BE1002085A6 - Heat recovery device - Google Patents

Heat recovery device Download PDF

Info

Publication number
BE1002085A6
BE1002085A6 BE8800766A BE8800766A BE1002085A6 BE 1002085 A6 BE1002085 A6 BE 1002085A6 BE 8800766 A BE8800766 A BE 8800766A BE 8800766 A BE8800766 A BE 8800766A BE 1002085 A6 BE1002085 A6 BE 1002085A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
recovery device
heat recovery
stove
cylindrical wall
smoke
Prior art date
Application number
BE8800766A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Malcorps Gaston
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Malcorps Gaston filed Critical Malcorps Gaston
Priority to BE8800766A priority Critical patent/BE1002085A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1002085A6 publication Critical patent/BE1002085A6/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24BDOMESTIC STOVES OR RANGES FOR SOLID FUELS; IMPLEMENTS FOR USE IN CONNECTION WITH STOVES OR RANGES
    • F24B7/00Stoves, ranges or flue-gas ducts, with additional provisions for convection heating 
    • F24B7/005Flue-gas ducts

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Solid-Fuel Combustion (AREA)

Abstract

Heat recovery device intended to be fitted on a furnace, consisting of anessentially cylindrical thin caisson (1) wherein the combustion fumes aredistributed before passing into a flue (21). The caisson is equipped with abrush (29) that can be actuated using a crank (31) and held in the idleposition by a stabilisation weight (33).<IMAGE>

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   DISPOSITIF DE RECUPERATION DE CHALEUR 
La présente invention est relative à un dispositif de récupération de chaleur destiné à être monté sur un poê-   le, notamment un poêle à bois ; concerne également un   poêle équipé d'un tel dispositif de récupération. 



   On connaît des poêles à bois équipés de dispositif de récupération de chaleur des fumées dans lesquels la récu- pération s'effectue avec un rendement réduit ou dont le ré- cupérateur s'encrasse par les suies contenues dans les fu- mées. 



   Le but de la présente invention consiste à fournir un dispositif de récupération de chaleur qui est de cons- truction simple, peu onéreux et efficace et qui peut être adapté et monté sur un poêle, notamment un poêle à bois. 



   Selon la présente invention, le dispositif de ré- cupération de chaleur consiste en un caisson essentiellement cylindrique ovale, concave ou convexe de faible épaisseur dans lequel se répartissent les résidus des fumées de com- bustion avant de passer dans un conduit de cheminée. 



   Selon une première variante d'exécution, les fu- mées de combustion sont admises par la paroi cylindrique et évacuées, à une partie opposée à l'admission, par la pa- roi cylindrique et/ou l'une des parois circulaires planes vers un conduit de cheminée, le dispositif de récupération étant monté sur chant sur l'orifice d'évacuation des fumées de combustion du poêle. 



   Selon une deuxième variante d'exécution, les fu- mées de combustion sont admises par une paroi circulaire plane et évacuées par la paroi circulaire plane opposée de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 manière décalée par rapport à l'admission et/ou par la paroi cyclindrique, le dispositif de récupération étant monté ho- rizontalement sur l'orifice d'évacuation des fumées de com- bustion du poêle. 



   Grâce à l'agencement du dispositif de récupération de chaleur conforme à l'invention sur le poêle, les fumées balayent les surfaces d'échange¯avant de passer dans le con- duit de cheminée. 



   Avantageusement, ledit dispositif de récupération comporte un répartiteur de fumées qui dérive les fumées de telle sorte qu'elles se répartissent essentiellement dans tout le dispositif de récupération. 



   En vue d'empêcher un dépôt important de suies et goudrons   rebrûlés   sur les parois internes du dispositif de récupération, dépôt qui réduit la section de passage des fumées et qui diminue l'efficacité de l'échange thermique, le dispositif de récupération conforme à la présente inven- tion est muni d'une brosse ou d'un racloir de nettoyage agencé selon un rayon ou un diamètre du dispositif de récu- pération, une manivelle extérieure étant reliée à ladite brosse ou racloir, en vue de le faire tourner sur l'axe du dispositif de récupération. Dans le cas d'un dispositif con- forme à l'invention monté sur chant, il, est avantageux de prévoir une brosse de nettoyage s'étendant sur un rayon du- dit caisson cylindrique et munie, au-delà du point de rota- tion, d'un poids de stabilisation. 



   Notamment, dans le cas du dispositif monté sur chant, le conduit de cheminée consiste avantageusement en un tube fermé, par le haut, par un couvercle et, par le bas, par une clé d'obturation d'un passage vers le foyer du poê- le, ledit tube comportant au moins une ouverture d'évacua- tion latérale, et étant avantageusement accolé au dispositif de récupération. 



   Avantageusement, l'admission des fumées provenant du dispositif de récupération se fait à la partie supérieure dudit conduit de cheminée et l'évacuation se fait à la par- tie inférieure . 



   Par ailleurs, un filtre à fumées ou une chicane 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 peut encore être disposé dans le conduit de cheminée. 



   Ledit couvercle permet l'introduction d'un outil de nettoyage et la suie brossée des parois intérieures peut être récupérée dans le foyer. 



   Selon une forme d'exécution particulière de la présente invention, plusieurs dispositifs de récupération analogues peuvent être monté,s en parallèle, en série, c'est-à-dire l'un sur l'autre, sur un même poêle. 



   D'autres détails apparaîtront plus clairement à la lecture de la description qui suit, donnée à l'appui des dessins dans lesquels: - la figure 1 est une vue latérale d'un récupérateur confor- me à l'invention monté sur un poêle à bois; - la figure 2 est une vue de dos d'un assemblage conforme à la présente invention; - les figures 3,4 et 5 représentent d'autres formes d'exé- cution conformes à l'invention. 



   Dans les figures, des repères de référence identi- ques représentent des éléments identiques ou analogues. 



   Le dispositif de récupération 1 est monté sur un poêle à bois 3. Ce dernier est agencé de manière connue en soi et présente un corps 5 déposé sur le sol par l'intermé- diaire de pieds 7. Sur une face dudit .poêle est disposée une porte d'accès 9 qui peut être actionnée à l'aide d'une poignée 11 et qui est munie d'une ou plusieurs ouvertures d'admission d'air de combustion 13 dont une pour la combus- tion interne des matières 13 et l'autre 13' pour la postcom- buration des fumées. 



   Ledit poêle est surmonté d'un dispositif de récu- pération 1 emboîté en 15 sur l'ouverture d'évacuation des fumées du poêle à bois. 



   Ledit dispositif de récupération présente une for- me essentiellement cylindrique de faible hauteur par rapport au diamètre. Aux figures 1 et 2, le récupérateur cylindrique est monté sur chant, les fumées y pénètrent par la paroi cylindrique 17. 



   Les fumées se répartissent dans le volume cylin- drique et sont évacuées par le haut, au travers d'une 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ouverture d'évacuation 19 pratiquée dans une face plane cir- culaire qui communique avec un conduit de cheminée. 



   Selon la présente invention, le conduit de chemi- née 21 est accolé au dispositif de récupération et consiste en un tube obturé, par le haut, par un couvercle amovible 23 et, par le bas, par une clef 25. 



   Ledit tube 21 communique, à sa partie inférieure avec le foyer. Il peut encore comporter une ou plusieurs ouvertures d'évacuation des fumées 27,28. A la figure 1, l'ouverture 27 est obturée par un couvercle. 



   Le couvercle 23 permet l'introduction d'un outil de nettoyage, les suies étant récupérées dans le foyer, lors de l'ouverture de la clef 25. 



   Avantageusement, le dispositif de récupération est équipé d'une brosse de nettoyage 29 qui peut être ac- tionnée par une manivelle 31. Ladite brosse 29 est de préfé- rence maintenue en position de repos par un poids de stabi- lisation 33. 



   De préférence, le dispositif de récupération est équipé d'un répartiteur de fumées 35. 



   A la figure 3 on a représenté une autre forme d'exécution du dispositif de récupération conforme à la pré- sente invention. Dans ce cas, ledit dispositif de récupéra- tion est monté horizontalement, les fumées de combustion provenant du poêle à bois étant admises par la face circu- laire plane inférieure et évacuées par un conduit de chemi- née 21 agencé à la périphérie du récupérateur cylindrique. 



   A la figure 4, on a représenté deux dispositifs de récupération 1, 1' montés l'un au-dessus de l'autre rac- cordés en série ou disposés en parallèle. De cette manière, on obtient des surfaces d'échange encore plus importantes. 



   A la figure 5, on a représenté un poêle 3 dans lequel le dispositif de récupération horizontal est encastré et muni d'une brosse ou d'un racloir 29. Le conduit de che- minée 21 est équipé de chicanes 39 et d'une clé 25 pour la récupération des suies... etc. 



   Le dispositif de récupération peut être constitué de matériaux adéquats. On préfère, toutefois, l'utilisation 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'acier réfractaire qui permet une mise en oeuvre facile et une construction adéquate en évitant l'utilisation de briques réfractaires. 



   Le conduit de cheminée 21 peut encore être équipé d'un filtre de fumées 33 ou de chicanes adaptées au tirage réduisant le dép8t de suie dans la cheminée proprement dite.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   HEAT RECOVERY DEVICE
The present invention relates to a heat recovery device intended to be mounted on a stove, in particular a wood stove; also relates to a stove equipped with such a recovery device.



   Wood stoves are known which are equipped with a device for recovering heat from the fumes in which the recovery takes place with reduced efficiency or in which the recuperator is clogged with the soot contained in the fumes.



   The object of the present invention is to provide a heat recovery device which is of simple construction, inexpensive and efficient and which can be adapted and mounted on a stove, in particular a wood stove.



   According to the present invention, the heat recovery device consists of an essentially cylindrical oval, concave or convex box of small thickness in which the residues of combustion fumes are distributed before passing through a chimney flue.



   According to a first alternative embodiment, the combustion smoke is admitted by the cylindrical wall and evacuated, at a part opposite to the admission, by the cylindrical wall and / or one of the planar circular walls towards a chimney flue, the recovery device being mounted on edge on the combustion smoke evacuation orifice of the stove.



   According to a second alternative embodiment, the combustion smoke is admitted by a planar circular wall and evacuated by the opposite planar circular wall of

 <Desc / Clms Page number 2>

 offset from the inlet and / or via the cylindrical wall, the recovery device being mounted horizontally on the combustion fumes exhaust port of the stove.



   Thanks to the arrangement of the heat recovery device according to the invention on the stove, the fumes sweep the exchange surfaces ¯ before passing into the chimney flue.



   Advantageously, said recovery device includes a smoke distributor which diverts the smoke so that it is distributed essentially throughout the recovery device.



   In order to prevent a significant deposit of soot and tars being burnt on the internal walls of the recovery device, deposit which reduces the cross-section of the smoke and which decreases the efficiency of the heat exchange, the recovery device in accordance with present invention is provided with a brush or a cleaning scraper arranged according to a radius or a diameter of the recovery device, an external crank being connected to said brush or scraper, in order to rotate it on the axis of the recovery device. In the case of a device in accordance with the invention mounted on edge, it is advantageous to provide a cleaning brush extending over a radius of said cylindrical box and provided, beyond the point of rotation. tion, a stabilizing weight.



   In particular, in the case of the device mounted on edge, the chimney flue advantageously consists of a tube closed, from above, by a cover and, from below, by a key for closing a passage towards the hearth of the stove. the, said tube comprising at least one lateral evacuation opening, and advantageously being attached to the recovery device.



   Advantageously, the admission of the fumes from the recovery device takes place at the upper part of said chimney flue and the evacuation takes place at the lower part.



   In addition, a smoke filter or a baffle

 <Desc / Clms Page number 3>

 can also be placed in the chimney flue.



   Said cover allows the introduction of a cleaning tool and the soot brushed from the interior walls can be recovered in the hearth.



   According to a particular embodiment of the present invention, several similar recovery devices can be mounted, s in parallel, in series, that is to say one on the other, on the same stove.



   Other details will appear more clearly on reading the description which follows, given in support of the drawings in which: - Figure 1 is a side view of a recuperator according to the invention mounted on a stove wood; - Figure 2 is a back view of an assembly according to the present invention; - Figures 3,4 and 5 show other forms of execution according to the invention.



   In the figures, identical reference marks represent identical or analogous elements.



   The recovery device 1 is mounted on a wood stove 3. The latter is arranged in a manner known per se and has a body 5 deposited on the ground by means of feet 7. On one side of said stove is arranged an access door 9 which can be actuated using a handle 11 and which is provided with one or more combustion air intake openings 13 including one for the internal combustion of materials 13 and the other 13 'for the post-combustion of smoke.



   Said stove is surmounted by a recovery device 1 fitted at 15 onto the smoke evacuation opening of the wood stove.



   Said recovery device has an essentially cylindrical shape of small height with respect to the diameter. In FIGS. 1 and 2, the cylindrical recuperator is mounted on edge, the fumes penetrate there through the cylindrical wall 17.



   The fumes are distributed in the cylindrical volume and are discharged from the top, through a

 <Desc / Clms Page number 4>

 discharge opening 19 made in a circular planar face which communicates with a chimney flue.



   According to the present invention, the chimney duct 21 is attached to the recovery device and consists of a tube closed, from above, by a removable cover 23 and, from below, by a key 25.



   Said tube 21 communicates, at its lower part with the hearth. It may also include one or more smoke evacuation openings 27,28. In Figure 1, the opening 27 is closed by a cover.



   The cover 23 allows the introduction of a cleaning tool, the soot being recovered in the hearth, when the key 25 is opened.



   Advantageously, the recovery device is equipped with a cleaning brush 29 which can be actuated by a crank 31. Said brush 29 is preferably held in the rest position by a stabilizing weight 33.



   Preferably, the recovery device is equipped with a smoke distributor 35.



   FIG. 3 shows another embodiment of the recovery device according to the present invention. In this case, said recovery device is mounted horizontally, the combustion fumes coming from the wood stove being admitted by the lower planar circular face and discharged through a chimney duct 21 arranged at the periphery of the cylindrical recuperator. .



   In FIG. 4, two recovery devices 1, 1 ′ are shown, mounted one above the other, connected in series or arranged in parallel. In this way, even larger exchange surfaces are obtained.



   In Figure 5, there is shown a stove 3 in which the horizontal recovery device is embedded and provided with a brush or a scraper 29. The chimney duct 21 is equipped with baffles 39 and a key 25 for soot recovery ... etc.



   The recovery device can be made of suitable materials. We prefer, however, the use

 <Desc / Clms Page number 5>

 of refractory steel which allows an easy implementation and an adequate construction avoiding the use of refractory bricks.



   The chimney flue 21 can also be fitted with a smoke filter 33 or baffles adapted to the draft reducing the depot of soot in the chimney proper.


    

Claims (14)

REVENDICATIONS 1. Dispositif de récupération de chaleur destiné à être monté sur un poêle caractérisé en ce qu'il consiste en un caisson essentiellement cylindrique (1), ovale, con- cave ou convexe de faible épaisseur dans lequel se répartis- sent les résidus des fumées de combustion avant de passer dans un conduit de cheminée: CLAIMS 1. Heat recovery device intended to be mounted on a stove characterized in that it consists of an essentially cylindrical box (1), oval, concave or convex of small thickness in which the smoke residues are distributed combustion before passing through a chimney flue: 2. Dispositif de récupération de chaleur selon la revendication 1 caractérisé en ce qu'il comporte une ouverture d'admission (15) des fumées de combustion dans la paroi cylindrique (17) et une ouverture d'évacuation (19) à une partie opposée à l'ouverture d'admission, dans la pa- roi cylindrique (17) et/ou dans l'une des parois circulai- res planes. 2. heat recovery device according to claim 1 characterized in that it comprises an inlet opening (15) of combustion fumes in the cylindrical wall (17) and an outlet opening (19) at an opposite part at the intake opening, in the cylindrical wall (17) and / or in one of the planar circular walls. 3. Dispositif de récupération de chaleur selon la revendication 1 caractérisé en ce qu'il comporte une ouverture d'admission (15) des fumées de combustion dans une paroi circulaire plane et une ouverture d'évacuation dans la paroi circulaire plane opposée, à la périphérie de celle-ci et/ou dans la paroi cylindrique (17).  3. heat recovery device according to claim 1 characterized in that it comprises an intake opening (15) of the combustion fumes in a planar circular wall and an outlet opening in the opposite planar circular wall, to the periphery thereof and / or in the cylindrical wall (17). 4. Dispositif de récupération de chaleur selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'il comporte un répartiteur de fumées (35).  4. Heat recovery device according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises a smoke distributor (35). 5. Dispositif de récupération de chaleur selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'il comporte une brosse ou un racloir de nettoyage (29) agencé selon un rayon ou un diamètre dudit dispositif, une manivelle extérieure (31) étant reliée à ladite brosse en vue de la faire tourner sur l'axe dudit dispositif.  5. heat recovery device according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises a cleaning brush or scraper (29) arranged according to a radius or a diameter of said device, an external crank (31) being connected to said brush in order to rotate it on the axis of said device. 6. Dispositif de récupération de chaleur selon la revendication 5, caractérisé en ce que la brosse ou le racloir est muni d'un poids de stabilisation (33).  6. heat recovery device according to claim 5, characterized in that the brush or the scraper is provided with a stabilizing weight (33). 7. Dispositif de récupération de chaleur selon l'une quelconque des revendications 1, 2 et 4 à 6 caractéri- sé en ce qu'il est relié à un conduit de cheminée (21) qui consiste avantageusement en un tube fermé par le haut, par un couvercle (27) et, par le bas, par une clé d'obturation (25) d'un passage vers le foyer du poêle, ledit tube <Desc/Clms Page number 7> comportant au moins une ouverture d'évacuation latérale (27, 28).  7. heat recovery device according to any one of claims 1, 2 and 4 to 6, characterized in that it is connected to a chimney flue (21) which advantageously consists of a tube closed from above, by a cover (27) and, from below, by a closure key (25) of a passage towards the hearth of the stove, said tube  <Desc / Clms Page number 7>  having at least one side discharge opening (27, 28). 8. Dispositif de récupération de chaleur selon la revendication 7 caractérisé en ce que l'admission des fumées provenant du dispositif de récupération se fait à la partie supérieure (19) dudit conduit de cheminée 21 et l'évacuation se fait à la partie inférieure (28).  8. heat recovery device according to claim 7 characterized in that the admission of fumes from the recovery device is at the upper part (19) of said chimney flue 21 and the evacuation is at the lower part ( 28). 9. Dispositif de récupération de chaleur selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'il est raccordé à un conduit de cheminée (21) équi- pé d'un filtre de fumée (39) ou de chicanes.  9. Heat recovery device according to any one of the preceding claims, characterized in that it is connected to a chimney flue (21) equipped with a smoke filter (39) or baffles. 10. Poêle caractérisé en ce qu'il comporte au moins un dispositif de récupération de chaleur conforme à l'une quelconque des revendications 1 à 9.  10. Stove characterized in that it comprises at least one heat recovery device according to any one of claims 1 to 9. 11. Poêle selon la revendication 10 caractérisé en ce que le dispositif de récupération de chaleur (1) est monté sur chant, les fumées de combustion étant admises par la paroi cylindrique et évacuées par la paroi cylindrique et/ou l'une des parois circulaires planes verticales.  11. Stove according to claim 10 characterized in that the heat recovery device (1) is mounted on edge, the combustion fumes being admitted by the cylindrical wall and discharged by the cylindrical wall and / or one of the circular walls vertical planes. 12. Poêle selon la revendication 10 caractérisé en ce que le dispositif de récupération de chaleur (1) est monté horizontalement, les fumées de combustion étant admi- ses par la paroi circulaire plane inférieure et évacuées par l'autre paroi circulaire plane à la périphérie de celle- ci ou par la paroi cylindrique.  12. Stove according to claim 10 characterized in that the heat recovery device (1) is mounted horizontally, the combustion fumes being admitted by the lower planar circular wall and discharged by the other planar circular wall at the periphery from it or through the cylindrical wall. 13. Poêle selon l'une quelconque des revendica- tions 10 à 12 caractérisé en ce qu'il est surmonté de deux dispositifs de récupération de chaleur agencés l'un audessus de l'autre et raccordés en série ou disposés en parallèle .  13. Stove according to any one of claims 10 to 12 characterized in that it is surmounted by two heat recovery devices arranged one above the other and connected in series or arranged in parallel. 14. Poêle selon l'une quelconque des revendica- tions précédentes caractérisé en ce qu'il comporte une ou plusieurs entrées d'air (13, 13') disposées à l'entrée du circuit des fumées.  14. Stove according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises one or more air inlets (13, 13 ') arranged at the inlet of the smoke circuit.
BE8800766A 1988-07-01 1988-07-01 Heat recovery device BE1002085A6 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE8800766A BE1002085A6 (en) 1988-07-01 1988-07-01 Heat recovery device

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE8800766A BE1002085A6 (en) 1988-07-01 1988-07-01 Heat recovery device

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1002085A6 true BE1002085A6 (en) 1990-06-26

Family

ID=3883513

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE8800766A BE1002085A6 (en) 1988-07-01 1988-07-01 Heat recovery device

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1002085A6 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2010076417A2 (en) Fume box for a domestic heating appliance using solid fuel
BE1002085A6 (en) Heat recovery device
FR2849162A1 (en) Oven for cooking food, has vane connected to rotation axis such that air coming from air inlet penetrates directly inside circular trajectory of vane before being expelled into rest of chamber space
WO2010150095A1 (en) Cooking device
FR2660049A1 (en) DEVICE FOR COLLECTING THE SMOKE FROM A COMBUSTION CHAMBER IN ITS UPPER PART TO EVACUATE THEM DOWN.
CA2101917A1 (en) Device for extracting and storing residues, and corresponding filter cartridge
EP0271392B1 (en) Boiler using solid fuel, particularly a boiler using wood
FR2515022A1 (en) Portable gas stove for camping - has wind shield with chimney on top with stop ring and truncated cone shaped utensil
FR2914046A1 (en) GARDEN MULTIFUNCTION CHIMNEY: GARDEN BURNER, PIZZA OVEN, BARBECUE, SMOKER-DRYER
BE895220R (en) Flue gas heat recuperator - has rectangular duct with removable soot collector and heat exchanger suspended from removable top cover
EP0106832A2 (en) Heating apparatus convertible into a closed or open fire
FR2556821A1 (en) Heating apparatus of the inverted combustion type, used more particularly for open hearths
FR2887016A1 (en) Smoke deflector for closed combustion stove, has smoke turbulence unit arranged on inner side of walls and base, where unit generates turbulent circulation of smoke trapped in smoke retention volume cooperating with walls and base
FR2597197A1 (en) Combustion container of the stove type
EP0646444A1 (en) Hood for concrete mixer for the protection of the driving motor
EP0193433A1 (en) Heating system for a reverse draught fireplace
RU2169312C1 (en) Field furnace
CH665469A5 (en) TRANSPORTABLE STOVE.
EP0883782B1 (en) Heating apparatus
FR2547021A1 (en) TURBOCOMBUSTION FURNACE
FR2658590A2 (en) Device for recovering heat for a fireplace with a hearth
FR2975469A3 (en) STOVE BASE HAVING A STORAGE AREA
FR2544468A1 (en) Heating apparatus comprising a heat recuperator
FR2711412A3 (en) Solid fuel furnace
FR2621805A1 (en) Compact barbecue

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: MALCORPS GASTON

Effective date: 19910731