ITMI20110208U1 - DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES - Google Patents

DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES

Info

Publication number
ITMI20110208U1
ITMI20110208U1 ITMI20110208U ITMI20110208U1 IT MI20110208 U1 ITMI20110208 U1 IT MI20110208U1 IT MI20110208 U ITMI20110208 U IT MI20110208U IT MI20110208 U1 ITMI20110208 U1 IT MI20110208U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
channel
expansion
plate
profile
expansion block
Prior art date
Application number
Other languages
Italian (it)
Inventor
Michele Loperfido
Original Assignee
Masterlab S R L Unipersonale
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Masterlab S R L Unipersonale filed Critical Masterlab S R L Unipersonale
Priority to ITMI20110208 priority Critical patent/ITMI20110208U1/en
Publication of ITMI20110208U1 publication Critical patent/ITMI20110208U1/en

Links

Description

Descrizione del Modello Industriale di Utilità Description of the Industrial Utility Model

Il presente trovato si riferisce a un dispositivo per il collegamento a un profilato per telai di serramenti con canale aperto di una piastra di copertura di detto canale. The present invention relates to a device for connecting a cover plate of said channel to a profile for window frames with an open channel.

Il presente trovato si riferisce, inoltre, a un kit di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti. The present invention also relates to a kit for covering an open channel of a profile for window frames.

Nel settore dei serramenti in generale è noto l’impiego di profilati per la costruzione dei telai di porte o finestre; tali profilati presentano uno o più canali aperti in cui possono essere alloggiati accessori e componenti della ferramenta di completamento del serramento stesso e che sono successivamente chiusi da piastre di copertura. In the window and door sector in general, the use of profiles for the construction of door or window frames is known; these profiles have one or more open channels in which accessories and components of the hardware for completing the window or door can be housed and which are subsequently closed by cover plates.

Attualmente, le piastre di copertura sono infilate nei canali stessi, per il tramite di apposite guide in essi ricavate, prima dell’assemblaggio dei profilati in un telaio. In tal caso è impossibile rimuovere le piastre di copertura dal telaio finito, se non previo smontaggio dello stesso. Currently, the cover plates are inserted into the channels themselves, by means of special guides obtained in them, before assembling the profiles in a frame. In this case it is impossible to remove the cover plates from the finished frame, unless it has been disassembled.

In alternativa, è noto collegare le piastre di copertura ai profilati mediante fermi costituiti da blocchetti (camme) che si infilano nei canali e che, per il tramite di una vite che attraversa le piastre stesse, vengono fatti ruotare fino a che una porzione di essi si attesa e si impegna direttamente con le pareti laterali dei canali. Alternatively, it is known to connect the cover plates to the profiles by means of stops consisting of blocks (cams) which are inserted into the channels and which, by means of a screw that crosses the plates themselves, are made to rotate until a portion of them it waits and engages directly with the side walls of the channels.

Infine, è noto disporre le piastre di copertura in semplice appoggio sul canale tramite distanziali e vite. Tale soluzione, tuttavia, è evidentemente poco sicura e affidabile. Finally, it is known to arrange the cover plates simply resting on the channel by means of spacers and screws. However, this solution is obviously not very safe and reliable.

Il presente trovato si propone come evoluzione della tecnica di fissaggio con riferimento al montaggio mediante camme. The present invention is proposed as an evolution of the fixing technique with reference to assembly by means of cams.

In particolare, il presente trovato si propone di offrire un dispositivo che consenta di collegare in modo semplice e rapido una piastra di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti al profilato stesso. In particular, the present invention proposes to offer a device which allows a cover plate of an open channel of a profile for window frames to be connected to the profile in a simple and rapid manner.

Ulteriore scopo del presente trovato è quello di fornire un dispositivo che consenta sia di collegare, sia di scollegare e montare in modo semplice e rapido una piastra di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti al profilato stesso anche quando il profilato è già assemblato in un telaio. A further object of the present invention is to provide a device that allows both to connect, and to disconnect and assemble in a simple and rapid way a cover plate of an open channel of a profile for window frames to the profile itself even when the profile is already assembled in a frame.

Il presente trovato si propone, inoltre, di fornire un kit di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti strutturalmente e costruttivamente semplice e le cui operazioni di montaggio e smontaggio siano facilmente eseguibili anche su profilati già assemblati in un telaio. The present invention furthermore proposes to provide a kit for covering an open channel of a structurally and constructively simple profile for window frames and whose assembly and disassembly operations can be easily performed even on profiles already assembled in a frame.

Questi e altri scopi ancora sono raggiunti da un dispositivo per il collegamento a un profilato per telai di serramenti con canale aperto di una piastra di copertura di detto canale come definito nella rivendicazione 1. These and other purposes are achieved by a device for connecting a cover plate of said channel to a profile for window frames with an open channel as defined in claim 1.

Ulteriori caratteristiche sono definite nelle rivendicazioni dipendenti 2-12. Further characteristics are defined in dependent claims 2-12.

Questi e altri scopi ancora sono altresì raggiunti con un kit di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti come definito nella rivendicazione 13. These and other objects are also achieved with a kit for covering an open channel of a profile for window frames as defined in claim 13.

Le caratteristiche e i vantaggi di un dispositivo per il collegamento a un profilato per telai di serramenti con canale aperto di una piastra di copertura di detto canale e di un kit di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti secondo il presente trovato risulteranno maggiormente evidenti dalla descrizione seguente, esemplificativa e non limitativa, riferita ai disegni schematici allegati nei quali: The characteristics and advantages of a device for connection to a profile for window frames with an open channel of a cover plate of said channel and of a kit for covering an open channel of a profile for window frames according to the present invention will be more evident from the following description, exemplifying and not limiting, referring to the attached schematic drawings in which:

la figura 1 è una vista prospettica e in esploso di un kit di copertura secondo il presente trovato; Figure 1 is an exploded perspective view of a cover kit according to the present invention;

la figura 2 è una vista prospettica che mostra una fase di montaggio del kit di copertura di figura 1 a un canale aperto di un profilato; Figure 2 is a perspective view showing an assembly step of the cover kit of Figure 1 to an open channel of a section bar;

le figure 3 e 4 mostrano in vista frontale il kit di copertura di figura 1 montato nel canale aperto di un profilato in due successive fasi di collegamento. Con particolare riferimento alle allegate figure si è complessivamente indicato con 100 un kit di copertura comprendente un dispositivo di collegamento 10 di una piastra 11 di copertura di un canale aperto 12 di un profilato 13 per telai di serramenti. Figures 3 and 4 show a front view of the cover kit of Figure 1 mounted in the open channel of a section in two successive connection phases. With particular reference to the attached figures, the reference 100 generally indicates a cover kit comprising a connection device 10 of a plate 11 for covering an open channel 12 of a section bar 13 for window frames.

Il canale 12 ha sezione trasversale a U, a C o simili e presenta un fondo 14 dal quale si estendono due pareti laterali 15, 16. La sommità 17 del canale 12, opposta al fondo 14, è aperta. The channel 12 has a U, C or similar cross section and has a bottom 14 from which two side walls 15, 16 extend. The top 17 of the channel 12, opposite the bottom 14, is open.

Lungo le superfici laterali interne delle due pareti laterali 15 e 16 è ricavata una serie di risalti, sporgenze, mensole o nervature longitudinali delle quali, a partire dalla sommità 17 verso il fondo 14 del canale 12, una coppia di prime nervature 18 di appoggio della piastra 11 e almeno una coppia di seconde nervature 19 che, come apparirà più chiaro in seguito, cooperano con il dispositivo 10 per il collegamento della piastra 11 al profilato 13. Along the internal lateral surfaces of the two lateral walls 15 and 16 there is a series of projections, protrusions, shelves or longitudinal ribs of which, starting from the top 17 towards the bottom 14 of the channel 12, a pair of first ribs 18 to support the plate 11 and at least a pair of second ribs 19 which, as will become clearer below, cooperate with the device 10 for connecting the plate 11 to the section 13.

Il dispositivo 10 comprende almeno un tassello a espansione 20 che è associabile alla faccia della piastra 11 che, in condizioni di montaggio, è rivolta verso il fondo 14 del canale 12 e che è inseribile nel canale 12 stesso. The device 10 comprises at least one expansion plug 20 which can be associated with the face of the plate 11 which, in assembly conditions, faces the bottom 14 of the channel 12 and which can be inserted in the channel 12 itself.

Il tassello a espansione 20 è provvisto di una sede cava 21 all’interno della quale è alloggiato un blocchetto di espansione 22 associato all’estremità di uno stelo di manovra 23 che è inserito in modo passante sia nel tassello a espansione 20, sia nella piastra 11 ove affiora con la sua estremità opposta. The expansion plug 20 is provided with a hollow seat 21 inside which is housed an expansion block 22 associated with the end of an operating stem 23 which is inserted in a through way both in the expansion plug 20 and in the plate. 11 where it emerges with its opposite end.

Per il tramite dello stelo di manovra 23, il blocchetto di espansione 22 è mobile fra una prima posizione, in cui esso non interferisce con il tassello a espansione 20, e una seconda posizione, in cui esso interferisce con il tassello a espansione 20 espandendolo e bloccandolo contro le pareti laterali 15 e 16 del canale 12. By means of the operating stem 23, the expansion block 22 is movable between a first position, in which it does not interfere with the expansion plug 20, and a second position, in which it interferes with the expansion plug 20 expanding it and locking it against the side walls 15 and 16 of the channel 12.

Il tassello a espansione 20 comprende una base 24 che, in condizioni di montaggio, è destinata ad attestarsi sulla faccia della piastra 11 rivolta verso il fondo 14 del canale 12 e dalla quale si prolunga almeno una coppia di linguette o ali 25 e 26 di tipo elasticamente flessibile, le quali sono disposte tra loro affacciate e parallele e che, in condizioni di montaggio, sono destinate ad affiancarsi a una rispettiva parete laterale 15 e 16 del canale 12. The expansion plug 20 comprises a base 24 which, in assembly conditions, is intended to abut on the face of the plate 11 facing the bottom 14 of the channel 12 and from which at least one pair of tabs or wings 25 and 26 of the type extends. elastically flexible, which are arranged facing each other and parallel and which, in assembly conditions, are intended to flank a respective side wall 15 and 16 of the channel 12.

In prossimità dell’estremità libera di ciascuna delle due ali 25 e 26 è definito almeno un dente di ritegno 27 che, in condizioni di montaggio, è destinato a impegnarsi con un corrispondente risalto aggettante dalla superficie laterale interna della rispettiva parete laterale 15 o 16 del canale 12, nel caso raffigurato tale risalto è costituito dalla seconda nervatura 19. Near the free end of each of the two wings 25 and 26 there is defined at least one retaining tooth 27 which, in assembly conditions, is intended to engage with a corresponding projection projecting from the internal side surface of the respective side wall 15 or 16 of the channel 12, in the case shown this projection is constituted by the second rib 19.

Il tassello a espansione 20, quindi, è inseribile “a scatto” all’interno del canale 12 attraverso la sommità 17 aperta del canale 12, laddove l’inserimento avviene in direzione ortogonale al fondo 14 del canale 12. The expansion plug 20, therefore, can be inserted "snap" inside the channel 12 through the open top 17 of the channel 12, where the insertion takes place in an orthogonal direction to the bottom 14 of the channel 12.

Con particolare riferimento alla forma di realizzazione rappresentata nelle allegate figure, il tassello a espansione 20 è costituito da un corpo a sezione trasversale a C, a U o a forcella definita dalla base 24, la quale ha forma quadrangolare, da due lati opposti della quale si estendono le due ali 25 e 26. With particular reference to the embodiment shown in the attached figures, the expansion plug 20 is constituted by a body with a C-shaped, U-shaped or fork cross-section defined by the base 24, which has a quadrangular shape, from two opposite sides of which extend the two wings 25 and 26.

La base 24 e le due ali 25 e 26 delimitano la sede cava 21. The base 24 and the two wings 25 and 26 delimit the hollow seat 21.

I denti di ritegno 27 sono ricavati alle estremità libere delle sue ali 25 e 26 e sporgono dalla faccia di esse rivolta all’esterno della C, della U o della forcella. The retaining teeth 27 are obtained at the free ends of its wings 25 and 26 and protrude from the face of them facing the outside of the C, the U or the fork.

Il tassello a espansione 20 comprende, inoltre, un foro passante 28, ricavato nella base 24, ove è inserito lo stelo di manovra 23. The expansion plug 20 also comprises a through hole 28, obtained in the base 24, where the operating stem 23 is inserted.

Il blocchetto di espansione 22 è costituito da un corpo prismatico conformato in modo da poter scorrere lungo una direzione A ortogonale al fondo 14 del canale 12 senza ruotare, se non un angolo di ampiezza determinata, rispetto al tassello a espansione 20. The expansion block 22 consists of a prismatic body shaped in such a way as to be able to slide along a direction A orthogonal to the bottom 14 of the channel 12 without rotating, if not an angle of determined width, with respect to the expansion block 20.

Il corpo prismatico che costituisce il blocchetto di espansione 22 è svasato con svasatura divergente, in condizioni di montaggio, verso il fondo 14 del canale 12. The prismatic body which constitutes the expansion block 22 is flared with a divergent countersink, in assembly conditions, towards the bottom 14 of the channel 12.

In particolare, il corpo prismatico che costituisce il blocchetto di espansione 22 ha sezione trasversale a forma di trapezio con base minore rivolta, in condizioni di montaggio, verso la piastra 11 e la base maggiore rivolta, in condizioni di montaggio, verso il fondo 14 del canale 12. In particular, the prismatic body which constitutes the expansion block 22 has a trapezoid-shaped cross section with the smaller base facing, in assembly conditions, towards the plate 11 and the larger base facing, in assembly conditions, towards the bottom 14 of the channel 12.

Il corpo prismatico che costituisce il blocchetto di espansione 22 ha lunghezza L maggiore della larghezza della sede cava 21, cioè maggiore della distanza D fra le due ali 25 e 26. The prismatic body which constitutes the expansion block 22 has a length L greater than the width of the hollow seat 21, i.e. greater than the distance D between the two wings 25 and 26.

La larghezza del corpo prismatico che costituisce il blocchetto di espansione 22 varia invece da un primo valore L1, che assume in corrispondenza della faccia di esso rivolta, in condizioni di montaggio, verso la piastra 11 e che definisce la base minore della sezione a trapezio, a un secondo valore L2, che assume in corrispondenza della faccia di esso rivolta, in condizioni di montaggio, verso il fondo 14 del canale 12; laddove il primo valore L1 e il secondo valore L2 sono rispettivamente minore e maggiore della larghezza della sede cava 21, cioè della distanza D fra le due ali 25 e 26. The width of the prismatic body which constitutes the expansion block 22, on the other hand, varies from a first value L1, which it assumes in correspondence with its face facing, in assembly conditions, towards the plate 11 and which defines the minor base of the trapezoid section, to a second value L2, which it assumes at the face thereof facing, in assembly conditions, towards the bottom 14 of the channel 12; where the first value L1 and the second value L2 are respectively smaller and greater than the width of the hollow seat 21, i.e. the distance D between the two wings 25 and 26.

Le facce oblique 22a e 22b del corpo prismatico che costituisce il blocchetto di espansione 22 sono rispettivamente affacciate alle due ali 25 e 26 con le quali interferiscono per l’espansione del tassello a espansione 20. The oblique faces 22a and 22b of the prismatic body that constitutes the expansion block 22 are respectively facing the two wings 25 and 26 with which they interfere for the expansion of the expansion plug 20.

Il blocchetto di espansione 22 presenta, infine, un foro di impegno 29 della corrispondente estremità dello stelo di manovra 23. Finally, the expansion block 22 has an engagement hole 29 in the corresponding end of the operating stem 23.

Quest’ultimo è filettato ed è, in pratica costituito da una vite, laddove il foro di impegno 29 è di tipo filettato. The latter is threaded and in practice consists of a screw, where the engagement hole 29 is of the threaded type.

La piastra 11 è attraversata da almeno un foro passante 30 in cui è inseribile lo stelo di manovra 23 che affiora in corrispondenza della faccia della piastra 11 rivolta, in condizioni di montaggio, all’esterno del canale 12 con una testa 31 di manovra per esempio mediante l’impiego di un utensile. The plate 11 is crossed by at least one through hole 30 into which the operating stem 23 can be inserted which emerges in correspondence with the face of the plate 11 facing, in assembly conditions, outside the channel 12 with an operating head 31 for example by using a tool.

Il dispositivo 10, comprende, infine mezzi di arresto del blocchetto di espansione 22 nella sua seconda posizione in cui interferisce con il tassello a espansione 20 bloccandolo contro le pareti 15 e 16 del canale 12. Finally, the device 10 comprises means for stopping the expansion block 22 in its second position in which it interferes with the expansion plug 20 locking it against the walls 15 and 16 of the channel 12.

Tali mezzi di arresto sono costituiti da un distanziale 32 interposto fra il tassello a espansione 20 e il blocchetto di espansione 22 per esempio in forma di manicotto calzato sullo stelo di manovra 23. These stop means consist of a spacer 32 interposed between the expansion block 20 and the expansion block 22, for example in the form of a sleeve fitted on the operating stem 23.

Il kit 100 secondo il presente trovato comprende per ciascun canale 12 di profilato 13 almeno una piastra 11 di copertura e un dispositivo 10 di collegamento come sopra descritto, in cui la piastra 11 presenta uno o più fori passanti 30 per gli steli di manovra 23. The kit 100 according to the present invention comprises for each channel 12 of profile 13 at least one cover plate 11 and a connection device 10 as described above, in which the plate 11 has one or more through holes 30 for the operating stems 23.

Dalla descrizione sopra fatta e dalle allegate figure, il tecnico del ramo non ha difficoltà alcuna nel comprendere il funzionamento del presente trovato e, in particolare, le operazioni di montaggio e smontaggio di una piastra 11 e di regolazione della posizione della piastra 11 stessa. From the above description and the attached figures, the person skilled in the art has no difficulty in understanding the operation of the present invention and, in particular, the operations of assembling and disassembling a plate 11 and adjusting the position of the plate 11 itself.

Il montaggio avviene associando alla piastra 11 il dispositivo 10 mediante inserimento degli steli di manovra 23 nei fori passanti 30 della piastra 11 e assemblaggio su ciascuno degli steli di manovra 23 così inseriti dei rispettivi tassello a espansione 20, distanziale 32 e blocchetto di espansione 22, laddove quest’ultimo è avvitato all’estremità terminale dello stelo di manovra 23. Assembly takes place by associating the device 10 with the plate 11 by inserting the operating stems 23 into the through holes 30 of the plate 11 and assembling on each of the operating stems 23 thus inserted the respective expansion plug 20, spacer 32 and expansion block 22, where the latter is screwed to the terminal end of the operating stem 23.

I tasselli a espansione 20 vengono inseriti nel canale 12 del profilato 13; ciò può avvenire o infilandoli attraverso una delle estremità aperte del canale 12 e facendolo scorrere lungo il canale 12 stesso, oppure, e in principale modo, inserendoli a scatto attraverso la sommità 17 del canale 12 in direzione ortogonale al fondo 14 del canale 12, in tale ultimo caso il montaggio è vantaggiosamente possibile anche qualora il profilato 13 sia già assemblato in un telaio. The expansion plugs 20 are inserted in the channel 12 of the section 13; this can be done either by inserting them through one of the open ends of the channel 12 and making it slide along the channel 12 itself, or, and mainly, by snapping them through the top 17 of the channel 12 in a direction orthogonal to the bottom 14 of the channel 12, in in this latter case, assembly is advantageously possible even if the section 13 is already assembled in a frame.

Agendo sugli steli di manovra 23, in particolare serrando le viti che li costituiscono con l’impiego di utensili che si impegnano nelle corrispondenti teste 31, il blocchetto di espansione 22, la cui rotazione rispetto al tassello a espansione 20 è limitata, viene fatto scorrere lungo la direzione A in allontanamento dal fondo 14 del canale 12. Tale scorrimento porta il blocchetto di espansione 22, grazie alla sua configurazione e al suo dimensionamento, dalla sua posizione di non interferenza alla sua posizione di interferenza con il tassello a espansione 20 bloccando quest’ultimo contro le pareti laterali 15 e 16 del canale 12 e, quindi, ancorando la piastra 11 al canale 12 stesso serrandola contro le prime nervature 18. By acting on the operating stems 23, in particular by tightening the screws that constitute them with the use of tools that engage in the corresponding heads 31, the expansion block 22, whose rotation with respect to the expansion plug 20 is limited, is made to slide along the direction A away from the bottom 14 of the channel 12. This sliding brings the expansion block 22, thanks to its configuration and its dimensioning, from its position of non-interference to its position of interference with the expansion plug 20, blocking this the latter against the side walls 15 and 16 of the channel 12 and, therefore, anchoring the plate 11 to the channel 12 itself by tightening it against the first ribs 18.

In particolare, le facce oblique 22a e 22b del blocchetto di espansione 22 si impegnano con le ali 25 e 26 provocandone l’espansione con conseguente impegno stabile dei denti di ritegno 27 contro le seconde nervature 19. In particular, the oblique faces 22a and 22b of the expansion block 22 engage with the wings 25 and 26 causing their expansion with consequent stable engagement of the retaining teeth 27 against the second ribs 19.

Agendo sugli steli di manovra 23 in senso opposto, cioè allentando le viti che li costituiscono, è possibile riportare il blocchetto di espansione 22 nella sua prima posizione di non interferenza con il tassello a espansione 20, il che consente sia di modificare la posizione della piastra 11 lungo il canale 12 per semplice scorrimento, sia lo smontaggio dell’intera piastra 11 per semplice disimpegno del tassello a espansione 20. By acting on the operating stems 23 in the opposite direction, i.e. by loosening the screws that constitute them, it is possible to return the expansion block 22 to its first position of non-interference with the expansion plug 20, which allows both to modify the position of the plate 11 along the channel 12 by simple sliding, and the disassembly of the entire plate 11 by simply disengaging the expansion plug 20.

È chiaro, infine, che il dispositivo per il collegamento a un profilato per telai di serramenti con canale aperto di una piastra di copertura di detto canale e il kit di copertura di un canale aperto di un profilato per telai di serramenti così concepiti sono suscettibili di numerose modifiche e varianti, tutte rientranti nell'ambito del trovato; inoltre tutti i dettagli sono sostituibili da elementi tecnicamente equivalenti. In pratica i materiali utilizzati, nonché le dimensioni, potranno essere qualsiasi a seconda delle esigenze tecniche. Finally, it is clear that the device for connection to a profile for window frames with an open channel of a cover plate of said channel and the kit for covering an open channel of a profile for window frames thus conceived are capable of numerous modifications and variations, all of which are within the scope of the invention; furthermore, all the details can be replaced by technically equivalent elements. In practice, the materials used, as well as the dimensions, may be any according to the technical requirements.

Claims (14)

RIVENDICAZIONI 1) Dispositivo (10) per il collegamento a un profilato (13) per telai di serramenti con canale aperto (12) di una piastra (11) di copertura di detto canale (12), in cui detto canale (12) comprende un fondo (14) dal quale si estendono due pareti laterali contrapposte (15, 16) e la cui sommità (17) opposta a detto fondo (14) è aperta, caratterizzato dal fatto di comprendere almeno un tassello a espansione (20) che è associabile alla faccia di detta piastra (11) che, in condizioni di montaggio, è rivolta verso detto fondo (14) e che è inseribile in detto canale (12). CLAIMS 1) Device (10) for connection to a profile (13) for window frames with open channel (12) of a plate (11) covering said channel (12), in which said channel (12) comprises a bottom (14) from which two opposite side walls (15, 16) extend and whose top (17) opposite to said bottom (14) is open, characterized in that it comprises at least one expansion plug (20) which can be associated with the face of said plate (11) which, in assembly conditions, is turned towards said bottom (14) and which can be inserted in said channel (12). 2) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che detto tassello a espansione (20) è predisposto per essere inserito a scatto in detto canale (12) attraverso detta sommità (17). 2) Device (10) according to claim 1, characterized in that said expansion plug (20) is arranged to be snapped into said channel (12) through said top (17). 3) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 1 o 2, caratterizzato dal fatto che detto tassello a espansione (20) è provvisto di una sede cava (21) all’interno della quale è alloggiato un blocchetto di espansione (22) associato all’estremità di uno stelo di manovra (23) che è inserito in modo passante in detto tassello a espansione (20) è che è inseribile in modo passante in detta piastra (11), in cui detto blocchetto di espansione (22) è mobile fra una prima posizione, in cui esso non interferisce con detto tassello a espansione (20), e una seconda posizione, in cui esso interferisce con detto tassello a espansione (20) espandendolo e bloccandolo contro dette pareti laterali (15, 16). 3) Device (10) according to claim 1 or 2, characterized in that said expansion plug (20) is provided with a hollow seat (21) inside which is housed an expansion block (22) associated with the end of an operating stem (23) which is inserted throughly into said expansion plug (20) and that can be inserted throughly into said plate (11), in which said expansion block (22) is movable between a first position, in which it does not interfere with said expansion plug (20), and a second position, in which it interferes with said expansion plug (20) expanding and locking it against said side walls (15, 16). 4) Dispositivo (10) secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzato dal fatto che detto tassello a espansione (20) comprende una base (24) che, in condizioni di montaggio, è destinata ad attestarsi sulla faccia di detta piastra (11) rivolta verso detto fondo (14) e dalla quale si prolunga almeno una coppia di ali (25, 26) di tipo elasticamente flessibile, le quali sono disposte tra loro affacciate e parallele e che, in condizioni di montaggio, sono destinate ad affiancarsi a una rispettiva detta parete laterale (15, 16). 4) Device (10) according to one or more of the preceding claims, characterized in that said expansion plug (20) comprises a base (24) which, in assembly conditions, is intended to abut on the face of said plate (11) facing towards said bottom (14) and from which at least one pair of elastically flexible wings (25, 26) extend, which are arranged facing each other and parallel and which, in assembly conditions, are intended to be placed side by side with a respective said side wall (15, 16). 5) Dispositivo secondo le rivendicazioni 3 e 4, caratterizzato dal fatto che detta sede cava (21) è definita da detta base (24) e da dette ali (25, 26). 5) Device according to claims 3 and 4, characterized in that said hollow seat (21) is defined by said base (24) and by said wings (25, 26). 6) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 4 o 5, caratterizzato dal fatto che in prossimità dell’estremità libera di ciascuna di dette ali (25, 26) è definito almeno un dente di ritegno (27) che, in condizioni di montaggio, è atto a impegnarsi con un corrispondente risalto (19) aggettante dalla superficie laterale interna della rispettiva detta parete laterale (15, 16). 6) Device (10) according to claim 4 or 5, characterized in that at least one retaining tooth (27) is defined near the free end of each of said wings (25, 26) which, in assembly conditions, it is able to engage with a corresponding projection (19) projecting from the internal lateral surface of the respective said lateral wall (15, 16). 7) Dispositivo (10) secondo una o più delle rivendicazioni da 3 a 6, caratterizzato dal fatto che detto tassello a espansione (20) comprende un foro passante (28) attraversato da detto stelo di manovra (23). 7) Device (10) according to one or more of claims 3 to 6, characterized in that said expansion plug (20) comprises a through hole (28) crossed by said operating stem (23). 8) Dispositivo (10) secondo una o più delle rivendicazioni da 3 a 7, caratterizzato dal fatto che detto blocchetto di espansione (22) è costituito da un corpo prismatico conformato in modo da poter scorrere lungo una direzione (A) ortogonale a detto fondo (14) sostanzialmente senza ruotare rispetto a detto tassello a espansione (20). 8) Device (10) according to one or more of claims 3 to 7, characterized in that said expansion block (22) consists of a prismatic body shaped so as to be able to slide along a direction (A) orthogonal to said bottom (14) substantially without rotating with respect to said expansion plug (20). 9) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 8, caratterizzato dal fatto che detto corpo prismatico è svasato con svasatura divergente, in condizioni di montaggio, verso detto fondo (14). 9) Device (10) according to claim 8, characterized in that said prismatic body is flared with diverging countersink, in assembly conditions, towards said bottom (14). 10) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 8 o 9, caratterizzato dal fatto che detto corpo prismatico ha sezione trasversale a forma di trapezio con base minore rivolta, in condizioni di montaggio, verso detta piastra (11) e la base maggiore rivolta, in condizioni di montaggio, verso detto fondo (14) e le cui facce oblique (22a, 22b) sono rispettivamente affacciate alle dette ali (25, 26). 10) Device (10) according to claim 8 or 9, characterized in that said prismatic body has a trapezoid-shaped cross section with a smaller base facing, in assembly conditions, towards said plate (11) and the larger base facing, in assembly conditions, towards said bottom (14) and whose oblique faces (22a, 22b) are respectively facing said wings (25, 26). 11) Dispositivo (10) secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzato dal fatto che detto blocchetto di espansione (22) comprende un foro filettato (29) in cui si impegna detta estremità di detto stelo di manovra (23), in cui detto stelo di manovra (23) è almeno parzialmente filettato. 11) Device (10) according to one or more of the preceding claims, characterized in that said expansion block (22) comprises a threaded hole (29) in which said end of said operating stem (23) is engaged, in which said operating rod (23) is at least partially threaded. 12) Dispositivo (10) secondo una o più delle rivendicazioni da 3 a 11, caratterizzato dal fatto di comprendere mezzi di arresto di detto blocchetto di espansione (22) in detta sua seconda posizione. 12) Device (10) according to one or more of claims 3 to 11, characterized in that it comprises stop means for said expansion block (22) in said second position thereof. 13) Dispositivo (10) secondo la rivendicazione 12, caratterizzato dal fatto che detti mezzi di arresto comprendono un distanziale (32) interposto fra detto tassello a espansione (20) e detto blocchetto di espansione (22) ed atto ad arrestare il moto di detto blocchetto di espansione (22) rispetto a detto tassello a espansione (20). 13) Device (10) according to claim 12, characterized in that said stop means comprise a spacer (32) interposed between said expansion block (20) and said expansion block (22) and able to stop the motion of said expansion block (22) with respect to said expansion block (20). 14) Kit (100) di copertura di un canale (12) aperto di un profilato (13) per telai di serramenti, comprendente almeno una piastra (11) di copertura di detto canale (12) e un dispositivo (10) di collegamento secondo una o più delle rivendicazioni da 1 a 13, in cui detta piastra (11) presenta almeno un foro passante (30) per detto stelo di manovra (23).14) Kit (100) for covering an open channel (12) of a profile (13) for window frames, comprising at least one cover plate (11) for said channel (12) and a connection device (10) according to one or more of claims 1 to 13, wherein said plate (11) has at least one through hole (30) for said operating stem (23).
ITMI20110208 2011-06-17 2011-06-17 DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES ITMI20110208U1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI20110208 ITMI20110208U1 (en) 2011-06-17 2011-06-17 DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI20110208 ITMI20110208U1 (en) 2011-06-17 2011-06-17 DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITMI20110208U1 true ITMI20110208U1 (en) 2012-12-18

Family

ID=44899722

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITMI20110208 ITMI20110208U1 (en) 2011-06-17 2011-06-17 DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITMI20110208U1 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
ITMI20110834A1 (en) EXTRACTION GUIDE SET FOR A DRAWER
ITMI20072168A1 (en) "CONTROLLED CLOSING SYSTEM FOR FURNITURE SLIDING ELEMENTS"
ITBO20120244A1 (en) HINGE FOR DOORS OR DOORS, OF HOUSEHOLD APPLIANCES SUCH AS OVENS, DISHWASHER OR SIMILAR
RU2015117582A (en) GUIDE FRAME ELEMENT FOR SCREEN DEVICE
RU2013127153A (en) DOOR UNIT
ITFI20130084A1 (en) FIXED WITH A PURELY REVOLVING LEAF
ITPR20120085A1 (en) OVEN FOR COOKING PIETANCES.
ITBO20120503A1 (en) LOCKING DEVICE, FOR CURTAINS, MOBILE WALLS, MOSQUITO NETS AND THE LIKE.
ITBO20120024U1 (en) GUIDE GROUP, FOR CURTAINS, OUTDOOR TENDONS AND SIMILAR DEVICES
ITMI20110208U1 (en) DEVICE FOR CONNECTING TO A PROFILE FOR WINDOW FRAMES WITH OPEN CHANNEL OF A SAFETY COVERING PLATE AND A COVERING KIT OF AN OPENING CHANNEL OF A PROFILE FOR FRAMES
ITBO20080663A1 (en) CLOSING DEVICE FOR WINDOWS.
KR101516008B1 (en) Size variable door
ITBO20080277A1 (en) FIXED WITH VASISTAS.
ITRM20000478A1 (en) CONNECTION BETWEEN TWO FURNITURE PARTS.
ITUB20154675A1 (en) SUPPORT DEVICE.
ITUD20070008U1 (en) COUPLING DEVICE FOR TWO CONNECTION RODS
ITUB20150487A1 (en) Security grate for fixtures
IT201900001962U1 (en) DEVICE PRE-ASSEMBLED TO WINDOW FRAMES WITH DOOR STOP FUNCTION WITH OPENING OUTSIDE
ITRA20070016A1 (en) HANDLE FOR SLIDING DOORS
ITMI20101366A1 (en) WHEEL STRUCTURE WITH LOCKING DEVICE.
ITPD20110189A1 (en) ADJUSTABLE SPACER
IT201800006034A1 (en) BELLOW DOOR FOR SHOWER ENCLOSURE
ITMI20070986A1 (en) GUIDE STRUCTURE FOR REMOVABLE PART FROM A BODY OF A FURNITURE AND PROCEDURE FOR THE EXTRACTION OF THIS REMOVABLE PART FROM THAT BODY OF THE SAID MOBILE
ITBO20070445A1 (en) LOCKING GROUP FOR SLIDING DOORS.
ITBO20020080U1 (en) ATTACHMENT DEVICE OF THE DRIVE CHAIN OF AN AUTOMATED WINDOW