BE392498A - - Google Patents

Info

Publication number
BE392498A
BE392498A BE392498DA BE392498A BE 392498 A BE392498 A BE 392498A BE 392498D A BE392498D A BE 392498DA BE 392498 A BE392498 A BE 392498A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
throttle
butterfly
valve
zero
orifice
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE392498A publication Critical patent/BE392498A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D9/00Controlling engines by throttling air or fuel-and-air induction conduits or exhaust conduits
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D2700/00Mechanical control of speed or power of a single cylinder piston engine
    • F02D2700/02Controlling by changing the air or fuel supply
    • F02D2700/0217Controlling by changing the air or fuel supply for mixture compressing engines using liquid fuel
    • F02D2700/0225Control of air or mixture supply
    • F02D2700/0228Engines without compressor
    • F02D2700/023Engines without compressor by means of one throttle device
    • F02D2700/0235Engines without compressor by means of one throttle device depending on the pressure of a gaseous or liquid medium

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of The Air-Fuel Ratio Of Carburetors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    Il   Carburateur " 
La présente invention a trait à des carburateurs pour moteurs à combustion interne et elle a pour but de créer un carburateur perfectionné de construction simple et satis- faisante dans le quel la quantité de combustible apportée au moteur varie entièrement ou en partie automatiquement suivant' les besoins du moteur. 



   La présente invention vise exclusivement les carbura- teurs du type qu'on appelera ici le "type au-dessus du papillon", c'est-à-dire les carburateurs dans lesquels les orifices à combustible (qu'on appâle parfois les gicleurs" 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par lesquels arrive le carburant sont montés sur le moteur ou sur le côté aspiration d'une soupape à papillon pour l'air.

   L'expression "type au-dessus du papillon" comprend les carburateurs tels que ceux qui sont décrits dans le brevet belge N  289,385 du demandeur et dans lesquels les orifices à comustible sont placés de façon à se trouver effectivement incorporés dans la soupape à papillon elle-même et cette expression est employée pour distinguer des carburateurs du type de carburateurs utilisés actuellement, comportant une soupape à papillon pour le mélange montée sur le moteur ou sur le c8té aspiration des orifices à combustible. 



   Conformément à la présente invention, la soupape à papillon usuelle commandée par le conducteur, dans un carburateur du type "au-dessus du papillon", est remplacée par la combinai- son d'une soupape à papillon - construite et agencée de telle sorte que l'effet d'aspiration du moteur sur cette soupape soit susceptible de tendre à provoquer non ouverture - avec des movens de commande servant à régler un organe d'arrêt de manière à limiter l'ouverture du papillon. 



   Dans une forme de réalisation préférée du carburateur conforme à l'invention le mouvement du papillon est utilisé pour commander la section efficace d'un ou plusieurs orifices d'amenée du combustible* 
L'invention peut être appliquée d'une façon générale aux carburateurs du type "au-dessus du papillon", et par exemple 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 aux carburateurs tels que ceux qui sont décrits dans le 
 EMI3.1 
 brevet baigaiN" c8eg)sas.dctmrd$t6aBLdë63 Dans cette applica- tion le papillon d'un carburateur dans lequel les orifices à combustible sont montés dans la soupape à papillon ou font corps avec elle,tourne de manière telle que l'effet d'as- piration du moteur sur cette soupape ne soit pas équilibré, ce qui produit une composante ayant un moment tendant à ouvrir le papillon,

   et les moyens par lesquels le conducteur comman- de le papillon sont agencés de façon à ne pas ouvrir et fermer le papillon directement (comme c'est le cas d'ordinaire) mais à régler la position d'un organe d'arrêt qui limite l'ouverture du papillon. On conçoit que grâce à cette dis- position le moment efficace, produit par l'appiration, dans le sens de l'ouverture, diminue pour une intensité d'as- piration donnée, lorsque la soupape à papillon s'ouvre et en conséquence l'invention vise également l'utilisation d'un dispositif de rappel, ou dispositif produisant un moment d'équilibre ,tel qu'un poids ou un ressort convenablement disposé, suivant une loi à peu près analogue et servant à équilibrer l'effet d'aspiration,

   l'ensemble du dispositif étant tel que la position d'équilibre que le papillon occu- perait en l'absence de dispositif d'arrêt   decpe   papillon, varie   avec 1'aspiration.   



   Dans une forme de construction, dans laquelle la présente invention se trouve appliquée à un carburateur tel 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que celui décrit dans le brevet belge N  289,485, l'axe de pivotement de la soupape à papillon dans le carburateur est monté à excentrement de telle sorte que l'aspiration du moteur tende à ouvrir le papillon. 



   Sur l'arbre avec lequel tourne le papillon de préférence à l'extérieur du tuyau d'aspiration, est monté et un arbre qui porte un poids pendulaire réglable se déplace avec le papillon, ce bras et ce poids étant agencés de façon à produire un moment de rotation opposé au moment dû à l'as- piration et qui tend à ouvrir le papillon. On conçoit que le momentd'ouverture dû à l'aspiration variera avec l'ouverture du papillon, pour un degré d'aspiration donné, et que le mo- ment de fermeture dû au poids de rappel variera également,    d'une façon inverse, avec l'ouverture du papillon ; relation   stable se trouve àinai établie entre l'ouverture du papillon et l'aspiration.

   La pédale ou manette servant à la manière   usuellie,   à commander le papillon est agencée de façon à dépla- cer un dispositif d'arrêt qui limite l'ouverture du papillon à une valeur particulière pour un réglage particulier de la pédale ou de la manette. On utilise de préférence un amortis- seur à friction ou d'un autre type analogue monté par exemple sur l'arbre avec lequel tourne le papillon, de façon à empê- cher toute tendance à oscillation ou instabilité de la part de ce papillon, c'est-à-dire de façon à réduire toute tendance du papillon à rebondir contre la butée du le vier. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans une variante, le   dispoajstif   comporte une arrivée d'air supplémentaire à travers le papillon, cet air supplé- mentaire montant dans un canal qui est pratiqué dans la soupape, et dont une extrémité débouche dans l'atmosphère (éventuelle - ment par l'intermédiaire d'une soupape de réglage ou autre orga- ne analogue) et dont l'autre oxtrémité est agencée de telle sorte que l'air entrant par le canal et venant de l'atmosphère passe devant l'orifice ou les orifices à combustible de la soupape à papillon. 



   Pour la réalisation pratique de l'objet de la présen- te invention la soupape à papillon ouverte par l'aspiration et montée à excentrement doit être soumise à une force de rappel exercée par un poids ou un ressort et tendant à fermer le papillon. EM outre le papillon doit être soumis à un effet de retardement ou de "dash-pot" c'est-à-dire qu'il faut monter un amortisseur à friction sur l'axe du papillon ou relier cet axe mécaniquement à un piston disposé dans un petit cylindre communiquant, par un petit trou ou une soupape à aiguille réglable, avec un point situé au-dessus du papillon dans le tuyaux d'aspiration. Dans cette dernière disposition, l'effet de freinage obtenu variera naturellement avec l'aspiration du moteur, ce qui dans bien des cas est un résultat à rechercher. 



   Aux dessins ci-joints on a représenté à titre d'exem- un exemple non limitatif/,de réalisation du carburateur qui fait l'objet de 1' invention.. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans ces dessins : vue en   fig,l   est un² coupe verticale du carburateur; fig. 2 en est une vue en élévation; fig. 3 en est une vue en élévation à angle droit par rapport à fig. 2; fig. 4 en est une vue en coupe verticale à angle droit par rapport à fig.l et montée le papillon complètement ouvert ; fig. 5 est une vue en coupe horizontale par la ligne X-X de fig. 4; fig. 6 en est une vue en coupe verticale analogue à fig. 4 et montrant le papillon fermé. 



   Le carburateur représenté comporte un papillon 1 mon- té sur un arbre 2 qui n'est pas placé suivant un diamètre, de telle sorte que l'aspiration du côté droit de cet arbre (fig. 6) tend à ouvrir ce papillon ainsi qu'indiqué par les lignes courbes en traits discontinuu (fig. 6). Lorsque le paillon est circulaire (comme dans le cas représenté) il faut naturellement que le jeu laissé soit suffisant pour empêcher le papillon de se coincer à l'intérieur du tuyau dans lequelil joue lorsqu'il s'ouvre. Dans les carburateurs de dimensions ordinaires, tels que ceux utilisés pour les auto- est mobiles, le jeu exigé ne sera pas excessif, mais s'il-enéces- saire pour une raison quelconque   d'assurer   un joint serré, on peut adopter une forme rectangulaire pour le papillon et le tuyau.

   L'ouverture du papillon est limitée grâce à la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 butée formée par un ergot 6, qui se déplace avec le papillon, contre l'extrémité d'une fente courbe 3 pratiquée dans un levier 4 commandé par la pédale ou manette usuelle (non représentée) du papillon par l'intermédiaire   d'unetimonerie   mécanique appropriée (non représentée) de manière que, lorsque le levier 4 tourne autour de l'axe 6, le maximum d'ouverture possible du papillon se trouve changé, Ainsi qu'on peut le voir, l'arbre 2 porte deux leviers 7, un de chaque coté du corps du carburateur.

   L'un des leviers 7 porte l'ergot 5 et chaque levier est combiné avec un bras de soulèvement 8 rapporté ou faisant corps avec lui et qui s'engage dans une fente pratiquée dans le côté correspondant de la partie ihfé- rieure d'une pièce creuse 9 en forme de selle, montée sur le corps principal 10 du carburateur (fig. 1) comme représentée. 



  Des poids réglables 11 eh forme de fer à cheval sont ajoutés suivant les besoins dur la pièce   9.   Il est facile de voir que le poids de la pièce en forme de selle et des différentes pièces qu'elle porte produit une force de rappel tendant à fermer le papillon et que, lorsque le papillon s'ouvre, il est obligé de soulever la pièce en forme de selle et les pièces qu'elle porte.

   La partie supérieure de la pièce 9 porte une tige de réglage 13 fiwée sur ladite partie supé- rieure par un écrou de serrage 14 et coulissant dans un trou central d'une pièce rapportée intérieure 15 vissée dans le corps principal du carburateur, la tige 13 traversant, comme 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 représenté, un couvercle de joint 16 à bourrage étanche par rapport au carburant.18 est une soupape à aiguille traver- sant un deuxième couvercle à bourrage 17 monté dans le corps 10; cette soupape peut s'appliquer sur un siège ménagé dans la partie supérieure d'un canal 19 pratiqué dans le corps 10 et communiquant par un tuyau (non représenté) avec une source d'alimentation en carburant, par exemple avec le réservoir en charge d'une voiture automobile ou avec une pompe à essence.

   On voit que lorsque la soupape 18 se ferme l'arri- vée du carburant se trouve coupée (fig. 6) On peut éventuelle- ment utiliser un dispositif (non représenté) commandé à la main ou à l'aide du pied, pour fermer la soupape 18 au moment voulu quelle que soit la position du papillon. Ce dispositif de commande à la main ou à l'aide du pied pour- rait servir à couper l'arrivée de carburant (par exemple lorsqu'un véhicule descend une côte) et à la rétablir à tout moment voulu sensiblement sans retard.

   Il n'est pas nécessaire que la soupape 18 soit utilisée à cet effet, bien que cela soit commode, car une soupape quelconque montée sur l'amenée du carburant à l'orifice à combustible peut être utilisée dans le but en question, à condition que cette soupape soit montée dans une position telle que le volume de combustible contenu entre cette soupape et ledit orifice - volume qui doit être consommé avant que l'arrivée du combustible à l'orifice se trouve coupée - soit relativement petit ; 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   parexemple, lorsqu'il y a une chambre à niveau constant, la   soupape servant au but en question devra se trouver sur le cote de cette chambre située face à l'orifice.

   Pour abréger, la soupape d'alimentation en combustible servant au but indiqué   ci...dessus   sera appelée plus loin "soupape d'alimenta  tion en combustible à action directe". La soupape 18 est munie, sous sa tête, d'un ressort 18' qui maintient cette soupape 18 écartée de son siège lorsque la pièce en forme de selle 9 est soulevée, et est munie d'un deuxième ressort 20, qu qui, lorsque ladite pièce 9 vient occuper sa position la plus basse (fig. 62/1 oblige la soupape 18 à se fermer. Le canal 19 communique avec un canal 21 aboutissant à son tour à des canaux 22 par l'intermédiaire de la pièce intérieure rapportée 15, de telle sorte que, si l'on suppose que la soupape à aiguille 18 est ouverte, le carburant puisse s'écouler de haut en bas autour de la tige de réglage 13. 



  Ainsi qu'on peut le voir par les dessins, la section effec- tive de l'orifice à carburant dépend de la position de la tige 13 dont l'extrémité inférieure est conique de façon que cette tige, en montant et en descendant, fasse varier la section effective dudit orifice. L'ain est admis, lorsque la pièce 9 est soulevée, à travers les cavités 23 et par les trajets indiqués par les flèches en fig. 5, qui est une vue   e   coupe par la ligne X-X de fig. 4. Ainsi qu'on le voit, la tige de réglage passe au travers d'une pièce 24, qui est 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 mobile en position, pour permettre de régler sa position (ou si on le désire, pour permettre la commande à la main ou à l'aide du pied).

   Comme le montrent les dessins, la pièce 24 comporte une perforation taraudée pour l'insertion d'une vis 25 qui passe à travers une fente 26 pratiquée dans le corps principal 10, cette fente étant inclinée sut l'horizon- tale. De cette façon, en desserrant la vis 25 et en la déplaçant dans la fente 26 on peut régler la hauteur de la pièce 24 à l'intérieur du corps 10 et lorsqu'on a trouvé la hauteur de réglage désirée, on peut bloquer cette pièce 24 dans sa position en serrant la vis 25.

   Ce réglage peut être effectué de façon qu'il se produise ee qu'on appelle l'effet de "gicleur à goutte", c'est-à-dire qu'on peut régler la position de la pièce 24 (une fois pour toutes) de façon que cette position soit assez basse pour qu'en raison de la section relativement grande laissée libre pour le passage de l'air -(comme Indiqué par lesflèches dans la fig.   4}-et   en raison du passage relativement restreint entre le tuyau d'aspiration et l'orifice à combustible, les variations de l'aspiration dans le tuyau d'aspiration n'aient aucune influence directe sensible sur la vitesse d'écoulement du combustible sortant par l'orifice à combustible, par suite cette vitesse d'écoulement ne dépend sensiblement que de la position de la tige de réglage.

   Dans ces conditions, on dit qu'il se produit un effet de "gicleur à goutte". 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   Lorsqu'on désire assurer la possibilité d'une commande à la main   ou   l'aide du pied pour la pièce 24 (cette commande étant différente du réglage, c'est-à-dire du réglage   "de   temps èn autpe de cette pièce, La vis 25 est remplacée par une tige dont l'extrémité extérieure est reliée par un "bowden" ou tout autre dispositif approprié à un levier de commande approprié pour le réglage   du   mélange. On   remarque..   ra (fig. 2, 4 et 6) que le papillon comporte un "talon" en 27 de façon que le premier petit dépla cement(d'environ 11 ) du papillon n'augmente pas sensiblement son ouverture. 



  Cette disposition, bien qu'elle soit utilisée de préférence, n'est naturellement pas essentielle.      



   L'ensemble du carburateur est réglé et construit de façon que, lorsque l'ouverture du papillon est égale à zéro (fig. 6) la soupape à aiguille 18 se trouve fermée. Si on le désire, la tige de réglage peut avoir une forme et une position telles que, lorsque l'ouverture du papillon est égale à zéro, la section effective de l'orifice soit également égale à zéro. 



   Il est évident qu'un tel dispositif permet de réali- ser les deux fonctions de la soupape à aiguille 18 et de la tige de réglage 13,   c'est-à-dire   que la soupape 19 peut être supprimée et que la tige 13 peut être agencée de façon à fer- mer la conduite d'arrivée de carburant au moment où l'ouver- ture du papillon est égale à zéro ou un peu avant. Toutefois, 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 le dispositif représenté est préférable et semble à la fois plus sûr et plus pratique.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    He Carburetor "
The present invention relates to carburettors for internal combustion engines and its object is to provide an improved carburetor of simple and satisfactory construction in which the quantity of fuel supplied to the engine varies entirely or in part automatically as required. of the motor.



   The present invention relates exclusively to carburettors of the type which will be called here the "above-the-throttle type", that is to say the carburetors in which the fuel orifices (which are sometimes called the jets "

 <Desc / Clms Page number 2>

 through which the fuel arrives are mounted on the engine or on the suction side of a butterfly valve for air.

   The term "above-the-throttle type" includes carburetors such as those described in the Applicant's Belgian Patent No. 289,385 and in which the fuel orifices are placed so as to be effectively incorporated into the butterfly valve it. -same and this expression is used to distinguish carburettors of the type of carburetors currently used, comprising a butterfly valve for the mixture mounted on the engine or on the suction side of the fuel ports.



   In accordance with the present invention, the usual driver-controlled butterfly valve in an "above the butterfly" type carburetor is replaced by the combination of a butterfly valve - so constructed and arranged that the suction effect of the engine on this valve is likely to tend to cause non-opening - with control means serving to adjust a stop member so as to limit the opening of the throttle.



   In a preferred embodiment of the carburetor according to the invention the movement of the throttle is used to control the effective section of one or more fuel supply ports *
The invention can be applied generally to carburettors of the "above the throttle" type, and for example

 <Desc / Clms Page number 3>

 carburetors such as those described in the
 EMI3.1
 baigaiN patent "c8eg) sas.dctmrd $ t6aBLdë63 In this application the throttle valve of a carburetor in which the fuel orifices are mounted in the butterfly valve or are integral with it, rotates in such a way that the effect of engine suction on this valve is not balanced, which produces a component having a moment tending to open the throttle,

   and the means by which the driver controls the throttle are arranged not to open and close the throttle directly (as is usually the case) but to adjust the position of a stopper which limits the opening of the butterfly. It can be seen that thanks to this arrangement the effective moment produced by the intake, in the opening direction, decreases for a given intake intensity, when the butterfly valve opens and consequently l The invention also relates to the use of a return device, or device producing a moment of equilibrium, such as a weight or a spring suitably arranged, according to a roughly analogous law and serving to balance the effect of suction,

   the whole of the device being such that the position of equilibrium which the throttle would occupy in the absence of a throttle stopper device varies with the suction.



   In one form of construction, in which the present invention is applied to a carburetor such as

 <Desc / Clms Page number 4>

 than that described in Belgian patent N 289,485, the pivot axis of the butterfly valve in the carburetor is mounted eccentrically so that the engine suction tends to open the throttle.



   On the shaft with which the butterfly rotates preferably outside the suction pipe, is mounted and a shaft which carries an adjustable pendulum weight moves with the butterfly, this arm and this weight being arranged so as to produce a torque opposite to the moment due to suction and which tends to open the throttle. It will be appreciated that the opening moment due to the suction will vary with the opening of the throttle, for a given degree of suction, and that the closing moment due to the return weight will also vary, in an inverse manner. with the opening of the butterfly; stable relation is finally established between the opening of the butterfly and the suction.

   The pedal or lever used in the usual manner to control the throttle is arranged so as to move a stop device which limits the opening of the throttle to a particular value for a particular adjustment of the pedal or of the hand lever. A friction damper or other similar type is preferably used, for example mounted on the shaft with which the throttle rotates, so as to prevent any tendency to oscillation or instability on the part of this throttle. 'that is to say so as to reduce any tendency of the throttle to rebound against the stop of the lever.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In a variant, the device comprises an additional air inlet through the butterfly, this additional air rising in a channel which is made in the valve, and one end of which opens into the atmosphere (possibly via the valve). valve or the like) and the other end of which is arranged so that the air entering through the channel and coming from the atmosphere passes in front of the orifice or the fuel orifices of the butterfly valve.



   For the practical realization of the object of the present invention the eccentrically mounted suction-opened butterfly valve must be subjected to a restoring force exerted by a weight or a spring tending to close the butterfly. EM in addition to the throttle must be subjected to a retardation or "dash-pot" effect, that is to say that a friction damper must be fitted on the throttle shaft or this axis must be connected mechanically to a piston arranged in a small communicating cylinder, through a small hole or an adjustable needle valve, with a point above the butterfly in the suction pipe. In the latter arrangement, the braking effect obtained will naturally vary with the suction of the motor, which in many cases is a result to be sought.



   The accompanying drawings show by way of example a non-limiting example of the carburetor which is the subject of the invention.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In these drawings: seen in fig, there is a vertical section through the carburetor; fig. 2 is an elevational view; fig. 3 is a view in elevation at right angles to FIG. 2; fig. 4 is a vertical sectional view at right angles to fig.l and mounted with the butterfly fully open; fig. 5 is a horizontal sectional view taken along the line X-X of FIG. 4; fig. 6 is a vertical sectional view similar to FIG. 4 and showing the closed butterfly.



   The carburetor shown comprises a butterfly valve 1 mounted on a shaft 2 which is not placed along a diameter, so that the suction on the right side of this shaft (fig. 6) tends to open this butterfly valve as well as indicated by the curved lines in broken lines (fig. 6). When the straw is circular (as in the case shown) it is naturally necessary that the clearance left is sufficient to prevent the butterfly from getting stuck inside the pipe in which it plays when it opens. In ordinary sized carburettors, such as those used in automobiles, the clearance required will not be excessive, but if it is necessary for any reason to ensure a tight seal, a shape may be adopted. rectangular for the butterfly and the pipe.

   The opening of the butterfly is limited thanks to the

 <Desc / Clms Page number 7>

 stop formed by a lug 6, which moves with the throttle, against the end of a curved slot 3 made in a lever 4 controlled by the usual pedal or lever (not shown) of the throttle by means of a mechanical bolster suitable (not shown) so that, when the lever 4 rotates around the axis 6, the maximum possible opening of the throttle is changed, As can be seen, the shaft 2 carries two levers 7, one on each side of the carburetor body.

   One of the levers 7 carries the lug 5 and each lever is combined with a lifting arm 8 attached or integral with it and which engages in a slot made in the corresponding side of the lower part of a hollow part 9 in the form of a saddle, mounted on the main body 10 of the carburetor (Fig. 1) as shown.



  Adjustable horseshoe shaped weights 11 are added as needed to part 9. It is easy to see that the weight of the saddle-shaped part and the various parts it carries produces a return force tending to close the butterfly and that when the butterfly opens it is forced to lift the saddle-shaped piece and the pieces it carries.

   The upper part of the part 9 carries an adjusting rod 13 fiwé on said upper part by a tightening nut 14 and sliding in a central hole of an internal insert 15 screwed into the main body of the carburetor, the rod 13 crossing, like

 <Desc / Clms Page number 8>

 shown, a fuel-tight seal cover 16. 18 is a needle valve passing through a second tamper-evident cover 17 mounted in body 10; this valve can be applied to a seat formed in the upper part of a channel 19 formed in the body 10 and communicating by a pipe (not shown) with a fuel supply source, for example with the tank in charge of 'an automobile or with a gasoline pump.

   It can be seen that when the valve 18 closes the fuel supply is cut off (fig. 6) It is possible to use a device (not shown) controlled by hand or by means of the foot, to close the valve. the valve 18 at the desired time whatever the position of the throttle. This hand or foot control device could be used to cut off the fuel supply (for example when a vehicle is going down a hill) and to restore it at any time desired substantially without delay.

   Valve 18 need not be used for this purpose, although this is convenient, as any valve mounted on the fuel supply to the fuel port can be used for the purpose in question, provided that this valve is mounted in a position such that the volume of fuel contained between this valve and said orifice - volume which must be consumed before the arrival of fuel at the orifice is cut off - is relatively small;

 <Desc / Clms Page number 9>

   for example, when there is a constant level chamber, the valve serving the purpose in question should be on the side of this chamber located opposite the orifice.

   For brevity, the fuel supply valve serving the above purpose will be referred to hereinafter as "direct acting fuel supply valve". The valve 18 is provided, under its head, with a spring 18 'which keeps this valve 18 away from its seat when the saddle-shaped part 9 is lifted, and is provided with a second spring 20, which, when said part 9 comes to occupy its lowest position (fig. 62/1 forces the valve 18 to close. The channel 19 communicates with a channel 21 leading in turn to channels 22 by means of the internal insert 15 , so that if it is assumed that the needle valve 18 is open, fuel can flow up and down around the adjusting rod 13.



  As can be seen from the drawings, the effective cross section of the fuel orifice depends on the position of the rod 13, the lower end of which is tapered so that this rod, going up and down, makes vary the effective section of said orifice. The ain is admitted, when the part 9 is lifted, through the cavities 23 and by the paths indicated by the arrows in FIG. 5, which is a view cut through the line X-X of fig. 4. As can be seen, the adjustment rod passes through a part 24, which is

 <Desc / Clms Page number 10>

 movable in position, to allow its position to be adjusted (or if desired, to allow control by hand or using the foot).

   As shown in the drawings, part 24 has a threaded hole for the insertion of a screw 25 which passes through a slot 26 in the main body 10, this slot being tilted to the horizontal. In this way, by loosening the screw 25 and moving it in the slot 26 we can adjust the height of the part 24 inside the body 10 and when the desired height of adjustment has been found, this part can be locked. 24 in its position by tightening screw 25.

   This adjustment can be made so that there occurs what is called the "drip nozzle" effect, that is to say that the position of the part 24 can be adjusted (once and for all ) so that this position is low enough so that due to the relatively large section left free for the passage of air - (as indicated by the arrows in fig. 4} -and due to the relatively small passage between the suction pipe and the fuel orifice, variations in the suction in the suction pipe have no appreciable direct influence on the flow rate of the fuel exiting through the fuel orifice, hence this speed flow depends substantially only on the position of the adjustment rod.

   Under these conditions, there is said to be a "drip nozzle" effect.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   When it is desired to ensure the possibility of a manual control or the aid of the foot for the part 24 (this control being different from the adjustment, that is to say from the "time adjustment" in autpe of this part, The screw 25 is replaced by a rod, the outer end of which is connected by a "bowden" or any other suitable device to an appropriate control lever for adjusting the mixture. Note .. ra (fig. 2, 4 and 6 ) that the butterfly has a "heel" at 27 so that the first small displacement (of about 11) of the butterfly does not significantly increase its opening.



  This provision, although preferably used, is of course not essential.



   The carburetor assembly is adjusted and constructed so that when the throttle opening is zero (fig. 6) the needle valve 18 is closed. If desired, the adjusting rod can have a shape and position such that when the throttle opening is zero, the effective section of the orifice is also zero.



   It is obvious that such a device enables the two functions of the needle valve 18 and the adjusting rod 13 to be performed, that is to say that the valve 19 can be omitted and the rod 13 can be omitted. be arranged so as to close the fuel supply line when the throttle opening is equal to zero or a little before. However,

 <Desc / Clms Page number 12>

 the device shown is preferable and appears to be both safer and more practical.


    

Claims (1)

On conçoit que si la force de rappel agissant sur le papillon est convenablement réglée, le carburateur fonc- tionnera de façon qu'on obtienne toujours une bonne pulvéri- sation, tandis que l'effet connu sous le nom de "cognement" effet qui risque de se produit avec de nombreux types de carburateurs connus, lorsque le papillon se trouve subitement ouvert dans une mesure trop grande par rapport à la vitesse momentanée du moteur, ne se produira pas, parce que le papillon se fermera automatiquement dans la mesure nécessaire pour assurer la compensation. It will be appreciated that if the return force acting on the throttle is properly adjusted, the carburettor will operate in such a way that a good spray is always obtained, while the effect known as "knocking" is an effect which risks occurs with many known types of carburettors, when the throttle is suddenly opened to an extent too large in relation to the current engine speed, will not occur, because the throttle will automatically close to the extent necessary to ensure The compensation. On conçoit, en outre, que le carbu- rateur est très petit, simple et facile à construire et qu'il ne nécessite pas l'utilisation d'une chambre à niveau cons- tant, avec flotteur RESUME Carburateur du type dénommé "au-dessus du papillon", ("above the throttle type") comportant essentiellement au lieu du papillon usuel commandé à la main ou à l'aide du pied, un papillon construit et agencé de telle sorte que 1' effet d'as- piration du moteur sur ce papillon produise une tendance mome,- tanée à l'ouvrir, en combinaison avec des moyens de commande assurant le réglage de la position d'un organe d'arrêt de manière à limiter l'ouverture du papillon. It can be seen, moreover, that the carburetor is very small, simple and easy to construct and that it does not require the use of a chamber at constant level, with float. ABSTRACT Carburettor of the type referred to as "above the throttle type" comprising essentially instead of the usual throttle controlled by hand or using the foot, a butterfly constructed and arranged in such a way that 1 ' suction effect of the engine on this throttle produces an even tendency to open it, in combination with control means ensuring the adjustment of the position of a stop member so as to limit opening of the butterfly. Ce carburateur peut comporter, en outre, en combi- naison ou non, l'une ou plusieurs des caractéristiques ci.. après ; <Desc/Clms Page number 13> a) le mouvement du papillon est, de préférence, utilisé pour régler la section efficace de l'orifice, par exemple en faisant varier la position d'une tige de réglage qui, éventuellement, peut être agencée de façon à assurer pour l'orifice unesection efficace égale à zéro lorsque l'ouverture du papillon est nulle ou sensi- blement nulle ; This carburetor may further include, in combination or not, one or more of the following characteristics; <Desc / Clms Page number 13> a) the movement of the butterfly is preferably used to adjust the effective section of the orifice, for example by varying the position of an adjusting rod which, optionally, can be arranged so as to ensure for the orifice an effective section equal to zero when the throttle opening is zero or substantially zero; b) le mouvement du papillon peut servir à a ire varier la section efficace de l'orifice, par exemple, au moyen d'une pièceen ferme desselle, qui peut porter des poids de réglage et être agencée de façon à se soulever lorsque le papillon s'ouvre ; c) ce mouvement du papillon peut servir aussi à ouvrir, dès que le papillon s'ouvre ou un peu après son ouverture, une soupape qui est normalement fermée et montée sur la conduite d'arrivée de carburant, par exemple une soupape à aiguille ouverte par un ressort, mais fermée, lors- que 1'ouverture du papillon est nulle ou sensiblement nulle, au moyen d'un ressort porté par la pièce en forme de selle: visée ci-dessus ; b) the movement of the throttle can be used to vary the effective cross section of the orifice, for example, by means of a closed part, which can carry adjustment weights and be arranged to lift when the throttle opens; c) this movement of the throttle can also be used to open, as soon as the throttle opens or shortly after it opens, a valve which is normally closed and mounted on the fuel supply line, for example an open needle valve by a spring, but closed, when the opening of the butterfly is zero or substantially zero, by means of a spring carried by the part in the form of a saddle: referred to above; d) dans le cas où l'on utilise une tige de réglage on dispose un organe perforé coopérant avec cette tige et dont on peut faire varier ou régler la position de telle sorte qu'il se trouve à une distance relativement grande de l'orifice, afin que l'on obtienne ce qu'on appelle un effet de "gicleur à goutte"; <Desc/Clms Page number 14> e) le papillon est muni d'un talon et lorsque l'arrivée de carburant est agencée de façon à être coupée au moment où l'ouverture du papillon est nulle ou sensiblement nulle, la chambre à niveau constant généralement utilisée et le mécanisme combiné avec cette chambre peuvent être supprimés; f) on utilise éventuellement aussi une soupape d'amenée du combustible à action directe pouvant être commandée à la main ou à l'aide du pied. d) in the case where an adjustment rod is used, there is a perforated member cooperating with this rod and the position of which can be varied or adjusted so that it is at a relatively large distance from the orifice , so that what is called a "drip nozzle" effect; <Desc / Clms Page number 14> e) the throttle is provided with a heel and when the fuel supply is arranged to be cut off when the throttle opening is zero or substantially zero, the constant level chamber generally used and the mechanism combined with this room can be deleted; f) optionally, a direct-acting fuel supply valve which can be operated by hand or using the foot is also used.
BE392498D BE392498A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE392498A true BE392498A (en)

Family

ID=60106

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE392498D BE392498A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE392498A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2459369A1 (en) VALVE OPENING ADJUSTMENT DEVICE, FLUID PRESSURE REGULATING VALVE, AND SYSTEM FOR ADJUSTING OPENING OF CAM-CONTROLLED CYLINDER VALVE OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE USING THE SAME
FR2572129A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE VALVES OF A SUPERIOR FOUR-STROKE INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2495225A1 (en) DIESEL ENGINE WITH CAMES IN HEAD
BE392498A (en)
EP0003698A1 (en) Intake system for a carburettor of an internal-combustion engine
EP0088678B1 (en) Pneumatic control device for a carburettor air throttle of an internal combustion engine
FR2528113A1 (en) Vehicle engine speed control - has damper in control linkage between accelerator pedal and throttle
BE415078A (en)
FR2652388A1 (en) CARBURETOR WITH AN INDEPENDENT SLOW MOTION SYSTEM.
BE470832A (en)
BE412316A (en)
BE368321A (en)
FR2516986A1 (en) Two-part engine carburettor - has valve in secondary bore inlet to vary cross=section
FR2484022A1 (en) Power valve for IC engine - has valve controlled by diaphragm in inlet to enrich fuel flow
FR2675540A1 (en) Device for feeding an internal combustion engine with a mixture, particularly for vehicles
BE375591A (en)
BE353471A (en)
BE408864A (en)
BE375934A (en)
FR2631388A1 (en) CARBURETOR WITH AUTOMATIC STARTER FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE371160A (en)
BE396094A (en)
BE419616A (en)
BE565428A (en)
BE524577A (en)