BE397214A - - Google Patents

Info

Publication number
BE397214A
BE397214A BE397214DA BE397214A BE 397214 A BE397214 A BE 397214A BE 397214D A BE397214D A BE 397214DA BE 397214 A BE397214 A BE 397214A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pin
base
panel
eyelet
plug
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE397214A publication Critical patent/BE397214A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01RELECTRICALLY-CONDUCTIVE CONNECTIONS; STRUCTURAL ASSOCIATIONS OF A PLURALITY OF MUTUALLY-INSULATED ELECTRICAL CONNECTING ELEMENTS; COUPLING DEVICES; CURRENT COLLECTORS
    • H01R24/00Two-part coupling devices, or either of their cooperating parts, characterised by their overall structure
    • H01R24/28Coupling parts carrying pins, blades or analogous contacts and secured only to wire or cable
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01RELECTRICALLY-CONDUCTIVE CONNECTIONS; STRUCTURAL ASSOCIATIONS OF A PLURALITY OF MUTUALLY-INSULATED ELECTRICAL CONNECTING ELEMENTS; COUPLING DEVICES; CURRENT COLLECTORS
    • H01R2103/00Two poles

Landscapes

  • Connections By Means Of Piercing Elements, Nuts, Or Screws (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux fiches à goupilles multiples et aux fiches à goupilles multiples et douilles combinées, pour contacts électriques à fiches et à douilles. 



   La présente invention comprend des perfectionne- ments aux fiches à goupilles multiples et aux fiches à gou- pilles multiples et douilles combinées pour les contacts électriques à fiches et à douilles. Les buts de la présen- te invention sont de fournir une fiche à goupilles multiples peu coûteuse ou une fiche à goupilles multiples et une douil- le combinées, qui soient commodes à assembler, qui saisis- sent solidement le fil de conducteur ou la patte fixée à 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 celui-ci, établissent un bon contact électrique avec celle- ci et qui présentent des éléments de contact élastiques pouvant s'adapter à une douille ayant des trous de diamè- tre ou de pas légèrement différent de celui pour lequel la fiche est normalement établie, sans risque de déformation permanente ni de rupture des branches des goupilles. 



   Des goupilles de connexion du type usuellement employé et consistant en une goupille pleine montée dans une base ou un panneau et divisée par un trait de saie sur une partie de la longueur de l'élément de contact ne con- viennent pas pour l'emploi avec des douilles différentes dans lesquelles les trous peuvent ne pas avoir   exactement   le même pas, vu que la partie de la goupille qui n'est pas entaillée est incapable de se mouvoir par rapport à la ba- se ou au panneau dans lequel elle est solidement maintenue. 



  Elles ne conviennent pas non plus pour des trous de diamètre différent vu que l'élasticité pouvant être obtenue par ces goupilles est petite et que la rupture peut se produire à l'extrémité de l'entaille si les goupilles sont déformées par le fait qu'elles sont refoulées dans des trous qui sont trop petits pour elles, et est particulièrement   suscepti-   ble de se produire si l'on essaie de reséparer les éléments de contact déformés ou aplatis. La déformation des goupil- les est susceptible de se produire également si elles ne sont pas retirées de leurs douilles dans une direction exac- tement axiale. 



   Si toutefois le point autour duquel la plus gran- de partie de la flexion se produit n'entre pas dans la douil- le mais est écarté d'une certaine quantité, une élasticité beaucoup plus grande des éléments de contact peut être obte- nue et l'on procure une fiche qui peut s'adapter à des trous de diamètres et de pas légèrement différents sans aplatisse- ment ni déformation permanente lors de l'emploi. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La présente invention fournit une fiche à goupil- les multiples pour un contact électrique à fiches et à douil- le comprenant une base ou un panneau en matière isolante et un certain nombre de goupilles de connexion élastiques con- sistant chacune en des éléments de contact élastiques re- liés rigidement ensemble en un point situé à l'intérieur ou derrière la base ou le panneau et disposés de telle manière par rapport à cette base ou à ce panneau que lors de la com- pression de la goupille par l'introduction de la goupille dans une douille, la flexion des éléments élastiques de la goupille s'effectue autour de cette liaison rigide ou autour d'une autre partie de la goupille à l'intérieur de la base ou du panneau, ou du   coté   de la base ou du panneau écarté de la douille. 



   De préférence, les goupilles de connexion élasti- ques (appelées ci-après "goupilles de connexion telles que décrites") consistent chacune en deux branches élastiques formant des éléments de contact et disposées l'une le long de l'autre, normalement séparées sur la totalité ou la plus grande partie de leur longueur et reliées ensemble à une extrémité sous la forme d'une boucle ou d'un oeillet. 



   Suivant une caractéristique de la présente inven- tion, les goupilles de connexion telles que décrites sont supportées au sommet de la boucle ou de l'oeillet. Le pan- neau possède de préférence pour recevoir l'oeillet de cha- que goupille de connexion une cavité qui est suffisamment profonde pour éviter le contact de l'oeillet avec le fond de la cavité dans la position de serrage de la goupille de connexion. 



   Suivant une forme de réalisation de l'invention, les goupilles des connexions sont libres, dans l'état com- primé, de balancer d'une quantité limitée autour d'un axe      

 <Desc/Clms Page number 4> 

 situé au sommet ou près du sommet de l'oeillet et sensible- ment normal au plan de celui-ci. Les goupilles de connexion peuvent, tout en étant empêchées de se mouvoir dans la   direo-   tion axiale de la goupille, être libres, à l'état comprimé ou partiellement comprimé, d'effectuer un mouvement limité, tout d'une pièce, transversalement à l'axe de la goupille (comme on l'a représenté par exemple aux figures 13 et 21 des dessins annexés) de façon à aider la fiche à s'adapter à des douilles ayant des trous dé pas légèrement différents. 



   Des fiches à goupilles multiples et des douilles combinées pour les contacts électriques à fiches et à douil- les du type dans lequel les goupilles de connexion élastiques sont prolongées et pourvues d'un trou axial pour former une douille pour une fiche supplémentaire, sont bien connues. 



  Suivant une caractéristique de la présente invention, une fiche en goupille multiple et une douille combinées sont créées dans lesquelles les boncles des goupilles de connexion telles que décrites sont destinées à former les trous de douille pour une fiche supplémentaire (comme on l'a représen- té par exemple aux figures 8, 9 et 21 des dessins annexés). 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, une borne ou un organe de serrage pour le fil de conducteur, organe qui peut faire partie de la base, est associé à cha- que goupille de connexion. Dans une variante de cette carac- téristique, la goupille est destinée à glisser à travers cet organe de serrage et, par la pression de la boucle de la gou- pille sur cet organe de serrage, à effectuer le serrage du fil comme on l'a représenté par exemple aux figures 8 et 9 des dessins annexés. Suivant une autre variante de cette ca- ractéristique, l'organe de serrage est disposé de façon à serrer le fil du conducteur oontre la surface de l'oeillet. 



  Certains exemples pratiques de la méthode de serrage du fil de conducteur contre l'oeillet de la goupille, appliqués à 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une fiche à simple goupille, ont été décrits et représentés dans le brevet anglais ? 371.418. 



   Suivant une forme de réalisation de l'invention, des moyens faisant contact avec la surface extérieure de la boucle de l'oeillet de la goupille de connexion ou avec n'importe quelle rondelle ou pièce analogue interposée, sont prévus pour serrer le fil de conducteur, comme on l'a représenté par exemple aux figures 17 à 22 et à la figure 25 des dessins annexés. 



   Dans un exemple de cette forme de réalisation de l'invention, une vis passant à travers la matière de l'oeil- let ou venant en prise avec celle-ci est prévue pour serrer le fil de conducteur (comme on l'a représenté par exemple aux figures   17, 19   et 25 des dessins annexés). Les con- tacts élastiques peuvent, si on le désire, être supportés par des organes filetés extérieurement attachés à un cou- vercle pour la fiche et venant en prise avec des filetages intérieurs formés dans un trou de la goupille de connexion au sommet de la boucle ou de l'oeillet, comme on l'a repré- senté par exemple à la figure 17 des dessins annexés. 



   Suivant une autre caractéristique encore de l'in- vention, le trou pratiqué dans la base ou le panneau et à travers lequel la goupille passe embrasse de près, dans l'é- tat non comprimé de la goupille, un collet formé sur la gou- pille, tandis qu'à l'état oomprimé de la goupille (c'est-à- dire lorsque les goupilles sont introduites en partie ou complètement dans leurs douilles), le collet est libre dans le trou. 



   Suivant une autre caractéristique encore de l'in- vention, un organe unique commun aux différentes goupilles est déplacé par rapport à la base ou au panneau pour refou- ler les goupilles en prise par serrage avec le fil de con- ducteur. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, chaque goupille de connexion est pressée en prise avec son organe de serrage respectif par une pression appliquée le long de l'axe de la goupille. Cette pression peut en consé- quence, être appliquée par un simple disque ou une rondelle qui vient en prise avec les extrémités de toutes les gou- pilles de connexion et, lors de la rotation, presse simul- tanément celles-ci en prise avec leurs organes de serrage respectifs. Le disque ou la rondelle peut être pourvu d'u- ne rainure annulaire à l'endroit où il vient en prise avec la goupille de connexion, de façon à donner la certitude que la goupille est convenablement guidée dans l'organe de serrage et que la pression est appliquée dans la direction axiale de la goupille.

   Le rayon de cette rainure peut être un peu plus grand que le rayon de courbure du sommet de la goupille de connexion de façon que les branches ou les extré- mités de la goupille puissent flotter de manière à prendre les différents alignements nécessaires pour permettre à la fiche de s'adapter à des douilles dans lesquelles les dif- férents trous ne sont pas exactement parallèles l'un à l'au- tre ou dans lesquelles les trous de douille ne sont pas à l'espacement normal. De préférence, ce disque ou cette ron- delle est entièrement en matière isolante ou possède un bord, ou bien un bord et un corps en matière isolante. Sui- vant une variante, le disque ou la rondelle peut être en métal recouvert de matière isolante. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, le disque peut être prolongé de façon à former un couvercle protecteur pour les boucles et les extrémités exposées du fil. Ce couvercle peut, si on le désire, être disposé de façon à s'adapter par-dessus la base ou le panneau et à ve- nir en prise avec un pas de vis formé sur celui-ci, comme on l'a représenté par exemple à la figure 25 des dessins annexés. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, un fusible peut être associé à une ou à plusieurs des gou- pilles de connexion (comme on l'a représenté par exemple aux figures 17 à 24 des dessins annexés). Dans la disposi- tion préférée de cette caractéristique, une extrémité d'un fusible est attachée et reliée électriquement par des moyens appropriés à l'un des organes de serrage associés à une goupille de connexion à la place du fil de conducteur et l'autre extrémité du fusible est attachée à un autre dispo- sitif de serrage pour le fil de conducteur. 



   Dans certains cas, une fiche à goupilles multi- ples doit avoir une connexion de terre et en pareil cas la pratique normale est que la connexion pour le conducteur de terre soit visible de l'extérieur de la fiche. Dans une forme de réalisation de la fiche suivant la présente inven- tion, une goupille de connexion supplémentaire est prévue et un conducteur venant d'une vis sur la surface extérieure de la fiche est serré par cette goupille de connexion. 



   Suivant la construction préférée de l'invention, un trajet sinueux pour recevoir le fil de conducteur est formé dans la base ou le panneau de façon à fournir une pri- se sur le fil de conducteur. Dans une forme de cette cons- truction, deux ou plusieurs trajets et trous de sortie sont prévus pour permettre la connexion de deux ou de plusieurs fils de conducteur. 



   Quelques exemples particuliers de l'invention et des variantes de ceux-ci vont maintenant être décrits avec référence aux dessins annexés dans lesquels : 
La figure 1 représente une vue en plan d'une fi- che à deux goupilles, avec le couvercle d'une des goupilles enlevé. 



   La figure 2 représente une coupe par la ligne 2-2 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de la figure 1 avec le couvercle et les deux goupilles en position. 



   La figure 3 représente une vue de détail de l'or- gane de serrage représenté à la figure 1. 



   La figure 4 représente une coupe partielle de la goupille de connexion suivant la ligne 4-4 de la figure 1. 



   La figure 5 représente une coupe d'une autre fi- che à deux goupilles suivant la présente invention. 



   La figure 6 représente une coupe partielle par la ligne 6-6 de la figure 5. 



   La figure 7 représente un plan de l'organe de ser- rage représenté aux figures 5 et 6. 



   La figure 8 représente, en partie en coupe et en partie en vue en élévation de coté, une fiche à deux gou- pilles et une douille combinées suivant la présente inven- tion. 



   La figure 9 représente une vue en plan de la fi- che à deux goupilles et de la douille combinées représentées à la figure 8 avec le couvercle enlevé et montrant les gou- pilles élastiques d'une seconde fiche en position. 



   La figure 10 représente un développement de l'or- gane de serrage représenté aux figures   8   et 9. 



   La figure 11 représente l'application de l'inven- tion à un fer électrique ou   à,   un dispositif analogue. 



   La figure 12 représente une vue en plan de l'ap- plication représentée à la figure 11. 



   La figure 13 représente une coupe partielle de l'exemple représenté aux figures 1 et 2 mais avec une forme modifiée de la goupille de connexion et du mode de serrage du fil de conducteur. 



   La figure 14 est une coupe par la ligne 14-14 de la figure 13, mais avec le ohapeau enlevé. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   La figure 15 est une vue détaillée de la forme préférée de goupille de connexion. 



   La figure 16 est une vue détaillée d'une forme modifiée de goupille de connexion. 



   La figure 17 représente une coupe dans une fiche à deux goupilles renfermant un fusible. 



   La figure 18 représente une vue en plan de des- sous de la fiche représentée à la figure 17, avec le pan- neau en partie enlevé par une brisure. 



   La figure 19 représente une autre coupe de la fiche représentée à la figure 17. 



   La figure 20 représente une vue en plan par le dessous d'un couvercle pour une fiche à deux goupilles, mon- trant un moyen différent d'incorporer un fusible. 



   La figure 21 représente une coupe dans une fiche utilisant le couvercle représenté à la figure 20. 



   La figure 22 représente une vue en plan par le dessous d'une autre forme de couvercle pour l'emploi dans une fiche suivant la figure 21. 



   Les figures 23 et 24 représentent un plan et une coupe transversale, respectivement, d'un montage de fusible pour l'emploi dans les fiches du type représenté aux figu- res 1-7. 



   La figure 25 représente une coupe transversale d'une fiche à deux goupilles montrant un mode de vissage du chapeau sur le panneau. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux fi- gures 1, 2, 3 et 4, deux goupilles de connexion élastiques l, formées d'un fil de section en D replié pour former une boucle ou un oeillet 2, avec les extrémités libres disposées l'une le long de l'autre pour constituer des branches élas- tiques 3, sont engagées dans des trous 4 formés dans une base isolante moulée 5. Les trous 4 sont suffisamment 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 grands pour laisser les goupilles 1 libres de se mouvoir lorsqu'elles sont dans l'état comprimé mais pour embrasser de près les goupilles lorsqu'elles sont dans l'état non comprimé. Un prolongement élargi du trou 4 est formé en 6 pour recevoir l'oeillet de la goupille de connexion.

   Cet élargissement est sensiblement rectangulaire en plan, comme le montre la figure 1, et il a une profondeur suffisante pour éviter le contact de l'épaulement de l'oeillet sur le fond de l'élargissement et de permettre ainsi la pleine sé- paration normale des branches. Les branches élastiques des goupilles de connexion ne se touchent l'une l'autre nulle part suivant leur longueur, dans l'état non comprimé, dans cette forme de réalisation. Ceci donne la certitude que la flexion de la goupille lors de la compression s'effectue autour de la boucle de la goupille, ce qui assure l'élasti- cité maxima. 



   Dans l'oeillet de chaque goupille est enfilé un organe de serrage 7 représenté en détail à la figure 3. Cet organe de serrage a sensiblement la forme d'un I; il est estampé dans une tôle ou une bande de métal ou découpé dans une pièce métallique ayant cette section et il est propor- tionné de telle manière que les parties transversales 8 passent exactement par l'oeillet de la goupille lorsqu'elles sont tournées avec le plan de l'organe de serrage parallèle à l'axe de la goupille. Elles ne passent toutefois pas à travers l'oeillet lorsque le plan de l'organe de serrage est normal à l'axe de la goupille. La partie 9 de l'organe de serrage en forme de I, qui peut être recourbée, est fai- te suffisamment étroite pour serrer l'extrémité nue 10 du fil de conducteur ou une patte fixée à celui-ci dans la par- tie supérieure recourbée de l'oeillet.

   Les parties 8 des organes de serrage reposent dans des cavités 8' formées dans la base. Ces cavités sont normalement un peu plus grandes 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 que les organes de serrage de façon à donner aux goupilles élastiques 1 la pleine liberté de mouvement latéral, mais les organes de serrage peuvent, si on le désire, être pres- sés dans la pièce moulée de façon qu'ils soient retenus en place lorsque les goupilles sont pressées en arrière pour rendre visibles les oeillets. 



   Dans un trou central de la base 5 passe un boulon fileté 11 qui dans cette forme de réalisation est adapté à la presse dans la base et comporte une tête hexagonale   coopé-   rant avec une cavité hexagonale de la base pour empêcher le boulon de tourner. Sur le boulon 11 est vissé un chapeau isolant moulé 12 comportant une buselure métallique 13, fi- letée intérieurement, fixée lors du moulage. Le chapeau 12 vient en contact avec les surfaces supérieures des oeillets 2 et présente une rainure circulaire créée en 14 pour rece- voir ces surfaces. Dans les cas où un mouvement latéral des goupilles tout d'une pièce est désiré, cette rainure peut être supprimée ou elle peut avoir un plus grand rayon de courbure que le sommet de l'oeillet. Une languette pro- longée 115 est prévue sur le chapeau pour s'adapter par- dessus la base 5. 



   En vue de serrer le fil de conducteur, on dévisse le chapeau 12 et les goupilles 1 sont poussées en arrière à travers la base jusqu'à ce que les oeillets 2 soient li- brement accessibles. L'extrémité dénudée 10 de chaque fil 17 est enfilée à travers l'oeillet d'une goupille 1 du   coté   de l'organe de serrage 7 éloigné des branches 3 et le fil est placé en rond le long du bord 15 de la base moulée et le long d'un canal 16 formé dans la base. Le fil est en- suite conduit autour d'un bossage dressé 18 créé dans la piè- ce moulée et sort par une ouverture 19.

   Le chapeau 12 est vissé de nouveau en place, ce qui refoule les goupilles 1 à travers la base et serre le fil de conducteur entre l'organe 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 de serrage et la surface intérieure de l'oeillet comme le montre la figure   4.   On remarquera que le trajet sinueux formé par les pièces 15, 16, 18 et 19 pour le fil de con- ducteur procure un moyen efficace pour saisir le fil et l'empêcher de se détacher de la fiche. 



   Deux ouvertures de sortie 19, 19' sont prévues dans la base avec des dimensions différentes convenant pour des fils de dimensions différentes, si on le désire. Deux bossages 18 sont également prévus et les canaux 16 ont une profondeur suffisante pour recevoir deux fils de conducteur chacun, de sorte que, si on le désire, la fiche peut être employée pour la fixation de deux fils de conducteur sépa- rés, comme on l'a représenté respectivement en traits pleins et en pointillé à la figure 1. 



   Au lieu de serrer le fil de conducteur entre l'or- gane de serrage 7 et l'oeillet de la goupille, on peut le souder à l'organe de serrage . 



   Si on le désire, on peut prévoir des moyens d'im- mobiliser le chapeau 12 pour empêcher sa rotation lorsqu'il est dans la position de serrage. Ces moyens peuvent com- prendre par exemple un petit boulon passant axialement à travers le boulon 11 et se vissant au moyen d'un filetage à gauche dans un trou prolongé du manchon 13. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux fi- gures 5,6 et 7, l'organe de serrage consiste en un manchon métallique cylindrique 20 présentant une fente transversale 21 destinée à   Ecevoir   l'oeillet de la goupille 1 et à s'a- dapter exactement à celui-ci, et un trou 4' destiné à re- cevoir les branches 3 de la goupille, de la même manière que le fait le trou 4 de la base isolante 5 dans l'exemple précédent. Les organes de serrage sont attachés à la base 5 par le prolongement 26 du manchon qui passe dans un trou de la base et est ensuite appliqué à la presse ou repoussé 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 pour former la bride 27. 



   Dans cet exemple, le fil de conducteur 10 est en- filé dans l'oeillet de la goupille et est serré entre le bord intérieur de l'oeillet et le bord de la fente 21, comme on le voit à la figure 6. Ces bords de serrage sont arron- dis de façons appropriées pour éviter de cisailler ou de cou- per le fil de conducteur. 



   Dans cet exemple, les goupilles de connexion 1 sont pressées dans leurs organes de serrage par un disque circulaire de matière isolante vissé sur un bouton central 23. Le bord de ce disque est molleté de façon à fournir une prise pour les doigts. Le chapeau 24 est, dans cet exemple,   empêché   de tourner par lebossage 40 de la base 5 qui   coopè-   re avec une fente 41 du chapeau. Le chapeau est maintenu en place par un écrou central 25 vissé également sur le bou- ton 23. Cette disposition empêche le chapeau de se détacher par rotation par rapport à la base. N'importe quel autre moyen d'empêcher le chapeau de tourner peut toutefois être utilisé; le chapeau peut par exemple être vissé sur le bou- ton 23 et un écrou de calage peut être vissé contre le cha- peau. 



   Dans l'exemple représenté aux figures 8,9 et 10, les oeillets 2 des goupilles 1 sont destinés à recevoir les branches élastiques 3' d'une seconde fiche. Ces branches 3' sont représentées en position à la figure 9 mais leur base et les autres détails ont été supprimés pour plus de clarté. 



  Les branches 3 des goupilles 1 sont, dans ce cas, disposées de façon à se toucher en un point 126 près de l'oeillet de sorte que lorsque les branches 3 sont comprimées aucun chan- gement appréciable de forme de levier ne se produit, et de sorte qu'aucun changement de forme de l'oeillet ne peut se produire non plus lorsque la goupille est poussée contre l'organe de serrage. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   Le fil est serré dans ce cas par un organe 127 représenté en détail à la figure 10. Cet organe de serrage 127 consiste en une mince pièce estampée en tôle, de forme rectangulaire, avec deux trous d'une forme destinée à em- brasser exactement la goupille 1 en un point voisin du col- let 126, et repliée suivant une ligne 29 à mi-distance entre les deux trous 28 pour former une étroite pièce en forme d'U. 



  Cet organe de serrage en forme d'U repose sur le fond de la cavité 6 de la base et la goupille 1 est enfilée dans les trous 28 jusqu'à ce que l'oeillet de la goupille repose sur l'organe de serrage. 



   Pour serrer le fil de conducteur, l'extrémité dé- nudée 10 est d'abord enfilée entre les branches de l'U et la goupille est alors enfilée dans les trous 28. Le fil peut alors être placé autour de la goupille et de nouveau enfilé à travers l'U, comme le montre la figure 8. Le cha- peau 24 est abaissé par le vissage de l'écrou 25, en repous- sant des goupilles à travers les organes de serrage respec- tifs et en pressant l'une vers l'autre les deux branches de l'U, ce qui serre le fil 10 entre les branches de l'organe en U. 



   La base et le chapeau ont, dans ce cas, la forme de D en plan, pour permettre   à   la seconde fiche de buter contre une surface plane et des trous appropriés sont formés dans la pièce coulée pour la réception des secondes goupil- les 3'. 



   Les figures 11 et 12 montrent l'application de l'invention à un fer électrique ou à un dispositif analogue 30. La base moulée 5 est dans cet exemple empêchée de tour- ner par rapport au fer par des languettes 31 du rebord pro- tecteur 32, s'adaptant dans des rainures formées dans la base 
Les organes de serrage pour le fil de conducteur 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 sont semblables à ceux représentés aux figures 1, 2 et 3 et pour serrer les fils de conducteur (qui dans le cas d'un fer sont les fils aboutissant aux éléments de chauffage), la ba,se 5 est attirée vers le corps du fer par la vis cen- trale 11.

   Les oeillets 2 des goupilles de connexion sont attirés alors jusqu'en contact avec une plaque isolante 33, ce qui tend à les pousser vers la base 5 et serre   le$fils   de conducteur de la manière décrite avec référence aux fi- gures 1, 2 et 3. 



   La forme préférée de la goupille de connexion pour l'emploi dans les variantes de l'invention dans lesquel- les l'oeillet 2 ne doit pas recevoir les branches d'une se- conde goupille comme le montrent les figures 8 et 9, est re- présentée à la figure 15. La goupille est formée par re- pliement d'une simple lame étirée ou d'un fil à section en D avec des coins légèrement arrondis. On a trouvé que le fil étiré donne une plus grande élasticité que le fil refoulé par une ouverture. L'oeillet 2 est de forme quelque peu allongée de façon à permettre l'introduction d'une pièce de pont en forme de I, comme on l'a décrit plus haut. Les ex- trémités du fil sont recourbées pour former les branches élastiques 3 qui, dans l'état non comprimé de la goupille, sont un peu plus écartées à leurs extrémités qu'à l'épaule- ment 211.

   Ces extrémités 210 sont arrondies pour assurer l'entrée aisée dans les trous des douilles. Un collet est formé sur la goupille en 212 sur une longueur suffisante pour permettre un mouvement longitudinal suffisant dans le trou 4 de la base en vue de l'introduction d'un fil de con- ducteur dans l'oeillet 2 avant que l'épaulement 211 vienne en contact avec le bord du trou. Les parties 212 formant le collet sont également séparées légèrement entre l'oeillet et l'épaulement 211 et sont parallèles aux parties 3. L'in- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 tervalle 213 est tel que lorsque la goupille est introduite dans le plus petit trou de douille susceptible d'être rencon- tré en service, il y a encore un léger jeu entre les pièces 212. On a trouvé que lors de la formation de l'oeillet 2, un léger arrondissement de la forme en D se produit en 214.

   Ceci est un avantage car on obtient une meilleure prise du fil. 



  On remarquera que la forme recourbée de l'oeillet permet une élasticité très considérable des branches 3 et on a trouvé que les épaulements 211 augmentent cette élasticité et con- tribuent à produire le maximum de surface de contact entre les branches et la. paroi de la douille. 



   Une variante de goupille de connexion est représen- tée aux figures 13 et   14,   dans laquelle l'oeillet ou la bou- cle d'une goupille semblable à celle représentée à la figure 15 a été traitée à la presse ou poinçonnée pour former une tête plate 215. Dans ce cas, le fil est enfilé dans l'oeillet sous la tête 215 et serré entre la tête et la base comme on le voit en 216. Si on le désire, cette forme de goupille peut être modifiée et construite comme le montre la figure 16 où une lame est repliée pour avoir la forme représentée. Le fil est tordu autour du collet et serré sous la tête 219.

   Dans cette construction une nervure circulaire est créée sur le couvercle et vient en contact avec le sommet plat de la gou- pille et le trou de la base par lequel la goupille passe est suffisamment grand pour permettre un léger mouvement latéral de la goupille tout d'une pièce. 



   Les figures 17, 18 et 19 montrent une forme de dis- positif dans lequel un fil de fusible est associé à chaque goupille de connexion. 



   Deux vis 300 sont noyées dans un couvercle 301 et viennent en prise avec des trous filetés intérieurement for- més au sommet des oeillets des goupilles de connexion 1. Un panneau 5 en matière isolante mince est fixé au couvercle par      

 <Desc/Clms Page number 17> 

 une vis 302 et est empêché de tourner par rapport au couver- cle au moyen de broches 303 prévues dans le couvercle et ve- nant en prise avec des trous du panneau. Les trous 304 du panneau par lesquels les goupilles de connexion passent sont dans ce cas de forme ovale, avec leurs grands axes en aligne- ment et embrassent les côtés plats de la partie inférieure de l'oeillet des goupilles de connexion de façon à empêcher la rotation des goupilles par rapport au couvercle.

   Deux vis 308 sont prévues dans le couvercle 301 et une rainure peu pro- fonde 309 relie chacune de celles-ci aux cavités 309' pour les oeillets des goupilles de connexion. Un morceau de fil fusi- ble 324 est placé dans chacune des rainures 309 et a une ex- trémité serrée par la vis 308 et l'autre extrémité est serrée . autour de la vis 300 entre deux rondelles 307 de métal mince s'adaptant contre une rondelle élastique 306 dans une cavité du couvercle. La rondelle élastique 306 peut recevoir des variations considérables d'épaisseur effective pour donner la certitude que le fil fusible peut être serré complètement lorsque l'oeillet de la goupille est mis en rotation jusque dans le plan nécessaire pour que le panneau 5 puisse être en- gagé par-dessus les goupilles. 



   Les vis 308 servent également à serrer les fils de conducteur qui sont tordus autour du bossage 18, de la maniè- re décrite avec référence aux figures 1 et 2. Dans le cas où un fil fusible n'est pas désiré, le fil de conducteur peut être serré directement autour des vis 300. 



   Les figures 20 et 21 représentent un exemple d'une autre manière dont un fil fusible peut être incorporé dans des dispositifs où le chapeau n'est pas mis en rotation par rap- port à la base ou au panneau, particulièrement comme on l'a représenté aux figures 8 et 9. Dans cet exemple, une extrémi- té de chaque fil fusible 324 est serrée par une vis 320 venant en prise avec une garniture métallique 321 noyée dans le   cha-   

 <Desc/Clms Page number 18> 

 peau 24. L'autre extrémité de chaque fil fusible est serrée par une seconde vis 322, laquelle serre également l'extré- mité du fil de conducteur. Les vis 320 sont placées de tel- le manière dans le chapeau qu'elles viennent en contact avec les oeillets des goupilles de connexion comme on l'a repré- senté.

   Dans cet exemple, les goupilles de connexion sont supportées par des rondelles   à,   ressort 323; suivant une va- riante, si le dispositif n'est pas destiné à être employé pour recevoir une seconde fiche de la manière représentée aux figures 8 et 9, les goupilles peuvent être montées comme on l'a représenté aux figures 1-4. 



   La figure 22 montre une variante du dispositif représenté aux figures 20 et 21, dans laquelle il est fait usage d'un système de fusibles 325 consistant en une pièce de matière isolante mince avec des pinces métalliques, des oeillets ou des dispositifs analogues 326 à chaque extrémi- té et maintenue par une extrémité par la vis 322. Le fil fusible 324 est maintenu entre les pinces 326. Le contact avec l'oeillet de la goupille de connexion est établi par une des pinces 326 lorsque le couvercle est placé en posi- tion. 



   Une manière d'incorporer un fusible dans des dis- positifs du genre représenté aux figures 1 à 5 est montrée aux figures 23 et 24. Un anneau 350 en matière isolante mince est taillé de façon à s'adapter dans le fond des ca- naux 16 et présente quatre buselures métalliques filetées intérieurement 351, 351', fixées dans l'anneau pour la ré- ception de vis de serrage 352, 352'. Les vis 352' serrent également des pièces de connexion 354 en métal mince ou en fil, recourbées comme le montre la figure 24 et destinées à être serrées dans l'oeillet de la goupille de connexion à la place du fil de conducteur représenté aux figures 1 et 2. 



  Outre qu'elles serrent le fil fusible, les vis 352 servent 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 également à serrer le fil de conducteur. Des encoches 355 sont taillées dans le bord de l'anneau 350 en vue d'aider à retenir le fil fusible en position. 



   Lorsqu'on désire attacher le fil au dispositif, l'anneau 350 est retiré de la base 5 et des morceaux de fil fusible 356 sont serrés sous les vis 352', enfilés dans les encoches 355 et ensuite enroulés autour des vis 352. Les ex- trémités des fils de conducteur sont également tordues autour 'des vis 352 et les vis sont serrées pour maintenir le fil de conducteur et le fusible. L'anneau est alors replacé dans la base et en même temps les pièces de connexion 354 sont enfi- lées dans les oeillets des goupilles de connexion. Les fils de conducteur sont engagés autour du bossage 18 de la maniè- re représentée à la figure 1. 



   La figure 25 montre une variante du dispositif dans laquelle le couvercle 12 vient en prise avec un fileta- ge 322 formé sur la base 5. En vue de donner la certitude que la pression est uniformément appliquée aux deux goupilles de contact, le filetage 322 reçoit un grand pas et s'adapte avec du jeu de façon à permettre au couvercle de régler sa position par rapport à la base. Dans cet exemple, une vis 310 vient en prise avec le sommet de l'oeillet et le fil de conducteur 10 est serré sous la tête de la vis contre une rondelle 311. L'organe 7 agit comme un pont de support, com- me dans l'exemple des figures 1 et 2, et la goupille de con- nexion est maintenue en position par le chapeau pressant sur la vis de la même manière qu'il presse sur l'oeillet dans cet exemple. 



   Dans une disposition différente de cette variante, l'organe 7 peut   être   utilisé à la place de la rondelle 311 tout en continuant à supporter la goupille de connexion. La vis 310 passe dans ce cas à travers l'organe 7 pour venir en prise avec l'oeillet. Les pièces de la base 5 sur lesquelles 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 l'organe 7 repose sont naturellement relevées de façon appro- priée. 



   Suivant une autre disposition de variante, l'orga- ne de serrage s'adapte par-dessus l'oeillet et consiste en une courte longueur de tige métallique de section carrée avec une fente formée dans une des faces d'extrémité. Cette fen- te s'adapte par-dessus le sommet de l'oeillet et une broche passe dans les trous formés dans   les cotés   de la fente et par l'oeillet. Un trou axial fileté intérieurement s'étend de l'autre face d'extrémité jusqu'au sommet de la fente et un bouchon vissé s'adapte dans ce trou et vient en contact avec la surface externe de levier. L'extrémité de ce bouchon est légèrement en forme de cuvette pour s'adapter à la surface courbe de l'oeillet.

   Un trou pour recevoir le fil de conduc- teur s'étend sensiblement parallèlement   à   la broche et lors- que la broche est attirée contre la surface interne de l'oeil- let elle est sensiblement en alignement avec la surface exté- rieure de l'oeillet. 



   Pour l'emploi, le bouchon est desserré pour cesser d'être en contact avec l'oeillet, le fil de conducteur est enfilé dans le trou et le bouchon est vissé sur le fil de con- ducteur. 



   La cavité 6, dans cette disposition, embrasse de près la partie inférieure de l'organe de serrage dont le fond repose sur la base 5 et agit comme un support pour la goupil- le. La forme carrée de l'organe de serrage sert à empêcher une rotation relative entre celui-ci et la base. Le trou pour le fil de conducteur peut, si on le désire, être disposé dans l'alignement de l'oeillet de la goupille de sorte que le fil de conducteur est enfilé dans l'oeillet et est serré con- tre la surface interne de l'oeillet, ou bien le trou peut être prolongé de façon que le fil puisse être enfilé soit à travers l'oeillet, soit à l'extérieur de celui-ci, suivant 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 les désirs.

   Le corps de l'organe de serrage peut être pro- duit par découpage d'une longueur de métal refoulé à travers une ouverture et ayant une section transversale appropriée en U. 



   On remarquera qu'avec le dispositif suivant la présente invention, une compression considérable des goupil- les de connexion élastiques peut être obtenue sans risque de rupture vu que le point .autour duquel la flexion se produit est tellement écarté des éléments de contact que le mouve- ment désiré des éléments de contact peut être obtenu sans qu'on dépasse la limite élastique de la matière. Il en est particulièrement ainsi lorsque des goupilles de connexion telles que décrites sont employées, vu que dans ce cas la flexion est répartie dans la boucle.

   On remarquera égale- ment que cette élasticité accrue permet à la fiche de s'a- dapter non seulement dans des douilles dont les trous sont de dimensions différentes, mais également de pas différents de ceux de la douille pour laquelle la fiche a été établie, vu que chaque branche de l'élément de contact est capable de se mouvoir dans une mesure plus grande ou plus petite que l'autre et qu'il n'y a pas de partie pleine de la goupille qui soit fixée en position.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Enhancements to multi-pin plugs and multi-pin plugs and combined sockets, for plug and socket electrical contacts.



   The present invention includes improvements to multi-pin plugs and combined multi-pin and socket plugs for plug and socket electrical contacts. The objects of the present invention are to provide an inexpensive multi-pin plug or a combined multi-pin plug and socket, which are convenient to assemble, which securely grips the conductor wire or the attached tab. at

 <Desc / Clms Page number 2>

 the latter, establish good electrical contact with it and which have elastic contact elements which can adapt to a socket having holes of diameter or of pitch slightly different from that for which the plug is normally established, without risk of permanent deformation or breakage of the branches of the pins.



   Connecting pins of the type usually employed and consisting of a solid pin mounted in a base or panel and divided by a seam along part of the length of the contact element are not suitable for use with different bushings in which the holes may not be exactly the same, since the part of the pin which is not notched is unable to move relative to the base or to the panel in which it is securely held .



  They are also not suitable for holes of different diameter since the elasticity obtainable by these pins is small and the breakage may occur at the end of the notch if the pins are deformed by the fact that they are forced into holes which are too small for them, and is particularly likely to occur if an attempt is made to re-separate deformed or flattened contact elements. Deformation of the pins is also likely to occur if they are not withdrawn from their bushes in an exactly axial direction.



   If, however, the point around which the greater part of the bending occurs does not enter the socket but is deviated by a certain amount, a much greater elasticity of the contact elements can be obtained and a plug is provided which can accommodate holes of slightly different diameters and pitches without flattening or permanent deformation in use.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The present invention provides a multiple pin plug for a plug and socket electrical contact comprising a base or panel of insulating material and a number of resilient connecting pins each consisting of resilient contact members. rigidly connected together at a point inside or behind the base or panel and arranged in such a way with respect to this base or panel that when the pin is compressed by the introduction of the pin in a socket, the bending of the elastic elements of the pin takes place around this rigid connection or around another part of the pin inside the base or panel, or on the side of the base or panel away from the socket.



   Preferably, the elastic connection pins (hereinafter referred to as "connection pins as described") each consist of two elastic branches forming contact elements and disposed one along the other, normally separated on each other. all or most of their length and tied together at one end in the form of a loop or eyelet.



   According to a feature of the present invention, the connecting pins as described are supported at the top of the loop or eyelet. The panel preferably has for receiving the eyelet of each connection pin a cavity which is deep enough to avoid contact of the eyelet with the bottom of the cavity in the clamping position of the connection pin.



   According to one embodiment of the invention, the pins of the connections are free, in the compressed state, to swing a limited amount about an axis.

 <Desc / Clms Page number 4>

 located at or near the top of the eyelet and substantially normal to the plane thereof. The connecting pins may, while being prevented from moving in the axial direction of the pin, be free, in the compressed or partially compressed state, to effect limited movement, all in one piece, transversely to the axis. the axis of the pin (as shown for example in Figures 13 and 21 of the accompanying drawings) so as to help the plug to adapt to sockets having slightly different pitch holes.



   Multi-pin plugs and combination sockets for plug and socket electrical contacts of the type in which the elastic connecting pins are extended and provided with an axial hole to form a socket for an additional plug, are well known. .



  In accordance with a feature of the present invention, a combined multiple pin plug and socket is created in which the boncles of the connecting pins as described are intended to form the socket holes for an additional plug (as shown. for example in Figures 8, 9 and 21 of the accompanying drawings).



   According to another characteristic of the invention, a terminal or a clamping member for the conductor wire, a member which may form part of the base, is associated with each connection pin. In a variant of this feature, the pin is intended to slide through this clamping member and, by the pressure of the loop of the pin on this clamping member, to effect the tightening of the wire as is done. is shown for example in Figures 8 and 9 of the accompanying drawings. According to another variant of this feature, the clamping member is arranged so as to clamp the conductor wire against the surface of the eyelet.



  Some practical examples of the method of clamping the conductor wire against the eyelet of the pin, applied to

 <Desc / Clms Page number 5>

 a single pin plug, have been described and shown in the UK patent? 371,418.



   According to one embodiment of the invention, means making contact with the outer surface of the loop of the eyelet of the connecting pin or with any washer or the like interposed, are provided for clamping the conductor wire. , as shown for example in Figures 17 to 22 and in Figure 25 of the accompanying drawings.



   In an example of this embodiment of the invention, a screw passing through or engaging the material of the eye is provided to clamp the conductor wire (as shown by example in Figures 17, 19 and 25 of the accompanying drawings). The resilient contacts can, if desired, be supported by externally threaded members attached to a cover for the plug and engaging with internal threads formed in a hole of the connecting pin at the top of the loop. or the eyelet, as has been shown for example in Figure 17 of the accompanying drawings.



   According to yet another feature of the invention, the hole made in the base or the panel and through which the pin passes closely embraces, in the uncompressed state of the pin, a collar formed on the pin. - pillar, while in the compressed state of the pin (that is to say when the pins are partially or completely introduced into their sockets), the collar is free in the hole.



   According to yet another feature of the invention, a single member common to the various pins is moved relative to the base or the panel to force the pins back into clamping engagement with the conductor wire.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   According to another characteristic of the invention, each connection pin is pressed into engagement with its respective clamping member by pressure applied along the axis of the pin. This pressure can therefore be applied by a simple disc or washer which engages the ends of all the connection pins and, during rotation, simultaneously presses them into engagement with their pins. respective clamping members. The disc or washer may be provided with an annular groove where it engages the connecting pin, so as to ensure that the pin is properly guided in the clamping member and that pressure is applied in the axial direction of the pin.

   The radius of this groove may be a little larger than the radius of curvature of the top of the connecting pin so that the branches or the ends of the pin can float so as to take the different alignments necessary to allow the plug to accommodate sockets in which the different holes are not exactly parallel to each other or in which the socket holes are not at the normal spacing. Preferably, this disc or this washer is entirely of insulating material or has an edge, or else an edge and a body of insulating material. According to a variant, the disc or the washer can be made of metal covered with insulating material.



   According to another feature of the invention, the disc can be extended so as to form a protective cover for the loops and the exposed ends of the wire. This cover can, if desired, be so arranged as to fit over the base or the panel and to engage with a thread formed thereon, as shown by example in Figure 25 of the accompanying drawings.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   According to another characteristic of the invention, a fuse can be associated with one or more of the connection pins (as has been shown, for example, in FIGS. 17 to 24 of the accompanying drawings). In the preferred arrangement of this feature, one end of a fuse is attached and electrically connected by suitable means to one of the clamps associated with a connecting pin in place of the conductor wire and the other end of the fuse is attached to another clamp for the conductor wire.



   In some cases a multi-pin plug must have a ground connection and in such cases it is normal practice for the connection for the earth conductor to be visible from the outside of the plug. In one embodiment of the plug according to the present invention, an additional connecting pin is provided and a conductor coming from a screw on the outer surface of the plug is clamped by this connecting pin.



   In accordance with the preferred construction of the invention, a winding path for receiving the conductor wire is formed in the base or the panel so as to provide a grip on the conductor wire. In one form of this construction two or more paths and exit holes are provided to allow connection of two or more conductor wires.



   Some specific examples of the invention and variants thereof will now be described with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 shows a plan view of a two-pin plug, with the cover of one of the pins removed.



   Figure 2 shows a section through line 2-2

 <Desc / Clms Page number 8>

 of figure 1 with the cover and the two pins in position.



   FIG. 3 represents a detailed view of the clamping member represented in FIG. 1.



   Figure 4 shows a partial section of the connecting pin taken on line 4-4 of Figure 1.



   Figure 5 shows a section of another two pin plug according to the present invention.



   Figure 6 shows a partial section taken on line 6-6 of Figure 5.



   Figure 7 shows a plan of the clamping member shown in Figures 5 and 6.



   Figure 8 shows, partly in section and partly in side elevational view, a combined two-pin plug and socket according to the present invention.



   Figure 9 is a plan view of the combined two pin plug and socket shown in Figure 8 with the cover removed and showing the spring pins of a second plug in position.



   Figure 10 shows a development of the clamping member shown in Figures 8 and 9.



   Figure 11 shows the application of the invention to an electric iron or the like.



   Figure 12 is a plan view of the application shown in Figure 11.



   Figure 13 shows a partial section of the example shown in Figures 1 and 2 but with a modified form of the connecting pin and the way of clamping the conductor wire.



   Figure 14 is a section taken on line 14-14 of Figure 13, but with the hat removed.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   Figure 15 is a detailed view of the preferred form of connecting pin.



   Figure 16 is a detailed view of a modified form of connecting pin.



   Figure 17 shows a section through a two pin plug incorporating a fuse.



   Figure 18 is a bottom plan view of the plug shown in Figure 17, with the panel partly removed by a break.



   Figure 19 shows another section of the plug shown in Figure 17.



   Figure 20 is a bottom plan view of a cover for a two pin plug, showing a different means of incorporating a fuse.



   Figure 21 shows a section through a plug using the cover shown in Figure 20.



   Figure 22 is a bottom plan view of another form of cover for use in a plug according to Figure 21.



   Figures 23 and 24 show a plan and cross section, respectively, of a fuse assembly for use in plugs of the type shown in Figures 1-7.



   Figure 25 is a cross section of a two pin plug showing one way of screwing the cap to the panel.



   In the embodiment shown in Figures 1, 2, 3 and 4, two elastic connecting pins 1, formed of a D-section wire bent over to form a loop or eyelet 2, with the free ends arranged l 'one along the other to form elastic legs 3, are engaged in holes 4 formed in a molded insulating base 5. The holes 4 are sufficiently

 <Desc / Clms Page number 10>

 large to leave the pins 1 free to move when in the compressed state but to closely embrace the pins when in the uncompressed state. An enlarged extension of the hole 4 is formed at 6 to receive the eyelet of the connecting pin.

   This widening is substantially rectangular in plan, as shown in figure 1, and it has a sufficient depth to avoid contact of the shoulder of the eyelet on the bottom of the widening and thus to allow full normal separation. branches. The elastic legs of the connecting pins do not touch each other anywhere along their length, in the uncompressed state, in this embodiment. This ensures that the flexing of the pin during compression takes place around the loop of the pin, thus ensuring maximum elasticity.



   In the eyelet of each pin is threaded a clamping member 7 shown in detail in Figure 3. This clamping member has substantially the shape of an I; it is stamped in a sheet or a strip of metal or cut in a metal part having this section and it is proportioned in such a way that the transverse parts 8 pass exactly through the eyelet of the pin when turned with the plane of the clamping member parallel to the axis of the pin. However, they do not pass through the eyelet when the plane of the clamping member is normal to the axis of the pin. The part 9 of the I-shaped clamp, which can be bent, is made narrow enough to clamp the bare end 10 of the conductor wire or a tab attached thereto in the upper part. curved eyelet.

   The parts 8 of the clamping members rest in cavities 8 'formed in the base. These cavities are normally a little larger

 <Desc / Clms Page number 11>

 the clamps so as to give the spring pins 1 full freedom of lateral movement, but the clamps may, if desired, be pressed into the molding so that they are held in place when the pins are pressed back to make the eyelets visible.



   Through a central hole of the base 5 passes a threaded bolt 11 which in this embodiment is press-fitted into the base and has a hexagonal head co-operating with a hexagonal cavity of the base to prevent the bolt from rotating. On the bolt 11 is screwed a molded insulating cap 12 comprising a metal nozzle 13, internally threaded, fixed during molding. The cap 12 comes into contact with the upper surfaces of the eyelets 2 and has a circular groove created at 14 to receive these surfaces. In cases where lateral movement of the integral pins is desired, this groove can be omitted or it can have a larger radius of curvature than the top of the eyelet. An extended tab 115 is provided on the cap to fit over the base 5.



   In order to tighten the conductor wire, the cap 12 is unscrewed and the pins 1 are pushed back through the base until the eyelets 2 are freely accessible. The stripped end 10 of each wire 17 is threaded through the eyelet of a pin 1 on the side of the clamping member 7 remote from the branches 3 and the wire is placed in a round along the edge 15 of the molded base and along a channel 16 formed in the base. The wire is then led around a raised boss 18 created in the molded part and exits through an opening 19.

   The cap 12 is screwed back into place, which pushes the pins 1 through the base and clamps the conductor wire between the component

 <Desc / Clms Page number 12>

 clamp and the inner surface of the eyelet as shown in Figure 4. Note that the sinuous path formed by parts 15, 16, 18 and 19 for the conductor wire provides an effective means of gripping the wire and prevent it from coming loose from the plug.



   Two outlet openings 19, 19 'are provided in the base with different dimensions suitable for wires of different dimensions, if desired. Two bosses 18 are also provided and the channels 16 are of sufficient depth to accommodate two conductor wires each, so that, if desired, the plug can be employed for the attachment of two separate conductor wires, as is done. has shown it respectively in solid lines and in dotted lines in Figure 1.



   Instead of clamping the conductor wire between the clamping member 7 and the eyelet of the pin, it can be welded to the clamping member.



   If desired, means can be provided to immobilize the cap 12 to prevent its rotation when it is in the clamped position. These means may include, for example, a small bolt passing axially through bolt 11 and being screwed by means of a left-hand thread into an extended hole in sleeve 13.



   In the embodiment shown in Figures 5,6 and 7, the clamping member consists of a cylindrical metal sleeve 20 having a transverse slot 21 intended to receive the eyelet of the pin 1 and to adapt itself. exactly to this, and a hole 4 'intended to receive the branches 3 of the pin, in the same way as the hole 4 of the insulating base 5 in the previous example. The clamps are attached to the base 5 by the extension 26 of the sleeve which passes through a hole in the base and is then press-applied or pushed back.

 <Desc / Clms Page number 13>

 to form the flange 27.



   In this example, the conductor wire 10 is threaded through the eyelet of the pin and is clamped between the inner edge of the eyelet and the edge of the slot 21, as seen in Figure 6. These edges The clamps are rounded in appropriate ways to avoid shearing or cutting the conductor wire.



   In this example, the connection pins 1 are pressed into their clamping members by a circular disc of insulating material screwed onto a central button 23. The edge of this disc is knurled so as to provide a grip for the fingers. The cap 24 is, in this example, prevented from rotating by the denting 40 of the base 5 which cooperates with a slot 41 of the cap. The bonnet is held in place by a central nut 25 also screwed onto the button 23. This arrangement prevents the bonnet from rotating off relative to the base. Any other means of preventing the cap from rotating can however be used; the cap can for example be screwed on the button 23 and a setting nut can be screwed against the cap.



   In the example shown in Figures 8, 9 and 10, the eyelets 2 of the pins 1 are intended to receive the elastic branches 3 'of a second plug. These branches 3 'are shown in position in FIG. 9 but their base and the other details have been omitted for the sake of clarity.



  The branches 3 of the pins 1 are, in this case, arranged so as to touch each other at a point 126 near the eyelet so that when the branches 3 are compressed no appreciable change in the shape of the lever occurs, and so that no change in the shape of the eyelet can occur either when the pin is pushed against the clamping member.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   The wire is clamped in this case by a member 127 shown in detail in Figure 10. This clamping member 127 consists of a thin stamped piece of sheet metal, rectangular in shape, with two holes of a shape intended to exactly embrace. the pin 1 at a point close to the collar 126, and bent along a line 29 midway between the two holes 28 to form a narrow U-shaped piece.



  This U-shaped clamping member rests on the bottom of the cavity 6 of the base and the pin 1 is threaded through the holes 28 until the eyelet of the pin rests on the clamping member.



   To tighten the conductor wire, the stripped end 10 is first threaded between the legs of the U and the pin is then threaded through holes 28. The wire can then be placed around the pin and again. threaded through the U, as shown in Fig. 8. The cap 24 is lowered by screwing the nut 25, pushing pins through the respective clamps and squeezing the nut. the two branches of the U towards each other, which clamps the wire 10 between the branches of the U-shaped member.



   The base and cap in this case are D-shaped in plan, to allow the second plug to butt against a flat surface and suitable holes are formed in the casting to accommodate the 3 'second pins. .



   Figures 11 and 12 show the application of the invention to an electric iron or similar device 30. The molded base 5 is in this example prevented from turning relative to the iron by tabs 31 of the protective flange. 32, fitting into grooves formed in the base
Clamps for the conductor wire

 <Desc / Clms Page number 15>

 are similar to those shown in Figures 1, 2 and 3 and to tighten the conductor wires (which in the case of an iron are the wires ending in the heating elements) the ba, is attracted to the body of the iron by the central screw 11.

   The eyelets 2 of the connection pins are then drawn into contact with an insulating plate 33, which tends to push them towards the base 5 and tightens the conductor wire in the manner described with reference to figures 1, 2 and 3.



   The preferred form of the connecting pin for use in the variations of the invention in which the eyelet 2 is not to receive the branches of a second pin as shown in Figures 8 and 9, is shown in figure 15. The pin is formed by bending a simple drawn blade or D section wire with slightly rounded corners. It has been found that the drawn yarn gives greater elasticity than the yarn turned up through an opening. The eyelet 2 is somewhat elongated in shape so as to allow the introduction of an I-shaped bridge piece, as described above. The ends of the wire are bent to form the elastic branches 3 which, in the uncompressed state of the pin, are a little more apart at their ends than at the shoulder 211.

   These ends 210 are rounded to ensure easy entry into the holes of the sockets. A collar is formed on the pin at 212 for a sufficient length to allow sufficient longitudinal movement in the hole 4 of the base for the introduction of a conductor wire in the eyelet 2 before the shoulder. 211 comes into contact with the edge of the hole. The parts 212 forming the collar are also slightly separated between the eyelet and the shoulder 211 and are parallel to the parts 3. The

 <Desc / Clms Page number 16>

 tervalle 213 is such that when the pin is inserted into the smallest bushing hole likely to be encountered in service, there is still a slight clearance between the parts 212. It has been found that during the formation of the eyelet 2, a slight rounding of the D-shape occurs in 214.

   This is an advantage because a better grip of the wire is obtained.



  It will be noted that the curved shape of the eyelet allows a very considerable elasticity of the branches 3 and it has been found that the shoulders 211 increase this elasticity and help to produce the maximum contact surface between the branches and the. sleeve wall.



   An alternative connecting pin is shown in Figures 13 and 14, in which the eyelet or loop of a pin similar to that shown in Figure 15 has been press-treated or punched to form a head. flat 215. In this case the wire is threaded through the eyelet under the head 215 and clamped between the head and the base as seen at 216. If desired, this form of pin can be modified and constructed as the shows Figure 16 where a blade is folded back to have the shape shown. The thread is twisted around the collar and tightened under the head 219.

   In this construction a circular rib is created on the cover and comes in contact with the flat top of the pin and the base hole through which the pin passes is large enough to allow slight lateral movement of the pin while a piece.



   Figures 17, 18 and 19 show one form of device in which a fuse wire is associated with each connecting pin.



   Two screws 300 are embedded in a cover 301 and engage with internally threaded holes formed at the top of the eyelets of the connection pins 1. A panel 5 of thin insulating material is attached to the cover by

 <Desc / Clms Page number 17>

 a screw 302 and is prevented from rotating with respect to the cover by means of pins 303 provided in the cover and engaging with holes in the panel. The holes 304 in the panel through which the connecting pins pass are in this case oval in shape, with their large axes aligned and embrace the flat sides of the lower part of the eyelet of the connecting pins so as to prevent seizure. rotation of the pins relative to the cover.

   Two screws 308 are provided in the cover 301 and a shallow groove 309 connects each of these to the recesses 309 'for the eyelets of the connecting pins. A piece of fusible wire 324 is placed in each of the grooves 309 and has one end clamped by screw 308 and the other end clamped. around the screw 300 between two washers 307 of thin metal fitting against a spring washer 306 in a cavity of the cover. The spring washer 306 can accommodate considerable variations in effective thickness to ensure that the fusible wire can be fully tightened when the eyelet of the pin is rotated into the plane necessary for the panel 5 to be engaged. secured over the pins.



   The screws 308 also serve to tighten the conductor wires which are twisted around the boss 18, as described with reference to Figures 1 and 2. In the event that a fusible wire is not desired, the conductor wire can be tightened directly around the 300 screws.



   Figures 20 and 21 show an example of another way in which a fusible wire may be incorporated in devices where the cap is not rotated relative to the base or panel, particularly as has been discussed. shown in Figures 8 and 9. In this example, one end of each fusible wire 324 is clamped by a screw 320 engaging with a metal insert 321 embedded in the cha-

 <Desc / Clms Page number 18>

 skin 24. The other end of each fusible wire is tightened by a second screw 322, which also tightens the end of the lead wire. The screws 320 are so placed in the bonnet that they come into contact with the eyelets of the connecting pins as shown.

   In this example, the connecting pins are supported by spring washers 323; alternatively, if the device is not intended to be used to receive a second plug as shown in Figures 8 and 9, the pins may be fitted as shown in Figures 1-4.



   Figure 22 shows a variant of the device shown in Figures 20 and 21, in which use is made of a fuse system 325 consisting of a piece of thin insulating material with metal clamps, eyelets or the like 326 at each end and held at one end by the screw 322. The fusible wire 324 is held between the clamps 326. Contact with the eyelet of the connecting pin is made by one of the clamps 326 when the cover is placed in position. tion.



   One way of incorporating a fuse in devices of the kind shown in Figures 1 to 5 is shown in Figures 23 and 24. A ring 350 of thin insulating material is cut to fit into the bottom of the channels. 16 and has four internally threaded metal nozzles 351, 351 ', fixed in the ring for receiving set screws 352, 352'. Screws 352 'also tighten connecting pieces 354 of thin metal or wire, bent as shown in Figure 24 and intended to be clamped into the eyelet of the connecting pin in place of the conductor wire shown in Figures 1. and 2.



  In addition to tightening the fusible link, the screws 352 serve

 <Desc / Clms Page number 19>

 also to tighten the conductor wire. Notches 355 are cut into the edge of ring 350 to help retain the fusible wire in position.



   When it is desired to attach the wire to the device, the ring 350 is withdrawn from the base 5 and pieces of fusible wire 356 are clamped under the screws 352 ', threaded into the notches 355 and then wound around the screws 352. The former - The conductor wire hoppers are also twisted around the screws 352 and the screws are tightened to hold the conductor wire and the fuse. The ring is then replaced in the base and at the same time the connection pieces 354 are threaded through the eyelets of the connection pins. The conductor wires are engaged around boss 18 as shown in Figure 1.



   Figure 25 shows a variation of the device in which the cover 12 engages a thread 322 formed on the base 5. In order to assure that the pressure is uniformly applied to the two contact pins, the thread 322 receives a large pitch and adapts with play to allow the cover to adjust its position relative to the base. In this example, a screw 310 engages the top of the eyelet and the conductor wire 10 is clamped under the head of the screw against a washer 311. The member 7 acts as a support bridge, like in the example of Figures 1 and 2, and the connecting pin is held in position by the cap pressing on the screw in the same way it presses on the eyelet in this example.



   In a different arrangement of this variant, the member 7 can be used in place of the washer 311 while continuing to support the connection pin. The screw 310 passes in this case through the member 7 to engage with the eyelet. The parts of base 5 on which

 <Desc / Clms Page number 20>

 member 7 rests are naturally raised appropriately.



   In another alternate arrangement, the clamping member fits over the eyelet and consists of a short length of metal rod of square cross section with a slot formed in one of the end faces. This slit fits over the top of the eyelet and a pin goes through the holes formed in the sides of the slit and through the eyelet. An internally threaded axial hole extends from the other end face to the top of the slot and a screw cap fits into this hole and contacts the outer lever surface. The end of this plug is slightly cup-shaped to accommodate the curved surface of the eyelet.

   A hole for receiving the conductor wire extends substantially parallel to the pin and when the pin is attracted against the inner surface of the eye it is substantially in alignment with the outer surface of the eye. eyelet.



   For use, the plug is loosened to stop contacting the eyelet, the conductor wire is threaded through the hole, and the plug is screwed onto the conductor wire.



   The cavity 6, in this arrangement, closely embraces the lower part of the clamping member, the bottom of which rests on the base 5 and acts as a support for the pin. The square shape of the clamp serves to prevent relative rotation between it and the base. The hole for the lead wire may, if desired, be arranged in line with the eyelet of the pin so that the lead wire is threaded through the eyelet and is clamped against the inner surface of the pin. eyelet, or the hole may be extended so that the thread can be threaded either through the eyelet or out of it, depending on

 <Desc / Clms Page number 21>

 desires.

   The body of the clamp can be produced by cutting a length of metal forced through an opening and having a suitable U-shaped cross section.



   It will be appreciated that with the device according to the present invention, a considerable compression of the elastic connecting pins can be obtained without risk of breakage since the point around which the bending occurs is so far removed from the contact elements that the movement. - desired ment of the contact elements can be obtained without exceeding the elastic limit of the material. This is particularly so when connecting pins as described are employed, since in this case the bending is distributed in the loop.

   It will also be noted that this increased elasticity allows the plug to fit not only in sockets whose holes are of different dimensions, but also of pitches different from those of the socket for which the plug has been established, since each branch of the contact element is capable of moving to a greater or lesser extent than the other and that there is no solid part of the pin which is fixed in position.


    

Claims (1)

RESUME : La présente invention fournit une nouvelle fiche à goupilles multiples, ou une nouvelle fiche à goupilles multiples et douille combinées, pour un contact électrique à fiche et à douille, et comprend les caractéristiques sui- vantes prises séparément ou en combinaison. ABSTRACT : The present invention provides a novel multi-pin plug, or novel multi-pin and combined socket plug, for plug-and-socket electrical contact, and includes the following features taken separately or in combination. a) Une fiche à goupilles multiples pour un contact électrique à fiche et à douille, comprenant une base ou un panneau de matière isolante et un certain nombre de goupil- <Desc/Clms Page number 22> les de connexion élastiques comprenant chacune des éléments de contact élastiques rigidement reliés ensemble en un point situé à l'intérieur ou en arrière de la base ou du panneau, et disposées de telle manière par rapport à la base ou au panneau que lors de la compression de la goupille par l'in- troduction de la fiche dans une douille, la flexion des élé- mente élastiques de la goupille a lieu autour de cette liai- son rigide ou d'une autre partie de la goupille à l'intérieur de la base ou du panneau, ou sur le côté de la base ou du panneau éloigné de la douille. a) A multi-pin plug for a plug and socket electrical contact, comprising a base or panel of insulating material and a number of pins. <Desc / Clms Page number 22> elastic connecting elements each comprising elastic contact elements rigidly connected together at a point inside or behind the base or panel, and arranged in such a manner relative to the base or panel that during compression of the pin by inserting the plug into a socket, the bending of the elastic elements of the pin takes place around this rigid link or another part of the pin inside the pin. base or panel, or on the side of the base or panel remote from the socket. b) Les goupilles de connexion peuvent consister chacune en deux branches élastiques formant des éléments de contact et disposées l'une le long de l'autre, normalement séparées sur la totalité ou la plus grande partie de leur longueur et reliées ensemble à une extrémité sous la forme d'une boucle ou d'un oeillet, et elles peuvent être supportées au sommet de la boucle ou de l'oeillet de telle manière que lors de la compression des branches élastiques, le mouvement de flexion de chaque branche est libre de s'étendre jusqu'au sommet de l'oeillet. b) The connecting pins may each consist of two resilient branches forming contact elements and arranged one along the other, normally separated over all or most of their length and connected together at one end under shaped like a loop or eyelet, and they can be supported at the top of the loop or eyelet in such a way that when compressing the elastic legs, the bending motion of each leg is free from s 'extend to the top of the eyelet. c) Les goupilles de connexion sont de préférence li- bres de basculer, à l'état comprimé, dans une mesure limitée, autour d'un axe situé au sommet ou près du sommet de l'oeil- let et sensiblement normal au plan de celui-ci et elles peu- vent, tout en étant empêchées de se mouvoir dans la direction axiale, être libres d'effectuer à l'état comprimé ou paxtiel- lement comprimé un mouvement limité, tout d'une pièce, trans- versalement à l'axe de la goupille de façon à aider la fiche à s'adapter à des douilles ayant des trous de pas légèrement différents, comme on l'a représenté par exemple aux figures 13 et 21 des dessins. d) Les goupilles de connexion peuvent être immobilisées pour empêcher toute rotation axiale par rapport à la base ou au panneau. c) The connecting pins are preferably free to swing, in a compressed state, to a limited extent, about an axis located at or near the top of the eye and substantially normal to the plane of the eye. this and they may, while being prevented from moving in the axial direction, be free to perform in the compressed or partially compressed state a limited movement, all in one piece, transversely to the axis of the pin so as to help the plug to adapt to sockets having slightly different pitch holes, as shown for example in Figures 13 and 21 of the drawings. d) Connection pins can be immobilized to prevent axial rotation with respect to the base or panel. <Desc/Clms Page number 23> e) Dans une forme de réalisation de l'invention, les boucles des goupilles de connexion sont destinées à former des trous de douille pour une fiche supplémentaire, comme on l'a représenté par exemple aux figures 8, 9 et 21 des dessins. f) Un organe de borne ou de serrage pour le fil de conducteur, le ferret ou la pièce analogue peut être associé à chaque goupille de connexion. g) La base ou le panneau peut former l'organe de serra- ge et la goupille peut être établie de façon à glisser dans la ba,se ou le panneau et à serrer le fil de conducteur entre la base ou le panneau et la boucle de la goupille de connexion. <Desc / Clms Page number 23> e) In one embodiment of the invention, the loops of the connecting pins are intended to form socket holes for an additional plug, as shown for example in Figures 8, 9 and 21 of the drawings. f) A terminal or clamping member for the conductor wire, the ferret or the like can be associated with each connecting pin. g) The base or panel may form the clamping member and the pin may be set to slide through the base or panel and clamp the conductor wire between the base or panel and the loop of the connecting pin. La base ou le panneau présente avantageusement, pour la récep- tion de l'oeillet de chaque goupille de connexion, une cavité qui est suffisamment profonde pour éviter le contact de l'oeil- let avec le fond de la cavité, dans la position de serrage de la goupille de connexion. h) Les goupilles de connexion peuvent être établies de façon à glisser à travers l'organe de serrage et, par pression de la boucle de la goupille sur l'organe de serrage, à effec- tuer le serrage du fil comme on l'a représenté par exemple aux figures 8 et 9 des dessins. The base or the panel advantageously has, for the reception of the eyelet of each connection pin, a cavity which is sufficiently deep to avoid contact of the eye with the bottom of the cavity, in the position of. tightening the connection pin. h) The connecting pins can be established so as to slide through the clamping member and, by pressing the loop of the pin on the clamping member, to effect the tightening of the wire as before. shown for example in Figures 8 and 9 of the drawings. i) Suivant une variante, les goupilles de connexion peu- vent être chacune supportées dans la base ou le panneau et établies de façon à glisser à travers l'organe de serrage qui peut être attaché à la base ou au panneau, pour effectuer un engagement de liaison du fil de conducteur entre l'organe de serrage et l'oeillet de la. goupille de connexion, comme on l'a représenté par exemple aux figures 5 et 6 des dessins. j) Suivant une variante, l'organe de serrage peut passer à travers l'oeillet de la goupille de connexion et reposer sur la base ou le panneau ou être attaché à celui-ci et être ren- du apte à serrer le fil de conducteur contre la surface in- <Desc/Clms Page number 24> terne de l'oeillet, comme on l'a représenté par exemple aux figures 1, 2, 3, 4 et 11 des dessins. i) Alternatively, the connecting pins may each be supported in the base or panel and set so as to slide through the clamp which may be attached to the base or panel, to effect engagement. connecting the conductor wire between the clamping member and the eyelet of the. connecting pin, as shown for example in Figures 5 and 6 of the drawings. j) Alternatively, the tightening member may pass through the eyelet of the connecting pin and rest on the base or the panel or be attached to it and be made suitable for clamping the conductor wire. against the in- surface <Desc / Clms Page number 24> dull eyelet, as shown for example in Figures 1, 2, 3, 4 and 11 of the drawings. L'organe de serrage peut être une pièce de métal estampée plate en forme de I, tournée avec son plan perpendiculaire à la longueur de la goupille. k) Suivant une variante, un dispositif faisant contact électrique avec la surface extérieure de la boucle ou de l'oeillet ou avec une rondelle interposée quelconque ou une pièce analogue peut être prévu pour serrer le fil de conduc- teur, comme on l'a représenté par exemple aux figures 17 à 22 et à la figure 25 des dessins. The clamp may be a flat I-shaped stamped piece of metal, rotated with its plane perpendicular to the length of the pin. k) According to a variant, a device making electrical contact with the outer surface of the loop or of the eyelet or with any interposed washer or a similar part may be provided to tighten the conductor wire, as has been previously seen. shown for example in Figures 17 to 22 and Figure 25 of the drawings. Ce dispositif peut com- prendre une vis passant à travers la matière de l'oeillet ou venant en prise avec celle-ci, comme le montrent par exemple les figures 17, 19 et 25 des dessins, ou bien une vis pour la fixation d'un fil de conducteur et destinée à établir un contact avec une goupille de connexion peut être prévue dans le couvercle, comme on l'a représenté par exemple aux figures 20 et 21 des dessins. This device may include a screw passing through or engaging the material of the eyelet, as shown, for example, in Figures 17, 19 and 25 of the drawings, or a screw for fixing the eyelet. a conductor wire and intended to make contact with a connecting pin may be provided in the cover, as shown for example in Figures 20 and 21 of the drawings. 1) Les contacts élastiques peuvent être supportés par des organes filetés extérieurement attachés à un couvercle pour la fiche et venant en prise avec des filetages inté- rieurs formés dans un trou de la goupille de connexion au sommet de la boucle ou de l'oeillet, comme le montre par exemple la figure 17 des dessins. m) Le trou de la base ou du panneau à travers lequel la goupille passe embrasse de préférence de près, dans l'état non comprimé de la goupiDIe, un collet formé sur la goupille tandis qu'à l'état comprimé de la goupille, le collet a du jeu dans le trou. n) Un organe unique commun aux différentes goupilles peut être mobile par rapport à la base ou au panneau pour re- <Desc/Clms Page number 25> fouler les goupilles en prise de serrage avec le fil de conducteur. 1) The resilient contacts may be supported by externally threaded members attached to a cover for the plug and engaging with internal threads formed in a hole of the connecting pin at the top of the loop or eyelet, as shown for example in Figure 17 of the drawings. m) The hole in the base or panel through which the pin passes preferably closely embraces, in the uncompressed state of the pin, a collar formed on the pin while in the compressed state of the pin, the collar has play in the hole. n) A single member common to the different pins may be movable relative to the base or the panel to re <Desc / Clms Page number 25> press the pins into tightening engagement with the conductor wire. De préférence, chaque goupille de connexion est pressée en prise avec son organe de serrage respectif par une pression appliquée le long de l'axe de la goupille. Preferably, each connection pin is pressed into engagement with its respective clamping member by pressure applied along the axis of the pin. L'organe unique peut être un disque ou une rondelle qui vient en prise avec les extrémités des goupilles de con- nexion éloignées des éléments de contact et lors de la rota- tion du disque ou de la romdelle, les goupilles de connexion sont pressées en prise de serrage avec le fil de conducteur. The single member may be a disc or a washer which engages the ends of the connecting pins remote from the contact elements and upon rotation of the disc or the rimdelle the connecting pins are pressed in. clamp socket with the conductor wire. De préférence, le disque ou la rondelle possède une rainure annulaire formée sur sa surface à l'endroit où il vient en prise avec les goupilles de connexion. Le disque ou la ron- delle peut être prolongé pour former un couvercle pour l' oeillet des goupilles de connexion et des moyens peuvent être prévus pour le caler en vue d'empêcher sa rotation par rapport à la base ou au panneau. Preferably, the disc or washer has an annular groove formed on its surface where it engages the connecting pins. The disc or washer may be extended to form a cover for the eyelet of the connecting pins and means may be provided to wedge it to prevent it from rotating relative to the base or panel. Le couvercle peut s'adap- ter par-dessus la base ou le panneau et venir en prise avec un pas de vis formé sur celui-ci, comme on l'a représenté par exemple à la figure 25 des dessins. o) Un fusible peut être associé à l'une ou à plusieurs des goupilles de connexion comme on l'a représenté par exem- ple aux figures 17 à 24 des dessins. p) Un trajet sinueux pour recevoir le fil de conduc- teur peut être formé dans la base ou le panneau de façon à fournir une prise sur le fil de conducteur. The cover can fit over the base or panel and engage with a thread formed thereon, as shown for example in Figure 25 of the drawings. o) A fuse can be associated with one or more of the connection pins as shown for example in Figures 17 to 24 of the drawings. p) A winding path for receiving the conductor wire may be formed in the base or panel to provide a grip on the conductor wire. Deux ou plu- sieurs trajets et trous de sortie peuvent être prévus pour permettre la connexion de deux ou de plusieurs fils de con- ducteur. q) Les formes préférées de goupille de connexion sont représentées à la figure 15 des dessins et aux figures 13 et 14 ou à la figure 16. <Desc/Clms Page number 26> r) L'invention comprend un contact à fiche à goupilles multiples en substance tel qu'il est décrit ou en substance tel qu'il est représenté sur l'un quelconque des dessins an- nexéa, Two or more paths and exit holes may be provided to allow connection of two or more conductor wires. q) Preferred forms of connecting pin are shown in Figure 15 of the drawings and Figures 13 and 14 or Figure 16. <Desc / Clms Page number 26> r) The invention includes a multi-pin plug contact substantially as described or substantially as shown in any of the accompanying drawings;
BE397214D BE397214A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE397214A true BE397214A (en)

Family

ID=63944

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE397214D BE397214A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE397214A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1107378B1 (en) Contact member for an electrical connector
FR2760137A1 (en) COAXIAL ELECTRICAL CONNECTOR
EP0020241B1 (en) Connecting device for insulated electrical conductors
EP0106768B1 (en) Connection device for an electrical conductor
EP0466528B1 (en) Quick coupling device for a battery terminal post
EP0148056B1 (en) Universal clamp that cannot be lost for the realisation of electrical clamping connections between two conducting elements
FR2782194A1 (en) SELF-STRIPPING CONNECTION DEVICE
FR2563947A1 (en) Protected-terminal connection arrangement for electrical equipment
BE397214A (en)
FR2862443A1 (en) ELECTRICAL CONNECTION TERMINAL AND ELECTRICAL PROTECTION APPARATUS COMPRISING SUCH A TERMINAL
FR2523366A1 (en) FUSE HOLDER
FR2772993A1 (en) FEMALE ELECTRIC CONTACT MEMBER
FR2545993A1 (en) Axial-compression spring electrical contacts
FR2479577A1 (en) Electrical cable junction block - has spring biassed movable jaw which is releasable by simple screw action of applied tool
FR2582866A1 (en) ANTENNA CORD JUNCTION TERMINAL FOR TELEVISION RECEIVER
EP1531525A1 (en) Cable clamp with enlarged clamping surface and terminal block comprising it
EP0121637B1 (en) Straight electrical connecting end piece
FR2513445A1 (en) ELECTRICAL CONNECTOR FOR A CABLE COMPRISING A TRACTION DISCHARGE CABLE
CH413395A (en) Device for fixing the end of a tape measure to its drum
FR2569047A1 (en) ANTI-SHOCK FUSE HOLDER
CH460106A (en) Contact clamp for conductor wire
FR2520162A1 (en) Cable termination mechanism for clamping wires to battery terminals - has radially deformable insulating rings tightened and brought into electrical contact with wires by lever mechanism
EP0268502B1 (en) Ignition distributor cap comprising at least a hook-shaped cable connection
FR2709601A1 (en) Battery clip
FR2698728A1 (en) Cable terminal holder for low voltage appts. - has small diameter metallic tube connected to larger diameter isolating tube with screw holding metallic tube and wire insert