BE374950A - - Google Patents

Info

Publication number
BE374950A
BE374950A BE374950DA BE374950A BE 374950 A BE374950 A BE 374950A BE 374950D A BE374950D A BE 374950DA BE 374950 A BE374950 A BE 374950A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cooling
parts
chains
grid
heat treatment
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE374950A publication Critical patent/BE374950A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C21METALLURGY OF IRON
    • C21DMODIFYING THE PHYSICAL STRUCTURE OF FERROUS METALS; GENERAL DEVICES FOR HEAT TREATMENT OF FERROUS OR NON-FERROUS METALS OR ALLOYS; MAKING METAL MALLEABLE, e.g. BY DECARBURISATION OR TEMPERING
    • C21D9/00Heat treatment, e.g. annealing, hardening, quenching or tempering, adapted for particular articles; Furnaces therefor
    • C21D9/0062Heat-treating apparatus with a cooling or quenching zone

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Crystallography & Structural Chemistry (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Metallurgy (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Heat Treatments In General, Especially Conveying And Cooling (AREA)
  • Tunnel Furnaces (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Four pour traitement thermique." 
L'invention a pour objet un four pour le recuit et le traitement thernique des pièces métalliques quelconques et notamment des tôles et se caractérise principalement en ce que les éléments qui doivent subir le traitement thermique, sont placés sur une bande sans fin, constituée par une grille légère en acier résistant aux hautes températures et qui se déplace au- dessus de la sole, cette bande étant commandée par des moyens moteurs tels que des chaînes qui circulent dans des canalisations communiquant avec les fours seulement par des lumières longitu- dinales étroites pour le passage des organes de liaison entre la bande   sans n   et la chaîne motrice. 



   Une forme de réalisation d'un four ci-dessus défini se caractérise par la combinaison de plusieurs zônes ou cham- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 -bres successives maintenues à des températures différentes fonctions du traitement thermique que l'on désire faire subir aux pièces à traiter qui se déplacent progressivement dans les  divers@@ chambres.   



   L'invention comprend également dans son cadre une variante de réalisation dans laquelle la bande sans fin, por- tant les pièces à traiter, passe dans des bains appropriés ou dans des chambres à atmosphères spéciales pour réaliser une trempe, ou tout autre traitement approprié. 



   L"invention s'étend également aux objets de détails constitutifs de l'objet principal et notamment aux points suivants appliqués   @   séparément ou en combinaisons: a)les chaînes motrices, placées dans des canalisations au- dessous de la sole à l'abri de la chaleur, sont reliées aux éléments de la grille par des fers plats de faible épaisseur qui se déplacent dans des'fentes étroites reliant les canalisa- tions aux fours. b) au moins un registre est disposé entre les zônes de ré- chauffage et de refroidissement pour contrôler le passage des fumées évacuées à travers la zône de refroidissement en vue d'empêcher l'oxydation des pièces traitées.

   c) la zône de refroidissement est limitée par des parois doubles entre lesquelles peuvent oirculer un fluide liquide ou gazeux à température convenable, des moyens étant prévus pour contrôler le débit et la température de ces fluides. d)les supports des éléments de la grille sont pourvus de cornières longitudinales qui reçoivent l'oxyde de fer tombant à travers les fentes et 'qui évacuent automatiquement cet oxyde. e) les canalisations de circulation des chaînes peuvent comporter une double paroi pour la circulation d'un fluide refroidisseur. 



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple seu- lement, une forme de réalisation d'un four établi suivant   1 ' invention. 



  @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
La figure 1 est une élévation d'ensemble en coupe lon- gitudinale. 



   La figure 2 est un plan correspondant, les parties supérieures du four et des chambres de refroidissement étant arrachées. 



   La figure 3 est une coupe transversale faite suivant la ligne A-A de la figure 1. 



   La figure 4 est une vue, à plus grande échelle,d'une partie du four illustré par la figure 3. 



   Le four représenté permet de traiter thermiquement, d'une manière continue, des pièces métalliques telles que des tôles ou autres." 
Le transport des pièces métalliques est effectué progressivement au moyen d'une bande sans fin constituée par une grille légère 10 en acier résistant au feu. Cette grille est entraînée par des chaînes 12 et 13 qui circulent dans des cana- lisations appropriées 14 ménagées sous la sole du four 1 et en principe à l'abri de la chaleur dégagée par celui-ci. 



  La grille est donc seule chauffée pendant son passage à travers le four, ce qui permet une économie importante en combustible par rapport à la consommation nécessaire au bon fonctionnement des fours continus avec disques et axes refroidis par un fluide tel que l'eau. En outre, le four perfectionné évite l'utilisa- tion de voûtes démontables, les réparations que néoessitent les chaînes et la grille pouvant être effeotuées à l'extérieur du four et même sans arrêt dans le fonctionnement. 



   Les tôles à traiter qui sont appliquées sur la grille transporteuse et qui se déplacent dans le four, ne sont plus abimées et restent en principe parfaitement planes pendant le traitement thermique. 



   Le four 1 ou chambre de réchauffage est maintenu par exemple à une température d'environ   10U0    (point supérieur de transformation de   l'acier),.'   Les pièces qui circulent dans le four 1, se déplaoent ensuite dans une chambre de refroidisse- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 -ment où elles peuvent être refroidies subitement pour obtenir une struoture fine de l'acier. La chambre de refroidissement est maintenue environ à 700  grâce à une enveloppe à paroi double aveo refroidissement par eau. Le refroidissement est ensuite effectué graduellement à 300  dans une zône qui compote une   en-   veloppe à double paroi à refroidissement par circulation d'air. 



   Les pièces métalliques qui parcourent le four dans la direction indiquée par la flèche, sont réchauffées dans la cham- bre 1 (zône de réchauffage) à la température désirée, à l'aide de brûleurs 3. Le refroidissement est ensuite effectué rapide- ment dans la zône 2 au moyen d'enveloppes à paroi double 4,5 et 
6 ; les enveloppes 4 et 5 étant refroidies par une circulation d'eau et l'enveloppe 6 par une circulation d'air par exemple. 



   Entre les deux zônes 1 et 2 est prévu un registre 7 pour le règlage des fumées évacuées à travers la   zone 2   et vers le   carneau   8. La plus grande partie des fumées des brûleurs 3 est évacuées par les oarneaux 9. 



   L'eau de refroidissement arrive aux enveloppes 4 et 5 par une conduite principale 17. On remarquera oependant que les robinets tels que 18 permettent de régler le débit de re- froidissement. En outre, l'ouverture d'un robinet 19, contrôlant une canalisation de communication directe entre les deux envelop- pes 4 et 5 et la fermeture du robinet 18, permettent d'admettre, dans l'enveloppe 5, une certaine quantité d'eau chaude prove- nant de l'enveloppe 4. Cette disposition assure un réglage fa- cile de la température des zônes de refroidissement. 



   La liaison entre la grille 10 et les chaînes 12 et 13, est réalisée par des fers plats 11 formant supports et qui se déplacent dans les fentes 16 faisant communiquer les cana- lisations 14 de circulation des chaînes et la   zone..   1. De pré-   férence   et comme représenté plus spécialement par la figure   4,   les canalisations 14 comportent une paroi double 20 pour une circulation d'eau de refroidissement. 



   L'oxyde de fer qui tombe à travers les fentes 16 est recueilli par des cornières 15 disposées comme représenté sur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le dessin et qui évacuent automatiquement les pellicules d'o-   xyde.   



   Il est évident que la forme de réalisation décrite et représentée n'est qu'un simple exemple susceptible de nom- breuses variantes qui tant qu'elles ne changent rien aux ca- ractéristiques principales exposées plus haut ni au but pour- suivi restent comprises dans le cadre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Furnace for heat treatment."
The subject of the invention is a furnace for the annealing and heat treatment of any metal parts and in particular sheets and is characterized mainly in that the elements which must undergo the heat treatment, are placed on an endless belt, consisting of a light steel grid resistant to high temperatures and which moves above the hearth, this strip being controlled by motor means such as chains which circulate in pipes communicating with the ovens only by narrow longitudinal slots for the passage of the connecting members between the band without n and the drive chain.



   One embodiment of a furnace defined above is characterized by the combination of several zones or chambers.

 <Desc / Clms Page number 2>

 -successive trees maintained at different temperatures functions of the heat treatment that it is desired to subject the parts to be treated which move progressively in the various @@ chambers.



   The invention also includes within its scope an alternative embodiment in which the endless belt, carrying the parts to be treated, passes through appropriate baths or into rooms with special atmospheres in order to carry out quenching, or any other appropriate treatment.



   The invention also extends to the objects of details constituting the main object and in particular to the following points applied separately or in combinations: a) the drive chains, placed in pipes below the floor protected from heat, are connected to the elements of the grid by thin flat bars which move in narrow slots connecting the pipes to the ovens. b) at least one register is placed between the heating and cooling zones. cooling to control the passage of the exhaust fumes through the cooling zone in order to prevent oxidation of the treated parts.

   c) the cooling zone is limited by double walls between which can flow a liquid or gaseous fluid at a suitable temperature, means being provided to control the flow rate and the temperature of these fluids. d) the supports of the grid elements are provided with longitudinal angles which receive the iron oxide falling through the slots and which automatically evacuate this oxide. e) the circulation pipes of the chains may have a double wall for the circulation of a cooling fluid.



   The accompanying drawing shows, by way of example only, one embodiment of an oven established according to the invention.



  @

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Figure 1 is an overall elevational sectional elevation.



   Figure 2 is a corresponding plan, the upper parts of the furnace and the cooling chambers being broken away.



   Figure 3 is a cross section taken along the line A-A of Figure 1.



   Figure 4 is a view, on a larger scale, of part of the oven illustrated in Figure 3.



   The furnace shown makes it possible to heat treat, in a continuous manner, metal parts such as sheets or the like. "
The transport of the metal parts is carried out progressively by means of an endless belt formed by a light grid 10 of fire-resistant steel. This grid is driven by chains 12 and 13 which circulate in suitable ducts 14 provided under the floor of the furnace 1 and in principle shielded from the heat given off by the latter.



  The grid is therefore only heated during its passage through the furnace, which allows a significant saving in fuel compared to the consumption necessary for the correct operation of continuous furnaces with discs and axes cooled by a fluid such as water. In addition, the improved oven avoids the use of removable vaults, the repairs required by the chains and the grid can be carried out outside the oven and even without stopping in operation.



   The sheets to be treated which are applied to the conveyor grid and which move in the furnace are no longer damaged and remain in principle perfectly flat during the heat treatment.



   The furnace 1 or reheating chamber is maintained for example at a temperature of about 10U0 (upper point of steel transformation). ' The parts which circulate in the furnace 1, then move in a cooling chamber.

 <Desc / Clms Page number 4>

 -ment where they can be cooled suddenly to obtain a fine struoture of steel. The cooling chamber is maintained at around 700 by a water-cooled double-walled jacket. The cooling is then carried out gradually to 300 in an area which compotes a double-walled casing with circulating cooling.



   The metal parts which run through the oven in the direction indicated by the arrow are reheated in chamber 1 (reheating zone) to the desired temperature, using burners 3. Cooling is then carried out rapidly in zone 2 by means of double-walled envelopes 4,5 and
6; the envelopes 4 and 5 being cooled by circulating water and the envelope 6 by circulating air, for example.



   Between the two zones 1 and 2, a register 7 is provided for regulating the flue gases discharged through zone 2 and towards the flue 8. Most of the fumes from the burners 3 are discharged through the flanges 9.



   The cooling water arrives at the casings 4 and 5 via a main pipe 17. It will be noted that the taps such as 18 make it possible to adjust the cooling flow rate. In addition, the opening of a valve 19, controlling a direct communication line between the two envelopes 4 and 5 and the closing of the valve 18, allow a certain quantity of gas to be admitted into the envelope 5. hot water coming from casing 4. This arrangement ensures easy adjustment of the temperature of the cooling zones.



   The connection between the grid 10 and the chains 12 and 13 is made by flat bars 11 forming supports and which move in the slots 16 making the channels 14 for the circulation of the chains communicate with the zone. - Reference and as shown more specifically by Figure 4, the pipes 14 have a double wall 20 for cooling water circulation.



   The iron oxide which falls through the slits 16 is collected by angles 15 arranged as shown in

 <Desc / Clms Page number 5>

 drawing and which automatically evacuate the oxide films.



   It is obvious that the embodiment described and represented is only a simple example susceptible of numerous variations which, as long as they do not change anything in the main characteristics set out above nor in the aim pursued, remain included in the invention. within the scope of the invention.


    

Claims (1)

RESUME ----------------- L'invention a pour objet un four pour le recuit et le traitement thermique des pièces métalliques quelconques et no- tamment des tôles et se caractérise prinoipalement en ce que les éléments qui doivent subir le traitement thermique, sont placés sur une bande sans fin, constituée par une grille légè- re en acier résistant aux hautes températures et qui se dépla- ce au-dessus de la sole, cette bande étant commandée par des moyens moteurs tels que des chaînes qui circulent dans des ca- nalisations communiquant avec les fours seulement par des lu- mières longitudinales étroites pour le passage des organes de liaison entre la bande sans fin et la chaîne motrice. ABSTRACT ----------------- The object of the invention is a furnace for the annealing and heat treatment of any metal parts and in particular sheets and is characterized mainly in that the elements which must undergo the heat treatment are placed on an endless belt, consisting of by a light steel grid resistant to high temperatures and which moves above the hearth, this belt being controlled by motor means such as chains which circulate in ducts communicating with the ovens only by narrow longitudinal lights for the passage of the connecting members between the endless belt and the drive chain. Une forme de réalisation d'un four ci-dessus défini se caractérise par la combinaison de plusieurs zônes ou cham- bres successives maintenues à des températures différentes fonc- tionsdu traitement thermique que l'on désire faire subir aux pièces à traiter qui se déplacent progressivement dansles di- verses chambres. One embodiment of a furnace defined above is characterized by the combination of several successive zones or chambers maintained at different temperatures depending on the heat treatment which it is desired to subject the parts to be treated which move progressively. in the various rooms. L'invention comprend également dans son cadre une variante de réalisation dans laquelle la bande sans fin, por- tant les pièces à traiter, passe dans des bains appropriés ou dans les chambres à atmosphères spéciales pour réaliser une trempe, ou tout autre traitement approprié. The invention also includes within its scope an alternative embodiment in which the endless belt, carrying the parts to be treated, passes through appropriate baths or into rooms with special atmospheres in order to carry out quenching, or any other appropriate treatment. L'invention s'étend également aux objets de détails constitutifs de l'objet principal et notamment aux points sui- vants appliqués séparément ou en combinaison: <Desc/Clms Page number 6> a) les chaînes motrices, placées dans des canalisations au- dessous de la sole à l'abri de la chaleur, sont reliées aux élé- ments de la grille par des fers plats de faible épaisseur qui se déplaoent dans des fentes étroites reliant les canalisations aU{ fours. b) au moins un registre est disposé entre les zônes de ré- chauffage et de refroidissement pour contrôler le passage des @ fumées évacuées à travers la zône de refroidissement en vue d'em- pêcher l'oxydation des pièces traitées. The invention also extends to the detailed objects constituting the main object and in particular to the following points applied separately or in combination: <Desc / Clms Page number 6> a) the drive chains, placed in ducts below the floor, protected from heat, are connected to the elements of the grid by thin flat bars which move in narrow slots connecting the ducts aU {ovens. b) at least one register is arranged between the heating and cooling zones to control the passage of the fumes evacuated through the cooling zone with a view to preventing the oxidation of the treated parts. c) la zône de refroidissement est limitée par des parois doubles entre lesquelles peuvent circuler, un fluide liquide ou gazeux à température convenable, des moyens étant prévus pour contrôler le débit et la température de ces fluides. d) les supports des éléments de la grille sont pourvus de cornières longitudinales qui reçoivent l'oxyde de fer tombant à travers les fentes et qui évacuent automatiquement cet oxyde. e) les canalisations de circulation des chaînes peuvent com- porter une double paroi pour la circulation d'un fluide refroi- disseur. c) the cooling zone is limited by double walls between which can circulate a liquid or gaseous fluid at a suitable temperature, means being provided to control the flow rate and the temperature of these fluids. d) the supports of the grid elements are provided with longitudinal angles which receive the iron oxide falling through the slots and which automatically evacuate this oxide. e) the circulation pipes of the chains may have a double wall for the circulation of a cooling fluid.
BE374950D BE374950A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE374950A true BE374950A (en)

Family

ID=45625

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE374950D BE374950A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE374950A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US4854863A (en) Convective heat transfer within an industrial heat treating furnace
US4789333A (en) Convective heat transfer within an industrial heat treating furnace
US20110294082A1 (en) Metal heat treating methods and devices
BE374950A (en)
FR2535834A1 (en) OPEN CHAMBER OVEN FOR COOKING CARBON BLOCKS, COMPRISING A BLOWING PIPE
US3542349A (en) Radiation-type heating furnace with atmosphere regulation
US4444554A (en) Heating method and apparatus
FR2516209A1 (en) Inverted-combustion hot water generator - has grille of refractory bricks above secondary combustion chamber over which hot gases pass
FR2583144A1 (en) IMPROVEMENTS ON SELF-RECOVERING BURNERS
CN217202921U (en) Sealed box type gas carburizing quenching furnace
CN209944996U (en) Novel fuel heat treatment furnace with efficient preheating and rapid cooling functions
US1287602A (en) Furnace.
BE450326A (en)
US1789966A (en) Heating furnace
BE433442A (en)
BE386456A (en)
GB190414342A (en) Improvements in Gas Furnaces for Chain Link Welding or the like.
BE468713A (en)
BE534135A (en)
BE378156A (en)
BE630070A (en)
BE335257A (en)
BE382565A (en)
BE465068A (en)
BE352044A (en)