CH598662A5 - Parking control mounted aboard vehicle - Google Patents

Parking control mounted aboard vehicle

Info

Publication number
CH598662A5
CH598662A5 CH541476A CH541476A CH598662A5 CH 598662 A5 CH598662 A5 CH 598662A5 CH 541476 A CH541476 A CH 541476A CH 541476 A CH541476 A CH 541476A CH 598662 A5 CH598662 A5 CH 598662A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
control apparatus
housing
sub
parking
display devices
Prior art date
Application number
CH541476A
Other languages
French (fr)
Inventor
Francisco Giraldez
Original Assignee
Francisco Giraldez
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Francisco Giraldez filed Critical Francisco Giraldez
Priority to CH541476A priority Critical patent/CH598662A5/en
Publication of CH598662A5 publication Critical patent/CH598662A5/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07CTIME OR ATTENDANCE REGISTERS; REGISTERING OR INDICATING THE WORKING OF MACHINES; GENERATING RANDOM NUMBERS; VOTING OR LOTTERY APPARATUS; ARRANGEMENTS, SYSTEMS OR APPARATUS FOR CHECKING NOT PROVIDED FOR ELSEWHERE
    • G07C1/00Registering, indicating or recording the time of events or elapsed time, e.g. time-recorders for work people
    • G07C1/30Parking meters

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Time Recorders, Dirve Recorders, Access Control (AREA)

Abstract

Parking control mounted aboard vehicle uses two counters indicating parking period and total used parking time

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet un appareil de contrôle des temps de parcage destiné à être installé dans un véhicule automobile.



   On connaît déjà des appareils de ce genre. En principe, leur utilisation repose sur l'idée suivante: l'utilisateur du véhicule enclenche un appareil horaire lorsqu'il parque son véhicule à un endroit déterminé et le déclenche lorsqu'il quitte son emplacement de parcage. Les temps de parcage sont totalisés par l'instrument horaire et l'utilisateur paie aux autorités de contrôle des places de parcage une taxe correspondant à l'indication enregistrée par l'instrument horaire. Toutefois, les appareils de contrôle qui ont été proposés jusqu'à maintenant présentaient des défauts qui empêchaient leur généralisation. La plupart étaient trop compli   qués.    De plus, ils ne s'adaptaient que difficilement à tous les   systémes    de perception de taxes et de limitation de temps de parcage qui sont en vigueur actuellement dans les agglomérations.



   Le but de la présente invention est de réaliser un appareil de contrôle des temps de parcage, d'un usage universel, c'est-à-dire pouvant s'adapter à tous les systèmes de limitation connus, tout en étant de construction simple et d'un maniement facile.



   Dans ce but, L'appareil selon l'invention est caractérisé en ce qu'il comprend deux compteurs horaires actionnant chacun un dispositif d'affichage et un indicateur de fonctionnement, des interrupteurs permettant d'enclencher et de déclencher à volonté chacun des deux compteurs, et un moyen de remise à zéro de   l'un    des dispositifs d'affichage, ce moyen étant librement accessible.



   On va décrire ci-après, à titre d'exemple, une forme de réalisation de l'appareil de contrôle selon l'invention en se référant au dessin, dont:
 la fig. 1 est une vue simplifiée en perspective de l'appareil, et
 la fig. 2 un schéma de son circuit.



   Comme on le voit à la fig. 1, L'appareil comporte un boîtier 1 monté sur un support 2, susceptible d'être fixé par exemple au tableau de bord d'une voiture automobile. Dans la forme d'exécution décrite, le support est en deux parties et le boîtier 1 est monté pivotant sur le support 2 grâce à des vis telles que la vis 3. Toutefois, toute autre exécution pourrait également convenir. Le boîtier 1 est en deux parties, la partie antérieure ou couvercle 4 et la partie postérieure 5 portant les dispositifs intérieurs de l'appareil.



  Cette partie postérieure 5 comporte également, à l'extérieur, une lampe 6 indiquant le fonctionnement de l'appareil et deux interrupteurs 7 et 8 dont les rôles seront expliqués plus loin. Dans sa face arrière, le boîtier porte un troisième organe accessible librement de l'extérieur (non visible au dessin), cet organe étant un organe de remise à zéro dont le rôle sera également expliqué plus loin.



   La face antérieure du boîtier 1 porte deux guichets 9 et 10 et deux voyants   1 1    et 12. Dans chacun des guichets 9 et 10 apparaît une indication horaire. L'indication horaire 9 figure en heures et minutes, tandis que l'indication horaire 10 comporte uniquement un certain nombre d'heures. Les voyants   1 1    et 12 peuvent être des voyants à volets pivotants ou des lampes ou encore des émetteurs lumineux tels que des diodes électroluminescentes.



   A la fig. 2, on voit le schéma électrique des dispositifs contenus dans le boîtier 1. On retrouve à la fig. 2 les deux dispositifs d'affichage 9 et 10 ainsi que les voyants   1 1    et 12. Chacun des dispositifs 9 et 10 qui se composent de tambours rotatifs actionnés électriquement est piloté par un compteur particulier 13 ou 14.



  Ces compteurs peuvent être de n'importe quelle construction. Ils comportent chacun une base de temps qui peut être, par exemple, une base de temps à quartz, bien que, dans une autre forme d'exécution, les deux compteurs puissent être pilotés par la même base de temps. Les compteurs 13 et 14 sont alimentés en énergie électrique à partir d'une source 15 qui peut être, par exemple, la batterie de la voiture. Comme on le voit, le voyant ou indicateur de fonctionnement   1 1    est connecté en parallèle avec le compteur 13, tandis que l'indicateur de fonctionnement 12 est connecté en parallèle avec le compteur 14. Chacun de ces indicateurs de fonctionnement est branché en série avec une résistance 16 ou 17.



  Toutefois, il est bien évident que n'importe quelle autre disposition convenable pourrait également être adoptée en lieu et place de celle qui est représentée au dessin.



   On voit également au dessin les deux interrupteurs 7 et 8 qui commandent, I'un le compteur 13 et l'indicateur 11, et l'autre le compteur 14 et l'indicateur 12. On voit également que le dispositif d'affichage 9 qui est libellé en heures et en minutes est soumis à l'action d'un organe mécanique de retour à zéro 18. Cet organe de rappel à zéro est accessible de l'extérieur du boîtier 1 et est disposé sur la face arrière de ce boîtier, bien qu'il ne soit pas visible à la fig. 1.



   Quant au dispositif d'affichage 10, il peut également être remis à zéro à volonté. Cependant, les moyens de remise à zéro ne sont pas représentés au dessin. Ils sont logés à l'intérieur du boîtier et ne sont donc pas accessibles. On prévoit, au contraire, que l'ouverture du boîtier est commandée, par exemple, par une serrure de sûreté ou par tout autre dispositif de verrouillage dont seules certaines personnes autorisées peuvent actionner le mécanisme.



  En variante, on pourrait également prévoir que, lorsque le dispositif d'affichage 10 atteint une indication maximale correspondant à un total d'heures prédéterminé, les deux dispositifs d'affichage sont automatiquement ramenés à zéro mais, de plus, les compteurs horaires sont bloqués, de sorte que plus aucune indication ne peut être affichée. Dans ce cas, les moyens de réenclenchement des compteurs seraient, eux, logés à l'intérieur du boîtier et nécessiteraient son ouverture pour être actionnés.



   L'appareil décrit constitue un appareil universel dont l'emploi est particulièrement facile. Il satisfait à des prescriptions de parcage très différentes les unes des autres. Il peut être utilisé sur des places de parc à durée de stationnement limitée, mais gratuites. Il peut également être utilisé sur des places de parc à durée de stationnement limité, mais payantes. Il peut également, enfin, être utilisé sur des places de parc de durée de stationnement non limitée, gratuites ou payantes. Dans le premier cas (zone bleue ou zone rouge), I'automobiliste qui a acquis l'appareil, distribué sous contrôle des autorités, et qui a payé, outre le prix de l'appareil, une taxe correspondant à une durée de parcage dont le nombre d'heures atteint le total que le dispositif d'affichage 10 peut afficher, enclenche simplement l'interrupteur 7 au moment où il abandonne sa voiture.

  Lorsqu'il la reprend, il lui suffit d'actionner le dispositif de retour à zéro 18 et de déclencher l'interrupteur 7.



  Dans le second cas, où l'appareil remplace les parcomètres fixes,
I'automobiliste enclenche, au moment où il abandonne sa voiture, les interrupteurs 7 et 8. Le dispositif d'affichage 9 indique aux organes de surveillance si le temps de parcage maximum est dépassé ou non, tandis que le totalisateur 10 actionné par le compteur 14 enregistre la durée de parcage. Dans le troisième cas, lorsqu'il s'agit, par exemple, de parkings privés ou publics, mais payants, à durée de parcage illimitée, il suffit que l'automobiliste enclenche l'interrupteur 8 au moment où il quitte sa voiture et la durée de parcage s'inscrit automatiquement.



   L'appareil simplifie donc considérablement les formalités dans les places de parcage payantes puisqu'il permet à l'automobiliste de régler en une fois le montant de la taxe de parcage pour une durée comportant un certain nombre d'heures. Une fois que le nombre d'heures total que peut enregistrer le compteur 14 est atteint, I'automobiliste doit naturellement présenter l'appareil aux
 organes de contrôle qui ouvrent alors le boîtier et, contre paiement d'une taxe appropriée, réenclenchent les compteurs horaires ou remettent à zéro le dispositif d'affichage 10.

 

   Bien entendu, L'appareil décrit sera monté par exemple sur le tableau de bord de la voiture, de façon que les dispositifs d'affichage soient visibles à travers le pare-brise et puissent être contrôlés en tout temps. Les voyants 11 et 12 indiquent également si les compteurs sont enclenchés conformément aux prescriptions de la place de stationnement concernée.  



   Bien entendu, alors que l'appareil décrit et représenté au dessin comporte des dispositifs d'affichage mécaniques et numériques formés par des tambours, d'autres exécutions des compteurs de temps et des dispositifs d'affichage peuvent naturellement être prévus en lieu et place de ces dispositifs d'affichage numériques. On peut prévoir des dispositifs d'affichage numériques à diodes luminescentes ou à cristal liquide, de même que des dispositifs d'affichage de type analogique comportant des aiguilles se déplaçant au-dessus d'un cadran. 

  De même, au lieu d'un verrouillage mécanique du boîtier, on peut prévoir, en cas d'affichage électronique, que le rappel à zéro du totalisateur ou le réenclenchement des compteurs, après que le totalisateur est arrivé à sa valeur maximale, ne puisse être effectué qu'en envoyant dans le circuit un signal selon un certain code, ce signal étant produit par un émetteur que les autorités de contrôle seraient seules à posséder. Dans ce cas, le verrouillage mécanique du boîtier ne serait même plus nécessaire. 



  
 



   The present invention relates to an apparatus for controlling parking times intended to be installed in a motor vehicle.



   We already know devices of this kind. In principle, their use is based on the following idea: the user of the vehicle activates a time device when he parks his vehicle at a determined location and activates it when he leaves his parking space. The parking times are totaled by the time instrument and the user pays the parking space control authorities a tax corresponding to the indication recorded by the time instrument. However, the testing devices which have been proposed until now had defects which prevented their generalization. Most were too complicated. In addition, they did not adapt with difficulty to all the systems for collecting taxes and limiting parking time which are currently in force in urban areas.



   The object of the present invention is to provide an apparatus for controlling parking times, of universal use, that is to say capable of adapting to all known limitation systems, while being of simple construction and easy to use.



   To this end, the apparatus according to the invention is characterized in that it comprises two hour counters each actuating a display device and an operating indicator, switches making it possible to engage and trigger each of the two counters at will. , and a means for resetting one of the display devices, this means being freely accessible.



   An embodiment of the testing apparatus according to the invention will be described below, by way of example, with reference to the drawing, including:
 fig. 1 is a simplified perspective view of the device, and
 fig. 2 a diagram of its circuit.



   As seen in fig. 1, The device comprises a housing 1 mounted on a support 2, capable of being fixed for example to the dashboard of a motor car. In the embodiment described, the support is in two parts and the housing 1 is pivotally mounted on the support 2 by means of screws such as the screw 3. However, any other execution could also be suitable. The housing 1 is in two parts, the front part or cover 4 and the rear part 5 carrying the internal devices of the device.



  This rear part 5 also comprises, on the outside, a lamp 6 indicating the operation of the device and two switches 7 and 8, the roles of which will be explained below. In its rear face, the box carries a third member freely accessible from the outside (not visible in the drawing), this member being a reset member, the role of which will also be explained below.



   The front face of the box 1 carries two windows 9 and 10 and two indicator lights 1 1 and 12. In each of the windows 9 and 10 a time indication appears. The time indication 9 appears in hours and minutes, while the time indication 10 only includes a certain number of hours. The indicators 1 1 and 12 can be indicators with pivoting shutters or lamps or else light emitters such as light-emitting diodes.



   In fig. 2, we see the electrical diagram of the devices contained in the housing 1. We find in FIG. 2 the two display devices 9 and 10 as well as the indicator lights 11 and 12. Each of the devices 9 and 10 which consist of electrically actuated rotary drums is controlled by a particular counter 13 or 14.



  These counters can be of any construction. They each include a time base which can be, for example, a quartz time base, although, in another embodiment, the two counters can be driven by the same time base. The meters 13 and 14 are supplied with electrical energy from a source 15 which can be, for example, the car battery. As can be seen, the operating indicator or indicator 1 1 is connected in parallel with the counter 13, while the operating indicator 12 is connected in parallel with the counter 14. Each of these operating indicators is connected in series with a resistance 16 or 17.



  However, it is obvious that any other suitable arrangement could also be adopted in place of that which is shown in the drawing.



   The drawing also shows the two switches 7 and 8 which control, one the counter 13 and the indicator 11, and the other the counter 14 and the indicator 12. It is also seen that the display device 9 which is denominated in hours and minutes is subjected to the action of a mechanical return-to-zero member 18. This zero return member is accessible from outside the housing 1 and is arranged on the rear face of this housing, although it is not visible in fig. 1.



   As for the display device 10, it can also be reset to zero at will. However, the reset means are not shown in the drawing. They are housed inside the housing and are therefore not accessible. On the contrary, provision is made for the opening of the case to be controlled, for example, by a safety lock or by any other locking device of which only certain authorized persons can actuate the mechanism.



  As a variant, it could also be provided that, when the display device 10 reaches a maximum indication corresponding to a predetermined total of hours, the two display devices are automatically reset to zero but, in addition, the hour counters are blocked. , so that no further indication can be displayed. In this case, the reclosing means of the counters would themselves be housed inside the housing and would require its opening in order to be actuated.



   The apparatus described constitutes a universal apparatus the use of which is particularly easy. It fulfills very different parking requirements from one another. It can be used in parking spaces with a limited parking time, but free of charge. It can also be used in parking spaces with limited parking time, but for a fee. Finally, it can also be used in parking spaces with unlimited parking, free or paid. In the first case (blue zone or red zone), the motorist who acquired the device, distributed under the control of the authorities, and who paid, in addition to the price of the device, a tax corresponding to a parking period of which the number of hours reaches the total that the display device 10 can display, simply activates the switch 7 when he leaves his car.

  When he resumes it, all he has to do is activate the reset device 18 and trigger the switch 7.



  In the second case, where the device replaces the fixed parking meters,
The motorist switches on, when he leaves his car, switches 7 and 8. The display device 9 indicates to the monitoring bodies whether or not the maximum parking time has been exceeded, while the totalizer 10 activated by the counter 14 records the parking time. In the third case, when it concerns, for example, private or public car parks, but paying, with unlimited parking time, it is sufficient for the motorist to engage switch 8 when he leaves his car and leaves it. parking time is entered automatically.



   The device therefore considerably simplifies the formalities in paid parking spaces since it allows the motorist to pay the amount of the parking tax in one go for a period comprising a certain number of hours. Once the total number of hours that can be recorded by counter 14 has been reached, the motorist must naturally present the device to the
 control units which then open the box and, against payment of an appropriate fee, reset the hour meters or reset the display device 10 to zero.

 

   Of course, the device described will be mounted, for example, on the dashboard of the car, so that the display devices are visible through the windshield and can be checked at all times. LEDs 11 and 12 also indicate whether the counters are switched on in accordance with the requirements of the parking space concerned.



   Of course, while the apparatus described and shown in the drawing includes mechanical and digital display devices formed by drums, other embodiments of time counters and display devices can naturally be provided instead of. these digital display devices. It is possible to provide digital display devices with light-emitting diodes or with liquid crystal, as well as display devices of the analog type comprising hands moving above a dial.

  Likewise, instead of a mechanical locking of the case, provision can be made, in the event of an electronic display, that the return to zero of the totalizer or the reset of the counters, after the totalizer has reached its maximum value, cannot be carried out by sending a signal in the circuit according to a certain code, this signal being produced by a transmitter that the control authorities alone would have. In this case, the mechanical locking of the housing would not even be necessary.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Appareil de contrôle des temps de parcage destiné à être installé dans un véhicule automobile, caractérisé en ce qu'il comprend deux compteurs horaires actionnant chacun un dispositif d'affichage et un indicateur de fonctionnement, des interrupteurs permettant d'enclencher et de déclencher à volonté chacun des deux compteurs, et un moyen de remise à zéro de l'un des dispositifs d'affichage, ce moyen étant librement accessible. Device for controlling parking times intended to be installed in a motor vehicle, characterized in that it comprises two hour meters each actuating a display device and an operating indicator, switches making it possible to switch on and off at will each of the two counters, and a means for resetting one of the display devices, this means being freely accessible. SOUS-REVENDICATIONS 1. Appareil de contrôle selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend en outre un moyen de remise à zéro de l'autre dispositif d'affichage associé à un dispositif de verrouillage. SUB-CLAIMS 1. Control apparatus according to claim, characterized in that it further comprises means for resetting the other display device associated with a locking device. 2. Appareil de contrôle selon la sous-revendication 1, dont les éléments sont logés dans un boîtier unique, caractérisé en ce que l'ouverture du boîtier est commandée par ledit dispositif de verrouillage, le moyen de remise à zéro librement accessible étant disposé à l'extérieur du boîtier, tandis que l'autre moyen de remise à zéro est disposé à l'intérieur du boîtier. 2. Control apparatus according to sub-claim 1, the elements of which are housed in a single housing, characterized in that the opening of the housing is controlled by said locking device, the freely accessible reset means being arranged at the exterior of the housing, while the other reset means is disposed inside the housing. 3. Appareil de contrôle selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend en outre un dispositif de blocage actionné automatiquement au moment où l'un des dispositifs d'affichage affiche une indication maximale prédéterminée. 3. Control apparatus according to claim, characterized in that it further comprises a blocking device actuated automatically when one of the display devices displays a predetermined maximum indication. 4. Appareil de contrôle selon la revendication, caractérisé en ce que les deux compteurs horaires sont réglés par une même base de temps. 4. Control apparatus according to claim, characterized in that the two hour counters are set by the same time base. 5. Appareil de contrôle selon la revendication, caractérisé en ce que chaque compteur horaire est associé à une base de temps. 5. Control apparatus according to claim, characterized in that each hour meter is associated with a time base. 6. Appareil de contrôle selon la revendication, caractérisé en ce que les compteurs horaires sont de type électrique. 6. Control apparatus according to claim, characterized in that the hour meters are of the electric type. 7. Appareil de contrôle selon la sous-revendication 6, caractérisé en ce que les dispositifs d'affichage sont de type numérique. 7. Control apparatus according to sub-claim 6, characterized in that the display devices are of the digital type. 8. Appareil de contrôle selon la sous-revendication 6, caractérisé en ce que les indicateurs de fonctionnement sont des diodes électroluminescentes. 8. Control apparatus according to sub-claim 6, characterized in that the operating indicators are light-emitting diodes.
CH541476A 1976-04-29 1976-04-29 Parking control mounted aboard vehicle CH598662A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH541476A CH598662A5 (en) 1976-04-29 1976-04-29 Parking control mounted aboard vehicle

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH541476A CH598662A5 (en) 1976-04-29 1976-04-29 Parking control mounted aboard vehicle

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH598662A5 true CH598662A5 (en) 1978-05-12

Family

ID=4293177

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH541476A CH598662A5 (en) 1976-04-29 1976-04-29 Parking control mounted aboard vehicle

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH598662A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2001071435A1 (en) Watch winding device
CH598662A5 (en) Parking control mounted aboard vehicle
FR2523337A1 (en) Individual parking meter for motor vehicle - uses microprocessor to calculate credit remaining on magnetically coded parking ticket
FR2547083A1 (en) Parking meter for paying parking operating without money and monitoring device for such a parking meter
CH688950B5 (en) Synchronization device of an analog display with an electronic counter in a timepiece.
EP0060216A1 (en) Timepiece including a release mechanism
US3828907A (en) Deferred time meter
CH683571A5 (en) Electro=optic display appts. - has display elements for indicating data relating to four orthogonal orientations, and pushbutton controller, with rotation of display representation
FR2651056A1 (en) Individual device for electronic payment
FR2618010A1 (en) Method for controlling the indicator lamps placed outside a taxi and taxi meters implementing this method
FR2526538A1 (en) APPARATUS FOR INDICATING INFORMATION RELATING TO THE SPEED OF A ROAD VEHICLE AND THE DISTANCE THROUGH IT
EP2097879B1 (en) Display window device for sale of products
BE553472A (en)
FR1277365A (en) Improvements to pulse counters
EP0214258A1 (en) Time lock
US2437556A (en) Timing device
CH477057A (en) Device for measuring the duration of permanence of a quantity of value greater than a determined value
EP0113296A2 (en) Combination lock with delayed unlocking
EP0163570A1 (en) Segment display system, particularly for use in a remotely controlled numerical display
EP0165165A1 (en) Electronic parking disc
FR2577871A1 (en) Warning device for servicing cars as a function of their mileage, and especially for the oil change
FR2817971A1 (en) Electric energy consumption meter with electronic display screen, has its own internal battery supply so that metered energy can be displayed in the event of a power supply interruption
FR2541006A1 (en) Individual counter for parking charges (parking meter) installed on the dashboard of the vehicle
CH510906A (en) Alarm indication and triggering device for timepiece
OA19148A (en) Dispositif de fonctionnement des appareils Olé & le système informatique de gestion des motos taxis.

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased