BE394458A - - Google Patents

Info

Publication number
BE394458A
BE394458A BE394458DA BE394458A BE 394458 A BE394458 A BE 394458A BE 394458D A BE394458D A BE 394458DA BE 394458 A BE394458 A BE 394458A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pipes
elliptical
angle
longitudinal axis
axis
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE394458A publication Critical patent/BE394458A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16LPIPES; JOINTS OR FITTINGS FOR PIPES; SUPPORTS FOR PIPES, CABLES OR PROTECTIVE TUBING; MEANS FOR THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16L27/00Adjustable joints, Joints allowing movement
    • F16L27/08Adjustable joints, Joints allowing movement allowing adjustment or movement only about the axis of one pipe
    • F16L27/0849Adjustable joints, Joints allowing movement allowing adjustment or movement only about the axis of one pipe the fluid being turned through an angle when passing from one joint element to another

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Mutual Connection Of Rods And Tubes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de raccordement pour tuyaux. 



   Pour raccorder des tuyaux que l'on ne peut poser sui- vant un alignement rectiligne, on emploie couramment des coudes de diverses constructions. Or, suivant la position des extrémités de tuyaux distinctes à raccorder, il faut employer des coudes correspondant à l'angle de déviation existant. Pour la pose des systèmes de tuyauteries, il faut par conséquent avoir à sa disposition un grand nombre   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de coudes, qui, indépendamment de la grandeur, présentent des angles de courbure différents. 



   La présente invention se rapporte à un dispositif de raccordement pour tuyaux, grâce auquel on supprime les coudes en usage jusqu'ici et qu'il faut ajuster ou adapter lors du montage. Les extrémités de tuyaux à raccorder sont façonnées selon une section transversale elliptique. Pour obtenir des surfaces d'adaptation circulaires à l'endroit du raccord, ces surfaces sont inclinées par rapport à l'axe longitudinal des extrémités des tuyaux suivant un angle correspondant à la section transversale elliptique de ces extrémités. Ces surfaces d'adaptation peuvent être établies en forme de joints à manchons, de joints à brides ou de joints analogues.

   Tout-à-fait indépendamment de l'angle sui- vant lequel les extrémités de tuyaux à réunir sont placées l'une par rapport à l'autre, les surfaces d'adaptation doi- vent ainsi, dans cette construction, s'appliquer de toutes parts de façon étanche. 



   Pour réunir des tuyaux habituels, on utilise avanta- geusement comme raccords intermédiaires deux pièces tubu- laires, dont les extrémités à raccorder entre elles ont une forme elliptique et dont les surfaces d'adaptation à cet endroit sont inclinées par rapport à l'axe longitu- dinal des extrémités de tuyaux suivant un angle correspon- dant à la forme de l'ellipse, tandis que les extrémités extérieures des raccords ou pièces intermédiaires présentent perpendiculairement à l'axe longitudinal de ces extrémités de tuyaux des sections transversales et des faces de rac- cordement correspondant aux tuyaux à raccorder. On obtient de cette façon un coude déplaçable formé des deux pièces      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 intermédiaires et pouvant être orienté dans l'anneau cir- culaire formé sur les surfaces d'adaptation adjacentes. 



   Lorsqu'on utilise de semblables pièces intermédiaires, il est superflu, lors de la pose de systèmes de tuyauteries, de mesurer préalablement l'angle de déviation, car la dis- position suivant l'invention permet lors du montage d'adap- ter les pièces de raccordement à tout angle de déviation existant, On peut également utiliser plusieurs groupes de pièces intermédiaires orientables l'une par rapport à l'au- tre et montées l'une à la suite de   l'autre.   



   Il est recommandable de donner aux pièces intermédiaires mentionnées la forme rectiligne. On facilite particulièrement dans ce cas l'application de revêtements sur ces pièces tu- bulaires, par exemple de porcelaine comme garniture d'usure pour les tuyaux d'arrosage à raccord. 



   On peut,encore augmenter les possibilités d'utilisation des pièces intermédiaires décrites ci-dessus en intercalant entre elles une ou plusieurs autres pièces intermédiaires, qui présentent à l'une de leurs extrémités ou aux deux une section transversale circulaire et sont pourvues par consé- quent perpendiculairement à l'axe longitudinal d'une ou de deux surfaces d'adaptation, ou bien qui ont la forme elliptique aux deux extrémités, au lieu de ne l'avoir qu'à une seule extrémité, et dont les deux surfaces d'adaptation sont inclinées dans ce cas par rapport à l'axe longitudinal des parties tubulaires elliptiques suivant un angle dif- férent d'un angle droit.

   Il est avantageux de constituer ces pièces intermédiaires de façon qu'elles soient recti-   li,nes   sur toute leur longueur et qu'elles soient formées d'un tuyau à section transversale ronde ou elliptique. Ces      

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pièces intermédiaires additionnelles permettent d'effectuer aisément le raccordement d'extrémités de tuyaux, même lors- que les axes de ces extrémités de tuyaux ne se coupent pas en un point commun. On peut donc à l'aide de ces pièces intermédiaires établir des raccordements de tuyaux aussi bien lorsque les axes des tuyaux à raccorder occupent une position parallèle selon un certain écartement, que lorsque ces axes se croisent à une certaine distance l'un de l'au- tre. 



   Le nouveau dispositif de raccordement pour tuyaux dont il s'agit ici est donc utilisable pour toute déviation, aussi bien dans un plan que dans l'espace. 



   Aux dessins annexés sont représentées, à titre d'exem- ples, diverses formes d'exécution de l'objet de l'invention. 



   Les figures 1 et 2 représentent en plan et en élévation latérale un raccordement de tuyaux formé de deux pièces in- termédiaires faisant entre elles un angle obtus. 



   La figure 3 est une coupe suivant la ligne A-B de la figure 2. 



   La figure 4 est un raccordement de tuyaux formé de deux pièces intermédiaires suivant les figures 1 et 2 et d'une autre pièce intermédiaire médiane pourvue des deux côtés de surfaces d'adaptation découpées en biseau. 



   Les figures 5 et 6 représentent une forme d'exécution du raccordement de tuyaux ayant une section transversale tubulaire constante jusqu'à l'endroit du joint. 



   Suivant les figures 1 et 2, les pièces intermédiaires 1 et 2 présentent à leurs extrémités extérieures une section transversale circulaire et sont pourvues dans cet exemple de brides 3 et 4. Les extrémités 5 et 6 placées en regard 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'une de l'autre de ces pièces intermédiaires 1 et 2 ont une section transversale elliptique. On choisit comme sur- faces d'adaptation des collets 7 et 8, qui dans le présent exemple, sont inclinés de 45  par rapport à l'axe longitu- dinal des pièces intermédiaires. Celles-ci constituent par- ticulièrement dans cette forme d'exécution un coude normal convenant pour des applications multiples. 



   Comme le montre la figure 3, les collets 7 et 8 cons- tituent des surfaces circulaires que l'on peut faire tourner l'une contre l'autre. Des brides annulaires rapportées 9 et 10 sont prévues pour pouvoir établir une liaison solide au moyen des boulons 11. Les brides 3 et 4 sont éga- lement pourvues de perforations 12 destinées à recevoir les boulons servant à raccorder les extrémités des tuyaux à réunir. Les pièces intermédiaires 1 et 2 peuvent avoir des longueurs différant entre elles. Les diamètres de leurs extrémités peuvent également être différents. 



   La figure 1 montré en traits mixtes la possibilité d'orientation des pièces intermédiaires 1 et 2 à partir de la position en ligne droite vers une position suivant un angle de 90  pour revenir à la position en ligne droite. 



   Suivant la figure 4, le raccordement des tuyaux com- prend les pièces 13,14 et 15. Les pièces 13 et 15 cor- respondent aux pièces intermédiaires des figures 1 et 2. 



  La pièce 14 est formée d'un tuyau à section transversale elliptique d'un bout à l'autre et elle présente à ses deux extrémités des surfaces d'adaptation 16, 17 qui font un angle de 45  par rapport à l'axe longitudinal de cette pièce intermédiaire. La possibilité d'orientation des pièces 13,14 et 15 l'une par rapport à l'autre permet 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'établir un raccordement de tuyaux allant de la position en ligne droite à la forme en U en passant par un grand nombre de positions intermédiaires. 



   Pour indiquer un autre exemple d'exécution, on peut également employer un angle de coupe de 11 1/4 . Lorsque les deux extrémités sont façonnées de même, on obtient ainsi une déviation totale de 22 1/2 . Si l'on y ajoute une pièce intermédiaire elliptique qui est également découpée en biseau suivant le même angle de 11 1/4 , on obtient dans ce cas un angle de 22 1/2 . L'autre extrémité de la pièce intermédiaire est encore découpée suivant un angle de 11 1/4 . On obtient alors quatre surfaces de coupe dis- tinctes de 11 1/4 , deux coudes distincts de 22 1/2  et par conséquent une déviation totale de 45 . Si au lieu d'une seule pièce intermédiaire, on en utilise deux, la déviation atteint au total 67 1/2 .Si l'on emploie une nouvelle pièce intermédiaire de ce type, on obtient une déviation de 90 . 



   En orientant les pièces distinctes, il est possible d'obtenir sans difficulté tout angle de déviation inter- médiaire. Dans ce cas, la totalité des pièces intermédiaires peut être amenée aussi en alignement rectiligne. Dans cette forme d'exécution, on obtient un raccordement de tuyaux, qui est formé de segments distincts et qui, considéré dans son ensemble, ressemble au montage de coudes habituels. 



   La figure 5 montre une autre forme d'exécution utili- sable particulièrement lorsqu'on est en présence d'angles de déviation faibles. Dans ce cas, les pièces intermédiai- res 18, 19 conservent leur forme jusqu'à leurs extrémités qu'il faut réunir ensemble, et elles sont découpées sui- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vant un certain angle à ces extrémités, de sorte que lors- que la section transversale tubulaire est circulaire, on forme une surface de coupe elliptique 24 (figure 6) à l'extrémité du tuyau, des brides, collets 20, 21, ou pièces analogues étant disposées contre cette surface de coupe suivant l'angle de coupe existant par rapport à l'axe du tuyau, ces brides, collets, etc... constituant pour les      extrémités de tuyaux des surfaces d'adaptation circulaires pouvant tourner l'une contre l'autre.

   Des brides annulaires détachées   22,   23 sont prévues pour pouvoir établir une liaison solide à l'aide de boulons. 



   Les raccordements de tuyaux du type décrit conviennent particulièrement pour les canalisations servant au transport des matières liquides ou gazeuses de tous genres, ainsi que pour des canalisations de gaz, d'eau, de vapeur, de lessive, ou pour les conduites servant à la pose de câbles électri- ques ou pièces analogues. 



    REVENDICATIONS   
1.- Un raccordement pour tuyaux, caractérisé en ce que les extrémités de tuyaux pourvues d'une section trans- versale elliptique présentent des surfaces d'adaptation circulaires telles que celles-ci sont situées par rapport à l'axe longitudinal de ces extrémités de tuyaux suivant un angle correspondant à la section elliptique des extrémités de tuyaux. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Connection device for pipes.



   To connect pipes which cannot be laid in a straight alignment, elbows of various constructions are commonly used. However, depending on the position of the separate pipe ends to be connected, elbows must be used corresponding to the existing deflection angle. For the laying of piping systems, it is therefore necessary to have a large number of @

 <Desc / Clms Page number 2>

 elbows, which, regardless of size, have different angles of curvature.



   The present invention relates to a connecting device for pipes, which eliminates the elbows in use until now and which must be adjusted or adapted during assembly. The ends of pipes to be connected are shaped in an elliptical cross section. To obtain circular adaptation surfaces at the location of the connection, these surfaces are inclined with respect to the longitudinal axis of the ends of the pipes at an angle corresponding to the elliptical cross section of these ends. These mating surfaces can be established in the form of sleeve joints, flanged joints or the like.

   Quite independently of the angle at which the ends of the pipes to be joined are placed with respect to each other, the matching surfaces must thus, in this construction, apply equally. all parts tightly.



   To join the usual pipes, two tubular pieces are advantageously used as intermediate connectors, the ends of which to be connected together have an elliptical shape and the adaptation surfaces of which at this point are inclined with respect to the longitudinal axis. - dinal of the ends of pipes at an angle corresponding to the shape of the ellipse, while the outer ends of the fittings or intermediate pieces have transverse sections and rac faces perpendicular to the longitudinal axis of these pipe ends. - cord corresponding to the pipes to be connected. In this way, a movable elbow formed from the two parts is obtained.

 <Desc / Clms Page number 3>

 intermediate and orientable in the circular ring formed on the adjacent mating surfaces.



   When using such intermediate pieces, it is superfluous, when laying piping systems, to measure the angle of deflection beforehand, because the arrangement according to the invention allows the fitting to be adapted during assembly. connecting pieces at any existing deflection angle. It is also possible to use several groups of intermediate pieces which can be oriented with respect to one another and mounted one after the other.



   It is advisable to give the mentioned intermediate pieces the rectilinear shape. In this case, it is particularly facilitated to apply coatings to such tubular parts, for example porcelain as a wear lining for the garden hoses with connection.



   The possibilities of using the intermediate parts described above can be further increased by inserting between them one or more other intermediate parts, which have at one or both ends a circular cross section and are therefore provided with a circular cross section. quent perpendicular to the longitudinal axis of one or two adaptation surfaces, or else which have the elliptical shape at both ends, instead of having it only at one end, and whose two surfaces have adaptation are inclined in this case relative to the longitudinal axis of the elliptical tubular parts at an angle other than a right angle.

   It is advantageous to constitute these intermediate pieces so that they are rectilinear over their entire length and that they are formed of a pipe with a round or elliptical cross section. These

 <Desc / Clms Page number 4>

 additional intermediate pieces make it easy to connect the ends of pipes, even when the axes of these ends of pipes do not intersect at a common point. It is therefore possible with the aid of these intermediate pieces to establish pipe connections both when the axes of the pipes to be connected occupy a parallel position at a certain spacing, as when these axes cross at a certain distance from one of the other.



   The new pipe connection device in question here can therefore be used for any deviation, both in a plane and in space.



   In the accompanying drawings are shown, by way of example, various embodiments of the object of the invention.



   Figures 1 and 2 show in plan and side elevation a pipe connection formed of two intermediate pieces forming an obtuse angle between them.



   Figure 3 is a section taken along line A-B of Figure 2.



   Figure 4 is a pipe connection formed of two intermediate pieces according to Figures 1 and 2 and another middle intermediate piece provided on both sides with bevel-cut matching surfaces.



   Figures 5 and 6 show an embodiment of the connection of pipes having a constant tubular cross section up to the location of the joint.



   According to Figures 1 and 2, the intermediate parts 1 and 2 have at their outer ends a circular cross section and are provided in this example with flanges 3 and 4. The ends 5 and 6 placed opposite

 <Desc / Clms Page number 5>

 one of the other of these intermediate parts 1 and 2 have an elliptical cross section. Collars 7 and 8 are chosen as adaptation surfaces, which in the present example are inclined by 45 with respect to the longitudinal axis of the intermediate pieces. In particular, in this embodiment, these constitute a normal bend suitable for multiple applications.



   As shown in Figure 3, the collars 7 and 8 constitute circular surfaces which can be rotated against each other. Add-on annular flanges 9 and 10 are provided in order to be able to establish a solid connection by means of the bolts 11. The flanges 3 and 4 are also provided with perforations 12 intended to receive the bolts serving to connect the ends of the pipes to be joined. The intermediate pieces 1 and 2 may have lengths that differ from each other. The diameters of their ends can also be different.



   Figure 1 shows in phantom lines the possibility of orientation of the intermediate pieces 1 and 2 from the straight line position to a position at an angle of 90 to return to the straight line position.



   According to figure 4, the connection of the pipes comprises parts 13, 14 and 15. Parts 13 and 15 correspond to the intermediate parts of figures 1 and 2.



  The part 14 is formed of a pipe with an elliptical cross section from one end to the other and it has at its two ends adaptation surfaces 16, 17 which form an angle of 45 with respect to the longitudinal axis of this intermediate piece. The possibility of orientation of the parts 13, 14 and 15 with respect to each other allows

 <Desc / Clms Page number 6>

 to establish a connection of pipes going from the straight line position to the U-shape passing through a large number of intermediate positions.



   To indicate another example of execution, it is also possible to use a rake angle of 11 1/4. When both ends are shaped the same, a total deflection of 22 1/2 is obtained. If we add an elliptical intermediate piece which is also beveled at the same 11 1/4 angle, in this case an angle of 22 1/2 is obtained. The other end of the intermediate piece is still cut at an angle of 11 1/4. This results in four distinct 11 1/4 cutting surfaces, two distinct 22 1/2 elbows and therefore a total deviation of 45. If, instead of a single intermediate piece, two are used, the deviation reaches a total of 67 1/2; if a new such intermediate piece is used, a deviation of 90 is obtained.



   By orienting the separate parts, any intermediate deflection angle can be easily obtained. In this case, all of the intermediate pieces can also be brought into rectilinear alignment. In this embodiment, a pipe connection is obtained, which is formed of separate segments and which, taken as a whole, resembles the assembly of usual elbows.



   Figure 5 shows another embodiment which is particularly useful when dealing with small angles of deviation. In this case, the intermediate pieces 18, 19 retain their shape up to their ends, which must be joined together, and they are cut as follows.

 <Desc / Clms Page number 7>

 at an angle at these ends so that when the tubular cross section is circular an elliptical cutting surface 24 (Figure 6) is formed at the end of the pipe, flanges, collars 20, 21, or pieces analogues being arranged against this cutting surface according to the existing cutting angle with respect to the axis of the pipe, these flanges, collars, etc ... constituting for the ends of pipes circular adaptation surfaces capable of rotating one against each other.

   Loose annular flanges 22, 23 are provided in order to be able to establish a solid connection by means of bolts.



   Pipe connections of the type described are particularly suitable for pipes used for the transport of liquid or gaseous materials of all kinds, as well as for gas, water, steam, laundry pipes, or for pipes used for laying. of electric cables or similar parts.



    CLAIMS
1.- A connection for pipes, characterized in that the pipe ends provided with an elliptical cross section have circular mating surfaces such that they are located with respect to the longitudinal axis of these ends of the pipe. pipes at an angle corresponding to the elliptical section of the pipe ends.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2.- Raccordement pour tuyaux dans lequel, pour réunir des tuyaux habituels, on utilise comme pièces intermédiaires ou raccords dsux pièces tubulaires dont les extrémités à raccorder entre elles ont une forme elliptique et dont les surfaces d'adaptation à cet endroit sont inclinées par rap- <Desc/Clms Page number 8> port à l'axe longitudinal de ces extrémités de tuyaux sui- vant un angle correspondant à la forme de l'ellipse, tandis que les extrémités extérieures des raccords ou pièces intermédiaires présentent perpendiculairement à l'axe longi- tudinal de ces extrémités de tuyaux des sections transver- sales et des faces de raccordement correspondant aux tuyaux à réunir. 2.- Connection for pipes in which, to join the usual pipes, two tubular pieces are used as intermediate pieces or fittings, the ends of which to be connected together have an elliptical shape and the adaptation surfaces of which at this point are inclined by rap - <Desc / Clms Page number 8> port to the longitudinal axis of these pipe ends following an angle corresponding to the shape of the ellipse, while the outer ends of the fittings or intermediate pieces have perpendicular to the longitudinal axis of these pipe ends cross sections and connection faces corresponding to the pipes to be joined. 3.- Raccordement pour tuyaux suivant les revendications 1 et 2 dans lequel les extrémités de tuyaux pourvues d'une section transversale elliptique présentent, à l'endroit de la jonction, des surfaces d'adaptation qui sont inclinées selon un angle de 45 par rapport aux axes longitudinaux des extrémités elliptiques des tuyaux. 3.- Connection for pipes according to claims 1 and 2 wherein the pipe ends provided with an elliptical cross section have, at the location of the junction, adaptation surfaces which are inclined at an angle of 45 with respect to to the longitudinal axes of the elliptical ends of the pipes. 4.- Raccordement pour tuyaux suivant la revendication 2, dans lequel, outre les deux pièces intermédiaires à raccorder aux tuyaux qu'il faut réunir, on utilise entre ces pièces une ou plusieurs autres pièces intermédiaires qui présentent à l'une de leurs extrémités ou à leurs deux extrémités une section transversale circulaire et sont pourvues par conséquent perpendiculairement à l'axe longi- tudinal d'une ou de deux surfaces d'adaptation, ou bien qui ont la-forme elliptique aux deux extrémités, plutôt qu'à une seule extrémité, et dont les deux surfaces d'adap- tation sont inclinées dans ce cas par rapport à. l'axe lon- gitudinal des parties tubulaires elliptiques suivant un angle différent d'un angle droit. 4. A connection for pipes according to claim 2, wherein, in addition to the two intermediate pieces to be connected to the pipes that must be joined, one or more other intermediate pieces are used between these pieces which have at one of their ends or at both ends a circular cross-section and are therefore provided perpendicular to the longitudinal axis with one or two matching surfaces, or else which are elliptical in shape at both ends, rather than a single end, and whose two mating surfaces are inclined in this case with respect to. the longitudinal axis of the elliptical tubular parts at an angle other than a right angle. 5. - Raccordement pour tuyaux suivant les revendica- tions 2, 4 et 5, suivant lequel les tuyaux conservent leur forme circulaire ou autre jusqu'à leurs extrémités à réunir entre.elles et sont découpés en biseau à ces extrémités, <Desc/Clms Page number 9> de sorte que lorsque la section transversale tubulaire est circulaire, on forme par exemple à l'Extrémité du tuyau une surface de coupe elliptique, contre laquelle on dispose, suivant l'angle de coupe existant par rapport à l'axe du tuyau, des brides, des collets, ou des éléments analogues, qui constituent pour les extrémités des tuyaux des surfaces d'adaptation circulaires que l'on peut faire tourner l'une contre l'autre. 5. - Connection for pipes according to claims 2, 4 and 5, according to which the pipes retain their circular or other shape up to their ends to be joined together and are bevelled at these ends, <Desc / Clms Page number 9> so that when the tubular cross section is circular, for example, an elliptical cutting surface is formed at the end of the pipe, against which, depending on the existing cutting angle with respect to the axis of the pipe, flanges are placed , collars, or similar elements, which constitute for the ends of the pipes circular adaptation surfaces which can be turned against one another. 6. - Un pièce de raccord ou pièce intermédiaire pour raccordement de tuyaux suivant la revendication 4, dans laquelle la pièce tubulaire de section transversale cir- culaire se termine par une section transversale elliptique et présente à l'extrémité circulaire une surface d'adapta- tion perpendiculaire à l'axe et à l'extrémité elliptique une surface d'adaptation inclinée par rapport à l'axe sui- vant un angle différent d'un angle droit. 6. - A connecting piece or intermediate piece for connecting pipes according to claim 4, wherein the tubular piece of circular cross section terminates in an elliptical cross section and has at the circular end a matching surface. tion perpendicular to the axis and at the elliptical end an adaptation surface inclined with respect to the axis at an angle other than a right angle. 7.- Une pièce de raccord suivant les revendications 4 et 6, dans laquelle la pièce tubulaire pourvue d'une surface d'adaptation perpendiculaire à l'axe longitudinal et d'une surface d'adaptation inclinée par rapport à l'axe longitudinal suivant un angle différent d'un angle droit présente d'un bout à l'autre un axe longitudinal rectiligne. 7.- A connecting piece according to the claims 4 and 6, in which the tubular part provided with a matching surface perpendicular to the longitudinal axis and with a matching surface inclined with respect to the longitudinal axis at an angle other than a right angle has d 'one end to the other a rectilinear longitudinal axis. 8.- Une pièce de raccord suivant les revendications 2 et 7, dans laquelle la pièce tubulaire pourvue avantageu- sement sur toute sa longueur d'une section transversale elliptique ou circulaire est rectiligne. 8.- A connecting piece according to the claims 2 and 7, in which the tubular part advantageously provided over its entire length with an elliptical or circular cross section is rectilinear. 9.- Raccordement pour tuyaux dans lequel les surfaces d'adaptation inclinées par rapport à l'axe suivant une cer- taine obliquité présentent des collets avec une bride annulaire détachée, et les surfaces d'adaptation perpen- @ <Desc/Clms Page number 10> diculaires à l'axe sont établies en forme de brides annu- laires fixes ou détachées, les brides annulaires étant pourvues de perforations destinéesà recevoir les boulons d'assemblage. 9.- Connection for pipes in which the adaptation surfaces inclined with respect to the axis along a certain obliquity have collars with a detached annular flange, and the adaptation surfaces perpendicular to the axis. <Desc / Clms Page number 10> dicular to the axis are established in the form of fixed or detached annular flanges, the annular flanges being provided with perforations intended to receive the assembly bolts.
BE394458D BE394458A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE394458A true BE394458A (en)

Family

ID=61683

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE394458D BE394458A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE394458A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2487945A1 (en) SEALING PRESS OR SEAL, IN SCRATCHED ELEMENTS THAT MAY BE PLACED LATERALLY, IN PARTICULAR ON A TUBE
CA1164909A (en) Fitting for pressurized conduits
GB2349189A (en) Pipe collar
BE394458A (en)
WO2014111214A1 (en) Quick connector device
FR2781859A1 (en) Annular joint used to connect two ducting members
FR2649175A1 (en) SEALING DEVICE FOR TUBE CONNECTOR
FR3055683A1 (en) DEVICE FOR MAINTENANCE OF A CHANNEL
KR20140064256A (en) Clamp for pipe connection
FR2566506A1 (en) Tamper-proof extensible connection device for fluid, especially water, pipelines.
US11319975B2 (en) Pipe connection tool and pipe connection method
BE514699A (en)
EP0032498B1 (en) Process for sealingly connecting pipes by crimping and crimping connection
BE1014479A6 (en) Polymer piping.
EP1254391A1 (en) Sleeve for fixing optical cables
BE858219R (en) CONNECTION MEANS
FR2873424A1 (en) Pipe and cable fixing clamp for e.g. electric installation, has support fixation system that articulates flange with support, and fixation system with screw arranged on tabs of support and flange
KR20200140144A (en) Methods for coupling pipes
FR2630187A3 (en) Improved welding connection
BE721226A (en)
BE448175A (en)
BE503475A (en)
CH514105A (en) Prefabricated element for connecting a heating body to a pipe
CH631002A5 (en) Connection device for fluid pipes, particularly for gas pipes
BE406016A (en)