BE1003286A6 - Convertible tool box - Google Patents

Convertible tool box Download PDF

Info

Publication number
BE1003286A6
BE1003286A6 BE9000040A BE9000040A BE1003286A6 BE 1003286 A6 BE1003286 A6 BE 1003286A6 BE 9000040 A BE9000040 A BE 9000040A BE 9000040 A BE9000040 A BE 9000040A BE 1003286 A6 BE1003286 A6 BE 1003286A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
box
female
locking means
male
tool box
Prior art date
Application number
BE9000040A
Other languages
French (fr)
Inventor
Julien Herdies
Original Assignee
Julien Herdies
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Julien Herdies filed Critical Julien Herdies
Priority to BE9000040A priority Critical patent/BE1003286A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1003286A6 publication Critical patent/BE1003286A6/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25HWORKSHOP EQUIPMENT, e.g. FOR MARKING-OUT WORK; STORAGE MEANS FOR WORKSHOPS
    • B25H1/00Work benches; Portable stands or supports for positioning portable tools or work to be operated on thereby
    • B25H1/12Work benches; Portable stands or supports for positioning portable tools or work to be operated on thereby with storage compartments
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25HWORKSHOP EQUIPMENT, e.g. FOR MARKING-OUT WORK; STORAGE MEANS FOR WORKSHOPS
    • B25H3/00Storage means or arrangements for workshops facilitating access to, or handling of, work tools or instruments
    • B25H3/02Boxes
    • B25H3/021Boxes comprising a number of connected storage elements
    • B25H3/023Boxes comprising a number of connected storage elements movable relative to one another for access to their interiors
    • B25H3/026Boxes comprising a number of connected storage elements movable relative to one another for access to their interiors by displacement in a direction substantially perpendicated to th base

Abstract

A tool box comprising an inner box (3) and an outer box (5) into which theinner box (3) is moved in a sliding manner; the outer box (5) being equippedwith two opposing front walls, open and having a bottom casing (7), saidinner box (3) having a work surface (17) forming its top wall and the coverof the tool box (1) in the closed state and comprising possibly one orseveral series of drawers (11, 13) and/or a swing-out and stationary tray(23) and equipped with at least one locking means(25) that, in the lockedposition, serves to support the retracted inner box (3), deposited on theouter box (5) and which, in the unlocked position enables the inner box (3)to slide into the outer box (5).<IMAGE>

Description

       

  BOÎTE A OUTILS TRANSFORMABLE 

  
 <EMI ID=1.1> 

  
Objet de l'invention 

  
La présente invention est relative à une boîte à outils qui peut être transformée en un établi qui peut également servir d'escabeau.

Etat de la technique

  
Par les documents BE-A-903866 et WO 88/20176, on connaît une boîte à outils du type susmentionné qui comporte une boîte mâle et une boîte femelle dans laquelle la boîte mâle est agencée de manière coulissable, la boîte femelle est munie de deux parois opposées ajourées comportant un caisson inférieur et sur les deux autres parois opposées, des rainures et nervures de guidage intérieures, la boîte mâle munie de deux parois opposées ajourées étant munie sur deux parois opposées, de nervures et rainures de guidage extérieures engageables dans les rainures et nervures de guidage de la boîte femelle, pour une position de la boîte mâle par rapport à la boîte femelle, lesdites nervures et rainures de guidage étant agencées de manière telle que, pour une position décalée de 180[deg.] par rapport à la précédente,

   la boîte mâle s'appuie sur les parois correspondantes de la boîte femelle, ladite boîte mâle comportant encore deux séries latérales de tiroirs agencés l'un au-dessous de l'autre, écartées l'une de l'autre, ainsi qu'un plan de travail formant la paroi supérieure de la boîte mâle et le couvercle de la boîte à outils à l'état fermé. Le caisson inférieur de la boîte femelle fait avantageusement légèrement saillie sur la boîte femelle et peut ainsi servir de marche inférieure d'un escabeau, la base de la boîte mâle déposée sur la boîte femelle, pouvant servir de deuxième marche et le plan de travail de troisième marche.

  
Buts de l'invention

  
Dans certains cas d'utilisation, il peut être préférable que la boîte à outils permette un retrait de la boîte mâle hors de la boîte femelle et le dépôt sur ladite boîte femelle sans qu'il soit nécessaire d'effectuer une rotation de 180[deg.] de la boîte mâle par rapport à la boîte femelle pour constituer un escabeau ou marche-pied.

  
Il y a avantageusement lieu de veiller, dans ce cas, que la boîte mâle puisse être fixée de manière sécurisée sur la boîte femelle.

  
On vise aussi à réduire la quantité de matière nécessaire à la réalisation de la boîte.

  
Eléments essentiels de l'invention

  
Conformément à la présente invention, la boîte à outils comportant une boîte mâle et une boîte femelle dans laquelle la boîte mâle est agencée de manière coulissable, la boîte femelle étant munie de deux parois frontales opposées ajourées et présentant un caisson inférieur, ladite boîte mâle comportant un plan de travail formant sa paroi supérieure et le couvercle de la boîte à outils à l'état fermé et comportant éventuellement encore une ou plusieurs séries de tiroirs et/ou un bac basculable et amovible, est équipée d'au moins un moyen de verrouillage qui, en position verrouillée, sert d'appui à la boîte mâle retirée déposée sur la boîte femelle et qui, en position déverrouillée permet le coulissement de la boîte mâle dans la boîte femelle.

  
Il en résulte qu'il n'est plus nécessaire de prévoir des rainures et des nervures de guidage qui compliquent la fabrication du moule d'injection notamment et qu'il est à présent possible de concevoir des parois latérales ajourées, notamment les parois latérales de la boîte femelle. Ceci présente l'avantage d'une consommation moindre de matière.

  
Selon une forme d'exécution préférée, ledit moyen de verrouillage est agencé à la partie supérieure de la boîte femelle, de préférence sur les faces latérales. 

  
Avantageusement, ledit moyen de verrouillage peut également servir de verrouillage de la boîte mâle à l'intérieur de la boîte femelle, dans la position emboîtée (c'està-dire fermée).

  
En vue de garantir un assemblage stable de la boîte mâle sur la boîte femelle et de permettre un travail en sécurité de l'utilisateur se servant de l'ensemble comme escabeau par exemple, on peut encore prévoir des moyens de sécurisation connus en soi tels que des dispositifs de fixation rapide, notamment des genouillères.

  
Selon une forme d'exécution particulièrement préférée, le moyen de verrouillage peut également servir de moyen de sécurisation qui empêche une désolidarisation de la boîte mâle de la boîte femelle lorsque la première est montée sur la deuxième, lors de l'utilisation comme escabeau, par exemple.

  
Avantageusement, ledit moyen de verrouillage peut consister en un élément de support agencé de manière déplaçable, de préférence sous l'effet d'un ressort, par rapport à l'une au moins des parois de la boîte femelle, de préférence dans les deux parois latérales opposées, ledit élément de support étant éventuellement muni d'une poignée et prenant appui, au moins dans l'état de verrouillage, sur les parois essentiellement verticales de la boîte femelle.

  
Brève description des figures

  
D'autres détails et variantes apparaîtront dans la description des dessins dans lesquels :
- la figure 1 est une vue en perspective de la boîte à outils conforme à l'invention, à l'état ouvert;
- la figure 2 est une vue schématique du détail du moyen de verrouillage de la boîte à outils de la figure 1;
- la figure 3 est une vue schématique d'un autre détail;
- la figure 4 est une vue schématique d'une variante;
- la figure 5 est une vue en perspective schématique d'une autre forme d'exécution de l'invention;
- la figure 6 est une représentation simplifiée de la boîte mâle de la forme d'exécution de la figure 5; - les figures 7 et 8 sont des vues schématiques en détail d'une poignée, respectivement en position déverrouillée et en position verrouillée; <EMI ID=2.1> 

  
détail d'une autre forme d'exécution de poignée, respectivement, en position déverrouillée, en position intermédiaire et en position verrouillée.

  
Description détaillée

  
A la figure, on a représenté la boîte à outils 1 de la présente invention à l'état ouvert, c'est-à-dire la boîte mâle déposée sur la boîte femelle 5.

  
La boîte femelle 5 présente une forme essentiellement parallélipipédique dont les faces avant, arrière et latérales sont ajourées. De plus, la boîte femelle 5 comporte à sa partie inférieure un caisson 7 destiné à recevoir des outils lourds tels qu'une foreuse, une scie sauteuse, etc. Ledit caisson 7 fait avantageusement saillie sur les faces avant et arrière en vue d'élargir la base de la boîte à outils pour en assurer une meilleur stabilité et en vue de former une marche d'escabeau.

  
Avantageusement, l'une au moins des faces frontales 9 du caisson 7 est basculable et permet l'accès aux outils qui y sont contenus lorsque la boîte à outils est à l'état fermé, c'est-à-dire lorsque la boîte mâle 3 est logée dans la boîte femelle 5 (voir figure 3).

  
La boîte mâle 3 présente également une forme essentiellement parallélipipédique et est agencée de manière à pouvoir coulisser dans la boîte femelle 5 pour s'escamoter dans celle-ci jusqu'au niveau du caisson 7.

  
La boîte mâle 3 comporte également deux séries latérales 11 et 13 de tiroirs 15 agencés l'un au-dessous de l'autre, les deux séries 11 et 13 étant écartées l'une de l'autre. La face supérieure de la boîte mâle constitue le plan de travail 17 d'un établi et, lorsque la boîte mâle 3 est escamotée dans la boîte femelle 5, le couvercle de la boîte à outils. Elle peut également servir de dernière marche d'un escabeau. 

  
Avantageusement, le plan de travail 17 est muni d'une poignée escamotable 19 qui facilite le transport de ladite boîte à outils 1 conforme à la présente invention. Ledit plan de travail 17 peut également être ajouré ou comporter une plaque en bois insérée ou de recouvrement.

  
Dans chaque série de tiroirs 11 et 13, il est prévu à la partie supérieure, un emplacement vide 21 destiné à faciliter le montage d'un étau ou d'un serre-joint, par exemple.

  
La boîte mâle 10 comporte encore dans l'espacement compris entre les deux séries de tiroirs 11 et 13, un bac amovible et basculable 23.

  
Conformément à l'invention et selon une forme d'exécution préférée, la boîte femelle 5 comporte, à la partie supérieure de ses faces latérales, un moyen de verrouillage 25. En position verrouillée, telle que représentée à la figure 1, ce moyen de verrouillage sert d'appui à la boîte mâle 3 et, en position déverrouillée (représentée en traits interrompus à la figure 2), il dégage l'ouverture pratiquée dans la face supérieure de la boîte femelle 5 de manière à permettre le coulissement de la boîte mâle 3 dans la boîte femelle 5.

  
Comme on peut le voir aux figures 1 et 2, ledit moyen de verrouillage consiste en un élément de support 27 agencé sur l'extrémité d'une feuille flexible 29 faisant l'effet de ressort, dont l'extrémité opposée 31 est solidarisée à la paroi latérale de la boîte femelle. Selon la variante d'exécution représentée, ladite feuille ressort est encastrée entre deux feuilles 33 et 35 essentiellement parallèles qui font partie de la paroi de la boîte femelle et est bloquée entre celles-ci par des ergots 37 venant se loger dans des évidements correspondants pratiqués dans l'une au moins des feuilles 35 ou 37.

  
Tout autre moyen de solidarisation connu en soi peut également être prévu. De manière analogue, un autre moyen permettant d'obtenir l'effet ressort peut aussi convenir.

  
Selon les figures, le moyen de verrouillage est prolongé vers l'extérieur de manière à former une poignée 39.

  
En vue de garantir un assemblage stable de la boîte mâle sur la boîte femelle et de permettre un travail en sécurité de l'utilisateur, on peut prévoir des moyens de sécurisation connus en soi (non représentés). Toutefois, ledit moyen de verrouillage peut aussi servir de sécurisation de l'ensemble à l'état ouvert de la boîte à outils. On peut pour ce faire prévoir une languette orientée essentiellement parallèlement à l'élément de support 27 et reliée à celuici à hauteur ou à distance de la face supérieure de l'élément de support, languette destinée à s'engager dans une rainure correspondante pratiquée dans la paroi latérale de la boîte mâle 3 (figure 4).

  
De manière similaire, ledit moyen de verrouillage peut également servir de verrouillage de la boîte mâle 3 à l'intérieur de la boîte femelle 5 dans la position emboîtée.

  
On peut également prévoir l'agencement de roulettes sur l'une au moins des arêtes inférieures de la boîte femelle. Avantageusement, ces roulettes sont solidarisées à ladite boîte femelle selon un angle calculé de manière telle que les roulettes ne sont pas en contact avec la surface sur laquelle repose la face inférieure de la boîte femelle, mais qu'elles entrent en contact avec ladite surface lorsque ladite boîte femelle est inclinée, notamment à l'aide d'une poignée appropriée, avantageusement agencée du côté opposé à l'arête équipée des roulettes.

  
En référence à la figure 5, on a représenté une autre forme d'exécution de poignée répondant aux critères de la présente demande. En traits pleins, on a représenté la partie mâle 3 emboîtée dans la partie femelle 5, les poignées étant en position de verrouillage. En traits interrompus, on a représenté la boîte mâle 3 retirée déposée sur la boîte femelle, les poignées 25 servant de moyen de verrouillage. Les poignées 25 sont également représentées en position déverrouillées (traits interrompus).

  
Conformément aux figures 7 et 8 les poignées 25 viennent s'encastrer en position verrouillée dans des encoches correspondantes 51 et 53 pratiquées dans la partie mâle 3 sur chacun des côtés, respectivement à la partie supérieure et à la partie inférieure.

  
Lesdites poignées peuvent ainsi être maintenues en position de verrouillage par des aimants permanents logés par exemple dans le fond de l'encoche 51, 53 de la boîte mâle 3, avec une partie magnétisable solidaire de chacune des poignées 25.

  
En variante, on peut également prévoir une lame de ressort à déformation 55 logée dans les poignées 25 et prenant appui dans la partie fixe comportant la poignée mobile 25. On peut également combiner l'une ou plusieurs des variantes susmentionnées, notamment les variantes des figures 4 et 9 à 11 avec la variante des figures 7 et 8.

  
On constate que les diverses formes d'exécution permettent une utilisation de la boîte à outils comme établi ou escabeau avec la partie mâle agencée sur la partie femelle, sans qu'il ne soit nécessaire d'imprimer un demi-tour à la boîte mâle pour pouvoir l'appuyer sur la boîte femelle. En outre, les rainures intérieures de la boîte femelle ne sont plus nécessaires. 

REVENDICATIONS

  
1. Boîte à outils comportant une boîte mâle (3) et une boîte femelle (5) dans laquelle la boîte mâle (3) est agencée de manière coulissable, la boîte femelle (5) étant munie de deux parois frontales opposées, ajourées et présentant un caisson inférieur (7), ladite boîte mâle (3) comportant un plan de travail (17) formant sa paroi supérieure et le couvercle de la boîte à outils (1) à l'état fermé et comportant éventuellement encore une ou plusieurs séries de tiroirs (11, 13) et/ou un bac basculable et amovible (23), caractérisée en ce qu'elle est équipée d'au moins un moyen de verrouillage (25) qui, en position verrouillée, sert d'appui à la boîte mâle (3) retirée, déposée sur la boîte femelle (5) et qui, en position déverrouillée, permet le coulissement de la boîte mâle (3) dans la boîte femelle (5).



  TRANSFORMABLE TOOLBOX

  
 <EMI ID = 1.1>

  
Subject of the invention

  
The present invention relates to a toolbox which can be transformed into a workbench which can also serve as a stepladder.

State of the art

  
From documents BE-A-903866 and WO 88/20176, there is known a toolbox of the aforementioned type which comprises a male box and a female box in which the male box is arranged in a sliding manner, the female box is provided with two perforated opposite walls comprising a lower box and on the other two opposite walls, grooves and internal guide ribs, the male box provided with two opposed perforated walls being provided on two opposite walls, ribs and external guide grooves which can be engaged in the grooves and guide ribs of the female box, for a position of the male box relative to the female box, said ribs and guide grooves being arranged in such a way that, for a position offset by 180 [deg.] relative to the former,

   the male box rests on the corresponding walls of the female box, said male box also comprising two lateral series of drawers arranged one below the other, spaced apart from each other, as well as a worktop forming the upper wall of the male box and the cover of the toolbox in the closed state. The lower box of the female box advantageously protrudes slightly from the female box and can thus serve as the bottom step of a stepladder, the base of the male box deposited on the female box, being able to serve as a second step and the worktop of third step.

  
Aims of the invention

  
In certain use cases, it may be preferable for the tool box to allow the male box to be removed from the female box and deposited on said female box without the need to rotate 180 [deg .] of the male box relative to the female box to constitute a stepladder or step.

  
It is advantageous to ensure, in this case, that the male box can be securely attached to the female box.

  
We also aim to reduce the amount of material required to make the box.

  
Essential elements of the invention

  
According to the present invention, the tool box comprising a male box and a female box in which the male box is arranged in a sliding manner, the female box being provided with two opposite perforated front walls and having a lower box, said male box comprising a work surface forming its upper wall and the cover of the tool box in the closed state and possibly also comprising one or more series of drawers and / or a tiltable and removable tray, is equipped with at least one locking means which, in the locked position, serves as a support for the removed male box deposited on the female box and which, in the unlocked position allows the male box to slide into the female box.

  
As a result, it is no longer necessary to provide grooves and guide ribs which complicate the manufacture of the injection mold in particular and that it is now possible to design perforated side walls, in particular the side walls of the female box. This has the advantage of less material consumption.

  
According to a preferred embodiment, said locking means is arranged at the upper part of the female box, preferably on the side faces.

  
Advantageously, said locking means can also serve to lock the male box inside the female box, in the nested (that is to say closed) position.

  
In order to guarantee a stable assembly of the male box on the female box and to allow the user to work in safety using the assembly as a stepladder for example, it is also possible to provide securing means known per se such as quick release devices, including knee pads.

  
According to a particularly preferred embodiment, the locking means can also serve as a securing means which prevents separation of the male box from the female box when the first is mounted on the second, when used as a stepladder, by example.

  
Advantageously, said locking means may consist of a support element arranged in a movable manner, preferably under the effect of a spring, relative to at least one of the walls of the female box, preferably in the two walls. opposite sides, said support element possibly being provided with a handle and bearing, at least in the locked state, on the essentially vertical walls of the female box.

  
Brief description of the figures

  
Other details and variants will appear in the description of the drawings in which:
- Figure 1 is a perspective view of the toolbox according to the invention, in the open state;
- Figure 2 is a schematic view of the detail of the locking means of the toolbox of Figure 1;
- Figure 3 is a schematic view of another detail;
- Figure 4 is a schematic view of a variant;
- Figure 5 is a schematic perspective view of another embodiment of the invention;
- Figure 6 is a simplified representation of the male box of the embodiment of Figure 5; - Figures 7 and 8 are schematic detailed views of a handle, respectively in the unlocked position and in the locked position; <EMI ID = 2.1>

  
detail of another embodiment of the handle, respectively, in the unlocked position, in the intermediate position and in the locked position.

  
detailed description

  
In the figure, the toolbox 1 of the present invention is shown in the open state, that is to say the male box deposited on the female box 5.

  
The female box 5 has an essentially parallelipiped shape, the front, rear and side faces of which are perforated. In addition, the female box 5 has at its lower part a box 7 intended to receive heavy tools such as a drill, a jigsaw, etc. Said box 7 advantageously protrudes from the front and rear faces in order to widen the base of the tool box to ensure better stability and in order to form a step ladder.

  
Advantageously, at least one of the front faces 9 of the box 7 is tiltable and allows access to the tools contained therein when the tool box is in the closed state, that is to say when the male box 3 is housed in the female box 5 (see Figure 3).

  
The male box 3 also has an essentially rectangular shape and is arranged so that it can slide in the female box 5 to retract therein as far as the box 7.

  
The male box 3 also comprises two lateral series 11 and 13 of drawers 15 arranged one below the other, the two series 11 and 13 being spaced from one another. The upper face of the male box constitutes the work surface 17 of a workbench and, when the male box 3 is retracted into the female box 5, the cover of the tool box. It can also be used as the last step of a stepladder.

  
Advantageously, the work surface 17 is provided with a retractable handle 19 which facilitates the transport of said tool box 1 in accordance with the present invention. Said work plan 17 can also be perforated or include an inserted or covered wooden plate.

  
In each series of drawers 11 and 13, there is provided at the upper part, an empty location 21 intended to facilitate the mounting of a vice or a clamp, for example.

  
The male box 10 also includes, in the space between the two series of drawers 11 and 13, a removable and tiltable tray 23.

  
According to the invention and according to a preferred embodiment, the female box 5 comprises, at the upper part of its lateral faces, a locking means 25. In the locked position, as shown in FIG. 1, this means of locking serves as support for the male box 3 and, in the unlocked position (shown in broken lines in FIG. 2), it releases the opening made in the upper face of the female box 5 so as to allow the box to slide male 3 in female box 5.

  
As can be seen in Figures 1 and 2, said locking means consists of a support member 27 arranged on the end of a flexible sheet 29 acting as a spring, the opposite end 31 of which is secured to the side wall of the female box. According to the variant shown, said spring sheet is embedded between two sheets 33 and 35 essentially parallel which form part of the wall of the female box and is locked between them by lugs 37 which are received in corresponding recesses made in at least one of sheets 35 or 37.

  
Any other means of joining known per se can also be provided. Similarly, another means for obtaining the spring effect may also be suitable.

  
According to the figures, the locking means is extended outwards so as to form a handle 39.

  
In order to guarantee a stable assembly of the male box on the female box and to allow the user to work in safety, it is possible to provide securing means known per se (not shown). However, said locking means can also serve to secure the assembly in the open state of the toolbox. To do this, it is possible to provide a tongue oriented essentially parallel to the support element 27 and connected to it at a height or at a distance from the upper face of the support element, tongue intended to engage in a corresponding groove made in the side wall of the male box 3 (Figure 4).

  
Similarly, said locking means can also serve to lock the male box 3 inside the female box 5 in the nested position.

  
One can also provide the arrangement of rollers on at least one of the lower edges of the female box. Advantageously, these rollers are secured to said female box at an angle calculated so that the rollers are not in contact with the surface on which the underside of the female box rests, but that they come into contact with said surface when said female box is inclined, in particular using a suitable handle, advantageously arranged on the side opposite to the edge equipped with the rollers.

  
Referring to Figure 5, there is shown another embodiment of handle meeting the criteria of this application. In solid lines, the male part 3 is shown fitted into the female part 5, the handles being in the locked position. In dashed lines, there is shown the removed male box 3 deposited on the female box, the handles 25 serving as locking means. The handles 25 are also shown in the unlocked position (broken lines).

  
In accordance with FIGS. 7 and 8, the handles 25 are fitted in the locked position in corresponding notches 51 and 53 formed in the male part 3 on each of the sides, respectively at the upper part and at the lower part.

  
Said handles can thus be held in the locking position by permanent magnets housed for example in the bottom of the notch 51, 53 of the male box 3, with a magnetizable part secured to each of the handles 25.

  
As a variant, it is also possible to provide a deformation spring leaf 55 housed in the handles 25 and bearing on the fixed part comprising the movable handle 25. It is also possible to combine one or more of the above-mentioned variants, in particular the variants of the figures. 4 and 9 to 11 with the variant of FIGS. 7 and 8.

  
It can be seen that the various embodiments allow the toolbox to be used as a workbench or stepladder with the male part arranged on the female part, without it being necessary to print a half-turn on the male box to ability to press on female box. In addition, the inner grooves of the female box are no longer necessary.

CLAIMS

  
1. Tool box comprising a male box (3) and a female box (5) in which the male box (3) is slidably arranged, the female box (5) being provided with two opposite front walls, perforated and having a lower box (7), said male box (3) comprising a work surface (17) forming its upper wall and the cover of the tool box (1) in the closed state and possibly also comprising one or more series of drawers (11, 13) and / or a tiltable and removable container (23), characterized in that it is equipped with at least one locking means (25) which, in the locked position, serves as a support for the box male (3) removed, placed on the female box (5) and which, in the unlocked position, allows the male box (3) to slide into the female box (5).


    

Claims (1)

2. Boîte à outils selon la revendication 1 caractérisée en ce que ledit moyen de verrouillage (25) sert également de verrouillage de la boîte mâle (3) à l'intérieur de la boîte femelle (5) dans la position emboîtée. 2. Tool box according to claim 1 characterized in that said locking means (25) also serves to lock the male box (3) inside the female box (5) in the nested position. 3. Boîte à outils selon la revendication 1 ou 2 caractérisée en ce qu'elle est équipée de moyens de sécurisation connus en soi. 3. Toolbox according to claim 1 or 2 characterized in that it is equipped with securing means known per se. 4. Boîte à outils selon la revendication 1 ou 2 caractérisée en ce que le moyen de verrouillage (25) sert de moyen de sécurisation par emboîtement dans une encoche correspondante (51, 53) pratiquée dans la boîte mâle (3). 4. Tool box according to claim 1 or 2 characterized in that the locking means (25) serves as a means of securing by fitting into a corresponding notch (51, 53) formed in the male box (3). 5. Boîte à outils selon l'une quelconque des revendications 1 à 4 caractérisée en ce que le moyen de verrouillage (25) est agencé à la partie supérieure de la boîte femelle (5), de préférence sur les faces latérales. 5. Tool box according to any one of claims 1 to 4 characterized in that the locking means (25) is arranged at the upper part of the female box (5), preferably on the side faces. 6. Boîte à outils selon la revendication 5 caractérisée en ce que le moyen de verrouillage (25) consiste essentiellement en un élément de support (27) agencé de manière déplaçable, de préférence sous l'effet d'un ressort, par rapport à l'une au moins des parois de la boîte femelle 6. Tool box according to claim 5 characterized in that the locking means (25) consists essentially of a support element (27) arranged in a movable manner, preferably under the effect of a spring, relative to the '' at least one of the walls of the female box (5), de préférence dans les deux parois latérales opposées, ledit élément de support (27) étant éventuellement muni d'une poignée (39) et prenant appui au moins dans l'état de verrouillage, sur les parois essentiellement verticales de la boîte femelle (5). (5), preferably in the two opposite side walls, said support element (27) possibly being provided with a handle (39) and bearing at least in the locked state, on the essentially vertical walls of the box female (5). 7. Boîte à outils selon la revendication 6 caractérisée en ce que ledit élément de support (27) est agencé sur l'extrémité d'une feuille flexible (29) faisant effet de ressort, dont l'extrémité opposée (31) est solidarisée à la paroi correspondante de la boîte femelle 7. Toolbox according to claim 6 characterized in that said support element (27) is arranged on the end of a flexible sheet (29) acting as a spring, the opposite end (31) of which is secured to the corresponding wall of the female box (5) . (5). 8. Boîte à outils selon la revendication 6 caractérisée en ce que ledit moyen de verrouillage (25) est équipé d'une lame de ressort à déformation (55) logée dans ledit moyen de verrouillage et prenant appui dans la partie fixe (5) comportant le moyen de verrouillage (25). 8. Toolbox according to claim 6 characterized in that said locking means (25) is equipped with a deformation spring leaf (55) housed in said locking means and bearing in the fixed part (5) comprising the locking means (25). 9. Boîte à outils selon l'une quelconque des revendications 3 à 8 caractérisée en ce que le moyen de verrouillage (25) déplaçable est sécurisé dans une encoche correspondante (51, 53) pratiquée dans la boîte mâle (3) par un aimant permanent dont une partie est logée dans le fond de l'encoche correspondante (51, 53) et l'autre partie est logée dans la poignée (25). 9. Tool box according to any one of claims 3 to 8 characterized in that the movable locking means (25) is secured in a corresponding notch (51, 53) formed in the male box (3) by a permanent magnet part of which is housed in the bottom of the corresponding notch (51, 53) and the other part of which is housed in the handle (25). 10. Boîte à outils selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisée en ce qu'elle est équipée de roulettes montées sur l'une au moins des arêtes inférieures de la boîte femelle selon un angle calculé de manière telle que lesdites roulettes ne sont pas en contact avec la surface inférieure de la boîte femelle, mais qu'elles entrent en contact avec ladite surface lorsque l'on incline ladite boîte femelle, notamment à l'aide d'une poignée agencée du côté opposé à l'arête équipée desdites roulettes. 10. Tool box according to any one of the preceding claims, characterized in that it is equipped with rollers mounted on at least one of the lower edges of the female box at an angle calculated so that said rollers are not in contact with the lower surface of the female box, but that they come into contact with said surface when said female box is tilted, in particular by means of a handle arranged on the side opposite the edge equipped with said rollers .
BE9000040A 1989-08-29 1990-01-12 Convertible tool box BE1003286A6 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9000040A BE1003286A6 (en) 1989-08-29 1990-01-12 Convertible tool box

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE8900920 1989-08-29
BE9000040A BE1003286A6 (en) 1989-08-29 1990-01-12 Convertible tool box

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1003286A6 true BE1003286A6 (en) 1992-02-18

Family

ID=25662470

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9000040A BE1003286A6 (en) 1989-08-29 1990-01-12 Convertible tool box

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1003286A6 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0784019B1 (en) Angular fastening device
FR2476329A1 (en) BOX FOR SAME SIZE VIEWS
CA2764770C (en) Assembly of stackable transport trunks
FR2498357A1 (en) MAGNETIC MEMORY MEMORY STORAGE CABINET
FR2870152A1 (en) MULTI-PURPOSE FOLDING KNIFE
WO1988010176A1 (en) Transformable tool-box
FR2924474A1 (en) FOLDING / LOCKING SYSTEM FOR TROTTINETTE
FR2794701A1 (en) DEVICE FOR RETAINING AND ARTICULATING A REMOVABLE REAR SHELF OF A MOTOR VEHICLE
FR2987240A1 (en) CASE FOR PROTECTING AT LEAST TWO CREDIT CARDS OR THE LIKE
FR3108487A1 (en) REMOVABLE HANDLE EQUIPPED WITH A MOBILE LOCK
BE1003286A6 (en) Convertible tool box
FR2628251A3 (en) Modular box for cassettes and compact discs - uses alternate fixed and retractable walls to allow insertion of either size box and has springs and releases to assist withdrawal
EP0296303B1 (en) Transformable tool box
EP1696771B1 (en) Device for displaying a range of objects
FR2980423A1 (en) DEVICE FOR FASTENING A ROOF BAR OF A MOTOR VEHICLE AND ARRANGEMENT OF ROOF BARS ASSEMBLED BY SUCH A DEVICE FOLLOWING SEVERAL CONFIGURATIONS
EP3649891B1 (en) Articulation part for a table
FR2689959A1 (en) Docking foot fitted with a lock.
EP2065310A1 (en) Container for detached automobile parts
CA1292269C (en) Convertible tool box
FR2774055A3 (en) Lockable, rotatable device for connecting handgrips of foldable push-chair to its frame
EP1694172B1 (en) Device for displaying objects
CH678047A5 (en) Card dispenser
EP0171353A2 (en) Sheet dispensing device
FR2796535A1 (en) Adjustable height shelves support comprises two opposite racks with crenellations separated by grooves with batten between and engaging racks
WO2003079843A2 (en) Bag which can be converted into a work station

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: HERDIES JULIEN

Effective date: 19920131