BE366303A - - Google Patents

Info

Publication number
BE366303A
BE366303A BE366303DA BE366303A BE 366303 A BE366303 A BE 366303A BE 366303D A BE366303D A BE 366303DA BE 366303 A BE366303 A BE 366303A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
liquid
burner
furnace
flame
pipe
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE366303A publication Critical patent/BE366303A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C5/00Stoves or ranges for liquid fuels
    • F24C5/02Stoves or ranges for liquid fuels with evaporation burners, e.g. dish type

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
   fourneau à combustible liquide pour cuisines ou chauffage et dispositifs pour le même   
La présente invention regarde un appareil complet,lequel moyennant un combustible liquidehuile combustible,  naphte?   sous=produits? déchets de combustibles liquides,   etc.,   subs- t.itue les appareils d'usage domestique pour cuisines et pour chauffage lesquels sont ordinairement actionnés par des com- bustibles solides. 



   Les figures du dessin annexé représentent à seul titre d'exemple une forme d'exécution dudit appareilo 
La figol représente en perspective un appareil complet destiné à l'usage domestique pour cuisine et chauffageo 
La   fig.2   représente aussi en perspective les différentes pièces   démcntéeso   
La   figo3   est une coupe verticale longitudinale du corps du fourneau proprement dit, et les figo3a et 3b représentent 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 deux coupes transversales faites en correspondance des lignes aa et bb de la fig.3. 



   La fig.3c représente en vue de face un détail de cons- truction. 



   La fig. 4 représente le dispositif automatique   d'aliments.-   tion règlable et constante-, ,avec interruption automatique du passage du liquide combustible au brûleur gaficateur en cas de fonctionnement anormal. 



   A est le corps du fourneau proprement dit, pourvu de rac cord pour le brûleur et de tuyau de tirage. 



   B est le support de l'appareil, c'est à dire du corps du fourneau aussi bien que du réservoir. 



   C est le réservoir de combustible liquide. 



   D, est le gazificateur-brùleur pourvu de dispositif auto- matique de fermeture indépendante. 



   Comme on le voit par des figures, du réservoir C contenant le liquide combustible, moyennant un robinet de forme convenable on peut régler la sortie du liquide même suivant les calories- heures désirées. Le liquide descend dont à travers d'un dispo- sitif d'alimentation de sûreté pour arriver au brûleur D (Fig.2) ou 21-22(Fgi.4) appliqué au porte-brûleur fixé au corps du four- neau 1 préférablement en fonte(Fig.3)d'une manière amovible, dans le but d'en pouvoir effectuer l'allumage et le nettoyage avec facilité. 



   Dans l'exemple représenté au dessin, le corps du fourneau est indiqué comme complètement en métal   fondu;.mais   il peut ê tre aussi supérieurement en fonte et inférieurement en matériel réfractaire. La section utile de passage dudit corps de four- neau, préférablement en U, reste à peu près égale à partir de l'embouchure de raccord 2 avec le brûleur jusqu'au raccord d'attache 3 avec le tuyau de tirage T. Cette section utile . de passage s'élargit légèrement en   correspondace   des couver- cles et des anneaux d'utilisation de la chaleur.

   Avec cette   di-   postion en tuyau on obtient le but de réduire au minimum les espaces nuisibles; et aussi le but/de favoriser l'obtention   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'un convenable allongemetn de la   flamme   en proportion   @   du tirage aussi dans le cas de petite consommation de com bustible, de manière que la flambe touche d'une manière par- ticulière la surface intérieure de 1 partie supérieure dudit corps de   fourneau,   et par action de dispositifs particuliers dont ondira après, se défléchit dans des convenables points,

   de manière qu'on obtienne une complète utilisation de la   flam-   me spécialement en correspondance desdits   couvercleso   
Dans l'exemple du dessin annexé est représenté un type rectangulaire de fuurneau en fonte à deux couverclesmais il est clair qu'on puisse varier la forme extérieure du fourneau et aussi le nombre des couvercles,leur surface, et aussi le nombre des brûleurs, lesquels sont pourvus avec des dispositifs à diaphragme qui permettent de laisser en repos les brûleurs non   nécessaires.   



   L'embouchure 2 se prolonge un peu en haut et porte un an- neau 9 au cône, pour obtenir une concentration de la flamme et une   augmentation   de sa vitesse vers le haut. En voisinage de cet anneau est placé à travers de la section utile du passage une grille amovible 10 ayant la forme indiquée dans la fig.3 cette grille ect différente suivant le tirage et son but est   de .   coopérer à obtenir une plus   grande   utilisation de la flamme au dessous de tous les couvercles. 



   Pour commodité de fonderie,  et   d'usagela surface de la pièce 1, est supérieurement pourvue de parties mobiles par ex le porte-tuyau 3 de tirage, pour pouvoir le substituer pour les. différent,-   diamètres,   en usageune traverse centrale 4 et deux couvercles 5 et 6 ayant la particularité d'être plus profonds pour pouvoir se trouver plus en contact avec la flamme et for- més de manière à pouvoir recevoir des récipients de cuisine, d'u suge domestique ou industriel. La surfac supérieure pourrait aussi être complétée seulement par les deux disques? et 8 Un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 réservoir V, indique pointillé dans la   fig.l   peut être appliqué au porte-tuyau 3 pour   l'eau   chaude. 



   Le corps 1 ou A du fourneau proprement dit, représenté dans la fig. 3 est placé sur un affût   B(fig.2)   formé par quatre pieds tenus ensemble par une bande supérieure et une bande inférieure; cette dernière peut être puvue d'un plan pour le chauffage de quelque objet; ou bien la bande supérieure peut être   à.   fond fermé et cuntenir des corps réfractaires dans le but d'isoler la chaleur vers le bas et en augmenter le rendement vers la sur- face supérieure utilisable pour la seule cuisine. 



   Deux tiges parallèles horizontales,   supportées   par quatre consoles appliquées aux pieds de l'appareil ou à la bande supé-   rieure,   ou aussi à la pièce en fonte, se prolongent d'un   côté,et   reçoivent le réservoir C, de manière à servir outre que pour commodités demestique aussi comme support et fixage dudit ré- servoir en le maintenant à une juste distance, de manière que le robinet de descente du liquide combustible vient se trouver perpendiculairement à la cuvette du tuyau d'alimentation pour le brûleur D. 



   Le réservoir peut être pourvu d'un dispositif permettant de le dégager du support pour pouvoir le remplacer avec un au- tre plein pour commodité   d'entretien.   



   L'alimentation du brûleur(fig.4) a lieu moyennant la ma- noeuvre du robinet 11 du réservoir C, et le liquide combustible descende d'une manière régulière et constante sans être   dérangé   par le poids du liquide qui serait variable suivant la quantité contenue dans le réservoir, parce qu'il y a un flotteur, pepré- senté schématiquement en   Fig.4   et raccordé à la base du robinet, auquel est fourni le liquide moyennant un tuyau flexible 13 qui aboutit à un flotteur qui maintient les trous 23 à une profon- deur constante de la surface du liquide, en empêchant de cette ,manière que des matières lourdes, ou des dépôts non convenables pour la combustion puissent arriver au robinet de réglage et endommager son fonctionnement parfait. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Après avoir règlé l'ouverture du robinet 11, le liquide descend dans la cuvette 15, et à travers une convenable ca- nalisation 19 arrivé à l'orifice ou aux orifices 21 du brûleur 
22 
Dans les cas qù ceux-ci fussent obstrués, ou si pour quelque autre raison le liquide ne pourrait pas arriver au brûleur, la cuvette 15 continuera à recevoir le liquide, le- quel en muntant soulevera le flotteur 18 en soulevant consé- quemment la tête de la petite tige 14, laquelle, quoique le robinet soit ouvert, empêchera la sortie du liquide. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
   liquid fuel stove for kitchens or heating and devices for the same
The present invention concerns a complete apparatus, which with a liquid fuel fuel oil, naphtha? sub = products? waste liquid fuels, etc., substitutes for domestic kitchen and heating appliances which are ordinarily powered by solid fuels.



   The figures of the accompanying drawing represent by way of example only one embodiment of said apparatus.
The figol represents in perspective a complete appliance intended for domestic use for cooking and heating.
Fig. 2 also shows in perspective the different parts dismantled.
Figo3 is a longitudinal vertical section of the body of the furnace itself, and figo3a and 3b represent

 <Desc / Clms Page number 2>

 two cross sections made in correspondence of lines aa and bb in fig. 3.



   Fig. 3c shows a front view of a construction detail.



   Fig. 4 shows the automatic feed device - adjustable and constant tion -, with automatic interruption of the passage of the combustible liquid to the gas burner in the event of abnormal operation.



   A is the body of the furnace itself, provided with a connection for the burner and a draft pipe.



   B is the support of the apparatus, that is to say of the body of the furnace as well as of the tank.



   This is the liquid fuel tank.



   D, is the gasifier-burner provided with an automatic independent closing device.



   As can be seen from the figures, from the tank C containing the combustible liquid, by means of a suitably shaped valve, the outlet of the liquid can be regulated even according to the desired calories-hours. The liquid therefore descends through a safety supply device to reach burner D (Fig.2) or 21-22 (Fgi.4) applied to the burner holder fixed to the body of the furnace 1 preferably in cast iron (Fig. 3) in a removable manner, in order to be able to carry out lighting and cleaning with ease.



   In the example shown in the drawing, the body of the furnace is indicated as completely in molten metal;. But it can also be above all in cast iron and below in refractory material. The useful passage section of said furnace body, preferably U-shaped, remains approximately equal from the connection mouth 2 with the burner to the attachment connection 3 with the draw pipe T. This section useful . of passage widens slightly in correspondence of the covers and the rings of use of heat.

   With this pipe layout the aim is to reduce harmful spaces to a minimum; and also the goal / to promote obtaining @

 <Desc / Clms Page number 3>

 a suitable extension of the flame in proportion to the draft also in the case of low fuel consumption, so that the flame particularly touches the inner surface of the upper part of said furnace body, and by action of particular devices which will wave afterwards, deflect in suitable points,

   so that a complete use of the flame is obtained, especially in correspondence of the said covers.
In the example of the attached drawing is shown a rectangular type of cast iron fuurneau with two lids, but it is clear that one can vary the external shape of the furnace and also the number of lids, their surface, and also the number of burners, which are provided with diaphragm devices which allow unnecessary burners to be left idle.



   The mouthpiece 2 extends a little at the top and carries a ring 9 at the cone, to obtain a concentration of the flame and an increase in its speed upwards. In the vicinity of this ring is placed through the useful section of the passage a removable grid 10 having the shape shown in fig.3 this grid ect different depending on the draw and its purpose is. cooperate in obtaining greater use of the flame below all lids.



   For convenience of foundry, and of use, the surface of the part 1, is superiorly provided with movable parts for example the pipe holder 3 of pulling, to be able to replace it for them. different, - diameters, using a central cross member 4 and two lids 5 and 6 having the particularity of being deeper in order to be able to be more in contact with the flame and shaped so as to be able to receive kitchen containers, u domestic or industrial suge. Could the upper surface also be completed only by the two discs? and 8 A

 <Desc / Clms Page number 4>

 tank V, indicated by dotted lines in fig. l can be applied to the hose holder 3 for hot water.



   The body 1 or A of the furnace itself, shown in FIG. 3 is placed on a mount B (fig.2) formed by four feet held together by an upper band and a lower band; the latter can be seen from a plan for the heating of some object; or the top band can be at. closed bottom and hold refractory bodies in order to isolate the heat downwards and increase its efficiency towards the upper surface usable for cooking only.



   Two horizontal parallel rods, supported by four brackets applied to the feet of the appliance or to the upper band, or also to the cast iron part, extend on one side, and receive the tank C, so as to serve in addition. that for household convenience also as a support and fixing of said tank, keeping it at a suitable distance, so that the fuel liquid descent valve is placed perpendicular to the bowl of the supply pipe for the burner D.



   The reservoir may be provided with a device enabling it to be released from the support so that it can be replaced with a full one for convenience of maintenance.



   The burner (fig. 4) is supplied by means of the valve 11 of tank C, and the combustible liquid descends in a regular and constant manner without being disturbed by the weight of the liquid which would vary according to the quantity contained in the tank, because there is a float, shown schematically in Fig. 4 and connected to the base of the tap, to which the liquid is supplied by means of a flexible pipe 13 which ends in a float which maintains the holes 23 at a constant depth of the liquid surface, thereby preventing heavy materials or deposits not suitable for combustion from reaching the regulating valve and damaging its proper functioning.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   After adjusting the opening of the valve 11, the liquid goes down into the bowl 15, and through a suitable duct 19 arriving at the orifice or orifices 21 of the burner.
22
In cases where these are obstructed, or if for some other reason the liquid could not reach the burner, the bowl 15 will continue to receive the liquid, which by moun- ting will raise the float 18 by raising the head accordingly. of the small rod 14, which, although the valve is open, will prevent the exit of the liquid.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Au contraire, si par erreur dans l'ouverture du robinet . ou par oubli d'allumage du liquide,le liquide est en excés ou si pendant le fonctionnement normal, en conséquence d'une cause perturbatrice on avait l'extinction de la flammele liquide débordera de l'orifice ou des orifices 21 dans le fond du brûleur 22 et il ne tarderait pas à sortir des ouvertures pratiquées pour l'entrée de l'air pour finir sur le parqueté Ce grave inconvénient est empêché par la présente invention, laquelle emploie dans ce but le même dispositif de fermeture automatique décrit ci-dessus pour le cas d'obstructiono Le li- quide en débordant sur le fond du brûleur 22, On the contrary, if by mistake in opening the tap. or by forgetting to ignite the liquid, the liquid is in excess or if during normal operation, as a result of a disturbing cause the flame was extinguished, the liquid will overflow from the orifice or orifices 21 in the bottom of the burner 22 and it would not take long to come out of the openings made for the entry of air to end up on the floor This serious drawback is prevented by the present invention, which employs for this purpose the same automatic closing device described above for the case of obstruction. The liquid overflowing on the bottom of the burner 22, ne peut pas ré joindre les trous de l'air parce qu'il passe dans le tuyau 20 raccordé entre les deux organes moyennant des vases communi- quants et soulèvera le deuxième flotteur concentrique 17 con- tenu dans une cuvette concentrique 16 indépendante de l'autre et conséquemment soulèvera la petite tige avec sa tête 14,la-. quelle empêchera la sortie du liquide, pour la permettre auto- matiquement de nouveau lorsque la quantité anormale du liqudie sera brûlée REVENDICATIONS 1) Fourneau cuisine à liquide combustible(huile combusti- ble: ,naphte; cannot re-join the air holes because it passes through the pipe 20 connected between the two members by communicating vessels and will lift the second concentric float 17 contained in a concentric bowl 16 independent of the other and consequently will lift the small rod with its head 14, la-. which will prevent the exit of the liquid, to allow it automatically again when the abnormal quantity of the liquid is burnt CLAIMS 1) Cooking range with combustible liquid (combustible oil:, naphtha; ,sous produits ou déchets de combustibles liquides etc.); caractérisé parce que son fonctionnement a lieu moyen- <Desc/Clms Page number 6> nant la seule ouverture du robinet et allumage du liquide contenu dans de récipients dunt ,est pourvu l'appareil, avec exclusion de quelconque dispositif de pulvérisation, pression ventilation,énergies extérieures, 'lequel résultat est obt,enu moyennant la forme interne-dû corps du fourneau formé par un tuyau qui raccorde d'une part le tuyau de sortie des poruties de la combustion et de l'autre part le tuyau porte-brûleur dont la flamme est obligée à toucher les couvercles et anneaux placés sur la'surf ace supérieure en leur,¯cédant la chaleur, lequel corps de. , liquid fuel by-products or waste, etc.); characterized because its functioning takes place medium <Desc / Clms Page number 6> By opening the tap only and igniting the liquid contained in the containers, the apparatus is provided, with the exclusion of any spraying device, ventilation pressure, external energies, which result is obtained by means of the internal shape of the body the furnace formed by a pipe which connects on the one hand the outlet pipe of the combustion pits and on the other hand the burner-holder pipe whose flame is forced to touch the covers and rings placed on the upper surface in their, ¯ surrendering the heat, which body of. 'fourneau est appliqué dans un affut pourvu de deux -tiges parallèles qui supportent le réservoir d'alimenta- tion moyennant descente du liquide, lequel dans l'intérieur du réservoir est pris à petite distance de sa surface moyennant un flotteur raccordé avec un tuyau flexible et descende à poids constant jusqu'au brûleur après être passé dans un dispositif à deux cuvettes concentriques pourvues de flotteurs indépendants lesquels agissent sur une tige unique de fermeture en cas d'ex- cès de l'ouverture ou en conséquence de l'obstruction du brûleur. The furnace is applied in a hiding provided with two parallel rods which support the supply tank by lowering the liquid, which in the interior of the tank is taken at a small distance from its surface by means of a float connected with a flexible pipe and descends at constant weight to the burner after passing through a device with two concentric cuvettes provided with independent floats which act on a single closing rod in the event of excess opening or as a consequence of the obstruction of the burner. 2) Fourneau pour cuisine-chauffage suivant la revendication 1), caractérisé par ce, que le fourneau proprement dit, obtenu complètement en métal fundu, ou bien aussi supérieurement en mé- tal fondu et intérieurement en matériel réfractaire, est pourvu d'une section utile de passage, préférablement en U, laquelle reste à peu près égale à partir de l'embouchure de raccord a vec le brûleur jusqu'au raccord d'attache avec le tuyau de tira- ge laquelle section de passage s'élargit légèrement en corres- pondance des couvercles d'utilisation de la chaleur, avec laquel- le disposition en tuyau on obtient le but de réduire au minimum les espace-s nuisibles, et de favoriser l'obtention d'un convena ble allongement de la flamme en proportion du tirage, aussi dans les cas de petite consommation de combustible, 2) Cooking-heating stove according to claim 1), characterized by the fact that the actual furnace, obtained completely in fundu metal, or also above all in molten metal and internally in refractory material, is provided with a useful passage section, preferably in U, which remains approximately equal from the connection mouth with the burner to the attachment connection with the pulling pipe, the passage section of which widens slightly in correspondence of the heat utilization covers , with which the arrangement in pipe one obtains the goal of reducing to the minimum the harmful spaces, and to favor obtaining a suitable elongation of the flame in proportion to the draft, also in the cases of small consumption of combustible, de manière que la flamme touche particulièrement la surface intérieure de la partie sunérieure dudit corps du fourneau, et par action de dispositifs <Desc/Clms Page number 7> spéciaux se défléchit dans des convenables points, de manière qu'un obtienne une complète utilisation de la flamme spécia- lement en corresponaance des couvercles, en obtenant une flam- me passant au dessous de deux ou plusieurs couvercleso 3) Fourneau pour ciusn-fhauaaage suivant les revendi- cations 1 et 2 caractérisé par ce, ue le corps du fourneau est pourvu de deux ou plusieurs brûleurs en correspondance de la surface utilisable, lesquels sont alimentés soit avec un excès de liquide combustible fourni par le brûleur en fonction, soit alimentés séparément. so that the flame particularly touches the inner surface of the inner part of said furnace body, and by the action of devices <Desc / Clms Page number 7> special deflections in suitable points, so that one obtains a complete use of the flame especially in correspondence of the lids, obtaining a flame passing under two or more lids. 3) Furnace for ciusn-fhauaaage according to claims 1 and 2 characterized by that, ue the body of the furnace is provided with two or more burners in correspondence of the usable surface, which are fed either with an excess of combustible liquid supplied by with the burner in operation, or supplied separately.
BE366303D BE366303A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE366303A true BE366303A (en)

Family

ID=38460

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE366303D BE366303A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE366303A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE366303A (en)
JP4786459B2 (en) Stove device
CH146485A (en) Liquid fuel cooking stove.
FR2743869A1 (en) Furnace for burning shredded green wood
US1004040A (en) Oil-burner.
EP0186929A1 (en) Barbecue
EP0011586B1 (en) Method and apparatus for heating using liquid fuel, the apparatus being also usable for burning solid fuel
US1933427A (en) Oil burner
CH665013A5 (en) FURNACE.
BE525606A (en)
RU45811U1 (en) BATHROOM WATER HEATER
US398691A (en) Initial lighting device for gasoline-vapor stoves
US1271463A (en) Combustion device.
US1488623A (en) Crude-oil burner
BE476013A (en)
US263671A (en) Gas-stove
BE536336A (en)
BE482114A (en)
BE476589A (en)
BE473989A (en)
BE417812A (en)
BE570108A (en)
BE350195A (en)
BE472892A (en)
CH151504A (en) Burner for heavy oils and similar fuels.