BE358742A - - Google Patents

Info

Publication number
BE358742A
BE358742A BE358742DA BE358742A BE 358742 A BE358742 A BE 358742A BE 358742D A BE358742D A BE 358742DA BE 358742 A BE358742 A BE 358742A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
coke
chamber
coke chamber
retort
chambers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE358742A publication Critical patent/BE358742A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10BDESTRUCTIVE DISTILLATION OF CARBONACEOUS MATERIALS FOR PRODUCTION OF GAS, COKE, TAR, OR SIMILAR MATERIALS
    • C10B33/00Discharging devices; Coke guides
    • C10B33/02Extracting coke with built-in devices, e.g. gears, screws

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Coke Industry (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements à la commande des appareils d'évacuation du coke des cornues verticales de carbonisation du charbon et d'autres matières analogues. 



   Cette invention se rapporte aux dispositifs de commande des appareils d'évacuation du coke des connues verticales utilisées pour la carbonisation du charbon et d'autres matières analogues et spécialement aux dispositifs du genre dans lequel une chambre à cokeest disposée sous chaque cornue et bascule autour de son support de pivotement pour évacuer son contenu . 



   Le but de l'invention est de fournir un moyen d'assurer un joint étanche au gaz entre le sommet de la chambre à coke et le fond de la cornue à laquelle elle est reliée,tout en diminuant lefrottement entre ces parties,lorsque la chambre à coke est baseulée vers ou hors de ss position normale d'emploi. 



   Un autre but est de procurer des moyens perfectionnés pour produire le basculement de la chambrera coke autour de son pi- vot. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Si l'on se réfère aux dessins annexés : 
La fig. 1 est une vue en élévation et en coupe des organes d'extraction du coke pour deux   cornues,disposées   suivant la présente invention. 



   La fig. 2 est une vue par bout d'une chambre a coke montrant les organes en vue du réglage vertical de celle-ci. 



   La fig. 3 est une vue à angle droit par rapport à la fig. 2 avec certaines parties en coupe. La   fig. 4   est une vue de dé- tail à plus grande échelle des organes de réglage de la chambre à coke,la coupe étant prise par la ligne A-B de la fig. 5. 



   La fig. 5 est une coupe transversale par la ligne C-D de la fig.   4.   



   La fig. 6 est une vue de détail des organes de basculement de la chambre coke représentés à la fig. 1. 



   La fige 7 est une vue à une plus grande échelle que la fig.1, et montrant en détail la disposition servant à supprimer la pression entre le sommet de la chambre   ,   coke et la base de la cornue lorsque la chambre à coke est basculée dans sa position d'ouverture. 



   La fig. 8 montre deux chambres à ccke munies d'une disposi- tion modifiée des organes produisant lebasculement des chambres à coke autour de leurs pivots. 



   La fig. 9 est une vue par bout de l'une des chambres à coke de la fig. 8 et montrant les organes de basculement disposés surles côtés opposés de la chambre à coke. 



   Tes mêmes lettres de référence désignent sur les différentes figures,les memes parties. a désigne la base de chaque cornue dans laquelle une carbo- nisation de charbon ou d'une autre matière s'effectue et b les chambres à coke qui peuvent osciller autour de pivots e. 



  L'extrémité supérieure de chaque chambre à coke peut faire joint avec la face inférieure de la base a de sa cornue et l'extrémi- té inférieure de chaque chambre à coke peut former un joint   avec la face inclinée d d'une chambre o compartiment fixe e dans lequel la tête f située sur le pison hydraulique g est   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 retirée avant que la chambre à coke ne soit oscillée autour de son pivot,comme le montre la partie droite de la fig. 1 et de la fig. 8,afin de décharger son contenu. 



     En   vue de réduire le frottement entre les faces venant en contact de chaque chambre à coke et de la base a de la cornue correspondante,lorsque la chambre à coke est mise en mouvement par rapport à cette base a,et en vue de faciliter ainsi le bascu lement de la chambre à coke dans sa position d'utilisation et hors de celle-ci on donne à la face de la chambre à coke et à ce] le de la base a de la cornue la forme d'un arc de cercle dont le centre est légèrement excentré par rapport au centre de rotation de la chambre à coke.

   Si l'on se réfère à la fig, 7 h-h' lindiques quent les rayons des faces de la chambre à coke et de la base de la cornue et on remarquera que le centre du cercle dont un arc est formé par les faces en question est en un point i qui est légèrement au-delà du centre j autour duquel tourne la chambre à coke,de sorte que lorsque celle-ci se   déplace   de sa position de fermeture représentée   à   la partie gauche de la   fige ,   dans sa position d'ouverture ou d'évacuation montrée à la partie droite de cette figure,la face de la chambre à coke a été abaissée par rapport à la face de la base de la cornue en baissant ainsi un petit espace eu jeu entre   cs   faces comme cela est représenté.

   lorsque la chambre à coke est basculée dans sa position d' ouverture ,1e prolongement k se trouvant à son sommet agit à la façon d'un bouchon ou arrêt servant à supporter le charbon qui se trouve dans la cornue,mais avant que chaque chambre à coke ne soit ramenée à sa position fermée ou de service et avant quela tête f du piston g ne puisse être soulevée dans cette chambre, la porte ou plaque articulée m tourne au moyen de la chaine n reliée au poids équilibreur   o,sur   le pivot de la plaque ou porte vers une position dans laquelle elle est disposée en travers de la chambre à coke comme cela est montré à la partie droite de la fig, 1,de sorte que lorsque la chambre coke est fermée ou en alignement avec la cornue ,la charge de celle-ci est supportée par cette porte ou plaqua m.

   Ensuite la tête f 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 du piston g est soulevée jusqu'à ce qu'elle vienne sous la por- te ou plaque m et la chaine m maintenant la porte est alors relâchée. Tandis que la tête f descend pour permettre à la charge de la cornue de descendre dans la chambre à coke, la porte ou plaque m descend également, étant donné qu'elle pepose à présent sur la tête f et finalement la porte m repose dans une position verticale dans le creux ou compartiment p ménagé dans la paroi latérale de la chambre! coke   o   elle ne constitue pas un obstacle pour la descente libre du coke qui suit le mouvement du piston ,

   La face supérieure de la tête f de celui-ci est incliné comme représenté et sur celle-ci on prévoit des plaques latérales q destinées à provoquer le déplacement du coke dans la direction voulue lorsque la chambre à coke est ouverte et que la tête du piston se trouve dans le compartiment e, comme le mon tre là partie droite de la fig. 1. 



   Chaque chambre à coke b avec son châssis de base el contenant le compartiment e sur lequel est fixé le bras 4 muni du pivot c de la chambre à coke,et le cylindre hydraulique r dans lequel le piston s se déplace sont supportés par la partie inférieure du rebord t sur le châssis de base. Au-dessous et le long de deux cotés de cette bride sont disposés des organes u en forme de canaux renversés et possédant des faces inclinées v entre les côtés des canaux,comme le montre la fig. 4. ces surfaces   incli-   nées reposent sur des organes w qui ont la forme de cales reliées entre elles et qui se déplacent sur des galets x disposés dans des cuvettes y. Chacune de   celles-ci   est renfermée dans les côtés dépendant des parties u en forme de canaux renversés, comme le montrent les fig. 3,4 et 5.

   L'ensemble des cales si- tué de chaque côté du chassis de base ci est commande par un dispositif à vis et à écrous,les écrous formant des roues hóli- coidales z mises en rotation par un arbre forma.nt vis sans fin ordinaire 2. Dans la disposition décrite,en faisant tourner l'arbre à vis sans fin 2 au moyen du volant 3 ou de toute autre manière convenable la position en hauteur du chassis el et de la chambre à coke coopérant avec celui ci ;peut être réglée de manière à fournir un bon joint entre les faces venant en contact 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de la chambre coke et de la base a de la cornue dont l'évacua tion s'effectue par cette chambre.

   Lorsque l'on dispose deux chambres à coke de la manière montrée à la fig. 1,les organes 4 portant les pivots des chambres à coke sont boulonnés ensemble après que le réglage en position verticale est achevé ou bien ces organes sont réunis au moyen de boulons passant au travers de fentes allongées. 



   Le basculement de toute chambre à coke autour de ses pivots peut être commandé d'une traverse ou d'une poudre 5 qui reçoit un mouvement de va et vient et qui peut porter un bras 6 oscil- lant sur elle par une broche amovible et faisant partie d'un système de manivelle s'articulant autour d'un axe fixe. L'autre bras 7 du système est articulé à une bielle 8 reliée à la eham- bre à coke de manière à pouvoir osciller. Le'bras 6 peut faire t tourner une tige 9 munie de deux bras,7,un de chaque côté ou à chaque extrémité de la chambre à coke, là ou une bielle 8 est disposée. La position du mécanisme de mise en mouvement lorsque la chambre à coke est ouverte,est montrée clairement sur le cô té droit de la fig. 6 et lorsque la chambre à coke est fermée   -se!   sur le côté gauche de cette figure.

   Dans le dernier cas,on ver- ra que les joints formant pivots de la ou des bielles 8 avec la chambre à coke et avec le ou les bras 7 sont en alignement avec et sur des côtés opposés du point d'appui fixe 9 des bras 7 et 6, de sorte que la chambre à coke est verrouillée automa- tiquement contre tout mouvement si la broche réunissant l'arbre 6 à la traverse ou poutre 5 animée d'un mouvement de va et vient est enlevée. On comprendra que seule la chambre à coke qui doit etre déchargée est reliée à la traverse de va et vient 5 ; les autres chambres sont,en effet,maintenues fermées par le mécanisme d'encliquetage décrit ci-dessus. 



   Au lieu des moyens montrés aux fig. 1 à 7 pour produire le basculement des chambres à coke on peut employer la disposi- tion montrée aux fige 8 et 9 dans laquelle deux poutres-guides 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   @   sont animées d'un mouvement de va et vient à l'aide   @   moteur hydraulique 19,le guide inférieur   furme   un chemin de roulement pour un petit chariot 10 qui est actionné par une chaîne 11 faisant tourner des roués s'appuyant sur la poutre. 



  Sur ce petit chariot se trouvent deux pistons 12 réunis entre eux et qui peuvent être soulevés ou abaissés au moyen   d'une   chaîne 13 faisant tourner un pignon 14 rengageant dans une denture de crémaillère se trouvant sur un des pistons.lorsque ceux-ci sont lancés vens le haut comme le montre la fig. 8,ils passent à travers des ouvertures ménagées dans des plaques 15 fixées sur Des poutres supérieure et inférieure de sorte qu' ils sont forcés de se déplacer avec la poutre des tiges ou autres organes 16 en saillies sur les chambres à coke viennent se placer entre les pistons de sorte que, comme ceux-ci se déplacent avec les poutres-guides par suite du fonctionnement du moteur hydraulique 19,les chambres à   coke,sont   basculées autour de leurs pivots.

   On comprendra que le petit chariot 10 'peut faire tourner seulement une chambre à coke à la fois et qu'il se déplace le long des guides 1 pour être mis dans une position permettant de faire tourner les autres chambres   aisant   partie d'une batterie.  eux   chariots   10,un à chaque extrémité ou côté de l'installation,comme le montre la fig. 9 agissent simultanément sur une chambre à coke pour nroduire son mouvement de bascule-ment.Les -poutres 5 peuvent recevoir autre un mouvement de va et vient de toute manière que d'un moteur hydraulique,mais on comprendra que leur mouvement est relati- vement   lent   et n'a pas une grande amplitude. 
 EMI6.1 
 a E E lt D I 1 A T I 4 t S . 



  ----------------- 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Control improvements of coke removal apparatus from vertical retorts for carbonization of coal and other similar materials.



   This invention relates to the control devices of the known vertical coke discharge apparatuses used for the carbonization of coal and other similar materials and especially to devices of the kind in which a coke chamber is arranged under each retort and swings around it. its pivoting support to evacuate its contents.



   The object of the invention is to provide a means of ensuring a gas-tight seal between the top of the coke chamber and the bottom of the retort to which it is connected, while reducing the friction between these parts, when the chamber coke is tilted towards or out of its normal position of use.



   Another object is to provide improved means for producing the tilting of the coke chamber around its pivot.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   With reference to the accompanying drawings:
Fig. 1 is a view in elevation and in section of the coke extraction members for two retorts, arranged according to the present invention.



   Fig. 2 is an end view of a coke chamber showing the members for the vertical adjustment thereof.



   Fig. 3 is a view at right angles to FIG. 2 with some parts in section. Fig. 4 is an enlarged detail view of the coke chamber regulators, the section taken along the line A-B of FIG. 5.



   Fig. 5 is a cross section taken on line C-D of FIG. 4.



   Fig. 6 is a detail view of the tilting members of the coke chamber shown in FIG. 1.



   Fig. 7 is a view on a larger scale than Fig. 1, and showing in detail the arrangement for relieving pressure between the top of the coke chamber and the base of the retort when the coke chamber is tilted into its open position.



   Fig. 8 shows two ccke chambers provided with a modified arrangement of the members producing the tilting of the coke chambers about their pivots.



   Fig. 9 is an end view of one of the coke chambers of FIG. 8 and showing the tilting members disposed on opposite sides of the coke chamber.



   Your same reference letters designate the same parts in the different figures. a designates the base of each retort in which carbonization of carbon or other material takes place and b the coke chambers which can oscillate around pivots e.



  The upper end of each coke chamber may form a seal with the underside of the base a of its retort and the lower end of each coke chamber may form a seal with the inclined face d of a chamber o compartment fixed e in which the head f located on the hydraulic pison g is

 <Desc / Clms Page number 3>

 removed before the coke chamber is oscillated around its pivot, as shown in the right part of fig. 1 and fig. 8, in order to unload its contents.



     In order to reduce the friction between the faces coming into contact with each coke chamber and the base a of the corresponding retort, when the coke chamber is set in motion with respect to this base a, and in order thus to facilitate the tilting of the coke chamber into its position of use and out of this one gives the face of the coke chamber and that of the base has the retort the shape of an arc of circle of which the center is slightly off-center with respect to the center of rotation of the coke chamber.

   If we refer to fig, 7 hh 'lindicate the radii of the faces of the coke chamber and of the base of the retort and it will be noted that the center of the circle of which an arc is formed by the faces in question is at a point i which is slightly beyond the center j around which the coke chamber rotates, so that when the latter moves from its closed position shown on the left side of the freeze, into its open position or vent shown at the right side of this figure, the face of the coke chamber has been lowered relative to the face of the retort base thereby reducing a small clearance between these faces as shown.

   when the coke chamber is tilted to its open position, the extension k at its top acts as a plug or stopper to support the carbon in the retort, but before each chamber has coke is returned to its closed or service position and before the head f of piston g can be lifted in this chamber, the door or articulated plate m rotates by means of the chain n connected to the balancing weight o, on the pivot of the plate or door to a position in which it is disposed across the coke chamber as shown at the right side of fig, 1, so that when the coke chamber is closed or in alignment with the retort, the load thereof is supported by this door or plated m.

   Then the head f

 <Desc / Clms Page number 4>

 piston g is lifted until it comes under the door or plate m and the chain m holding the door is then released. As the head f descends to allow the retort charge to descend into the coke chamber, the door or plate m also descends, as it now rests on the head f and finally the door m rests in a vertical position in the hollow or compartment p in the side wall of the chamber! coke o it does not constitute an obstacle for the free descent of the coke which follows the movement of the piston,

   The upper face of the head f thereof is inclined as shown and thereon are provided side plates q intended to cause the movement of the coke in the desired direction when the coke chamber is open and the piston head is in compartment e, as shown in the right part of fig. 1.



   Each coke chamber b with its base frame el containing the compartment e on which is fixed the arm 4 provided with the pivot c of the coke chamber, and the hydraulic cylinder r in which the piston s moves are supported by the lower part flange t on the base frame. Below and along two sides of this flange are arranged members u in the form of inverted channels and having inclined faces v between the sides of the channels, as shown in FIG. 4. these inclined surfaces rest on members w which have the form of wedges connected to each other and which move on rollers x arranged in bowls y. Each of these is enclosed in the sides depending on the u-shaped parts of inverted channels, as shown in figs. 3,4 and 5.

   The set of wedges located on each side of the base frame is controlled by a screw and nut device, the nuts forming helical wheels z rotated by a shaft forming an ordinary worm 2 In the arrangement described, by rotating the worm shaft 2 by means of the handwheel 3 or in any other suitable way, the height position of the frame and of the coke chamber cooperating therewith can be adjusted to so as to provide a good seal between the contacting faces

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the coke chamber and of the base a of the retort, the evacuation of which is effected by this chamber.

   When two coke chambers are arranged in the manner shown in FIG. 1, the members 4 carrying the pivots of the coke chambers are bolted together after the adjustment in the vertical position is completed or else these members are joined by means of bolts passing through elongated slots.



   The tilting of any coke chamber around its pivots can be controlled by a cross member or by a powder 5 which receives a back and forth movement and which can carry an arm 6 oscillating on it by a removable pin and making part of a crank system articulated around a fixed axis. The other arm 7 of the system is articulated to a connecting rod 8 connected to the coke chamber so as to be able to oscillate. The arm 6 can turn a rod 9 provided with two arms, 7, one on each side or at each end of the coke chamber, where a connecting rod 8 is placed. The position of the moving mechanism when the coke chamber is open is clearly shown on the right side of fig. 6 and when the coke chamber is closed -se! on the left side of this figure.

   In the latter case, it will be seen that the joints forming the pivots of the connecting rod (s) 8 with the coke chamber and with the arm (s) 7 are in alignment with and on opposite sides of the fixed fulcrum 9 of the arms. 7 and 6, so that the coke chamber is automatically locked against movement if the pin connecting the shaft 6 to the reciprocating cross member or beam 5 is removed. It will be understood that only the coke chamber which must be unloaded is connected to the reciprocating crossmember 5; the other chambers are in fact kept closed by the latching mechanism described above.



   Instead of the means shown in fig. 1 to 7 to produce the tilting of the coke chambers, the arrangement shown in figs 8 and 9 can be used in which two guide beams

 <Desc / Clms Page number 6>

   @ are animated with a back and forth movement using @ hydraulic motor 19, the lower guide furme a raceway for a small carriage 10 which is actuated by a chain 11 rotating wheels leaning on the beam .



  On this small carriage there are two pistons 12 joined together and which can be raised or lowered by means of a chain 13 rotating a pinion 14 which engages in a rack toothing located on one of the pistons. come up as shown in fig. 8, they pass through openings made in plates 15 fixed on upper and lower beams so that they are forced to move with the beam of rods or other members 16 protruding on the coke chambers come to be placed between the pistons so that, as these move with the guide beams as a result of the operation of the hydraulic motor 19, the coke chambers are swung around their pivots.

   It will be understood that the small cart 10 'can rotate only one coke chamber at a time and that it moves along the guides 1 to be put in a position allowing the other chambers to be rotated as part of a battery. them carriages 10, one at each end or side of the installation, as shown in fig. 9 act simultaneously on a coke chamber to produce its rocking movement. The beams 5 can receive a back and forth movement anyway than a hydraulic motor, but it will be understood that their movement is relatively slow and does not have a large amplitude.
 EMI6.1
 a E E lt D I 1 A T I 4 t S.



  -----------------

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1) Dispositif de commande d'appareils d'évacuation du coke de cornues verticales utilisées pour la carbonisation du char- bon ou d'autres matières analogues du genre dans lequel chaque cornue est pourvue sous elle d'une chambre à coke qui est basculée autour d,un support formant pivot de manière à évacuez EMI6.2 son contenu,caractérisé en ce que chaqUe! chambre à coke est 1. <Desc/Clms Page number 7> basculée excentriquement par rapport au centre ou axe de la face courbe,supérieure de la chambre à coke et de le, face courbe inférieure de la base de la cornue avec laquelle elle est en contact de sorte que lorsque la chambre à coke se déplace pour évacuer son contenu,ces faces venant en contact se réparent. 1) Device for controlling apparatus for removing coke from vertical retorts used for the carbonization of coal or the like in which each retort is provided under it with a coke chamber which is tilted around d, a support forming a pivot so as to evacuate EMI6.2 its content, characterized in that each! coke chamber is 1. <Desc / Clms Page number 7> tilted eccentrically with respect to the center or axis of the upper curved face of the coke chamber and of the lower curved face of the retort base with which it is in contact so that when the coke chamber moves to evacuate its content, these faces coming into contact are repaired. 2) Dispositif de commande suivant la revendication l,caractéri- sé en ce que le pivot de chaque chambre à coke basculante et le chassis de base avec lequel l'extrémité inférieure de la chambre à coke s'engage, et qui supporte le piston hydraulique qui reçoit un mouvement de va et vient dans cette charabre, sont soutenus par des cales pouvant être actionnées simultanément afin de régler le position de la face courbe supérieure de la chambre à c.ke par rapport à la face inférieure courbe de sa cornue et de former un bon joint avec elle,lorsque la chambre à coke est fermée. 2) Control device according to claim l, charac- terized in that the pivot of each tilting coke chamber and the base frame with which the lower end of the coke chamber engages, and which supports the hydraulic piston which receives a back and forth movement in this charabre, are supported by wedges that can be actuated simultaneously in order to adjust the position of the upper curved face of the chamber in relation to the curved lower face of its retort and of form a good seal with it, when the coke chamber is closed. 3) Dispositif de commande suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le basculement des chambres à coke autour de leurs pivots est produit par des poutres recevant un mouvement alternatif commun au moyen de bielles et de leviers qui se calent les uns dans les autres automatiquement,lorsque les chambres à coke sont fermées et que les poutres à mouvement alternatif n'y sont plus reliées. 3) Control device according to claims 1 and 2, characterized in that the tilting of the coke chambers around their pivots is produced by beams receiving a common reciprocating movement by means of connecting rods and levers which are wedged into each other others automatically, when the coke chambers are closed and the reciprocating beams are no longer connected. 4) Dispositif de commande suivant les revendications 1 à 5,carac- térisé en ce que chacune des poutres! mouvement alternatif par lesquelles les chambres à ccke sont pivotées en et hors de position porte un petit chariot qui peut etre déplacé le long de la poutre et qui est muni de pistons qui relient le chariot à la poutre de façon à ce que celui-ci reçoive un mouvement alternatif en même temps que la poutre et entoure un collet ou une saillie, si- tuée sur la chambre à coke qu'il fait tourner. 4) Control device according to claims 1 to 5, charac- terized in that each of the beams! reciprocating movement by which the ccke chambers are swiveled in and out of position carries a small carriage which can be moved along the beam and which is provided with pistons which connect the carriage to the beam so that it receives reciprocating at the same time as the beam and surrounds a collar or a projection, located on the coke chamber which it rotates.
BE358742D BE358742A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE358742A true BE358742A (en)

Family

ID=32385

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE358742D BE358742A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE358742A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1004404A3 (en) Loading installation of four a tank.
BE1004322A3 (en) Device for handling of chute oven distribution shaft and drive mechanism adapted to device.
WO2013189729A1 (en) Device for blowing vessels
FR2638825A1 (en) LOADING SYSTEM FOR A TANK OVEN
BE358742A (en)
EP2143359B1 (en) Heat treatment tank
FR2899067A1 (en) Nut breaking machine for separating shell from nut kernel, has cam linking and synchronizing individual transporting stages of nuts in funnel for mounting and lowering nut locking and breaking jaws, where cam is engaged with jaws
EP0379407B1 (en) Pressure casting mould for flat metallic products such as slabs
EP0008963B1 (en) Table shear
CH392385A (en) Conveyor device for machine for shaping metal parts
FR2461667A1 (en) Dustbin lifting and tipping mechanism - is operated by hydraulic cylinders having trip mechanism at end of lift travel to reverse bin
WO2010112681A1 (en) Locking device for a vibrocompacting device, and compacting device provided with such a locking device
EP0501173A1 (en) Process and apparatus for treating steel-making slags
FR2609253A1 (en) POCKET POCKET
EP1775157B1 (en) Conveyor assembly for a tipping load vehicle
BE386756A (en)
FR2712769A1 (en) Hopper device for the central collection of grapes
FR2655895A1 (en) Machine for decoring foundry components
FR2689872A1 (en) Laundry handling assembly for e.g. hospitals - has a swing skip with trolley at a frame mounting for automatic operation, allows automatic filling and emptying
FR2476114A1 (en) Coke oven charging trolley - which carries mechanically driven scrapers removing carbonaceous deposits from oven charging holes and their lids
BE564612A (en)
FR2816482A1 (en) Rotary drum for processing food products, e.g. pickling, thawing or freezing, has an end door turning on a bar hinged to a tilting arm
FR2731908A1 (en) Holder for containers inside autoclave drum
FR3118762A1 (en) DEVICE FOR OPENING/CLOSING AN AUTOCLAVE
BE469310A (en)