BE386900A - - Google Patents

Info

Publication number
BE386900A
BE386900A BE386900DA BE386900A BE 386900 A BE386900 A BE 386900A BE 386900D A BE386900D A BE 386900DA BE 386900 A BE386900 A BE 386900A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gas
pressure
heat
elements
walls
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE386900A publication Critical patent/BE386900A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J41/00Thermally-insulated vessels, e.g. flasks, jugs, jars
    • A47J41/0055Constructional details of the elements forming the thermal insulation
    • A47J41/0072Double walled vessels comprising a single insulating layer between inner and outer walls
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J41/00Thermally-insulated vessels, e.g. flasks, jugs, jars
    • A47J41/0055Constructional details of the elements forming the thermal insulation

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Thermal Insulation (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS DANS   LES     ISOLANTS     THERMIQUES.   



   La présente invention a pour objet des per-   fectionnements   dans les moyens d'isolation thermique. 



   Le but de l'invention est de fournir une ma- tière isolante ne présentant pas les inconvénients inhérents au dispositif d'isolation thermique connu sous le nom de sys- tème "Deward" et employé par exemple en combinaison avec les bouteilles dites thermos ou autres analogues, et de réaliser une isolation de très grande efficacité contre la chaleur, ladite matière isolante pouvant pratiquement recevoir les apè plications les plus variées, et dans tous les cas où une bon- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ne   isolations/contre   la chaleur estexigée. 



   L'isolation conforme ' l'invention consiste en un élément hermétiquement; clos contenant des moyens permet- tant de s'opposer 3, la transmission de   chaleur :\   travers l'élément sous l'effet du rayonnement, et contenant égale- ment un gaz de conductibilité calorifique moindre que celle de l'air à la pression atmosphérique. De préférence,   lésait;-.   moyens antagonistes sont disposés à l'intérieur de l'élément, de façon à compenser également la tendance au mouvement à l'intérieur du gaz inclus dans l'élémentetqui pourraitdé terminer une transmission de chaleur 3 traver ledit élément, par conviction. L'élément peut toutefois contenir   également   des moyens additionnels pour la réalisation du dernier des objectifs qui viennent d'être mentionnes. 



   L'élément sera décritplus   compactèrent,   eu détail, avec référence aux formes de réalisation représentées à ti- tre d'exemples sur le dessin annexe etqui montrentles prin- cipes de l'invention ainsi que la façon de mettre celle-ci en pratique. Dans ce dessin : 
Les figures 1 à 3 montrent trois éléments isolants thermiques différents, conformes à l'invention etreprésentes schématiquement dans le but de faciliter   l'intelligence   du principe qui est   à   la base de ladite invention, les trois figures étant des coupes transversalestravers les éléments en question. 



   Les figures 4 et 5 montrent un dispositif d'iso- lation conforme à l'invention et appliquéune boîte ou ca-   pa.cité   pour la   conservation   d'aliments ou autres   denrées   ou objets que l'on désire maintenir à une température plus éle- vée ou plus basse que celle de l'air ou autre milieu qui en- toure ladite boite du capacité. 



   Les figures 6 et 7 montrent un autre exemple de réalisation de l'invention, la figure 6 étant une coupe sui- vant   VI-VI   de la figure 7. et cette dernière étant une coupe 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 suivant la ligne VII-VII de la figure 6. 



   La figure 8 est une coupe partielle montrant à plus grande échelle un angle de la plaque au du plateau iso - lant des figures 6 et   7.   



   La figure 9 montre une variante du même élément, et la figure 10 montre un des moyens pour la disposition des les uns éléments isolant, ,/par rapport aux autres lorsqu'on emploie une pluralité de semblables éléments pour isoler par exem- ple la paroi d'une chambre d'habitation ou autres analogues. 



   Dans   la   figure 11 se trouve représenté schémati- quement un dispositif servant au remplissage en gaz des élé- ments conformes , l'invention , et la figure 12 montre un dispositif pour fermer hermétiquement lesdits éléments après que leur remplissage par le gaz à une pression déterminée vient d'être effectué. 



   La figure 1 montre une coupe à travers un élément d'isolant thermique établi conformément à l'invention et dont l'intérieur contient un grand nombre de pores ou de cellules 2 séparées les unes des autres par des parois 3 qui sont très minces, c'est-à-dire de très faible section trans- versale, en fournissant ainsi une grande résistance contre la transmission de la chaleur à travers elles. Ces cellules qui, conformément à l'invention contiennent un gaz de conductibi- lité calorifique inférieure à celle de l'air à la pression atmosphérique, peuvent être formées de la façon connue, et le gaz de qualité déterminée peut y être introduit également de façon connue.

   La masse qui constitue les cellules doit toutefois, conformément à l'invention., être de nature telle que ledit gaz ne puisse pas/diffuser à travers les parois de la cellule, c'est-à-dire qu'il se trouve retenu dans celles-ci après qu'elles ont été fermées. 



   Pour former les cellules 2 et pouf les remplir en même temps du gaz en question, on peut employer la méthode suivante. Le gaz dont les cellules doivent être cha- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 gées , le chlorure de méthyle par exemple (Cï CI) ou 1'live- xaf1uorre sulfurique (SF16) ou, tout autre analogue, est absorbé sous pression dans une ratière tell eue du li-,be, du charbon de bois ou autre analogue, sous forme granulée ou en poudre, matière qui, 1,ejfdanL cu'c'tle est encore sous pression, est mélangée a. une classe uC...üE.' ,;e0tinée la fabrication de cellules ou de l'clément tout J:..tiJ; CO,1 L'Ol':" me à l'invention avec ou sans autre substance c,r. c1i..::.JoJu- tion, ladite masse pouvant être co.'Etitucc par exemple par du cellon auquel on a ajoute une petite   quantité     d'acétone.   



  Une autre façon d'introduire du Gaz dans   la.     matière  desti- 
 EMI4.2 
 née à la constitution.. de l'élément concis Le a foire passer rapidement ou à agiter le gaz a l'intérieur de la 11.0. t:i .re tandis qu'elle est e. l'état de fusion ou de 6iS801'1Lion. ,,:e- ci peut s'effectuer à la pressjon atmosphirjque ou une pression plus élevée. Une autre manière de forcer le:3 cel- lules chargées de gaz consiste 2, d j 8"ou6l'2 1 ''-', tj :::-8 <1<.z- tinée à la formation des cellules, par exemple du cellon ou du celluloïd, da.ns un liquide appropr¯ : ' 1 oue de l'acétone, a basse température,puis h mélanger le a 7, l'itaL lioui- de , à la solution.

   On pourra, ensuite laisser s'élever la température du liquide ainsi obtenu ou l'élever par des moy- 
 EMI4.3 
 ens appropriés, de manière que le Ga,;;:; lic:uéfié, tel que l'un de ceux ci-dessus mentionnés, s'évapore en donnant lieu de la sorte à la formation des cellules. Quand ,la masse est de- 
 EMI4.4 
 venue suffisamment poreuse, on laisse sécher la a: ;,:;.ère, l'acétone se diffusant airsi hors de ladite na'bierc bandJG que du gaz insoluble demeure dans les pores de la 1..;;;iir.e iémlliante ainsi réalisée. 



     Corner   matière pour la formation des cellules, c'est à dire comme substance pour la formation de l'isolant on peut employer par exemple l'un quelconque des corps sui- vants : des résines fusibles telles que la laque, de la ré- 
 EMI4.5 
 sine copal , desltasphaite, de la cellophane ou autres ana   logues.,   ou bien encore des résines artificielles et des pro- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 duits de la condensation de formaldéhyde ou autres aldéhydes avec des phénols carbamite, de la glycérine, du furfurole, etc. Les noms commerciaux des produits de ce genre sont par exemple la bakélite, l'ivorite, l'ivorax, le trolone ou la trolite, le trolitol, la litrasite, le pollopas, la juvéli- té, la vigorite, la novalac, l'arbalac, le glyptal.

   De sem- blables matières ou combinaisons de ces matières pourront ci-après être qualifiée! de substances de base. L'élément ain- si produit est entouré, d'une manière convenable, de parois 4 qui pourront aussi faire corps avec l'élément et être   éta-   blies avec la même matière que celle qui constitué les cel- lules. Ces parois sont de résistance suffisante pour empêcher que l'élément ne puisse être détruit par des   obocs.   



   La figure 2 montre une autre façon de mettre en      pratique l'invention. L'élément isolant est ici désigné par 5, et il comporte également dans ce cas un élément herméti- quement fermé qui pourra, ainsi que le montre le dessin, être établi sous la forme d'une plaque, mais qui toutefois est ici chargé d'une matière pulvérulente ou granuleuse ou bien enco- re d'une masse fibreuse ou autre analogue, laquelle constitué le moyen pour s'opposer à la transmission de chaleur à tra- vers la plaque sous l'effet du rayonnement et d'empêcher la formaticn de courants de convection dans les gaz inclus, ce qui veut dire empêcher la transmission de la chaleur à tra- vers l'élément et qui résulterait d'une semblable convection. 



  Comme corps de remplissage, on   purra   employer de préférence soit du verre pulvérisé, soit encore une terre siliceuse ou ce que l'on appelle de la terre d'infusoire, du charbon de bois en poudre, du liège granulé ou en poudre. Comme gaz de remplissage de l'élément on pourra se servir de préférence d' un gaz lourd tel que ceux qui ont été cités dans la descrip- tion de la forme d'exécution de la figure 1.

   L'élément est pourvu de parois   6   en une matière présentant une très basse conductibilité calorifique et qui, comme le montre la figure, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pourra, dans la direction transversale   désignée   par 7, pré- senter un développement considérableen longueur   afin   de combattre ou de réduire la   transmission   de chaleur ?   tra-   vers la paroi ainsi formée. Les parois 6 peuvent par exemple être établies en cellon ou autre matière   analogue,   ou en un alliage métallique constitué par exemple par du fer et 40 à   50 %   de nickel.

   Si l'on   emploi,   pour charger   l'élément,   un gaz tel que de l'hexafluorure sulfurique par exemple, jl y a lieu d'indiquer que ce gaz présente une conductivilité calorifique qui n'est que le tiers ou le quart de celle de l'air   stagnant.   Ce gaz est également chimiquementinerte et présente une très basse capacité de diffusion, ce qui le rend plus aisé à retenir à l'intérieur de   1'élément,vu     qu'il '   n'a pas de tendance substantielle 1:. se   diffuser   travers les parois 6 ou 7 de ce dernier ouand celles-ci sont   fajtes   en cellon ou autre matière analogue.

   La pression du gaz à l' in- térieur de l'élément estde préférence maintenue la pres-   sion atmosphérique ou sensiblement à cette valeur, ce qui   facilite la retenue du gaz à l'intérieur de   l'élément.   



   La figure 3 montre en schéma une autre forme de réalisation d'un élément isolant conforme;'l'invention. L'é- lément est dans ce cas également représente sous la forme   d'un plateau, et la figure montre une coupe ,, travers celui-   ci . Dans cet élément, les moyens pour combattre la trans- mission de chaleur à l'élément, du fait du rayonnement, con- sistent en des plaques ou feuilles, par exemple en aluminium sous très faible épaisseur, ou autres analogues, désignées par 10. Les parois extérieures 11 de l'élémentsont établies sous la forme de plaques plus rigides, par exemple en   alumi-   nium ou autre matière analogue, la. rigidité étanttelle qu' elle puisse assurer le maintien de la, forme extérieure de ' élément.

   Les parois transversales de   1'élément   sont consti- tuées par des tasseaux 12, en une matière présentant une bas- se conductibilité calorifique, cette matière pouvant être par exemple la même que'celle visée dans l'exemple de la figure 2, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ou une matière analogue. Toutefois, on pourra également em- ployer à cet effet du caoutchouc durci, de la bakélite ou toute autre du même genre. 



   Dans les tasseaux 12 sont réservés des trous ou conduits 13 permettant l'introduction du gaz dont l'élément devra être chargé, de l'hexafluorure sulfurique par exemple, ou tout autre gaz du type ci-dessus,,mentionné répondant au but proposé. Ces trous ou conduits, après chargement du pla- teau par le gaz, sont hermétiquement obturés, tandis que les feuilles 10 sont également pourvues, en un ou plusieurs points, de trous 14 afin d'assurer l'évacuation de l'air hors de l'élément et le remplissage complet de celui-ci par le gaz introduit. Les trous 14 servent également à assurer une intercommunication entre les chambres limitées par les feuil- les 10, en vue d'un équilibrage de la pression de gaz, cet- tepression étant de préférence la pression atmosphérique la- quel.le régnera ainsi dans tout l'ensemble de l'élément. 



   Les figures 4 et 5 montre l'application du prin- cipe de l'invention décrit à l'appui de la figure 2, à des ob- jets de fabrication courante, ce qui permet de les fabriquer en grandes quantités et sous des dimensions de série. La fi- gure 4 est une coupe de l'objet suivant   IV-IV     de 'la.   figure 5, cette dernière étant une vue en plan correspondante. 



   La   boie   ou capacité pour conserver les aliments ou autres objets devant être maintenus à une certaine tempé- rature, consiste, comme le montrent les figures, en deux   élé-        ments : un élément inférieur 15, et un élément supérieur 16 qui sert de couvercle ou de chapeau pour ledit élément infé- rieur. L'un et l'autre éléments comportent des parois 17 éta- blies par exemple en aluminium, en porcelaine, en fonte   émail-   lée ou toute autre matière appropriée, sauf aux endroits   où   la partie interne ou inférieure 15 et le couvercle 16 vien- nent en contact l'un avec l'autre quand ce couvercle est en place.

   En ces endroits désignés par 18, les parois des élé-      ments, en vue d'empêcher la transmission de chaleur entre 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ltespace interne et l'extérieur de la capacité sontétallies en une matière ayant une basse conductibilité   calorifioue   et telle par exemple qu'un alliage de nickel et d'acier, coin.- me cela a été indique dans la description relative   1. la   fi- gure 2. Ces dernières parois   désignées   par 19 sont très min- ces, en vue .de réduire la transmission de chaleur travers elles, et elles sont pourvues de dispositifs tels par exem- ple que les éléments annulaires 20, en vue   d'augmenter   leur résistance et de les rendre   suffisamment   rigides.

   L'élément inférieur ou intérieur du récipient et le couvercle reçoi-   vent, Û.   l'endroit des minces parois 19, une inclinaison   de;;-   tinée à faciliter   la,   formation d'un joint étanche. Ainsi que le montre la figure4, les parois horizontales   de la   capsoi- té ou du conteneur, c'est-à-dire les parois supéricures et la base qui sont plans, sont pourvue:, de moyens de   renfor-   cement constitués par exemple pa,r des   plateaux   circulaires 21 et des organes de support pour ceux-ci, tels que des   [OU-   jons ou autres analogues 22.

   Le couvercle cet  égaleront  pour- vu d'une poignée 23, et l'élément interne estmuni d'agrafes 24 qui, comme le montre la, figure, peuvent s'enclancher sur des saillies correspondantes portées par le couvercle, ceci permettant le transport du récipient l'aide de la poignée 23. 



   Les éléments supérieur et inférieur 15 et 16 du récipient sont construits   conformémenL    7¯  invention   et con- tiennent à cet effet une masse pulvérulente très fine con- sistant par exemple en du verre, du charbon de bois, du liège en poudre ou toute autre matière analogue, et   -ils   contiennent également un gaz ayant une conductibilité calo- rifique inférieure à celle de l'air à la pression   atmosphé-   rique, ledit :gaz remplissant   les   espaces entre les particu- les de poudre ou autres de la, masse. Les éléments du conte- neur, quand ils sont chargés de poudre et de gaz, sont scel- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 lés hermétiquement, ce qui pourra être réalisé de la façon indiquée ci-après. 



   La forme de réalisation de l'invention des figu- res 4 et 5 peut, dans certains cas, après que les éléments qui la constituent ont été chargés de poudre ou   d'une-matiè-   re pulvérulente, être traitée par le vide,de manière que le gaz contenu dans lesdits éléments, quand ils sont hermétique- ment clos, contienne de l'air à une pression inférieure à cel- le de l'atmosphère. En raison de la finesse de la poudre, le vide produit dans les éléments n'a cependant pas besoin d'ê- tre aussi poussé que cela est nécessaire dans les bouteil- les dites "thermos". Une pression totale d'un dixième de mil- limètre de mercure pourra être produite pour obtenir environ le même effetisolant que celui qu'on réalise actuellement dans les bouteilles thermos.

   Le fait que les éléments du conteneur, ouand ils sont établis conformément à l'invention, ne nécessitent pas des pressions aussi basses que celle qu' on emploie avec les bouteilles thermos pour obtenir le même effet isolant, laisse une plus grande latitude dans le choix de la matière dont devront être formées les parois du réci- pient ou dans le choix de la poudre à employer, C'est pour cette raison qu'une très basse pression peut être produite pendant la fabrication de l'objet, cette pression pouvant ensuite s'élever sous l'effet du gaz.provenant des parois ou des matières pulvérulentes, jusqu'à qu'un état de pression soit atteint après lequel il ne se dégage plus de gaz hors de la matière ;ou bien encore on pourra déterminer à l'avance de la pression initiale de telle façon que l'on ne risque pas la formation de gaz à l'intérieur de la capacité. 



     Corr.me   le montre la figure 4, l'intérieur du conte- neur est établi de façon à recevoir des cuvettes 25   de'dimen-   sions déterminées, des marmites ou autres récipients analo- gues, la partie supérieure 26 désignant par exemple un pot café ou une bouteille contenant des boissons froides. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Les figures 6,7 et b montrent un élément isolant établi sous la forme d'un plateau   pouvant..   servir à la con- fection de parois isolantes telles que celle  d'une   chambre frigorifique ou autres analogues, ces plateaux étant sensi- blement analogues à ceux décrits ci-dessus et représentes sur la figure 3. 



   Dans ces figures, 30 désigne des feuilles mainto- nues espacées par des châssis 31 en feutre, en une composi- tion de papier poreux ou autre matière amalogue présentant une basse conductibilité calorifique, lesdits cadres ou chas- sis recevant des cadres de même forme en carton pâte, 32, collés sur eux et suffisamment rigides pour permettre la manutention commode de l'ensemble pendant la fabrication. 



  Ces cadres en carton sont de préférence collés sur les feuil- les 30. Au centre environ de l'élément isolant sont disposés des entretoises en feutre ou en carton 33,de construction analogue à celle des châssis   31   etaidant à maintenir cons- tant l'espacement   da,nt   tout l'ensemble de l'élément. Deux plateaux 34 qui pourront, si on le désire, être striés etd'u- ne épaisseur telle qu'ils confèrent à l'élément une solidi- te et une résistance suffisantes contre les   choc,,   extérieurs ou autres analogues,   constituent  les côtés le l'éléments dent l'épaisseur est déterminée par l'espacement   de:;dits   plateaux. 



  Ces plateaux peuvent être établis en aluminium, en Fer ou en carton imprégné de résine synthétique ou autre matière appropriée susceptible de rendre les plateaux imperméables au gaz, et ils sont d'une épaisseur suffisante pour résister de essien   à.   des variations  /de   100 m/m de mercure environ agissant sur les plateaux tant à l'intérieur qu'àl'extérieur de   l'élément,   et dues aux changements dans la pression   atmosphérique.   Les parois 35 qui entourent l'élément dans le sens transversal, et entre lesquelles, et les châssis 31 dans le pré sent cas, eat réservé un espace étroit 36, sont établies en une   matiè-   re de basse   conductibilité:

  ..calorifique   telle par exemple que du cellon, du celluloïd, du pollopas ou autres analogues. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



  Ces parois sont, comme le montrent les figures 7 et 8, re- pliées surleur bord par dessus les plateaux 34 et collées sur ceux-ci à l'aide d'une matière adhésive appropriée, tel- le par exemple qu'un mélange de cellon et de vinapas, et dissoute dans de l'acétone. Le même mélange peut être employé pour coller les cadres en carton sur les feuilles ou sur les cadres ou châssis en feutre. Une des feuilles 31 sur deux, au moins, est pourvue de surfaces brillantes capables de réfléchir la chaleur, en vue de combattre la transmission de chaleur à travers l'élément, par rayonnement.

   Les feuil- les intermédiaires peuvent être faites en papier ou autre matière analogue non pourvue de surface réfléchissant la chaleur, vu qu'elles servent simplement à empêcher la pro- duction de courants de convection de gaz dans l'espace com- pris entre deux feuilles adjacentes, en constituant ainsi des moyens pour combattre la transmission de chaleur à tra- vers l'élément sous l'effet de la   conveion.   Un semblable dispositif diminue le prix de revient de l'élément sans ré- duire sa gtande capacité d'isolation thermique.

   Les espaces entrer les feuilles sont chargés d'un gaz possédant une con- ductibilité calorifique inférieure à celle de l'air à la pression atmosphérique, ce gaz ayant un poids molléculaire plus   élevé 11   et, en vue de l'introduction de ce gaz dans tous les espaces de l'élément, les cadres de feutre peuvent en certains endroits, être pourvues de petits trous ou autres perforations, comme cela a été décrit plus haut et   rprésen-   té sur la figure 3. 



   Les parois transversales exérieures de l'élément sont légèrement courbées aux angles, en vue de faciliter leur liaison avec les plateaux latéraux 34. Ves parois trans- versales sont maintenues fortement réunies entre elles, par collage au moyen d'une solution appropriée par exemple com- me cela est représenté pour l'un des angles, ou une bande 38 est employée comme couvre-joint.

   L'expérience a montré que par l'emploi de cellon pour les parois transversales col- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 lées sur les plateaux latéraux au moyen de la pite ci-dess sus spécifiée, il est possible de produire un élément   d'iso-   lant thermique qui, après avoir été   charge     d'un   gaz tel que de l'hexafluorure sulfurique ou tout autre   approprie,   à tra- vers un orifice de chargement 39, peuêtre scella herméti- 
 EMI12.1 
 quement.

   Quand l'élément d'isolant toern, 5.r,ue cat établi sous la forme décrite avec référence aux figures .j,7 et 8, jl ei3 recommandable, lorsqu'il est charge de gaz, de le rerjplir ? une pression voisine mais légèrement 5:li<0ri,eure celle de la pression   atmosphérique   vu qu'en ce cas la pression qui agit sur la partie extérieure de   l'élément:   tend  maintenir   
 EMI12.2 
 en place les cadres de feutre et leurs organes d'e::po,Oe(18nt 33. La méthode de chargement de   l'élément   sera   décrire   en dé- tail ci-après avec référence aux   figurer   11 et  12.   
 EMI12.3 
 



  Da9-s la figure 9, se trouve représentée jne v'.'1'jan- te du plateau isolant suivant les fiGure:; o 1 8. Jans ce exemple le gaz peut être 5 ntrcuil; t 1 1! i nt ;1'i ClU' (ic 1' ' 'lol>.>F;nL une pression légèrement s\11iérieuTe 2, la pression n.ti::osph,1- rique. Les feuilles 31, sont, dans ce cas, espacées   le.?,   unes des autres au moyen   d'éléments   annulaires 40 ou autres ana- 
 EMI12.4 
 logues qui sont montés autour des tiGeu 41 en une r:ts.re de basse conductibilité calorifique telle que de la   bakélite,   ti- ges sur lesquelles sont fixés les plateaux extérieurs de l'élé- ment, au moyen de vis 42. Les cadres 31, qui peuvent être éta- 
 EMI12.5 
 blis d'une façon analogue à. celle décrite pour les figures 6, 7 et 9 sont, ainsi maintenus entre eux de la wer?e façon. 



  La figure 10 représente schér.c.. t:i ruernen une façon appropriée pour   l'assemblage   de ces éléments en forme de pla- 
 EMI12.6 
 teaux, aux angles d'une chambre ou autre capacité z0 ciaii;; la- quelle règne une basse températureet qui doit êtreisolée à l'aide de ces éléments contre tout influx de chaleur provenant de l'air extérieur à plus haute température. L'angle supérieur de gauche de la figure montre que l'élément isolant supérieur 51 (la structure intérieure deséléments n'a pas été représen- tée, pour plus de simplicité) surplombe le côte de gauche de 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 1?élément isolant 52, jusqu'à mi-épaisseur de ce dernier. 



  Le côté droit de la figure est différent, en ce sens que 1' élément supérieur, ici désigné par 53, surplombe sur toute son épaisseur l'élément isolant de droite 54. Dans ce cas toutefois, il est tecommandable d'établir l'élément 53, com- me le montre la figure, de façon que la paroi transversale 35 du coté adjacent au plateau 54 s'étende vers l'intérieur, en vue de maintenir une certaine distance entre l'angle supé-' rieur 55 dm plateau latéral 34 plus chaud et le bord 56 du plateau inférieur froid 34 de l'élément isolant 53, en em- pêchant de la sorte toute transmission de chaleur entre ces plateaux lesquels sont établis en une matière ayant une con- ductibilité calorifique   relativement   élevée. 



   Le dispositif représenté à l'angle supérieur de gauche de la figure doit toutefois être préféré, vu que cette disposition assure une meilleure fabrication en série. 



  L'espace dans l'angle ainsi formé peut, comme le montre la figure, être comblé par des éléments   5,   en liège ou autre matière amalogue. 



   Dans la figure 11 se trouve schématiquement re- présenté un appareil permettant d'effectuer, conformément à l'invention le remplissage des éléments isolants dans le cas où la pression est   sensiblement   la pression atmosphérique. 



  Cette installation est employée de la façon suivante. Un ou plusieurs éléments isolants 60 sont placés à l'intérieur d'un récipient ou d'une chambre 61   laquelle   est ensuite herméti- quement fermée au moyen d'un couvercle 62. Le récipient est relié, par l'intermédiaire de conduits 63 et 64, à un réser- voir à gaz 65 et à une pompe/vide 66.

   Après que l'on a her-   métiquement   fermé le récipient 61, on ouvre un robinet 67 disposé sur le conduit 64, tandis que l'on ferme un robinet 38 disposé sur le conduit 63; et l'on produit un vide dans le récipient 61, et, par là, également dans lesdits éléments., au moyen de la pompe 66.   Après   l'évacuation de   1,'air   hors du récipient 61 etila formation d'un vide dans les éléments 60, on ferme le robinet 67 et l'on ouvre le robinet   68,   en per- 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 mettant ainsi au gaz par quoi les   éléments   doivent cure rem- plis de s'écouler à travers le conduit63 dans le   recopient   
 EMI14.1 
 61*et dans les éléments isolants. <Qua.iié 1;a pression utmosphé- rique est atteinte dans le récipient, on ieri;:

  e a, nouveau le rot binet 68, on enlève le couvercle tuf3 et l' on retire les :L:,,'811tf pour femer hermétiquement leurs orifices ou trous de rc:; 1;- sage 39. Cette fermeture peut s'effectuer en collantpai des- sus l'orifice une plaque de cellon ou autre matière   analogue,   
 EMI14.2 
 à l'aide d'une colle telle que celle décriue avec réf6rence aux figures 6 et   7.   Toutefois, on pourra, employer   d'outre;;   méthodes de fermeture pour les éléments, et se servir par exemple de vis ou de valves ou bien en faisant fondre un bouchon de verre ou autre matière pour   remplir   l'orifice. 



   Il estclair que si l'air estextrait hors des élé- 
 EMI14.3 
 ments et si l'on y introduit le gaz conformément a 1s métho- de ci-dessus décrite, il régnera toujours   la même   pression à 
 EMI14.4 
 >'intérieur et à l'extérieur de l'élément, tant pendant la période d'extraction de l'air que pendant que   l' on   introduit du gaz dans l'élément en sorte que l'on est  certainque   le remplissage n'affectera ou n'abîmera en aucune   tanière  la structure de l'élément. 



   Dans les cas où l'on désire   produire     dans     l'élément   
 EMI14.5 
 une pression quelque peu iiiférieui-e 1> 1-=1, pression atmosph6rj- que, comme par exemple dans le cas des éléments cons tl1d i [P'3 conformément aux figures 6 à. 8, cet abaissement de lé, pression dans les éléments, après leur remplissage par du eaz, Jc\11 t i]' effectuer à l'aide d'un appareil tel une celui représenté sur la figure 12. Cette figure montre l'appareil mis en place au-dessus de l'orifice 39 de 1 élément .   L'appareil   comporte 
 EMI14.6 
 un branchement '70 relié, 8, l'aide d'un boyau en caoutchouc ou autre conduit analogue 71, un dispositif pour faire le mi- de.

   L'appareil est d(autre/'part pourvu d'une tige 75 aui peut être actionnée à l'aide d'une poignée 72, A son extrémité in- férieure le petityéappareil conlporte une chambre 74, conlrxuni- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 quant aved la source de vide à travers le branchement 71. En- tre m'appareil et l'élément se trouve disposée une rondelle de caoutchouc ou autre matière analogue 75. Une plaquette d'ob-   turation 76   est supportée par deux ou plusieurs organes fle- xibles   77,   à l'intérieur de la chambre 74 de l'appareil. 



   D'après ce qui précède, il est clair que si l'on ouvre la communication avec la source de vide , avec une pom- pe à vide par exemple, une certaine quantité de gaz se trouve aspirée hors de l'élément. Quand le vide voulu est at- teint à l'intérieur de l'élément, la communication peut être fermée et la tige 73 peut être chassée vers l'intérieur en dégageant ainsi la plaquette obturatrice 76 des organes flexi- bles 77 et en l'appuyant contre la paroi transversale 34 de l'élément. Entre la plaquette obturatrice et ladite paroi, une matière adhésive du genre précédemment indiquée ou toute autre matière d'adhérence appropriée, peut être interposée. 



  Le petit appareil peut être enlevé sans résistance, de la   po-     siLion   qu'il occupe sur l'élément, aussitôt que l'on permet à de l'air de pénétrer dans la chambre 74. 



   Il est très important,lorsqu'on construit les élé- ments conformes à l'invention, de disposer à des intervalles appropriés les moyens qui empêchent la transmission de la cha- leur due à la convection. C'est ainsi par exemple que les feuilles décrites avec référence aux figures 3,6, 8 et 9 doi- vent être d'autant plus rapprochées   les.-tunes   des autres que      le gaz employé sera plus lourd ou que sa   viscosité sera   plus grande. Il a été déterminé par l'expérience que,   si'l'on   em- ploie un ou plusieurs des gaz   ci-dessus) intentionnés,   la   distan-   ce entre les feuilles ne doit pas dépasser 5 m/m si l'on veut éviter la.production de courants de convection.

   Afin d'être      certain qu'en aucune circonstance il ne se produira de   sembla.-:        bles courants, il est recommandable de disposer les feuilles à une distance de 4 m/m les unes des autres. 



   Il a été dit plus haut que lez gaz appropriés à bas- se conductibilité calorifique, pour le remplissage des élé- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 ments, sont l'hexafluorure sulfurique (SF6) et le chlorure de méthyle (CH3 Cl ). Comme autres ga,z appropriés on peut citer les suivants :le   dichlorure-difluorure   de méthane 
 EMI16.1 
 (GO.L2F2), le fluorure sulfureux (S02F2), le 'bromure de mé- thyle (CH 3Br), l' iodure d'éthyle (C2 H5 1). Tous ces gaz sont des composés halogènes,D'autres gaz approprias sont des hydrocarbures tels que le propane (C6H8), des composés du soufre tels que l'acide sulfureux (SO2) et le sulfure de car- bone   (CS2)-   Un mélange de deux on plusieurs des gaz ci-des- sus peut bien entendu être également employé.

   Le gaz ou le 
 EMI16.2 
 mélange de gaz que l'on utilise doit ¯,voir un poim" d'ébulnL- tion inférieur à la température la plus basse rui peutrégner au lieu où l'élément doit être employé; Le gaz choisi pour le remplissage de l'élément doit en outre être   (soluble   dans la matière dont l'élément est constitue eL être de   nature   tel 
 EMI16.3 
 le qu'il n'affecte en aucune manière 1.;;<1i'io :.'ire REVE,dDIC Aj:I## o¯ io Un élément forman-c isolant them-inse hermétiquement fermé et qui contient des moyens pour combattre 1.J transmission de chaleur par rayonnement et confienb us,,3.*I. lù± un gaz de conductibilité calorifique if6rieure celle de liair à la pression atmosphérique. 



  2. Un semblable élément isolant therininue herméti- quement fermé et qui contient des agents   présentent   une con- ductibilité de la chaleur inférieure celle de   l'air  à la 
 EMI16.4 
 pression atinosph6rinue. 



   3. La disposition, à l'intérieur d'un élément   j'or-   mant isolant thermique, d'une masse en grain ou en poudre et d'un gaz d'une conductibilité calorifique inférieure à celle de l'air, de préférence a une pression égale ou   sensi-     blement'   égale à la pression atmosphérique. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS IN THERMAL INSULATION.



   The present invention relates to improvements in thermal insulation means.



   The aim of the invention is to provide an insulating material which does not have the drawbacks inherent in the thermal insulation device known under the name of the “Deward” system and used for example in combination with so-called thermos or other bottles. analogues, and to achieve very efficient insulation against heat, said insulating material being able to receive practically the most varied applications, and in all cases where a good

 <Desc / Clms Page number 2>

 no insulation / against heat is required.



   The insulation according to the invention consists of a hermetically sealed element; closed containing means making it possible to oppose 3, the transmission of heat: \ through the element under the effect of radiation, and also containing a gas of lesser calorific conductivity than that of air at pressure atmospheric. Preferably wronged; -. antagonistic means are arranged inside the element, so as to also compensate for the tendency to movement inside the gas included in the element and which could end up transmitting heat 3 through said element, by conviction. The element may however also contain additional means for achieving the last of the objectives just mentioned.



   The member will be described more compactly, in detail, with reference to the embodiments shown by way of example in the accompanying drawing and which show the principles of the invention as well as the manner of putting it into practice. In this drawing:
FIGS. 1 to 3 show three different thermal insulating elements, in accordance with the invention and represented schematically with the aim of facilitating understanding of the principle which is the basis of said invention, the three figures being cross sections through the elements in question.



   Figures 4 and 5 show an isolation device according to the invention and applied to a box or container for the preservation of foods or other foodstuffs or objects which it is desired to maintain at a higher temperature. vee or lower than that of the air or other medium which surrounds said capacity box.



   FIGS. 6 and 7 show another exemplary embodiment of the invention, FIG. 6 being a section along VI-VI of FIG. 7 and the latter being a section.

 <Desc / Clms Page number 3>

 along line VII-VII of figure 6.



   FIG. 8 is a partial section showing on a larger scale an angle of the plate to the insulating plate of FIGS. 6 and 7.



   Figure 9 shows a variant of the same element, and Figure 10 shows one of the means for the arrangement of some insulating elements,, / with respect to the others when a plurality of similar elements are used to insulate for example the wall a living room or the like.



   In Figure 11 there is shown schematically a device for filling the elements with gas according to the invention, and Figure 12 shows a device for hermetically closing said elements after their filling with gas at a determined pressure. has just been done.



   Figure 1 shows a section through a thermal insulating element made in accordance with the invention and the interior of which contains a large number of pores or cells 2 separated from each other by walls 3 which are very thin, c that is, of very small cross-section, thus providing high resistance against heat transmission therethrough. These cells which, according to the invention contain a gas of lower calorific conductivity than that of air at atmospheric pressure, can be formed in the known manner, and the gas of determined quality can also be introduced therein in a known manner. known.

   The mass which constitutes the cells must however, in accordance with the invention., Be of such a nature that said gas cannot / diffuse through the walls of the cell, that is to say that it is retained in these after they have been closed.



   In order to form cells 2 and to fill them at the same time with the gas in question, the following method can be used. The gas whose cells must be heated

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 For example, methyl chloride (CII) or sulfuric sulfuric acid (SF16) or any other similar is absorbed under pressure in a dobby such as li-, be, charcoal or the like. , in granular or powder form, a material which, 1, ejfdanL cu'c'tle is still under pressure, is mixed with. a class uC ... üE. ' ,; e0tinée the manufacture of cells or the element all J: .. tiJ; CO, 1 L'Ol ': "me to the invention with or without other substance c, r. C1i .. ::. JoJu- tion, said mass possibly being co.'Etitucc for example by cellon to which has been added a small amount of acetone.



  Another way to introduce Gas into the. intended material
 EMI4.2
 born to the constitution .. of the concise element The has to pass quickly or to stir the gas inside the 11.0. t: i .re while it is e. the state of fusion or 6iS801'1Lion. ,,: This can be done at atmospheric pressure or higher pressure. Another way to force the: 3 gas-charged cells is 2, dj 8 "or 6l'2 1 '' - ', tj ::: - 8 <1 <.z- tinate to cell formation, for example cellon or celluloid, in an appropriate liquid: '1 or acetone, at low temperature, then mix a 7, italy liouid, with the solution.

   It is then possible to allow the temperature of the liquid thus obtained to rise or to raise it by means of
 EMI4.3
 ens appropriate, so that the Ga, ;;:; lic: uefied, such as any of those mentioned above, evaporates giving rise to the formation of cells. When, the mass is-
 EMI4.4
 Once sufficiently porous, the a:;,:;. era is left to dry, the acetone diffusing out of said na'bierc bandJG that insoluble gas remains in the pores of the 1 .. ;;; iir.e iémlliante thus achieved.



     Corner material for the formation of the cells, that is to say as a substance for the formation of the insulation one can use for example any of the following substances: fusible resins such as lacquer, re-
 EMI4.5
 sine copal, desltasphaite, cellophane or other similar., or even artificial resins and products

 <Desc / Clms Page number 5>

 results of the condensation of formaldehyde or other aldehydes with carbamite phenols, glycerin, furfurole, etc. The trade names of products of this kind are, for example, bakelite, ivorite, ivorax, trolone or trolite, trolitol, litrasite, pollopas, juvélite, vigorite, novalac, l ' arbalac, glyptal.

   Similar materials or combinations of these materials may hereafter be qualified! of basic substances. The element thus produced is surrounded, in a suitable manner, by walls 4 which may also be integral with the element and be established with the same material as that which constitutes the cells. These walls are of sufficient strength to prevent the element from being destroyed by obocs.



   Figure 2 shows another way of putting the invention into practice. The insulating element is here designated by 5, and it also comprises in this case a hermetically closed element which can, as the drawing shows, be established in the form of a plate, but which however is here charged with a pulverulent or granular material or even a fibrous mass or the like, which constitutes the means for opposing the transmission of heat through the plate under the effect of the radiation and for preventing the formation of convection currents in the gases included, which means preventing the transmission of heat through the element which would result from such convection.



  As the filler, it is possible to preferably use either pulverized glass or a siliceous earth or what is called diatomaceous earth, powdered charcoal, granulated or powdered cork. As the element filling gas, it is possible to use preferably a heavy gas such as those which have been mentioned in the description of the embodiment of FIG. 1.

   The element is provided with walls 6 made of a material having a very low heat conductivity and which, as shown in the figure,

 <Desc / Clms Page number 6>

 can, in the transverse direction designated by 7, exhibit a considerable development in length in order to combat or reduce the transmission of heat? through the wall thus formed. The walls 6 can for example be made of cellon or other similar material, or of a metal alloy consisting for example of iron and 40 to 50% nickel.

   If a gas such as sulfuric hexafluoride for example is used to charge the element, it should be noted that this gas has a heat conductivity which is only one third or one quarter of that stagnant air. This gas is also chemically inert and has a very low diffusion capacity, which makes it easier to retain inside the element, since it has no substantial tendency. diffuse through the walls 6 or 7 of the latter ouand the latter are made of cellon or other similar material.

   The pressure of the gas inside the element is preferably maintained at or substantially at atmospheric pressure, which facilitates the retention of the gas within the element.



   Figure 3 schematically shows another embodiment of an insulating element according to the invention. The element is in this case also shown in the form of a plate, and the figure shows a section through it. In this element, the means for combating the transmission of heat to the element, due to the radiation, consist of plates or sheets, for example of very thin aluminum, or the like, denoted by 10. The outer walls 11 of the element are established in the form of more rigid plates, for example of aluminum or the like, 1a. rigidity being such that it can ensure the maintenance of the, outer shape of 'element.

   The transverse walls of the element are formed by cleats 12, of a material having low heat conductivity, this material possibly being for example the same as that referred to in the example of FIG. 2,

 <Desc / Clms Page number 7>

 or a similar material. However, hard rubber, bakelite or the like can also be used for this purpose.



   In the cleats 12 are reserved holes or conduits 13 allowing the introduction of the gas with which the element will be charged, sulfuric hexafluoride for example, or any other gas of the above mentioned type, meeting the proposed purpose. These holes or ducts, after loading the plate with the gas, are hermetically sealed, while the sheets 10 are also provided, at one or more points, with holes 14 in order to ensure the evacuation of the air out of it. the element and the complete filling thereof with the introduced gas. The holes 14 also serve to provide intercommunication between the chambers bounded by the sheets 10, with a view to balancing the gas pressure, this pressure preferably being atmospheric pressure which will thus prevail throughout. the whole element.



   FIGS. 4 and 5 show the application of the principle of the invention described in support of FIG. 2, to objects of current manufacture, which makes it possible to manufacture them in large quantities and under dimensions of series. Figure 4 is a section of the object along IV-IV of 'la. Figure 5, the latter being a corresponding plan view.



   The box or capacity for storing food or other objects to be kept at a certain temperature, consists, as shown in the figures, of two elements: a lower element 15, and an upper element 16 which serves as a cover or cap for said lower element. Both elements have walls 17 made, for example, of aluminum, porcelain, enameled cast iron or any other suitable material, except where the internal or lower part 15 and the cover 16 come into place. come into contact with each other when this cover is in place.

   In these places designated by 18, the walls of the elements, in order to prevent the transmission of heat between

 <Desc / Clms Page number 8>

 The internal space and the exterior of the capacitor are made of a material having a low heat conductivity such as, for example, an alloy of nickel and steel, as has been indicated in the relative description 1. Figure 2. These latter walls designated by 19 are very thin, in order to reduce the transmission of heat through them, and they are provided with devices such as for example the annular elements 20, in order to increase their resistance and make them sufficiently rigid.

   The lower or interior element of the container and the cover receive, Û. the location of the thin walls 19, an inclination of ;; - tinée to facilitate the formation of a tight seal. As shown in FIG. 4, the horizontal walls of the capsoity or of the container, that is to say the upper walls and the base which are plane, are provided with :, reinforcing means constituted for example by , r circular trays 21 and support members therefor, such as [OU-jons or the like 22.

   The cover will also be provided with a handle 23, and the internal element is provided with clips 24 which, as shown in the figure, can snap onto corresponding projections carried by the cover, this allowing the transport of the cover. container using the handle 23.



   The upper and lower parts 15 and 16 of the container are constructed in accordance with the invention and for this purpose contain a very fine powdery mass consisting, for example, of glass, charcoal, powdered cork or any other material. the like, and they also contain a gas having a calorific conductivity lower than that of air at atmospheric pressure, said gas filling the spaces between the powder or other particles of the mass. The elements of the container, when charged with powder and gas, are sealed.

 <Desc / Clms Page number 9>

 hermetically sealed, which can be achieved in the manner indicated below.



   The embodiment of the invention of Figures 4 and 5 can, in certain cases, after the elements which constitute it have been charged with powder or a powdery material, be treated by vacuum, so that the gas contained in said elements, when they are hermetically sealed, contains air at a pressure lower than that of the atmosphere. Due to the fineness of the powder, however, the vacuum produced in the cells does not need to be as high as is necessary in the so-called "thermos" bottles. A total pressure of one tenth of a millimeter of mercury can be produced to achieve approximately the same insulating effect as is currently achieved in thermos flasks.

   The fact that the elements of the container, or when they are made in accordance with the invention, do not require pressures as low as that used with thermos flasks to obtain the same insulating effect, leaves a greater latitude in the choice. of the material from which the walls of the container must be formed or in the choice of the powder to be used, It is for this reason that a very low pressure can be produced during the manufacture of the article, this pressure then being able to rise under the effect of the gas coming from the walls or pulverulent materials, until a state of pressure is reached after which no more gas is released out of the material; or else we can determine at advance of the initial pressure in such a way that there is no risk of gas formation inside the capacity.



     As shown in Fig. 4, the interior of the container is set up to receive wells 25 of predetermined sizes, pots or similar containers, the top 26 for example designating a pot. coffee or a bottle containing cold drinks.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   Figures 6, 7 and b show an insulating element established in the form of a tray which can be used for the construction of insulating walls such as that of a refrigerating chamber or the like, these trays being substantially similar. to those described above and shown in Figure 3.



   In these figures, 30 denotes sheets kept spaced apart by frames 31 of felt, of a composition of porous paper or other similar material exhibiting low heat conductivity, said frames or frames receiving frames of the same shape in cardboard paste, 32, glued on them and sufficiently rigid to allow the convenient handling of the assembly during manufacture.



  These cardboard frames are preferably glued to the sheets 30. In approximately the center of the insulating element are felt or cardboard spacers 33, similar in construction to the frames 31 to help keep the insulation constant. spacing da, nt the whole of the element. Two plates 34 which may, if desired, be ridged and of such a thickness as to give the element sufficient strength and resistance against external impact or the like, constitute the sides. the elements tooth thickness is determined by the spacing of: said plates.



  These trays may be made of aluminum, iron or cardboard impregnated with synthetic resin or other suitable material capable of rendering the trays impermeable to gas, and they are of sufficient thickness to withstand essien to. variations / of approximately 100 m / m of mercury acting on the plateaus both inside and outside the element, and due to changes in atmospheric pressure. The walls 35 which surround the element in the transverse direction, and between which, and the frames 31 in the present case, is reserved a narrow space 36, are made of a material of low conductivity:

  Calorific such as for example cellon, celluloid, pollopas or other analogues.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



  These walls are, as shown in Figures 7 and 8, folded over their edge over the trays 34 and glued to them using a suitable adhesive material, such as for example a mixture of cellon and vinapas, and dissolved in acetone. The same mixture can be used to glue the cardboard frames to the sheets or to the felt frames or frames. At least one of the two sheets 31 is provided with glossy surfaces capable of reflecting heat, in order to combat the transmission of heat through the element by radiation.

   The intermediate sheets may be made of paper or the like not provided with a heat reflective surface, since they serve simply to prevent the generation of convection currents of gas in the space between two sheets. adjacent, thus constituting means for combating the transmission of heat through the element under the effect of convection. Such a device reduces the cost of the element without reducing its great thermal insulation capacity.

   The spaces between the sheets are charged with a gas having a heat conductivity lower than that of air at atmospheric pressure, this gas having a higher molecular weight 11 and, with a view to the introduction of this gas into all the spaces of the element, the felt frames can in some places be provided with small holes or other perforations, as has been described above and shown in Figure 3.



   The outer transverse walls of the element are slightly curved at the angles, in order to facilitate their connection with the side plates 34. The transverse walls are kept strongly joined together, by gluing by means of a suitable solution for example com - but this is shown for one of the angles, where a strip 38 is used as a joint cover.

   Experience has shown that by the use of cellon for the transverse walls coll-

 <Desc / Clms Page number 12>

 Lined on the side plates by means of the pite specified above, it is possible to produce a heat insulating element which, after being charged with a gas such as sulfuric hexafluoride or any other suitable , through a loading port 39, can be hermetically sealed.
 EMI12.1
 cally.

   When the insulation element toern, 5.r, ue cat established in the form described with reference to figures .j, 7 and 8, jl ei3 recommendable, when charged with gas, to refill it? a similar pressure but slightly 5: li <0ri, eure that of the atmospheric pressure seen that in this case the pressure which acts on the external part of the element: tends to maintain
 EMI12.2
 in place the felt frames and their e :: po, Oe (18nt 33. The method of loading the element will be described in detail below with reference to figures 11 and 12.
 EMI12.3
 



  In FIG. 9, there is shown a jne v '.' 1'jante of the insulating plate according to the figures :; o 1 8. In this example the gas can be 5 ntrcuil; t 1 1! i nt; 1'i ClU '(ic 1' '' lol>.> F; nL a slightly s \ 11iérieuTe pressure 2, the pressure n.ti :: osph, 1- rique. The leaves 31, are, in this cases, spaced the.?, from each other by means of annular elements 40 or other ana-
 EMI12.4
 logues which are mounted around the tiGeu 41 in a r: ts.re of low heat conductivity such as bakelite, stems on which are fixed the outer plates of the element, by means of screws 42. The frames 31, which can be
 EMI12.5
 blis in a manner analogous to. that described for Figures 6, 7 and 9 are, thus held together in the wer? e way.



  Figure 10 shows schér.c .. t: i ruernen a suitable way for the assembly of these plate-shaped elements.
 EMI12.6
 teaux, at the corners of a room or other capacity z0 ciaii ;; which reigns a low temperature and which must be insulated using these elements against any influx of heat from the outside air at a higher temperature. The upper left corner of the figure shows that the upper insulating element 51 (the internal structure of the elements has not been shown, for simplicity) overhangs the left side of

 <Desc / Clms Page number 13>

 1? Insulating element 52, up to mid-thickness of the latter.



  The right side of the figure is different, in that the upper element, here designated by 53, overhangs over its entire thickness the right insulating element 54. In this case, however, it is tecommandable to establish the element. 53, as shown in the figure, so that the transverse wall 35 on the side adjacent to the plate 54 extends inwards, in order to maintain a certain distance between the upper angle 55 of the side plate 34 and the edge 56 of the cold lower plate 34 of the insulating element 53, thereby preventing any transmission of heat between these plates which are made of a material having a relatively high heat conductivity.



   The device shown in the upper left corner of the figure should however be preferred, since this arrangement ensures better mass production.



  The space in the corner thus formed can, as shown in the figure, be filled with elements 5, cork or other similar material.



   In FIG. 11 there is schematically represented an apparatus making it possible to carry out, according to the invention, the filling of the insulating elements in the case where the pressure is substantially atmospheric pressure.



  This installation is employed as follows. One or more insulating elements 60 are placed inside a container or a chamber 61 which is then hermetically sealed by means of a cover 62. The container is connected, via conduits 63 and 64, a gas tank 65 and a pump / vacuum 66.

   After the receptacle 61 has been hermetically closed, a tap 67 disposed on the conduit 64 is opened, while a tap 38 disposed on the conduit 63 is closed; and a vacuum is produced in the container 61, and thereby also in said elements., by means of the pump 66. After the air is evacuated out of the container 61 and the formation of a vacuum in elements 60, the valve 67 is closed and the valve 68 is opened, allowing

 <Desc / Clms Page number 14>

 thus putting to the gas whereby the elements must cure fills to flow through the duct63 in the recopient
 EMI14.1
 61 * and in the insulating elements. <Qua.iié 1; a utmospheric pressure is reached in the container, we ieri ;:

  e a, again the rot binet 68, we remove the cover tuf3 and we remove the: L: ,, '811tf to hermetically close their orifices or rc holes :; 1; - wise 39. This closing can be effected by sticking over the opening a sheet of cellon or other similar material,
 EMI14.2
 using an adhesive such as that described with reference to Figures 6 and 7. However, it is possible to use in addition; methods of closing the elements, such as using screws or valves or by melting a glass stopper or other material to fill the orifice.



   It is clear that if the air is extracted from the elements
 EMI14.3
 and if the gas is introduced into it in accordance with the method described above, the same pressure will always prevail at
 EMI14.4
 > 'inside and outside the element, both during the period of air extraction and while gas is being introduced into the element so that it is certain that the filling will not affect or will not damage the structure of the element in any way.



   In cases where one wishes to produce in the element
 EMI14.5
 a somewhat iiiférieui-e pressure 1> 1- = 1, atmospheric pressure, as for example in the case of the elements cons tl1d i [P'3 according to figures 6 to. 8, this lowering of the pressure in the elements, after their filling with eaz, Jc \ 11 ti] 'carried out using an apparatus such as that shown in Figure 12. This figure shows the apparatus put in place above hole 39 of 1 element. The device has
 EMI14.6
 a connected branch '70, 8, by means of a rubber hose or other similar conduit 71, a device for midwife.

   The apparatus is on the other hand provided with a rod 75 which can be actuated by means of a handle 72. At its lower end the small apparatus has a chamber 74, conlrxuni-

 <Desc / Clms Page number 15>

 With respect to the vacuum source through the branch 71. Between the apparatus and the element is disposed a washer of rubber or the like 75. A blanking plate 76 is supported by two or more members. flexible 77, inside the chamber 74 of the apparatus.



   From the foregoing it is clear that if one opens the communication with the vacuum source, with a vacuum pump for example, a certain quantity of gas is sucked out of the element. When the desired vacuum is reached within the element, the communication can be closed and the rod 73 can be forced inward, thereby disengaging the seal plate 76 from the flexible members 77 and removing it. pressing against the transverse wall 34 of the element. Between the obturator plate and said wall, an adhesive material of the type indicated above or any other suitable adhesion material may be interposed.



  The small device can be removed without resistance from the position it occupies on the element as soon as air is allowed to enter chamber 74.



   It is very important, when constructing the elements according to the invention, to arrange at suitable intervals the means which prevent the transmission of heat due to convection. Thus, for example, the sheets described with reference to Figures 3, 6, 8 and 9 must be all the closer to each other the heavier the gas used or the greater its viscosity. . It has been determined by experience that, if one or more of the above intended gases is employed, the distance between the sheets should not exceed 5 m / m if one is to avoid the.production of convection currents.

   In order to be certain that under no circumstances will similar currents occur, it is advisable to place the sheets at a distance of 4 m / m from each other.



   It has been said above that the suitable gases with low heat conductivity, for the filling of the elements.

 <Desc / Clms Page number 16>

 ments, are sulfuric hexafluoride (SF6) and methyl chloride (CH3 Cl). Mention may be made, as other suitable ga, z, of the following: methane dichloride-difluoride
 EMI16.1
 (GO.L2F2), sulfurous fluoride (SO2F2), methyl bromide (CH 3Br), ethyl iodide (C2 H5 1). All these gases are halogen compounds, Other suitable gases are hydrocarbons such as propane (C6H8), sulfur compounds such as sulfurous acid (SO2) and carbon disulphide (CS2) - A mixture of two or more of the above gases can of course also be used.

   Gas or
 EMI16.2
 gas mixture that is used must ¯, see a point of boiling lower than the lowest temperature which can be found in the place where the element is to be used; The gas chosen for filling the element must in addition to be (soluble in the matter of which the element is constituted and to be of such nature
 EMI16.3
 which it does not affect in any way 1. ;; <1i'io:. 'ire REVE, dDIC Aj: I ## ō io A forman-c insulating element hermetically closed and which contains means for combat 1.J heat transmission by radiation and confienb us ,, 3. * I. lù ± a gas of heat conductivity if6 that of air at atmospheric pressure.



  2. A similar thermally closed thermally insulating element which contains agents has a heat conductivity lower than that of air to heat.
 EMI16.4
 atmospheric pressure.



   3. The arrangement, inside a thermal insulating element, of a mass in grain or powder and of a gas with a heat conductivity lower than that of air, preferably at a pressure equal to or substantially equal to atmospheric pressure.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

40 La disposition, à l'intérieur d'un élément for- mant isolant thermique, d'une masse granuleuse ou pulvérulen- te et d'air ou de gaz à une pression inférieure à la pression <Desc/Clms Page number 17> atmosphérique. 40 The arrangement, within a thermally insulating element, of a granular or pulverulent mass and of air or gas at a pressure lower than the pressure <Desc / Clms Page number 17> atmospheric. 5. Un élément formant isolant thermique, hermétiquement clos et contenant un certain nombre de plateaux espacés les uns des autres et disposés pour combattre la transmission d EMI17.1 chaleur ,1ttl'(vL,'n 1,' 2..) L' ,.,1' L t> rayonnement et un gaz présentant une conductibilité calori- fique inférieure à celle de l'air à la pression atmosphéri- que, ledit gaz étant lui-même à. une pression égale ou sen- siblement égale à la pression atmosphérique. 5. A thermally insulating element, hermetically sealed and containing a number of trays spaced apart from each other and arranged to combat the transmission of heat. EMI17.1 heat, 1ttl '(vL,' n 1, '2 ..) L',., 1 'L t> radiation and a gas having a heat conductivity lower than that of air at atmospheric pressure, said gas itself being at. a pressure equal or substantially equal to atmospheric pressure. 60 L'établissement de parois transversales des éléments formant isolants thermiques en une matière de basse conduc- tibilité et présentant unexlongueur convenablement étendue pour réduire la transmission de chaleur à travers l'élément le long desdites parois. The establishment of transverse walls of the thermal insulating members of a material of low conductivity and of a suitably extended length to reduce the transmission of heat through the member along said walls. 7. L'emploi comme gaz, à l'intérieur des éléments for- mant isolants thermiques, d'hexafluorure sulfurique ou de tout autre gaz analogue. 7. The use as a gas, inside thermal insulating elements, of sulfuric hexafluoride or any other similar gas.
BE386900D BE386900A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE386900A true BE386900A (en)

Family

ID=55471

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE386900D BE386900A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE386900A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1981000958A1 (en) * 1979-10-04 1981-04-16 R Zirn Insulating container for cooking food

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1981000958A1 (en) * 1979-10-04 1981-04-16 R Zirn Insulating container for cooking food

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2499031A1 (en) COFFEE FILTER PACKAGING
WO2008149007A2 (en) Package for a food product sampled with a metering device
CA2430159C (en) Method for packing wine or a similar beverage, products obtained using said method and device for carrying out the method
CA2691984C (en) Cup including a compartment in the form of an inverted cup
FR2709290A1 (en) Support for accommodating a flexible container.
EP4251535A1 (en) Assembly comprising a capsule intended to receive a substance for the preparation of a beverage and a sealing film
FR2917072A1 (en) PACKING ELEMENT FOR CARRYING OUT AN ISOTHERMAL PACKAGING AND PACKAGING OBTAINED
FR3057251A1 (en) PACKAGING CONTAINER WITH IMPROVED DISCHARGE SPEED OF CAPSULE-LIKE CONTENT
EP0837010A1 (en) Wrapper for confectionery and method for its manufacture
BE386900A (en)
EP1198393B1 (en) Valve and package for cooking food
FR2697809A1 (en) Isothermal box - comprises internal and external containers, one suspended on wall of other leaving free lateral space
WO2011058272A1 (en) Container for fluid comprising a bag for containing said fluid and related barrel
FR3111127A3 (en) Paper-type bag or packaging without plastic elements with high protection against humidity and water
WO2004033338A1 (en) Method for packaging perishable products and package for perishable products
FR2926794A1 (en) Pre-dosed packaging for concentrated product e.g. powder product e.g. coffee, has concentrated dosette for receiving and conserving dose of concentrated product, and tube receiving product that is mixed to product stored in dosette
WO2000035769A1 (en) Device for regulating relative humidity
FR2495920A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR REDUCING OXIDATION AND EVAPORATION OF COFFEE IN A CONTAINER WITH SPOUT
EP3126258A1 (en) Container for liquid comprising a bag
FR2782702A1 (en) Package for liquid products, e.g. beverages, comprises containers, each with support sleeve which are sealed and linked by engagement of threaded neck into lower internal threaded tube
FR2617500A1 (en) Box made of synthetic material for growth medium
EP2909104B1 (en) Container for a liquid, comprising a pouch
EP0805115A1 (en) Packaging unit for dangerous products
FR2858601A1 (en) Refrigerated container especially for fish and seafood products incorporates polymer particle layer that absorbs water from melting ice
EP2851310B1 (en) Isothermal packaging, Method