BE387692A - - Google Patents

Info

Publication number
BE387692A
BE387692A BE387692DA BE387692A BE 387692 A BE387692 A BE 387692A BE 387692D A BE387692D A BE 387692DA BE 387692 A BE387692 A BE 387692A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
machine
tools
tenoning
spindle
machine according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE387692A publication Critical patent/BE387692A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B27WORKING OR PRESERVING WOOD OR SIMILAR MATERIAL; NAILING OR STAPLING MACHINES IN GENERAL
    • B27FDOVETAILED WORK; TENONS; SLOTTING MACHINES FOR WOOD OR SIMILAR MATERIAL; NAILING OR STAPLING MACHINES
    • B27F5/00Slotted or mortised work
    • B27F5/02Slotting or mortising machines tools therefor

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Wood Science & Technology (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Forests & Forestry (AREA)
  • Dovetailed Work, And Nailing Machines And Stapling Machines For Wood (AREA)
  • Milling, Drilling, And Turning Of Wood (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Mortaiseuse-tenonneuse avec enfourchement et contre-profilage. 



   La présente invention a pour objet une machine à bois com- binée permettant de former dans les pièces de bois, des mortai - ses, des tenons d'assemblage, éventuellement avec enfourchement et contre-profilage, et tous les travaux et moulures exécutables à la toupie, sur une seule et même machine, actionnée par un seul moteur. 



   L'invention oonsiste en premier lieu en la disposition des outils dans la machine permettant d'effectuer les diverses opé - rations en succession sur la même pièce en passant avec facilité d'un outil à un autre, cette disposition donnant toutefois aux outils, en particulier à la toupie, suffisamment de dégagement pour que l'on puisse travailler à chaque outil individuellement de toutes les manières possibles. En particulier la machine sui- vant l'invention comporte une table à deux coulisses permettant de déplacer chaque pièce en deux sens devant chaque outil et de la faire passer successivement devant l'outil mortaiseur, l'ou - til tenonneur et la toupie qui porte le bédane ou l'outil for - mant l'enfourchement ou le contre-profilage.

   Cette table est 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 caractérisée notamment en ce qu'elle est supportée d'un côté par un rail contre le bâtide la machine, d'autre part par un galet porté par un bras monté à pivotement sur le bâti, de telle sorte que lorsque la dite table est amenée devant l'outil tenonneur ou l'outil mortaiseur, elle laisse complètement déga - gés les abords de la machine autour de la toupie, et deux ou - vriers peuvent travailler simultanément à la machine sans se gêner mutuellement. 



   Cette machine suivant l'invention peut encore être combinée à une raboteuse-dégauchisseuse pour former un ensemble complet, fonctionnant avec un seul moteur commun, et permettant d'effeo - tuer toutes les opérations usuelles sur les pièces de bois,sauf le sciage. La raboteuse porte, dans ce cas, du côté opposé à celui de sa commande motrice une poulie sur laquelle passe une courroie passant autour des poulies de commande de la dite ma - chine combinée. Le moteur de la raboteuse actionne ainsi en même temps la mortaiseuse-tenonneuse ; un seul moteur de 5 C.V. suffit à toute l'installation. 



   La machine suivant l'invention est décrite plus en détail à l'aide du dessin annexé qui en donne une forme d'exécution non limitative, et dans lequel :   Fig.1   est une vue en élévation latérale de la machine mortaiseuse-tenonneuse avec enfourchement et contre-profilage combinée, la table de la toupie étant relevée ;

   
Fig. 2 est une vue latérale semblable du côté opposé de la même machine, 
Fig. 3 est une vue de face de la machine selon les figs.l et 2, 
Fig.4 est une vue perspective de la mortaiseuse-tenonneuse combinée à une raboteuse-dégauchisseuse, la table de la toupie étant représentée abaissée, 
Fig.5 est une vue schématique de détail de la manoeuvre de la table montée sur bras pivotant, en une coupe verticale suivait 5-5 de la fig.2, et 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Fig.6 est une vue schématique en plan de la table avec la commande de la partie mobile dans celle-ci. 



   La machine comporte un bâti 1 dans lequel sont montés les organes suivants, connus en eux-mêmes pour la plupart, mais recevant une disposition nouvelle l'un par rapport à l'autre : la tenonneuse consistant en deux outils de coupe 2, 3, montés rotatifs respectivement suivant deux axes horizontaux disposés dans un même plan vertical et recevant la commande motrice res - pectivement par les deux poulies 4,5   (fig.1).   La courroie mo - trice commune embrasse les deux poulies sur deux côtés opposés afin de faire tourner les outils 2,3 en sens inverses, et par conséquent doit passer sur une poulie de renvoi 6. Les outils tenonneurs se composent des couteaux hélicoïdaux 7 coupant les deux faces du tenon, et des couteaux 8 arasant l'épaulement à la base du tenon.

   Les deux outils 2, 3 comportent un mécanisme de réglage de leur écartement suivant l'épaisseur de tenon dé - sirée, mécanisme employé sur toutes les tenonneuses. Sur l'arbre de l'outil supérieur 2, et en dehors de cet outil, sur la face de la machine, est disposé le porte-mèche 9 de la mortaiseuse ; la mèche elle-même peut varier en dimensions et n'est pas re - présentée au dessin. 



   La toupie est portée par un arbre vertical 10   (fig.2   et   3 )   commandé par une poulie 11 et di spo sé sur la face avant du bâti 1, mais à une distance convenable de la tenonneuse de manière à pouvoir exécuter tous les travaux à la toupie sans être gêné par la tenonneuse. L'arbre 10 de la toupie est assez long et on peut enfiler sur lui et assujétir à la hauteur précise de l'interval- le entre les outils 2, 3, un   bédâne   tel que 12 représenté à la figure 2 pour exécuter un tenon à enfourchement, ou bien des porte-outils pour exécuter les contre-profilages sur les faces du tenon, tels que celui décrit dans la demande de brevet du 25 mars1932 du même inventeur pour " Porte-outils pour contre - profilages ".

   La partie supérieure 13 de l'arbre 10 peut rece - voir une toupie pour exécuter des moulures de formes diverses. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Une table 14 est montée à charnière 15 sur le bâti et comporte un trou 16 pour le passage de la toupie de manière à pouvoir travailler à la toupie la pièce de bois posée sur la table 14 abaissée comme à la fig.4, et soutenue par une colonne de sup - port 14' amoviblement fixée dans une douille de serrage   14"   du bâti 1, ou bien travailler les tenons au bédane   12)la   table étant relevée comme à la fig.l. Le bâti 1 comporte encore un volant 17 pour le réglage de l'arbre 10 en hauteur suivant un mécanisme connu. 



   Sur le devant de la machine est montée une table horizon - tale, mobile 18, pour le travail des pièces de bois à la tenon - neuse 2,3, à la mortaiseuse 9 ou à l'outil porté par l'arbre 10 même. Cette table est supportée de la manière suivante : sur tout le devant de la machine se trouve une partie avancée 19 du bâti 1 formant un chemin de roulement 20 pour 'billes ; de même sur la partie 19 du bâti est monté pivotant un bras de support 21. Ce bras 21 est monté sur un arbre vertical 22 monté dans des tourillons 23, 23' solidaires de la partie 19. L'extrémité de ce bras 21 porte un galet 24 à gorge 25, d'axe horizontal, monté librement pivotant suivant un axe vertical 26. La table 18 comporte sur un bord un chemin de roulement 27 placé au - dessus du chemin de roulement 20 et reposant sur une rangée de billes intermédiaires 28.

   La table 18 comporte du côté opposé, sur sa face inférieure, un rail 29 disposé perpendiculairement au chemin de roulement précédent, et par lequel elle repose sur le galet 24, le rail 29 correspondant en largeur à la gorge 25. 



  La table 18 occupe en largeur à peu près la moitié de la largeur de front de la machine, et peut se déplacer devant ce front, notamment pour se trouver devant la tenonneuse-mortaiseuse, ou devant les outils sur l'arbre 10. A cet effet elle se déplace facilement sur le roulement 27,   28, 20,   le bras 21 suivant la table dans ses déplacements. Pour faciliter encore cette manoeu- vre on a disposé verticalement, entre le bâti 1 et la partie 19, un levier 30 pivotant sur la partie 19 par son extrémité inféri- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 eure   31   et comportant articulée à lui une bielle 32 à extrémité en forme de crochet 33 pouvant s'accrocher à une saillie 34 de la table 18.

   De cette façon le levier 30 peut soit être relevé comme à la fig.5 pour servir au déplacement de la table 18,soit être décroché et abaissé entre les parties 1 et 19 comme repré - senté à la fig.2. Dans la table 18 est formée une échancrure 18'   (fig.6 )   dans laquelle est montée une partie de table mobile 35 coulissant sur des rails disposés perpendiculairement au chemin de roulement 27 de telle sorte que cette table mobile 35 peut se déplacer vers ou s'éloigner des outils 2, 3, etc. Ce déplacement est commandé au moyen d'un levier 36 monté pivotant sous la table 18 et relié à la table 35 par la bielle 37. 



   Sur la table 18 est fixée une colonne montante 38 sur la - quelle est réglable en hauteur un bloc 39. Une tige 40 munie d'un volant 41 est filetée et se visse dans un bloc 42 porté à l'extrémité d'une barre horizontale 43 réglable en position dans le bloc 39. La tige 40 est donc réglable dans toutes les posi - tions et permet de serrer, par l'appui d'un patin 44 rotatif à son extrémité inférieure, une pièce de bois sur la table mobile 35. L'ensemble de ce dispositif de fixation peut être rendu amo- vible, la colonne 38 étant montée dans un socle 45 et fixée dans ce socle par une vis 46. 



   Des guides peuvent être fixés sur la table pour guider le déplacement des pièces de bois. Le guide 47 représenté est fixé par des vis 48 entre la partie 18 et la partie mobile 35 de la table, et empêche momentanément tout déplacement de cette der - nière partie par rapport à l'autre. 



   Parmi les multiples travaux qu'est susceptible d'exécuter cette machine, on décrira le suivant comme exemple de fonction- nement : une pièce de bois est fixée sur la table 35 par le volant 41 et le patin 44, de façon que la tête de la dite pièce passe entre les outils de coupe 2,3 par le déplacement trans - versal de la table 18 et la manoeuvre du levier 30 ; ces outils 2, 3 coupent un tenon à l'extrémité de la pièce de bois. On amène 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ensuite la pièce de bois devant l'arbre 10 de la toupie, par un nouveau déplacement de la table 18 au moyen du levier 30. 



  Le   bédâne   12 fixé sur l'arbre 10 peut alors en entamant le tenon former un enfourchement dans le dit tenon, ou d'autres outils fixés sur le dit arbre forment des contre-profilages au dit tenon. Ces opérations s'exécutent la table 14 relevée. Pour exécuter des travaux à la toupie sur la tête de l'arbre 10 on abaisse la table 14 sur son support 14' et on travaille sur cette table   14,   mais alors, la table 18 étant déplacée devant la tenonneuse 2, 3 par pivotement du bras 21, il ne subsiste pas un second rail de support ou autre devant la table 14, et le devant de cette table est tout à fait dégagé. 



   La figure/représente la machine sus-décrite combinée à une raboteuse-dégauchisseuse 49 placée à   l'arrière   de la machine . 



  La raboteuse-dégauchisseuse est commandée directement par le moteur ; du côté de la machine combinée elle porte une poulie 50 entraînée et sur laquelle passe une courroie 51 qui s'enroule sur les poulies   4, 5   et 6 sus-décrites de la tenonneuse. Les pièces de bois équarries par la machine 49 passent ensuite sur la table 18 pour le- formation des tenons, mortaises, et autres. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Mortiser-tenoner with straddle and counter-profiling.



   The object of the present invention is a combined woodworking machine making it possible to form in pieces of wood, mortises, assembly tenons, optionally with straddling and counter-profiling, and all the work and moldings that can be carried out on the job. spindle moulder, on a single machine, powered by a single motor.



   The invention consists in the first place in the arrangement of the tools in the machine making it possible to carry out the various operations in succession on the same part by passing easily from one tool to another, this arrangement however giving the tools, in particular to the router, enough clearance so that each tool can be worked on individually in all possible ways. In particular, the machine according to the invention comprises a table with two slides making it possible to move each part in two directions in front of each tool and to pass it successively in front of the mortising tool, the tenoning tool and the spindle which carries the chisel or the tool forming the straddling or the counter-profiling.

   This table is

 <Desc / Clms Page number 2>

 characterized in particular in that it is supported on one side by a rail against the frame of the machine, on the other hand by a roller carried by an arm pivotally mounted on the frame, so that when said table is brought in front of the tenoning tool or the mortising tool, it leaves completely clear the surroundings of the machine around the router, and two workers can work simultaneously on the machine without interfering with each other.



   This machine according to the invention can also be combined with a planer-jointer to form a complete assembly, operating with a single common motor, and making it possible to perform all the usual operations on the pieces of wood, except sawing. In this case, the planer carries on the side opposite to that of its driving control a pulley on which passes a belt passing around the control pulleys of the said combined machine. The planer motor thus simultaneously activates the mortiser-tenoner; a single 5 hp motor is sufficient for the entire installation.



   The machine according to the invention is described in more detail with the aid of the appended drawing which gives a non-limiting embodiment thereof, and in which: FIG. 1 is a side elevational view of the mortiser-tenoning machine with straddling and combined counter-profiling with the router table raised;

   
Fig. 2 is a similar side view of the opposite side of the same machine,
Fig. 3 is a front view of the machine according to figs.l and 2,
Fig. 4 is a perspective view of the mortiser-tenoner combined with a planer-jointer, the router table being shown lowered,
Fig.5 is a detailed schematic view of the operation of the table mounted on a pivoting arm, in a vertical section following 5-5 of fig.2, and

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Fig.6 is a schematic plan view of the table with the control of the movable part therein.



   The machine comprises a frame 1 in which are mounted the following components, known in themselves for the most part, but receiving a new arrangement with respect to each other: the tenoner consisting of two cutting tools 2, 3, mounted to rotate respectively along two horizontal axes arranged in the same vertical plane and receiving the motor control respectively by the two pulleys 4,5 (fig.1). The common drive belt embraces the two pulleys on two opposite sides in order to rotate the tools 2, 3 in opposite directions, and therefore must pass over a deflection pulley 6. The tenoning tools consist of the helical knives 7 cutting the two faces of the tenon, and knives 8 leveling the shoulder at the base of the tenon.

   The two tools 2, 3 include a mechanism for adjusting their spacing according to the desired tenon thickness, a mechanism used on all tenoners. On the shaft of the upper tool 2, and outside this tool, on the face of the machine, is placed the bit holder 9 of the mortiser; the bit itself may vary in size and is not shown in the drawing.



   The spindle moulder is carried by a vertical shaft 10 (fig. 2 and 3) controlled by a pulley 11 and placed on the front face of the frame 1, but at a suitable distance from the tenoner so as to be able to carry out all the work at the router without being hampered by the tenoner. The spindle 10 of the spindle moulder is long enough and it is possible to thread on it and secure at the precise height of the gap between the tools 2, 3, a bédâne such as 12 shown in FIG. 2 to execute a tenon. straddling, or tool holders for performing the counter-profiling on the faces of the tenon, such as that described in the patent application of March 25, 1932 by the same inventor for "Tool-holders for counter-profiling".

   The upper part 13 of the shaft 10 can receive a top for making moldings of various shapes.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  A table 14 is hinged 15 on the frame and has a hole 16 for the passage of the router so as to be able to work with the router the piece of wood placed on the table 14 lowered as in fig. 4, and supported by a support column 14 'removable fixed in a clamping sleeve 14 "of the frame 1, or else work the tenons with the chisel 12) the table being raised as in fig.l. The frame 1 also includes a handwheel 17 for the height adjustment of the shaft 10 according to a known mechanism.



   On the front of the machine is mounted a horizontal table, movable 18, for working the pieces of wood with the tenoner 2, 3, with the mortiser 9 or with the tool carried by the shaft 10 itself. This table is supported as follows: on the entire front of the machine is an advanced part 19 of the frame 1 forming a raceway 20 for 'balls; likewise on part 19 of the frame is pivotally mounted a support arm 21. This arm 21 is mounted on a vertical shaft 22 mounted in journals 23, 23 'integral with part 19. The end of this arm 21 carries a roller 24 with groove 25, of horizontal axis, freely mounted to pivot along a vertical axis 26. The table 18 comprises on one edge a raceway 27 placed above the raceway 20 and resting on a row of intermediate balls 28 .

   The table 18 comprises on the opposite side, on its lower face, a rail 29 arranged perpendicular to the preceding track, and by which it rests on the roller 24, the rail 29 corresponding in width to the groove 25.



  The table 18 occupies in width approximately half of the width of the front of the machine, and can move in front of this front, in particular to be in front of the tenon-mortiser, or in front of the tools on the shaft 10. To this end indeed it moves easily on the bearing 27, 28, 20, the arm 21 following the table in its movements. To further facilitate this maneuver, a lever 30 has been placed vertically between the frame 1 and part 19, pivoting on part 19 by its lower end.

 <Desc / Clms Page number 5>

 eure 31 and having articulated to it a connecting rod 32 with a hook-shaped end 33 which can be hooked to a projection 34 of the table 18.

   In this way, the lever 30 can either be raised as in fig.5 to be used to move the table 18, or be unhooked and lowered between parts 1 and 19 as shown in fig.2. In the table 18 is formed a notch 18 '(fig.6) in which is mounted a movable table part 35 sliding on rails arranged perpendicular to the raceway 27 so that this movable table 35 can move towards or s '' move away from tools 2, 3, etc. This movement is controlled by means of a lever 36 pivotally mounted under the table 18 and connected to the table 35 by the connecting rod 37.



   On the table 18 is fixed a riser 38 on the - which is adjustable in height a block 39. A rod 40 provided with a handwheel 41 is threaded and screws into a block 42 carried at the end of a horizontal bar. 43 adjustable in position in the block 39. The rod 40 is therefore adjustable in all positions and makes it possible to clamp, by the support of a rotating pad 44 at its lower end, a piece of wood on the mobile table 35 The whole of this fixing device can be made removable, the column 38 being mounted in a base 45 and fixed in this base by a screw 46.



   Guides can be attached to the table to guide the movement of the pieces of wood. The guide 47 shown is fixed by screws 48 between the part 18 and the movable part 35 of the table, and temporarily prevents any movement of this last part with respect to the other.



   Among the many jobs that this machine can perform, the following will be described as an example of operation: a piece of wood is fixed to the table 35 by the flywheel 41 and the pad 44, so that the said part passes between the cutting tools 2, 3 by the transverse movement of the table 18 and the operation of the lever 30; these tools 2, 3 cut a tenon at the end of the piece of wood. We bring

 <Desc / Clms Page number 6>

 then the piece of wood in front of the spindle 10 of the router, by a new displacement of the table 18 by means of the lever 30.



  The bédâne 12 fixed on the shaft 10 can then, by starting the tenon, form a straddle in said tenon, or other tools attached to said shaft form counter-profiling to said tenon. These operations are executed from the table 14 recorded. To carry out work with a router on the head of the shaft 10, the table 14 is lowered on its support 14 'and one works on this table 14, but then, the table 18 being moved in front of the tenoner 2, 3 by pivoting of the arm 21, there is not a second support rail or the like in front of the table 14, and the front of this table is completely clear.



   Figure / shows the above-described machine combined with a planer-jointer 49 placed at the rear of the machine.



  The planer-jointer is controlled directly by the motor; on the side of the combined machine it carries a driven pulley 50 over which passes a belt 51 which winds on the pulleys 4, 5 and 6 described above of the tenoning machine. The pieces of wood squared by the machine 49 then pass over the table 18 for the formation of tenons, mortises, and the like.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Machine abois combinée, mortaiseuse-tenonneuse avec enfourchement et contre-profilage, caractérisée en ce qu'elle comporte un arbre de toupie vertical disposé latéralement aux outils tenonneurs et mortaiseurs, cet arbre comportant une partie libre sur laquelle peuvent être fixés des bédanes et autres outils, à la hauteur des outils tenonneurs, afin de former les enfourchements et contre-profilages par le déplace - ment des pièces de bois sur une table mobile devant les dits outils tenonneurs et le dit arbre de la toupie, celui-ci étant disposé à -une distance suffisante dés outils tenonneurs pour permettre 'tous travaux à la toupie. <Desc/Clms Page number 7> 1. Combined bark machine, mortiser-tenoner with straddling and counter-profiling, characterized in that it comprises a vertical spindle shaft arranged laterally to the tenoning and mortising tools, this shaft comprising a free part on which chisels and chisels can be fixed. other tools, at the height of the tenoning tools, in order to form the straddles and counter-profilings by moving the pieces of wood on a mobile table in front of the said tenoning tools and the said spindle of the spindle, the latter being placed at a sufficient distance from the tenoning tools to allow all work with the router. <Desc / Clms Page number 7> 2. Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que la table mobile est supportée par un rail disposé horizon - talement devant la tenonneuse-mortaiseuse et devant le dit arbre de la toupie, sur lequel rail elle coulisse, et par un bras pivotant d'une part sur un axe vertical du bâti de la machine et supportant la dite table par son autre extrémité, de telle ma - nière que la dite table se trouvant devant une partie de la machine, elle laisse complètement libre l'accès de l'autre par - tie. 2. Machine according to claim 1, characterized in that the movable table is supported by a rail disposed horizontally in front of the tenoner-mortiser and in front of said spindle of the spindle, on which rail it slides, and by a pivoting arm d '' on the one hand on a vertical axis of the frame of the machine and supporting said table by its other end, so that said table being in front of a part of the machine, it leaves completely free access to the machine. other party. 3. Machine selon revendication 2, caractérisée en ce que le déplacement de la dite table mobile peut être commandé par un levier monté pivotant sur le bâti de la machine et comportant une bielle articulée dont l'extrémité peut être accrochée à la dite table mobile. 3. Machine according to claim 2, characterized in that the movement of said movable table can be controlled by a lever pivotably mounted on the frame of the machine and comprising an articulated connecting rod whose end can be hooked to said movable table. 4. Machine selon les revendications 2 ou 3, caractérisée en ce que dans la dite table mobile coulissant sur le dit rail transversalement au front de la machine, est montée une table coulissant perpendiculairement à la direction précédente, c'est- à-dire de ou vers les outils tenonneurs, mortaiseurs et autres, le déplacement de la dite seconde table mobile étant commandé par un levier monté pivotant sous la première table et relié par bielle articulée à la seconde table. 4. Machine according to claims 2 or 3, characterized in that in said movable table sliding on said rail transversely to the front of the machine, is mounted a sliding table perpendicular to the previous direction, that is to say of or towards the tenoning, mortising and other tools, the movement of said second mobile table being controlled by a lever mounted to pivot under the first table and connected by an articulated rod to the second table. 5. Machine selon la revendication 4, caractérisée en ce que la dite seconde table peut être rendue fixe par rapport à la première par une pièce de guidage des bois fixée sur les dites tables. 5. Machine according to claim 4, characterized in that said second table can be made fixed relative to the first by a guide piece of wood fixed on said tables. 6. Machine selon les revendications 1 à 5, caractérisée en ce qu'elle est combinée à une raboteuse-dégauchisseuse, les deux machines étant actionnées par un moteur commun,par l'intermédi - aire d'une poulie motrice sur la raboteuse, reliée par courroie aux poulies d'entraînement de la première machine. 6. Machine according to claims 1 to 5, characterized in that it is combined with a planer-jointer, the two machines being actuated by a common motor, by the intermediary - area of a driving pulley on the planer, connected by belt to the drive pulleys of the first machine. 7. La machine à bois combinée,en substance telle que dé - crite ci-dessus et représentée au dessin annexé. --------------- @ 7. The combined woodworking machine, in substance as described above and shown in the accompanying drawing. --------------- @
BE387692D BE387692A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE387692A true BE387692A (en)

Family

ID=56104

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE387692D BE387692A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE387692A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CZ279047B6 (en) Vertical band saw
US10946461B2 (en) Sawing machine for bevel cuts
EP0130936B1 (en) Universal handiwork tool
BE387692A (en)
EP0354136A1 (en) Polyvalent structure for all types of work, primarily for soft materials
EP0260199B1 (en) Universal machine for working wood or similar material
US963697A (en) Sawing and mitering machine.
JPH067859Y2 (en) Sliding tabletop cutting machine
US2071005A (en) Woodworking machine
EP0007263A1 (en) Improvements in straight or oblique cutting machines, which can be integrated into a boring machine
EP0088197B1 (en) Apparatus for reshaping tracks by continuous milling
FR2531367A1 (en) MORTISING MACHINE MAINLY FOR WOOD PIECES
FR2602171A1 (en) Method and machine for continuously beading plane pre-cut or jig-sawn pieces of wood
RU2210494C1 (en) Combination wood-working machine
BE443909A (en)
EP0409723B1 (en) Multi-purpose woodworking machine with modular tools
FR2966764A1 (en) Machine for processing logs of e.g. larch in joinerywork applications, has drums that are designed such that log is mounted between drums, where rotation axis of cutting tool is oriented so as not to be parallel to main direction
BE414901A (en)
DE19937365C2 (en) Woodworking machine
CH111607A (en) Combined jointing, planing, mortising and molding machine.
CH260370A (en) Individually driven woodworking machine.
CH107914A (en) Woodworking machine.
FR2483288A1 (en) Window frame assembly press - has fixed and movable frame corner supports with adjustable drilling units behind to leave access to corners
FR2725394A1 (en) Machine tool for shaping of workpieces to predetermined profile
FR2649928A1 (en) modular woodworking machine for variety of tools