BE1008394A6 - Connection device and exchange of casting tube on a container containing metal fusion. - Google Patents

Connection device and exchange of casting tube on a container containing metal fusion. Download PDF

Info

Publication number
BE1008394A6
BE1008394A6 BE9400617A BE9400617A BE1008394A6 BE 1008394 A6 BE1008394 A6 BE 1008394A6 BE 9400617 A BE9400617 A BE 9400617A BE 9400617 A BE9400617 A BE 9400617A BE 1008394 A6 BE1008394 A6 BE 1008394A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pouring
pouring tube
guide
container
guide device
Prior art date
Application number
BE9400617A
Other languages
French (fr)
Inventor
Werner Keller
Original Assignee
Stopinc Ag
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Stopinc Ag filed Critical Stopinc Ag
Application granted granted Critical
Publication of BE1008394A6 publication Critical patent/BE1008394A6/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B22CASTING; POWDER METALLURGY
    • B22DCASTING OF METALS; CASTING OF OTHER SUBSTANCES BY THE SAME PROCESSES OR DEVICES
    • B22D41/00Casting melt-holding vessels, e.g. ladles, tundishes, cups or the like
    • B22D41/50Pouring-nozzles
    • B22D41/56Means for supporting, manipulating or changing a pouring-nozzle
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B22CASTING; POWDER METALLURGY
    • B22DCASTING OF METALS; CASTING OF OTHER SUBSTANCES BY THE SAME PROCESSES OR DEVICES
    • B22D41/00Casting melt-holding vessels, e.g. ladles, tundishes, cups or the like
    • B22D41/50Pouring-nozzles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Casting Support Devices, Ladles, And Melt Control Thereby (AREA)
  • Continuous Casting (AREA)
  • Furnace Charging Or Discharging (AREA)

Abstract

Un dispotiif de fermeture et d'échange d'un tube de coulée (30) sur un récipient (10) contenant du métal en fusion présente un dispositif de guidage (22) par lequel le tube de coulée (30) présentant un côté supérieur (31) en forme de plaque est maintenu à déplacement longitudinal des deux côtés au moyen d'un organe d'entraînement, et est repoussé de manière étanche contre un manchon (16) disposé sur un orifice de coulée (18) du récipient. L'organe d'entraînement disposé à coté du dispositif de guidage (22) peut être déplacé dans une position d'attente (32') transversalement par rapport à la direction de déplacement du tube de coulée (30), et son élément de déplacement déplaçant les tubes de coulée (30) peut alors être extrait du dispositif de guidage (22). L'organe d'entraînement est de préférence prévu comme unité (32) à piston et à cylindre qui présente un guide (38) s'étendant transversalement par rapport à son extension longitudinale, et qui est guidé dans un rail de guidage (24') approprié d'une plaque de base(24) fixée au récipient (10) et soutenant le dispositif de guidage (22). Avec ce dispositif selon l'invention, on obtient une solution absolument...A device for closing and exchanging a pouring tube (30) on a container (10) containing molten metal has a guide device (22) by which the pouring tube (30) having an upper side ( 31) in the form of a plate is maintained in longitudinal displacement on both sides by means of a drive member, and is pushed in leaktight manner against a sleeve (16) disposed on a pouring orifice (18) of the container. The drive member arranged next to the guide device (22) can be moved in a standby position (32 ') transversely to the direction of movement of the pouring tube (30), and its displacement element moving the pouring tubes (30) can then be removed from the guide device (22). The drive member is preferably provided as a piston and cylinder unit (32) which has a guide (38) extending transversely with respect to its longitudinal extension, and which is guided in a guide rail (24 ' ) suitable for a base plate (24) fixed to the container (10) and supporting the guide device (22). With this device according to the invention, an absolutely ...

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DESCRIPTION 
Dispositif de raccordement et d'échange d'un tube de coulée sur un récipient contenant un métal en fusion 
L'invention concerne un dispositif pour le raccordement et l'échange d'un tube de coulée sur un récipient contenant un métal en fusion, avec un dispositif de guidage par lequel le tube de coulée est maintenu des deux côtés à déplacement longitudinal au moyen d'un organe d'entraînement, et peut être repoussé de manière étanche contre un manchon disposé sur la sortie de coulée du récipient. 



  Dans un dispositif connu du type mentionné au début (EP-   Al-0   192 019), pour le déplacement ou le décalage du tube de coulée présentant chaque fois une plaque, il est prévu deux vérins hydrauliques qui sont disposés parallèlement au parcours de déplacement du tube de coulée, à côté des rails de guidage. Il présentent chacun une tige de poussée, sur la face frontale de laquelle un bras de poussée est maintenu de manière articulée dans le sens transversal, et qui a pour effet un déplacement du tube de coulée se trouvant en contact avec ce bras de poussée lors de la rentrée des tiges de poussée.

   Pour l'introduction du tube de coulée présentant une plaque sur sa face supérieure, ce bras de poussée peut être éloigné par déplacement de seule une tige de poussée reliée à lui, et le tube de coulée est ainsi suspendu dans les rails de guidage. Un désavantage particulier de ce dispositif connu 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 réside en ce qu'avec le bras de poussée qui leur est fixé, les deux vérins disposés à côté des rails de guidage sont très encombrants, et en outre compliqués à cause des commandes séparées, accordées l'une à l'autre, nécessaires pour l'actionnement des vérins, et qu'ils sont très susceptibles de pannes dans le fonctionnement tout simplement extrêmement rude dans le domaine de l'aciérie. 



  Dans le cadre de la présente invention, on s'est par conséquent donné pour objet de créer un dispositif du type indiqué au début, qui présente une construction extrêmement simple et facile à utiliser, et qui tienne entièrement compte des rudes conditions d'une aciérie. 



  Selon l'invention, l'objet est atteint en ce que l'organe d'entraînement, disposé à côté du dispositif de guidage, peut être déplacé dans une position d'attente, transversalement à la direction de déplacement du tube de coulée, et en ce que son élément de déplacement déplaçant le tube de coulée peut être extrait du dispositif de guidage. Cet organe d'entraînement est alors configuré avantageusement comme unité à piston et à cylindre. 



  Avec ce dispositif selon l'invention, on obtient une solution absolument simple sur le plan constructif et donc économique, qui peut être manipulée de manière significativement plus simple que d'autres systèmes connus. 



  L'invention ainsi que d'autres de ses avantages sont expliqués ci-dessous plus en détail à l'aide du dessin. 



  Dans ce dessin : la figure 1 représente une coupe longitudinale d'un dispositif selon l'invention, la figure 2 représente une vue partielle en plan du 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dispositif de la figure 1, et la figure 3 représente une coupe transversale du dispositif de la figure 1. 



  La figure 1 représente un récipient 10 partiellement représenté, avec une enveloppe d'acier 12 et un revêtement intérieur 14 résistant au feu, qui résiste au bain d'acier en fusion remplissant le récipient 10. L'orifice de coulée 18 du récipient est formé d'un manchon de coulée 16 résistant au feu, qui est relié de manière étanche audit revêtement 14, par exemple par l'intermédiaire d'un bloc perforé 15. De tels récipients sont connus en soi et sont principalement utilisés comme ce que l'on appelle des distributeurs, pour la coulée d'acier en fusion dans des lingotières de coulée continue. Une fermeture à bouchon, non représentée en détail, peut être prévue sur l'orifice de coulée 18 du récipient 10, pour une coulée à débit régulé du bain de fusion.

   Un tube de coulée 30 se raccordant au manchon 16 s'étend alors jusque dans la lingotière et a pour effet une coulée recouverte, grâce à quoi l'acier en fusion est largement protégé contre des aspirations d'air. Un tube de coulée 30 usé peut être remplacé par un nouveau par échange du tube de coulée 30, sans que cela impose une interruption de la coulée. 



  Pour ce raccordement et cet échange du tube de coulée 30 est donc prévu un dispositif 20 selon l'invention. Celuici comprend essentiellement une plaque de base 24 fixée sur l'enveloppe d'acier 12 du récipient 10, un dispositif de guidage 22 installé sur cette plaque ainsi qu'une bague de fixation 26 pour le maintien du manchon 16, et qu'un organe d'entraînement du déplacement du tube de coulée 30, cet organe étant configuré comme unité 32 à piston et à cylindre. En dessous, le manchon 16 présente un élargissement 16'en forme de plaque, avec une surface 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 intérieure de glissement qui est en contact étanche avec la face supérieure 31 en forme de plaque du tube de coulée 30, et vient en outre buter contre la bague de fixation 26.

   Pour que ce manchon puisse être enfoncé et placé depuis l'intérieur du récipient, jusque sur la bague de fixation 26, il est prévu une ouverture 29 de dimension correspondante, aussi bien dans la plaque de base 24 que dans l'enveloppe d'acier 12. 



  Le dispositif de guidage 22 présente deux guides de glissement s'étendant parallèlement et approximativement horizontalement, qui sont chacun formés de leviers de basculement 23 disposés l'un à côté de l'autre et placés sur la contrainte de ressorts, ainsi que de rails de guidage 33 disposés en avant et en arrière de ces leviers de basculement 23. Les leviers de basculement 23 se trouvent approximativement en dessous de l'orifice de coulée 18 du récipient, accrochent par-dessous la face supérieure en forme de plaque du tube de coulée 30 et ont pour effet une compression de celui-ci contre le manchon 16 doté d'un élargissement en forme de plaque.

   A côté de ce tube de coulée 30 est indiqué un tube de coulée 35 posé sur le rail de glissement 33, et qui est amené en position d'attente avant l'échange et peut être déplacé en dessous de l'orifice de coulée 18 au moyen de la tige de poussée 36 de l'organe d'entraînement. Le tube de coulée usé 30 est alors déplacé vers la droite par cet organe d'entraînement jusqu'à avoir atteint la position indiquée en 30', de laquelle il peut être enlevé sans problème, que ce soit par un manipulateur ou à la main.

   Les tubes de coulée 30,35 présentent latéralement sur leur face supérieure 31 en forme de plaque des surfaces frontales 31'réalisées en matériau résistant au feu, qui lors du déplacement des tubes de coulée viennent buter étroitement l'une contre l'autre et empêchent par conséquent que dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la zone située en dessous de l'orifice de coulée 18, du métal en fusion puisse couler entre ces surfaces frontales. Le levier de basculement 23 ainsi que les rails de guidage 33 sont légèrement inclinés latéralement en vue d'un guidage sans problème des tubes de coulée. 



  En figure 2, l'organe d'entraînement prévu comme unité 32 à piston et à cylindre est disposé à côté du dispositif de guidage 22 et peut être guidé dans une position d'attente   32',   transversalement à la direction de déplacement du tube de coulée. Sa tige de poussée 36 déplaçant le tube de coulée peut à cet effet être extraite hors du dispositif de guidage 22. L'unité 32 à piston et à cylindre présente un guide 38 s'étendant transversalement par rapport à son extension longitudinale, et qui est maintenu à déplacement sur la plaque de base 24, dans un rail de guidage 24' correspondant. Ce guidage longitudinal peut être constitué d'un bloc à rainure en T, en queue d'aronde ou d'une autre forme.

   Avant que le tube de coulée 35 soit suspendu dans le dispositif de guidage 22, l'unité 32 à piston et à cylindre peut être éloignée de manière pratique dans la position d'attente 32', par une poignée, la tige de poussée 36 étant reculée, et ensuite le tube de coulée 35 est suspendu sans grandes difficultés en dessous du récipient 10 et déposé sur le rail de glissement 33. On obtient ainsi que cette introduction d'un tube de coulée s'effectue de la manière la plus simple, car immédiatement en dessous du récipient se trouve une lingotière à acier en fusion, et par conséquent des températures élevées règnent en cet endroit et il faut donc assurer qu'une personne qui introduit un tel tube de coulée ne doit pas rester là-dessous trop longtemps.

   Le rail de guidage 24' s'étend des deux côtés, transversalement par rapport à l'axe de déplacement 39 des tubes de coulée, et permet ainsi de déplacer l'unité 32 à piston et à cylindre vers 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 la gauche ou la droite de cet axe 39, suivant les besoins de place. En outre, le rail de guidage 24'présente des butées latérales 42 appropriées, jusque sur lesquelles l'unité 32 peut être déplacée. A cet effet, cette dernière pourrait être dotée de moyens de blocage, pour pouvoir être immobilisée dans la position d'attente ou dans la position d'utilisation. 



  En figure 3 est expliqué en particulier le mode de fonctionnement du levier de basculement 23 repoussant le tube de coulée 30 contre le manchon stationnaire 16. 



  Chaque levier de basculement 23 est monté à pivotement dans une pièce de boîtier 44 du dispositif de guidage 22, sensiblement en son milieu, autour d'un axe horizontal s'étendant transversalement par rapport à son extension longitudinale. Sur le côté d'extrémité avant 46 du levier de basculement 23 est maintenu le côté supérieur 31 en forme de plaque du tube de coulée 30, tandis que sur son côté d'extrémité arrière 48 agit un élément de serrage 52 configuré comme bloc à ressort, de telle sorte que le tube de coulée 30 soit comprimé contre le manchon 16 avec une force de serrage définie. 



  Par son élargissement 16'en forme de plaque sur la surface de glissement 54 en contact étanche avec le tube de coulée, le manchon 16 est positionné sur une surface de butée de la bague de fixation 26 et peut y être fixé de manière libérable des deux côtés, chaque fois par une languette 27 en forme de biseau. Pour libérer le manchon 16, la languette 27 en forme de biseau peut être extraite dans la direction de déplacement du tube de coulée, ou perpendiculairement au plan de la figure, ainsi que le montre également la figure 1. Les parties de boîtier 44 ainsi que la bague de fixation 26 sont fixées sur la plaque de base 24 immobilisée sur le récipient 10. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  On prévoit comme organe d'entraînement de préférence une unité à piston et à cylindre, mais on pourrait également prévoir un autre organe de déplacement, par exemple un pignon entraîné par un moteur tournant et une crémaillère déplaçable longitudinalement. Le tube de coulée ou le manchon pourraient également être fabriqués en deux pièces (plaque et tube ou manchon).



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DESCRIPTION
Device for connecting and exchanging a pouring tube on a container containing a molten metal
The invention relates to a device for connecting and exchanging a pouring tube on a container containing molten metal, with a guide device by which the pouring tube is held on both sides in longitudinal displacement by means of 'a drive member, and can be pushed sealingly against a sleeve disposed on the pouring outlet of the container.



  In a known device of the type mentioned at the beginning (EP-Al-0 192 019), for the displacement or the offset of the pouring tube having each time a plate, two hydraulic jacks are provided which are arranged parallel to the path of displacement of the pouring tube, next to the guide rails. They each have a push rod, on the front face of which a push arm is held in an articulated manner in the transverse direction, and which has the effect of a displacement of the pouring tube being in contact with this push arm during re-entry of the push rods.

   For the introduction of the pouring tube having a plate on its upper face, this pushing arm can be moved away by displacement of only one pushing rod connected to it, and the pouring tube is thus suspended in the guide rails. A particular disadvantage of this known device

 <Desc / Clms Page number 2>

 is that with the push arm attached to them, the two cylinders arranged next to the guide rails are very bulky, and further complicated because of the separate controls, granted to each other, necessary for actuation of the cylinders, and that they are very susceptible to breakdowns in operation simply extremely rough in the field of steelworks.



  In the context of the present invention, it is therefore an object to create a device of the type indicated at the start, which has an extremely simple and easy to use construction, and which takes full account of the harsh conditions of a steelworks .



  According to the invention, the object is achieved in that the drive member, disposed next to the guide device, can be moved into a waiting position, transverse to the direction of movement of the pouring tube, and in that its displacement element moving the pouring tube can be extracted from the guide device. This drive member is then advantageously configured as a piston and cylinder unit.



  With this device according to the invention, an absolutely simple constructive and therefore economical solution is obtained, which can be handled significantly simpler than other known systems.



  The invention and others of its advantages are explained below in more detail with the aid of the drawing.



  In this drawing: FIG. 1 represents a longitudinal section of a device according to the invention, FIG. 2 represents a partial plan view of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 Figure 1 device, and Figure 3 shows a cross section of the Figure 1 device.



  Figure 1 shows a container 10 partially shown, with a steel casing 12 and an inner coating 14 fire resistant, which resists the bath of molten steel filling the container 10. The pouring orifice 18 of the container is formed of a fire-resistant pouring sleeve 16, which is tightly connected to said coating 14, for example by means of a perforated block 15. Such containers are known per se and are mainly used as the distributors are called for the casting of molten steel in continuous casting molds. A plug closure, not shown in detail, can be provided on the pouring orifice 18 of the container 10, for pouring at a controlled rate of the melt.

   A pouring tube 30 connecting to the sleeve 16 then extends into the ingot mold and has the effect of a covered casting, whereby the molten steel is largely protected against air aspirations. A used pouring tube 30 can be replaced by a new one by replacing the pouring tube 30, without this imposing an interruption of the casting.



  A device 20 according to the invention is therefore provided for this connection and this exchange of the pouring tube 30. This essentially comprises a base plate 24 fixed on the steel casing 12 of the container 10, a guide device 22 installed on this plate as well as a fixing ring 26 for holding the sleeve 16, and that a member driving the displacement of the pouring tube 30, this member being configured as a unit 32 with piston and cylinder. Below, the sleeve 16 has a plate-shaped widening 16 ′, with a surface

 <Desc / Clms Page number 4>

 inner sliding which is in sealed contact with the upper face 31 in the form of a plate of the pouring tube 30, and further abuts against the fixing ring 26.

   So that this sleeve can be pushed in and placed from inside the container, up to the fixing ring 26, an opening 29 of corresponding size is provided, both in the base plate 24 and in the steel casing 12.



  The guide device 22 has two sliding guides extending parallel and approximately horizontally, which are each formed by tilting levers 23 arranged one next to the other and placed on the spring constraint, as well as rails. guide 33 arranged in front and behind these tilting levers 23. The tilting levers 23 are located approximately below the pouring orifice 18 of the container, hang below the plate-shaped upper face of the pouring tube 30 and have the effect of compressing it against the sleeve 16 provided with a plate-shaped enlargement.

   Next to this pouring tube 30 is indicated a pouring tube 35 placed on the sliding rail 33, and which is brought into the waiting position before the exchange and can be moved below the pouring orifice 18 at by means of the push rod 36 of the drive member. The used pouring tube 30 is then moved to the right by this drive member until it has reached the position indicated in 30 ′, from which it can be removed without problem, either by a manipulator or by hand.

   The pouring tubes 30, 35 have laterally on their upper face 31 in the form of a plate front surfaces 31 ′ made of fire-resistant material, which during the movement of the pouring tubes abut tightly against one another and prevent therefore that in

 <Desc / Clms Page number 5>

 the area below the pouring orifice 18, molten metal can flow between these front surfaces. The tilting lever 23 as well as the guide rails 33 are slightly inclined laterally for easy guidance of the pouring tubes.



  In FIG. 2, the drive member provided as a piston and cylinder unit 32 is arranged next to the guide device 22 and can be guided into a waiting position 32 ′, transversely to the direction of movement of the tube. casting. Its push rod 36 moving the pouring tube can for this purpose be extracted from the guide device 22. The unit 32 with piston and cylinder has a guide 38 extending transversely with respect to its longitudinal extension, and which is kept moving on the base plate 24, in a corresponding guide rail 24 '. This longitudinal guide may consist of a T-groove block, dovetailed or of another shape.

   Before the pouring tube 35 is suspended in the guide device 22, the piston and cylinder unit 32 can be conveniently moved to the waiting position 32 ′ by a handle, the push rod 36 being retracted, and then the pouring tube 35 is suspended without great difficulty below the container 10 and deposited on the sliding rail 33. This results in this introduction of a pouring tube being carried out in the simplest way, because immediately below the container is a molten steel ingot mold, and therefore high temperatures prevail in this place and it is therefore necessary to ensure that a person who introduces such a pouring tube should not stay there for too long .

   The guide rail 24 'extends on both sides, transversely with respect to the axis of movement 39 of the pouring tubes, and thus makes it possible to move the unit 32 with piston and cylinder towards

 <Desc / Clms Page number 6>

 the left or the right of this axis 39, depending on space requirements. In addition, the guide rail 24 ′ has suitable lateral stops 42, up to which the unit 32 can be moved. To this end, the latter could be provided with locking means, in order to be able to be immobilized in the waiting position or in the position of use.



  In FIG. 3 is explained in particular the operating mode of the tilting lever 23 pushing the pouring tube 30 against the stationary sleeve 16.



  Each tilting lever 23 is pivotally mounted in a housing part 44 of the guide device 22, substantially in its middle, around a horizontal axis extending transversely with respect to its longitudinal extension. On the front end side 46 of the tilt lever 23 is maintained the upper side 31 in the form of a plate of the pouring tube 30, while on its rear end side 48 acts a clamping element 52 configured as a spring block , so that the pouring tube 30 is compressed against the sleeve 16 with a defined clamping force.



  By its widening 16 ′ in the form of a plate on the sliding surface 54 in leaktight contact with the pouring tube, the sleeve 16 is positioned on a stop surface of the fixing ring 26 and can be fixed therein releasably from both sides, each by a tongue 27 in the form of a bevel. To release the sleeve 16, the bevel-shaped tongue 27 can be extracted in the direction of movement of the pouring tube, or perpendicular to the plane of the figure, as also shown in FIG. 1. The housing parts 44 as well as the fixing ring 26 are fixed on the base plate 24 immobilized on the container 10.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  A piston and cylinder unit is preferably provided as a drive member, but another displacement member could also be provided, for example a pinion driven by a rotating motor and a rack movable longitudinally. The pouring tube or the sleeve could also be made in two pieces (plate and tube or sleeve).


    

Claims (5)

Revendications 1. Dispositif pour le raccordement et l'échange d'un tube de coulée sur un récipient contenant un métal en fusion, avec un dispositif de guidage par lequel le tube de coulée est maintenu des deux côtés à déplacement longitudinal au moyen d'un organe d'entraînement, et est repoussé de manière étanche contre un manchon disposé sur l'orifice de coulée du récipient, caractérisé en ce que l'organe d'entraînement disposé à côté du dispositif de guidage (22) peut être déplacé dans une position d'attente (32'), transversalement à la direction de déplacement du tube de coulée (30), son élément de déplacement déplaçant le tube de coulée (30) pouvant être extrait hors du dispositif de guidage (22). Claims 1. Device for connecting and exchanging a pouring tube on a container containing molten metal, with a guide device by which the pouring tube is held on both sides in longitudinal displacement by means of a drive member, and is pushed tightly against a sleeve disposed on the pouring orifice of the container, characterized in that the drive member disposed next to the guide device (22) can be moved into a position waiting (32 '), transverse to the direction of movement of the pouring tube (30), its displacement element moving the pouring tube (30) being extractable from the guide device (22). 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'organe d'entraînement est prévu comme unité (32) à piston et à cylindre comportant un élément de déplacement configuré comme tige de poussée (36). 2. Device according to claim 1, characterized in that the drive member is provided as a unit (32) with piston and cylinder comprising a displacement element configured as a push rod (36). 3. Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que l'unité (32) à piston et à cylindre présente un guide (38) s'étendant transversalement par rapport à son extension longitudinale, et qui est guidé dans un rail de guidage (24') approprié d'une plaque de base (24) supportant le dispositif de guidage (22) et fixée sur le récipient (10). 3. Device according to claim 2, characterized in that the piston and cylinder unit (32) has a guide (38) extending transversely with respect to its longitudinal extension, and which is guided in a guide rail ( 24 ') suitable for a base plate (24) supporting the guide device (22) and fixed to the container (10). 4. Dispositif selon la revendication 3, caractérisé en ce que le rail de guidage (24') s'étend transversalement des deux côtés de l'axe de déplacement (39) des tubes de coulée (30), et permet ainsi de déplacer l'unité (32) à piston et à cylindre vers la gauche ou la droite de cet axe de déplacement (39), suivant les besoins de place. <Desc/Clms Page number 9> 4. Device according to claim 3, characterized in that the guide rail (24 ') extends transversely on both sides of the axis of movement (39) of the pouring tubes (30), and thus makes it possible to move the 'unit (32) piston and cylinder to the left or right of this axis of movement (39), depending on space requirements.  <Desc / Clms Page number 9>   5. Dispositif selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que le dispositif de guidage (22) présente des guides de glissement s'étendant parallèlement l'un à l'autre, et qui sont formés de leviers de basculement (23) placés sous la contrainte de ressorts et s'étendant transversalement par rapport à la direction de déplacement, et de rails de glissement (33) s'étendant des deux côtés à côté de ces leviers de basculement (23), le tube de coulée (30) étant repoussé contre le manchon (16) par son côté supérieur (31) en forme de plaque, au moyen des leviers de basculement (23). 5. Device according to one of the preceding claims, characterized in that the guide device (22) has sliding guides extending parallel to one another, and which are formed of tilting levers (23) placed under the constraint of springs and extending transversely with respect to the direction of movement, and of sliding rails (33) extending on both sides next to these tilting levers (23), the pouring tube (30 ) being pushed against the sleeve (16) by its upper side (31) in the form of a plate, by means of the tilting levers (23).
BE9400617A 1993-07-06 1994-06-29 Connection device and exchange of casting tube on a container containing metal fusion. BE1008394A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH202893 1993-07-06

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1008394A6 true BE1008394A6 (en) 1996-05-07

Family

ID=4224237

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9400617A BE1008394A6 (en) 1993-07-06 1994-06-29 Connection device and exchange of casting tube on a container containing metal fusion.

Country Status (6)

Country Link
JP (1) JP3009112U (en)
KR (1) KR100328117B1 (en)
BE (1) BE1008394A6 (en)
DE (1) DE9408700U1 (en)
FR (1) FR2707190B3 (en)
ZA (1) ZA944108B (en)

Families Citing this family (8)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1997038809A1 (en) * 1996-04-12 1997-10-23 Stopinc Ag Process for changing the pouring spout on the outlet of a container containing a melt
TW553788B (en) * 2000-04-21 2003-09-21 Vesuvius Crucible Co One-piece inner nozzle and clamping device for an inner nozzle
EP2368655A1 (en) * 2010-03-19 2011-09-28 Vesuvius Group S.A Plate for transferring liquid metal contained in a metalworking container, frame and device for changing such a plate
EP2386368A1 (en) 2010-03-19 2011-11-16 Vesuvius Group S.A Internal nozzle for transferring liquid metal contained in a container, system for clamping said nozzle and pouring device
CH704928B1 (en) * 2011-05-06 2023-10-13 Stopinc Ag Device for attaching a perforated brick and perforated brick.
CN204672947U (en) * 2015-04-20 2015-09-30 济南麦哈勃冶金技术开发有限公司 A kind of stopper nozzle quick-change device
JP6402122B2 (en) 2016-02-01 2018-10-10 東京窯業株式会社 Immersion nozzle changer
JP6649795B2 (en) 2016-02-19 2020-02-19 黒崎播磨株式会社 How to replace the immersion nozzle

Also Published As

Publication number Publication date
FR2707190B3 (en) 1995-06-09
KR950002895A (en) 1995-02-16
KR100328117B1 (en) 2002-08-27
DE9408700U1 (en) 1994-09-08
ZA944108B (en) 1995-02-07
JP3009112U (en) 1995-03-28
FR2707190A3 (en) 1995-01-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1008394A6 (en) Connection device and exchange of casting tube on a container containing metal fusion.
EP0192019B1 (en) Apparatus for introducing and changing a pouring tube
EP0267112B1 (en) Installation for metal extrusion
EP0825910B1 (en) Device and process for changing a continuous casting tube of a distributor in a steel-works
EP0966334B1 (en) Device for plugging and controlling continuous hot casting, with improved nozzle exchanger
EP0017564A1 (en) Device for mounting insulating glass pane spacers
EP0379407B1 (en) Pressure casting mould for flat metallic products such as slabs
EP0463910B1 (en) Process and device for feeding a sand mould with liquid metal using low pressure
EP0463909A1 (en) Process, mould and device for low pressure metal casting
EP0463911B1 (en) Process, mould and device for low-pressure multi-stage casting of metal
EP0913217B1 (en) Apparatus for spreading slag powder and continuous casting installation provided with such an apparatus
EP0122904A2 (en) Slide gate nozzle device for a vessel for the iron and steel or metallurgical industry
BE1004121A6 (en) Device for casting of metal and method of using same.
EP0379418B1 (en) Method of die pressure casting metallic plates or slabs and installation for carrying out this method
FR2562448A1 (en) DEVICE FOR HANDLING A PROTECTION TUBE OF A CASTING JET
EP1132163A1 (en) Grooved refractory part used for metallurgical casting, assembly of refractory parts, casting installation and process for restoring a surface of a metallurgical part
BE896223A (en) Sliding closure for metallurgical vessel - removable to permit renewal of worn elements
FR2642683A1 (en) REAR SPACER OF A PRESSURE CAST MOLD OF FLAT METAL PRODUCTS SUCH AS SLABS
FR2502995A3 (en) Continuously casting steel in a vertical mould - of segments mounted on endless chains
BE1011299A6 (en) Automatic handling device for a pouring tube
WO2001079565A1 (en) Device for manoeuvring elements of a blast furnace casting launder
FR2703934A1 (en) Support arm for a large face of a continuous-casting mould and continuous-casting mould
EP0379419A1 (en) Device for supporting and controlling the position of a top bolt in a mould for pressure die casting metallic plate products or slabs
FR2742685A1 (en) Continuous casting installation for steel blooms and billets
EP0599674A1 (en) Lateral kiln charging device for products of the iron and steel industry

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: STOPINC A.G.

Effective date: 20000629