BE1009627A3 - Door or window scotch - Google Patents

Door or window scotch Download PDF

Info

Publication number
BE1009627A3
BE1009627A3 BE9500772A BE9500772A BE1009627A3 BE 1009627 A3 BE1009627 A3 BE 1009627A3 BE 9500772 A BE9500772 A BE 9500772A BE 9500772 A BE9500772 A BE 9500772A BE 1009627 A3 BE1009627 A3 BE 1009627A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
window
strip
door
wedge
tab
Prior art date
Application number
BE9500772A
Other languages
French (fr)
Inventor
Vos Jean-Paul De
Original Assignee
Vos Jean Paul De
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Vos Jean Paul De filed Critical Vos Jean Paul De
Priority to BE9500772A priority Critical patent/BE1009627A3/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1009627A3 publication Critical patent/BE1009627A3/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E05LOCKS; KEYS; WINDOW OR DOOR FITTINGS; SAFES
    • E05CBOLTS OR FASTENING DEVICES FOR WINGS, SPECIALLY FOR DOORS OR WINDOWS
    • E05C17/00Devices for holding wings open; Devices for limiting opening of wings or for holding wings open by a movable member extending between frame and wing; Braking devices, stops or buffers, combined therewith
    • E05C17/02Devices for holding wings open; Devices for limiting opening of wings or for holding wings open by a movable member extending between frame and wing; Braking devices, stops or buffers, combined therewith by mechanical means
    • E05C17/54Portable devices, e.g. wedges; wedges for holding wings open or closed

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Securing Of Glass Panes Or The Like (AREA)

Abstract

The invention relates to the use of a strip as a scotch for a door or a window, the strip comprising at least one flexible part to allow it to be folded into a loop, the strip being dimensioned in such a way that one end of the loop holds back the door or the window and that the other end is held with the contact surface, located in the vicinity of the door or window.<IMAGE>

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   "Cale pour une porte ou une fenêtre."
L'invention se rapporte à une cale pour une porte ou une fenêtre. 



   Des cales connues pour portes ou fenêtres ont généralement une forme en coin, et sont usuellement fabriquées en bois ou en matière plastique. Ces coins sont destinés à être placé sous une porte, respectivement une fenêtre ouverte, et à reposer sur une surface de contact, par exemple le sol ou une tablette d'appui de fenêtre. En calant la porte, respectivement la fenêtre sur ce coin, elle reste en position. 



   Un inconvénient des cales connues est qu'elles abîment, parce qu'elles sont généralement fabriquées en matière dure, le flanc inférieur des portes et fenêtres, et qu'à la longue, elles ne calent plus bien la porte, respectivement la fenêtre. De plus, les dimensions des cales et l'angle des coins varient selon la distance entre le flanc inférieur de la porte ou de la fenêtre et la surface de contact, ce qui impose donc d'avoir un grand choix de différentes dimensions, si l'on veut obtenir un calage adéquat. Au cas où une cale n'ayant pas le format approprié serait utilisée, un calage adéquat ne peut être obtenu. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le but de l'invention est de fournir une cale pour une porte ou une fenêtre qui n'abîme pas la porte, respectivement la fenêtre, et qui est conçue à être utilisée pour une grande variété de distances susmentionnées entre le flanc inférieur de la porte, respectivement de la fenêtre, et le sol, respectivement la tablette d'appui de fenêtre. 



   Dans ce but, l'invention pourvoit l'utilisation d'une bande en tant que cale pour une porte ou une fenêtre, la bande comportant au moins une partie souple pour permettre son pliage en boucle, la bande étant dimensionnée de sorte que l'une extrémité de la boucle retienne la porte ou la fenêtre et que l'autre extrémité prenne prise avec une surface de contact, située au voisinage de la porte ou de la fenêtre. 



   L'invention concerne également une cale pour une porte ou une fenêtre, caractérisée en ce qu'elle comprend une bande comportant au moins une partie souple pour permettre son pliage en boucle et en ce que la bande étant dimensionnée de sorte que l'une extrémité de la boucle retienne la porte ou la fenêtre et que l'autre extrémité prenne prise avec une surface de contact, située au voisinage de la porte ou de la fenêtre. 



   En utilisant une bande comportant au moins une partie souple, ladite une extrémité vient en douceur se placer contre la porte ou la fenêtre pour la caler et ne l'abîme donc pas. Les dimensions de la bande sont telles qu'elles permettent un pliage en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 boucle. La boucle est agencée à absorber la pression exercée par la porte ou la fenêtre sur la cale lors d'un choc, suite à par exemple un coup de vent ou un courant d'air, en s'appuyant sur ladite autre extrémité, qui prend prise avec la surface de contact. 



  De plus, le pliage en boucle de la bande rend la cale pour porte ou fenêtre selon l'invention appropriée pour une grande variété de distances susmentionnées. 



   Suivant une première forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, un élément de prise est prévu à la hauteur d'une   extrémi'   la bande, lequel élément étant destiné à prise sur un élément du contour ent la porte, respectivement un bord du châssis de fenêtre. Puisque l'élément de prise prend prise sur l'élément de contour, respectivement un bord de châssis de fenêtre, la cale et ainsi la porte ou la fenêtre restera calée en place, même en cas de choc suite à un coup de vent ou un courant d'air. 



   Suivant une deuxième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, l'angle entre la surface de la bande et l'élément de prise, orienté dans le sens de ladite autre extrémité, est inférieur à 900. Lorsque par   exempt un= fenêtre   est calée à l'aide de la cale selon l'invention, la fenêtre exerce une pression sur la cale et écarte l'élément de prise du bord du châssis de fenêtre. L'angle inférieur à   900   permet de maintenir une bonne prise de contact entre l'élément de prise et le bord de châssis de fenêtre, même lorsque cet écartement se produit. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Suivant une troisième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, une première patte est prévue à la hauteur de ladite autre extrémité de la bande sur l'autre face de la bande par rapport à l'élément de prise, laquelle première patte est agencée pour prendre prise avec ladite surface de contact. Cette première patte permet de combler la distance entre la porte ou la fenêtre et la surface de contact et permet ainsi d'utiliser la cale selon l'invention lorsque lesdites distances sont élevées. 



   Suivant une quatrième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, l'angle entre la surface de la bande et la première patte, orientée dans le sens de ladite une extrémité, est inférieur à 900. Lorsqu'une fenêtre ou une porte est calée à l'aide de la cale selon l'invention, la fenêtre ou la porte exerce une pression sur la cale et écarte la première patte vers l'extérieur. L'angle inférieur à 900 permet d'obtenir une bonne prise entre la première patte et la surface de contact, même lorsque cet écartement se produit. 



   Suivant une cinquième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, une deuxième patte est montée à une distance de ladite première patte, laquelle deuxième patte est agencée pour prendre prise avec ladite surface de contact. La deuxième patte augmente la stabilité de la cale. 



   Suivant une sixième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, l'angle entre la surface de la bande et la deuxième patte, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 orientée vers la première patte, est inférieur à   900.   Ceci compense un écartement, qui se produit lors du pliage en boucle, de la deuxième patte par rapport à la première patte. 



   Suivant une septième forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention, la partie souple est en caoutchouc. Ceci facilite la fabrication de la cale selon l'invention, car le caoutchouc est une matière facile à traiter et permet une vulcanisation en une opération de la cale suivant l'invention. De plus, le caoutchouc est une matière peu onéreuse. 



   Dans ce qui suit, l'invention sera décrite de façon plus détaillée en se référant au dessin annexé, qui représente des formes de réalisation préférentielle de la cale suivant l'invention et dans lequel : la figure 1 est une vue en perspective d'une porte calée à l'aide d'une cale selon l'invention, la figure 2 est une vue face à la porte d'un détail de la figure 1, la figure 3 est une section d'une fenêtre, calée à l'aide d'une cale selon l'invention, la figure 4 est une vue de côté d'une cale pour fenêtres selon l'invention, pourvues d'un élément de prise et d'une première et deuxième patte, la figure 5 est une section d'une fenêtre, calée à l'aide de la cale selon la figure 4. 



   Faisant référence aux figures 1 et 2, une porte 1 est calée à l'aide d'une cale selon l'invention. La cale comprend une bande 2 comportant au moins une partie souple. Cette partie souple est par 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 exemple en caoutchouc, qui est d'une part une matière facile à traiter et d'autre part peu onéreuse. 



   Après avoir placé la porte 1 en sa position voulue, l'utilisateur insère une extrémité 4 de la bande 2 entre la porte 1 et le sol 3. Ensuite, il plie la bande 2 de façon à former une boucle. L'autre extrémité 5 de la bande 2 prend prise avec le sol 3. La bande 2 pliée ainsi en boucle forme une cale. 



   Au lieu de devoir à chaque fois plier la bande en boucle, la bande peut également avoir été pliée au préalable pour former ainsi une boucle permanente. Dans cette forme de réalisation les extrémités de la boucle sont alors collées l'une à l'autre ou reliées d'une autre façon. Ceci empêche que les extrémités de la boucle se déplacent l'une par rapport à l'autre lors d'un mouvement de la fenêtre ou de la porte. 



   Il est important que la cale ait des dimensions appropriées pour permettre son pliage en boucle, de sorte que l'une extrémité de la boucle retienne la porte et que l'autre extrémité prenne prise avec le sol. En pratique, la cale, destinée à un grand nombre de portes aura de préférence une longueur d'au moins 15 cm, une largeur d'au moins 3 cm et une épaisseur d'au moins 2 mm. Il va de soi que pour des portes ou des fenêtres de plus petites dimensions de cales de dimension inférieures peuvent être utilisées. 



   Sur la figure 1, la bande 2 est insérée le long du flanc latéral de la porte. De façon 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 alternative, la bande 2 est insérée le long du flanc avant ou arrière de la porte. 



   La cale, telle que représentée sur les figures 1 et 2 est utilisée pour une porte. Il est clair que cette cale peut également être utilisée pour caler une fenêtre. 



   Faisant références aux figures 3 à 5, deux différentes formes de réalisation de cale suivant l'invention et destinées à caler des fenêtres sont représentées. 



   Sur la figure 3, une fenêtre 8 entrouverte est calée à l'aide d'une cale pour fenêtre. Cette cale comporte une bande 6. A hauteur de l'une des extrémités de la bande un élément de prise 7 est monté. Que l'élément de prise soit monté à hauteur de l'une des extrémités signifie qu'il peut être soit monté sur l'extrémité même, soit à une distance d'au plus quelques centimètres de celui-ci. Cet élément de prise 7 prend prise derrière un bord 9 de châssis de fenêtre ou d'un cadre de la fenêtre. Cet élément de prise peut prendre prise sur ledit bord ou le cadre ou tout autre élément du contour qui entoure la porte ou la fenêtre. 



  De la même façon que sur les figures 1 et 2, la bande 6 est pliée en boucle, l'une extrémité 10 de la boucle retenant la fenêtre 8, et l'autre extrémité 11 de la boucle prenant prise avec une surface de contact, dans ce cas une tablette 12 d'appui de fenêtre. 



   Lorsqu'un choc se produit suite à un coup de vent ou un courant d'air, celui-ci exerce une pression sur la cale. Comme réaction, l'élément de prise 7 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 s'écarte légèrement du bord 9 de châssis ou du cadre de la fenêtre, la boucle absorbe cette pression en s'appuyant sur la surface de contact, et les deux extrémités 10 et 11 de la boucle se rejoignent. Ainsi, la cale reste en place, même si un coup de vent ou un courant d'air a tendance à faire déplacer la cale. 



   Sur la figure 4, une vue de côte d'une forme de réalisation préférentielle de la cale selon l'invention est représentée. La figure 5 représente une section d'une fenêtre calée à l'aide de la cale selon la figure 4. 



   Cette cale comprend une bande 13 sur laquelle sont montés un élément de prise 14 à la hauteur d'une extrémité, et une première patte 15 et une deuxième patte 16 à la hauteur de l'autre extrémité de celle-ci, sur l'autre face de la bande 13 par rapport à l'élément de prise 14. L'élément de prise 14, la première patte 15 et la deuxième patte 16 sont collés sur la bande 13. 



  Dans une autre forme de réalisation, la bande 13 avec son élément de prise 14 est sa première patte 15 et deuxième patte 16 sont vulcanisés en une seule pièce. 



   L'angle a entre la surface de la bande 13 et l'élément de prise 14, orienté dans le sens de ladite autre extrémité 20, est de préférence inférieur à 900. 



  De façon similaire, la première patte 15, 
 EMI8.1 
 respectivement la deuxième patte 16, forme un angle ss, respectivement y, inférieur à 900. Le pliage en boucle de la bande va provoquer un écartement vers l'extérieur des pattes 15 et 16. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Lorsqu'on place la cale en dessous d'une fenêtre 17, comme représenté sur la figure 5, celle-ci exerce une pression sur la cale. Suite à cette pression exercée par la fenêtre, d'une part l'élément de prise 14 s'écarte vers l'extérieur et d'autre part la première patte 15 et la deuxième patte 16 s'écartent l'une de l'autre. Ces angles inférieurs à 900 permettent à maintenir une bonne prise de contact d'une part entre l'élément de prise 14 et le bord de châssis de fenêtre 18, et d'autre part entre la première patte 15, respectivement la deuxième patte 16, et la tablette 19 d'appui de fenêtre. 



   La première patte 15 et la deuxième patte 16 aident à combler la distance entre la fenêtre 17 et la tablette 19 d'appui de fenêtre. Ainsi, la forme de réalisation de la cale, telle que représentée à la figure 4, est appropriée pour être utilisée lorsque la distance de la fenêtre à la tablette d'appui de fenêtre est plus élevée. 



   Il est à noter également qu'on peut régler l'ouverture de la fenêtre en déplaçant la cale plus ou moins loin des charnières de la fenêtre. Pour agrandir l'ouverture de la fenêtre, il faux-approcher la cale des charnières de la fenêtre à caler. 



   Les cales représentées sur les figures 3 à 5 sont utilisées pour caler des fenêtres. Le cas échéant, ces mêmes cales peuvent être utilisées pour caler des portes en les insérant le long du flanc avant ou arrière de la porte. De préférence, une marche ou un cadre est prévue sous la porte, l'élément de prise 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 pourra de prendre prise derrière cette marche ou ce cadre. 



   Suivant une autre forme de réalisation l'élément de prise et/ou au moins la première patte sont formés par une ventouse. Ceci permet d'obtenir une meilleure prise de la cale par rapport à l'endroit où elle vient s'accrocher.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   "Wedge for a door or window."
The invention relates to a wedge for a door or window.



   Known wedges for doors or windows generally have a wedge shape, and are usually made of wood or plastic. These corners are intended to be placed under a door, respectively an open window, and to rest on a contact surface, for example the floor or a window sill. By wedging the door, respectively the window on this corner, it remains in position.



   A disadvantage of known wedges is that they damage, because they are generally made of hard material, the lower flank of doors and windows, and that in the long run, they no longer wedge the door, respectively the window. In addition, the dimensions of the shims and the angle of the corners vary according to the distance between the lower flank of the door or the window and the contact surface, which therefore requires having a large choice of different dimensions, if the '' we want to obtain an adequate setting. In the event that a shim not having the appropriate format is used, adequate wedging cannot be obtained.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The object of the invention is to provide a wedge for a door or window which does not damage the door, respectively the window, and which is designed to be used for a wide variety of the abovementioned distances between the lower flank of the door. , respectively from the window, and the floor, respectively the window sill.



   For this purpose, the invention provides for the use of a strip as a wedge for a door or a window, the strip comprising at least one flexible part to allow it to be folded in a loop, the strip being dimensioned so that the one end of the loop retains the door or window and the other end takes hold with a contact surface, located near the door or window.



   The invention also relates to a wedge for a door or a window, characterized in that it comprises a strip comprising at least one flexible part to allow its folding in a loop and in that the strip being dimensioned so that one end of the loop retains the door or the window and that the other end takes hold with a contact surface, located in the vicinity of the door or the window.



   By using a strip comprising at least one flexible part, said one end is gently placed against the door or window to wedge it and therefore does not damage it. The dimensions of the strip are such that they allow folding in

 <Desc / Clms Page number 3>

 loop. The loop is arranged to absorb the pressure exerted by the door or the window on the hold during an impact, following for example a gale or a draft, by pressing on said other end, which takes taken with the contact surface.



  In addition, the loop folding of the strip makes the door or window block according to the invention suitable for a wide variety of the above-mentioned distances.



   According to a first preferred embodiment of the wedge according to the invention, a gripping element is provided at the height of an extremi 'the strip, which element being intended to grip on an element of the contour ent the door, respectively an edge window frame. Since the gripping element takes grip on the contour element, respectively a window frame edge, the wedge and thus the door or the window will remain wedged in place, even in the event of shock following a gust of wind or a air flow.



   According to a second preferred embodiment of the shim according to the invention, the angle between the surface of the strip and the gripping element, oriented in the direction of said other end, is less than 900. When by exempt un = window is wedged using the wedge according to the invention, the window exerts pressure on the wedge and moves the grip element from the edge of the window frame. The angle less than 900 makes it possible to maintain good contact between the gripping element and the edge of the window frame, even when this separation occurs.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   According to a third preferred embodiment of the shim according to the invention, a first tab is provided at the height of said other end of the strip on the other face of the strip relative to the gripping element, which first tab is arranged to take hold with said contact surface. This first tab makes it possible to bridge the distance between the door or the window and the contact surface and thus makes it possible to use the shim according to the invention when said distances are high.



   According to a fourth preferred embodiment of the wedge according to the invention, the angle between the surface of the strip and the first tab, oriented in the direction of said one end, is less than 900. When a window or a door is wedged using the wedge according to the invention, the window or the door exerts pressure on the wedge and spreads the first tab outward. The angle less than 900 makes it possible to obtain a good grip between the first tab and the contact surface, even when this separation occurs.



   According to a fifth preferred embodiment of the wedge according to the invention, a second tab is mounted at a distance from said first tab, which second tab is arranged to take hold with said contact surface. The second leg increases the stability of the wedge.



   According to a sixth preferred embodiment of the shim according to the invention, the angle between the surface of the strip and the second tab,

 <Desc / Clms Page number 5>

 oriented towards the first leg, is less than 900. This compensates for a spacing, which occurs during folding in a loop, of the second leg relative to the first leg.



   According to a seventh preferred embodiment of the shim according to the invention, the flexible part is made of rubber. This facilitates the manufacture of the shim according to the invention, because rubber is an easy material to treat and allows vulcanization in one operation of the shim according to the invention. In addition, rubber is an inexpensive material.



   In what follows, the invention will be described in more detail with reference to the accompanying drawing, which shows preferred embodiments of the wedge according to the invention and in which: FIG. 1 is a perspective view of a door wedged using a wedge according to the invention, Figure 2 is a view in front of the door of a detail of Figure 1, Figure 3 is a section of a window, wedged using of a wedge according to the invention, FIG. 4 is a side view of a wedge for windows according to the invention, provided with a gripping element and with a first and second tab, FIG. 5 is a section a window, wedged using the wedge according to Figure 4.



   Referring to Figures 1 and 2, a door 1 is wedged using a wedge according to the invention. The wedge comprises a strip 2 comprising at least one flexible part. This flexible part is by

 <Desc / Clms Page number 6>

 rubber example, which is on the one hand an easy material to process and on the other hand inexpensive.



   After placing the door 1 in its desired position, the user inserts one end 4 of the strip 2 between the door 1 and the floor 3. Then, he folds the strip 2 so as to form a loop. The other end 5 of the strip 2 engages with the ground 3. The strip 2 folded in this way forms a wedge.



   Instead of having to fold the strip in a loop each time, the strip may also have been folded beforehand so as to form a permanent loop. In this embodiment the ends of the loop are then glued to one another or connected in another way. This prevents the ends of the loop from moving relative to each other during movement of the window or door.



   It is important that the wedge has suitable dimensions to allow it to fold in a loop, so that one end of the loop holds the door and the other end engages with the floor. In practice, the wedge, intended for a large number of doors will preferably have a length of at least 15 cm, a width of at least 3 cm and a thickness of at least 2 mm. It goes without saying that for smaller doors or windows smaller shims can be used.



   In FIG. 1, the strip 2 is inserted along the lateral flank of the door. In a way

 <Desc / Clms Page number 7>

 alternatively, strip 2 is inserted along the front or rear flank of the door.



   The wedge, as shown in Figures 1 and 2 is used for a door. It is clear that this wedge can also be used to wedge a window.



   Referring to Figures 3 to 5, two different embodiments of the shim according to the invention and intended to wedge windows are shown.



   In Figure 3, a ajar window 8 is wedged using a window shim. This wedge has a strip 6. At the height of one of the ends of the strip, a gripping element 7 is mounted. The fact that the gripping element is mounted at the height of one of the ends means that it can be either mounted on the very end, or at a distance of at most a few centimeters from the latter. This grip element 7 takes hold behind an edge 9 of window frame or of a window frame. This gripping element can take grip on said edge or the frame or any other element of the contour which surrounds the door or the window.



  In the same way as in FIGS. 1 and 2, the strip 6 is folded in a loop, one end 10 of the loop retaining the window 8, and the other end 11 of the loop taking hold with a contact surface, in this case a window support shelf 12.



   When a shock occurs following a gust of wind or a draft, this exerts pressure on the wedge. As a reaction, the grip element 7

 <Desc / Clms Page number 8>

 slightly deviates from the edge 9 of the frame or the window frame, the loop absorbs this pressure by pressing on the contact surface, and the two ends 10 and 11 of the loop meet. Thus, the wedge remains in place, even if a gust of wind or an air current tends to move the wedge.



   In Figure 4, a side view of a preferred embodiment of the wedge according to the invention is shown. FIG. 5 represents a section of a window wedged using the wedge according to FIG. 4.



   This wedge comprises a strip 13 on which are mounted a gripping element 14 at the height of one end, and a first tab 15 and a second tab 16 at the height of the other end thereof, on the other face of the strip 13 relative to the gripping element 14. The gripping element 14, the first tab 15 and the second tab 16 are glued to the tape 13.



  In another embodiment, the strip 13 with its gripping element 14 is its first tab 15 and second tab 16 are vulcanized in one piece.



   The angle a between the surface of the strip 13 and the gripping element 14, oriented in the direction of said other end 20, is preferably less than 900.



  Similarly, the first leg 15,
 EMI8.1
 the second tab 16, respectively, forms an angle ss, respectively y, less than 900. The loop folding of the strip will cause the tabs 15 and 16 to spread outwards.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   When the wedge is placed below a window 17, as shown in FIG. 5, this exerts pressure on the wedge. Following this pressure exerted by the window, on the one hand the gripping element 14 moves outward and on the other hand the first tab 15 and the second tab 16 move away from one another . These angles of less than 900 make it possible to maintain good contact on the one hand between the grip element 14 and the edge of the window frame 18, and on the other hand between the first tab 15 and the second tab 16 respectively, and the window support tablet 19.



   The first tab 15 and the second tab 16 help to bridge the distance between the window 17 and the window sill 19. Thus, the embodiment of the shim, as shown in Figure 4, is suitable for use when the distance from the window to the window sill is greater.



   It should also be noted that the opening of the window can be adjusted by moving the shim more or less far from the window hinges. To enlarge the opening of the window, it must approach the wedge of the hinges of the window to be propped up.



   The shims shown in Figures 3 to 5 are used to wedge windows. If necessary, these same shims can be used to wedge doors by inserting them along the front or rear flank of the door. Preferably, a step or a frame is provided under the door, the grip element

 <Desc / Clms Page number 10>

 will be able to take hold behind this step or this frame.



   According to another embodiment, the gripping element and / or at least the first tab are formed by a suction cup. This allows a better hold of the wedge relative to the place where it comes to hang.


    

Claims (13)

REVENDICATIONS 1. Utilisation d'une bande en tant que cale pour une porte ou une fenêtre, la bande comportant au moins une partie souple pour permettre son pliage en boucle, la bande étant dimensionnée de sorte que l'une extrémité de la boucle retienne la porte ou la fenêtre et que l'autre extrémité prenne prise avec une surface de contact, située au voisinage de la porte ou de la fenêtre.  CLAIMS 1. Use of a strip as a wedge for a door or a window, the strip comprising at least one flexible part to allow its folding in a loop, the strip being dimensioned so that one end of the loop retains the door or the window and let the other end catch with a contact surface, located near the door or window. 2. Cale pour une porte ou une fenêtre, caractérisée en ce qu'elle comprend une bande comportant au moins une partie souple pour permettre son pliage en boucle et en ce que la bande étant dimensionnée de sorte que l'une extrémité de la boucle retienne la porte ou la fenêtre et que l'autre extrémité prenne prise avec une surface de contact, située au voisinage de la porte ou de la fenêtre.  2. Wedge for a door or window, characterized in that it comprises a strip comprising at least one flexible part to allow its folding into a loop and in that the strip being dimensioned so that one end of the loop retains the door or the window and that the other end takes hold with a contact surface, located in the vicinity of the door or the window. 3. Cale suivant la revendication 2, caractérisée en ce qu'un élément de prise est prévu à la hauteur d'une extrémité de la bande, lequel élément étant destiné à prendre prise sur un élément du contour entourant la porte, respectivement un bord du châssis de fenêtre.  3. Wedge according to claim 2, characterized in that a gripping element is provided at the height of one end of the strip, which element being intended to grip on an element of the contour surrounding the door, respectively an edge of the window's frame. 4. Cale suivant la revendication 3, caractérisée en ce que l'angle entre la surface de la bande et l'élément de prise, orienté dans le sens de ladite autre extrémité, est inférieur à 900.  4. Wedge according to claim 3, characterized in that the angle between the surface of the strip and the gripping element, oriented in the direction of said other end, is less than 900. 5. Cale suivant l'une quelconque des revendications 2 à 4, caractérisée en ce qu'une première patte est prévue à la hauteur de ladite autre <Desc/Clms Page number 12> extrémité de la bande sur l'autre face de la bande par rapport à l'élément de prise, laquelle première patte est agencée pour prendre prise avec ladite surface de contact.  5. Wedge according to any one of claims 2 to 4, characterized in that a first tab is provided at the height of said other  <Desc / Clms Page number 12>  end of the strip on the other face of the strip relative to the gripping element, which first tab is arranged to engage with said contact surface. 6. Cale suivant la revendication 5, caractérisée en ce que l'angle entre la surface de la bande et la première patte, orientée dans le sens de ladite une extrémité, est inférieur à 900.  6. Wedge according to claim 5, characterized in that the angle between the surface of the strip and the first tab, oriented in the direction of said one end, is less than 900. 7. Cale suivant la revendication 5 ou 6, caractérisée en ce qu'une deuxième patte est montée à une distance de ladite première patte, laquelle deuxième patte est agencée pour prendre prise avec ladite surface de contact.  7. Wedge according to claim 5 or 6, characterized in that a second tab is mounted at a distance from said first tab, which second tab is arranged to engage with said contact surface. 8. Cale suivant la revendication 7, caractérisée en ce que l'angle entre la surface de la bande et la deuxième patte, orientée vers la première patte, est inférieur à 900.  8. Wedge according to claim 7, characterized in that the angle between the surface of the strip and the second tab, oriented towards the first tab, is less than 900. 9. Cale suivant l'une quelconque des revendications 2 à 8, caractérisée en ce que la partie souple est en caoutchouc.  9. Wedge according to any one of claims 2 to 8, characterized in that the flexible part is made of rubber. 10. Cale suivant l'une quelconque des revendications 2 à 9, caractérisée en ce qu'elle à une longueur d'au moins 15 cm.  10. Wedge according to any one of claims 2 to 9, characterized in that it has a length of at least 15 cm. 11. Cale suivant l'une quelconque des revendications 2 à 10, caractérisée en ce qu'elle à une largeur d'au moins 3 cm.  11. Wedge according to any one of claims 2 to 10, characterized in that it has a width of at least 3 cm. 12. Cale suivant l'une des revendications 2, 5 ou 7, caractérisée en ce que l'élément de prise respectivement la première et/ou la deuxième patte est formé par une ventouse. <Desc/Clms Page number 13>  12. Wedge according to one of claims 2, 5 or 7, characterized in that the gripping element respectively the first and / or the second tab is formed by a suction cup.  <Desc / Clms Page number 13>   13. Cale suivant l'unies revendications 2 à 12, caractérisée en ce que les extrémités de la boucle sont reliées.  13. Wedge according to the claims 2 to 12, characterized in that the ends of the loop are connected.
BE9500772A 1995-09-19 1995-09-19 Door or window scotch BE1009627A3 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9500772A BE1009627A3 (en) 1995-09-19 1995-09-19 Door or window scotch

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9500772A BE1009627A3 (en) 1995-09-19 1995-09-19 Door or window scotch

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1009627A3 true BE1009627A3 (en) 1997-06-03

Family

ID=3889181

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9500772A BE1009627A3 (en) 1995-09-19 1995-09-19 Door or window scotch

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1009627A3 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN109057588A (en) * 2018-08-31 2018-12-21 戚周颖 Alarm-type concealed type door shield
CN110295812A (en) * 2018-08-31 2019-10-01 戚周颖 Aluminium alloy door's door shield

Citations (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CH118661A (en) * 1926-06-26 1927-01-17 Gottlieb Weber Window and door locking device.
US1999111A (en) * 1934-12-10 1935-04-23 William F Schacht Rubber doorcheck
US2198303A (en) * 1939-03-23 1940-04-23 Paul E Chu Door stop
US3620483A (en) * 1970-06-01 1971-11-16 Morris Weinberger Doorcheck
FR2563859A1 (en) * 1984-05-02 1985-11-08 Salou Alain Holding and locking device for an opening
US5331719A (en) * 1993-02-22 1994-07-26 Hum Tom P Door stop

Patent Citations (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CH118661A (en) * 1926-06-26 1927-01-17 Gottlieb Weber Window and door locking device.
US1999111A (en) * 1934-12-10 1935-04-23 William F Schacht Rubber doorcheck
US2198303A (en) * 1939-03-23 1940-04-23 Paul E Chu Door stop
US3620483A (en) * 1970-06-01 1971-11-16 Morris Weinberger Doorcheck
FR2563859A1 (en) * 1984-05-02 1985-11-08 Salou Alain Holding and locking device for an opening
US5331719A (en) * 1993-02-22 1994-07-26 Hum Tom P Door stop

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN109057588A (en) * 2018-08-31 2018-12-21 戚周颖 Alarm-type concealed type door shield
CN110295812A (en) * 2018-08-31 2019-10-01 戚周颖 Aluminium alloy door's door shield
CN110295812B (en) * 2018-08-31 2021-06-01 戚周颖 Door shield for aluminum alloy door

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0199614B1 (en) Clamp-like fastening device
FR3005481A3 (en) DOOR ASSEMBLY
FR2775181A1 (en) VAGINAL SPECULUM
BE1009627A3 (en) Door or window scotch
CH631659A5 (en) BINDING DEVICE FOR SHEETS WITH SPACED PERFORATIONS.
FR2757032A3 (en) Tube connection for rods in frame for folding chair
FR2462891A1 (en) DEVICE FOR SUPPORTING VARIOUS OBJECTS MOUNTED ON A WALL
EP1636632B1 (en) Spectacle frame comprising arms which can be opened out wide around an offset support point
CH544870A (en) Device for keeping in open position a door with tilting handle which folds against a wall
FR2756651A1 (en) Display frame for Notices or poster frame
FR2800759A1 (en) Assisted unhinging mechanism for road barrier bar in event of vehicle impact
BE1010186A3 (en) Protective section
FR2670528A1 (en) Articulated support for a window
CH648099A5 (en) Device for rapidly fixing a canvas or a sheet
FR2581033A1 (en) Package made of cardboard, corrugated cardboard or other sheet material, and its locking device
EP3400839B1 (en) Improved hinge device for bedding or seating furniture
CA1259167A (en) Hook device for tightening a load on top of a flatbed
FR3055888A1 (en) FIXING FOR SURFACE LINK
FR2786168A1 (en) PACKAGE OF CAMERA
CH633704A5 (en) Clip for dischargeable receptacle bag and bag comprising such a clip
FR2824524A1 (en) Sealing device for automobile seat fixing hole comprises flexible strip elastically pressed against wall and under hole
FR2795610A3 (en) Connector for a picture frame comprises four L-shaped corner connections and four rods that can be inserted into screw holes in the corner connections
FR2688170A1 (en) Corners and curved pieces [hooks] for protecting books
FR2743718A1 (en) Adhesive retainer for ears
FR2669813A1 (en) Card-carrier case

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: DE VOS JEAN-PAUL

Effective date: 19980930