BE1014511A6 - Switching device. - Google Patents

Switching device. Download PDF

Info

Publication number
BE1014511A6
BE1014511A6 BE2003/0201A BE200300201A BE1014511A6 BE 1014511 A6 BE1014511 A6 BE 1014511A6 BE 2003/0201 A BE2003/0201 A BE 2003/0201A BE 200300201 A BE200300201 A BE 200300201A BE 1014511 A6 BE1014511 A6 BE 1014511A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
switch
pull cord
cord
actuating
traction
Prior art date
Application number
BE2003/0201A
Other languages
French (fr)
Inventor
Paul Langdon Jackson
Brian Edgar Hill
Original Assignee
Etex De Rech S Tech Soc
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Etex De Rech S Tech Soc filed Critical Etex De Rech S Tech Soc
Application granted granted Critical
Publication of BE1014511A6 publication Critical patent/BE1014511A6/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01HELECTRIC SWITCHES; RELAYS; SELECTORS; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES
    • H01H17/00Switches having flexible operating part adapted only for pulling, e.g. cord, chain

Landscapes

  • Push-Button Switches (AREA)

Abstract

Dispositif de commutation actionnÚ par cordon de traction destinÚ Ó un usage dans un circuit Úlectronique, comprenant un commutateur montÚ sur un substrat, le commutateur ayant une partie mobile qui peut se dÚplacer entre une position de contact, dans laquelle des contacts Úlectriques respectifs sont engagÚs l'un avec l'autre, et une position hors contact, dans laquelle les contacts Úlectriques sont dÚgagÚs l'un de l'autre, la partie mobile Útant sollicitÚ de maniÞre Úlastique dans la position hors contact, un cordon de traction qui, en service, est tirÚ pour actionner le commutateur, et un dispostif d'actionnement raccordÚ au cordon de traction.Switching device operated by a pull cord intended for use in an electronic circuit, comprising a switch mounted on a substrate, the switch having a movable part which can move between a contact position, in which respective electric contacts are engaged. with each other, and an out-of-contact position, in which the electrical contacts are released from each other, the movable part being elastically biased in the out-of-contact position, a traction cord which, in use , is pulled to actuate the switch, and an actuating device connected to the pull cord.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Dispositif de commutation 
La présente invention concerne un dispositif de commutation actionné par cordon de traction. 



   Il est connu de munir des ventilateurs électriques d'un commutateur marche/arrêt actionné par cordon de traction. Le commutateur est aménagé dans un circuit basse tension qui peut commander simplement la fourniture de l'électricité au ventilateur ou non, ou le circuit peut comprendre des dispositifs plus perfectionnés, tels qu'un capteur de température, un capteur d'humidité ou un détecteur d'infrarouge passif. 



  Le commutateur actionné par cordon de traction comprend une paire de contacts électriques qui sont brièvement engagés l'un avec l'autre lorsque le cordon de traction est tiré pour actionner un relais et alimenter le circuit, les contacts se séparant à nouveau lorsque le cordon de traction est libéré. 



   Une forme classique de commutateur, connue sous le nom de "commutateur à aiguillage", comprend une bande d'acier à ressort boulonnée dont une extrémité est en contact électrique avec une plaque de circuit imprimé et faisant saillie en porte-à-faux parallèlement à la plaque et à distance de celle-ci. Un contact électrique est ménagé sur la plaque de circuit imprimé en dessous de l'extrémité libre de la bande. 



  Entre l'extrémité libre et l'extrémité boulonnée de la bande, une extrémité du cordon de traction passe à travers un trou ménagé dans la bande et présente un   n#ud   qui maintient en place le cordon de traction. La bande a une forme incurvée en section transversale à l'extrémité boulonnée, la courbure ayant une forme 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 concave vers le haut et diminuant graduellement vers le trou, où elle fusionne avec une partie d'extrémité de la bande qui a une section transversale droite et est repliée vers le haut en s'écartant de la plaque de circuit imprimé.

   Lorsque le cordon de traction est tiré, la partie d'extrémité de la bande est tirée vers le bas en engagement avec le contact électrique sur la plaque de circuit imprimé et, en même temps, la courbure en coupe transversale de la bande s'inverse par une action d'encliquetage positif. Lorsque le cordon de traction est libéré, la bande retourne dans sa forme naturelle par un autre déclic, la partie d'extrémité de la bande se dégageant du contact électrique. 



   Ainsi, la bande d'acier à ressort sert de conducteur électrique qui est boulonné en contact électrique à l'extrémité de la plaque de circuit imprimé et son extrémité libre est aménagée pour venir en contact avec le contact électrique disposé sur la plaque de circuit imprimé en dessous de l'extrémité libre de la bande. Lorsque des appareils, tels que des ventilateurs électriques, sont utilisés dans des environnements humides, tels que des salles de bain, une exigence réglementaire usuelle requiert de ménager un isolateur électrique entre la longueur principale du cordon de traction et le commutateur. Cela est dû au fait que le cordon de traction est normalement constitué d'un matériau hygroscopique et peut ensuite devenir potentiellement conducteur de l'électricité et créer un danger pour la santé et la sécurité.

   Dans un tel aménagement l'utilisation d'un isolateur électrique 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 évite les problèmes éventuels provoqués par le cordon de traction attaché à la bande de métal conducteur. 



  L'isolateur électrique présente habituellement la forme d'une pièce en matière plastique à laquelle est attachée le cordon de traction. Une longueur supplémentaire de cordon est utilisée pour joindre la pièce de matière plastique au commutateur de l'appareil. 



   Un premier aspect de l'invention concerne un dispositif de commutation actionné par cordon de traction destiné à une utilisation dans un circuit électrique, comprenant un commutateur monté sur un corps, le commutateur ayant une partie mobile qui peut se déplacer entre une position de contact, dans laquelle des contacts électriques respectifs sont engagés l'un avec l'autre, et une position hors contact, dans laquelle les contacts électriques sont dégagés l'un de l'autre, la partie mobile étant sollicitée de manière élastique vers la position hors contact, un cordon de traction qui, en service, est tiré pour actionner le commutateur, et un dispositif d'actionnement raccordé au cordon de traction,

   le dispositif d'actionnement ayant une partie d'actionnement agencée pour presser la partie mobile du commutateur à l'encontre de sa sollicitation élastique dans la position de contact lorsque le cordon de traction est tiré et actionne ainsi le commutateur, la partie d'actionnement étant aménagée pour permettre le retour de la partie mobile dans la position hors contact sous la sollicitation élastique lorsque le cordon de traction est libéré, le dispositif 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'actionnement comprenant un matériau non conducteur et agissant ainsi comme un isolateur électrique entre le commutateur et le cordon de traction. 



   Il est donc avantageusement possible d'éviter l'utilisation d'un isolateur séparé entre deux longueurs du cordon de traction pour simplifier ainsi la fabrication. L'aspect du cordon de traction est également amélioré. Le dispositif d'actionnement est constitué, de préférence, d'une matière plastique, mieux encore de Nylon. 



   En service, lorsque le cordon de traction est tiré, le dispositif d'actionnement presse d'abord la partie mobile du commutateur dans la position de contact et, lorsque le cordon de traction est libéré, la sollicitation élastique sur la partie mobile amène la partie mobile à retourner dans la position hors contact. Dans des aménagements préférés, le bref engagement des contacts électriques peut, par exemple, actionner un relais et connecter ou déconnecter un appareil associé. 



   Le dispositif d'actionnement est de préférence allongé et la partie d'actionnement en fait saillie latéralement. De préférence, le dispositif d'actionnement est ancré au corps et comprend un bras s'étendant à partir de l'ancrage de celui-ci, la partie d'actionnement du dispositif d'actionnement étant ménagée sur le bras et le bras étant raccordé au cordon de traction. Lorsque le bras du dispositif d'actionnement est non conducteur, cela peut servir à assurer la fonction d'isolation électrique décrite ci- dessus. L'ancrage du bras peut être relativement rigide 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ou lâche. Dans le cas d'un ancrage rigide, la propre élasticité du dispositif d'actionnement peut servir à le ramener dans une position de repos après que le cordon de traction ait été libéré.

   Dans le cas d'un ancrage lâche, la sollicitation élastique sur l'élément mobile du commutateur peut aider ou amener le commutateur à retourner dans sa position de repos. 



   Selon des aménagements préférés, la partie d'actionnement est située dans une position intermédiaire sur le bras, entre l'ancrage et le raccordement avec le cordon de traction. 



   Diverses configurations du dispositif d'actionnement sont possibles. Par exemple, le dispositif d'actionnement peut être aménagé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction est tiré en service normal soit sensiblement parallèle à la direction de déplacement de l'élément mobile du commutateur. Cela est avantageux dans des contextes où le corps se trouve dans un plan généralement horizontal, comme c'est le cas, par exemple, pour des ventilateurs centrifuges où la plaque de circuit sur laquelle le commutateur est normalement monté est agencée horizontalement. Dans le cas d'un dispositif d'actionnement allongé, le cordon de traction est normalement agencé pour tirer le bras sensiblement perpendiculairement à sa longueur vers le corps. 



   Selon d'autres formes d'exécution de l'invention, le dispositif d'actionnement est agencé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction est tiré en usage normal, soit sensiblement 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 perpendiculaire à la direction de déplacement de la partie mobile du commutateur. Cela s'avère avantageux dans des contextes où le corps se trouve dans un plan généralement vertical, comme c'est le cas, par exemple, pour des ventilateurs axiaux où la plaque de circuit imprimé sur laquelle le commutateur est normalement monté, est agencée verticalement. De préférence, la partie d'actionnement est installée sur un côté du corps et le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction passe, dans la direction de traction du cordon de traction, en oblique à travers le corps dudit côté vers l'autre côté opposé du corps.

   Par cet aménagement, la traction sur le dispositif d'actionnement ou sur le cordon de traction amène la partie d'actionnement à se déplacer vers le substrat et à enfoncer ainsi la partie mobile. 



   Un deuxième aspect de l'invention concerne un dispositif de commutation actionné par cordon de traction destiné à une utilisation dans un circuit électrique, comprenant un commutateur monté sur un corps, le commutateur ayant une partie mobile qui peut se déplacer entre une position de contact, dans laquelle des contacts électriques respectifs sont engagés l'un avec l'autre, et une position hors contact, dans laquelle les contacts électriques sont dégagés l'un de l'autre, la partie mobile étant sollicitée de manière élastique vers la position hors contact, un cordon de traction qui, en service, est tiré pour actionner le commutateur, et un dispositif d'actionnement raccordé au cordon de traction ou à une partie de celui-ci,

   le dispositif 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 d'actionnement ayant une partie d'actionnement aménagée pour presser la partie mobile du commutateur à l'encontre de sa sollicitation élastique dans la position de contact lorsque le cordon de traction est tiré et actionne ainsi le commutateur, et la partie d'actionnement étant agencée pour permettre le retour de la partie mobile dans la position hors contact sous la sollicitation élastique lorsque le cordon de traction est libéré, le dispositif d'actionnement étant aménagé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction est tiré en utilisation normale soit sensiblement perpendiculaire à la direction de déplacement de la partie mobile du commutateur. 



   Cet aménagement peut offrir une structure simple dans laquelle le corps se trouve dans un plan généralement vertical. On notera que l'aménagement peut fonctionner si le dispositif d'actionnement est un composant séparé ou même s'il fait partie du cordon de traction, qui peut, par exemple, comprendre un   n#ud   pour constituer la partie d'actionnement. Un dispositif d'actionnement installé comme composant séparé est généralement préféré pour un fonctionnement fiable, avec l'avantage supplémentaire que, s'il comprend un matériau non conducteur, il peut servir d'isolateur électrique. 



   On préfère que le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction passe en oblique à travers le corps, comme décrit ci-dessus. Ainsi, selon une forme de réalisation préférée, la partie d'actionnement est installée sur un côté du corps et le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction passe, dans la 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 direction de traction du cordon, en oblique à travers le corps dudit côté vers l'autre côté opposé du corps. 



   Le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction peut être ancré au substrat par un moyen approprié. Dans un aménagement préféré, le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction est disposé à une extrémité opposée à la direction de traction avec une partie d'ancrage positionnée sur ledit côté opposé du corps pour ancrer le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction au corps, le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction s'étendant de ladite partie d'ancrage à travers une ouverture ménagée dans le corps, du côté opposé vers le dit côté, et étant ancré au corps au cours de la traction par la partie d'ancrage s'engageant sur ledit côté opposé du corps.

   Dans le cas où le dispositif d'actionnement fait partie du cordon de traction, la partie d'ancrage destinée à ancrer le dispositif d'actionnement peut être un   n#ud.   Lorsque le dispositif d'actionnement est un élément séparé, la partie d'ancrage peut être une partie intégralement moulée du composant. L'ouverture destinée au dispositif d'actionnement ou au cordon de traction peut être un trou ménagé dans le corps . De préférence, il s'agit d'une fente débouchant sur un bord du corps pour aider à l'assemblage. 



   Le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction peut être muni, dans la direction de traction depuis la partie d'actionnement et sur le côté opposé du corps, d'une partie d'arrêt qui se localise contre ledit côté opposé. Cela aide à retenir le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction dans la 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 position correcte par rapport au corps. C'est particulièrement le cas si le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction passe à travers une fente à extrémités ouvertes à son extrémité opposée à la direction de traction, parce que la partie d'arrêt peut empêcher le déplacement qui permettrait au dispositif d'actionnement ou au cordon de traction de sortir de la fente. 



   Le commutateur comprend de, préférence, un commutateur à bouton poussoir ayant un bouton comme partie mobile. Selon des aménagements préférés, le commutateur à bouton poussoir comprend un boîtier dont fait saillie le bouton qui peut se déplacer axialement entre des positions non pressée et pressée. Le boîtier peut avoir des jambes conductrices, par exemple, quatre jambes, pour établir un contact électrique approprié avec le corps. Le commutateur à bouton poussoir peut, par exemple, être du type connu comme commutateur tactile, normalement destiné à être actionné par le doigt d'un utilisateur pressant le bouton, mais, dans le contexte de la présente invention, actionné par un dispositif d'actionnement. 



   Bien que les commutateurs à bouton poussoir ne soient pas normalement conçus pour produire un encliquetage particulièrement bruyant lorsqu'ils sont actionnés, il s'est avéré que, lorsqu'un tel commutateur est monté sur un substrat, tel qu'une plaque de circuit, et utilisé avec un cordon de traction, on entend un clic distinct. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Certaines formes de réalisation préférées de l'invention seront décrites à présent à titre d'exemple en se référant aux dessins ci-annexés, dans lesquels : la Fig. 1 représente une vue en plan d'une première forme de réalisation du dispositif de commutation actionné par cordon de traction, la Fig. 2 représente une vue latérale du dispositif de commutation, la Fig. 3 représente une vue en plan de dessous du dispositif de commutation, la Fig. 4 représente une vue en plan d'une deuxième forme de réalisation, la Fig. 5 représente une vue latérale du dispositif de commutation de la Fig. 4, la Fig. 6 représente une vue latérale d'une troisième forme de réalisation du dispositif de commutation, et la Fig. 7 est une vue à plus grande échelle, en coupe transversale à travers le centre d'un commutateur tactile du dispositif de commutation. 



   En se référant d'abord à la forme de réalisation représentée dans les Fig. 1 à 3, un corps sous la forme d'une plaque de circuit imprimé 2 est muni de circuits (non illustrés) dont fait partie un commutateur tactile 4, conjointement avec un dispositif d'actionnement 6 raccordé à un cordon de traction 8 destiné à actionner le commutateur tactile. 



   Le commutateur tactile 4 comprend un bouton poussoir 10 supporté à coulissement dans un boîtier 12 et sollicité de manière élastique vers une position non pressée par un disque plat 5 en acier formant ressort, 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 comme illustré dans la Fig. 7. Le bouton poussoir 10 est retenu dans le boîtier 12 par un rebord métallique 11 qui est fixé au boîtier par des bossages 13 passant à travers des trous ménagés dans le rebord 11. Le boîtier et le bouton poussoir sont constitués d'un matériau non conducteur, tel qu'une matière plastique. 



  Le boîtier comporte quatre jambes 14 qui sont rendues conductrices de l'électricité par brassage à la plaque de circuit imprimé. A l'intérieur du commutateur tactile 4, une première borne électrique 7 est connectée électriquement à une paire des jambes 14 sur un côté du commutateur et une seconde borne électrique 9 est connectée électriquement à une paire des jambes 14 sur l'autre côté du commutateur. La première et la seconde bornes 7,9 ne sont pas connectées électriquement l'une à l'autre lorsque le bouton 10 se trouve dans la position non pressée représentée. 



  Lorsque le bouton est pressé, le disque 5 est aplati à l'encontre de sa propre élasticité pour établir une connexion électrique des bornes 7,9, formant ainsi une connexion électrique entre les jambes conductrices respectives 14. 



   Le commutateur tactile est agencé pour être actionné par le dispositif d'actionnement 6. Celui-ci est muni, à une extrémité, d'une partie d'ancrage 16 qui est fixée dans une fente 18 de la plaque de circuit imprimé. Le dispositif d'actionnement 6 est composé d' un bras 20 s'étendant par-dessus le commutateur tactile 4, où ledit bras comporte un ressaut d'actionnement 26. Le bras s'étend vers son autre extrémité où il est fixé au cordon de traction 8 de sorte que le cordon de 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 traction passe à travers un trou ménagé dans le bras 20 et soit lié par un   n#ud.   Un manchon 22 est agencé pour s'étendre vers le bas depuis l'extrémité du bras du dispositif d'actionnement 20 et pour passer à travers un trou 24 ménagé dans la plaque de circuit imprimé.

   Le dispositif d'actionnement de cette forme de réalisation est formé d'une matière plastique, plus particulièrement de Nylon. 



   En service, lorsqu'un utilisateur tire sur le cordon de traction 8, le bras du dispositif d'actionnement 20 est tiré vers le bas et son ressaut d'actionnement 26 pousse le bouton 10 du commutateur tactile 4 vers sa position pressée. Cela a pour effet de connecter électriquement les bornes 7,9 à l'intérieur du commutateur tactile, comme expliqué ci- dessus. Lorsque l'utilisateur libère le cordon de traction, le bras du dispositif d'actionnement 20 permet au bouton 10 de retourner dans sa position non pressée sous l'effet de l'élasticité du disque 5, séparant ainsi électriquement la paire de bornes 7,9 à l'intérieur du commutateur tactile.

   Le bras 20 du dispositif d'actionnement lui-même retourne à l'état non fléchi et comme représenté représenté dans la Fig. 2, du fait de sa propre élasticité, et étant maintenu de manière rigide par la partie d'ancrage 16. 



   Comme le bras d'actionnement 20 est formé d'un matériau non conducteur, il assure une isolation électrique entre le cordon de traction 8 et le commutateur tactile 4. 



   Dans la forme de réalisation représentée dans les Fig. 4 et 5, les composants correspondant à la 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 première forme de réalisation sont indiqués par les mêmes repères de référence. Une plaque de circuit imprimé 2 est de nouveau munie d'un commutateur tactile 4 qui est agencé pour être actionné par un dispositif d'actionnement 6 fixé, à son extrémité inférieure, à un cordon de traction (non illustré). Dans ce cas, la plaque de circuit imprimé 2 est agencée verticalement. 



  Le dispositif d'actionnement 2 est muni, à son extrémité supérieure, d'une boule 30 moulée d'une seule pièce, qui sert à ancrer l'extrémité supérieure généralement à la plaque de circuit imprimé. Le dispositif d'actionnement a un bras 20s'étendant de la boule 30 à l'autre extrémité du dispositif d'actionnement où un trou 32 est ménagé pour attacher le cordon de traction. A son extrémité supérieure, le bras 20 passe à travers une fente ouverte 34 dans la plaque de circuit imprimé 2, passant ainsi de la face inférieure à la face supérieure de la plaque. Le bras 20 passe par-dessus le commutateur tactile 4 et retourne ensuite à travers la plaque par le biais d'une fente 36.

   Sur la partie intermédiaire de sa longueur, le bras 20 est muni d'une deuxième boule 38 qui est positionnée de manière à se trouver directement par- dessus le bouton 10 du commutateur tactile 4 et à fonctionner comme partie d'actionnement du dispositif d'actionnement. Une troisième boule 40 est ménagée entre la deuxième boule 38 et le trou 32, cette troisième boule 40 étant prévue pour se localiser contre la face inférieure de la plaque et agir comme un arrêt pour empêcher le déplacement ascendant du dispositif d'actionnement et, par suite, le dégagement 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 de l'extrémité supérieure du dispositif d'actionnement de la fente 34. La deuxième et la troisième boule sont moulées d'une seule pièce avec le reste du dispositif d'actionnement. 



   En usage, lorsqu'un utilisateur tire vers le bas sur un cordon de traction attaché au bras 20 du dispositif d'actionnement 6, la partie incurvée du bras sur la face supérieure de la plaque de circuit imprimé 2 a tendance à être redressée. Cela amène la deuxième boule 38 à pousser contre le bouton 10 et amener ce dernier vers sa position pressée. Comme pour la première forme de réalisation, cela a pour effet de connecter électriquement les bornes à l'intérieur du commutateur et d'établir ainsi une connexion électrique entre les jambes respectives 14 du commutateur. 



   Lorsque l'utilisateur libère le cordon de traction, le bras 20 libère sa pression sur le bouton 10 de sorte qu'il se déplace dans sa position non pressée sous la sollicitation élastique agissant sur lui. 



   Le dispositif d'actionnement 6 de la deuxième forme de réalisation est constitué d'un matériau non conducteur, tel qu'une matière plastique, par exemple, du Nylon. Il peut, par conséquent, agir électriquement pour isoler le cordon de traction du commutateur 4. 



   La forme de réalisation représentée dans la Fig. 6 est similaire à celle des Fig. 4 et 5 et, à nouveau, on utilise des repères de référence correspondantes. Dans ce cas, le bras 20 du dispositif d'actionnement est plus court si bien que le cordon de traction 8 est attaché sur la face supérieure de la 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 plaque de circuit imprimé 2, le cordon de traction lui- même passant ensuite à travers la fente 36 du côté supérieur vers le côté inférieur. Le fonctionnement mécanique du dispositif est toutefois très similaire et, de nouveau, l'utilisation pour le dispositif d'actionnement 6 d'un matériau non conducteur, rend le cordon de traction 8 isolé électriquement du commutateur 4. 



   Dans les deuxième et troisième formes de réalisation qui s'avèrent de construction particulièrement simple, on notera que la traction du cordon dans une direction provoque l'actionnement de la partie mobile, c'est-à-dire du bouton du commutateur, dans une direction perpendiculaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Switching device
The present invention relates to a switching device actuated by a pull cord.



   It is known practice to provide electric fans with an on / off switch actuated by a pull cord. The switch is arranged in a low voltage circuit which can simply control the supply of electricity to the fan or not, or the circuit can include more sophisticated devices, such as a temperature sensor, a humidity sensor or a detector. passive infrared.



  The pull cord operated switch includes a pair of electrical contacts that are briefly engaged with each other when the pull cord is pulled to operate a relay and power the circuit, the contacts separating again when the draw cord traction is released.



   A conventional form of switch, known as a "switch switch", includes a strip of bolted spring steel, one end of which is in electrical contact with a printed circuit board and projects in a cantilever fashion parallel to the plate and at a distance from it. An electrical contact is made on the printed circuit board below the free end of the strip.



  Between the free end and the bolted end of the strip, one end of the pull cord passes through a hole in the strip and has a knot which holds the pull cord in place. The strip has a curved shape in cross section at the bolted end, the curvature having a shape

 <Desc / Clms Page number 2>

 concave upward and gradually tapering towards the hole, where it merges with an end portion of the strip which has a straight cross section and is folded upward away from the printed circuit board.

   When the pull cord is pulled, the end portion of the strip is pulled down in engagement with the electrical contact on the printed circuit board and, at the same time, the cross-sectional curvature of the strip is reversed by a positive snap action. When the pull cord is released, the strip returns to its natural form by another click, the end part of the strip being released from the electrical contact.



   Thus, the strip of spring steel serves as an electrical conductor which is bolted in electrical contact to the end of the printed circuit board and its free end is arranged to come into contact with the electrical contact disposed on the printed circuit board. below the free end of the strip. When appliances, such as electric fans, are used in humid environments, such as bathrooms, a usual regulatory requirement requires to provide an electrical insulator between the main length of the pull cord and the switch. This is due to the fact that the pull cord is normally made of hygroscopic material and can then potentially become a conductor of electricity and create a health and safety hazard.

   In such an arrangement the use of an electrical insulator

 <Desc / Clms Page number 3>

 avoids possible problems caused by the pull cord attached to the conductive metal strip.



  The electrical insulator usually takes the form of a plastic part to which the pull cord is attached. An additional length of cord is used to attach the plastic part to the device switch.



   A first aspect of the invention relates to a switching device actuated by a pull cord intended for use in an electrical circuit, comprising a switch mounted on a body, the switch having a movable part which can move between a contact position, in which respective electrical contacts are engaged with each other, and a non-contact position, in which the electrical contacts are disengaged from each other, the movable part being resiliently biased towards the non-contact position , a pull cord which, in use, is pulled to activate the switch, and an actuating device connected to the pull cord,

   the actuating device having an actuating part arranged to press the movable part of the switch against its elastic stress in the contact position when the pull cord is pulled and thus actuate the switch, the actuating part being arranged to allow the mobile part to return to the non-contact position under elastic stress when the pull cord is released, the device

 <Desc / Clms Page number 4>

 actuator comprising a non-conductive material and thus acting as an electrical insulator between the switch and the pull cord.



   It is therefore advantageously possible to avoid the use of a separate insulator between two lengths of the pull cord to thereby simplify manufacture. The appearance of the drawstring is also improved. The actuating device is preferably made of a plastic material, better still of nylon.



   In service, when the pull cord is pulled, the actuating device first presses the movable part of the switch in the contact position and, when the pull cord is released, the elastic stress on the movable part brings the part mobile to return to the off contact position. In preferred arrangements, the brief engagement of the electrical contacts can, for example, actuate a relay and connect or disconnect an associated device.



   The actuator is preferably elongated and the actuator protrudes laterally. Preferably, the actuating device is anchored to the body and comprises an arm extending from the anchoring thereof, the actuating part of the actuating device being provided on the arm and the arm being connected to the pull cord. When the arm of the actuator is non-conductive, this can be used to provide the electrical isolation function described above. Arm anchoring can be relatively rigid

 <Desc / Clms Page number 5>

 or cowardly. In the case of a rigid anchoring, the own elasticity of the actuating device can be used to bring it back to a rest position after the drawstring has been released.

   In the case of loose anchoring, the elastic stress on the movable element of the switch may help or cause the switch to return to its rest position.



   According to preferred arrangements, the actuating part is located in an intermediate position on the arm, between the anchorage and the connection with the traction cord.



   Various configurations of the actuating device are possible. For example, the actuating device can be arranged so that the direction in which the pull cord is pulled in normal service is substantially parallel to the direction of movement of the movable member of the switch. This is advantageous in contexts where the body is in a generally horizontal plane, as is the case, for example, for centrifugal fans where the circuit board on which the switch is normally mounted is arranged horizontally. In the case of an elongated actuating device, the pull cord is normally arranged to pull the arm substantially perpendicular to its length towards the body.



   According to other embodiments of the invention, the actuating device is arranged so that the direction in which the pull cord is pulled in normal use is substantially

 <Desc / Clms Page number 6>

 perpendicular to the direction of movement of the movable part of the switch. This is advantageous in contexts where the body is in a generally vertical plane, as is the case, for example, for axial fans where the printed circuit board on which the switch is normally mounted, is arranged vertically . Preferably, the actuation part is installed on one side of the body and the actuation device or the traction cord passes, in the direction of traction of the traction cord, obliquely through the body from said side to the other opposite side of the body.

   By this arrangement, the traction on the actuation device or on the traction cord causes the actuation part to move towards the substrate and thus to depress the mobile part.



   A second aspect of the invention relates to a switching device actuated by a pull cord intended for use in an electrical circuit, comprising a switch mounted on a body, the switch having a movable part which can move between a contact position, in which respective electrical contacts are engaged with each other, and a non-contact position, in which the electrical contacts are disengaged from each other, the movable part being resiliently biased towards the non-contact position , a pull cord which, in use, is pulled to actuate the switch, and an actuating device connected to the pull cord or a part thereof,

   the device

 <Desc / Clms Page number 7>

 actuator having an actuating part arranged to press the movable part of the switch against its elastic stress in the contact position when the pull cord is pulled and thus actuate the switch, and the actuating part being arranged to allow the mobile part to return to the non-contact position under elastic stress when the pull cord is released, the actuation device being arranged so that the direction in which the pull cord is pulled in normal use or substantially perpendicular to the direction of movement of the movable part of the switch.



   This arrangement can offer a simple structure in which the body is in a generally vertical plane. It will be noted that the arrangement can function if the actuation device is a separate component or even if it is part of the pull cord, which may, for example, include a node to constitute the actuation part. An actuator installed as a separate component is generally preferred for reliable operation, with the additional advantage that, if it includes non-conductive material, it can serve as an electrical insulator.



   It is preferred that the actuator or the pull cord pass obliquely through the body, as described above. Thus, according to a preferred embodiment, the actuating part is installed on one side of the body and the actuating device or the pull cord passes, in the

 <Desc / Clms Page number 8>

 pulling direction of the cord, oblique through the body from said side to the other opposite side of the body.



   The actuator or the pull cord can be anchored to the substrate by suitable means. In a preferred arrangement, the actuator or the pull cord is disposed at an end opposite to the direction of traction with an anchoring portion positioned on said opposite side of the body to anchor the actuator or the draw cord. pulling the body, the actuating device or the pulling cord extending from said anchoring part through an opening in the body, on the opposite side towards said side, and being anchored to the body during the pulling by the anchoring part engaging on said opposite side of the body.

   In the case where the actuating device is part of the traction cord, the anchoring part intended to anchor the actuating device may be a node. When the actuating device is a separate element, the anchoring part can be an integrally molded part of the component. The opening for the actuator or the pull cord may be a hole in the body. Preferably, it is a slot opening onto an edge of the body to aid in assembly.



   The actuating device or the traction cord may be provided, in the direction of traction from the actuating part and on the opposite side of the body, with a stop part which is located against said opposite side. This helps to retain the actuator or pull cord in the

 <Desc / Clms Page number 9>

 correct position in relation to the body. This is particularly the case if the actuator or the pull cord passes through a slot with open ends at its end opposite to the direction of traction, because the stop part can prevent the movement which would allow the device the pull cord to exit the slot.



   The switch preferably includes a push button switch having a button as a movable part. According to preferred arrangements, the push button switch comprises a housing from which the button protrudes which can move axially between non-pressed and pressed positions. The housing can have conductive legs, for example, four legs, to make proper electrical contact with the body. The push button switch may, for example, be of the type known as a touch switch, normally intended to be actuated by the finger of a user pressing the button, but, in the context of the present invention, actuated by a device actuation.



   Although push button switches are not normally designed to produce a particularly loud snap when actuated, it has been found that when such a switch is mounted on a substrate, such as a circuit board, and used with a pull cord, you hear a separate click.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   Certain preferred embodiments of the invention will now be described by way of example with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 shows a plan view of a first embodiment of the switching device actuated by a pull cord, FIG. 2 shows a side view of the switching device, FIG. 3 shows a plan view from below of the switching device, FIG. 4 shows a plan view of a second embodiment, FIG. 5 shows a side view of the switching device of FIG. 4, FIG. 6 shows a side view of a third embodiment of the switching device, and FIG. 7 is an enlarged view, in cross section through the center of a touch switch of the switching device.



   Referring first to the embodiment shown in Figs. 1 to 3, a body in the form of a printed circuit board 2 is provided with circuits (not shown) which includes a touch switch 4, together with an actuating device 6 connected to a pull cord 8 intended for operate the touch switch.



   The touch switch 4 comprises a push button 10 supported sliding in a housing 12 and resiliently biased towards a position not pressed by a flat disc 5 made of spring steel,

 <Desc / Clms Page number 11>

 as illustrated in Fig. 7. The push button 10 is retained in the housing 12 by a metal flange 11 which is fixed to the housing by bosses 13 passing through holes made in the flange 11. The housing and the push button are made of a non-material conductive, such as plastic.



  The housing has four legs 14 which are made electrically conductive by mixing with the printed circuit board. Inside the touch switch 4, a first electrical terminal 7 is electrically connected to a pair of legs 14 on one side of the switch and a second electrical terminal 9 is electrically connected to a pair of legs 14 on the other side of the switch . The first and second terminals 7, 9 are not electrically connected to each other when the button 10 is in the unpressed position shown.



  When the button is pressed, the disc 5 is flattened against its own elasticity to establish an electrical connection of the terminals 7, 9 thus forming an electrical connection between the respective conductive legs 14.



   The touch switch is arranged to be actuated by the actuating device 6. The latter is provided, at one end, with an anchoring part 16 which is fixed in a slot 18 of the printed circuit board. The actuating device 6 is composed of an arm 20 extending over the touch switch 4, where said arm comprises an actuating projection 26. The arm extends towards its other end where it is fixed to the cord pull 8 so the cord of

 <Desc / Clms Page number 12>

 traction passes through a hole in the arm 20 and is linked by a node. A sleeve 22 is arranged to extend downward from the end of the arm of the actuator 20 and to pass through a hole 24 formed in the printed circuit board.

   The actuator of this embodiment is formed from a plastic, more particularly nylon.



   In service, when a user pulls on the pull cord 8, the arm of the actuating device 20 is pulled down and its actuating projection 26 pushes the button 10 of the touch switch 4 to its pressed position. This has the effect of electrically connecting the terminals 7, 9 inside the touch switch, as explained above. When the user releases the pull cord, the arm of the actuation device 20 allows the button 10 to return to its unpressed position under the effect of the elasticity of the disc 5, thus electrically separating the pair of terminals 7, 9 inside the touch switch.

   The arm 20 of the actuating device itself returns to the non-flexed state and as shown in FIG. 2, due to its own elasticity, and being held rigidly by the anchoring part 16.



   As the actuating arm 20 is formed from a non-conductive material, it provides electrical insulation between the traction cord 8 and the touch switch 4.



   In the embodiment shown in Figs. 4 and 5, the components corresponding to the

 <Desc / Clms Page number 13>

 first embodiment are indicated by the same reference marks. A printed circuit board 2 is again provided with a touch switch 4 which is arranged to be actuated by an actuating device 6 fixed, at its lower end, to a pull cord (not illustrated). In this case, the printed circuit board 2 is arranged vertically.



  The actuating device 2 is provided, at its upper end, with a ball 30 molded in one piece, which serves to anchor the upper end generally to the printed circuit board. The actuating device has an arm 20 extending from the ball 30 at the other end of the actuating device where a hole 32 is made to attach the pull cord. At its upper end, the arm 20 passes through an open slot 34 in the printed circuit board 2, thus passing from the lower face to the upper face of the plate. The arm 20 passes over the touch switch 4 and then returns through the plate through a slot 36.

   Over the intermediate part of its length, the arm 20 is provided with a second ball 38 which is positioned so as to be located directly over the button 10 of the touch switch 4 and to function as an actuating part of the device. actuation. A third ball 40 is formed between the second ball 38 and the hole 32, this third ball 40 being provided to locate against the underside of the plate and act as a stop to prevent the upward movement of the actuating device and, by following, the release

 <Desc / Clms Page number 14>

 from the upper end of the actuator of the slot 34. The second and third balls are molded in one piece with the rest of the actuator.



   In use, when a user pulls down on a pull cord attached to the arm 20 of the actuating device 6, the curved part of the arm on the upper face of the printed circuit board 2 tends to be straightened. This causes the second ball 38 to push against the button 10 and bring the latter to its pressed position. As with the first embodiment, this has the effect of electrically connecting the terminals inside the switch and thereby establishing an electrical connection between the respective legs 14 of the switch.



   When the user releases the pull cord, the arm 20 releases his pressure on the button 10 so that it moves into its unpressed position under the elastic stress acting on it.



   The actuating device 6 of the second embodiment consists of a non-conductive material, such as a plastic material, for example, nylon. It can therefore act electrically to isolate the pull cord from switch 4.



   The embodiment shown in FIG. 6 is similar to that of FIGS. 4 and 5 and, again, corresponding reference marks are used. In this case, the arm 20 of the actuating device is shorter so that the traction cord 8 is attached to the upper face of the

 <Desc / Clms Page number 15>

 printed circuit board 2, the pull cord itself then passing through the slot 36 from the upper side to the lower side. The mechanical operation of the device is however very similar and, once again, the use for the actuating device 6 of a non-conductive material, makes the traction cord 8 electrically isolated from the switch 4.



   In the second and third embodiments which prove to be of particularly simple construction, it will be noted that the pulling of the cord in one direction causes the actuation of the movable part, that is to say of the switch button, in a perpendicular direction.


    

Claims (11)

REVENDICATIONS 1. Dispositif de commutation actionné par cordon de traction destiné à une utilisation dans un circuit électrique, comprenant un commutateur (4) monté sur un corps (2), le commutateur ayant une partie mobile qui peut se déplacer entre une position de contact dans laquelle des contacts électriques respectifs sont engagés l'un avec l'autre, et une position hors contact dans laquelle les contacts électriques sont dégagés l'un de l'autre, la partie mobile étant sollicitée de manière élastique vers la position hors contact, un cordon de traction (8) qui, en service, est tiré pour actionner le commutateur (4), et un dispositif d'actionnement (6) raccordé au cordon de traction, le dispositif d'actionnement ayant une partie d'actionnement (26,38) agencée pour presser la partie mobile du commutateur (4)  CLAIMS 1. Switching device actuated by pull cord intended for use in an electrical circuit, comprising a switch (4) mounted on a body (2), the switch having a movable part which can move between a contact position in which respective electrical contacts are engaged with each other, and a non-contact position in which the electrical contacts are released from each other, the movable part being resiliently biased towards the non-contact position, a cord puller (8) which, in use, is pulled to operate the switch (4), and an actuator (6) connected to the pull cord, the actuator having an actuator (26,38 ) arranged to press the movable part of the switch (4) à l'encontre de sa sollicitation élastique dans la position de contact lorsque le cordon de traction est tiré et actionne ainsi le commutateur, la partie d'actionnement étant aménagée pour permettre le retour de la partie mobile dans la position hors contact sous la sollicitation élastique lorsque le cordon de traction est libéré, le dispositif d'actionnement (6) comprenant un matériau non conducteur et agissant ainsi comme un isolateur électrique entre le commutateur et le cordon de traction (8).  against its elastic stress in the contact position when the pull cord is pulled and thus actuate the switch, the actuating part being arranged to allow the mobile part to return to the non-contact position under elastic stress when the pull cord is released, the actuator (6) comprising a non-conductive material and thus acting as an electrical insulator between the switch and the pull cord (8). 2. Dispositif de commutation selon la revendication 1, caractérisé en ce que ledit dispositif <Desc/Clms Page number 17> (6) est ancré au corps (2) et comprend un bras (20) s'étendant à partir de l'ancrage (16) de celui-ci, la partie d'actionnement (26) du dispositif étant ménagée sur le bras (20)et le bras étant raccordé au cordon de traction (8).  2. Switching device according to claim 1, characterized in that said device  <Desc / Clms Page number 17>  (6) is anchored to the body (2) and comprises an arm (20) extending from the anchor (16) thereof, the actuating part (26) of the device being provided on the arm ( 20) and the arm being connected to the traction cord (8). 3. Dispositif de commutation selon la revendication 2, caractérisé en ce que la partie d'actionnement (26) est située dans une position intermédiaire sur le bras (20) , entre l'ancrage (16) et le raccordement au cordon de traction (8).  3. Switching device according to claim 2, characterized in that the actuating part (26) is located in an intermediate position on the arm (20), between the anchor (16) and the connection to the traction cord ( 8). 4. Dispositif de commutation selon la revendication 1, 2 ou 3, caractérisé en ce que le dispositif d'actionnement (6) est allongé et la partie d'actionnement (26) en fait saillie latéralement.  4. Switching device according to claim 1, 2 or 3, characterized in that the actuating device (6) is elongated and the actuating part (26) protrudes laterally. 5. Dispositif de commutation selon l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le dispositif d'actionnement (6) est aménagé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction (8) est tiré en usage normal soit sensiblement parallèle à la direction de déplacement de l'élément mobile du commutateur (4).  5. Switching device according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the actuating device (6) is arranged so that the direction in which the pull cord (8) is pulled in normal use is substantially parallel to the direction of movement of the movable element of the switch (4). 6. Dispositif de commutation selon l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le dispositif d'actionnement (6) est aménagé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction (8) est tiré en usage normal soit sensiblement perpendiculaire à la direction de déplacement de la partie mobile du commutateur (4).  6. Switching device according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the actuating device (6) is arranged so that the direction in which the pull cord (8) is pulled in normal use or substantially perpendicular to the direction of movement of the movable part of the switch (4). 7. Dispositif de commutation selon la revendication 6, caractérisé en ce que la partie d'actionnement (26) est disposée sur un côté du corps <Desc/Clms Page number 18> (2) et en ce que le dispositif d'actionnement (6) ou le cordon de traction (8) passe, dans la direction de traction dudit cordon, en oblique à travers le corps (2) dudit côté vers l'autre côté opposé du corps.  7. Switching device according to claim 6, characterized in that the actuating part (26) is arranged on one side of the body  <Desc / Clms Page number 18>  (2) and in that the actuating device (6) or the traction cord (8) passes, in the direction of traction of said cord, obliquely through the body (2) from said side to the other opposite side from the body. 8. Dispositif de commutation actionné par cordon de traction destiné à une utilisation dans un circuit électrique, comprenant un commutateur (4) monté sur un corps (2), le commutateur ayant une partie mobile qui peut se déplacer entre une position de contact dans laquelle des contacts électriques respectifs sont engagés l'un avec l'autre, et une position hors contact dans laquelle les contacts électriques sont dégagés l'un de l'autre, la partie mobile étant sollicitée de manière élastique dans la position hors contact, un cordon de traction (8) qui, en service, est tiré pour actionner le commutateur (4), et un dispositif d'actionnement (6) raccordé au cordon de traction ou à une partie du cordon de traction, le dispositif d'actionnement ayant une partie d'actionnement (38) agencée pour presser la partie mobile du commutateur (4)  8. Switching device actuated by pull cord intended for use in an electrical circuit, comprising a switch (4) mounted on a body (2), the switch having a movable part which can move between a contact position in which respective electrical contacts are engaged with each other, and a non-contact position in which the electrical contacts are released from each other, the movable part being resiliently biased in the non-contact position, a cord puller (8) which, in use, is pulled to operate the switch (4), and an actuator (6) connected to the pull cord or part of the pull cord, the actuator having a actuating part (38) arranged to press the movable part of the switch (4) à l'encontre de sa sollicitation élastique dans la position de contact lorsque le cordon de traction est tiré et actionne ainsi le commutateur, la partie d'actionnement étant agencée pour permettre le retour de la partie mobile dans la position hors contact sous la sollicitation élastique lorsque le cordon de traction est libéré, le dispositif d'actionnement (6) étant aménagé de telle sorte que la direction dans laquelle le cordon de traction (8) est tiré en usage normal soit sensiblement <Desc/Clms Page number 19> perpendiculaire à la direction de déplacement de la partie mobile du commutateur (4).  against its elastic stress in the contact position when the pull cord is pulled and thus actuate the switch, the actuating part being arranged to allow the mobile part to return to the non-contact position under elastic stress when the pull cord is released, the actuating device (6) being arranged so that the direction in which the pull cord (8) is pulled in normal use is substantially  <Desc / Clms Page number 19>  perpendicular to the direction of movement of the movable part of the switch (4). 9. Dispositif de commutation selon la revendication 8, caractérisé en ce que la partie d'actionnement (38) est installée sur un côté du corps (2) et en ce que le dispositif d'actionnement (6) ou le cordon de traction (8) passe, dans la direction de traction du cordon de traction, en oblique à travers le corps dudit côté vers l'autre côté opposé du corps.  9. Switching device according to claim 8, characterized in that the actuating part (38) is installed on one side of the body (2) and in that the actuating device (6) or the pull cord ( 8) passes, in the direction of traction of the traction cord, obliquely through the body from said side to the other opposite side of the body. 10. Dispositif de commutation selon la revendication 9, caractérisé en ce que le dispositif d'actionnement (6) ou le cordon de traction (8) est installé à une extrémité opposée à la direction de traction avec une partie d'ancrage (30) positionnée sur ledit côté opposé du corps(2) pour ancrer le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction sur le corps , le dispositif d'actionnement ou le cordon de traction s'étendant de la partie d'ancrage à travers une ouverture (34) dans le corps du côté opposé vers ledit côté du corps et étant ancré au corps au cours de la traction par l'engagement de la partie d'ancrage (30) sur ledit côté opposé du corps.  10. Switching device according to claim 9, characterized in that the actuating device (6) or the traction cord (8) is installed at an end opposite to the direction of traction with an anchoring part (30) positioned on said opposite side of the body (2) to anchor the actuating device or the pull cord on the body, the actuating device or the pull cord extending from the anchoring part through an opening ( 34) in the body on the side opposite to said side of the body and being anchored to the body during traction by the engagement of the anchoring part (30) on said opposite side of the body. 11. Dispositif de commutation selon la revendication 9 ou 10, caractérisé en ce que le dispositif d'actionnement (6) ou le cordon de traction (8) est muni dans la direction de traction depuis la partie d'actionnement et sur le côté opposé du corps (2), d'une partie d'arrêt (38) pour se localiser contre ledit côté opposé.  11. Switching device according to claim 9 or 10, characterized in that the actuating device (6) or the traction cord (8) is provided in the direction of traction from the actuating part and on the opposite side of the body (2), of a stop part (38) for locating against said opposite side.
BE2003/0201A 2002-03-28 2003-03-28 Switching device. BE1014511A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB0207469A GB2387029B (en) 2002-03-28 2002-03-28 Switch device

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1014511A6 true BE1014511A6 (en) 2003-11-04

Family

ID=9934006

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2003/0201A BE1014511A6 (en) 2002-03-28 2003-03-28 Switching device.

Country Status (4)

Country Link
BE (1) BE1014511A6 (en)
DE (1) DE20304661U1 (en)
FR (1) FR2839809B1 (en)
GB (1) GB2387029B (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE102015003002A1 (en) 2015-03-07 2016-09-08 Audi Ag Motor vehicle operating device with sound-generating switching element

Family Cites Families (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2267623A1 (en) * 1974-04-12 1975-11-07 Bassani Spa Electrical switch operated by cord or finger - cord runs through hole in lower part of switch lever
US4354119A (en) * 1980-11-03 1982-10-12 Driscoll Neil J Control station for overhead mounting
GB2176940B (en) * 1985-05-07 1989-06-28 Contactum Ltd Improvements in and relating to electrical pull switches
GB2249667A (en) * 1990-11-07 1992-05-13 Liu Yew Tang A pull switch
GB2337855B (en) * 1998-01-26 2002-02-20 Robert Handscombe Ceiling mounted dimmer switch

Also Published As

Publication number Publication date
FR2839809A1 (en) 2003-11-21
FR2839809B1 (en) 2007-06-01
GB2387029B (en) 2005-07-13
DE20304661U1 (en) 2003-06-12
GB2387029A (en) 2003-10-01
GB0207469D0 (en) 2002-05-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2799570A1 (en) PERFECTIONAL ELECTRICAL SWITCH WITH MULTI-CHANNEL TOUCH EFFECT AND SINGLE TRIGGER
BE1014955A3 (en) Housing with connection terminals.
EP0570647B1 (en) Switch latch for a circuit breaker and circuit breakers incorporating it
FR2791464A1 (en) MICRO SWITCH
CA1208731A (en) Connector for electric conductors
EP1916743A1 (en) Electric device comprising at least one spring connection terminal
EP0845718B1 (en) Electric switching means on a printed circuit board and watch comprising such a switch
BE1014511A6 (en) Switching device.
FR2480027A1 (en) ELECTRIC SWITCH WITH TOUCH AND KEYBOARD EQUIPPED WITH SUCH SWITCHES
CH641590A5 (en) SWITCHING DEVICE FORMING PUSH BUTTON OR KEYBOARD WITH PUSH-BUTTONS.
FR2649825A1 (en) SWITCHING DEVICE
FR2489587A1 (en) Leakage current breaker with test circuit - uses touch control test switch to insert resistance in test circuit
FR2616595A1 (en) CONNECTION TERMINAL
FR2930837A1 (en) ELECTRICAL SWITCH WITH DETECTION AND ASSEMBLY COMPRISING SUCH A DETECTOR
FR2522394A1 (en) ELECTRICAL CIGAR LIGHTER HAVING A BILAME SWITCH COMPLIED WITH A CLICK DISC
FR2565730A1 (en) Rocker operated push button electric switch
FR2738667A1 (en) THERMOSTATIC SWITCH
EP0295167B1 (en) Test unit for electrical differential protection apparatus and apparatus incorporating this unit
FR2679698A1 (en) CIRCUIT BREAKER SIGNALING DEVICE.
EP1505619B1 (en) Ameliorated lock mechanism for circuit breakers and circuit breaker incorporating such lock
FR2813704A1 (en) RESETABLE MANUAL TRIGGER DEVICE
EP1280178B1 (en) Electrical switching device having a housing consisting of two parts fixed together with staples
FR2813705A1 (en) MANUAL MEMBRANE TRIGGERING DEVICE
EP1950837B1 (en) Automatic connection terminal
EP0526355A1 (en) Adjusting device for bimetal of a circuit breaker

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: SOC. *ETEX DE RECHERCHES TECHNIQUES

Effective date: 20090328