se ferme à nouveau et que les relais récepteurs E peuvent à nouveau réagir. De ce fait, l'aimant de sélection D est désexcité et ouvre le contact d'armature da. Le relais B est alors sans courant et libère son armature avec un retard d'envi- ron 0,2 seconde donné par la capacité couplée en parallèle. 



  Alors le relais de cadence T peut à nouveau réagir en pas- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 sant par bIII et à nouveau continuer à faire manoeuvrer le sélecteur D. On intercale de la même manière un inter- valle de temps au contact 12 du sélecteur rotatif D. 



   Aux endroits d'exploitation suivant la figure 2, les relais de réception E sont retombés d'une manière con- forme aux impulsions grâce a. ux interruptions périodiques de courant de repos dans le conducteur, tandis qu'également le relais intermédiaire Ze qui, à son tour, continue à commander en réponse aux impulsions à l'aide de Ze le sé- lecteur D. En même temps, par le contact de fonctionnement   zel,le   relais de retard V1 est mis sous courant en réponse aux impulsions, lequel ne répond pas pendant la transmis- sion des impulsions. Le relais de retard V1 excite de son coté par son contact de fonctionnement V11 le relais de retard V2 qui couple par son contact v21 un condensa.teur T2 de grande capacité.

   Des que le sélecteur D a atteint le quatrième contact et qu'à la station de surveillance l'intervalle de temps dont il a été question ci-dessus a été intercalé le relais de retard V1 retombe et couple par son contact de repos v1III le relais de préparation R (1-2) qui se maintient à l'aide de son second enroulement R (4-5) sur son contact de fonctionnement propre rl et sur le con- tact à arbres dwo. 



   Après la fin de l'intervalle de temps, la dispo- sitif central donneur de cadence se dépla.ce à nouveau et introduit au contact 12 après un nombre constant de pas un autre intervalle de temps dans lequel à nouveau le re- lais de retard V1 retombe. Comme le relais R s'était main- tenu et que par conséquent le contact de fonctionnement r III est encore fermé, grâce au contact de repos v1III se trouvant au contact 12 du tableau de sélecteur DI le relais de sélection V (1-2) est mis en circuit, lequel se maintient 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 sur son second enroulement U (4-5) son.contact de fonc- tionnement propre u1 et le contact à arbres encore fermé dwo, La réaction du relais de sélection U fait que les contacts de commutateur de cette station sont raccordés au relais émetteur J (1-2) en vue de la transmission de leurs signalisations. 



   La signalisation des positions des interrupteurs a lieu directement en concordance avec la. phase de sélec- tion à l'aide du tableau de contact de sélecteurs DII dont les balais sont déplacés oontre les balais DI de telle sor- te qu'ils dépassent seulement après le pas 12 leurs contacts correspondants 13-36. On suppose que les deux interrupteurs représentés S2 et S3 se trouvent dans la position de mise en   circuit.   Des que   albrs   le balai de sélecteur DII arrive au contact 17, le relais d'impulsion J (1-2) est mis sous courant en passant par le contact de mise en circuit du commutateur S2, le contact d'armature fermé da, le contact de fonctionnement uIII du relais de sélection V et le con- tact de fonctionnement v3III du relais de retard V3.

   De ce fait, et par suite de l'ouverture du contact de repos iII le conducteur est coupé et celà pour une durée qui est donnée par le retard de chute de V3. Des que le relais de retard V3 est retombé par suite de l'ouverture du contact zeI le relais d'impulsion J est à nouveau sans courant de sorte que le contact iII se ferme et met en circuit le con- ducteur. 



   Après la fin de cet intervalle de temps, le dis- positif central donnant la cadence continue à déplacer le .sélecteur raccordé, tandis qu'il transmet   à   la station choisie tous les appels relatifs aux positions des commuta- teurs en ce sens que l'on intercale par chaque commutateur un intervalle de temps aux différents contacts de sélecteurs. 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 



  On attribue à chaque commutateur deux contacts de sélec- teurs. Si l'intervalle de temps est intercalé au premier contact, il caractérise la position de mise en circuit, s'il est intercalé au deuxième contact, il caractérise la posi- tion hors circuit du commutateur. 



   A la station de surveillance suivant la figure 2, par suite de l'intervalle de temps introduit au contact 17 du sélecteur D, le relais de retard v1 est retombé entre- temps. Grâce au contact de repos vl est excité le relais à lampe Re (1-2) qui se maintient lui-même sur son propre contact de travail re2I et son second enroulement Re2 (4-5) et met simultanément en circuit la lampe de signal   Le 2   en passant par re2III. La même phase se reproduit lorsque le sélecteur D est arrivé sur le contact 19 où le relais à lam- pe R e3 est mis en circuit. De cette manière, pour un dé- placement du sélecteur, toutes les positions des commuta- teurs sont indiquées par l'illumination des lampes à signaux correspondants.

   Par une mise en action de peu de durée du bouton de pression d'acquittement QT tous les relais indica- teurs retombent à nouveau, de sorte que les lampes de signa- lisation sont à nouveau sombres et libres pour une nouvelle indication. 



   Dès que le sélecteur donnant la cadence a atteint à la station de surveillance la position 0, il reste en pla- ce étant donné que, par l'ouverture du contact à arbres dwo le relais à cadence T ne peut plus être excité. Les conduc- teurs sont à nouveau mis en circuit d'une manière constante. 



  Aux stations d'exploitation retombe alors non seulement le relais de retard Vl, mais également le relais V2 qui, dans le cas où le sélecteur D est tombé hors de pas, il effectue son retour automatique dans la position 0. Notamment l'ai- mant de sélecteur D de la station d'exploitation est excité d'une manière intermittente en passant par le contact de re- 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 pos V2III et le contact d'interruption automatique du jus- qu'à   ée   que le sélecteur a atteint la position 0 et a ou- vert à cet endroit le contact à arbres dwo. Grâce à l'ou- verture de dwo le circuit de maintien automatique des re- lais R et U est interrompu simultanément de sorte que l'ap- pareillage de sélection est à nouveau libre pour une nou- velle phase de sélection. 



   La lampe de signal L se trouvant à la station de surveillance est commandée par le contact de fonctionne- ment ze1, elle s'allume ainsi lorsque l'appareillage de sé- lection fonctionne ou lorsque les conducteurs à distance sont ouverts par l'intermédiaire du conducteur. 



   Sur les schémas de connexion on a représenté seu- lement le cas où les positions des commutateurs d'un cer- tain nombre de stations qui se trouvent toutes sur un bran- chement de conducteur doivent être surveillées. Si le nom- bre des stations est plus élevé, et si elles sont reliées par groupes à la station centrale de surveillance en pas- saut par différents branchements on établit un interrupteur à fonctions multiples avec lequel l'appareillage de sélec- tion et les lampes indicatrices peuvent être couplées à vo- lonté à la main sur les différents branchements. 



   Comme déjà dit, le dispositif acquiert une beau- coup plus grande valeur lorsque en cas de mise hors circuit automatique d'un interrupteur à huile, un signal d'alarme général est transmis vers la station de surveillance. Les appareils nécessaires pour la transmission de ce signal avertisseur sont représentés en pointillé aux figures 1 et 2. 



   Si l'on déclenohe par exemple l'interrupteur   à   huile S3 automatiquement, le condensateur Ca3 est mis sous tension par le contact   S3.de   mise hors circuit. Le contact 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 de charge de ce condensateur met pendant un faible espace de temps sous courant le relais A (1-2) qui réagit, tandis qu'il couple en parallèle à l'aide de son contact al de son second enroulement A (4-5) un condensateur Cao de grande capacité. Le condensateur couplé en parallèle fait que le relais A retombe à nouveau seulement avec un retard d'environ 1,5 seconde.

   Pendant cet espace de temps, le conducteur à distance est interrompu étant donné que le second enroulement du relais d'impulsion J (4-5) est mis sous courant par le contact de fonctionnement aIII et que i II ce relais ouvre son conta.ct de repos/pour environ 1,5 se- conde. 



   Tous les relais récepteurs E du branchement sont donc sans courant pendant environ 1,5 seconde. De plus, à la station de surveillance, par suite de l'ouverture de ze II retombe non seulement le relais de retard Vl,mais encore le relais de retard V2 qui avait été excité par V11 et avait couplé en parallèle à l'aide de V21 un condensa- teur CII de grande capacité. Par la chute'de V2,le clapet FK est déclenché en passant par   v2III,  clapet qui met sous tension par son conta,ct fk la, sonnerie HU. L'employé pré- posé aux connexions sera averti par un signal acoustique que dans une des stations de ce branchement un interrupteur a été déclenché ou bien qu'un relais a réagi.

   Il fait re- monter le clapet FK de sorte que le signal disparait et qu'il peut alors interroger les différentes stations de la manière indiquée. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Telephone transmission and remote control devices
There are known telephonic transmission and remote control devices in which pulses are sent from a central station to the substations which complement each other for each transmission phase so as to form a series. pulse constant.



  These devices operate by means of stepped control mechanisms which are excised by the number indicators.

 <Desc / Clms Page number 2>

 arranged at the central station, but with the help of relay chains which must be provided in one or both stations.



   Likewise, remote control devices are also known in which there are provided at the main and auxiliary stations devices / actuated synchronously which are started during an excitation which is carried out by a phase of. switching or control and which then continue to be operated synchronously.



  The known devices of the last-mentioned category and also the telephone transmission and remote control devices mentioned at the beginning have the drawback that they require a very large number of switching units and that, in particular in the case of devices in which a relatively large number of outdoor stations are to be connected to a central station, great switching difficulties arise which can only be overcome by the extensive use of relays, of contacts and above all of drivers, etc .....



   The present invention overcomes the drawbacks of the known devices, by virtue of the fact that at each station, synchronously actuated selection members are provided, the control of which takes place under the control of a central timing giver which is also excited. both during control phases, from the central station, than during switching phases from one of the external stations. Preferably, the arrangement is made such that the central cadence giver which advantageously consists of one or more stepping control mechanisms moves once after the excitation has occurred and acts in response. in addition to the phases of

 <Desc / Clms Page number 3>

 switching or calling to be made.

   Preferably, the various commands are carried out thanks to the fact that for the contacts assigned to the command in question of the step control mechanism (s), a rest is inserted in the continuation of the maneuver of the central device giving the rate and therefore in the selection members which are advantageously also step control mechanisms of the external station by which the control is first prepared. Before the command is finalized, the synchronous operation of the cadence selector is checked. at the monitoring station as well as the selector actuated at the operating station, thanks to the fact that, after a constant and identical number of steps have been taken for all the commands, a second time interval is inserted.

   If the selector commanded is at this moment on its control contact, the command is ef-. carried out. If this is not the case, the command remains without action. As a result, the result is that faults or faulty pulses cannot trigger a faulty command.



   Another advantageous embodiment of the invention consists in assigning a large number of external stations to a monitoring station while providing for all the external stations a single reception device which is mounted at will on the different communication lines and is only connected to the desired station in a line after a call has arrived. As a result, it is made possible to set up the indicating device only for the number of switches which are present at the most in an external station. In an exemplary embodiment of the invention, the apparatus is produced in such a way that it is not possible to take in each @

 <Desc / Clms Page number 4>

 station as information on the position of the switches.

   However, it can also be modified in the sense that, during an automatic tripping of a switch or during the reaction of an earthing relay, it is transmitted to the monitoring station, a signal of General alarm which indicates on which communication line the station affected by the fault is located. The employee then polls the various stations in that section so that he can easily determine which switch is triggered. It is not necessary to mention in particular that the whole installation has a much higher technical value thanks to the introduction of the general alarm signal.



   The accompanying drawing shows two exemplary embodiments of the invention in the case of use for communication between only two stations. For simplicity, we have also shown stations with only one selector; FIG. 1 describes an exemplary embodiment, FIGS. 2 and 3 correspond to the second embodiment.



   To understand the diagram, we will first explain how the representation is carried out. The windings of a relay are designated by upper case letters and their corresponding contacts by lower case letters.



  The upper indices of lowercase denote the number of contacts. If a relay has two windings, these are distinguished by Arabic numerals at the start and end of the windings. Relay H, for example, to which the windings H (1-2) and H (3-4) are assigned, has contacts hl, h2. h3, h4, and 5. The windings of relay H have an opposite winding direction. This is characterized by the fact that for the winding H (1-2)

 <Desc / Clms Page number 5>

 the upper number (2) and for the H winding (3-4) the lower number (3) is connected to the negative poles. The operating contacts are shown in the open position, the rest contacts in the closed position.



   The control coil of each stepping mechanism is designated by D. In addition to its contact banks D1 and D11, it has two shaft operating contacts dwo1 and dwo2 which remain open only in the rest position ( normal position) and also remain closed throughout the movement. Copper damped deceleration relays are represented by a rectangular frame of their relay coils. They react practically without delay and fall back with a delay of 0.1 to 0.2 seconds.



   In the embodiments below, a complete phase of remote control and signaling of the remote operation is described. It is assumed that the employee in charge of the switching operations can switch off at the monitoring station U the switch S16 of the operating station A which is designated in the switch-on position. To this end, it actuates the switch-off button T6 by which the operating contact T62 which the switch-on relay A is energized. The latter switches on via its operating contact al and the rest contact ro the pulse relay J which, after the reaction, switches on its secondary winding via contact i2, so that it has a low fall delay.



  Thanks to the normally closed contacts il and i3, both conductors are interrupted. All the windings of the receiver relay E which are in series therefore drop out at the same time. At the operating station A thanks to the rest contact e - the intermediate relay Ze is switched on, which puts the

 <Desc / Clms Page number 6>

 positive by its contact ze2 the control magnet of the selector D, so that the latter continues to maneuver by one step starting from position 0 its contact brushes D1 and D11.



   At the monitoring station, the same operation takes place so that the brushes of selector D are also in the first step here. Simultaneously, by the shaft contact dwo1, the relay Zo is energized, which in turn puts current through the relay Ro1 through zo1. The latter has, thanks to a capacitor coupled in parallel of high capacity, a delay of fall of approximately 5 seconds? By means of the normally closed contact ro, the starting circuit is interrupted after the relay J so that the latter closes its normally closed contacts il and i3 again and switches the conductors back on. Receiving contacts E react again, Ze drops out and selector coil D is again without current.



   By energizing the selector magnet D, the armature rest contact da is closed, which is actuated directly by the armature of the selector magnet.



  It is therefore open when the frame is attracted and is closed when the frame is dropped. As the selector D is already in the first step, and the shaft operating contact dwo2 is closed, the cadence relay T is then energized via the closed armature contact da. This relay again separates the conductors by its rest contacts t1 and t2, so that the receiving relays E again become without current and therefore all the connected selectors D continue to be operated with not. When the magnet coil D of the step selector giving the cadence is energized, the armature contact d, is open at the monitoring station,

 <Desc / Clms Page number 7>

 so that the relay T again becomes without current and drops out with a delay.

   The conductors are switched on again, the receiving relays E energized again and the selector coils D again switched off. This phase is repeated periodically so that the connected selectors continue to be switched on successively and synchronously.



   As soon as the step control mechanism giving the cadence reaches the contact Nr 6 by the brush Dl, the relay J is energized by passing through the start contact T16 of the still compressed switch-off button T6 as well as by the contact V22. Relay V has been energized in a pulsed manner during the selector stroke, since delay relay V1 has been switched on by the rest contact zel and by relay Vl the reset relay. - later V2 was also switched on. Relay v2 which, due to its fall delay had been maintained during the movement of the step selector, then drops out, given that the pulse relay I is switched on passing through contact 6 of the brush. of selector Dl.

   The time interval during which the conductors are cut at pitch Nr6 is also determined in its length by the fall delay V2.



     '' At operating station A, relay V1 drops during this time interval and switches on, via its normally-open contact v12, operating contact v21, contact 6 of the selector plate DT, the switching off relay circuit R6. so that it remains on its own operating contact r61 and contact v32 and prepares the switching off of the oil switch by closing its contact r62.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   After the expiration of the time interval P1, the conductors are switched on again as already stated, so that a continuation of the operation of the step selector, using the cadence relay T, can again happen. This continuation of the maneuver takes place first, in accordance with the pulses, up to contact 12 of the selector switch board DI, to which is again interposed at the monitoring station a relatively long interval of dull thanks to the operating contact. closed a2. During the time interval P2, the delay relay V1 drops back to the operating station and switches on the control relay S via its normally closed contact v12 so that at this moment the safety switch-off is switched on.



   By the rotation of the shaft of the oil switch S 15, the modification relay H drops out, the relay itself being held on its stop contact hl. This excitation of H also occurs when the shaft of the oil switch turns at high speed, since the two windings of the stop relay have opposite directions of winding. By energizing the relay change H, contacts h3 and 124 are closed so that when the step selector reaches contact Nr 16 of the DIT table, relay 1 of the operating station is switched on. passing through v22 and the switch-off contact S15.

   In the same way as at the monitoring station, a time interval in the synchronous switching on of the selectors is effected at this point in the operating station by breaking the conductors using the contacts il and i3. During this time interval, relay H is energized once again at the operating station so that it can again stay on its

 <Desc / Clms Page number 9>

 contact h2. On the other hand, the delay relay V1 also drops back to the monitoring station, which relay energizes the lamp relay R16 through its contact v12. Relay R16 prepares by closing its contact r163 for switching on the lamp L16 which cannot yet burn because its circuit is first of all still closed by contact s2.

   As soon as the step selector D has reached contact nr 35 at the operating station A, a time interval is again inserted in which the relay S is switched on again at the monitoring station. . At this moment, the lamp L16 can be energized by passing through the contact s2, the general switch LS for the lamps, the right contact of the acknowledgment switch QT and r163, so that the employee in charge of the switching is informed as to whether the switching operation has been carried out in the desired manner. By moving the Qt switch it acknowledges the call while the L16 lamp comes on again.



   As can be seen, all the lamps are off as long as the main lamp switch is in the position shown. Only those whose QT acknowledgment switch takes a position other than the actual position of the oil switch burn. By reversing the LS switch, the diagram can be switched on while the left-hand contacts of the QT acknowledgment switches come into operation.



  Thanks to the Rh relay, the Rh winding (1-2) of which was energized by the excitation of the R16 relay and which was maintained itself by means of the Rh winding (3-4) and by its contact rh1, ringer Hu is switched on. It sounds as long as the employee interrupts the circuit

 <Desc / Clms Page number 10>

 RH relay using the HT button.



   The control relay S maintains itself at the monitoring station on its contact s1. This automatic maintenance is interrupted each time the selector is moved, given that the zo2 contact is then open. If in this case the selector D of the monitoring station had been left behind by one step, the last time interval P4 would have been entered when the selector D of the monitoring station would have already left contact Nr35. In such a case, relay S cannot be switched on, ie no lamp is burning, At the operating station, selector D is not in position 0, when the cadence giver has already finished his run and the quiescent current flows again.

   This fact is used to effect by energizing all the stop relays of the station the repeated transmission of the positions of all the switches. For this purpose, use is made of the delay relay V3 which was maintained in the operating position during the emission of the pulses but which, when the quiescent current is established, continues. that is to say during a relatively long interruption of the contact ze3 drops out.



   In the event of a fault, the winding K (1-2) of the control relay K is energized by passing through the contact .de and shaft operation dwo1 Ye rest contact v31; the relay K interrupts, using its rest contact kle
1 stop circuit of the stop relay H. At the same time, the selector D, located at the operating station, is automatically brought to position 0 via dwo1, v31, the automatic interrupt contacts of the selector and ze2.



  After reaching position 0, i.e. when the dwo2 contact is open, at the operating station, the

 <Desc / Clms Page number 11>

 relay zo circuit is cut which drops out with a delay of about 5 seconds due to the capacitance coupled in parallel. During this time interval, no signaling phase of remote operation can be energized, so that other stations whose selectors have possibly fallen out of step can in any case synchronize thanks to the fact that they also automatically set their selector to 0.



   When relay To falls, relay J at the operating station is energized via contact zo1 and de-energized contact h5 so that the conductors are again interrupted. All the selectors move to the first step and the central cadence generator starts up again in the manner already described above so that all the positions of the switches are signaled.



   If, as a result of an overvoltage, an oil switch trips, its corre- sponding modification relay H drops out, which produces in the known manner, with the aid of its contact h5, the excitation of the cadence giver. central and thus begins the call phase.



   The transmission of a switching phase with corresponding signaling takes about 4 seconds when using single selectors and about 5 seconds if using group selectors.



   By actuating the KT control button, all stations can be energized at will, so as to transmit general control. As a result, at contact 11 of the connected selector, a command is triggered which in all operating stations energizes the control relay K (3-4) for a short time.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



  The latter temporarily separates with the help of its break contact Kl all the modification relays H from the oil switches which keep themselves in the normal position, so that these drop out and start the transmission. of all switch positions. As can be seen, when moving, all calls are transmitted, so that the control phase takes relatively little time. In the same way, oil switches, which must be triggered simultaneously in the same or in different stations, are called successively.



   In the exemplary embodiment described, contacts O12 are assigned to remote switching commands and contacts 14-35 to signals for remote operation and the control contact for remote control is assigned No. 12. and the one for remote operation signaling number 35. It goes without saying that the distribution of the contacts on the selectors is established according to the requirements of the service as well as the number of selectors or stepping mechanisms. employees at each station. The differentiation of the different operating stations from each other is achieved by group selectors. If, for example, a remote command is to be transmitted to station 4, station 4 must first be selected using the group selectors.

   The synchronous coupling of the group selector also takes place by a central group selector, clock donor. Its synchronous march is also always monitored by counting the steps taken as a whole. After the end of the selection of the groups, the selector placed below at this moment is put into operation, selector in contact with which the control or signaling relay of the

 <Desc / Clms Page number 13>

 operation is connected. When using group $ selectors, the stations are selected successively, ie the cadence giver makes two laps in the case of different stations.



   The transmission of the control pulses takes place in the described embodiment using a quiescent current, which makes it possible to ensure that all reception relays are traversed by direct current and that the different selectors keep their drive continuation pulses at the same time and under the same conditions. The introduction of the time interval for the selection of the switching command at this moment takes place in a simple manner in that the remote transmission is interrupted at the station concerned for a given time. in advance so that the element producing the contact cannot continue its operation. It would be natural to work in the same way with the working current without departing from the scope of the present invention.

   However, in this embodiment special monitoring devices would be required to monitor the electrical condition of the conductors if this is deemed necessary for operational reasons.



   It goes without saying that the indicating device can be modified at will at the monitoring station. This is how it is possible to indicate the oil switch triggered by a twinkling light which allows the scheme to be coupled in ignition and in darkness. Instead of separate indicating and control devices, it is possible to use charge acknowledgment switches in which the signaling lamps, the control switches (Tg T6) and the acknowledgment switch (QS) are combined into one device.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   In order to avoid a faulty coupling or an erroneous call in the unlikely event that a selector of a station accelerates to a determined extent, during the rest during which the other selectors are on the control contact , the number of pulses is supplemented in the manner described for this selector and a pulse of particularly long duration is advantageously allocated outside of rest. This pulse of relatively long duration is advantageously interposed before resting, so that, by the difference in length of the pulses, a faulty coupling is avoided with absolute safety even in the event of a possible acceleration of a. control mechanisms.



   In the embodiment according to FIG. 2, the relays, the contacts etc ... are designated in the same way as in the previous exemplary embodiment. It is assumed that the employee in charge of connections can inquire about the. position of the run switch 4 which must correspond to the substation according to figure 3. To this end, it first sets the reversing switch T4 which is in the standby position for switching or monitor in the operating position according to figure 2, which allows its contacts T41 and T42 to be closed. Then, for a short period of time, it activates the start button AT which energizes the cadence relay T (1-2).

   The latter interrupts the quiescent current of the conductors via its normally-closed contact tll so that all the receiving relays E connected in series from the connected stations are de-energized.



   At the monitoring station, the intermediate relay Ze is energized through the rest contact e, which relay in turn energizes the selector magnets D using contact zeIII when the

 <Desc / Clms Page number 15>

 operating contact v31 is closed.

   Although the V3 relay has been separated from the positive voltage by zel it remains for a relatively long time in the working position since it had been coupled in parallel with the capacitor C3 by its contact. v311. As at this moment, the selector D has left its rest position the operating shaft contact dwo is closed and at the same time the armature rest contact da is open, so that the cadence relay T drops back to again with a delay, the magnitude of which is given by the dimensions of the resistance switching on the winding T (4-5). The conductors are switched on again by t11, so that all receiving relays E react again and the selector magnets D become without current.

   As the armature break contact is then closed again, the cadence relay T reacts again and thus moves the connected selector D to the next step.



  This phase occurs constantly so that the connected selectors are moved by no contact in contact.



   As soon as the selector D of the monitoring station reaches relay 4, passing through T42 and armature operating contact Da, relay B is energized, which torque in parallel using its contact bl a large capacity condenser. Relay B 'separates the cadence relay T from the positive voltage by its rest contact bIII so that the rest contact tII closes again and the receiving relays E can react again. As a result, the selection magnet D is de-energized and opens the armature contact da. Relay B is then without current and releases its armature with a delay of about 0.2 seconds given by the capacitor coupled in parallel.



  Then the cadence relay T can again react in step-

 <Desc / Clms Page number 16>

 sant with bIII and again continue to operate selector D. In the same way, a time interval is inserted into contact 12 of rotary selector D.



   At the operating locations according to FIG. 2, the reception relays E have dropped out in a pulse-like manner thanks to a. ux periodic interruptions of quiescent current in the conductor, while also the intermediate relay Ze which, in turn, continues to control in response to the pulses using Ze the selector D. At the same time, by the zel operating contact, the delay relay V1 is energized in response to the pulses, which does not respond during the transmission of the pulses. The delay relay V1 for its part, by its operating contact V11, excites the delay relay V2 which couples by its contact v21 a capacitor T2 of large capacity.

   As soon as the selector D has reached the fourth contact and the time interval referred to above has been inserted at the monitoring station, the delay relay V1 drops out and couples the relay via its rest contact v1 III. of preparation R (1-2) which is maintained by means of its second winding R (4-5) on its own operating contact rl and on the shaft contact dwo.



   After the end of the time interval, the central cadence-giving device moves again and introduces at contact 12 after a constant number of steps another time interval in which again the delay relay V1 falls back. As the relay R was held on and therefore the operating contact r III is still closed, thanks to the rest contact v1III located at contact 12 of the selector board DI the selection relay V (1-2) is switched on, which is maintained

 <Desc / Clms Page number 17>

 on its second winding U (4-5) its own operating contact u1 and the still closed shaft contact dwo, The reaction of the selection relay U causes the switch contacts of this station to be connected to the emitting relay J (1-2) for the transmission of their signals.



   The signaling of the positions of the switches takes place directly in accordance with the. selection phase using the DII selector switch contact panel, the brushes of which are moved against the DI brushes in such a way that only after step 12 they exceed their corresponding contacts 13-36. It is assumed that the two switches shown S2 and S3 are in the ON position. As soon as the selector brush DII arrives at contact 17, the impulse relay J (1-2) is energized through the switching on contact of switch S2, the armature contact closed da, the operating contact uIII of selection relay V and operating contact v3III of delay relay V3.

   As a result, and following the opening of the rest contact iII, the conductor is cut off for a period which is given by the fall delay of V3. As soon as the delay relay V3 has dropped due to the opening of the contact zeI, the pulse relay J is again without current so that the contact iII closes and switches on the conductor.



   After the end of this time interval, the central unit giving the cadence continues to move the connected selector, while it transmits to the chosen station all the calls relating to the positions of the switches in the sense that the a time interval is inserted by each switch at the various selector contacts.

 <Desc / Clms Page number 18>

 



  Two selector contacts are assigned to each switch. If the time interval is inserted at the first contact, it characterizes the switch-on position, if it is inserted at the second contact, it characterizes the switch-off position.



   At the monitoring station according to FIG. 2, as a result of the time interval introduced at contact 17 of selector D, delay relay v1 has dropped in the meantime. Thanks to the normally closed contact vl, the lamp relay Re (1-2) is energized, which maintains itself on its own work contact re2I and its second winding Re2 (4-5) and simultaneously switches on the signal lamp. The 2 through re2III. The same phase is reproduced when the selector D has reached contact 19 where the lamphead relay R e3 is switched on. In this way, for a movement of the selector, all the positions of the switches are indicated by the illumination of the corresponding signal lamps.

   By pressing the acknowledgment button QT for a short period of time, all indicator relays drop again, so that the signal lamps are dark again and free for a new indication.



   As soon as the selector giving the cadence has reached position 0 at the monitoring station, it remains in place since, by opening the shaft contact dwo, the cadence relay T can no longer be energized. The conductors are again switched on in a constant manner.



  To the operating stations then falls not only the delay relay Vl, but also the relay V2 which, in the event that the selector D has fallen out of step, it automatically returns to position 0. In particular the switch D has fallen out of step. selector mant D of the operating station is energized intermittently via the re- contact

 <Desc / Clms Page number 19>

 pos V2III and the automatic switch-off contact until the selector has reached position 0 and has opened the dwo shaft contact there. By opening dwo the automatic holding circuit of the R and U relays is simultaneously interrupted so that the selector device is free again for a new selec- tion phase.



   The signal lamp L at the monitoring station is controlled by the operating contact ze1, so it lights up when the selector switchgear is operating or when the remote conductors are opened via the switch. driver.



   The connection diagrams show only the case where the positions of the switches of a certain number of stations which are all located on a conductor connection have to be monitored. If the number of stations is higher, and if they are connected in groups to the central monitoring station by passing through different connections, a multi-function switch is established with which the selector switchgear and the lamps Indicators can be coupled by hand to the various connections.



   As already said, the device acquires a much greater value when, in the event of an automatic switch-off of an oil switch, a general alarm signal is transmitted to the monitoring station. The devices required for the transmission of this warning signal are shown in dotted lines in Figures 1 and 2.



   If, for example, the oil switch S3 is triggered automatically, the capacitor Ca3 is energized by the switch-off contact S3. The contact

 <Desc / Clms Page number 20>

 load of this capacitor puts current on relay A (1-2) for a short time, which reacts, while it couples in parallel using its contact al of its second winding A (4-5) a large capacity Cao capacitor. The capacitor coupled in parallel causes relay A to drop again only with a delay of about 1.5 seconds.

   During this time, the remote conductor is interrupted since the second winding of the pulse relay J (4-5) is energized by the operating contact aIII and i II this relay opens its contact. rest / for about 1.5 seconds.



   All the receiving relays E of the connection are therefore without current for approximately 1.5 seconds. In addition, at the monitoring station, following the opening of ze II, not only the delay relay V1 falls, but also the delay relay V2 which had been energized by V11 and had been coupled in parallel with the aid of V21 a large capacity CII capacitor. By the fall of V2, the FK valve is triggered through v2III, a valve which energizes by its conta, ct fk la, ringtone HU. The employee responsible for the connections will be warned by an acoustic signal that in one of the stations with this connection a switch has been tripped or a relay has reacted.

   He raises the FK valve again so that the signal disappears and he can then interrogate the various stations as indicated.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS: I. - Dispositif de transmission téléphonique et de commande à distance, avec mécanismes de commande à pas actionnés synchroniquement dans les stations desservies @ <Desc/Clms Page number 21> .caractérisé en ce que l'on prévoit un dispositif central donnant la cadence situé dans une station quelconque et sur lequel les mécanismes de commande à pas de toutes les stations desservies sont synchronisés. CLAIMS: I. - Telephone transmission and remote control device, with stepped control mechanisms actuated synchronously in the stations served @ <Desc / Clms Page number 21> .Characterized in that there is provided a central device giving the rate located in any station and on which the step control mechanisms of all the stations served are synchronized. 2.- Dispositif de transmission téléphonique et de commande à distance suivant la revendication 1, caracté - risé en ce que le dispositif donnant la carence entre tou- jours en fonctionnement lorsque dans l'une quelconque des stations extérieures ou dans la station centrale une phase de commutation ou d'appel est à transmettre. 2.- Telephone transmission and remote control device according to claim 1, character - ized in that the device giving the deficiency always enters into operation when in any one of the outdoor stations or in the central station a phase. switching or calling is to be transmitted. 3. - Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le dispositif donnant la cadence se déplace une fois après que l'excitation s'est produite, et s'arrête ensuite automatiquement si une nouvelle exci- ta,tion ne se produit pas. 3. - Device according to claims 1 and 2, characterized in that the device giving the cadence moves once after the excitation has occurred, and then stops automatically if a new excitation does not occur. not produced. 4.- Dispositifsuivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'on prévoit comme donneur de cadence et comme mécanisme de commande actionné synchroniquement des mécanismes de commande à pas ou des relais. 4.- Devices following claims 1 to 3, characterized in that there is provided as a rate giver and as a synchronously actuated control mechanism step control mechanisms or relays. 5. - Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce qu'aux stations desservies on prévoit plusieurs mécanismes de commande et en ce qu'à cet effet on attribue avantageusement à chaque station un tableau de sélecteurs et aux organes raccordés un autre tableau de sélecteurs. 5. - Device according to claims 1 to 4, characterized in that the stations served are provided several control mechanisms and in that for this purpose is advantageously assigned to each station an array of selectors and to the connected bodies another array selectors. 6. - Dispositif suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la désignation d'une commande ou d'u- ne phase d'appel à effectuer se produit par l'intercalation d'un repos dans la continuation de la manoeuvre du donneur de cadence et par conséquent dans celle des mécanismes de commande. 6. - Device according to claims 1 to 5, characterized in that the designation of a command or a call phase to be performed occurs by the insertion of a rest in the continuation of the maneuver of the cadence donor and consequently in that of the control mechanisms. 7.- Dispositif suivant les revendications 1 à 6, <Desc/Clms Page number 22> caractérisé en ce qu'une phase de commande ou d'appel n'est exécutée que lorsque la, marche synchrone du sélecteur don- neur de cadence et éventuellement des sélecteurs desservis est contrôlée. 7.- Device according to claims 1 to 6, <Desc / Clms Page number 22> characterized in that a control or call phase is executed only when the synchronous operation of the rate donor selector and possibly of the selectors served is controlled. 8.- Dispositif suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que, après parcours d'un nombre de pas constant et identique pour toutes les commandes, un second arrêt est intercalé et en ce qu'une commande ne se produit que lorsque les sélecteurs actionnés se trouvent à ce mo- ment sur leurs contacts de contrôle. 8.- Device according to claims 1 to 7, characterized in that, after travel of a constant number of steps and identical for all the commands, a second stop is interposed and in that a command occurs only when the actuated selectors are at this time on their control contacts. 9.- Dispositif suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que pendant un déplacement, des phases de commutation et d'appel sont transmises, et en ce que, à cet effet, la première moitié des tableaux de sélecteurs est attribuée a.ux phases de commutation et la seconde moitié aux phases d'appel. 9.- Device according to claims 1 to 8, characterized in that during a movement, switching and calling phases are transmitted, and in that, for this purpose, the first half of the switch tables is assigned a. ux switching phases and the second half to inrush phases. 10.- Dispositif suivant les revendications 1 à 9, caractérisé en ce que la continuation @ synchrone de la manoeuvre est consta.tée aussi bien pendant la première moitié que pendant la seconde moitié de la rotation, par la, surveillance des nombres de pas parcourus au total. 10.- Device according to claims 1 to 9, characterized in that the @ synchronous continuation of the maneuver is consta.tée both during the first half and during the second half of the rotation, by monitoring the number of steps taken in total. 11.- Dispositif suivant les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que, lorsqu'un des mécanismes de com- mande actionnés synchroniquement tombe en dehors du pas il se produit une synchronisation automatique de ce méca- nisme de commande. 11.- Device according to claims 1 to 10, characterized in that, when one of the synchronously actuated control mechanisms falls outside the pitch, an automatic synchronization of this control mechanism occurs. 12. - Dispositif suivent les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que la désignation d'une commande de commutation est provoquée non seulement par un repos mais aussi par une impulsion de durée relativement longue. 12. - Device follow claims 1 to 11, characterized in that the designation of a switching command is caused not only by a rest but also by a pulse of relatively long duration. 13. - Dispositif suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce qu'un grand nombre de stations extérieu- <Desc/Clms Page number 23> res sont attribuées 'a une s&tation de surveillance, tandis que pour toutes les stations extérieures on prévoit un dispo- sitif de réception unique qui est branché à volonté sur les différentes conduites de communication et cela seulement après l'arrivée d'un appel à la station voulue d'une conduite. 13. - Device according to claims 1 to 12, characterized in that a large number of stations extérieu- <Desc / Clms Page number 23> res are allocated to a monitoring station, while for all the outdoor stations a single reception device is provided which is connected as desired to the various communication lines and only after the arrival of a call to the station. desired station of a pipe. 14.- Dispositif suivant la revendication 13, carac- térisé en ce que lors du déclenchement automatique d'un organe surveillé on transmet vers la station de surveillance un signal d'alarme général qui indique sur quelle conduite de communies.. tion se trouve la station atteinte par le dérangement. 14.- Device according to claim 13, charac- terized in that during the automatic triggering of a monitored organ is transmitted to the monitoring station a general alarm signal which indicates on which communication line is located. station reached by the fault. 15.- Dispositif suivant les revendications 13 et 14, caractérisé en ce que, après la réception du signal d'alarme général, on questionne le secteur de réseau dans lequel doit se trouver l'organe de commutation qui a modifié sa position. 15.- Device according to claims 13 and 14, characterized in that, after reception of the general alarm signal, the network sector is questioned in which the switching member which has changed its position must be located.
BE397685D BE397685A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE397685A true BE397685A (en)

Family

ID=64343

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE397685D BE397685A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE397685A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE397685A (en)
BE731310A (en)
CH170359A (en) Control panel for electrical energy distribution network.
CH143492A (en) Installation for the remote control of devices divided into a number of substations.
BE424643A (en)
BE351681A (en)
CH141702A (en) Telephone installation.
BE333693A (en)
BE416341A (en)
CH123801A (en) Electrical control installation for connecting devices to be controlled from one station to corresponding control devices from another station, remote from the first.
BE352429A (en)
CH128576A (en) Installation of electrical control of sets of devices in a substation from a remote control station.
BE344464A (en)
BE345833A (en)
CH138731A (en) Connector for automatic telephone systems and other similar installations.
CH140516A (en) Installation for the remote control of signaling devices or others.
BE502955A (en)
CH137894A (en) Telephone installation.
CH123218A (en) Electrical installation for controlling a station from another station.
BE405671A (en)
CH101057A (en) Installation for an automatic switched telephone central office.
BE363510A (en)
CH290148A (en) Device for switching a selector or finder in a telecommunications installation.
CH123216A (en) Electrical installation for controlling sets of devices in a substation from a control station.
CH136488A (en) Installation to remotely control and monitor the operation of devices from a command station.