BE356946A - - Google Patents

Info

Publication number
BE356946A
BE356946A BE356946DA BE356946A BE 356946 A BE356946 A BE 356946A BE 356946D A BE356946D A BE 356946DA BE 356946 A BE356946 A BE 356946A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gasifier
mass
retort
nitrogen
reaction chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE356946A publication Critical patent/BE356946A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C01INORGANIC CHEMISTRY
    • C01CAMMONIA; CYANOGEN; COMPOUNDS THEREOF
    • C01C3/00Cyanogen; Compounds thereof
    • C01C3/002Synthesis of metal cyanides or metal cyanamides from elementary nitrogen and carbides

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET   D'INVENTION   " PERFECTIONNEMENTS A LA PREPARATION DE CORPS DONT   LA   FORMA-   .TION   RESULTE DE   L'ACCOMPLISSEMENT   DE REACTIONS FORTEMENT ENDOTHERMIQUES, TELS   NOTAMMENT   QUE DES   OOMPOSES   AZOTES " 
L'invention est relative à la préparation de corps dont la formation résulte de l'accomplissement de réactions-- et par exemple de combinaisons fortement endothermiques. 



   Elle   concerna   plus spécialement, mais non exclusivement, la   fabrioation   de composes azotés et des corps à réaction de formation analogue, 
Elle a pour but surtout de réaliser cette préparation d'une façon   à   la foi plus simple et plus avantageuse que   jusqu'à   présent. 



   Blle consiste, dans sa forme la plus générale, à introduire dans une   enoeinte     chauffée   extérieurement, les ou   certains   des réactifs propres à donner, par combinaison forte- ment   endothermique,   le ou les corps désirés, et a faire oir- ouler ou introduire dans oette enceinte un élément compatible .avec la ou les réactions, ou un ou des réactifs de la ou des réactuions.

   de préférence gazeux, surchauffés à une   tempé-'   rature au moins égale à oelle nécessaire à la formation de la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ou des combinaisons* 
L'on conçoit que plus sera grand   l'excès   de température d'introduction dans l'enceinte sur celle   nécessaire   à la for- mation de la ou des combinaisons et plus ces dernières se formeront rapidement ; et, si l'élément n'est pas un réactif de la ou des réactions, moindre devra être la quantité mise en oeuvre de   l'élément.   



   On a donc intérêt d'une part à   porter   une température aussi élévée que possible l'élément ou le réactif à surchauffer, et d'autre part à éviter toute perte de-calories durant le- trajet de l'espace ou chambre de surchauffe à l'enoeinte ou s'exéoute les réactions* 
Industriellement, une surchauffe économique ne peut être réalisée que par contact intime de l'élément ou réactif à sur- chauffer et d'un corps de ohauffage présentant une surface très développée, comme   0' est   le oas notamment d'une masse en ignition. 



   Conformément,suivant l'invention, on réalise la sur- chauffe de l'élément ou du réactif,en lui faisant traverser une massa en igaition. 



   Et pour éviter une perte quelconque de chaleur une fois l'élément ou le réaotif surchauffé, on s'arrange pour disposer l'enceinte de réaction au voisinage aussi immédiat que possible,' ou mieux au sein même de la source de surchauffe. 



   Parmi les masses en ignition dont l'utilisation offre le plus d'intérêt -- en ce que cette ignition est entretenue   dans   un but différent du chauffage proprement dit, avec abandon d'une portion considérable de chaleur sensible--on choisira de préférence la masse   incandescente   dtun gazogène. 



   Le processus consiste donc à introduire les ou certains des réactifs, propres à donner la ou les combinaisons désirées, dans une enceinte plongée dans une masse incandescente-- telle la masse combustible d'un., gazogène -- et à faire circuler ou introduire dans cette enceinte un élément, et, ou un ou des      

 <Desc/Clms Page number 3> 

   réactif a,   immédiatement après surchauffe, réalisée par le passa ge dans cette masse incandescente. 



   Et lorsqu'il s'agit en particulier de certains composés azotés   --   tels le cyanure de sodium, la cyanmide, l'azoture   d'aluminium,   et d'autres   -   pour la formation desquels l'azote de réaction est choisi comme élément surchauffé, le processus consiste, les autres réactifs des corps à former étant introduit dans une enceinte plongée dans la masse combustible   incandescen   te d'un gazogène, à échauffer cette masse combustible par in-   jeotion   d'air pendant une période de temps convenable, à arrê- ter le soufflage et à faire passer alors, dans la masse   incan-   descente, une certaine quantité d'azote, introduit dans l'enoein te centrale à mesure de sa   surohauffe.   



   Conduit comme oi-dessus, le processus de formation des corps considérés est intermittent, mais il va de soi que l'on pourrait   conditionner   le gazogène -- et par exemple le diviser en un certain nombre de secteurs dont certains seraient en échauffement tandis que d'autres seraient traversés par l'azote à surchauffer --, afin de rendre continue l'élaboration,des coin- posés azotés. 



   Mis à part le procédé qui vient d'être défini, l'invention comprend encore les appareillages propres à en permettre l'exécution dont, en même temps que les autres particularités du procédé, les détails d'établissement ressortiront plus complète ment du complément de desoription qui suit, en se référant au dessin   annexée   
Comme il est dit, à supposer que l'on désire préparer certains produits de combinaisons fortement endothermiques, tels des composés azotés, et par exemple du cyanure de sodium, de la   oyanamide   ou encore de l'azoture d'aluminium, par le pro cédé da l'invention, on établit une ouve de gazogène 1, au centre de laquelle on agence une cornue 2 se terminant par une partie tronconique inférieure 3. 



   La   cornue   oomporte un prolongement supérieur 21, au 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dessus du sommet du gazogène, et son sommet est garni d'un dispositif de chargement 5 et d'un. distributeur tournant 6. 



   Des dispositifs de chargement 4 sont prévus sur le pourtour de la ouve 1, dans laquelle est aménagée une grille 
10. 



   Sous cette grille débouche uh conduit d'air d'insuffla   tion.   



   En remplacement du conduit 9, on pourrait agencer une   couronna   de tuyères sur le pourtour de la cuve 1. 



   Sous la base de la partie conique 3 de la cornue 2, on monte un système   concasseur   formé de deux cylindres tour- nants   7,   munis de dents, ainsi qu'un système   d'évacuation,   tel un transporteur à vis 8, afin de concasser les produits formés et de permettre en même temps   l'avancement   des matières* 
Le système concasseur 7 et   d'évacuation   8, est enfermé dans une double enveloppe 12 comprenant un ajutage à robinet 
13, et l'espace interne 14 se prolonge par des   cerneaux   15, ménagés dans la paroi de la cornue, pour finalement déboucher sous la grille 10 du gazogène par une série d'orifioes 16. 



   Dans la partie de la paroi de la cornue située entre la grille 10 et le sommet du gazogène, on ménage des oarneaux vertioaux, tels que 17, répartis sur tout le pourtour et communiquant par des passages obliques, supérieurs 18 avec la ouve du gazogène, et inférieurs 19 aveo l'espaoe interne de la oornue. Au sommetles oarneaux 17 sont fermés par des bouchon de visite 20, à fermeture hermétique. 



   La ohambre à gaz du gazogène est en communication avec l'extérieur par un conduit 21, comportant un clapet ou vanne 22, et un conduit 23 d'utilisation qui peut être relié à l'entrée d'un échangeur de ohaleur (non   représenté)..   



   D'autre part, l'espace supérieur de la cornue 2 oom- porte un conduit de sortie 25, muni d'un clapet tel que 26, le conduit   27   y faisant suite pouvant être relié à l'échangeur de ohaleur pré-mentionné 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
Des canalisations convenables   serunt   établies pour en- voyer l'air ohaud, produit par   l'échangeur,   d'une part au oon- duit 9 et d'autre part au conduit 13. 



   Les ohoses étant ainsi   agencées,   et judicieusement   proprotionnées,   se proposant par exemple de fabriquer du oyanu re de sodium,à supposer le gazogène mis à feu et la cornue 
2 elle-même chargée de carbonate de sodium et de carbone en proportions convenables, en conduit l'opération à la manière suivant et 
On ferme le clapet 26 et on ouvre le olapet ou vanne 
22, en même temps que lion injecte le vent par le conduit 9 et, si on le désire, également par les orifices 16, 
Le gaz de gazogène formé passe, par le clapet 22 et le conduit 23, soit à des appareils d'utilisation soit à   l'échan   geur s'il est prévu. 



   Lorsque la masse combustible du gazogène a été portée à sa température maximum, on arrête le vent, on ferme le clapet 
22, on ouvre le clapet 26 et l'on injecte, par le conduit 13 et les orifices 16, de l'azote provenant d'une source quelconque de formation. 



   L'azote passe dans l'espaoe 14 de la double enveloppe 
12.. et les oarneaux 15, ou il s'échauffe tout en   refroidissam:   le système oonoasseur et d'évacuation, traverse pour sa sur- chauffe la masse incandescente du gazogène, emprunte les passa- ges 18, les oarneaux 17 et les passages 19, en passant au voi-   sinage   immédiat des zones les plus chaudes du gazogène, pour pénétrer dans la cornue 2. 



   L'azote surchauffé traverse de bas en haut la charge de la cornue, en déterminant la formation de la combinaison azotée. 



     L'exoès   d'azote, accompagné de l'oxyde de carbone, for mé au cours de la réaction, passe par le conduit 25 et peut servir à d'autres buts ou être réemployé. Dans son passage à . -'travers les matières chargées à froid occupant la prolongement 
1 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 21, de la cornue, cet excès cède ses calories sensibles et. l'évacuation se produit à une température de l'ordre de 100 à 150 C. 



   Lorsque la température de l'azote surchauffé atteint la limite inférieure admissible pour l'exécution des réactions, on inverse les manoeuvres antérieures   et' l'on   recommence la phase de soufflage d'air. 



   Dans aes oonditions le processus est   discontinu,   mais on pourrait si on le désire le rendre continu comme il a été indiqué en divisant en   secteurs   l'espace du exogène, certains secteurs étant en échauffement alors que d'autres servent à la surchauffe de l'azote. 



   La combinaison azotée, et dans le présent cas le oyanu re de sodium, refroidie dans la partie inférieure de la oornue, par le passage de l'azote en échauffement dans les cerneaux 15, est divisé par les cylindres concasseurs 7 et.évacué par le transporteur à vis 8. 



   On remarquera que la partie supérieure de la oornue 2 sert avantageusement de chambre de distillation préliminaire du charbon mélangé au carbonate de soude, en donnant à la des- conte un   semi-ooke   très poreux, bien approprié à la formation du cyanure. L'azote et l'oxyde de carbone en excès entraine alors au dehors le goudron distillé dans cette première phase de chauffage, soit vers 450 - 500 . 



   Au point de vue du bilan thermique de l'opération, étant donné la température très élevée que possède l'azote entrant en réaction   température   de l'ordre de   1500  )   la quantité d'azote nécessaire ne sera que de très peu supérieure à la quantité théorique. Il s'en suit, toutes choses   'gales,.   une dépense de coke de chauffage relativement peu considérable$ cette dépense se retrouvant du reste dans les gaz de gazogène formés, entièrement disposaibles 
On remarquera également que. suivant la réaotion de formation : 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
Co3Na2 + 4C + N2 = 2NaCN + 3CO on   peut,,   facilement récupérer, dans l'excès d'azote, l'oxyde de carbone formé par réaction, ce qui rend positif le résultat de   l'équation   calorifique. 



   Comme il va de soi, et oomme on l'à déjà laissé   entendre,   il est bien entendu que l-invention n'est aucunement limitée à   Inapplication   et à l'appareillage plus spécialement déoriteet représenté, mais qu'elle englobe également les varian tes et les modifications. 



    REVENDICATIONS   
1. Un procédé de préparation de corps dont la formation résulte de l'accomplissement de réactions -- et par exemple de   combinaisons   -- fortement endothermiques, qui consiste   à.   introduira, dans une enceinte ohauffée extérieurement, certains des réactifs propres   à   donner le ou les corps désirés, et à faire circuler ou introduire dans cette enceinte, un élément compatible aveo la ou les réaotions, ou un ou des réactifs de la ou des   réactions,   de préférence gazeux, surchauffés à une température au moins égale à celle nécessaire à la formation de la ou des combinaisons. 



   2. Un procédé suivant 1, dans lequel la surchauffe de l'élément ou du réactifest obtenu en lui faisant traverser une masse inoandescente, par exemple la masse combustible que contient la ouve   d'un   gazogène. 



   3. Un procédé suivant 1 et 2 dans lequel l'enceinte de réaction est plongée   dans   la masse   incandescente   servant à la surchauffe de   Isolément   du ou des réaotifs. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION "IMPROVEMENTS IN THE PREPARATION OF BODIES WHOSE FORMATION RESULTS FROM THE PERFORMANCE OF STRONG ENDOTHERMAL REACTIONS, SUCH AS NITROGEN OOMPOSES"
The invention relates to the preparation of bodies whose formation results from the completion of reactions - and for example of strongly endothermic combinations.



   It concerned more especially, but not exclusively, the production of nitrogenous compounds and reaction bodies of similar formation,
Its main purpose is to achieve this preparation in a way that is simpler and more advantageous than until now.



   Blle consists, in its most general form, in introducing into an externally heated enclosure, the or some of the reagents suitable for giving, by a strong endothermic combination, the desired body or bodies, and to blackout or introduce into it. enclosure an element compatible .with the reaction (s), or one or more reagents of the reaction (s).

   preferably gaseous, superheated to a temperature at least equal to that necessary for the formation of the

 <Desc / Clms Page number 2>

 or combinations *
It will be understood that the greater the excess temperature of introduction into the enclosure over that necessary for the formation of the combination (s), the more rapidly the latter will form; and, if the element is not a reactant of the reaction (s), less should be the amount used of the element.



   It is therefore advantageous on the one hand to bring a temperature as high as possible to the element or the reagent to be overheated, and on the other hand to avoid any loss of calories during the journey of the space or overheating chamber to voices or listens to reactions *
Industrially, economical superheating can only be achieved by intimate contact of the element or reagent to be overheated and of a heating body having a highly developed surface, as is the case in particular of an igniting mass.



   According to the invention, the element or the reagent is overheated by making it pass through a massa en igaition.



   And to avoid any loss of heat once the element or the reagent is overheated, arrangements are made to place the reaction chamber in the vicinity as immediate as possible, 'or better even within the source of overheating.



   Among the masses in ignition, the use of which offers the most interest - in that this ignition is maintained for a purpose different from the heating proper, with abandonment of a considerable portion of sensible heat - we will preferably choose the incandescent mass of a gasifier.



   The process therefore consists in introducing the or some of the reagents, suitable for giving the desired combination or combinations, into an enclosure immersed in an incandescent mass - such as the combustible mass of a gasifier - and in circulating or introducing into this enclosure an element, and, or one or more

 <Desc / Clms Page number 3>

   reagent has, immediately after overheating, carried out by passing through this incandescent mass.



   And when it comes in particular to certain nitrogenous compounds - such as sodium cyanide, cyanmide, aluminum azide, and others - for the formation of which the reaction nitrogen is chosen as the superheated element , the process consists, the other reactants of the bodies to be formed being introduced into an enclosure immersed in the incandescent fuel mass of a gasifier, in heating this fuel mass by the injection of air for a suitable period of time, in stopping - stop the blowing and then pass, in the glowing mass, a certain quantity of nitrogen, introduced into the central enoein as it overheats.



   Conducted as above, the process of formation of the bodies considered is intermittent, but it goes without saying that we could condition the gasifier - and for example divide it into a certain number of sectors, some of which would be heating up while d 'others would be crossed by the nitrogen to be superheated -, in order to make continuous the development, of the nitrogenous wedges.



   Apart from the method which has just been defined, the invention also comprises the appropriate apparatus to allow its execution, of which, at the same time as the other peculiarities of the method, the details of establishment will emerge more completely from the complement of description below, with reference to the attached drawing
As it is said, assuming that one wishes to prepare certain products of strongly endothermic combinations, such as nitrogen compounds, and for example sodium cyanide, oyanamide or even aluminum azide, by the process da invention, we establish a gasifier opening 1, in the center of which is arranged a retort 2 ending in a lower frustoconical part 3.



   The retort has an upper extension 21, at

 <Desc / Clms Page number 4>

 above the top of the gasifier, and its top is lined with a loading device 5 and a. rotary distributor 6.



   Loading devices 4 are provided around the perimeter of the opening 1, in which a grid is fitted.
10.



   Under this grid opens a blowing air duct.



   As a replacement for duct 9, a crown of nozzles could be arranged around the perimeter of tank 1.



   Under the base of the conical part 3 of the retort 2, a crusher system formed of two rotating cylinders 7, fitted with teeth, as well as an evacuation system, such as a screw conveyor 8, is mounted in order to crush the products formed and at the same time allow the advancement of materials *
The crusher system 7 and evacuation 8 is enclosed in a double jacket 12 comprising a valve nozzle
13, and the internal space 14 is extended by rings 15, formed in the wall of the retort, to finally emerge under the grid 10 of the gasifier through a series of orifioes 16.



   In the part of the wall of the retort located between the grid 10 and the top of the gasifier, vertical rings, such as 17, are provided, distributed over the entire perimeter and communicating through oblique passages, upper 18 with the opening of the gasifier, and lower 19 aveo the internal space of the oornue. At the top, the oarneaux 17 are closed by inspection plugs 20, with hermetic closure.



   The gas chamber of the gasifier is in communication with the outside via a pipe 21, comprising a valve or valve 22, and a pipe 23 for use which can be connected to the inlet of a heat exchanger (not shown). ..



   On the other hand, the upper space of the retort 2 has an outlet duct 25, provided with a valve such as 26, the duct 27 following it being able to be connected to the aforementioned heat exchanger.

 <Desc / Clms Page number 5>

 
Suitable pipes will be established to send the hot air produced by the exchanger, on the one hand to pipe 9 and on the other hand to pipe 13.



   The ohoses being thus arranged, and judiciously proprotées, proposing for example to manufacture sodium ooyanu, assuming the gasifier ignited and the retort
2 itself loaded with sodium carbonate and carbon in suitable proportions, conduct the operation as follows and
We close the valve 26 and we open the valve or valve
22, at the same time that lion injects the wind through duct 9 and, if desired, also through orifices 16,
The gasifier gas formed passes, through the valve 22 and the conduit 23, either to user devices or to the exchanger if it is provided.



   When the combustible mass of the gasifier has been brought to its maximum temperature, the wind is stopped, the valve is closed
22, the valve 26 is opened and nitrogen from any source of formation is injected through the conduit 13 and the orifices 16.



   Nitrogen passes into space 14 of the double jacket
12 .. and the rings 15, where it heats up while cooling: the oonoasseur and evacuation system, for its overheating, passes through the incandescent mass of the gasifier, takes the passages 18, the rings 17 and the passages. 19, passing in the immediate vicinity of the hottest zones of the gasifier, to enter the retort 2.



   The superheated nitrogen passes through the retort load from bottom to top, determining the formation of the nitrogen combination.



     The excess nitrogen, along with carbon monoxide, formed during the reaction passes through line 25 and can serve other purposes or be reused. In his passage to. - through the cold loaded materials occupying the extension
1

 <Desc / Clms Page number 6>

 21, retort, this excess gives up its sensible calories and. evacuation occurs at a temperature of the order of 100 to 150 C.



   When the temperature of the superheated nitrogen reaches the lower limit admissible for carrying out the reactions, the previous maneuvers are reversed and the air blowing phase is recommenced.



   Under these conditions the process is discontinuous, but one could if one wishes it to make it continuous as it was indicated by dividing into sectors the space of the exogenous one, certain sectors being in heating while others are used for the overheating of the. nitrogen.



   The nitrogen combination, and in this case the sodium oyanu, cooled in the lower part of the oornue, by the passage of the heating nitrogen in the kernels 15, is divided by the crushing cylinders 7 and evacuated by the screw conveyor 8.



   It will be noted that the upper part of the oornue 2 advantageously serves as a preliminary distillation chamber for the carbon mixed with the sodium carbonate, giving the descent a very porous semi-ooke, well suited to the formation of cyanide. The excess nitrogen and carbon monoxide then entrains the distilled tar outside in this first heating phase, ie around 450-500.



   From the point of view of the thermal balance of the operation, given the very high temperature possessed by the nitrogen entering the reaction (temperature of the order of 1500) the quantity of nitrogen required will only be very little greater than the quantity theoretical. It follows, all things equal. a relatively small expenditure of heating coke $ this expenditure being found moreover in the gasifier gases formed, entirely disposable
It will also be noted that. following the training reaction:

 <Desc / Clms Page number 7>

 
Co3Na2 + 4C + N2 = 2NaCN + 3CO one can, easily recover, in the nitrogen excess, the carbon monoxide formed by reaction, which makes the result of the calorific equation positive.



   As goes without saying, and as has already been suggested, it is understood that the invention is in no way limited to the application and to the apparatus more especially deoriteet shown, but that it also encompasses the variations and modifications.



    CLAIMS
1. A process for the preparation of bodies the formation of which results from the performance of reactions - and for example combinations - strongly endothermic, which consists of. introduce, into an externally heated chamber, some of the reagents suitable for giving the desired body (s), and for circulating or introducing into this chamber, an element compatible with the reaction (s), or one or more reagents of the reaction (s), preferably gaseous, superheated to a temperature at least equal to that necessary for the formation of the combination or combinations.



   2. A process according to 1, in which the superheating of the element or of the reactant obtained by making it pass through an inoandescent mass, for example the combustible mass contained in the opening of a gasifier.



   3. A method according to 1 and 2 in which the reaction chamber is immersed in the incandescent mass serving to superheat the isolation of the reagent (s).

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4* Un procédé pour la préparation de corps dont la formation résulte de l'accomplisssement de réactions -- et par exemple de combinaisons -- fortement endothermiques, qui consiste à introduire les ou certains des réactifs, propres à donner la ou les combinaisons désirées, dans une enceinte plon 9-de dans une masse incandesrente -- par exemple la masse <Desc/Clms Page number 8> combustible d'un gazogène et à faire circuler dans cette enceinte un élément, ou un ou des réactifs, ou un élément et un ou des réactifs immédiatement après surchauffe, réalisée par le passage dans cette masse incandescente. 4 * A process for the preparation of bodies whose formation results from the completion of reactions - and for example of combinations - strongly endothermic, which consists in introducing the or some of the reagents, suitable to give the desired combination or combinations, in a 9-plon enclosure in a glowing mass - for example the mass <Desc / Clms Page number 8> fuel of a gasifier and to circulate in this enclosure an element, or one or more reactants, or one element and one or more reactants immediately after overheating, carried out by passing through this incandescent mass. 5. Un procédé, tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes;, dans lequel l'élément sert uniquement de -véhicule de ohaleur dans l'enceinte de réaotion. 5. A method, as claimed in any one of the preceding claims, wherein the element serves only as a heat vehicle in the reaction chamber. 6.Un procédé tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel l'élément surchaug- fé peut être du gaz de gazogène. 6.A process as claimed in any preceding claim, wherein the superheated element may be gas generator gas. 7. Un procédé pour la préparation de combinaisons azotées -- tels le cyanure de sodium, la oyanamide, l'azoture d'aluminium et d'autres -- suivant les revendications 1 à 4, qui consiste à échauffer au maximum 11 masse combustible par passage d'air, à arrêter le soufflage et à faire passer alors, dans cette masse incandescente, de l'azote, introduit dans l'en oeinte de réaotion à mesure de sa surchauffe. 7. A process for the preparation of nitrogenous combinations - such as sodium cyanide, oyanamide, aluminum azide and others - according to claims 1 to 4, which comprises heating a maximum of 11 fuel mass by passage of air, to stop the blowing and then to pass, through this incandescent mass, nitrogen, introduced into the reaction chamber as it overheats. 8, Un procédé tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications 3 à 7, dans lequel l'élément, ou le ou les réaotifs, dans son trajet de la source de surchauffe à l'encein te de réaction, est ou sont amenés à passer au voisinage immé- diat des zones les plus chaudes de la source de surchauffe. 8. A method as claimed in any one of claims 3 to 7, in which the element, or reagent (s), in its path from the superheat source to the reaction chamber, is or are supplied to to pass in the immediate vicinity of the hottest zones of the source of overheating. 9. Un procédé tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel les chaleurs sensibles de l'élément et du ou des réaotifs sont utilisées à réchauffement des produits allant à la réaction et de l'air de combustion de la source de surchauffe* 10. Pour l'exécution du procédé revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, un appareillage comprenant une ouve de gazogène, une oornue disposée oentra- lament dans cette ouve, et des moyens pour faire passer un <Desc/Clms Page number 9> élément ou un ou des réactifs, surchauffés dans la ouve , dans l'enceinte de réaction. 9. A method as claimed in any one of the preceding claims, in which the substantial heats of the element and of the reagent (s) are used to reheat the products going to the reaction and the combustion air from the source. superheating * 10. For carrying out the process claimed in any one of the preceding claims, an apparatus comprising a gasifier opener, an oornue arranged entra- lament therein, and means for passing a gasifier. <Desc / Clms Page number 9> element or one or more reagents, overheated in the opening, in the reaction chamber. 11. Un appareillage comme revendiqué sub. 10, dans lequel la cornue comporte un prolongement externe à la cuve du gazogène. 11. Apparatus as claimed in sub. 10, in which the retort comprises an extension external to the tank of the gasifier. 12. Un appareillage comme revendiqué sub. 10 ou 11, dans lequel la paroi de séparation de la cornue contient des carneaux en communication d'une part avec la chambre gaz du gazogène et d'autre part avec la base de la cornue. 12. An apparatus as claimed in sub. 10 or 11, in which the separation wall of the retort contains flues in communication on the one hand with the gas chamber of the gasifier and on the other hand with the base of the retort. 13. Un appareillage comme revendiqué sub . 10 ou 11 et 12, comprenant des moyens, et par exemple des carneaux, formes dans .Les parois de la basa de la cornue pour réohuffur l'élément ou le ou les réactifs, et, ou l'air de combustion du gazogène, 14. Le procédé complet de fabrication de composés endothermiques -- tels des composés azotés -- en substance ainsi que déorit. 13. An apparatus as claimed in sub. 10 or 11 and 12, comprising means, and for example flues, formed in the walls of the base of the retort to rehuffur the element or the reagent (s), and, or the combustion air of the gasifier, 14. The entire process of making endothermic compounds - such as nitrogen compounds - in substance as well as deorit. 15. Un appareillage pour l'exécution du processus de fabrication de composés endothermiques -- tels des composés azotés -- construit et propre à fonctionner en substance comme décrit et comme représenté au dessin annexé. 15. An apparatus for carrying out the process of manufacturing endothermic compounds - such as nitrogen compounds - constructed and able to function substantially as described and as shown in the accompanying drawing.
BE356946D BE356946A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE356946A true BE356946A (en)

Family

ID=30925

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE356946D BE356946A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE356946A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0319369B1 (en) Process and apparatus for the conversion of hydrocarbons
FR2575488A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PRODUCING A GAS COMPRISING MAINLY CO AND H2, FROM CARBONACEOUS STARTING MATERIAL
FR2578237A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR MANUFACTURING A GAS CONTAINING PRINCIPALLY CO + H2 BY THERMALLY REFORMING A GASEOUS HYDROCARBON WITH WATER VAPOR
BE356946A (en)
CH436236A (en) Process for manufacturing a gas containing methane
BE501930A (en)
FR2570082A1 (en) METHOD FOR REDUCING METAL OXIDE USING REDUCING GASES FROM REFORMING PENTANE OR SUPERIOR HYDROCARBONS
CH414567A (en) Process for carrying out thermal reactions and apparatus for carrying out this process
BE485344A (en) PROCESS FOR THE PREPARATION OF BLACK SMOKE
US570382A (en) Apparatus for manufacturing fuel-gas
FR2556006A1 (en) PROCESS AND INSTALLATION FOR REDUCING OXIDIZED MATERIAL WITH SIMULTANEOUS GENERATION OF APPROPRIATE GAS FOR THE RECOVERY OF THERMAL ENERGY
US416825A (en) Thomas j
FR2520354A1 (en) PROCESS FOR THE METHANIZATION OF SOLID CARBON MATERIALS
BE338324A (en)
BE356944A (en)
BE492588A (en)
BE558751A (en)
BE436705A (en)
BE414125A (en)
US280770A (en) Process of and apparatus for manufacturing gas
BE585115A (en)
BE398773A (en)
BE356945A (en)
BE486524A (en)
FR2465776A1 (en) PROCESS AND INSTALLATION FOR GASIFYING SOLID CARBON SUBSTANCES