BE352838A - - Google Patents

Info

Publication number
BE352838A
BE352838A BE352838DA BE352838A BE 352838 A BE352838 A BE 352838A BE 352838D A BE352838D A BE 352838DA BE 352838 A BE352838 A BE 352838A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grinding
ring
balls
substance
grinding surface
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE352838A publication Critical patent/BE352838A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C15/00Disintegrating by milling members in the form of rollers or balls co-operating with rings or discs
    • B02C15/12Mills with at least two discs or rings and interposed balls or rollers mounted like ball or roller bearings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Crushing And Grinding (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  2erfdJ tionnel11ents aux broyeurs / La présente invention se rapporte à un dispositif pour broyer ou pulvériser des morceaux de matière massive, tels que des blocs de charbon, par exemple, au moyen de boulets roulant sur des surfaces de broyage. Les fines particules de matière produites pendant l'opération de broyage peuvent Être enlevées par un courant d'air ou par d'autres moyens. 



   On avait coutume jusqu'ici d'entraîner les boulets de broyage dans certains types de broyeurs au moyen de bras presseurs ou poussoirs tournant autour d'un axe cen- tral. Dans de semblables dispositifs, les boulets ont tendance à   s'user   sous forme de cylindres, et les bras presseurs s'usent aussi très rapidement. Lorsque les bou- lets se sont usés en prenant des formes irrégulières, ils sont susceptibles de glisser sur les surfaces de broyage, provoquant ainsi leur usure plutôt plus rapide, sans broyer suffisamment la matière./ 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Suivant la- présente invention, dans un broyeur pourvu      de boulets circulant entre deux surfaces de broyage oppo- sées, les deux   surfaces   de broyage sont disposées de façon à être inclinées vers le bas et vers l'extérieur.

   La sur- face de broyage extérieure est constituée sur un anneau broyeur et la surface de broyage intérieure sur une table de broyage, la surface de broyage de l'anneau étant incli- née sous un angle plus grand que la surface de broyage de la table. 



   L'anneau et la table peuvent tourner l'un par rapport à l'autre et sont réglables, l'anneau étant fixe et la ta- ble rotative. L'angle entre les surfaces inclinées de l'anneau!- et de la table varie entre 20  et 70  
Dans certaines formes d'exécution de l'invention, on dispose entre les surfaces de broyage des boulets de   dimen-   sions différentes. 



   Suivant la présente invention, les boulets broyeurs sont entraînés au moyen de la table rotative, de sorte que toutes les parties des surfaces des boulets viennent en contact avec la table et l'anneau de broyage,, ce qui provoque l'usure uniforme des boulets et réduit aussi la quantité   d'pnergie   nécessaire pour entraîner les boulets. 



     .Pour   mieux faire comprendre l'invention, on décrira ci-après, plusieurs exemples d'exécution représentés aux dessins annexés. 



     .La   figure 1 est une vue latérale, partiellement en cou- pe, montrant un exemple d'exécution de l'invention. 



   La figure 2 est une coupe verticale partielle, à échelle agrandie, montrant certains   détails.   



   La figure 3 est une coupe verticale, avec arrachements partiels, montrant une variante. 



   La figure 4 est une coupe verticale partielle à échel- le agrandiesuivant la. ligne 4-4 de la fig.   5,   montrant 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 certains détails de la variante. 



   La figure 5 est une vue en plan de la figure 4. 



   La figure 6 est une coupe verticale partielle à échel- le agrandie, montrant certains détails d'une autre varian- te. 



   La figure 7 est une vue en plan de la figure 6. 



   Aux dessins, 1 désigne un broyeur pourvu d'un dispo-   sitif 3   pour introduire du charbon ou toute autre matière à broyer dans le broyeur. Ce dispositif d'alimentation S peut être entraîné par un moteur ou de toute autre façon convenable et il peut être réglé de façon à introduire la matière dans le broyeur à une allure convenable. Une entrée d'air 3 pour de l'air comprime débouche dans l'un des côtés de l'enveloppe, et   l'air   passe de cette entrée sous le bord inférieur de la chicane 4 et sort de là par la sortie 5 à la partie supérieure, en soulevant les fines particules de matière broyée et en les enlevant. 



   Un anneau broyeur 6 est disposé près du fond du broyeur et est maintenu en place au moyen de l'anneau ex- térieur ou organe de retenue 7. Les boulets broyeurs 8 roulent autour de l'anneau   broyeur (3   et en contact avec cet anneau 6, de la. façon décrite ci-après. 



   Un arbre vertical 9 est disposé à l'extrémité infé- rieure du broyeur et est monté dans un coussinet 10 sur le croisillon 11 attaché à la. base 12 au moyen de boulons ou de toute autre façon. Une boite .à étoupes ou un anneau d'étanchéité 13 entoure l'arbre 9 au-dessus du coussinet 10 afin d'empêcher l'entrée de poussières dans le coussi- net. L'extrémité supérieure de l'arbre 9 est conique, com- me il est indiqué en 14, afin de constituer un siège pour une table ou organe 15 supportant les boulets et maintenu en place au moyen de l'écrou 16 sur l'arbre 9.

   La table 15 peut être munie d'un anneau   d'usée  remplaçable 17, dont 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la, surface extérieure   18'.   en contact. avec les boulets peut être durcie pour -résister à   l'usure:  On peut attacher, sur le bord de la table, des grattoirs 19 qui se prolongent dans l'espace compris entre les boulets 3 pour empêcher le tassement de la matière dans cet espace. 



   Une roue dentée 20 est montée sur l'arbre 9 en des- sous de la table 15 et entraîne l'arbre 9. Un pignon 24 sur l'arbre 25 du moteur 26 entraîne la roue 20. 



   Dans la variante représentée aux figures S et 7, les boulets 8 ont des dimensions différentes et les autres organes sont semblables à ceux déjà décrits. 



   Le fonctionnement a lieu de la   açon   suivante: La matière à broyer est introduite dans la machine par le dispositif d'alimentation 2 et l'air arrivant par l'entrée 3   soulevé   et enlève les particules de matière broyée, lorsqu'elles ont été réduites au degré de finesse voulu. 



  La rotation de la table 15, au moyen de l'arbre 9, entrât - né par le moteur 26 fait circuler les boulets autour de 12 ta.ble, de sorte que les boulets roulent sur les sur- faces de broyage des anneaux 3 et   17   et broient la matiè- re en l'écrasant entre les boulets et les anneaux.   râce   au fait que les boulets 8. ne sont pas en contact avec les anneaux en des points diamétralement opposés, les boulets tournent en occupant constamment des positions différentes, desorte qu'ils s'usent uniformément. 



   Dans la forme d'exécution représentée aux figures 3, 4 et 5, les organes semblables à ceux déjà décrits sont désignés par les mêmes signes de référence et leur descrip- tion ne sera pas répétée. Dans cette forme d'exécution, l'anneau 6' est pourvu sur sa face extérieure d'une partie de forme conique qui s'emboîte dans une partie   correspon-   dante de la base 12 et maintient l'an eau en place.. La table 15' est pourvue d'une surface supérieure conique 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
18'sur laquelle -reposent   les- 'boulets,   au   lieu 'de   repo- ser sur un   anneau.amovible   comme il est représenté aux figures 1 et 2. Dans cette forme d'exécution, un anneau de charge 30 à face inférieure conique 31 repose sur -les boulets pour augmenter l'action de broyage de ces boulets. 



   Dans la variante représentée aux figures 6 et   7,   on emploie la même forme   généra.le   pour la table et l'anneau broyeur qu'en 15, 15' et, 6 et 6', mais les boulets 8, au lieu d'avoir le même diamètre, ont des diamètres diffé- rents, comme le montre la. figure   7.   On a ainsi l'avantage dteffectuer un broyage meilleur, car les trajectoires suc- cessives des boulets ont des lignes de contact différen- tes sur les tables et sur les anneaux, ce qui produit un broyage plus efficace et une usure plus uniforme de la table et de l'anneau, tout en empêchant la formation de rainures.

   Tous les bpulets s'useront à peu près de la même façon, de sorte qu'il suffira d'enlever les plus petits, après qu'ils se seront usés jusqu'à un certain diamètre, et ils seront remplacés par des boulets du plus grand diamètre. 



   Les surfaces intérieures des anneaux 6 et 6' sont formées de préférence de façon à être inclinées vers le bas et vers l'extérieur d'un angle faible sur   la vertica.le.   



   On a constaté que cet angle sur la verticale peut varier à peu près entre 5  et 25  La surface de broyage   supérieu-   re 18' de la table -- 15' (figure   4) ou   la surface de broyage 18 de l'anneau 17 (figure 8) est aussi inclinée vers le bas et vers l'extérieur sous un certain angle - avec l'horizontale, ou sous un angle avec la verticale plus grand que celui de la surface correspondante des an- neaux de broyage extérieurs 6 et 6', de sorte que les bou- lets 8 reposent dans un espace en forme de coin entre l'anneau de broyage et la table. On a/constaté en prati- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 que   que'L'inclinaison   de la. surface supérieure de la table à la fig. 4, ou de l'anneau'correspondant à la fi- gure 2, sur le plan horizontal peut varier environ depuis ce plan horizontal jusque vers 45 .

   Les meilleurs résul- tats sont obtenus lorsque l'angle compris entre la table et l'anneau de broyage se trouve entre les limites de 
30  à 40 . Par suite de la disposition des surfaces de broyage des anneaux 6 et 8 décrite ci-dessus, la force centrifuge sur les boulets   8,   lorsque ceux-ci sont   entraî-   nés exerce une pression sur la table et augmente ainsi l'action de broyage des boulets. 



   Revendications. 



   1 ) Un broyeur ayant des boulets de broyage entre des surfaces de broyage opposées caractérisé en ce que les deux surfaces de broyage sont inclinées vers le bas et vers l'extérieur, en substance comme   décri t.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  The present invention relates to a device for crushing or pulverizing pieces of massive material, such as blocks of coal, for example, by means of balls rolling on grinding surfaces. The fine particles of material produced during the grinding operation can be removed by a stream of air or by other means.



   Until now, it was customary to drive the grinding balls in certain types of grinders by means of pressing arms or pushers rotating about a central axis. In such devices, the balls tend to wear out in the form of cylinders, and the presser arms also wear out very quickly. When the balls have worn out to irregular shapes, they are liable to slip on the grinding surfaces, causing them to wear rather more quickly, without sufficiently grinding the material. /

 <Desc / Clms Page number 2>

 
According to the present invention, in a mill provided with balls circulating between two opposed grinding surfaces, the two grinding surfaces are arranged so as to be inclined downwardly and outwardly.

   The outer grinding surface is formed on a grinding ring and the inner grinding surface on a grinding table, the grinding surface of the ring being tilted at an angle greater than the grinding surface of the table. .



   The ring and the table can rotate relative to each other and are adjustable, the ring being fixed and the table rotating. The angle between the inclined surfaces of the ring! - and the table varies between 20 and 70
In certain embodiments of the invention, balls of different sizes are placed between the grinding surfaces.



   According to the present invention, the grinding balls are driven by means of the rotary table, so that all parts of the surfaces of the balls come into contact with the table and the grinding ring, which causes uniform wear of the balls. and also reduces the amount of energy required to drive the balls.



     In order to better understand the invention, several examples of execution shown in the accompanying drawings will be described below.



     FIG. 1 is a side view, partially in section, showing an exemplary embodiment of the invention.



   Figure 2 is a partial vertical section, on an enlarged scale, showing some details.



   FIG. 3 is a vertical section, with partial cutouts, showing a variant.



   Figure 4 is a partial vertical section on an enlarged scale following 1a. line 4-4 of fig. 5, showing

 <Desc / Clms Page number 3>

 some details of the variant.



   Figure 5 is a plan view of Figure 4.



   Figure 6 is a partial vertical section on an enlarged scale, showing some details of another variant.



   Figure 7 is a plan view of Figure 6.



   In the drawings, 1 denotes a mill provided with a device 3 for introducing coal or any other material to be ground into the mill. This feed device S can be driven by a motor or in any other suitable way and it can be adjusted so as to introduce the material into the mill at a suitable rate. An air inlet 3 for compressed air opens into one of the sides of the casing, and the air passes from this inlet under the lower edge of the baffle 4 and leaves there through outlet 5 to the upper part, lifting the fine particles of crushed material and removing them.



   A grinding ring 6 is arranged near the bottom of the grinder and is held in place by means of the outer ring or retainer 7. The grinding balls 8 roll around the grinding ring (3 and in contact with this ring. 6, as described below.



   A vertical shaft 9 is disposed at the lower end of the crusher and is mounted in a bearing 10 on the spider 11 attached to the. base 12 by means of bolts or any other way. A stuffing box or seal ring 13 surrounds the shaft 9 above the bushing 10 to prevent dust from entering the bushing. The upper end of the shaft 9 is tapered, as indicated at 14, in order to constitute a seat for a table or member 15 supporting the balls and held in place by means of the nut 16 on the shaft. 9.

   The table 15 can be provided with a replaceable wear ring 17, of which

 <Desc / Clms Page number 4>

 la, outer surface 18 '. in touch. with the balls can be hardened to -resist wear: We can attach, on the edge of the table, scrapers 19 which extend into the space between the balls 3 to prevent the material settling in this space .



   A toothed wheel 20 is mounted on the shaft 9 below the table 15 and drives the shaft 9. A pinion 24 on the shaft 25 of the motor 26 drives the wheel 20.



   In the variant shown in Figures S and 7, the balls 8 have different dimensions and the other members are similar to those already described.



   The operation takes place as follows: The material to be ground is introduced into the machine through the feed device 2 and the air arriving through the inlet 3 is lifted and removes the particles of ground material, when they have been reduced to the desired degree of finesse.



  The rotation of the table 15, by means of the shaft 9, entered by the motor 26 makes the balls circulate around 12 ta.ble, so that the balls roll on the grinding surfaces of the rings 3 and 17 and crush the material by crushing it between the balls and the rings. Thanks to the fact that the balls 8. are not in contact with the rings at diametrically opposed points, the balls rotate constantly occupying different positions, so that they wear out uniformly.



   In the embodiment shown in FIGS. 3, 4 and 5, members similar to those already described are designated by the same reference signs and their description will not be repeated. In this embodiment, the ring 6 'is provided on its outer face with a conically shaped part which fits into a corresponding part of the base 12 and holds the water in place. 15 'table has a conical top surface

 <Desc / Clms Page number 5>

 
18 'on which -repose the' balls, instead 'of resting on a removable ring as shown in Figures 1 and 2. In this embodiment, a load ring 30 with a conical underside 31 relies on the balls to increase the crushing action of these balls.



   In the variant shown in Figures 6 and 7, the same general form is used for the table and the grinding ring as in 15, 15 'and, 6 and 6', but the balls 8, instead of having the same diameter, have different diameters, as shown in. figure 7. This has the advantage of achieving better grinding, since the successive trajectories of the balls have different contact lines on the tables and on the rings, which produces more efficient grinding and more uniform wear. the table and the ring, while preventing the formation of grooves.

   All bpulets will wear out in much the same way, so it will suffice to remove the smaller ones, after they have worn out to a certain diameter, and they will be replaced by larger ones. large diameter.



   The inner surfaces of the rings 6 and 6 'are preferably formed to slope downward and outward at a small angle to the vertical.



   It has been observed that this angle on the vertical can vary approximately between 5 and 25 The upper grinding surface 18 'of the table - 15' (figure 4) or the grinding surface 18 of the ring 17 ( figure 8) is also inclined downward and outward at a certain angle - with the horizontal, or at an angle with the vertical greater than that of the corresponding surface of the outer grinding rings 6 and 6 ' , so that the balls 8 rest in a wedge-shaped space between the grinding ring and the table. We have / observed in practice

 <Desc / Clms Page number 6>

 that that'The tilt of the. upper surface of the table in fig. 4, or of the ring 'corresponding to figure 2, on the horizontal plane may vary approximately from this horizontal plane to around 45.

   The best results are obtained when the angle between the table and the grinding ring is between the limits of
30 to 40. As a result of the arrangement of the grinding surfaces of the rings 6 and 8 described above, the centrifugal force on the balls 8, when these are driven, exerts pressure on the table and thus increases the grinding action of the balls. cannonballs.



   Claims.



   1) A mill having grinding balls between opposed grinding surfaces characterized in that the two grinding surfaces are inclined downward and outward, substantially as described.


    

Claims (1)

2 ) Un broyeur suivant la revendication 1, caractéri- séen ce que la surface de broyage extérieure est consti- tuée sur un anneau de broyage et la surface de broyage intérieure sur une table de broyage, en substance corrnne décri t. 2) A grinder according to claim 1, characterized in that the outer grinding surface is formed on a grinding ring and the inner grinding surface on a grinding table, in substance as described. ) Un broyeur suivant la revendication 2, caractéri- sé en ce que la surface de broyage de l'anneau est incli- née d'un angle plus grand que la surface de broyage de la table, en substance comme décrit. A mill according to claim 2, characterized in that the grinding surface of the ring is inclined at a greater angle than the grinding surface of the table, substantially as described. 4 ) Un broyeur suivant la revendication 2 caracté- risé en ce que l'anneau et la table peuvent tourner et être réglés l'un par rapport à l'autre, en substance comme décrit. 4. A crusher according to claim 2, characterized in that the ring and the table are rotatable and adjustable relative to each other, substantially as described. 5 ) Un broyeur suivant la. revendication 4, caractéri- . sé en ce que l'anneau de broyage est fixe et la table rotative, en substance comme décri <Desc/Clms Page number 7> 6 ) Un broyeur suivant la revendication 1, caractéri- sé en ce que l'angle entre les faces inclinées opposées est compris entre 20 et 70 environ, en substance conne décri t. 5) A crusher according to the. claim 4, charac-. se in that the grinding ring is fixed and the rotary table, in substance as described <Desc / Clms Page number 7> 6) A mill according to claim 1, charac- terized in that the angle between the opposite inclined faces is between 20 and 70 approximately, in substance conne t. 7 ) Un broyeur suivant la revendication 1, caractéri- sé en ce que des boulets de diamètres différents sont em- ployés entre les surfaces de broyage, en substance com- me décrit. 7. A mill according to claim 1, characterized in that balls of different diameters are employed between the grinding surfaces, in substance as described. 8 ) Un broyeur en substance¯comme décrit ci-dessus et corme représenté aux dessins annexés. 8) A grinder substancēcomme described above and corme shown in the accompanying drawings.
BE352838D BE352838A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE352838A true BE352838A (en)

Family

ID=27526

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE352838D BE352838A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE352838A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2055227C (en) Crusher for fine crushing of material
FR2524819A1 (en) VERTICAL WHEEL MILLING METHOD AND MILL FOR PNEUMATIC CLASSIFICATION OF MOLDED MATERIALS
EP0904153B1 (en) Wet grinding method and grinder for implementing said method
BE352838A (en)
CH645038A5 (en) CRUSHING PROCESS AND CRUSHER FOR IMPLEMENTING THE PROCESS.
FR2522988A1 (en) HIGH-PERFORMANCE PARTICLE MOLDING MILL WITH ULTRA-FINE PARTICLES
EP1009529B1 (en) Improvements to crushers with ring-shaped track and roller
FR2624763A1 (en) Improvements to very fine grinders
RU2067025C1 (en) Grain grinding, shelling and crushing apparatus
BE514650A (en)
BE371774A (en)
FR2526678A1 (en) ROTARY CONICAL SHREDDER
BE434731A (en)
BE366666A (en)
BE528418A (en)
CH596887A5 (en) Classifier for material suspended in water
FR2553003A1 (en) Machine for hulling coffee
BE419803A (en)
FR2742075A1 (en) Rolling path combustion furnace
BE451554A (en)
BE461784A (en)
BE455107A (en)
BE540275A (en)
BE413905A (en)
BE372777A (en)