BE340305A - - Google Patents

Info

Publication number
BE340305A
BE340305A BE340305DA BE340305A BE 340305 A BE340305 A BE 340305A BE 340305D A BE340305D A BE 340305DA BE 340305 A BE340305 A BE 340305A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
clip
strip
tongues
tabs
edges
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE340305A publication Critical patent/BE340305A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D63/00Flexible elongated elements, e.g. straps, for bundling or supporting articles
    • B65D63/02Metallic straps, tapes, or bands; Joints between ends thereof
    • B65D63/06Joints produced by application of separate securing members, e.g. by deformation thereof

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "AGRAFE POUR FEUILLARD OU ANALOGUE ET OUTIL SERVANT A SA
FIXATION" 
La présente invention concerne une agrafe servant à la jonction des bouts de feuillard ou analogues, principalement là, où ce feuillard, ou analogue, est utilisé pour le   oer   
 EMI1.1 
 oleoe des colis, caisses, ballots, eta...e'eüàdie dans les cas, où le feuillard subit des efforts de tension   consi-   dérables, et où l'agrafe doit garantir une résistance suf- fisante non seulement contre les dits efforts de tension, mais aussi contre les tentatives frauduleuses de disjonction du feuillard par l'ouverture de l'agrafe. 



   Conformément à la présente invention cette agrafe est obtenue par le fait, qu'on munit une plaquette en tale ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 analogue de deux ou de plusieurs languettes convenablement découpées, soit directement sur deux borda opposés de la   di-   te plaquette, soit à une certaine distance de ces bords, mais en tous cas de manière,à ce que la largeur de la zone entre les bases de ces languettes soit inférieure à la lar- geur   donnée. du feuillard. Les   dits bords opposés de la plaquette, et avec eux les dites languettes, sont ensuite, repliés l'un vers l'autre de manière à présenter entre eux un passage correspondant à la largeur et à l'épaisseur du feuillard. 



   La   jonotion   des deux bords de feuillard ou analogue, placés dans cette agrafe se fait ensuite à l'aide   d'un   ou- til spécial,   @ui   fait l'objet complémentaire de la présente invention,- cette jonction étant réalisée par le fait que les dites languettes de l'agrafe sont pressées au moyen du dit outil, contre les bords latéraux correspondants du feuillard avec une force telle qu'elles s'enfoncent latéra- lement avec leurs faces dites intérieures dans les dits bords du feuillard ou analogue, sans l'entailler. 



   Une telle agrafe placée avec sa face dorsale vers le haut présente les qualités d'une agrafe dite inviolable. 



   Le dessin annexé représente à titre d'exemple quelques modes de réalisation de l'objet de la présente invention. 



   Les figures 1,2,3 et 4 représentent un premier mode d' execution de l'agrafe, cette dernière y figurant séparément et appliquée sur le feuillard. 



   Les figures 5 et 6 représentent un second mode d'exécu- tion de l'agrafe. 



   Les figures 7 et 8 en représentent un troisième mode d'exécution. 



   La figure 9 représente une coupe longitudinale dans l'outil servant à la fixation des dites agrafes sur le feuillard ou analogue. 



   Suivant les figures 1 à 4 l'agrafe est constituée 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 par une plaquette en tôle 1 munie directement sur ses bords opposés 2 et 3 ,de découpures ou incisions 4 et 5 ,et ceci   de,manière   à présenter des languettes telles que par exemple 
6   et 7  En supposant que! soit la largeur du feuillard, les découpures ou incisions 4 et 5 possèdent une profondeur telle, que la largeur de la zône b entre les bases 8 et 9 des languettes 6 et 7 ,soit inférieure à la dite largeur a du feuillard. 



   Il est évident que les languettes 6 et 7 ,au lieu d'être d'une largeur égale sur toute leur longueur, peuvent être plus larges à leur base, qu'à leur extrémité libre, la liaison entre la languette et la matière constituant la plaquette 1 étant ainsi rendue plus forte. La langueur des languettes est préférablement réduite par rapport à celle des incisions ou découpures 4 et 5 d'une valeur qui est pour chaque languette au moins égale à la moitié de la différence des largeurs a et b , mentionnées plus haut. La figure 2 re- présente l'agrafe suivant la figure 1, repliée et prête à l'u- sage. 



   Au lieu de faire partir les incisions ou découpures 4 et 5 directement des bords opposés 2 et 3 de la plaquette 1 on doit; la disposer à une distance appropriée voulue de ces bords, comme ceci est représenté eux figures 5 à 8 .   On   rend ainsi les sections 1' et 1" des parties recourbées de la plaquette 1, solidaires l'une de l'autre en 10, ce qui augmente la résistance des dites parties reoourbées au point de vue dépliage. 



   De plus les parties   10   de l'agrafe peuvent servir à mas- quer ou à recouvrir les extrémités libres des languettes 6 et 7 ,une fois que ces dernières sont définitivement serrées dans les bords correspondants du feuillard A cet effet les 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dites parties 10 peuvent être légèrement bombées vers l'extérieur et ceci à. un endroit, ou d'une manière appropriée quelconque (non représenté) pour faciliter ainsi la péné- tration des extrémités des languettes 6 et 7 en dessous des parties 10. 



   L'agrafe ,au lieu d'être munie d'une seule paire de languettes 6,7 ,peut en présenter deux ou plusieurs, comme ceci a été représenté aux figures 7 et 8 . 



   De plus, au lieu de disposer les languettes en regard directement l'une de l'autre, les languettes disposées sur un coté de l'agrafe peuvent être décalées par rapport aux languettes disposées de l'autre   cote   de l'agrafe, surtout dans le   cas ,  où l'agrafe comporte plus qu'une paire de   lan-   guettes. De cette manière on peut rendre l'affaiblissement du feuillard ,pouvant résulte* de la pénétration des   lan-   guettes 7 et 6 dans ses bords, complètement négligeable. 



  Il est à remarquer ,que dans les figures 6 et 8, les lan- guettes 6,7 ont été supposées repliées seulement d'un angle de 90  sur la plaquette 1. 



   Le placement de l'agrafe décrite plis haut sur les deux bouts de feuillard à relier   11,12   (figures 3 et 4) se fait à l'aide de l'outil représenté à la figure 9. 



   Cet outil représente en somme une pince spéciale, à grande puissance de serrage , qui comprend les mâchoires 13 et 14, dont 13 est relié de manière rigide au, ou forme par- tie du manche 15, tandis que la mâchoire 14 est reliée de manière rigide à, ou forme partie d'un levier 16, qui lui peut être articulé   correspondamment   à la largeur de l'agrafe, en 17, 18 ou 19, au manche 15.

   Le. levier 16 est actionné au moyen d'un second manche 20, qui lui présente une partie 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 21, à laquelle est articulé,   dtune   part,   en 33,   le levier 16, et d'autre part, en 23 un levier, dit d'appui 24, pe dernier étant de son coté articulé par 25, 26 ou 28 au manche   15   suivant que le levier 16 est articulé au manche   15   en   17,   18 ou 19. 



   On voit que la partie 21 du manche 20 forme avec les leviers 16 et 24 un système de leviers à double genou (en 22 et 23)   qui   lors d'un serrage relativement faible des manches 15 et 20 provoque un serrage excessivement puissant des mâchoires 13 et 14 .La course de serrage est rendue variable au moyen d'une butée réglable 29 disposée sur le manche 15. 



   Les manches 15 et 20 sont formés avantageusement en tôle épaisse emboutie comme représenté, de sorte que ces manches présentent une section transversale en forme d'U les mâchoires et leviers susmentionnés étant disposés entre les flasques latéraux des dits manches ainsi cons-   titués.   



   Les mâchoires 13 et 14 présentent des évidements trans- versaux 30 disposés de manière à ce que les bords   enté-    rieurs 31 des flasques latéraux du manche 15 soient à peu près tangents par rapport aux parties correspondantes des bords des dits évidements 30. 



   Le placement ou serrage de   l'agrafe   susmentionnée sur le feuillard au moyen de l'outil venant d'être décrit s'o- père comme suit : 
D'abord le feuillard est introduit de la manière usuel- le dans l'agrafe, telle que représentée aux figures 2,6 ou 8, en étant ensuite porté à la tension voulue au moyen d'une pince tenseur. 



   Cette opération usuelle terminée, on place les mâchoires   13,   14 de l'outil représenté à la figures 9 sur 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 l'agrafe de manière, à ce que les évidements 30 desdites   mâchoires   s'engagent sur deux languettes correspondantes 6 et 7. Ensuite on serre les manches   15,20   de l'outil jusque ce que le manche 20 vienne buter sur l'appui   29 ,   en provoquant le serrage simultané des mâchoires 13,14,ces dernières pressant contre les languettes 6 et 7 avec une puissance telle, que ces dernières pénètrent latéralement dans la   matiè-   re des deux bouts superposés du feuillard, en reliant ainsi ces derniers d'une manière excessivement solide l'un à l'autre. 



   L'outil est ensuite enlevé et placé sur la seconde paire de languettes de l'agrafe ,   s'il   y en a en vue du serrage de ces dernières, comme décrit plus haut et ainsi de suite. les figures 3 et 4 représentent une agrafe à deux ailettes, définitivement fixée sur le feuillard. Le   coté   de l'agrafe représenté à la figure 3 est préférablement dirigé vers l'ob- jet cerclé , de aorte que l'agrafe ne présente vers l'extérieur que sa face lisse représentée à la figure 4, les languettes étant ainsi casquées par l'agrafe elle-même et l'objet cerclé, et   oonséquemment   très difficiles à atteindre ,ce qui est très avantageux au point de vue   s écurité.   



   Etant donné ce qui précède, on conçoit que lors du serra- ge des languettes, la face dorsale ou lisse de l'agrafe visi- ble à la figure 4, est dirigée vers les bords antérieurs 31 des flasques latéraux du manche 15 de l'outil, et puisque ces bords occupent une position approximativement tangen- tielle par rapport aux évidements 30 des mâchoires 13, 14, la dite face dorsale de l'agrafe est empêchée de se bomber durant le serrage en assurant du fait une pénétration certaine des languettes dans la matière du feuillard . 



   Il est évident que l'objet de la présente invention se prête a un grand nombre de variantes d'exécution, sans que l'on s'écarte de l'invention proprement dite. Ainsi, comme déjà mentionné plus haut, la forme et la disposition des languettes peuvent varier de toute manière appropriée. De 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 même les mâchoires   13,14   de l'outil peuvent être profilées de manière à correspondre le plus avantageusement possible à la forme des languettes de   l'agrafe,   ces   mâchoires   pouvant âtre constituées par des pièces rapportées de manière interchangeable sur le manche 15 et le levier   16.   Dans le cas ou l'agrafe présente plus que deux languettes ,

   des mâchoires 13 et 14 peuvent âtre constituées par des mae   ohoires   multiples formées de manière à correspondre au nombre et à la disposition des dites languettes ,ce qui permet d'effectuer le serrage de toutes les languettes à la fois.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "STAPLE FOR STRIP OR ANALOGUE AND TOOL USED FOR HIS
FIXATION"
The present invention relates to a clip for joining the ends of strip or the like, mainly where this strip, or the like, is used for the oer
 EMI1.1
 oleoe of parcels, crates, bales, eta ... eüàdie in cases where the strip is subjected to considerable tensile forces, and where the clip must guarantee sufficient resistance not only against the said forces of tension, but also against fraudulent attempts to disjunction the strip by opening the clip.



   In accordance with the present invention, this clip is obtained by the fact that a plate is provided in tale or

 <Desc / Clms Page number 2>

 analog of two or more suitably cut tongues, either directly on two opposite edges of the plate, or at a certain distance from these edges, but in any case so that the width of the area between the bases of these tabs is less than the given width. of the strap. Said opposite edges of the plate, and with them said tongues, are then folded towards each other so as to present between them a passage corresponding to the width and to the thickness of the strip.



   The junction of the two edges of strip or the like, placed in this clip, is then done using a special tool, which is the complementary subject of the present invention, - this junction being achieved by the fact that said tongues of the clip are pressed by means of said tool against the corresponding lateral edges of the strip with a force such that they are pressed laterally with their so-called inner faces into said edges of the strip or the like, without cut it.



   Such a clip placed with its dorsal face upwards has the qualities of a so-called tamper-proof clip.



   The appended drawing represents by way of example some embodiments of the object of the present invention.



   Figures 1, 2, 3 and 4 show a first embodiment of the clip, the latter appearing there separately and applied to the strip.



   Figures 5 and 6 show a second embodiment of the staple.



   Figures 7 and 8 show a third embodiment.



   FIG. 9 shows a longitudinal section through the tool serving for fixing said clips to the strip or the like.



   According to Figures 1 to 4 the clip is made

 <Desc / Clms Page number 3>

 by a sheet metal plate 1 provided directly on its opposite edges 2 and 3, with cutouts or incisions 4 and 5, and this so as to present tabs such as for example
6 and 7 Assuming that! either the width of the strip, the cutouts or incisions 4 and 5 have a depth such that the width of the area b between the bases 8 and 9 of the tongues 6 and 7, is less than said width a of the strip.



   It is obvious that the tongues 6 and 7, instead of being of equal width over their entire length, may be wider at their base than at their free end, the connection between the tongue and the material constituting the plate 1 thus being made stronger. The languor of the tabs is preferably reduced compared to that of the incisions or cutouts 4 and 5 by a value which is for each tab at least equal to half the difference of the widths a and b, mentioned above. Figure 2 shows the clip according to figure 1, folded up and ready for use.



   Instead of starting the incisions or cutouts 4 and 5 directly from the opposite edges 2 and 3 of the plate 1 one must; arrange it at a suitable distance desired from these edges, as shown in Figures 5 to 8. The sections 1 'and 1 "of the curved parts of the plate 1 are thus made integral with one another at 10, which increases the resistance of said curved parts from the point of view of unfolding.



   In addition, the parts 10 of the clip can serve to mask or cover the free ends of the tongues 6 and 7, once the latter are definitively clamped in the corresponding edges of the strip.

 <Desc / Clms Page number 4>

 said parts 10 may be slightly curved outwards and this at. a place, or in any suitable manner (not shown) to thereby facilitate penetration of the ends of the tabs 6 and 7 below the portions 10.



   The clip, instead of being provided with a single pair of tabs 6, 7, can have two or more, as has been shown in Figures 7 and 8.



   In addition, instead of having the tabs facing each other directly, the tabs arranged on one side of the clip can be offset with respect to the tabs arranged on the other side of the clip, especially in the case where the clip has more than a pair of tabs. In this way the weakening of the strip, which may result from the penetration of the tabs 7 and 6 into its edges, can be made completely negligible.



  It should be noted that in figures 6 and 8, the tabs 6, 7 have been assumed to be bent only at an angle of 90 on the plate 1.



   The placement of the clip described above folds on the two ends of the strip 11, 12 (Figures 3 and 4) is done using the tool shown in Figure 9.



   In short, this tool represents a special gripper, with great gripping power, which comprises the jaws 13 and 14, 13 of which is rigidly connected to or forms part of the handle 15, while the jaw 14 is rigidly connected. rigid to, or part of a lever 16, which can be articulated to it corresponding to the width of the clip, in 17, 18 or 19, to the handle 15.

   The. lever 16 is actuated by means of a second handle 20, which presents it with a part

 <Desc / Clms Page number 5>

 21, to which is articulated, on the one hand, at 33, the lever 16, and on the other hand, at 23 a lever, said support 24, eg the last being on its side articulated by 25, 26 or 28 to the handle 15 depending on whether the lever 16 is articulated to the handle 15 in 17, 18 or 19.



   It can be seen that the part 21 of the handle 20 forms with the levers 16 and 24 a system of double knee levers (at 22 and 23) which during a relatively weak tightening of the handles 15 and 20 causes an excessively powerful clamping of the jaws 13 and 14. The clamping stroke is made variable by means of an adjustable stop 29 arranged on the handle 15.



   The sleeves 15 and 20 are advantageously formed of thick pressed sheet metal as shown, so that these sleeves have a U-shaped cross section, the aforementioned jaws and levers being disposed between the side flanges of said sleeves thus constituted.



   The jaws 13 and 14 have transverse recesses 30 arranged so that the interior edges 31 of the side flanges of the handle 15 are approximately tangent to the corresponding parts of the edges of said recesses 30.



   The placement or tightening of the aforementioned clip on the strip using the tool just described is as follows:
First the strip is introduced in the usual manner into the clip, as shown in Figures 2, 6 or 8, then being brought to the desired tension by means of a tensioning clamp.



   This usual operation completed, the jaws 13, 14 of the tool shown in FIG. 9 are placed on

 <Desc / Clms Page number 6>

 the staple so that the recesses 30 of said jaws engage on two corresponding tabs 6 and 7. Then the handles 15,20 of the tool are tightened until the handle 20 abuts on the support 29 , by causing the simultaneous tightening of the jaws 13,14, the latter pressing against the tongues 6 and 7 with such power that the latter penetrate laterally into the material of the two superimposed ends of the strip, thus connecting the latter to an excessively solid way to each other.



   The tool is then removed and placed on the second pair of staple tongues, if there are any for tightening the latter, as described above and so on. Figures 3 and 4 show a clip with two fins, permanently fixed to the strip. The side of the clip shown in FIG. 3 is preferably directed towards the circled object, so that the clip has outwardly only its smooth face shown in FIG. 4, the tongues thus being blocked by the clip itself and the circled object, and therefore very difficult to reach, which is very advantageous from the point of view of security.



   In view of the above, it will be understood that when the tongues are tightened, the dorsal or smooth face of the clip visible in FIG. 4, is directed towards the anterior edges 31 of the side flanges of the handle 15 of the. tool, and since these edges occupy a position approximately tangential to the recesses 30 of the jaws 13, 14, said dorsal face of the clip is prevented from bulging during tightening, thereby ensuring certain penetration of the tabs in the material of the strip.



   It is obvious that the object of the present invention lends itself to a large number of variant embodiments, without departing from the invention itself. Thus, as already mentioned above, the shape and arrangement of the tongues can vary in any suitable manner. Of

 <Desc / Clms Page number 7>

 even the jaws 13,14 of the tool can be profiled so as to correspond as advantageously as possible to the shape of the tongues of the clip, these jaws being able to be formed by parts interchangeably attached to the handle 15 and the lever 16. If the clip has more than two tabs,

   jaws 13 and 14 can be formed by multiple mae ohoires formed so as to correspond to the number and the arrangement of said tabs, which makes it possible to tighten all the tabs at the same time.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1) Agrafe pour feuillard ou analogue, comprenant des ailettes, repliées autour des deux bouts du feuillard ,des- tinés à être rénnis, caractérisée en ce qu'elle est munie d'un nombre voulu de languettes de forme appropriée quelconque ,découpées dans la matière constituant l'agrafe, ces languettes étant susceptibles d'être pressées, indépendamment des autres parties de l'agrafe, contre les bords latéraux des deux bouts superposés du feuillard, ou analogue, contenu dans l'agrafe,- et à pénétrer du fait avec leurs faces dites intérieures, à une profondeur voulue dans la matière du feuillard aux dits bords, tout en se repliant sur ce dernier en rendant ainsi les dits bouts du feuillard solidaires l'un de l'autre, 2) CLAIMS 1) Clip for strip or the like, comprising fins, folded around the two ends of the strip, intended to be rennished, characterized in that it is provided with a desired number of tabs of any suitable shape, cut from the material constituting the staple, these tongues being capable of being pressed, independently of the other parts of the staple, against the side edges of the two superimposed ends of the strip, or the like, contained in the staple, - and to penetrate because with their so-called inner faces, at a desired depth in the material of the strip at said edges, while folding over the latter thereby making the said ends of the strip integral with one another, 2) Agrafe suivant la revendication 1, caractérisée en ce que les dites languettes sont obtenues par des incisions, qui partent directement des bords latéraux de la plaquette formant le corps de l'agrafe à une profondeur telle ,que la largeur de la zone disposée entre les bases des languettes ainsi obtenues soit inférieure à la largeur <Desc/Clms Page number 8> donnée du feuillard , ou analogue ,les extrémités libres des dites languettes étant :raccourcies d'une valeur correspondante. Clip according to Claim 1, characterized in that the said tongues are obtained by incisions, which start directly from the lateral edges of the plate forming the body of the clip to a depth such that the width of the zone arranged between the bases of the tabs thus obtained is less than the width <Desc / Clms Page number 8> given the strip, or the like, the free ends of said tongues being: shortened by a corresponding value. 3) Agrafe suivant les revendications précédentes, caractérisée en ce que les dites languettes sont obtenues par des découpures appropriées ménagées dans la plaquette constituant le corps de l'agrafe,- à une distance appropriée voulue des bords latéraux de la dite plaquette. 3) Clip according to the preceding claims, characterized in that said tabs are obtained by suitable cutouts made in the plate constituting the body of the clip, - at a desired appropriate distance from the side edges of said plate. 4) Agrafe suivant les revendications précédentes caractérisée en ce que les dites languettes présentent une largeur , qui est, soit égale sur toute la longueur de la languette, soit supérieure à la base de la languette qu'à son extrémité libre* 5) Agrafe suivant les revendications précédentes, caractérisée en ce que la ou les languettes disposées sur un o$té de l'agrafe est ou sont situées en opposition direc- te de la ou des languettes disposées de l'autre côté de l'agrafe. 4) Clip according to the preceding claims characterized in that said tabs have a width which is either equal over the entire length of the tab or greater than the base of the tab at its free end * 5) Clip according to the preceding claims, characterized in that the tab or tabs arranged on one side of the clip is or are located in direct opposition to the tab or tabs arranged on the other side of the clip . 6) Agrafe suivant les revendications 1 à 4 caractérisée en ce que les languettes disposées sur un coté de l'agrafe sont convenablement décalées par rapport aux languettes dis- posées de l'autre côté de l'agrafe. 6) Clip according to claims 1 to 4 characterized in that the tongues disposed on one side of the clip are suitably offset with respect to the tongues disposed on the other side of the clip. 7) Outil servant à la fixation d'agrafes suivant les revendications précédentes au feuillard ou analogue,- carac- térisée en ce qu'il est constitué par une pince à mâchoires convenablement profilées, par exemple en forme de griffes, dont l'une (13) est fixée de manière interchangeable ou non au manche principal (15) de la dite pince., tandis que l'autre (14) est fixé de manière interchangeable ou mon à ou forme partie d'un système à leviers (16,21,24) à double genou (22,23) articulé de manière réglable au dit manche (15) , la partie (SI) du dit système de leviers, formant avantageusement le second manche (20) de la pince, dont la course est rendue variable par une butée réglable telle <Desc/Clms Page number 9> que par exemple (29). 7) Tool for fixing clips according to the preceding claims to the strip or the like, - charac- terized in that it consists of a clamp with suitably profiled jaws, for example in the form of claws, one of which ( 13) is fixed interchangeably or not to the main handle (15) of said clamp., While the other (14) is fixed interchangeably or my to or form part of a lever system (16,21 , 24) with double knee (22,23) articulated in an adjustable manner to said handle (15), the part (SI) of said system of levers, advantageously forming the second handle (20) of the clamp, the stroke of which is made variable by an adjustable stop such <Desc / Clms Page number 9> as for example (29). 8) Outil suivant la revendication 7, servant à la fi- xation des agrafes suivant les revendications 1 à 6 au feuil- lard ou analogue, caractérisé en ce que le manche (15) pré- sente.des bords antérieurs (31) qui sont profilés et dis- posés par rapport aux mâchoires proprement dites (13,14) de manière à empêcher le bombage du corps de l'agrafe durant le serrage des languettes de cette dernière. 8) Tool according to claim 7, serving for fixing the staples according to claims 1 to 6 to the strip or the like, characterized in that the handle (15) pre- sente.des front edges (31) which are profiled and arranged with respect to the actual jaws (13,14) so as to prevent the bending of the body of the clip during the tightening of the tongues of the latter. 9) Outil suivant les revendications 7 et 8, servant à la fixation des agrafes suivant les revendications 1 à 6 au feuillard ou analogue ,caractérisé en ce que dans le cas où l'agrafe présente plus qu'une paire de languettes, les mâchoires (13,14) de la pince peuvent être oorrespondamment multiples, en vue de permettre simultanément le serrage de toutes les languettes de l'agrafe à la fois. 9) Tool according to claims 7 and 8, for fixing the clips according to claims 1 to 6 to the strip or the like, characterized in that in the case where the clip has more than a pair of tongues, the jaws ( 13,14) of the clamp may be correspondingly multiple, in order to simultaneously allow the tightening of all the tabs of the clip at the same time. E E S U M E L'agrafe présente un nombre approprié de languettes des- tinées à être serrées contre et à pénétrer latéralement dans les bords longitudinaux des deux bouts du feuillard contenus dans l'agrafe, le serrage de ces languettes étant effectué ou moyen d'une pince dont une mâchoire est reliée à un système de leviers, à double genou et réglable,le même outil pouvant ,servir pour toutes les largeurs de feuillards. EMI9.1 E E S U M E The clip has an appropriate number of tongues intended to be tightened against and to penetrate laterally into the longitudinal edges of the two ends of the strip contained in the clip, the tightening of these tongues being effected or by means of pliers, one of which is jaw is connected to a system of levers, double knee and adjustable, the same tool can be used for all widths of straps. EMI9.1 4IJ", . 4wU'l' 0\ '1h , 4IJ ",. 4wU'l '0 \' 1h,
BE340305D BE340305A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE340305A true BE340305A (en)

Family

ID=17113

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE340305D BE340305A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE340305A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0003192A1 (en) Reusable clamping collar
FR2705278A1 (en) Tracking device for a sleeve type offset printing form.
EP2201265B1 (en) Improved junction device for conveyor belts
FR2651854A1 (en) HOSE CLAMP.
BE340305A (en)
FR2741830A1 (en) Multi-function pliers used in sheet metal working
FR2969950A1 (en) Crimping pliers for merging two back-to-back lying open sections, has clamp including jaws that are connected together to limbs so that clamp is moved between appropriate crimping position and remote position
EP0508850A1 (en) Crimping pliers for tubes and the like
FR2886273A1 (en) Package`s open ends sealing device, has rectangular plate comprising folding lines that permit folding plate to adapt its dimension to corresponding dimension of inner section of open-end package
EP0869306B1 (en) Pipe clamp
FR2515277A1 (en) WIDE BAND COLLAR WITH TWO CLAMPING JAWS FOR THE AXIAL CONNECTION OF TWO ADJACENT TUBULAR BODIES BY THEIR FRONTAL SIDE
FR2603548A3 (en) ADJUSTABLE FOOT HOLDER FOR BICYCLE PEDALS
WO2023073548A1 (en) Device for bending or unbending a reinforcing bar or a continuity bar
CA2182737A1 (en) Collar for clamping a tubular part
EP0084496B1 (en) Means for opening preserving jars under vacuum
FR2593423A1 (en) Clamp for pressing two objects together
BE482514A (en)
BE536756A (en)
BE572627A (en)
BE496206A (en)
BE341535A (en)
BE379645A (en)
BE525876A (en)
CH291961A (en) Protective sheath for flexible tube intended to contain a pasty material.
BE539067A (en)