ITMI962720A1 - COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE - Google Patents

COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE Download PDF

Info

Publication number
ITMI962720A1
ITMI962720A1 IT96MI002720A ITMI962720A ITMI962720A1 IT MI962720 A1 ITMI962720 A1 IT MI962720A1 IT 96MI002720 A IT96MI002720 A IT 96MI002720A IT MI962720 A ITMI962720 A IT MI962720A IT MI962720 A1 ITMI962720 A1 IT MI962720A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
base body
circular
kit
segment according
rail
Prior art date
Application number
IT96MI002720A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Kurt Ritz
Jean-Claude Allemann
Harald Schwippl
Stefan Geisser
Original Assignee
Rieter Ag Maschf
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Rieter Ag Maschf filed Critical Rieter Ag Maschf
Publication of ITMI962720A1 publication Critical patent/ITMI962720A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1289507B1 publication Critical patent/IT1289507B1/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G19/00Combing machines
    • D01G19/06Details
    • D01G19/10Construction, mounting, or operating features of combing elements
    • D01G19/105Combing cylinders

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Preliminary Treatment Of Fibers (AREA)

Description

"Segmento di pettine circolare per il fissaggio su un cilindro a pettine circolare di una pettinatrice" "Circular comb segment for attachment to a circular comb cylinder of a comber"

L'invenzione si riferisce ad un segmento di pettine circolare per il fissaggio su un cilindro a pettine circolare di una pettinatrice, con un corpo di base e con corredi di pettinatura, fissati sul corpo di base, con punte di corredo, le cui estremità libere si trovano in una superficie cilindrica e le quali sono inclinate in direzione verso una estremità anteriore del corpo di base, The invention refers to a circular comb segment for fixing on a circular comb cylinder of a combing machine, with a base body and with combing kits, fixed on the base body, with kit tips, the free ends of which are located in a cylindrical surface and which are inclined towards an anterior end of the base body,

Un segmento di pettine circolare di questo tipo serve in una pettinatrice, fissato su un cilindro a pettine circolare ruotante continuo della macchina, a pettinare fiocchi che vengono presentati da una pinza al segmento di pettine circolare. In particolare le punte di corredo, vicine all'estremità anteriore del corpo di base e penetranti rispettivamente per prime nel fiocco, sono soggette ad una certa usura. L'usura porta gradualmente ad una variazione del processo di pettinatura e infine dev'essere sostituito il segmento di pettine circolare. A circular comb segment of this type serves in a combing machine, fixed on a continuously rotating circular comb cylinder of the machine, to comb bows which are presented by a gripper to the circular comb segment. In particular, the kit points, close to the front end of the base body and respectively penetrating first into the staple, are subject to a certain wear. Wear gradually leads to a change in the combing process and finally the circular comb segment must be replaced.

Lo scopo dell'invenzione consiste nel fatto di aumentare la durata utile del suddetto segmento di pettine circolare. The object of the invention is to increase the useful life of the aforementioned circular comb segment.

Il segmento di pettine circolare secondo l'invenzione, cori il quale viene raggiunto lo scopo, è caratterizzato da mezzi per la copertura almeno parziale dell'altezza delle punte di corredo'anteriori in modo che le punte di corredo anteriori all'entrata nel fiocco non afferrino completamente questo. The circular comb segment according to the invention, when the object is achieved, is characterized by means for at least partial coverage of the height of the front kit points so that the front kit points do not enter the staple. fully grasp this.

Poiché le punte di corredo anteriori non afferrano compietamente il fiocco, queste conformemente vengono meno usurate. Preferibilmente in corrispondenza dell'estremità anteriore del corpo di base del segmento di pettine circolare è disposta una rotaia di entrata che ha dalla detta superficie cilindrica una distanza che è minore rispetto all'altezza delle punte di corredo vicine alla estremità anteriore o è uguale a questa altezza. Con questa rotaia di entrata le punte di corredo, vicine all'estremità anteriore del corpo di base, afferrano nel funzionamento rispettivamente soltanto una parte minore del fiocco e vengono corrispondentemente meno usurate. La rotaia di entrata è soggetta naturalmente a sua volta ad una usura. Con questa usura risultano però difficilmente variazioni del processo di pettinatura. La rotaia di entrata, quando essa è fissata in modo preferibile intercambiabile al corpo di base, può essere sostituita in modo semplice come elemento relativamente economico. Since the front kit points do not fully grasp the jib, these are accordingly less worn. Preferably, at the front end of the base body of the circular comb segment, an entry rail is arranged which has a distance from said cylindrical surface which is less than or equal to the height of the kit points close to the front end. height. With this inlet rail, the kit spikes, close to the front end of the base body, respectively grip only a minor part of the jib in operation and are correspondingly less worn. The entry rail is naturally also subject to wear. With this wear, however, it is difficult to change the combing process. The entry rail, when it is preferably interchangeably attached to the base body, can be replaced in a simple manner as a relatively inexpensive element.

La rotaia di entrata può essere fissata regolabile su un corpo di base in modo che possa essere regolata la distanza della rotaia di entrata dalla detta superficie cilindrica e quindi l'aggressività delle punte di corredo per il fiocco, vicine all'estremità anteriore del corpo di base, per esempio per l'adattamento al peso della tela da pettinare. The entry rail can be fixed adjustable on a base body so that the distance of the entry rail from said cylindrical surface and therefore the aggressiveness of the jib kit points, close to the front end of the jib body, can be adjusted. base, for example for adapting to the weight of the cloth to be combed.

Esempi di realizzazione dell'invenzione saranno ulteriormente illustrati qui di seguito con riferimento ai disegni, in cui mostrano, Examples of embodiments of the invention will be further illustrated below with reference to the drawings, in which they show,

la Figura 1 una sezione verticale schematica attraverso un segmento di pettine circolare fissato su un cilindro a pettine circolare di una pettinatrice, la Figura 2 a scala ingrandita un tratto terminale anteriore del segmento di pettine circolare di Figura 1, le Figure 3, 4, 5 e 6 nella stessa vista come la Figura 2 rispettivamente una variante, e Figure 1 a schematic vertical section through a circular comb segment fixed on a circular comb cylinder of a combing machine, Figure 2 at an enlarged scale a front end portion of the circular comb segment of Figure 1, Figures 3, 4, 5 and 6 in the same view as Figure 2 respectively a variant, and

l'a Figura 7 una vista di dettaglio da destra di Figura 6. La Figura 1 mostra un segmento di pettine circolare con un corpo di base 1 che è fissato per mezzo di viti di fissaggio non rappresentate su un cilindro a pettine circolare 2 di una pettinatrice. Nel funzionamento della pettinatrice il cilindro a pettine circolare 2 viene ruotato in continuo nel senso orario secondo la Figura 1 attorno al suo asse. Sulla superficie perimetrale esterna a forma di segmento di cilindro del corpo di base 1 uno dopo l'altro sono fissati quattro corredi di pettinatura 3, 4, 5 e 6. I corredi di pettinatura sono dotati di punte di corredo che sono inclinate rispetto alle direzioni radiali verso una estremità anteriore V del corpo di base 1 e le cui estremità libere si trovano in una superficie cilindrica circolare Z. a Figure 7 a detail view from the right of Figure 6. Figure 1 shows a circular comb segment with a base body 1 which is fixed by means of fixing screws not shown on a circular comb cylinder 2 of a combing machine. In operation of the combing machine, the circular comb cylinder 2 is continuously rotated in the clockwise direction according to Figure 1 around its axis. Four combing kits 3, 4, 5 and 6 are attached one after the other on the outer peripheral surface in the form of a cylinder segment. radial towards a front end V of the base body 1 and the free ends of which lie in a circular cylindrical surface Z.

In corrispondenza dell'estremità anteriore V dei corpo di base 1 è disposta una rotaia di entrata 7 che si estende fino vicino alla superficie cilindrica Z. La distanza a (Figura 2) fra la rotaia di entrata 7 e la superficie cilindrica Z è minore rispetto all'altezza radiale h delle punte di corredo, vicine all'estremità anteriore V, del corredo di pettinatura anteriore 3. La distanza a si trova fra il 5 e il 25% dell'altezza h, essa comporta opportunamente circa 0,3 fino a 0,5 mm. La rotaia di entrata 7 copre quindi - vista nella direzione di movimento delle punte di corredo - una parte maggiore dell'altezza h delle punte di corredo anteriori. In questa maniera viene raggiunto che un fiocco da pettinare F (Figura 1), il quale viene presentato da una pinza 8 al segmento di pettine circolare ruotante, venga afferrato soltanto parzialmente dalle punte di corredo anteriori del corredo di pettinatura 3 cosicché queste punte di corredo anteriori vengono meno usurate. At the front end V of the base body 1 there is an entry rail 7 which extends up close to the cylindrical surface Z. The distance a (Figure 2) between the entry rail 7 and the cylindrical surface Z is smaller than at the radial height h of the kit tips, close to the front end V, of the front combing kit 3. The distance a is between 5 and 25% of the height h, it appropriately involves about 0.3 up to 0.5 mm. The entry rail 7 therefore covers - seen in the direction of movement of the kit points - a greater part of the height h of the front kit points. In this way it is achieved that a staple to be combed F (Figure 1), which is presented by a pliers 8 to the rotating circular comb segment, is only partially grasped by the front kit tips of the combing kit 3 so that these kit tips front are less worn.

La rotaia di entrata 7 è fissata per mezzo di viti 9 in modo intercambiabile sul corpo di base 1. Le viti 9 si estendono attraverso fori allungati 10 nella rotaia di entrata 7 in modo che questa - dopo disimpegno delle viti 9 - possa essere regolata in direzione della freccia doppia P, per variare la distanza a dalla superficie cilindrica Z. The entry rail 7 is fixed by means of screws 9 interchangeably on the base body 1. The screws 9 extend through elongated holes 10 in the entry rail 7 so that this - after disengagement of the screws 9 - can be adjusted accordingly direction of the double arrow P, to vary the distance a from the cylindrical surface Z.

Per tener minima la usura della rotaia di entrata 7, questa preferibilmente è temprata o dotata di un rivestimento resistente alla abrasione. Essa può essere costituita anche da metallo duro. To keep the wear of the entry rail 7 to a minimum, it is preferably hardened or provided with an abrasion resistant coating. It can also consist of hard metal.

Nella variante secondo la Figura 3 sul tratto terminale anteriore del corpo di base 1 è fissata intercambiabile una rotaia di entrata 11 per mezzo di viti 12. La rotaia di entrata 11 non è regolabile relativamente al corpo di base 1. Per la distanza a fra la rotaia di entrata 11 e la superficie cilindrica Z vale di nuovo quanto detto già nella descrizione delle Figure 1 e 2. Anche la rotaia di entrata 11 è preferibilmente temprata o rivestita o è costituita da metallo duro. Nella variante secondo la Figura 4 sul tratto terminale anteriore del corpo di base 1 è fissata una rotaia di entrata 13 sotto forma di un cilindro temprato o rj.vestito o costituito da metallo duro, per esempio fissamente incollato. In the variant according to Fig. 3, an entry rail 11 is interchangeably fastened to the front end section of the base body 1 by means of screws 12. The entry rail 11 is not adjustable relative to the base body 1. For the distance a between the entry rail 11 and the cylindrical surface Z again applies to what has already been said in the description of Figures 1 and 2. The entry rail 11 is also preferably hardened or coated or consists of hard metal. In the variant according to Figure 4, an entry rail 13 is fixed on the front end portion of the base body 1 in the form of a hardened or coated cylinder or made of hard metal, for example fixedly glued.

Nella variante secondo la Figura 5 una rotaia di entrata 14 è formata sul tratto terminale anteriore di un corpo di base 1.1 da un ingrossamento che è formato in un solo pezzo sul corpo di base 1.1 ed è rivestito preferibilmente in modo resistente all'abrasione. Anche qui la distanza a fra la rotaia di entrata 14 e la superficie cilindrica Z è di nuovo come descritto minore rispetto all'altezza radiale h delle punte del corredo anteriore di pettinatura 3. In the variant according to Figure 5, an inlet rail 14 is formed on the front end portion of a base body 1.1 by an enlargement which is formed in one piece on the base body 1.1 and is preferably coated in an abrasion-resistant manner. Here too the distance a between the inlet rail 14 and the cylindrical surface Z is again as described less than the radial height h of the tips of the front combing kit 3.

La variante secondo le Figure 6 e 7 non è dotata di alcuna rotaia di entrata disposta prima delle punte di corredo anteriori. L'altezza delle punte di corredo anteriori è parzialmente coperta in modo che gli interspazi A (Figura 7) fra queste punte di corredo siano parzialmente riempiti di un materiale M. In questa maniera un fiocco, in cui entrano le punte di corredo, viene soltanto parzialmente afferrato dalle punte di corredo anteriori. Contemporaneamente è aumentata la superficie d'urto per il fiocco. Un restringimento laterale delle punte di corredo anteriori nella zona di piede, dovuto ad una usura, viene impedito dal materiale di riempimento M. Il materiale di riempimento può discendere opportunamente come rappresentato verso dietro obliquamente in direzione verso la superficie perimetrale del corpo di base 1. The variant according to Figures 6 and 7 is not provided with any entry rail arranged before the front kit points. The height of the front kit points is partially covered so that the interspaces A (Figure 7) between these kit points are partially filled with a material M. In this way a staple, into which the kit points enter, is only partially gripped by the front kit points. At the same time, the impact surface for the jib increased. A lateral narrowing of the front kit points in the foot area, due to wear, is prevented by the filling material M. The filling material can suitably descend as shown obliquely backwards towards the perimeter surface of the base body 1.

Claims (10)

R IV E N D I C A Z I O N I 1. Segmento di pettine circolare per il fissaggio su un cilindro a pettine circolare di una pettinatrice, con un corpo di base (1; 1.1) e con corredi di pettinatura (3, 4, 5, 6), fissati sul corpo di base, con punte di corredo, le cui estremità libere si trovano in una superficie cilindrica (Z) e le quali sono inclinate in direzione verso una estremità anteriore (V) del corpo di base (1; 1.1), caratterizzato da mezzi (7; 11, 13; 14; M) per la copertura almeno parziale dell'altezza (h) delle punte di corredo anteriori in modo che le punte di corredo anteriori alla penetrazione in un fiocco non afferrino completamente questo. R IV E N D I C A Z I O N I 1. Circular comb segment for fixing on a circular comb cylinder of a combing machine, with a base body (1; 1.1) and with combing kits (3, 4, 5, 6), fixed on the base body, with kit spikes, the free ends of which are located in a cylindrical surface (Z) and which are inclined towards a front end (V) of the base body (1; 1.1), characterized by means (7; 11, 13; 14; M) for at least partial coverage of the height (h) of the front kit points so that the kit points prior to penetrating a staple do not completely grasp it. 2. Segmento di pettine circolare secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che in corrispondenza dell'’estremità anteriore (V) del corpo di base {1; 1.1) è disposta una rotaia di entrata (7; 11; 13; 14) che ha dalla detta superficie cilindrica (Z) una distanza (a) che è minore rispetto all'altezza (h) delle punte di corredo (3), vicine alla estremità anteriore (V), o è uguale a questa altezza. 2. Circular comb segment according to claim 1, characterized in that at the front end (V) of the base body {1; 1.1) an entry rail (7; 11; 13; 14) is arranged which has a distance (a) from said cylindrical surface (Z) which is less than the height (h) of the kit points (3), close to the at the anterior end (V), or is equal to this height. 3. Segmento di pettine circolare secondo la rivendicazione 2, caratterizzato dal fatto che la detta distanza (a) è uguale al 5 fino al 25% dell'altezza (h) della punta di corredo (3). 3. Circular reed segment according to claim 2, characterized in that said distance (a) is equal to 5 to 25% of the height (h) of the kit tip (3). 4. Segmento di pettine circolare secondo la rivendicazione 2 o 3, caratterizzato dal fatto che la detta distanza (a) è uguale a 0,3 fino a 0,5 mm. 4. Circular comb segment according to claim 2 or 3, characterized in that said distance (a) is equal to 0.3 to 0.5 mm. 5. Segmento di pettine circolare secondo una delle rivendicazioni da 2 a 4, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (7; 11) è fissata intercambiabile sul corpo di base (1), Circular reed segment according to one of claims 2 to 4, characterized in that the entry rail (7; 11) is interchangeably fixed on the base body (1), 6. Segmento di pettine circolare secondo la rivendicazione 5, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (7) è fissata regolabile sul corpo di base (1). Circular reed segment according to claim 5, characterized in that the inlet rail (7) is adjustably fixed on the base body (1). 7. Segmento di pettine circolare secondo una delle rivendicazioni da 2 a 4, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (13) è un corpo cilindrico. Circular reed segment according to one of claims 2 to 4, characterized in that the inlet rail (13) is a cylindrical body. 8. Segmento di pettine circolare secondo una delle rivendicazioni da 5 a 7, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (7; 11) è temprata o rivestita. Circular reed segment according to one of claims 5 to 7, characterized in that the entry rail (7; 11) is hardened or coated. 9. Segmento di pettine circolare secondo una delle rivendicazioni da 5 a 7, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (7; 11) è costituita da metallo duro. Circular reed segment according to one of claims 5 to 7, characterized in that the entry rail (7; 11) consists of hard metal. 10. Segmento di pettine circolare secondo una delle rivendicazioni da 2 a 4, caratterizzato dal fatto che la rotaia di entrata (14) è conformata in un solo pezzo con corpo di base (1.1). Circular reed segment according to one of claims 2 to 4, characterized in that the inlet rail (14) is formed in one piece with base body (1.1).
IT96MI002720A 1995-12-28 1996-12-23 CIRCULAR COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE IT1289507B1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH368795A CH690775A5 (en) 1995-12-28 1995-12-28 A circular comb segment for fixing on a circular comb roller of a combing machine.

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITMI962720A1 true ITMI962720A1 (en) 1998-06-23
IT1289507B1 IT1289507B1 (en) 1998-10-15

Family

ID=4261363

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT96MI002720A IT1289507B1 (en) 1995-12-28 1996-12-23 CIRCULAR COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE

Country Status (4)

Country Link
JP (1) JPH09188920A (en)
CN (1) CN1071385C (en)
CH (1) CH690775A5 (en)
IT (1) IT1289507B1 (en)

Families Citing this family (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE102009018058A1 (en) * 2009-04-21 2010-11-04 Staedtler + Uhl Kg circular comb
DE102011116786A1 (en) * 2011-10-22 2013-04-25 Oerlikon Textile Gmbh & Co. Kg Feeding trough for a sliver opening device of an open-end spinning device
CN106459102B (en) * 2014-06-04 2019-07-23 陶氏东丽株式会社 Organosiloxane, curable silicone composition and semiconductor device
CH710541A2 (en) * 2014-12-19 2016-06-30 Rieter Ag Maschf Circular comb with guide member.

Family Cites Families (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN2069418U (en) * 1990-05-12 1991-01-16 温州市锦峰纺织机械配件厂 Comb dent structure of refined combing sawtooth cylinder
CN2192631Y (en) * 1994-05-28 1995-03-22 温州市锦峰纺织机械配件厂 Insert worste sawtooth cylinder

Also Published As

Publication number Publication date
CN1071385C (en) 2001-09-19
CN1158367A (en) 1997-09-03
IT1289507B1 (en) 1998-10-15
CH690775A5 (en) 2001-01-15
JPH09188920A (en) 1997-07-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
ITMI962720A1 (en) COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE
ITMI981599A1 (en) "THREAD SUCTION NOZZLE"
PT96340A (en) DEVICE FOR THE HARNESS OF WIRING OF WIDOW
US4202099A (en) Denture support frame
ITMI962721A1 (en) CIRCULAR COMB SEGMENT FOR FIXING A CIRCULAR COMB CYLINDER TO A COMBING MACHINE
IT8322153A1 (en) DEVICE FOR CHARGING WITH COMPRESSION OF SOLIDS IN A CONTAINER
ITMI960415A1 (en) HAT CARD WITH TOOTHED BELT TRACTION AND TOP GUIDE FOR HATS
ITMI951524A1 (en) DEVICE FOR COLLECTING SINGLE TEXTILE TUBES FROM A CONTAINER
ITMI942426A0 (en) MEANS FOR GUIDING THE MOTION OF A PAIR OF NIPPERS WITHIN THE PITCH OF WEAVING LOOMS
DK0832356T3 (en) Hydraulic Piston Machine
ITMI972177A1 (en) OPEN END FILATOIO
ITMI20002843A1 (en) GUIDE CLEANING DEVICE FOR MOBILE HATS IN A HAT CARDAA
ITTO990299A1 (en) DEVICE FOR THE EXPULSION OF VEGETABLE IMPURITIES IN A WOOL PEARL CARD.
CH692457A5 (en) drawing gripper for weaving looms in spears and use the pliers.
SU1687665A1 (en) Weft-tensioning device in loom
ES2196729T3 (en) STEEL CABLES FOR THE REINFORCEMENT OF RUBBER ITEMS AND TIRE COVERS.
JPH0729100Y2 (en) Drum cap
SU1720631A1 (en) Toothbrush
ITTO990915A1 (en) IMPROVEMENTS FOR ANTIBALLOON DEVICES FOR WEFT FEEDERS WITH WEAVING FRAMES.
ITTO970801A1 (en) PAIR OF UPPER CYLINDERS FOR BELT IRONING MACHINES IN SPINNING MACHINES
ITGE940011U1 (en) TOOL FOR CLEANING THE TEETH, IN PARTICULAR FOR THE CLEANING OF THE GINGIVAL COLLARS AND LANGUAGE INTERPROXIMAL SPACES.
Saaf et al. Reinforced cylinder head
ITMI20002840A1 (en) DRIVING AND DRIVING SYSTEM OF MOBILE HATS IN A HAT CARD
IT1254490B (en) CLAMPING GRIP WEAVING MACHINE
JP3037841U (en) Tooth cleaning tool

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted