BE1001928A3 - DEVICE FITTED TO A HOT WATER TO PREVENT THE LATTER dripping. - Google Patents

DEVICE FITTED TO A HOT WATER TO PREVENT THE LATTER dripping. Download PDF

Info

Publication number
BE1001928A3
BE1001928A3 BE8800841A BE8800841A BE1001928A3 BE 1001928 A3 BE1001928 A3 BE 1001928A3 BE 8800841 A BE8800841 A BE 8800841A BE 8800841 A BE8800841 A BE 8800841A BE 1001928 A3 BE1001928 A3 BE 1001928A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
water
chamber
jet pump
overflow
tap
Prior art date
Application number
BE8800841A
Other languages
French (fr)
Inventor
Franz Bogdanski
Robert Kreikenbohm
Heiner Kemper
Original Assignee
Stiebel Eltron Gmbh & Co Kg
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Stiebel Eltron Gmbh & Co Kg filed Critical Stiebel Eltron Gmbh & Co Kg
Application granted granted Critical
Publication of BE1001928A3 publication Critical patent/BE1001928A3/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D3/00Hot-water central heating systems
    • F24D3/10Feed-line arrangements, e.g. providing for heat-accumulator tanks, expansion tanks ; Hydraulic components of a central heating system
    • F24D3/1008Feed-line arrangements, e.g. providing for heat-accumulator tanks, expansion tanks ; Hydraulic components of a central heating system expansion tanks
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H1/00Water heaters, e.g. boilers, continuous-flow heaters or water-storage heaters
    • F24H1/18Water-storage heaters
    • F24H1/188Water-storage heaters with means for compensating water expansion

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Devices For Dispensing Beverages (AREA)
  • Cookers (AREA)

Abstract

Un dispositif équipant un chauffe-eau pour l'empêcher de goutter comporte une pompe à jet d'eau (12) et une chambre (13). En cas d'ouverture du robinet de puisage situé sur la voie d'écoulement de l'eau devant le réservoir d'eau la pompe à jet d'eau (12) aspire au niveau d'un orifice d'aspiration (14) de l'eau d'une chambre (13), alors qu'après fermeture du robinet de l'eau reflue par l'orifice d'aspiration dans la chambre (13). Pour éviter en service une sortie d'eau dans le milieu ambiant et une entrée d'air dans le réservoir d'eau, sans que la chambre (13) doive présenter un volume important, l'orifice d'aspiration (14) est obturé vis-à-vis du milieu ambiant lorsque l'eau est aspirée à partir de la chambre (13) et l'espace récepteur d'eau de la chambre (13) est obturé vis-à-vis du milieu ambiant lorsque la chambre (13) est remplie d'eau.A device fitted with a water heater to prevent it from dripping comprises a water jet pump (12) and a chamber (13). If the tap is opened on the water flow path in front of the water tank, the water jet pump (12) sucks at a suction port (14) of the water of a chamber (13), whereas after closing the tap of the water flow back through the suction orifice in the chamber (13). To avoid in service a water outlet in the ambient environment and an air inlet in the water tank, without the chamber (13) having to have a large volume, the suction orifice (14) is closed. vis-à-vis the ambient medium when the water is sucked from the chamber (13) and the water receiving space of the chamber (13) is closed vis-à-vis the ambient medium when the chamber (13) 13) is filled with water.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif equipant un chauffe-eau pour empêcher celui-ci de goutter 
La présente invention concerne un dispositif equipant un chauffe-eau pour empêcher celui-ci de goutter, au niveau de son trop-plein ouvert sur l'air ambiant, lors du   rechauffage   du réservoir d'eau, lequel dispositif comprend une pompe   ä   jet d'eau qui, montée dans l'amenée d'eau froide du reservoir d'eau, aspire, lors de 1'ouverture du robinet de puisage situe sur la voie de circulation d'eau devant le reservoir d'eau, de l'eau au niveau d'un orifice d'aspiration ä partir d'une chambre, tandis qu'après la fermeture du robinet de puisage de 1'eau reflue dans la chambre en passant par l'orifice d'aspiration. 



   Un dispositif de ce genre est décrit dans le modele   d'utilisé allemand n* 1969259.   Lors de l'ouverture du robinet de puisage de   1'eau   chaude est refoulée hors du réservoir en passant par le trop-plein. En mente temps un certain volume d'eau est aspira ä partir de la chambre en passant par un conduit d'aspiration. La chambre est située plus bas que le niveau d'eau dans le trop-plein. Lorsque l'on ferme le robinet de puisage de l'eau retourne dans la chambre sous la pression statique du niveau d'eau dans le trop-plein. Lorsque l'eau dans le reservoir est ensuite ä nouveau réchauffée, son volume augmente.

   Cela ne va cependant pas jusqu'à faire tomber de l'eau goutte   a   goutte du 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 trop-plein puisque le niveau d'eau dans le trop-plein se trouve abaissé par l'eau retournée dans la chambre. On évite ainsi ä l'utilisateur le désagrément de voir de l'eau dégoutter lors du réchauffage. En   meme   temps le risque accru d'entartrage du trop-plein,   1ié   ä l'eau tombant goutte ä goutte, se trouve réduit et une perte d'énergie est évitée. 



   Dans le cas du modèle   d'utilité a11emand n01169259   de l'eau peut sortir du dispositif en passant par un conduit   d'equilibrage de pression d'air   de la chambre lorsque le robinet de puisage est ouvert et le trop-plein est ferme po. ur une raison quelconque. Ceci est indesirable. En outre, par l'intermédiaire du conduit d'équilibrage l'eau dans la chambre est toujours en communication avec l'air ambiant dans la partie   inferieure   de l'espace de montage de l'appareil installe sous la robinetterie de puisage. Ceci doit être evite pour des raisons d'hygiene. En effet, par l'intermediaire du conduit   d'équilibrage   peuvent entrer dans la chambre des particules qui se déposent alors dans l'eau de la chambre et passent, lors de l'aspiration, dans le réservoir   d'eau.

   De plus,   une telle communication favorise des phénomènes de corrosion dans le reservoir d'eau. 



   Un autre inconvenient du dispositif connu consiste 
 EMI2.1 
 en ce que, dès que le robinet de puisage d'eau n'est pas fermé de façon parfaitement étanche, meme une seule fois, de l'eau, qui passe ä present ä l'insu de l'utilisateur goutte ä goutte dans le collecteur d'eau, finit par déborder celui-ci par exemple la nuit et peut ainsi causer des dégâts considérables. 



   La communication libre de la chambre avec l'air ambiant est particulièrement desavantageuse lorsque dans le cas d'un processus de puisage prolonge la chambre est videe par aspiration de sorte que de l'air ambiant entre directe- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ment dans le reservoir d'eau. Par le modèle d'utilité allemand   no1969259   on a certes cherché ä y remédier en prolongeant le conduit d'aspiration jusqu'au fond de la chambre et en choisissant le volume de la chambre suffisamtnent important, la puissance d'aspiration de la pompe ä jet d'eau étant en même temps suffisamment faible. Ceci suppose cependant un volume comparativement important de la chambre. 



  Or un tel volume est   indesirable pour   des raisons relevant de la construction. En outre, le conduit d'aspiration   s'é-   tendant jusqu'au fond de la chambre conduit ä une hauteur d'aspiration considérable. 



   Si dans le cas du dispositif selon le modele d'u-   utilité   allemand   n'*1969259 il n'est régl6   au niveau du robinet de puisage qu'un debit d'eau faible en comparaison du debit d'eau maximal, alors la pompe ä jet d'eau ou buse formant venturi ne produit aucun effet. Certes, ceci n'est guère gênant dans les cas où la chambre n'est que partiellement remplie en raison de son grand volume, puisqu'elle   presente   alors encore suffisamment d'espace libre pour recevoir l'eau de dilatation se produisant lors du réchauffement subsequent. Si, par contre, la chambre est pleine, alors après un réglage du robinet de puisage sur un debit tres faible l'eau refluant ensuite ä partir du trop-plein sortira de l'ouverture d'équilibrage.

   Ainsi les problèmes du   degouttement   se trouvent simplement   déplacés   du tropplein vers le   conduit d'equilibrage.   Dans le brevet allemand 21254 est certes décrite une buse formant injecteur d'air autorégulateur. Toutefois, avec celle-ci il s'agit simplement d'obtenir que de l'air soit insufflé en quantité plus ou moins importante et ä vitesse constante. 



   Dans le cas du dispositif selon le modèle d'utilite allemand   nO 1969259   la mise en service est   problémati-   que. En effet, apres le montage la chambre doit d'abord être remplie d'eau. Ceci peut certes se faire en fermant le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 trop-plein, le robinet de puisage étant ouvert. Cependant, un niveau d'eau desirable dans la chambre ne peut ainsi guère être obtenu. Si la chambre est remplie jusqu'à ce que de l'eau sorte par le conduit   d'equilibrage,   alors il faut s'attendre ä ce que de l'eau refluant en cours de fonctionnement ne tarde pas ä sortir du conduit d'équilibrage. 



   Dans le brevet allemand   n 704311   est décrite une pompe ä jet d'eau qui aspire du milieu ambiant de   l'air,   lequel forme dans le réservoir d'eau au niveau du tropplein un coussin d'air. Pour les raisons indiquées ceci n'est pas recommandable. 



   Le but de l'invention consiste ä proposer un dispositif du genre mentionné en premier et dans lequel en cours de fonctionnement aucune eau ne passe de la chambre dans le milieu ambiant, de l'air n'entre pas dans le   rester-   voir d'eau et dans lequel le volume d'eau de la chambre est faible, le dispositif étant en outre facile ä mettre en service. 



   Ce but est atteint selon l'invention, en ce qui concerne un dispositif équipant un chauffe-eau pour empêcher celui-ci de goutter, au niveau de son trop-plein ouvert sur le milieu ambiant, lors du réchauffage du   rester-   voir d'eau, lequel dispositif comprend une pompe ä jet d'eau qui, montée dans l'amende d'eau froide du réservoir d'eau, aspire, lors de l'ouverture du robinet de puisage   situe :

   su !'   la voie de circulation d'eau en amont le rdservoir, de l'eau au niveau d'un orifice d'aspiration à partir de la chambre,   tand is qu'après   la fermeture du robinet de puisage de l'eau reflue dans la chambre en passant par l'orifice d'aspiration, par le fait que l'orifice d'aspiration est obturé vis-à-vis du milieu ambiant tout au moins lorsque l'eau se trouve aspirée ä partir de la chambre et que l'espace récepteur d'eau de la chambre est obturé vis- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à-vis du milieu ambiant tout au moins lorsque la chambre   est remplie d'eau.   



   Une seconde maniere d'atteindre le but de   l'inven-   tion est caractérisée en ce que la pompe ä jet d'eau et de préférence également la chambre se trouvent, sur la voie de circulation d'eau, en aval de la robinetterie de puisage comportant le robinet de puisage, au-dessous de l'ouverture de sortie du trop-plein. Dans ce cas il communique avantageusement avec la pompe ä jet d'eau un tube intérieur   s té-   tendant ä travers le trop-plein en direction de l'ouverture de sortie de celui-ci et qui est entouré   ä   l'intérieur du trop-plein par une région formant au moins une partie du volume de la chambre, la chambre étant de préférence ouverte du côté de l'ouverture de sortie. 
 EMI5.1 
 



  Les deux solutions permettent chacune d 'obtenir que, d'une part, en cours de fonctionnement pratiquement aucun air ne passe dans le réservoir d'eau et que, d'autre part, aucune eau ne passe de la chambre dans le milieu ambiant. En outre, le volume de la chambre peut être comparativement reduit. En effet, l'espace disponible pour recevoir de l'eau dans la chambre n'a pas besoin de recevoir plus d'eau que la   quantite   maximale d'eau de dilatation produite lors du processus de réchauffement. 



   De plus, la mise en service du dispositif, après l'installation du chauffe-eau, ne requiert pas de mesures spéciales. 



   Quant ä la mise en oeuvre de chacune des deux solutions de l'invention la chambre peut, dans un groupe d'exemples de realisation, être formée d'un récipient ouvert seulement en direction de l'orifice d'aspiration de la pompe à jet d'eau. Ce récipient peut être soit un recipient ä volume constant oü l'aspiration de l'eau cree une dépres- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sion, soit un tube flexible. Dans le cas d'un récipient   Åa   paroi élastiquement deformable l'aspiration de l'eau a pour effet de réduire le volume du récipient ä l'encontre de l'action de sa force de reprise elastique. Le récipient peut également être forme d'un corps creux en forme de ballon. 



   Dans une forme de réalisation du dispositif ou la chambre est située sous le niveau d'eau du réservoir d'eau ou dans sa sortie la paroi du récipient, qui peut être form d'un soufflet, est avantageusement flexible de telle sorte que son volume diminue lors de l'aspiration de l'eau pour augmenter ä nouveau du fait que de l'eau y retourne lorsque le robinet de puisage est ferme. 



   Dans un autre groupe d'exemples de réalisation la chambre présente une ouverture d'équilibrage de pression d'air. Dans ce cas il est fixa dans la chambre un organe de séparation flexible qui sépare l'ouverture d'équilibrage hermétiquement de l'orifice d'aspiration et se déplace en fonction du niveau d'eau dans la chambre. L'organe de séparation flexible est une feuille mince, une vessie du genre ballon ou un soufflet. 



   Dans un autre exemple de réalisation il est monté dans la chambre un flotteur qui ferme, dans la position de   butee superieuret l'ouverture d'quilibrage de pression     d'air   et, dans sa position de butée inferieure, l'orifice d'aspiration, le flotteur pouvant avantageusement être guidé étroitement dans la chambre et être élastiquement déformable. 



   Le robinet de puisage permet de régler des débits tres différents, par exemple dans le domaine de   0, 5 l/min ä   5   l/min.   Pour obtenir que la pompe ä jet d'eau aspire encore de l'eau ä partir de la chambre pour un débit tres fai- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ble, sans qu'elle constitue un etranglement étroit pour des débits importants, la pompe ä jet d'eau comporte, dans une forme de réalisation   préférée   de l'invention, une piece formant buse, avantageusement montée sur un ressort ou   rea-   lisée en caoutchouc, qui se déplace en fonction du debit d'eau réglé au niveau du robinet de puisage de la pompe,

   le profil d'écoulement d'eau dans la pompe ä jet   d'eau êtant   plus étroit pour un debit d'eau relativement faible que pour un debit d'eau relativement important. Ainsi de   L'eau   est retirée de la chambre même pour de faibles débits d'eau, de sorte qu'après fermeture du robinet de puisage de l'eau reflue dans la chambre, après quoi l'espace disponible dans le trop-plein est suffisant pour recevoir l'eau de dilatation. La chambre   nla   donc pas besoin d'avoir des dimensions lui permettant de recevoir en supplément l'eau refluant après un processus de puisage avec un faible débit. 



   D'autres caractéristiques avantageuses du   disposi-   tif selon l'invention consistent en ce que le fond de la chambre se trouve ä peu près ä la hauteur de l'orifice d'aspiration de la pompe ä jet d'eau, en ce que le volume de la chambre représente sensiblement 3 % du volume du réservoir   d'eau, en   ce que la pompe ä jet d'eau et la chambre sont disposées à 1'intérieur d'une enveloppe du chauffe-eau ou en ce que la pompe à jet d'eau et la chambre forment un ensemble séparé. 



   Le dispositif mettant en oeuvre chacune des deux solutions peut être utilise pour des   chauffe-eau Åa trop-   plein ouvert qui sont destinés ä être montes sous le poste de puisage (appareil ä monter en dessous). Selon la solution mentionnee en premier il peut également être utilisé pour des chauffe-eau destines   ä etre montes   au-dessus du poste de puisage (appareil ä monter en dessus). 



   Dans le cas d'un dispositif qui comporte un tube 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 intérieur communiquant avec la pompe   ä   jet d'eau et passant par le   trop-ple in de faç on à   former autour de lui dans ce dernier une partie du volume de la chambre la pompe ä jet d'eau et le tube intérieur sont avantageusement être réalises en une pièce et l'action de la pompe à jet d'eau est obtenue du fait que dans le tube   interieur   est prevue une incision et qu'un segment de tube situe, pour un observateur regardant dans le sens d'écoulement,

   devant l'incision est enfonce pour former une section réduite par rapport au   diametre interieur du   tube intérieur ou bien ce segment de tube est éliminé et sur le tronçon de tube ainsi partiellement libéré dans la direction périphérique est monte un tuyau élastique. 



   D'autres formes de realisation avantageuses de l'invention sont décrites ci-après à l'aide d'exemples de realisation illustres aux dessins annexes sur lesquels : la figure 1 représente un chauffe-eau au-dessous d'un poste de puisage équipé   d'un   dispositif, monté ä   l'exterieur   du chauffe-eau, pour empecher celui-ci de goutter selon la première solution ; la figure 2 est une vue   schematique   correspondant ä la figure 1 ; la figure 3 représente un chauffe-eau auquel le 
 EMI8.1 
 dispositif est integer ; la figure 3a est une coupe suivant la ligne A-A de la figure 3 ; les figures 4 ä 7   representent   des exemples de réalisation du dispositif, la chambre du dispositif n'etant ouverte qu'en direction de la pompe ä jet d'eau ;

   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 les figures 8 et 9   representent   des exemples de réalisation dans lesquels la chambre présente une ouverture d'équilibrage de pression d'air et un organe séparateur flexible est monté dans la chambre la figure 10 représente un exemple de réalisation du dispositif avec un flotteur ; la   f igure   11 représente une forme de réalisation d'une pompe à jet d'eau avec un profil d'écoulement d'eau variable ;

   la figure 12 représente un exemple de réalisation de la seconde solution, le dispositif étant   integere   dans le 
 EMI9.1 
 tube de trop-plein au-dessus de la robinetterie de puisage i la figure 13 représente un exemple de réalisation de la seconde solution, le d'spositif étant interposé en tant que sous-ensemble séparé entre la robinetterie de puisage et le tube de trop-plein ; et la figure 13a represente une coupe suivant la ligne A-A selon la figure 13 ; et la figure 14 représente une variante de la pompe ä jet d'eau équipée d'un tube   interieur   raccordé. 



   Un chauffe-eau   ä   basse pression 1 est monté sous un poste de puisage 2 au niveau duquel est montee une robinetterie de puisage 3 avec un trop-plein 4. La robinetterie de puisage 3 comporte un robinet de puisage 5 au moyen duquel peut être réglé le débit   d'eau desire.   La robinetterie 
 EMI9.2 
 est munie d'un mitigeur 6 au moyen duquel peut être selectionne un rapport de mélange eau chaude/eau froide voulu. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   La robinetterie de puisage 3 communique par l'in-   termédiaire   d'une valve d'equerre 7 avec le réseau de distribution d'eau. A partir de cette robinetterie une amenée d'eau froide 9 mene dans un réservoir d'eau 8 du chauffeeau 1. A partir du réservoir d'eau 8   5'étend   un conduit d'eau chaude 10 ouvert en direction du trop-plein 4. 
 EMI10.1 
 



  Dans ou sur l'amenée d'eau froide 9 est mont selon les figures 1 ä 3 un dispositif 11 qui comporte une pompe ä jet d'eau 12 et une chambre 13. Dans l'exemple de réalisation de la figure 1 le dispositif 11 est monté ä   l'exterieur   du chauffe-eau 1. Ainsi des chauffe-eau 1 déjà installes peuvent également être transformés subséquemment en les équipant du dispositif selon l'invention. Dans l'exemple de réalisation de la figure 3 le dispositif 11 est intégré au chauffe-eau 1. Dans une autre forme de réalisation il serait   égaIement   possible d'intégrer la pompe ä jet d'eau 12 du dispositif 11 ä la robinetterie de puisage 3. La pompe ä jet d'eau 12 communique avec la chambre 13 par l'intermédiaire d'un orifice d'aspiration 14. 



   La pompe ä jet d'eau 12 et la chambre 13 se trouvent dans tous les exemples de réalisation décrits au-dessous du niveau d'eau qui s'établit dans la partie haute du trop-plein 4. On obtient ainsi que de l'eau puisse refluer   ä   partir du trop-plein 4 en passant par l'orifice d'aspiration 14 dans la chambre 13. Dans les exemples de réalisation selon les figures 4 ä 10 et 12,13 l'orifice d'aspiration 14 se trouve à peu pres ä la hauteur du fond de la chambre 13. De ce fait il suffit d'une faible puissance d'aspiration pour aspirer l'eau. Cette disposition n'est cependant pas obligatoire. En conséquence, dans l'exemple de réalisation de la figure 3 le fond de la chambre 13 est situé au-dessous de l'orifice d'aspiration 14. 



   Le volume de la chambre 13 est égal, dans la mesu- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 re où il peut recevoir de l'eau, à environ 3 % du volume du réservoir d'eau 8. 11 est donc ä peu près égal au volume dont l'eau contenue dans le réservoir d'eau 8 augmente lorsqu'elle est   portee   de la température d'eau froide à la température d'eau chaude. 



   Le mode de fonctionnement commun ä tous les exemples de réalisation est par exemple celui   decrit ci-des-   dessous. 



   Lorsqu'on ouvre le robinet de puisage 5 et règle le mitigeur 6 sur puisage d'eau chaude, de l'eau s'écoule par   11 amenée d'eau   froide 9. Cette eau refoule hors du réservoir 8 de   l'eau   chaude par l'intermediaire du conduit   d'eau   chaude 10 en direction du trop-plein 4. La pompe ä jet d'eau 12 montée, dans les exemples de réalisation des   figures l ä 3,   dans l'amenee d'eau froide 9 et, dans les exemples de réalisation des figures 12 et 13, dans le trop-plein 4 aspire de l'eau à partir de la chambre 13 par   l'intermediaire   de l'orifice d'aspiration 14. Dans ces conditions le dispositif 11 n'est soumis qu'ä la pression   d'écoulement   de   l'eau.   



   Lorsque le robinet de puisage 5 est fermé le dispositif 11 est exempt de la pression du   réseau. De l'eau   reflue ä partir du trop-plein 4, en passant par l'orifice d'aspiration 14, dans la chambre 13 sous l'effet de la pression statique de la colonne d'eau dans le trop-plein 4, de sorte que le niveau d'eau dans le trop-plein 4 ou dans le conduit d'eau chaude 10 s'abaisse en consequence. 



   Si l'eau froide amenée au réservoir d'eau 8 est alors   réchauffée   il se produit un accroissement de volume. Cette eau de dilatation peut alors   s'éleveur   dans le conduit d'eau chaude 10 et/ou dans le trop-plein 4 sans que pour autant de l'eau dégoutte au niveau de l'ouverture de sortie 

 <Desc/Clms Page number 12> 

   4'du   trop-plein 4. 



   Des chauffe-eau   1 montés   au-dessus du poste de puisage 2 presentent, dans le cas des figures 1 à 3, eux aussi ce   meme   mode de fonctionnement. Dans ce cas le niveau d'eau dans le réservoir 8 s'abaisse lorsque l'eau reflue dans la chambre 13. 



   Si seule de l'eau froide est puisee, alors il ne 
 EMI12.1 
 s'écoule pas d'eau par l'amenée d'eau froide 9 ni, dans les exemples de réalisation des figures 1 ä 3, par la pompe ä jet d'eau 12. Celle-ci se trouve donc hors d'action. En conséquence, il ne retourne pas d'eau dans la chambre 13. 



  Ceci n'est pas non plus   necessaire   puisqu'aucune eau froide n'etait amenee au réservoir 8, de sorte qu'en general il n'y a pas lieu de compter avec un chauffage subsequent ni, par conséquent, avec de l'eau de dilatation. Afin d'éviter dans des cas particuliers que par un puisage d'eau froide un niveau d'eau abaissé dans le conduit d'eau chaude 10 ne soit élevé il peut être monté dans le trop-plein 4 un tuyau additionnel 15 (voir la figure 2) qui est en communication avec le conduit d'eau chaude 10. On obtient ainsi que de l'eau ne retourne dans la chambre 13 qu'après un puisage d'eau chaude. Dans le cas de chauffe-eau montés au-dessus de la robinetterie de puisage 3 on peut se dispenser de cette mesure.

   En effet, dans ces derniers il n'y a de toute façon pas de risque de voir de   1'eau   entrer dans le   reser-   voir 8 en cas de puisage d'eau froide. 



   Dans les exemples de réalisation selon les figures 12 et 13   c'est egalement   en cas de puisage d'eau froide que de l'eau s'écoule par la pompe ä jet d'eau 12 de sorte que dans ce cas aussi de liteau est aspirée ä partir de la chambre 13. 



   Dans les exemples de réalisation selon les figures 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 4 ä 7 la chambre 13 est formée par un récipient 16 qui n'est ouvert qu'en direction de l'orifice d'aspiration 14. 



  En cours de fonctionnement, après la mise en service, aucun air ne   peut donc etre aspir du   milieu ambiant dans le réservoir d'eau 8. L'eau dans le récipient 16 est toujours isolée du milieu ambiant. Elle ne peut donc pas passer du récipient 16 dans le milieu ambiant. 



   Dans les exemples de réalisation des figures 4 et 5 le volume du récipient est constant. Il ne change pas en cours de fonctionnement. Dans la partie haute des   cecipi-   ents 16 se trouve au-dessus du niveau   d'eau   un coussin d'air. En raison du coussin d'air le volume de ces   recipi-   ents 16 doit être choisi plus grand que pour les exemples de réalisation suivants. Ce n'est que lors de la première mise en service qu'au moyen de la pompe ä jet d'eau 12 de l'air est d'abord évacué du recipient de façon   ä   faire régner une depression dans celui-ci. L'eau refluant après la fermeture du robinet de puisage 5 remplit le recipient 16 partiellement, ce remplissage etant favorise par la depression dans le récipient 16. 



   Dans l'exemple de realisation de la figure 4 le recipient 16 est rigide. Sur celui-ci est montée en haut une valve d'aération 17 qui ne s'ouvre que   lorsqu'apres   un temps de fonctionnement prolongé l'air du récipient 16 se trouve dissous dans l'eau de sorte qu'il n'existe plus aucun coussin d'air. Normalement la valve d'aeration 17 est fermée. 
 EMI13.1 
 



  Dans l'exemple de realisation de la figure 5 le recipient 16 est forme d'un tube repliable. Celui-ci peut etre pose lors du montage parallelement ä l'amenee d'eau froide 9 et donc etre facilement logé dans un espace libre au-dessous du poste de puisage 2.   I1   peut   egalement   etre élastiquement deformable de sorte qu'il se contracte sous 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 l'effet   d'une   dépression. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 6 le recipient 16 est formé d'un corps creux en forme de ballon dont la paroi présente des   propriétés   d'élasticité analogues ä celles d'un ressort. Lors de la mise en service le ballon est rempli d'eau. Lors de l'aspiration d'eau il se déforme en consequence pour reprendre ensuite, lors du reflux d'eau, sa forme initiale. La force de reprise élastique favorise le reflux d'eau mais n'est en principe pas nécessaire. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 7 le récipient 16 formant chambre präsente une paroi flexible. 



  Il est formé d'un soufflet qui ne présente pratiquement aucune force de reprise élastique propre. La forme du soufflet varie en fonction de l'eau aspirée par la pompe ä jet d'eau 12 et de l'eau qui reflue. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 8 la chambre dimensionnellement stable 13 présente une ouverture d'équilibrage de pression d'air 18. Au moyen d'un organe de   Separation   flexible cette dernière est hermétiquement separée de l'orifice d'aspiration 14. L'organe de séparation est formé d'un soufflet 19 dont l'espace intérieur n'est ouvert qu'en direction de l'ouverture d'équilibrage 18. Il est fixé ä l'ouverture d'équilibrage 18. L'espace situé entre le soufflet 19 et la paroi de la chambre 13 est l'espace recevant de l'eau. Le soufflet 19 est dimensionné de manière ä pouvoir remplir la chambre 13 pratiquement sans être soumis ä des contraintes.

   Si de l'eau est aspirée de la chambre 13 au moyen de la pompe ä jet d'eau 12, alors le soufflet 19 suit, sous l'effet de la pression   d'air   du milieu ambiant, le niveau d'eau descendant. Lorsque de l'eau retourne dans la chambre 13 le soufflet 19 change de forme avec l'eau, son espace   interieur   diminuant en consé- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 quence. Au lieu du soufflet peut egalement être utilisée une autre vessie flexible en caoutchouc. 11 est également possible de fixer le soufflet 19 non pas ä l'ouverture   d'quilibeage   18 mais l'ouverture 20 de la chambre 13 communiquant avec l'orifice d'aspiration 14. C'est alors son espace intérieur qui sert ä recevoir de l'eau. 



   Un exemple de réalisation analogue ä celui de la figure 8 est représenté sur la figure 3. Sur celle-ci l'espace   Interieur   d'une vessie 21 en caoutchouc forme l'espace recevant de l'eau. La chambre 13 est réalisée en une piece avec le réservoir d'eau 8 en matière synthétique moulée par soufflage. L'ouverture d'équilibrage de pression d'air 18 est prévue au niveau de cette chambre. La pompe   Åa   jet d'eau 12 aspire de l'eau vers le haut   Åa   partir de la vessie flexible 21 en caoutchouc. En conséquence, le volume de la vessie 21 en caoutchouc diminue et de l'air entre dans la chambre 13 en passant par l'ouverture d'équilibrage 18. Lors du retour d'eau le volume de la vessie 21 augmente et de l'air est expulsé par l'ouverture d'equilibrage 18. 



   Un exemple de réalisation identique, au point de vue du fonctionnement, ä celui de la. figure 8 est representé sur la figure 9. En l'occurrence, la chambre enferme cependant l'amenée d'eau froide 9 dans la region de la pompe ä jet d'eau 12. On obtient ainsi une construction particulierement compacte. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 10 il est monté un flotteur 22 dans la chambre 13. Au niveau de l'ouverture d'équilibrage 18 et de l'ouverture 20, opposee ä cette dernière, de la chambre 13 est forme un siege de soupape adapté ä la forme du flotteur 22. Le flotteur 22 est guidé étroitement dans la chambre 13. Lorsque de l'eau est aspiree ä partir de la chambre 13 au moyen de la pompe à jet d'eau 12 le flotteur 22 descend jusqu'à obturer l'ou- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 verture 20. Ainsi l'orifice d'aspiration 14 est egalement obturé par rapport au milieu ambiant. Lorsque de l'eau retourne dans la chambre 13 le flotteur 22 remonte lui aussi jusqu'à ce qu'il obture 1'ouverture d'équilibrage 18.

   Les parois du flotteur 22 peuvent être flexibles de sorte qu'il prend appui, dans ses deux positions terminales, étroitement contre la paroi de la chambre 13. 



   L'exemple de réalisation de la figure 10 est lui aussi conçu de façon a éviter qU'en cours de fonctionnement de l'air ne soit aspiré dans le réservoir d'eau 8. Le risque de voir de l'eau sortir de la chambre 13 dans le milieu 
 EMI16.1 
 ambiant est également évité. 



  La pompe à jet d'eau 12 est dimensionnée de maniè- re ä ne pas présenter un profil d'écoulement trop étroit pour des debits plus importants. Ceci a pour consequence qu'elle se trouve mise hors d'action en présence de debits 
 EMI16.2 
 d'eau tres faibles. Suivant la figure 11 la pompe ä jet d'eau 12 est munie d'une pièce formant buse 23 qui se dé- place en fonction du debit d'eau réglé au niveau du robinet de puisage 5. Dans l'exemple de réalisation de la figure 11 la pièce formant buse 23 est montée sur un ressort de compression 24. Lorsqu'il ne s'écoule pas d'eau dans l'amenée d'eau froide 9 le ressort de compression 24 pousse la pièce formant buse 23 contre un siege d'étanchéité 25.

   Lorsque de l'eau s'écoule par l'amenée d'eau froide 9 la piece formant buse 23 est soulevée du siege 25   ä   l'encontre de la force du ressort de compression 24 de façon ä établir un profil   d'ecoulement   d'eau 26 qui va en s'élargissant avec l'accroissement du débit d'eau. On obtient ainsi que même pour de faibles débits d'eau, par exemple   0, 5 l/min,   la pompe ä jet d'eau 12 aspire encore de l'eau de la chambre 13 par   l'intermediaire   de l'orifice d'aspiration 14. 



   De plus, la piece formant buse 23 est montée sur 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 un axe 27   qui est axialement deplacable   au moyen d'un filetage 28. Cela permet lors de la mise en service de régler une position de base de la pièce formant buse 29. 



   Au lieu du ressort de compression 24 et de la piece formant buse dimensionnellement stable 23 peut égale- ment être prévue une pièce formant buse en caoutchouc qui en cas de pression d'écroulement croissante ouvre le profil d'écoulement d'eau 26 plus largement. 



   Il est également possible d'obtenir au niveau de la pompe à jet d'eau 12   représentée   sur les figures 3 ä 10 une adaptation du profil   d'ecoulement d'eau   26   ä   la pres- sion   d'ecoulement.   Pour cela la pièce formant buse 29 de cette pompe peut être en une matière élastiquement deform- ble à la manière d'un ressort, par exemple du caoutchouc. 



   Dans une autre forme de réalisation la pièce for- mant buse 23 ou la piece formant buse 29 peut être couplée mécaniquement avec le robinet de puisage 5 et avec le miti- geur 6 de telle façon qu'en fonction du débit se produise une variation correspondante du profil d'écoulement d'eau   26.   



   Dans les exemples de réalisation selon les figures
12 et 13 la pompe ä jet d'eau 12 est montée sur la voie de circulation d'eau ä la suite de la robinetterie de puisage
3. Elle se trouve ä la sortie 30 de la robinetterie de puisage 3 par laquelle sortent, chaque fois en fonction de la position du mitigeur 6, de l'eau froide et de l'eau chaude ensemble. La pompe ä jet d'eau 12 est donc également active lorsque seule de l'eau froide est   pulste.   Ici aussi le risque d'entartrage de la pompe & jet d'eau est faible car ce n'est que dans de rares cas que de l'eau tres chaude est puisée. De   l'air   éventuellement aspiré par la pompe   ä   jet d'eau 12 ne risque pas d'entrer dans le réservoir d'eau 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 8. 11 n'y a pas de mesures particulières ä prendre lors de la mise en service. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 12 la pompe ä jet   d'eau   12 est montee dans la partie inférieure du trop-plein 4 même. Avec la pompe communique un tube intérieur 31   qui s'etend jusqu'a l'ouverture   de sortie 4'. 



  La chambre 13 est formée autour du tube   Interieur   31 par le trop-plein 4 même. Elle est également ouverte au niveau de l'ouverture de sortie 4'. Si dans des cas exceptionnels de l'eau sortait ici de la chambre 13, par exemple lorsque le tube intérieur est fermé à l'ouventure de sortie 4' alors que le trop-plein 4 est ouvert, cela ne présenterait pas d'inconvénient car l'eau   s'êcoulerait simplement   vers le poste de puisage 2. Ceci peut même etre avantageux puisqu'on évite ainsi qu'il ne s'établisse dans le réservoir d'eau 8 une surpression indésirable. Pour qu'il en soit ainsi   a   coup sûr le tube intérieur 31 peut légèrement faire saillie au-dela de l'ouverture de sortie de sorte qu'en cas d'une eventuelle obturation du tube intérieur 31 la chambre 13 ne se trouve pas obturee elle aussi. 



   Pour équiper un chauffe-eau existant d'une robinetterie de puisage 3 il suffit de remplacer le trop-plein d'origine par un trop-plein selon la figure 12. 



   Dans l'exemple de réalisation de la figure 13 un recipient 32 est monte de manière étanche dans la sortie 30 de la robinetterie de puisage 3. Dans le récipient 32 est montée une garniture annulaire 33 qui forme avec une tubulure 34 élargie en bas la pompe ä jet   d'eau   12. La tubulure 34 est reliée au récipient 32 par l'intermédiaire d'un disque perforé 35. Le trop-plein 4 est mis en place dans la partie supérieure du recipient 32. Dans ce trop-plein s'étend le tube intérieur 31 du genre tuyau qui est engagé sur la tubulure 34. La region entourant le tube   interieur   

 <Desc/Clms Page number 19> 

 31 dans le trop-plein 4 forme avec le récipient 32 le volume récepteur d'eau du dispositif, lequel volume est dimensionné en fonction du volume de   l'eau   de dilatation. 



   Pour équiper un chauffe-eau existant de la robinetterie de puisage 3 il suffit de démonter le trop-plein d'origine, de mettre en place le récipient 32, de glisser en position le tube intérieur 31 et de mettre le trop-plein 4 en place sur le récipient 32. 



   Dans les exemples de réalisation des figures 12 et 13 la pompe ä jet d'eau 12 et la chambre 13 peuvent egalement être réalisées comme décrit pour les figures 3 ä 11. 



   La pompe ä jet d'eau 12 et le tube intérieur 31 peuvent, selon un developpement de   l'invention, être     realises   en une pièce, comme le montre la figure 14. 



   Sensiblement au niveau de la pompe ä jet d'eau 12 de la figure 12 est prévue dans le tube intérieur 31 une incision 36. Le segment de tube 37 situé au niveau du lieu d'incision 36 est enfoncé dans le sens de l'incision de façon à obtenir une section d'écoulement 38   inferieure   au 
 EMI19.1 
 diametre intérieur du tube 31. L'eau s'écoulant par cette zone de transition 38/14 produit une dépression de sorte que de l'eau est aspirée de la chambre 13. 



   Afin de rendre variable l'ouverture de la section le segment de tube sensiblement triangulaire 37 est enlevé et sur cette région de tube partiellement ouverte dans la direction périphérique est glissée une douille 39 en caoutchouc. Ainsi, par suite de l'élasticité de la douille 39 en caoutchouc, la section 38 s'adapte chaque fois au debit comme d'ailleurs décrit en détail, en ce qui concerne le mode de fonctionnement,   A   propos de l'exemple de la figure 11. 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 



   Les deux exemples de réalisation selon les   figu-   res 1   ä   10 permettent d'obtenir, en combinaison avec un réservoir d'eau chaude monté au-dessous de la robinetterie de puisage, un autre avantage d'économie   d'énergie.   Celuici est du ä ce que du fait que la robinetterie de lavabo, y compris le conduit faisant communiquer la robinetterie avec le réservoir   d teau chaude,   est vidée par aspiration une convection thermique, qui normalement a lieu constamment, se trouve   supprimes.   A cet égard une diminution allant jusqu'à 30 % des pertes d'énergie de préparation a pu être mesurée. 



   De nombreux autres exemples de réalisation résultant de la combinaison des caractéristiques partielles   de-   crites peuvent être conçus dans le cadre de l'invention.



    <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device fitted with a water heater to prevent it from dripping
The present invention relates to a device fitted with a water heater to prevent the latter from dripping, at the level of its overflow open to the ambient air, during the heating of the water tank, which device comprises a jet pump. water which, drawn up into the cold water supply from the water tank, sucks, when the tap is opened located on the water circulation path in front of the water tank, water at a suction port from a chamber, while after closing the tap for drawing back water into the chamber through the suction port.



   A device of this kind is described in the German used model no. 1969259. When the tap for opening the hot water is opened, it is forced out of the tank through the overflow. At the same time a certain volume of water is sucked from the chamber through a suction pipe. The room is located lower than the water level in the overflow. When the water tap is closed, it returns to the chamber under the static pressure of the water level in the overflow. When the water in the tank is then reheated again, its volume increases.

   However, this does not go so far as to drop water drop by drop.

  <Desc / Clms Page number 2>

 overflow since the water level in the overflow is lowered by the water returned to the chamber. This avoids the user the inconvenience of seeing water dripping during reheating. At the same time the increased risk of scaling of the overflow, linked to the water falling drop by drop, is reduced and loss of energy is avoided.



   In the case of the utility model a11emand n01169259, water can come out of the device through a duct for balancing the air pressure of the chamber when the tap is opened and the overflow is closed in. for any reason. This is undesirable. In addition, via the balancing pipe, the water in the room is always in communication with the ambient air in the lower part of the mounting space of the device installed under the taps. This should be avoided for hygienic reasons. In fact, through the balancing duct, particles can enter the chamber, which then deposit in the water in the chamber and pass, during suction, into the water tank.

   In addition, such communication promotes corrosion phenomena in the water tank.



   Another drawback of the known device consists
 EMI2.1
 in that, as soon as the water draw-off tap is not completely sealed, even once, water, which now passes without the user's knowledge drop by drop into the collector, ends up overflowing it for example at night and can thus cause considerable damage.



   The free communication of the chamber with the ambient air is particularly disadvantageous when in the case of a prolonged drawing process the chamber is vacuumed so that ambient air enters directly.

  <Desc / Clms Page number 3>

 in the water tank. By the German utility model no1969259 we certainly tried to remedy it by extending the suction duct to the bottom of the chamber and by choosing the volume of the chamber sufficiently large, the suction power of the jet pump of water being at the same time sufficiently low. This however assumes a comparatively large volume of the chamber.



  However, such a volume is undesirable for reasons relating to construction. In addition, the suction duct extending to the bottom of the chamber leads to a considerable suction height.



   If in the case of the device according to the German utility model no. * 1969259 it is only adjusted at the drawing tap with a low water flow rate in comparison with the maximum water flow rate, then the pump water jet or venturi nozzle has no effect. Admittedly, this is hardly annoying in cases where the chamber is only partially filled due to its large volume, since it then still has enough free space to receive the expansion water occurring during heating. subsequent. If, on the other hand, the chamber is full, then after adjusting the draw-off valve to a very low flow rate, the water then flowing back from the overflow will leave the balancing opening.

   Thus the problems of dripping are simply moved from the overflow to the balancing duct. In German patent 21254, a nozzle forming a self-regulating air injector is certainly described. However, with this it is simply a matter of obtaining that air is blown in more or less quantity and at constant speed.



   In the case of the device according to the German utility model No. 1969259, the commissioning is problematic. After installation, the chamber must first be filled with water. This can certainly be done by closing the

  <Desc / Clms Page number 4>

 overflow, the draw-off valve being open. However, a desirable level of water in the room can hardly be achieved. If the chamber is filled until water comes out of the balancing pipe, then it is to be expected that back-flowing water during operation will not be long in coming out of the balancing pipe. .



   German patent No. 704311 describes a water jet pump which draws air from the environment, which forms an air cushion in the water tank. For the reasons stated this is not recommended.



   The object of the invention is to provide a device of the kind mentioned first and in which during operation no water passes from the chamber into the ambient environment, air does not enter the remainder - see water and in which the volume of water in the chamber is small, the device being also easy to put into service.



   This object is achieved according to the invention, as regards a device fitted to a water heater to prevent it from dripping, at its overflow open to the ambient environment, during the heating of the remainder - see water, which device comprises a water jet pump which, mounted in the cold water fine of the water tank, sucks up, when the tap is opened:

   su! ' the water circulation path upstream of the tank, of water at the level of a suction orifice from the chamber, until after closing the tap for drawing the water back into the chamber passing through the suction port, by the fact that the suction port is closed off from the ambient environment at least when the water is sucked in from the chamber and the space chamber water receiver is plugged vis-

  <Desc / Clms Page number 5>

 vis-à-vis the environment at least when the room is filled with water.



   A second way of achieving the object of the invention is characterized in that the water jet pump and preferably also the chamber are located, on the water circulation path, downstream of the valve. draw-off including the draw-off tap, below the overflow outlet opening. In this case it advantageously communicates with the water jet pump an internal tube extending through the overflow in the direction of the outlet opening thereof and which is surrounded inside the overflow. filled by a region forming at least part of the volume of the chamber, the chamber preferably being open on the side of the outlet opening.
 EMI5.1
 



  The two solutions each make it possible to obtain that, on the one hand, during operation practically no air passes through the water tank and that, on the other hand, no water passes from the chamber into the ambient medium. In addition, the volume of the chamber can be comparatively reduced. Indeed, the space available to receive water in the room does not need to receive more water than the maximum amount of expansion water produced during the heating process.



   In addition, the commissioning of the device, after the installation of the water heater, does not require any special measures.



   As for the implementation of each of the two solutions of the invention, the chamber can, in a group of exemplary embodiments, be formed of a container open only in the direction of the suction orifice of the jet pump of water. This container can be either a constant volume container where the suction of water creates a depression.

  <Desc / Clms Page number 6>

 sion, a flexible tube. In the case of a container with an elastically deformable wall, the suction of the water has the effect of reducing the volume of the container against the action of its elastic recovery force. The container can also be formed of a hollow body in the form of a balloon.



   In one embodiment of the device or the chamber is located below the water level of the water tank or in its outlet the wall of the container, which can be formed by a bellows, is advantageously flexible so that its volume decreases when the water is drawn in to increase again because water returns to it when the draw-off tap is closed.



   In another group of exemplary embodiments, the chamber has an air pressure balancing opening. In this case it is fixed in the chamber a flexible separation member which separates the balancing opening hermetically from the suction orifice and moves according to the water level in the chamber. The flexible separator is a thin sheet, a balloon-like bladder or a bellows.



   In another embodiment, a float is mounted in the chamber which closes, in the upper stop position and the air pressure balancing opening and, in its lower stop position, the suction port, the float can advantageously be guided closely in the chamber and be elastically deformable.



   The draw-off tap makes it possible to adjust very different flow rates, for example in the range from 0.5 l / min to 5 l / min. To get the water jet pump to still draw water from the chamber for a very low flow

  <Desc / Clms Page number 7>

 ble, without constituting a narrow constriction for large flow rates, the water jet pump comprises, in a preferred embodiment of the invention, a nozzle part, advantageously mounted on a spring or made in rubber, which moves according to the water flow rate set at the pump tap,

   the water flow profile in the water jet pump being narrower for a relatively low water flow rate than for a relatively high water flow rate. Thus, water is withdrawn from the chamber even for low water flows, so that after closing the tap for drawing back water in the chamber, after which the space available in the overflow is sufficient to receive the expansion water. The chamber therefore does not need to have dimensions enabling it to receive, in addition, the water flowing back after a drawing process with a low flow rate.



   Other advantageous characteristics of the device according to the invention consist in that the bottom of the chamber is located approximately at the height of the suction port of the water jet pump, in that the volume of the chamber represents approximately 3% of the volume of the water tank, in that the water jet pump and the chamber are arranged inside a jacket of the water heater or in that the pump water jet and the chamber form a separate unit.



   The device implementing each of the two solutions can be used for open overflow water heaters which are intended to be mounted under the withdrawal station (device to be mounted below). According to the solution mentioned first it can also be used for water heaters intended to be mounted above the drawing station (device to be mounted above).



   In the case of a device which comprises a tube

  <Desc / Clms Page number 8>

 inside communicating with the water jet pump and passing through the overflow in order to form around it in the latter part of the volume of the chamber the water jet pump and the inner tube are advantageously made in one piece and the action of the water jet pump is obtained from the fact that in the inner tube an incision is provided and that a segment of tube is located, for an observer looking in the direction of flow,

   in front of the incision is inserted to form a reduced section compared to the inside diameter of the inner tube or else this tube segment is eliminated and on the tube section thus partially released in the peripheral direction is mounted an elastic tube.



   Other advantageous embodiments of the invention are described below with the aid of exemplary embodiments illustrated in the accompanying drawings in which: FIG. 1 represents a water heater below a well-equipped draw-off station a device, mounted outside the water heater, to prevent it from dripping according to the first solution; Figure 2 is a schematic view corresponding to Figure 1; FIG. 3 represents a water heater to which the
 EMI8.1
 device is integer; Figure 3a is a section along the line A-A of Figure 3; FIGS. 4 to 7 show exemplary embodiments of the device, the chamber of the device being open only in the direction of the water jet pump;

   

  <Desc / Clms Page number 9>

 Figures 8 and 9 show exemplary embodiments in which the chamber has an air pressure balancing opening and a flexible separating member is mounted in the chamber; Figure 10 shows an exemplary embodiment of the device with a float; Figure 11 shows an embodiment of a water jet pump with a variable water flow profile;

   FIG. 12 represents an exemplary embodiment of the second solution, the device being integrated in the
 EMI9.1
 overflow tube above the tap fittings i Figure 13 shows an embodiment of the second solution, the device being interposed as a separate sub-assembly between the tap fittings and the overpipe -full; and Figure 13a shows a section along line A-A according to Figure 13; and Figure 14 shows a variant of the water jet pump fitted with a connected inner tube.



   A low pressure water heater 1 is mounted under a draw-off station 2 at which a draw-off valve 3 with an overflow is mounted 4. The draw-off valve 3 has a draw-off valve 5 by means of which it can be adjusted the desired water flow. Faucets
 EMI9.2
 is fitted with a mixer 6 by means of which a desired hot water / cold water mixing ratio can be selected.

  <Desc / Clms Page number 10>

 



   The draw-off tap 3 communicates via a square valve 7 with the water distribution network. From this tap a cold water supply 9 leads into a water tank 8 of the boiler 1. From the water tank 8 5 'extends a hot water pipe 10 open in the direction of the overflow 4 .
 EMI10.1
 



  In or on the cold water supply 9 is mounted according to Figures 1 to 3 a device 11 which includes a water jet pump 12 and a chamber 13. In the embodiment of Figure 1 the device 11 is mounted outside the water heater 1. Thus already installed water heaters 1 can also be transformed subsequently by equipping them with the device according to the invention. In the embodiment of FIG. 3, the device 11 is integrated into the water heater 1. In another embodiment, it would also be possible to integrate the water jet pump 12 of the device 11 into the drawing-off taps. 3. The water jet pump 12 communicates with the chamber 13 via a suction port 14.



   The water jet pump 12 and the chamber 13 are found in all of the embodiments described below the level of water which is established in the upper part of the overflow 4. This results in water can flow back from the overflow 4 passing through the suction port 14 into the chamber 13. In the exemplary embodiments according to FIGS. 4 to 10 and 12, 13 the suction port 14 is located about the height of the bottom of the chamber 13. Therefore, a low suction power is enough to suck up the water. This provision is however not compulsory. Consequently, in the embodiment of FIG. 3, the bottom of the chamber 13 is located below the suction orifice 14.



   The volume of the chamber 13 is equal, to the extent

  <Desc / Clms Page number 11>

 re where it can receive water, at about 3% of the volume of the water tank 8. It is therefore roughly equal to the volume of which the water contained in the water tank 8 increases when it is carried from cold water temperature to hot water temperature.



   The mode of operation common to all the exemplary embodiments is for example that described below.



   When the draw-off tap 5 is opened and the mixer 6 is set to draw hot water, water flows through 11 cold water supply 9. This water flows out of the tank 8 of hot water through through the hot water pipe 10 in the direction of the overflow 4. The water jet pump 12 mounted, in the exemplary embodiments of FIGS. 1 to 3, in the cold water supply 9 and, in the exemplary embodiments of FIGS. 12 and 13, in the overflow 4 draws water from the chamber 13 via the suction port 14. Under these conditions the device 11 is not subject only to water flow pressure.



   When the draw-off tap 5 is closed, the device 11 is free from the network pressure. Water flows back from the overflow 4, passing through the suction port 14, into the chamber 13 under the effect of the static pressure of the water column in the overflow 4, so that the water level in the overflow 4 or in the hot water pipe 10 drops accordingly.



   If the cold water supplied to the water tank 8 is then reheated, an increase in volume takes place. This expansion water can then rise in the hot water pipe 10 and / or in the overflow 4 without, however, dripping water at the outlet opening.

  <Desc / Clms Page number 12>

   4 'of the overflow 4.



   Water heaters 1 mounted above the drawing station 2 have, in the case of Figures 1 to 3, also this same mode of operation. In this case the water level in the reservoir 8 drops when the water flows back into the chamber 13.



   If only cold water is drawn, then it does not
 EMI12.1
 No water flows through the cold water supply 9 nor, in the exemplary embodiments of Figures 1 to 3, through the water jet pump 12. The latter is therefore out of action. Consequently, it does not return water to chamber 13.



  This is also not necessary since no cold water was brought to the tank 8, so that in general there is no need to count with a subsequent heating nor, therefore, with water dilation. In order to avoid in special cases that by drawing cold water a lowered water level in the hot water pipe 10 is not raised it can be mounted in the overflow 4 an additional pipe 15 (see the Figure 2) which is in communication with the hot water pipe 10. It is thus obtained that water returns to the chamber 13 only after drawing hot water. In the case of water heaters mounted above the tap 3, this measurement can be dispensed with.

   In fact, in the latter there is in any case no risk of water entering the reservoir 8 in the event of cold water being drawn.



   In the exemplary embodiments according to FIGS. 12 and 13, it is also in the case of drawing cold water that water flows through the water jet pump 12 so that in this case also of the strip is drawn from chamber 13.



   In the exemplary embodiments according to the figures

  <Desc / Clms Page number 13>

 4 to 7 the chamber 13 is formed by a container 16 which is only open in the direction of the suction orifice 14.



  During operation, after commissioning, no air can therefore be sucked from the ambient environment into the water tank 8. The water in the container 16 is always isolated from the ambient environment. It therefore cannot pass from the container 16 into the ambient environment.



   In the exemplary embodiments of FIGS. 4 and 5, the volume of the container is constant. It does not change during operation. In the upper part of the receptacles 16 there is an air cushion above the water level. Because of the air cushion, the volume of these containers 16 must be chosen to be larger than for the following exemplary embodiments. It is only during the first start-up that by means of the water jet pump 12 air is first removed from the container so as to create a vacuum therein. The water flowing back after closing the draw-off tap 5 partially fills the container 16, this filling being favored by the depression in the container 16.



   In the embodiment of Figure 4 the container 16 is rigid. On it is mounted at the top an aeration valve 17 which opens only when after a prolonged operating time the air of the container 16 is dissolved in the water so that there is no longer no air cushion. Normally the aeration valve 17 is closed.
 EMI13.1
 



  In the embodiment of Figure 5 the container 16 is formed of a collapsible tube. This can be installed during assembly parallel to the cold water supply 9 and therefore be easily accommodated in a free space below the drawing station 2. It can also be elastically deformable so that it contracts under

  <Desc / Clms Page number 14>

 the effect of depression.



   In the embodiment of Figure 6 the container 16 is formed of a hollow body in the form of a balloon whose wall has elasticity properties similar to those of a spring. During commissioning, the tank is filled with water. During the suction of water it deforms accordingly to then resume, during the reflux of water, its initial shape. The elastic recovery force promotes water reflux but is in principle not necessary.



   In the embodiment of Figure 7 the container 16 forming a chamber has a flexible wall.



  It is formed of a bellows which presents practically no own elastic recovery force. The shape of the bellows varies depending on the water drawn in by the water jet pump 12 and the water which flows back.



   In the embodiment of Figure 8 the dimensionally stable chamber 13 has an air pressure balancing opening 18. By means of a flexible separation member the latter is hermetically separated from the suction orifice 14 The separation member is formed by a bellows 19, the interior space of which is only open in the direction of the balancing opening 18. It is fixed to the balancing opening 18. The space located between the bellows 19 and the wall of the chamber 13 is the space receiving water. The bellows 19 is dimensioned so as to be able to fill the chamber 13 practically without being subjected to stresses.

   If water is drawn from the chamber 13 by means of the water jet pump 12, then the bellows 19 follows, under the effect of the air pressure from the ambient medium, the falling water level. When water returns to the chamber 13 the bellows 19 changes shape with the water, its interior space decreasing as a result.

  <Desc / Clms Page number 15>

 quence. Another flexible rubber bladder can also be used instead of the bellows. It is also possible to fix the bellows 19 not to the balancing opening 18 but the opening 20 of the chamber 13 communicating with the suction orifice 14. It is then its internal space which serves to receive the water.



   An exemplary embodiment similar to that of FIG. 8 is shown in FIG. 3. On this, the interior space of a rubber bladder 21 forms the space receiving water. The chamber 13 is made in one piece with the water tank 8 made of blow-molded synthetic material. The air pressure balancing opening 18 is provided at this chamber. The water jet pump 12 draws water upwards from the flexible rubber bladder 21. Consequently, the volume of the rubber bladder 21 decreases and air enters the chamber 13 via the balancing opening 18. When the water returns, the volume of the bladder 21 increases and air is expelled through the balancing opening 18.



   An exemplary embodiment identical, from the point of view of operation, to that of. Figure 8 is shown in Figure 9. In this case, however, the chamber encloses the cold water supply 9 in the region of the water jet pump 12. This gives a particularly compact construction.



   In the embodiment of FIG. 10, a float 22 is mounted in the chamber 13. At the level of the balancing opening 18 and the opening 20, opposite to the latter, the chamber 13 is formed a valve seat adapted to the shape of the float 22. The float 22 is guided tightly into the chamber 13. When water is drawn from the chamber 13 by means of the water jet pump 12 the float 22 descends until closing the

  <Desc / Clms Page number 16>

 verture 20. Thus the suction orifice 14 is also closed with respect to the ambient environment. When water returns to the chamber 13, the float 22 also rises until it closes the balancing opening 18.

   The walls of the float 22 can be flexible so that it bears, in its two end positions, tightly against the wall of the chamber 13.



   The exemplary embodiment of FIG. 10 is also designed so as to avoid that during operation air is sucked into the water tank 8. The risk of water leaving the chamber 13 in the middle
 EMI16.1
 ambient is also avoided.



  The water jet pump 12 is dimensioned so as not to have a too narrow flow profile for higher flow rates. This has the consequence that it is put out of action in the presence of debits
 EMI16.2
 very weak water. According to FIG. 11, the water jet pump 12 is provided with a part forming a nozzle 23 which moves as a function of the water flow rate adjusted at the level of the tap tap 5. In the embodiment of the FIG. 11 the piece forming a nozzle 23 is mounted on a compression spring 24. When there is no water flowing into the cold water supply 9 the compression spring 24 pushes the piece forming a nozzle 23 against a seat sealing 25.

   When water flows through the cold water supply 9 the nozzle piece 23 is raised from the seat 25 against the force of the compression spring 24 so as to establish a flow profile of water 26 which widens with increasing water flow. It is thus obtained that even for low water flows, for example 0.5 l / min, the water jet pump 12 still draws water from the chamber 13 through the orifice. suction 14.



   In addition, the nozzle piece 23 is mounted on

  <Desc / Clms Page number 17>

 an axis 27 which is axially displaceable by means of a thread 28. This makes it possible, during commissioning, to adjust a basic position of the piece forming nozzle 29.



   Instead of the compression spring 24 and the dimensionally stable nozzle part 23, a rubber nozzle part can also be provided which, in the event of increasing collapse pressure, opens the water flow profile 26 more widely.



   It is also possible to obtain at the water jet pump 12 shown in Figures 3 to 10 an adaptation of the water flow profile 26 to the flow pressure. For this, the nozzle part 29 of this pump can be made of an elastically deformable material in the manner of a spring, for example rubber.



   In another embodiment, the nozzle forming part 23 or the nozzle forming part 29 can be mechanically coupled with the drawing-off valve 5 and with the mixer 6 so that, depending on the flow rate, a corresponding variation occurs. of the water flow profile 26.



   In the exemplary embodiments according to the figures
12 and 13 the water jet pump 12 is mounted on the water circulation path following the tap fittings
3. It is located at the outlet 30 of the draw-off tap 3 through which, depending on the position of the mixer 6, both cold and hot water come out. The water jet pump 12 is therefore also active when only cold water is running. Here too the risk of scaling of the pump & water jet is low because it is only in rare cases that very hot water is drawn. Any air sucked in by the water jet pump 12 is unlikely to enter the water tank.

  <Desc / Clms Page number 18>

 8. There are no special measures to be taken during commissioning.



   In the embodiment of Figure 12 the water jet pump 12 is mounted in the lower part of the overflow 4 itself. With the pump communicates an inner tube 31 which extends to the outlet opening 4 '.



  The chamber 13 is formed around the interior tube 31 by the overflow 4 itself. It is also open at the outlet opening 4 '. If in exceptional cases water came out here from the chamber 13, for example when the inner tube is closed to the outlet opening 4 'while the overflow 4 is open, this would not present any drawback because the water would simply flow to the drawing station 2. This may even be advantageous since this prevents undesirable overpressure from being established in the water tank 8. So that it is certainly the inner tube 31 can slightly protrude beyond the outlet opening so that in case of a possible closure of the inner tube 31 the chamber 13 is not closed her too.



   To equip an existing water heater with a tap 3 simply replace the original overflow with an overflow according to Figure 12.



   In the embodiment of FIG. 13, a container 32 is mounted in leaktight manner in the outlet 30 of the tap fittings 3. In the container 32 is mounted an annular seal 33 which forms with a tubing 34 enlarged at the bottom the pump. water jet 12. The tubing 34 is connected to the container 32 by means of a perforated disc 35. The overflow 4 is placed in the upper part of the container 32. In this overflow s' extends the inner tube 31 of the hose type which is engaged on the tubing 34. The region surrounding the inner tube

  <Desc / Clms Page number 19>

 31 in the overflow 4 forms with the container 32 the water receiving volume of the device, which volume is sized as a function of the volume of the expansion water.



   To equip an existing water heater with draw-off taps 3, it suffices to dismantle the original overflow, put the container 32 in place, slide the inner tube 31 into position and put the overflow 4 in place on container 32.



   In the exemplary embodiments of FIGS. 12 and 13, the water jet pump 12 and the chamber 13 can also be produced as described for FIGS. 3 to 11.



   The water jet pump 12 and the inner tube 31 can, according to a development of the invention, be made in one piece, as shown in FIG. 14.



   Substantially at the level of the water jet pump 12 of FIG. 12, an incision 36 is provided in the inner tube 31. The segment of tube 37 situated at the level of the incision site 36 is inserted in the direction of the incision. so as to obtain a flow section 38 lower than the
 EMI19.1
 inner diameter of the tube 31. The water flowing through this transition zone 38/14 produces a depression so that water is drawn from the chamber 13.



   In order to make the opening of the section variable, the substantially triangular tube segment 37 is removed and on this partially open tube region in the peripheral direction is slid a rubber sleeve 39. Thus, as a result of the elasticity of the rubber bushing 39, the section 38 adapts each time to the flow rate as, moreover, described in detail, with regard to the operating mode, With reference to the example of the figure 11.

  <Desc / Clms Page number 20>

 



   The two exemplary embodiments according to Figures 1 to 10 make it possible to obtain, in combination with a hot water tank mounted below the drawing-off valve, another energy saving advantage. This is due to the fact that the sink fittings, including the conduit connecting the fittings to the hot water tank, are evacuated by suction a thermal convection, which normally takes place constantly, is eliminated. In this regard, a reduction of up to 30% in preparation energy losses could be measured.



   Many other exemplary embodiments resulting from the combination of the partial characteristics described can be conceived within the scope of the invention.


    

Claims (25)

REVENDICATIONS 1 - Dispositif équipant un chauffe-eau pour empecher celui-ci de goutter, au niveau de son trop-plein ouvert sur le milieu ambiant, lors du réchauffage du reservoir d'eau, lequel dispositif comprend une pompe Åa jet d'eau qui, montée dans l'amenée d'eau froide du reservoir d'eau, aspire, lors de 1'ouverture du robinet de puisage situe sur la voie de circulation d'eau en amont du raservoir, de l'eau au niveau d'un orifice d'aspiration ä partir d'une chambre, tandis qu'après la fermeture du robinet de puisage de l'eau reflue dans la chambre en passant par l'orifice d'aspiration, caracter-isé en ce que l'orifice d'aspiration (14) est obturé vis-ä-vis du milieu ambiant tout au moins lorsque l'eau se trouve aspirée hors de la chambre (13), et en ce que l'espace récepteur d'eau de la chambre (13)  CLAIMS 1 - Device fitted to a water heater to prevent it from dripping, at its overflow open to the ambient environment, during the heating of the water tank, which device comprises a water jet pump which, mounted in the cold water supply of the water tank, sucks, at the opening of the tap located on the water circulation path upstream of the tank, water at an orifice from a chamber, while after closing the tap for drawing back water into the chamber through the suction port, characterized in that the suction port (14) is closed off from the ambient environment at least when the water is sucked out of the chamber (13), and in that the water receiving space of the chamber (13) est obturé vis-ä-vis du milieu ambiant tout au moins lorsque la chambre (13) est remplie d'eau. EMI21.1  is closed off vis-à-vis the ambient environment at least when the chamber (13) is filled with water.  EMI21.1   2-Dispositif equipant un chauffe-eau pour empe- cher celui-ci de goutter, au niveau de son trop-plein ouvert sur le milieu ambiant, lors du réchauffage du reser- voir d eau, lequel dispositif comprend une pompe ä jet d'eau qui, lors de l'ouverture du robinet d'une robinetterie de puisage, situ6 sur la voie de circulation d'eau en amont du reservoir, aspire de l'eau au niveau d'un orifice EMI21.2 d'aspiration ä partir d'une chambre, tandis qu'après la fermeture du robinet de puisage de l'eau reflue dans la chambre en passant par l'orifice d'aspiration, caracterisé. en ce que la pompe ä jet d'eau (12) est montée au-dessous de l'ouverture de sortie (4') du trop-plein (4) 2-Device equipping a water heater to prevent it from dripping, at the level of its overflow open to the ambient medium, during the heating of the water tank, which device comprises a jet pump water which, when opening the tap of a tap, located on the water circulation path upstream of the tank, draws water at an orifice  EMI21.2  suction from a chamber, while after closing the tap for drawing back water into the chamber through the suction port, characterized. in that the water jet pump (12) is mounted below the outlet opening (4 ') of the overflow (4) sur la voie de circulation d'eau où de l'eau s'écoule ä partir de la robinetterie de puisage (3) en direction de l'ouverture de sortie (4') du trop-plein (4), en particulier dans une zone situee en bas du trop-plein (4) même. <Desc/Clms Page number 22>  on the water circulation path where water flows from the tap fittings (3) towards the outlet opening (4 ') of the overflow (4), in particular in a zone located at the bottom of the overflow (4) itself.  <Desc / Clms Page number 22>   3 - Dispositif selon la revendication 3, caractérisé en ce que la chambre (13) se trouvant au-dessus de la robinetterie de puisage (3) est elle aussi disposée au-dessous de l'ouverture de sortie (4') du trop-plein (4).  3 - Device according to claim 3, characterized in that the chamber (13) located above the drawing-off valve (3) is also arranged below the outlet opening (4 ') of the overflow full (4). 4 Dispositif selon la revendication 2 ou 3, ca- ractérisé en ce qu'avec la pompe ä jet d'eau (12) communique un tube intérieur (31) qui passe par le trop-plein (4) en direction de l'opuverture de sortie (4') de celui-ci et qui est entouré ä l'intérieur du trop-plein (4) par une région formant au moins une partie du volume de la chambre (13). EMI22.1  4 Device according to claim 2 or 3, characterized in that with the water jet pump (12) communicates an inner tube (31) which passes through the overflow (4) towards the opening outlet (4 ') therefrom and which is surrounded inside the overflow (4) by a region forming at least part of the volume of the chamber (13).  EMI22.1   5 - Dispositif selon la revendication 4, caractérisé en ce que la chambre (13) est ouverte au niveau de l'ouverture de sortie (4'). 5 - Device according to claim 4, characterized in that the chamber (13) is open at the outlet opening (4 '). 6 - Dispositif selon l'une quelconque des revendications 1 ä 4, caractérisé en ce que la chambre (13) est formée d'un récipient (16) ouvert seulement en direction de l'orifice d'aspiration (14) de la pompe ä jet d'eau (12).  6 - Device according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the chamber (13) is formed of a container (16) open only in the direction of the suction orifice (14) of the pump ä water jet (12). 7-Dispositif selon la revendication 6, carat6risé en ce que le recipient (16) présente un volume constant et en ce qu'il y est produite une depression par as- piration de l'eau.  7-Device according to claim 6, carat6risé in that the container (16) has a constant volume and in that there is produced a depression by suction of water. 8-Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que le récipient (16) est forme d'un tube repliable.  8-Device according to claim 7, characterized in that the container (16) is in the form of a collapsible tube. 9 - Dispositif selon la revendication 6, carat6rise en ce que le récipient (16) présente une paroi elastiment deformable à la manière d'un ressort, l'aspiration de 1'eau ayant pour effet de reduire le volume du recipient EMI22.2 (16) ä l'encontre de l'action de sa force de reprise blas- <Desc/Clms Page number 23> EMI23.1 tique.  9 - Device according to claim 6, carat6rise in that the container (16) has an elastically deformable wall in the manner of a spring, the suction of water having the effect of reducing the volume of the container  EMI22.2  (16) against the action of his blas-  <Desc / Clms Page number 23>    EMI23.1  tick. 10-Dispositif selon la revendication 9, caractérise en ce que le recipient (16) est formé d'un corps creux en forme de ballon. 10-Device according to claim 9, characterized in that the container (16) is formed of a hollow body in the form of a balloon. 11 - Dispositif selon la revendication 6, la chambre tant située au-dessous du niveau d'eau du réservoir d'eau ou dans la sortie de celui-ci, caractérisé en ce que la paroi du récipient (16) est flexible, de telle sorte que son volume diminue lors de l'aspiration de l'eau et augmente ä nouveau du fait que de l'eau reflue lorsque le robinet de puisage (5) est ferme.  11 - Device according to claim 6, the chamber both located below the water level of the water tank or in the outlet thereof, characterized in that the wall of the container (16) is flexible, such so that its volume decreases when the water is drawn in and increases again because water flows back when the draw-off tap (5) is closed. '12-Dispositif selon la revendication 11, caracté- risé en ce que le récipient (16) est formé d'un soufflet.  -12Device according to claim 11, characterized in that the container (16) is formed of a bellows. 13 - Dispositif selon l'une quelconque des revendications 1 ä 5, la chambre tant situee sous le niveau d'eau du reservoir d'eau ou du trop-plein et la chambre étant munie d'une ouverture d'équilibrage de pression d'air, carac- térisé en ce que dans la chambre (13) est fixé un organe de séparation flexible (19,21) qui ferme l'ouverture s'equi- librage (18) et l'orifice d'aspiration (14) hermétiquement et se déplace avec le niveau d'eau dans la chambre (13).  13 - Device according to any one of claims 1 to 5, the chamber being located below the water level of the water tank or the overflow and the chamber being provided with a pressure equalization opening of air, characterized in that in the chamber (13) is fixed a flexible separating member (19,21) which closes the equalization opening (18) and the suction orifice (14) hermetically and moves with the water level in the chamber (13). 14 - Dispositif selon la revendication 13, caractérisé en ce que 1'organe de séparation flexible est formé d'une feuille mince, d'une vessie en forme de ballon ou d'un soufflet.  14 - Device according to claim 13, characterized in that the flexible separation member is formed from a thin sheet, a bladder in the form of a balloon or a bellows. 15-Dispositif selon l'une quelconque des revendications 1 à 5, la chambre étant située au-dessous du niveau d'eau du réservoir d'eau ou du trop-plein et la chambre dimensionnellement stable présentant une ouverture d'équili- brage de pression d'ir, caractérisé en ce que dans la <Desc/Clms Page number 24> chambre (13) est monté un flotteur (22) qui obture, dans sa position de butée supérieure, l'ouverture d'équilibrage (18) et, dans sa position de butée inférieure, l'orifice d'aspiration (14).  15-Device according to any one of claims 1 to 5, the chamber being located below the water level of the water tank or overflow and the dimensionally stable chamber having a balancing opening of air pressure, characterized in that in the  <Desc / Clms Page number 24>  chamber (13) is mounted a float (22) which closes, in its upper stop position, the balancing opening (18) and, in its lower stop position, the suction port (14). 16 - Dispositif selon la revendication 15, caracterisé en ce que le flotteur (22) est guide étroitement dans la chambre (13).  16 - Device according to claim 15, characterized in that the float (22) is closely guided in the chamber (13). 17 - Dispositif selon la revendication 15 ou 16, caractérisé en ce que le flotteur (22) est élastiquement deformable.  17 - Device according to claim 15 or 16, characterized in that the float (22) is elastically deformable. 18 - Dispositif selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la pompe ä jet d'eau (12) comporte une pièce formant buse (23,29) qui se déplace en fonction du debit d'eau réglé au niveau du robinet de puisage (5), de telle sorte que pour un debit d'eau rêduit dans la pompe ä jet d'eau (12) il existe un profil d'ecoulement d'eau (26) plus étroit que pour un debit d'eau plus important.  18 - Device according to any one of the preceding claims, characterized in that the water jet pump (12) comprises a nozzle part (23,29) which moves as a function of the water flow rate adjusted at the level of the tap (5), so that for a reduced water flow in the water jet pump (12) there is a narrower water flow profile (26) than for a water flow more important water. 19 - Dispositif selon la revendication 18, caractérisé en ce que la pièce formant buse (23) est montée sur un ressort (24).  19 - Device according to claim 18, characterized in that the nozzle part (23) is mounted on a spring (24). 20 - Dispositif selon la revendication 18, caracte- rise en ce que la piece formant buse (23) est formée d'un élément en caoutchouc.  20 - Device according to claim 18, characterized in that the nozzle part (23) is formed of a rubber element. 21-Dispositif selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en. ce que le fond de la chambre (13) est situe ä peu près ä la hauteur de l'orifice d'aspiration (14) de la pompe ä jet d'eau (12).  21-Device according to any one of the preceding claims, characterized in. that the bottom of the chamber (13) is located approximately at the height of the suction port (14) of the water jet pump (12). 22 - Dispositif selon l'une quelconque des revendi- <Desc/Clms Page number 25> EMI25.1 cations precédentes, caracterisé en ce que le volume reepteur d'eau de la chambre (13) est ä peu près egal à 3 % du volume du réservoir d'eau (8).  22 - Device according to any one of the claims  <Desc / Clms Page number 25>    EMI25.1  previous cations, characterized in that the water receiving volume of the chamber (13) is approximately equal to 3% of the volume of the water tank (8). 23 - Dispositif selon l'une quelconque des revendi- cations précédentes, caractérisé en ce que la pompe ä jet d'eau (12) et la chambre (13) sont disposées ä l'intérieur d'une enveloppe du chauffe-eau (1). 23 - Device according to any one of the preceding claims, characterized in that the water jet pump (12) and the chamber (13) are arranged inside a jacket of the water heater (1 ). 24 - Dispositif selon l'une quelconque des revendications 1 ä 18, caractérisé en ce que la pompe ä jet d'eau (12) forme avec la chambre (13) un ensemble séparé.  24 - Device according to any one of claims 1 to 18, characterized in that the water jet pump (12) forms with the chamber (13) a separate assembly. 25 - Dispositif selon la revendication 4, caractérisé en ce que la pompe ä jet d'eau (12) et le tube intérieur (31) sont realises en une seule pièce et en ce que l'action de cette pompe ä jet d'eau est obtenue du fait que dans le tube interieur (31) est prévue une incision (36) et que, pour un observateur regardant dans le sens d'écoulement, devant l'incision (36) le segment de tube (37) est enfonce pour former une section réduite par rapport au diametre intérieur du tube Interieur (31) ou bien ce segment de tube est éliminé et sur le tronçon de tube ainsi partiellement libéré dans la direction périphérique est monté un tuyau élastique (39).  25 - Device according to claim 4, characterized in that the water jet pump (12) and the inner tube (31) are made in one piece and in that the action of this water jet pump is obtained from the fact that in the inner tube (31) an incision (36) is provided and that, for an observer looking in the direction of flow, in front of the incision (36) the tube segment (37) is pressed in to form a reduced section with respect to the internal diameter of the Inner tube (31) or else this tube segment is eliminated and on the tube section thus partially released in the peripheral direction is mounted an elastic tube (39).
BE8800841A 1987-07-21 1988-07-18 DEVICE FITTED TO A HOT WATER TO PREVENT THE LATTER dripping. BE1001928A3 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE19873724068 DE3724068A1 (en) 1987-07-21 1987-07-21 Device in a water heater for preventing dripping

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1001928A3 true BE1001928A3 (en) 1990-04-17

Family

ID=6332010

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE8800841A BE1001928A3 (en) 1987-07-21 1988-07-18 DEVICE FITTED TO A HOT WATER TO PREVENT THE LATTER dripping.

Country Status (5)

Country Link
AT (1) AT398836B (en)
BE (1) BE1001928A3 (en)
DE (1) DE3724068A1 (en)
FR (1) FR2618532B1 (en)
IT (1) IT1227046B (en)

Families Citing this family (10)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
AT397855B (en) * 1988-11-10 1994-07-25 Vaillant Gmbh HEATABLE HOT WATER TANK
DE4139278C2 (en) * 1991-11-29 1997-01-09 Stiebel Eltron Gmbh & Co Kg Device for a water heater to avoid dripping
SE9502720L (en) * 1995-07-28 1997-01-29 Electrolux Ab Apparatus and method for preventing droplets from the outlet pipe of a water purifier
AUPS155102A0 (en) * 2002-04-04 2002-05-16 McKay, James Anthony Liquid dispensing apparatus
US20060272596A1 (en) * 2005-03-22 2006-12-07 Emerson Electric Co. Hot water dispenser with flow control
DE102013002857A1 (en) 2013-02-20 2014-08-21 Grohe Ag plumbing fixture
DE102013214156A1 (en) 2013-07-18 2015-01-22 BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH Hot water storage
DE102013225179A1 (en) 2013-12-06 2015-06-11 BSH Hausgeräte GmbH Hot water storage
CN112240643B (en) 2020-10-16 2021-12-03 厦门阿玛苏电子卫浴有限公司 Heating water tank
CN114941906B (en) * 2022-06-08 2023-08-22 佛山市顺德区基诺德电器制造有限公司 Anti-overflow anti-splashing device

Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE704311C (en) * 1937-02-06 1941-03-27 Theodor Stiebel Dipl Ing Dr Overflow hot water storage tank with a ventilation pipe
CH409304A (en) * 1962-02-22 1966-03-15 Forbach Gmbh & Co Kg Instantaneous water heater
DE1969259U (en) * 1965-06-08 1967-09-28 Stiebel Werke G M B H & Co Dr DEVICE TO PREVENT THE FORMATION OF DRIP WATER IN HEATED OVERFLOW HOT WATER TANK.
BE739712A (en) * 1969-10-01 1970-03-16

Family Cites Families (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE21254C (en) * M. NEUHAUS in Berlin SW., Königgrätzerstr. 77 Self-regulating air injector nozzle
DE1247594B (en) * 1964-10-29 1967-08-17 Grundstuecksverwaltungsgesells Pressureless water heater, especially for beverage machines
DE3227787A1 (en) * 1982-07-24 1984-01-26 Friedrich Grohe Armaturenfabrik Gmbh & Co, 5870 Hemer Discharge fitting

Patent Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE704311C (en) * 1937-02-06 1941-03-27 Theodor Stiebel Dipl Ing Dr Overflow hot water storage tank with a ventilation pipe
CH409304A (en) * 1962-02-22 1966-03-15 Forbach Gmbh & Co Kg Instantaneous water heater
DE1969259U (en) * 1965-06-08 1967-09-28 Stiebel Werke G M B H & Co Dr DEVICE TO PREVENT THE FORMATION OF DRIP WATER IN HEATED OVERFLOW HOT WATER TANK.
BE739712A (en) * 1969-10-01 1970-03-16

Also Published As

Publication number Publication date
FR2618532B1 (en) 1990-04-13
ATA186688A (en) 1994-06-15
DE3724068A1 (en) 1989-02-02
DE3724068C2 (en) 1989-05-03
FR2618532A1 (en) 1989-01-27
AT398836B (en) 1995-02-27
IT1227046B (en) 1991-03-14
IT8821357A0 (en) 1988-07-14

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1001928A3 (en) DEVICE FITTED TO A HOT WATER TO PREVENT THE LATTER dripping.
FR2736009A1 (en) Module unit with fuel pump and accumulator container arranged in tank
FR2479402A1 (en) AIR BLEEDING DEVICE OF PIPING SYSTEMS
FR2509835A1 (en)
FR2765918A1 (en) FUEL PUMP MODULE
WO1998028967A1 (en) Self-priming siphon, in particular for irrigation
FR2889263A1 (en) DEVICE FOR ADAPTING THE PRODUCTION OF FOAM
EP1966430A1 (en) Iron comprising a valve controlled by a thermally deformable element
EP0366652B1 (en) Foam generator/dispenser
FR2792620A1 (en) Dispensing unit and flexible support, for flexible pouch containing liquid, has bush for connection to pump and has two internal nozzles which may be connected to tube extending into pouch
EP1556538A1 (en) Iron comprising a water reservoir which is provided with a filling orifice on the rear face of said iron
EP0607870A1 (en) Steam ironing device
EP0118647A1 (en) Valve for a flushing tank
WO2005014915A1 (en) Laundry iron comprising a water reservoir provided with a filling hole at the rear end of the iron
FR2715715A1 (en) Improvements introduced in the degassing circuits of radiators.
FR2658453A1 (en) Breather device for a vehicle fuel tank
FR2570462A1 (en) SAFETY DEVICE FOR HOUSEHOLD APPLIANCES WITH WATER CIRCUIT
BE846103A (en) AUTOMATIC GAS DRAIN
FR2656641A1 (en) Device for automatic triggering of a siphon
FR2590148A3 (en) Flow regulation device designed for tanks supplying automatic dispensing machines for drinks in general and, in particular for hot chocolate and similar drinks
FR2658163A1 (en) Device for the adjustable and uniform dispensing of liquids drop-by-drop
FR2482870A1 (en) APPARATUS FOR INCORPORATING, BY DIFFERENCE OF PRESSURE, A FIRST LIQUID WITH A SECOND LIQUID IN FLOW
FR2731493A1 (en) Automatic water dispenser for horticulture use in watering plants
FR2570158A1 (en) Anticipated closure system for air vent of a pressurised water network
FR2933996A1 (en) WATER HUNTING DEVICE FOR SIMULTANEOUSLY ADJUSTING FLOAT AND OVERFLOW TUBE

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20070731