CH547731A - PACKAGING MACHINE. - Google Patents

PACKAGING MACHINE.

Info

Publication number
CH547731A
CH547731A CH990571A CH990571A CH547731A CH 547731 A CH547731 A CH 547731A CH 990571 A CH990571 A CH 990571A CH 990571 A CH990571 A CH 990571A CH 547731 A CH547731 A CH 547731A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
bag
mandrel
machine according
transfer
sub
Prior art date
Application number
CH990571A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Union Carbide Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Union Carbide Corp filed Critical Union Carbide Corp
Publication of CH547731A publication Critical patent/CH547731A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B5/00Packaging individual articles in containers or receptacles, e.g. bags, sacks, boxes, cartons, cans, jars
    • B65B5/06Packaging groups of articles, the groups being treated as single articles
    • B65B5/067Packaging groups of articles, the groups being treated as single articles in bags
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B35/00Supplying, feeding, arranging or orientating articles to be packaged
    • B65B35/56Orientating, i.e. changing the attitude of, articles, e.g. of non-uniform cross-section
    • B65B35/58Turning articles by positively-acting means, e.g. to present labelled portions in uppermost position
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B5/00Packaging individual articles in containers or receptacles, e.g. bags, sacks, boxes, cartons, cans, jars
    • B65B5/04Packaging single articles
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B61/00Auxiliary devices, not otherwise provided for, for operating on sheets, blanks, webs, binding material, containers or packages
    • B65B61/28Auxiliary devices, not otherwise provided for, for operating on sheets, blanks, webs, binding material, containers or packages for discharging completed packages from machines

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Container Filling Or Packaging Operations (AREA)
  • Containers And Plastic Fillers For Packaging (AREA)

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet une machine d'emballage d'au moins un objet dans un sac constitué par une bande de pellicule de matière souple, repliée longitudinalement sur elle-même de manière que ses extrémités soient en contact mutuel et comportant une bande relativement rigide fixée sur les extrémités en contact mutuel de manière que la bande de pellicule souple forme un tube le long duquel s'étend la bande rigide, caractérisée en ce qu'elle comprend un dispositif de distribution de l'objet à emballer.

   un dispositif de distribution des sacs, un dispositif d'éjection des emballages terminés, un porte-chargeurs toumant, supportant au moins un bras chargeur orienté radialement vers l'extérieur, un mécanisme de positionnement du porte-chargeurs présentant chaque bras chargeur successivement devant le dispositif distributeur de l'objet pour qu'il reçoive l'objet à emballer devant un poste de transfert des sacs et devant le dispositif d'éjection des emballages terminés, un porte-mandrins rotatif portant au moins un mandrin dirigé radialement vers l'extérieur, un mécanisme de positionnement du porte-mandrins présentant successivement chaque mandrin devant le dispositif distributeur de sacs pour qu'il reçoive un sac au poste de transfert des sacs,

   le porte-chargeurs et le portemandrins étant positionnés de manière que le bras chargeur et le mandrin soient alignés lorsqu'ils sont au poste de transfert des sacs, et un dispositif de transfert placé au poste de transfert des sacs et transportant un sac entre le mandrin et le bras chargeur contenant l'objet à emballer.



   Les objets pouvant être emballés sur cette machine sont en général, mais non nécessairement, des objets pouvant reposer debout sur une de leurs extrémités sans être maintenus par un support. De préférence, les objets sont de forme cylindrique, tels que des boîtes de jus de fruit ou de bière, des piles de lampes torches, des bouteilles cylindriques, etc., mais toutefois d'autres objets de forme régulière ou non peuvent être emballés par la machine au prix de certaines modifications peu importantes.



   Le terme  sac  adopté dans la présente description correspond à un emballage de forme générale tubulaire, comportant deux extrémités ouvertes et une bande longitudinale de carton dépassant de la partie supérieure de cette poche tubulaire constituant le corps de l'emballage. De préférence, ces sacs sont en matière   thermorétractable,    mais ils peuvent être en une autre matière et, par exemple, des tubes de papier ouverts aux deux extrémités peuvent être également remplis par la machine.



   Le brevet des Etats-Unis d'Amérique   N    3424306 décrit un emballage comprenant une bande de pellicule thermorétractable repliée longitudinalement sur elle-même de manière que ses bords soient alignés et soudés de part et d'autre d'un des bords d'une bande de matière relativement rigide, par exemple du carton, qui constitue un support ou une poignée dépassant la partie supérieure de l'emballage proprement dit qui est ouvert à ses deux extrémités.

  Le fonctionnement de la machine sera décrit en regard de l'utilisation particulière d'un emballage du type décrit dans ce brevet, mais il est bien évident que d'autres emballages du même type, constitués par une boucle de matière ouverte à ses deux ex   trémités    et comportant une bande extérieure longitudinale, parallèle au canal de passage débouchant sur les deux extrémités ouvertes, peuvent également être remplis par la machine.



   La description qui suit, faite en regard du dessin annexé, illustre a titre d'exemple un mode de réalisation de la machine selon l'invention.



   Dans ce dessin:
 La fig. 1 est une vue en perspective et en coupe partielle montrant la disposition des divers éléments de la machine.



   La fig. 2 est une coupe a grande échelle, selon la ligne 2-2, de la fig. 1.



   La fig. 3 est une coupe selon la ligne 3-3 de la fig. 2.



   La fig. 4 est une coupe horizontale partielle montrant le dispositif de positionnement des mandrins de la machine.



   La fig. 5 est une coupe selon la ligne 5-5 de la fig. 4.



   La fig. 6 est une vue à grande échelle selon la ligne 6-6 de la fig. 4 et montre un mandrin en position dilatée.



   La fig. 7 est une coupe par la ligne 7-7 de la fig. 4. semblable à celle de la fig. 6 et montre le mandrin en position resserrée.



   La fig. 8 est une vue en plan du dispositif d'orientation angulaire des objets.



   La fig. 9 est une coupe selon la ligne 9-9 de la fig. 8.



   La fig. 10 est une coupe horizontale selon la ligne 10-10 de la   fig. 9.   



   La fig. Il est une coupe transversale selon la ligne 11-11 de la fig. 8.



   La fig. 12 est une coupe horizontale partielle du dispositif chargeur.



   La fig. 13 est une coupe transversale selon la ligne 13-13 de la fig.   12, et   
 la fig. 14 est une coupe transversale selon la ligne 14-14 de la fig. 12 et montre les positions relatives des objets dans leur emballage, immédiatement avant leur éjection de la machine.



   La machine représentée est particulièrement destinée à emballer quatre piles électriques cylindriques 20 dans des sacs préformés 22 (fig. 14) constitués par une boucle 24 de pellicule de matière plastique dont les bords sont soudés à chaud sur le bord inférieur d'une bande de carton 26 qui constitue un panneau rectangulaire disposé à la partie supérieure du sac et orienté vers le haut.



  Une encoche est formée à chaque extrémité de la bande de carton 26 de manière qu'une pile de sacs puisse être suspendue horizontalement sur deux rails parallèles de guidage qui restent engagés dans les encoches pendant que les sacs avancent dans le magasin d'alimentation.



   La machine comprend un dispositif de positionnement 30 porte-chargeurs. un dispositif de positionnement 32 porte-mandrins, et différents chariots coulissants destinés à placer les sacs sur les mandrins, à placer les piles à emballer sur les bras char   geurs.      a    transférer les sacs placés sur les mandrins autour des piles placées sur les chargeurs, et à diriger les sacs contenant les piles et disposés sur les chargeurs vers un poste d'évacuation. En outre, la machine comporte un dispositif d'orientation 34 destiné à orienter les piles 20 de manière que l'information 28 imprimée sur leur étiquette soit dirigée dans un sens déterminé avant que les piles ne soient placées sur les chargeurs du dispositif 30 et avant que les sacs 22 ne soient placés autour des piles.



   Cette machine comprend un magasin horizontal 36 de sacs dont les bords supérieurs sont constitués par des rails parallèles de guidage 38. Ces rails sont écartés d'une distance correspondant approximativement à la largeur des sacs 22 et sont disposés de manière que les encoches formées dans les bandes de carton 26 des sacs 22 restent engagées sur leurs ailes correspondantes afin que les sacs soient supportés par leurs bandes de carton 26, la boucle de matière thermoplastique 24 étant suspendue dans le canal d'alimentation du magasin 36. Les sacs 22 sont préfabriqués, aplatis et groupés en piles 40 qui sont placées dans le magasin 36.



  Le magasin 36 comporte également des tiges parallèles de   gui-    dage 42 et 44 voisines de son extrémité supérieure et disposées de part et d'autre du canal délimité par le magasin. Des poussoirs 46 et 48 à pression constante coulissent sur les tiges 42 et 44 et peuvent pivoter autour de ces dernières entre une position à laquelle ils sont disposés à l'intérieur du canal du magasin 36 et une position écartée à laquelle ils sont relevés, à l'extérieur de ce dernier.

 

   Un dispositif séparateur 50 est disposé à l'extrémité intérieure du magasin 36. et il est en contact avec le premier sac intérieur de la pile 40. Ce dispositif 50 comprend une lame 52 effectuant un mouvement de va-et-vient vertical, et qui est disposée au-dessus de la pile 40 lorsqu'elle est en position haute et appuie vers le bas sur le premier sac intérieur de la pile lorsqu'elle est en position basse de manière à séparer ce premier sac des autres sacs de la pile. Le dispositif séparateur 50 comporte également une barre mobile (non représentée) munie d'une ventouse et qui se déplace verticalement avec la lame 52 et qui peut soit tirer le corps du sac  vers le bas en même temps que la lame pousse la bande de carton, soit agir indépendamment de la lame.

  Un doigt de petit diamètre (non représenté) peut pénétrer dans un trou ou dans une lumière formée dans la bande de carton 26, et il est monté sur une ventouse séparée qui prend la bande de carton pour élever le sac à la position à partir de laquelle il est transféré sur un support intermédiaire à dépression qui maintient la bande de carton.



   Un chariot 54 (fig. 2) est muni de paliers de guidage 55 qui coulissent sur deux rails parallèles 56 et 60 disposés sur toute la longueur du poste de travail de la machine. Les rails 56 et 60 sont suspendus par des supports 62, 64, 66 et 68 à une poutre longitudinale 70. La poutre 70 est supportée à une de ses extrémités par un montant vertical 72 et par son autre extrémité par un carter 74.



  et elle constitue le support principal des rails 56 et 60 et des dispositifs de transfert qui coulissent sur ces derniers. Les autres éléments de la machine sont montés sur un socle 76 et sur une table de travail 78 supportée par celui-ci.



   Le chariot coulissant 54 comprend deux bras de levier 80 et 82 qui pivotent autour d'un axe 58 lorsqu'un effort est appliqué à leurs bras opposés 84 et 86 par des leviers 88 et 90. Une pince 92 disposée entre les bras 80 et 82, et entre leurs extrémités, est constituée par deux mâchoires 94 et 96 qui, lorsqu'elles sont resserrées.



  peuvent maintenir la bande de carton d'un sac. Deux leviers 98 et 100 dirigés   l'un    vers l'autre sont articulés sur l'extrémité correspondante des leviers 80 et 82 et leurs extrémités intérieures portent des plaques à vide 102 et 104 reliées par des tuyaux correspondants 106 et 108 à une pompe à vide 111.



   Le porte-mandrins de positionnement 32 est un carrousel à huit postes qui comprend un moyeu   110 (fig.    5) fixé à l'extrémité supérieure d'un arbre 112 tournant dans des roulements 114 et entraîné par un dispositif de positionnement 124, par l'intermédiaire d'un accouplement de sécurité 122. Huit bras identiques 126 sont fixés en étoile autour du moyeu 110 et sont munis chacun de deux supports 128 et 130 articulés sur un axe 132. La partie inférieure des supports 128 et 130 glisse sur un jeu de rampes 134 qui commandent leur déplacement entre une position ouverte (fig. 6) et une position fermée (fig. 7) à laquelle les supports 128 et 130 sont rappelés   l'un    vers l'autre par un ressort de traction 136.

  Le poste de prise du sac est compris entre l'axe d'articulation 132 et le jeu de rampes 134, et ce poste comprend deux mâchoires parallèles 138 et 140 délimitant entre elles une fente 142 de réception de la bande de carton, et deux plaques mobiles 144 et 146 de conformation des parois du sac. Les plaques 144 et 146 sont fixées aux supports correspondants 128 et 130 par des vis 148 et s'écartent ou se rapprochent lorsque les supports 128 et 130 s'écartent ou se rapprochent en pivotant autour de l'axe d'articulation 132 sous l'effet de la réaction du jeu de rampes 134. Ce jeu de rampes 134 comprend deux rampes 135 et 137 fixées sur une plaque 139 pivotant autour d'un axe 141. Ces rampes sont actionnées par un galet 143 qui roule sur une came fixe 145 ou entre la came fixe 145 et une contre-came 147.



   Le chariot coulissant 54 se déplace entre une position à laquelle il est au-dessus du support intermédiaire de la bande de carton et une position à laquelle ses organes articulés sont disposés de part et d'autre des mâchoires 138 et 140 et des plaques 144 et 146 du dispositif de positionnement 32 porte-mandrins. Pendant son déplacement entre le support intermédiaire de carton et le dispositif porte-mandrins, une dépression est créée dans les plaques- ventouses 102 et 104 et celles-ci s'écartent vers l'extérieur.



  De ce fait, la boucle 24 de pellicule qui constitue le corps du sac 22 et qui est maintenue par dépression entre les plaques s'ouvre légèrement. Dans leur position de réception des sacs, les supports 128 et 130 du dispositif porte-mandrins sont dans leur position resserrée représentée sur la fig. 7. Lorsque le chariot coulissant 54 entoure les plaques de conformation 144 et 146 du mandrin, le sac est enfilé autour des plaques 144 et 146 resserrées et la bande de carton 26 est introduite dans la fente de retenue 142. La bande de carton est alors pincée dans la fente 142 et le sac est re
 lâché par le chariot coulissant 54 qui retourne à sa position ini
 tiale au-dessus du support intermédiaire de la bande de carton.



   Les deux mâchoires parallèles 138 et 140 qui délimitent entre elles
 la fente 142 comportent chacune plusieurs logements dans les
 quels sont engagés des galets tournants 149 poussés par des lames
 de ressort 151 et qui dépassent partiellement à l'intérieur de la
 fente 142. Lorsqu'une bande de carton est introduite dans cette
 fente, son mouvement d'avance fait tourner les disques 149 et ces
 derniers la maintiennent dans la fente jusqu'à ce qu'elle en soit ex
 traite par un jeu de pinces mécaniques.



   L'ensemble porte-mandrins 32 tourne alors dans le sens des
 aiguilles d'une montre jusqu'à une position angulaire indexée, et
 pendant sa rotation le jeu 134 de rampes éloigne   l'un    de l'autre les
 supports articulés 128 et 130 jusqu'à leur position écartée ou ouverte.



   Etant donné que le sac 22 est aplati dans la pile 40, un pli a été
 formé à la partie inférieure de la boucle de film 24. Pour obtenir
 un emballage uniforme après la rétraction thermique de la pelli
 cule, il est préférable de supprimer préalablement ce pli. A cet ef
 fet, un dispositif 156 de suppression du pli est placé à deux postes
 au-delà du poste du sac (fig. 4). Cet ensemble comprend un boî
 tier 158 fixé à la table de travail 78 et qui commande par un
 bras 162 une plaque chauffante 160 dont la température est régu
 lée par un thermostat.

  Le boîtier 158 est mobile, et, pendant le
 fonctionnement de la machine, la plaque chauffante 160 est appli
 quée pendant une fraction de seconde contre le pli du sac enfilé
 sur le mandrin correspondant de manière à chauffer cette zone du
 sac à la température inférieure de la plage de ramollissement de la
 matière thermoplastique de manière à détendre le pli et à former
 une boucle symétrique de matière thermoplastique. Pour éviter
 que les sacs ne soient endommagés lors de l'arrêt de la machine, le
 boîtier 158 peut s'écarter latéralement pour éloigner la plaque
 chauffante de la matière du pli du sac.



   Les piles 20 à emballer sont avancées debout et alignées sur
 une seule rangée par une courroie convoyeuse 164 reliée par
 exemple à la ligne de fabrication des piles (non représentée). En
 avançant sur le convoyeur 164 (fig. 8), les piles viennent en con
 tact d'un compteur constitué par une étoile 166 calée sur un
 axe 168 portant une roue à rochet 170. Un électro-aimant 172 re
 lié par une biellette 176 à un cliquet 174 fait pivoter ce dernier autour d'un axe 178 contre la traction d'un ressort 180 de manière à
 dégager temporairement le cliquet de la roue à rochet 170. Lors
 que l'électro-aimant 172 tire le cliquet 174, la roue à rochet et
 l'étoile 166 peuvent tourner dans le sens des aiguilles d'une mon
 tre, car l'étoile est   entrainée    par les piles se déplaçant sur le con
 voyeur 164.

  Lorsque le nombre requis de piles a ainsi avancé, la
 roue à rochet 170 et l'étoile 166 qui lui est fixée sont automatique
 ment stoppées par le cliquet 174. Le nombre requis de piles conti
 nue à avancer jusqu'à ce que la première pile vienne buter contre
 un doigt de positionnement 200. A ce point, les quatre piles sont disposées aux postes d'orientation 182, 184, 186 et 188.



   A ces postes, les piles reposent sur un support constitué par
 des rails 190 et 192 de guidage latéral et des rails parallèles infé
 rieurs 194 et 196 fixés aux rails latéraux par des vis 198. Un se
 cond doigt de positionnement 201 peut se déplacer dans le canal   de    guidage délimité par les rails latéraux 190 et 192 entre une po
 sition écartée de la trajectoire des piles et une position à laquelle il
 vient en contact avec le bord extérieur de la dernière des piles re
 posant sur les rails horizontaux parallèles 194 et 196 de manière à
 placer les piles les unes contre les autres sans écart excessif. 

  Des
 entraîneurs 202, 204, 206 et 208 (fig. 11) sont disposés sous les
 postes d'orientation et comprennent chacun un moyeu creux dont
 le canal central communique avec un siège 212 en forme de disque
 (fig. 9) dont la surface supérieure peut supporter en contact étan
 che le fond de la pile 20 correspondante.



   Lorsque les piles 20 sont ainsi positionnées, les rails paral
 lèles 194 et 196 descendent et elles viennent en contact avec les en
 traîneurs rotatifs. Elles sont maintenues sur leurs sièges respectifs
 par le vide, et commencent immédiatement à tourner jusqu'à ce  qu'elles soient orientées correctement. L'extrémité inférieure des entraîneurs   202,    204, 206 et 208 est reliée à l'extrémité supérieure de broches tournantes correspondantes   214,216,    218 et 220 qui comprennent chacune un embrayage correspondant 222. 224, 226 et 228. et un frein correspondant 230, 232, 234 et 236.

  Des broches inférieures 238, 240, 242 et 244 alignées avec les broches 214, 216. 218 et 220 tournent en continu en sens inverse des aiguilles d'une montre et à vitesse constante et sont entraînées par l'intermédiaire de courroies 246, 248 par un moto-réducteur unique 250.



   Une cellule photo-électrique 252 fixée sur le côté et au-dessus de chaque entraineur projette un faisceau lumineux concentré qui balaie l'étiquette de la batterie correspondante tournant avec l'entraineur. Chaque cellule   photc'èlectrique    252 commande, par l'in   termédiaire    d'un relais. le frein et l'embrayage de la broche supérieure correspondante 214, 216, 218 ou 220. Lorsque le faisceau lumineux balaie une zone de contraste de l'étiquette, un relais photo-électrique reçoit un signal. Ce relais est programmé de manière à réagir lorsqu'il reçoit un signal indiquant que   l'infonma-    tion 28 a été balayée par le rayon lumineux.

  Le relais coupe immédiatement l'alimentation de l'embrayage correspondant et alimente le frein de manière à arrêter immédiatement la rotation de la broche supérieure et, de ce fait, celle de la pile correspondante.



  La position d'arret de chaque tête d'entraînement est indépendante et peut être réglée de manière que les informations soient orientées dans n'importe quel sens désiré. Une fois l'orientation des piles terminée, le vide plaquant le fond des batteries sur les entraîneurs est cassé, et les rails parallèles 194 et 196 se soulèvent pour dégager les piles des   entraineurs    et les ramener à leur niveau initial.



   Un dispositif 254 de transfert des piles est disposé au-dessus du poste d'orientation 34. Il est monté sur des tiges de guidage 256 et 258 et comprend une paire de mâchoires 260 revêtues de caoutchouc. Ce dispositif est actionné par une came 262 qui, par l'intermédiaire d'un levier 264 et d'une glissière 266, déplace un galet 268 sur une rampe 270 de manière à refermer les   mâ-    choires 260 sur les piles préalablement orientées aux postes 182.



  184. 186 et 188.   Une    autre came non représentée commande, par une bielle 272, le déplacement du dispositif 254 sur les tiges de guidage 256 et 258 jusqu'à une position à laquelle ce dispositif est au-dessus du bras 274 d'un dispositif chargeur indexable 30. Les piles sont alors introduites dans la glissière de ce bras par l'extrémité avant ouverte de celle-ci. Les mâchoires s'ouvrent et libèrent les piles, puis le mécanisme 254 reprend sa position initiale audessus du poste d'orientation, dans l'attente du cycle suivant.



   Le dispositif 30 porte-bras chargeurs est également un carrousel à huit postes qui comprend un moyeu 276 (fig. 12, 13) fixé à l'extrémité supérieure d'un arbre vertical 278 tournant dans des roulements 282 à 286 et dont la rotation est commandée par l'intermédiaire d'un accouplement de sécurité 288 par un mécanisme de positionnement 290. Huit bras chargeurs identiques 292 sont fixés radialement au moyeu 276 et comprennent chacun un dispositif de maintien 294 de la bande de carton, et une glissière de chargement 274.



   Le dispositif de maintien du carton est composé de deux mâchoires parallèles 296 et 298 (fig. 14) délimitant entre elles une fente 300. Chaque glissière 274 est composée d'un profilé en
U 302 d'une largeur intérieure supérieure au diamètre des piles, et, dans sa partie centrale, ses bords 304 et 306 sont soudés sur une plaque métallique de montage en V 308. Cette plaque délimite un canal 310 en V sous la paroi inférieure de la glissière en U. Ce canal 310 constitue une chambre à vide qui peut être reliée à une source de vide par un tube métallique mobile 312. Lorsque le vide est appliqué dans cette chambre, des trous ménagés dans le fond de la glissière 320 maintiennent les piles dans leur position et dans leur alignement initiaux.



   Le dispositif 30 tourne en sens des aiguilles d'une montre et, lorsqu'il a été indexé deux fois après avoir passé devant le dispositif 254 de transfert des piles, la glissière est alignée avec un
 bras 126 du dispositif 32 du porte-mandrins au poste 150 de trans
 fert des sacs. Un chariot 314 de transfert des sacs entoure la glis
   sière    du dispositif 30 et le mandrin aligné du dispositif 32 à leurs
 postes respectifs de transfert 150. 56. 60 et se déplace entre une
 position à laquelle il est au-dessus du mandrin et une position à
 laquelle il est au-dessus de la glissière alignée.

  Le chariot 314 com
 prend une paire de pinces 316 qui saisissent la bande de carton
 par leurs mâchoires respectives 138 et   140,    et une paire de plaques
   a    vide 318 qui saisissent par dépression les parois 24 du sac entou
 rant les plaques 144 et 146 du mandrin maintenant la boucle de
 matière en position ouverte. Le chariot de transfert 314 se déplace
 au-dessus des mâchoires parallèles 138 et 140 et des plaques 144
 et 146 du bras 126 et lorsqu'il est au-dessus du mandrin les ma
 choires 316 se referment sur la bande de carton et les plaques à
 vide 318 se referment sur la boucle de matière du sac qui est alors
 complètement ouvert par les plaques 144 et 146 du mandrin.

  Une
 dépression est alors créée dans les plaques à vide 318 pour mainte
 nir le sac ouvert et le chariot de transfert se déplace sur les rails 56
 et 58 de manière   a    enfiler le sac ouvert sur la glissière du chargeur
   qul    est alignée au poste de transfert des sacs. La bande de carton
 du sac est glissée dans le dispositif de maintien 294 tandis que la
 boucle de matière entoure la glissière 274 et les piles reposant sur
 cette   dernière.    A ce moment. le chariot 314 libère le sac qui est
 alors   iniquement    supporté par le dispositif de maintien 294. Le
 chariot est alors ramené à sa position initiale après que le carrou
 sel des mandrins a tourné à sa position de positionnement sui
 vante.



   Le carrousel 30 est ensuite indexé quatre fois dans le sens des
 aiguilles d'une montre avant d'arriver au poste d'éjection 320. A
 ce point. un chariot 322 coulissant sur les rails 56 et 60 se déplace
 à partir d'une position   Åa    laquelle il est placé au-dessus d'une cour
 roie d'évacuation 325 qui pénètre par une ouverture 74 dans un
 tunnel de rétraction non représenté. Dans ce tunnel, la boucle de
 pellicule se rétracte autour des piles qu'elle contient et forme   l'em-   
 ballage terminé. Le chariot d'éjection 322 comprend deux paires
 de pinces 326 et 328. la paire 326 saisissant la bande de carton de
 l'emballage, et la paire de mâchoires 328 saisissant la boucle de
 matière et les piles qu'elle contient.

  Les paires de mâchoires se re
 ferment sur l'emballage contenant les piles, au poste d'éjec
 tion 320 du carrousel chargeur 30. de manière que l'alignement
 relatif des   batteries    les unes par rapport aux autres, par rapport à
 la bande de carton et par rapport aux parois du sac, ne soit pas
 modifié. Le chariot se déplace alors sur les rails 56 et 60 pour dé
 gager l'emballage de la glissière   274,    puis il libère d'abord les pa
 rois du sac pour que les piles tombent dans le fond du sac et im
 médiatement après il libère la bande de carton pour que tout l'em
 ballage tombe sur le convoyeur d'évacuation.



   Le cycle de la machine débute au moment où le premier sac
 vide 22 de la pile 40 est soulevé par le séparateur 50 et par les mé   cynismes    associés à une position à laquelle il est saisi par le cha
 riot coulissant 54. La boucle de matière 24 est légèrement ouverte
 par les plaques à vide 102 et 104 tandis que les pinces mécani
 ques 94 et 96 maintiennent la bande de carton 26. Le chariot 54 se
 déplace alors autour des plaques 144 et 146 du mandrin de ma
   fière    que la bande de carton 26 soit pincée par les mâchoires pa
 rallèles 138 et 140 et que la boucle 24 de matière soit enfilée au
 tour des plaques à vide fermées du mandrin. Le chariot 54 revient
 alors prendre le sac suivant et le carrousel des mandrins tourne de
 45 . 

  Pendant cette rotation, les supports pivotants 128 et 130 du
 mandrin sont écartés en position ouverte par l'action du jeu 134
 de rampes.



   Pendant ce temps. les piles 20 ont avancé sur la courroie con
 voyeuse 164 et ont   entrainé    le dispositif rotatif de comptage 166
 qui peut tourner d'un angle suffisant sous l'effet de la force exer
 cée par les piles en mouvement de manière que quatre piles soient
 placées aux postes 182. 184, 186 et 188 d'orientation, comme on
   l'a    vu précédemment. Le carrousel des mandrins tourne alors de
 45 de manière que le premier mandrin soit placé à une position à  laquelle il est au-dessus du dispositif 156 dont la plaque chauffante 160 vient en contact du pli inférieur de la boucle 24 du sac afin de détendre la matière plastique et supprimer le pli.

  Pendant cette opération, le chariot 254 de transfert des piles est venu se placer au-dessus des postes d'orientation 182, 184, 186 et 188, et ses mâchoires 260 se ferment sur les quatre piles orientées, puis le chariot de transfert 254 se déplace sur ses rails 256 et 258 pour positionner les piles dans le chargeur 274, ses pinces s'ouvrent et il retourne à sa position initiale. Une fois dans le chargeur, les piles sont maintenues par le vide appliqué par les trous ménagés dans le fond de la glissière en U 302.



   Entre le poste de suppression du pli et le poste de transfert des piles, le mandrin et le chargeur ont chacun tourné de 45 dans le sens des aiguilles d'une montre et sont alignés   l'un    en face de l'autre au poste 150 de transfert des sacs.



   Le chariot de transfert des sacs 314 se déplace alors sur les rails 56 et 60, il vient se placer au-dessus du bras 126 du mandrin et ses pinces 316 se ferment sur la bande de carton du sac tandis que le vide est créé dans ses plaques latérales 318 de manière à maintenir la boucle de matière complètement ouverte. Le chariot de transfert coulisse alors sur les rails jusqu'à ce que la bande de carton soit introduite dans le support de bande 294 du chargeur et que la boucle de matière soit enfilée autour de la glissière 274 et des piles qu'elle supporte. Les plaques à vide libèrent alors le sac et le chariot se dégage du bras chargeur. Le bras chargeur tourne quatre fois de   45    et se place au poste d'éjection 320.

  A ce poste, le chariot de transfert 322 vient se placer au-dessus du chargeur, deux de ses mâchoires saisissent mécaniquement la bande de carton, et ses deux autres mâchoires saisissent le corps de l'emballage, c'est-à-dire la boucle contenant les quatre piles. Le chariot glisse alors sur ses rails 56 et 60-vers une position écartée du chargeur, il se place au-dessus d'une courroie d'évacuation 324 et dépose l'emballage sur cette dernière. La courroie entraine alors l'emballage dans un tunnel chauffé de manière à rétracter la pellicule sur les piles pour former l'emballage terminé. De préférence, cette rétraction s'effectue dans deux tunnels successifs, le premier tunnel étant à une température inférieure à celle du second. De cette manière, la matière plastique est préchauffée sans se rétreindre, puis elle se rétracte ensuite très rapidement dans le second tunnel.

  Il s'est avéré que ce procédé permettait d'obtenir une rétraction plus uniforme et un meilleur aspect de l'emballage terminé.



   Pendant tous les divers transferts et manipulations du sac et des piles, ces éléments sont maintenus et de ce fait les piles conservent leur position et leur orientation déterminées par rapport au sac, et la bande de carton du sac conserve sa position par rapport à la rangée de piles.



   Si on le désire, plusieurs emballages peuvent être formés simultanément à chaque cycle de la machine. La description qui précède concerne la fabrication d'un emballage contenant quatre piles, mais on peut également fabriquer simultanément deux emballages contenant chacun deux piles. A cet effet, il est simplement nécessaire de placer un organe séparateur entre les rails de guidage 38 du magasin 36 et de placer dans ce dernier deux piles de sacs, d'une largeur correspondant à environ la moitié de celle des sacs représentés sur le dessin, dans le magasin au lieu d'y placer la pile unique 40. Le processus de transfert des sacs est identique, sauf en ce qu'au lieu de saisir une bande de carton unique, les pinces saisissent simultanément deux bandes de carton alignées. 

  De même, au lieu de maintenir une seule boucle de matière ouverte par le vide, deux boucles alignées sont maintenues en même temps.



   En ce qui concerne la distribution des piles, il est simplement nécessaire de modifier le chariot de transfert 254 des piles de manière qu'à chaque transfert d'une série de piles de leurs postes respectifs d'alimentation dans le chargeur 274, les piles soient séparées en deux groupes de deux piles au lieu de constituer une rangée unique de quatre piles. Cet alignement peut être maintenu par tous les mécanismes de transfert jusqu'à ce que, finalement, au poste d'éjection 320, deux emballages contenant chacun deux batteries soient déposés simultanément sur la courroie d'évacuation. 



  
 



   The present invention relates to a machine for wrapping at least one object in a bag consisting of a strip of film of flexible material, folded longitudinally on itself so that its ends are in mutual contact and comprising a relatively strip. rigid fixed on the ends in mutual contact so that the strip of flexible film forms a tube along which the rigid strip extends, characterized in that it comprises a device for dispensing the object to be packaged.

   a device for distributing the bags, a device for ejecting the finished packages, a rotating magazine holder, supporting at least one magazine arm oriented radially outwards, a magazine holder positioning mechanism presenting each magazine arm successively in front of the device for distributing the object so that it receives the object to be packaged in front of a bag transfer station and in front of the device for ejecting the finished packaging, a rotating core holder carrying at least one mandrel directed radially outwards , a mechanism for positioning the mandrel holder successively presenting each mandrel in front of the bag dispensing device so that it receives a bag at the bag transfer station,

   the magazine holder and the mandrel being positioned so that the loading arm and the mandrel are aligned when at the bag transfer station, and a transfer device placed at the bag transfer station and carrying a bag between the mandrel and the loader arm containing the object to be packaged.



   The articles which can be packed on this machine are generally, but not necessarily, articles which can stand upright on one of their ends without being held by a support. Preferably, the objects are cylindrical in shape, such as juice or beer cans, stacks of flashlights, cylindrical bottles, etc., however other objects of regular or irregular shape may be packed by. the machine at the cost of some minor modifications.



   The term bag adopted in the present description corresponds to a packaging of generally tubular shape, comprising two open ends and a longitudinal strip of cardboard projecting from the upper part of this tubular pocket constituting the body of the packaging. Preferably, these bags are of heat-shrinkable material, but they can be of another material and, for example, paper tubes open at both ends can also be filled by the machine.



   United States Patent No. 3424306 describes a package comprising a strip of heat-shrink film folded longitudinally on itself so that its edges are aligned and welded on either side of one of the edges of a strip. of relatively rigid material, for example cardboard, which constitutes a support or a handle extending beyond the upper part of the packaging itself which is open at both ends.

  The operation of the machine will be described with regard to the particular use of a packaging of the type described in this patent, but it is obvious that other packaging of the same type, consisting of a loop of material open to its two ends. hoppers and comprising a longitudinal outer strip, parallel to the passage channel opening onto the two open ends, can also be filled by the machine.



   The following description, given with reference to the accompanying drawing, illustrates by way of example an embodiment of the machine according to the invention.



   In this drawing:
 Fig. 1 is a perspective view in partial section showing the arrangement of the various elements of the machine.



   Fig. 2 is a section on a large scale, taken on line 2-2, of FIG. 1.



   Fig. 3 is a section taken along line 3-3 of FIG. 2.



   Fig. 4 is a partial horizontal section showing the device for positioning the mandrels of the machine.



   Fig. 5 is a section taken along line 5-5 of FIG. 4.



   Fig. 6 is an enlarged view taken along line 6-6 of FIG. 4 and shows a mandrel in the expanded position.



   Fig. 7 is a section taken along line 7-7 of FIG. 4. similar to that of FIG. 6 and shows the chuck in the tightened position.



   Fig. 8 is a plan view of the device for angular orientation of objects.



   Fig. 9 is a section taken along line 9-9 of FIG. 8.



   Fig. 10 is a horizontal section taken along line 10-10 of FIG. 9.



   Fig. It is a cross section taken along line 11-11 of FIG. 8.



   Fig. 12 is a partial horizontal section of the loader device.



   Fig. 13 is a cross section taken along line 13-13 of FIG. 12, and
 fig. 14 is a cross section taken along line 14-14 of FIG. 12 and shows the relative positions of the objects in their packaging, immediately before they are ejected from the machine.



   The machine shown is particularly intended for packaging four cylindrical electric cells 20 in preformed bags 22 (fig. 14) constituted by a loop 24 of plastic film, the edges of which are heat sealed to the lower edge of a cardboard strip. 26 which constitutes a rectangular panel arranged at the top of the bag and oriented upwards.



  A notch is formed at each end of the cardboard strip 26 so that a stack of bags can be suspended horizontally on two parallel guide rails which remain engaged in the notches as the bags advance through the feed magazine.



   The machine comprises a loader holder positioning device. a positioning device 32 mandrel holder, and various sliding carriages intended to place the bags on the mandrels, to place the stacks to be packaged on the loading arms. transferring the bags placed on the mandrels around the batteries placed on the chargers, and directing the bags containing the batteries and placed on the chargers towards an evacuation station. In addition, the machine comprises an orientation device 34 for orienting the batteries 20 so that the information 28 printed on their label is directed in a determined direction before the batteries are placed on the chargers of the device 30 and before that the bags 22 are placed around the stacks.



   This machine comprises a horizontal magazine 36 of bags, the upper edges of which are formed by parallel guide rails 38. These rails are spaced apart by a distance corresponding approximately to the width of the bags 22 and are arranged so that the notches formed in the cardboard strips 26 of the bags 22 remain engaged on their corresponding wings so that the bags are supported by their cardboard strips 26, the thermoplastic material loop 24 being suspended in the supply channel of the store 36. The bags 22 are prefabricated, flattened and grouped into piles 40 which are placed in magazine 36.



  The magazine 36 also comprises parallel guide rods 42 and 44 adjacent to its upper end and arranged on either side of the channel delimited by the magazine. Constant pressure pushers 46 and 48 slide on the rods 42 and 44 and can pivot around the latter between a position in which they are arranged inside the channel of the magazine 36 and a separated position in which they are raised, to outside of the latter.

 

   A separator device 50 is disposed at the inner end of the magazine 36. and it is in contact with the first inner bag of the stack 40. This device 50 comprises a blade 52 performing a vertical reciprocating movement, and which is disposed above the stack 40 when it is in the high position and presses down on the first inner bag of the stack when it is in the low position so as to separate this first bag from the other bags of the stack. The separator device 50 also comprises a movable bar (not shown) provided with a suction cup and which moves vertically with the blade 52 and which can either pull the body of the bag downwards at the same time as the blade pushes the cardboard strip. , or act independently of the blade.

  A small diameter finger (not shown) can penetrate a hole or lumen formed in the cardboard strip 26, and is mounted on a separate suction cup which picks up the cardboard strip to raise the bag to the position from. which it is transferred to an intermediate vacuum support which holds the cardboard strip.



   A carriage 54 (FIG. 2) is provided with guide bearings 55 which slide on two parallel rails 56 and 60 arranged over the entire length of the workstation of the machine. The rails 56 and 60 are suspended by supports 62, 64, 66 and 68 from a longitudinal beam 70. The beam 70 is supported at one of its ends by a vertical upright 72 and at its other end by a casing 74.



  and it constitutes the main support of the rails 56 and 60 and of the transfer devices which slide on the latter. The other elements of the machine are mounted on a base 76 and on a work table 78 supported by it.



   The sliding carriage 54 comprises two lever arms 80 and 82 which pivot about an axis 58 when a force is applied to their opposite arms 84 and 86 by levers 88 and 90. A clamp 92 disposed between the arms 80 and 82 , and between their ends, is constituted by two jaws 94 and 96 which, when they are tightened.



  can hold the cardboard strip of a bag. Two levers 98 and 100 directed towards each other are articulated on the corresponding end of the levers 80 and 82 and their inner ends carry vacuum plates 102 and 104 connected by corresponding pipes 106 and 108 to a vacuum pump 111.



   The positioning mandrel holder 32 is an eight station carousel which comprises a hub 110 (Fig. 5) attached to the upper end of a shaft 112 rotating in bearings 114 and driven by a positioning device 124, by the 'intermediary of a safety coupling 122. Eight identical arms 126 are fixed in a star around the hub 110 and are each provided with two supports 128 and 130 articulated on an axis 132. The lower part of the supports 128 and 130 slides on a set ramps 134 which control their movement between an open position (fig. 6) and a closed position (fig. 7) to which the supports 128 and 130 are returned to each other by a tension spring 136.

  The bag gripping station is between the hinge axis 132 and the set of ramps 134, and this station comprises two parallel jaws 138 and 140 delimiting between them a slot 142 for receiving the cardboard strip, and two plates mobile 144 and 146 for shaping the walls of the bag. The plates 144 and 146 are attached to the corresponding supports 128 and 130 by screws 148 and move apart or approach as the supports 128 and 130 move apart or come together by pivoting about the hinge pin 132 under the effect of the reaction of the set of ramps 134. This set of ramps 134 comprises two ramps 135 and 137 fixed on a plate 139 pivoting about an axis 141. These ramps are actuated by a roller 143 which rolls on a fixed cam 145 or between the fixed cam 145 and a follower 147.



   The sliding carriage 54 moves between a position at which it is above the intermediate support of the cardboard strip and a position at which its articulated members are disposed on either side of the jaws 138 and 140 and of the plates 144 and 146 of the positioning device 32 mandrel holder. During its movement between the intermediate cardboard support and the core holder device, a vacuum is created in the suction plates 102 and 104 and these move outwards.



  As a result, the loop 24 of film which constitutes the body of the bag 22 and which is held by depression between the plates opens slightly. In their position for receiving the bags, the supports 128 and 130 of the mandrel-holder device are in their tightened position shown in FIG. 7. When the sliding carriage 54 surrounds the shaping plates 144 and 146 of the mandrel, the bag is threaded around the tightened plates 144 and 146 and the cardboard strip 26 is inserted into the retaining slot 142. The cardboard strip is then inserted. pinched in the slot 142 and the bag is re
 released by the sliding carriage 54 which returns to its ini position
 tial above the intermediate support of the cardboard strip.



   The two parallel jaws 138 and 140 which define between them
 the slot 142 each have several housings in the
 which are engaged rotating rollers 149 pushed by blades
 spring 151 and which partially protrude inside the
 slot 142. When a strip of cardboard is introduced into this
 slot, its forward movement rotates the discs 149 and these
 last keep it in the slit until it is ex
 processed by a set of mechanical pliers.



   The chuck holder assembly 32 then rotates in the direction of
 clockwise to an indexed angular position, and
 during its rotation, the set 134 of ramps moves the
 articulated supports 128 and 130 to their separated or open position.



   Since bag 22 is flattened in stack 40, a fold has been
 formed at the bottom of the film loop 24. To obtain
 uniform packaging after thermal shrinkage of the skin
 cule, it is preferable to remove this fold beforehand. To this effect
 fet, a crease removal device 156 is placed at two stations
 beyond the bag post (fig. 4). This set includes a box
 tier 158 fixed to the work table 78 and which controls by a
 arm 162 a heating plate 160 the temperature of which is regulated
 controlled by a thermostat.

  The housing 158 is mobile, and, during
 machine operation, the heating plate 160 is applied
 quée for a fraction of a second against the fold of the threaded bag
 on the corresponding mandrel so as to heat this area of the
 bag at the lower temperature of the softening range of the
 thermoplastic material so as to relax the fold and to form
 a symmetrical loop of thermoplastic material. To avoid
 that the bags are not damaged when the machine is stopped, the
 housing 158 can move sideways to remove the plate
 heating of the material of the fold of the bag.



   20 stacks to be packed are advanced upright and aligned with
 a single row by a conveyor belt 164 connected by
 example to the battery production line (not shown). In
 advancing on the conveyor 164 (fig. 8), the piles come in con
 tact of a counter constituted by a star 166 fixed on a
 axle 168 carrying a ratchet wheel 170. An electromagnet 172 re
 linked by a rod 176 to a pawl 174 rotates the latter about an axis 178 against the traction of a spring 180 so as to
 temporarily disengage the pawl from the ratchet wheel 170. When
 that the electromagnet 172 pulls the pawl 174, the ratchet wheel and
 the star 166 can rotate clockwise
 tre, because the star is driven by the piles moving on the con
 voyeur 164.

  When the required number of batteries has thus advanced, the
 ratchet wheel 170 and the star 166 attached to it are automatic
 stop by the pawl 174. The required number of batteries continues.
 naked to advance until the first stack comes up against
 a positioning finger 200. At this point, the four stacks are arranged at the orientation stations 182, 184, 186 and 188.



   At these stations, the batteries rest on a support consisting of
 side guide rails 190 and 192 and lower parallel rails
 rails 194 and 196 fixed to the side rails by screws 198. A se
 cond positioning finger 201 can move in the guide channel delimited by the side rails 190 and 192 between one inch
 position out of the path of the piles and a position at which it
 comes in contact with the outer edge of the last of the re
 laying on the parallel horizontal rails 194 and 196 so as to
 place the piles against each other without excessive gap.

  Of
 coaches 202, 204, 206 and 208 (fig. 11) are arranged under the
 orientation stations and each include a hollow hub of which
 the central channel communicates with a seat 212 in the form of a disc
 (fig. 9), the upper surface of which can withstand in contact with
 che the bottom of the corresponding stack 20.



   When the stacks 20 are thus positioned, the rails paral
 The 194 and 196 descend and they come in contact with the
 rotary trainers. They are kept in their respective seats
 vacuum, and immediately start rotating until they are oriented correctly. The lower end of the coaches 202, 204, 206 and 208 is connected to the upper end of corresponding rotating spindles 214, 216, 218 and 220 which each include a corresponding clutch 222. 224, 226 and 228. and a corresponding brake 230, 232. , 234 and 236.

  Lower spindles 238, 240, 242 and 244 aligned with spindles 214, 216. 218 and 220 rotate continuously counterclockwise and at constant speed and are driven through belts 246, 248 by a single geared motor 250.



   A photocell 252 attached to the side of and above each driver projects a focused beam of light which scans the tag of the corresponding battery rotating with the driver. Each photocell 252 controls, by means of a relay. the brake and clutch of the corresponding upper spindle 214, 216, 218 or 220. When the light beam scans a contrast area of the label, a photoelectric relay receives a signal. This relay is programmed to react when it receives a signal indicating that the information 28 has been scanned by the light beam.

  The relay immediately cuts power to the corresponding clutch and energizes the brake so as to immediately stop the rotation of the upper spindle and, therefore, that of the corresponding battery.



  The stop position of each drive head is independent and can be adjusted so that the information is oriented in any desired direction. Once the orientation of the batteries is complete, the vacuum plating the bottom of the batteries to the coaches is broken, and the parallel rails 194 and 196 lift up to release the batteries from the coaches and return them to their original level.



   A stack transfer device 254 is disposed above the orientation station 34. It is mounted on guide rods 256 and 258 and includes a pair of rubber coated jaws 260. This device is actuated by a cam 262 which, by means of a lever 264 and a slide 266, moves a roller 268 on a ramp 270 so as to close the jaws 260 on the stacks previously oriented to the stations. 182.



  184. 186 and 188. Another cam not shown controls, by a connecting rod 272, the movement of the device 254 on the guide rods 256 and 258 to a position in which this device is above the arm 274 of a indexable charger device 30. The batteries are then introduced into the slideway of this arm through the open front end thereof. The jaws open and release the batteries, then the mechanism 254 returns to its initial position above the orientation station, awaiting the next cycle.



   The loader arm support device 30 is also an eight-station carousel which comprises a hub 276 (fig. 12, 13) fixed to the upper end of a vertical shaft 278 rotating in bearings 282 to 286 and whose rotation is. controlled via a safety coupling 288 by a positioning mechanism 290. Eight identical loader arms 292 are fixed radially to the hub 276 and each include a device 294 for holding the cardboard strip, and a loading slide 274 .



   The cardboard holder is made up of two parallel jaws 296 and 298 (FIG. 14) delimiting a slot 300 between them. Each slideway 274 is made up of a profile in
U 302 with an interior width greater than the diameter of the stacks, and, in its central part, its edges 304 and 306 are welded to a metal V-mounting plate 308. This plate defines a V-channel 310 under the lower wall of the the U-shaped slide. This channel 310 constitutes a vacuum chamber which can be connected to a vacuum source by a movable metal tube 312. When the vacuum is applied in this chamber, holes made in the bottom of the slide 320 hold the batteries in their original position and alignment.



   Device 30 rotates clockwise, and when it has been indexed twice after passing past stack transfer device 254, the slide is aligned with a
 arm 126 of device 32 of the chuck holder at station 150 of trans
 fert bags. A bag transfer trolley 314 surrounds the slide
   of device 30 and the aligned mandrel of device 32 to their
 respective transfer stations 150. 56. 60 and move between a
 position at which it is above the chuck and a position at
 which it is above the aligned slide.

  The cart 314 com
 takes a pair of pliers 316 which grip the cardboard strip
 by their respective jaws 138 and 140, and a pair of plates
   vacuum 318 which seize by depression the walls 24 of the bag
 rant the plates 144 and 146 of the mandrel holding the loop of
 material in open position. The transfer cart 314 moves
 above the parallel jaws 138 and 140 and the plates 144
 and 146 of the arm 126 and when it is above the mandrel the ma
 shelves 316 close over the cardboard strip and the
 vacuum 318 close on the material loop of the bag which is then
 completely opened by the plates 144 and 146 of the mandrel.

  A
 vacuum is then created in the vacuum plates 318 for many
 open the bag and the transfer cart moves on the rails 56
 and 58 so as to put the open bag on the magazine slide
   which is aligned with the bag transfer station. The cardboard strip
 of the bag is slipped into the holder 294 while the
 loop of material surrounds slide 274 and the piles resting on
 the latter. At the moment. the carriage 314 releases the bag which is
 then uniquely supported by the holding device 294. The
 carriage is then returned to its initial position after the carrou
 salt of the mandrels has turned to its positioning position sui
 boasts.



   Carousel 30 is then indexed four times in the direction of
 clockwise before reaching ejection station 320. A
 this point. a carriage 322 sliding on the rails 56 and 60 moves
 from a position at which it is placed over a courtyard
 discharge channel 325 which enters through an opening 74 into a
 retraction tunnel not shown. In this tunnel, the loop of
 film shrinks around the batteries it contains and forms the
 balling finished. The 322 eject carriage consists of two pairs
 clamps 326 and 328. the pair 326 gripping the cardboard strip of
 packaging, and pair of jaws 328 gripping the buckle of
 material and the batteries it contains.

  The pairs of jaws are re
 close on the packaging containing the batteries, at the ejection station
 tion 320 of the loader carousel 30. so that the alignment
 relative batteries with respect to each other, with respect to
 the cardboard strip and in relation to the sides of the bag, is not
 amended. The carriage then moves on the rails 56 and 60 to
 secure the packaging from the slide 274, then it first releases the pa
 kings of the bag so that the batteries fall into the bottom of the bag and im
 immediately afterwards he releases the cardboard strip so that all the em
 balling falls on the discharge conveyor.



   The machine cycle begins when the first bag
 empty 22 of the stack 40 is lifted by the separator 50 and by the mechanisms associated with a position at which it is gripped by the cha
 sliding riot 54. The material loop 24 is slightly open
 by the vacuum plates 102 and 104 while the mechanical grippers
 94 and 96 hold the cardboard strip 26. The carriage 54 is
 then moves around the plates 144 and 146 of the mandrel of my
   proud that the cardboard strip 26 is pinched by the jaws by
 rallel 138 and 140 and that the loop 24 of material is threaded through
 turn of the closed vacuum plates of the chuck. Cart 54 returns
 then take the next bag and the mandrel carousel turns
 45.

  During this rotation, the swivel supports 128 and 130 of the
 mandrel are moved apart in the open position by the action of the game 134
 of ramps.



   Meanwhile. 20 stacks advanced on con belt
 voyeur 164 and trained the rotary counting device 166
 which can turn by a sufficient angle under the effect of the exerted force
 set by the moving piles so that four piles are
 placed at posts 182. 184, 186 and 188 orientation, as we
   saw it previously. The mandrel carousel then turns
 45 so that the first mandrel is placed at a position in which it is above device 156 whose heating plate 160 contacts the lower ply of loop 24 of the bag to relax the plastic and remove the crease.

  During this operation, the stack transfer cart 254 has come to be placed above the orientation stations 182, 184, 186 and 188, and its jaws 260 close on the four oriented stacks, then the transfer cart 254 is moves on its rails 256 and 258 to position the batteries in the charger 274, its clamps open and it returns to its initial position. Once in the charger, the batteries are maintained by the vacuum applied by the holes made in the bottom of the U-shaped slide 302.



   Between the mail removal station and the stack transfer station, the mandrel and feeder have each rotated 45 clockwise and are aligned opposite each other at station 150 transfer of bags.



   The bag transfer carriage 314 then moves on the rails 56 and 60, it is placed above the arm 126 of the mandrel and its clamps 316 close on the cardboard strip of the bag while the vacuum is created in its side plates 318 so as to keep the material loop fully open. The transfer carriage then slides on the rails until the cardboard strip is introduced into the loader strip holder 294 and the loop of material is threaded around the slide 274 and the stacks it supports. The vacuum plates then release the bag and the trolley is released from the loader arm. The loader arm rotates 45 times four times and moves to ejection station 320.

  At this station, the transfer carriage 322 is placed above the loader, two of its jaws mechanically grip the cardboard strip, and its other two jaws grip the body of the packaging, that is to say the loop containing the four stacks. The carriage then slides on its rails 56 and 60 to a position away from the loader, it is placed above an evacuation belt 324 and deposits the packaging on the latter. The belt then drives the package into a heated tunnel so as to retract the film on the stacks to form the finished package. Preferably, this retraction is carried out in two successive tunnels, the first tunnel being at a temperature lower than that of the second. In this way, the plastic material is preheated without shrinking, then it then shrinks very quickly in the second tunnel.

  This process has been found to provide more uniform shrinkage and a better appearance of the finished package.



   During all the various transfers and manipulations of the bag and the stacks, these elements are maintained and therefore the stacks retain their determined position and orientation relative to the bag, and the cardboard strip of the bag maintains its position relative to the row batteries.



   If desired, several packages can be formed simultaneously in each cycle of the machine. The foregoing description relates to the manufacture of a package containing four stacks, but it is also possible to simultaneously manufacture two packages each containing two stacks. For this purpose, it is simply necessary to place a separating member between the guide rails 38 of the magazine 36 and to place in the latter two stacks of bags, of a width corresponding to approximately half that of the bags shown in the drawing. in the magazine instead of placing the single stack 40 there. The bag transfer process is the same except that instead of gripping a single cardboard strip, the grippers simultaneously grip two aligned cardboard strips.

  Likewise, instead of keeping a single loop of material open by the vacuum, two aligned loops are held at the same time.



   With regard to the distribution of the batteries, it is simply necessary to modify the transfer carriage 254 of the batteries so that each time a series of batteries is transferred from their respective supply stations into the charger 274, the batteries are separated into two groups of two stacks instead of forming a single row of four stacks. This alignment can be maintained by all transfer mechanisms until, finally, at the ejection station 320, two packages each containing two batteries are deposited simultaneously on the discharge belt.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Machine d'emballage d'au moins un objet dans un sac constitué par une bande de pellicule de matière souple, repliée longitudinalement sur elle-même de manière que ses extrémités soient en contact mutuel, et comportant une bande relativement rigide fixée sur les extrémités en contact mutuel de manière que la bande de pellicule souple forme un tube le long duquel s'étend la bande rigide, caractérisée en ce qu'elle comprend un dispositif de distribution de l'objet à emballer, un dispositif de distribution des sacs, un dispositif d'éjection des emballages terminés, un porte-chargeurs tournant, supportant au moins un bras chargeur orienté radialement vers l'extérieur, Machine for wrapping at least one object in a bag consisting of a strip of film of flexible material, folded longitudinally on itself so that its ends are in mutual contact, and comprising a relatively rigid strip fixed to the ends in mutual contact such that the flexible film strip forms a tube along which the rigid strip extends, characterized in that it comprises a device for dispensing the object to be packaged, a device for dispensing the bags, a device ejection of the finished packaging, a rotating magazine holder, supporting at least one loading arm oriented radially outwards, un mécanisme de positionnement du porte-chargeurs présentant chaque bras chargeur successivement devant le dispositif distributeur de l'objet pour qu'il reçoive l'objet à emballer devant un poste de transfert des sacs et devant le dispositif d'éjection des emballages terminés, un porte-mandrins rotatif portant au moins un mandrin dirigé radialement vers l'extérieur, un mécanisme de positionnement du porte-mandrins présentant successivement chaque mandrin devant le dispositif distributeur de sacs pour qu'il reçoive un sac au poste de transfert des sacs, le porte-chargeurs et le porte-mandrins étant positionnés de manière que le bras chargeur et le mandrin soient alignés lorsqu'ils sont au poste de transfert des sacs, et un dispositif de transfert placé au poste de transfert des sacs et transportant un sac entre le mandrin et le bras chargeur contenant l'objet à emballer. a magazine holder positioning mechanism presenting each loader arm successively in front of the dispensing device of the object so that it receives the object to be packaged in front of a bag transfer station and in front of the device for ejecting finished packages, rotary mandrel holder carrying at least one mandrel directed radially outwards, a mechanism for positioning the mandrel holder successively presenting each mandrel in front of the bag dispensing device so that it receives a bag at the bag transfer station, carries it -loaders and the mandrel holder being positioned so that the loading arm and the mandrel are aligned when they are at the bag transfer station, and a transfer device placed at the bag transfer station and carrying a bag between the mandrel and the loader arm containing the object to be packaged. SOUS-REVENDICATIONS 1. Machine pour emballer plusieurs objets selon la revendication, caractérisée en ce que le dispositif distributeur d'objets comprend un mécanisme alignant sur une seule rangée plusieurs objets à emballer et un mécanisme animé de va-et-vient, saisissant les objets et les transférant sur un bras chargeur du porte-chargeurs tournant. SUB-CLAIMS 1. Machine for wrapping several objects according to claim, characterized in that the object dispensing device comprises a mechanism aligning in a single row several objects to be packed and a moving mechanism to and fro, gripping the objects and transferring them. on a loader arm of the rotating magazine pouch. 2. Machine selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que le dispositif distributeur d'objets comprend un dispositif orientant les objets dans une direction déterminée avant qu'ils ne soient transférés sur le bras chargeur. 2. Machine according to sub-claim 1, characterized in that the object dispensing device comprises a device orienting the objects in a determined direction before they are transferred to the loader arm. 3. Machine selon la sous-revendication 2, caractérisée en ce que le dispositif orientant les objets comprend plusieurs entraîneurs à dépression tournant individuellement et entraînés par un mécanisme à embrayage et frein, un détecteur photo-électrique associé à chaque entraîneur et commandant le mécanisme à embrayage et frein de manière à faire tourner l'entraineur lorsque l'objet est disposé sur ce dernier et à arrêter la rotation de l'entraîneur lorsque l'objet a tourné et atteint une position déterminée signalée par une impulsion émise par le détecteur photo-électrique. 3. Machine according to sub-claim 2, characterized in that the object orienting device comprises several vacuum coaches rotating individually and driven by a clutch and brake mechanism, a photoelectric detector associated with each driver and controlling the mechanism to clutch and brake so as to rotate the driver when the object is placed on the latter and to stop the rotation of the driver when the object has rotated and reaches a determined position signaled by a pulse emitted by the photo detector electric. 4. Machine selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que les objets à emballer portent un repère et en ce qu'elle comprend un dispositif associé à un détecteur de repères et destiné à orienter les objets pour que le repère soit orienté angulairement dans une direction désirée, et un mécanisme commandant le dispositif d'orientation en réponse à un signal émis par le détecteur de repère. 4. Machine according to sub-claim 1, characterized in that the objects to be packaged bear a mark and in that it comprises a device associated with a marker detector and intended to orient the objects so that the mark is oriented angularly in a desired direction, and a mechanism controlling the orientation device in response to a signal from the marker detector. 5. Machine selon la revendication, caractérisée en ce que le dispositif distributeur de sacs comprend un mécanisme de transfert animé de va-et-vient, portant un sac sur un mandrin du porte mandrin s, et un mécanisme destiné à disposer le sac initialement plat dans le mécanisme de transfert. 5. Machine according to claim, characterized in that the bag dispenser device comprises a moving transfer mechanism back and forth, carrying a bag on a mandrel of the mandrel holder s, and a mechanism for placing the bag initially flat. in the transfer mechanism. 6. Machine selon la sous-revendication 5, caractérisée en ce que le dispositif distributeur de sacs comprend des organes asso ciés au mécanisme de transfert et ouvrant partiellement le sac initialement plat avant de le transférer sur le mandrin. 6. Machine according to sub-claim 5, characterized in that the bag dispensing device comprises members associated with the transfer mechanism and partially opening the initially flat bag before transferring it onto the mandrel. 7. Machine selon la revendication, caractérisée en ce que le dispositif distributeur de sacs comprend un magasin dans lequel sont placés plusieurs sacs, un dispositif de maintien du sac, un séparateur séparant un seul des autres sacs du magasin et le plaçant dans le dispositif de maintien du sac et un mécanisme animé d'un mouvement de va-et-vient et transportant le sac maintenu sur un des mandrins du porte-mandrins. 7. Machine according to claim, characterized in that the bag dispenser device comprises a store in which are placed several bags, a bag holding device, a separator separating one of the other bags of the store and placing it in the device. maintenance of the bag and a mechanism driven by a back and forth movement and transporting the bag held on one of the mandrels of the mandrel holder. 8. Machine selon la sous-revendication 7, caractérisée en ce que le dispositif distributeur de sacs comporte un dispositif associé au mécanisme de transfert animé d'un mouvement de va-etvient et ouvrant partiellement le sac avant son transfert sur le mandrin. 8. Machine according to sub-claim 7, characterized in that the bag dispenser device comprises a device associated with the transfer mechanism driven by a back-and-forth movement and partially opening the bag before its transfer onto the mandrel. 9. Machine selon la revendication, caractérisée en ce que le dispositif d'éjection des emballages terminés comprend au moins une paire de pinces mécaniques alignées transversalement avec un sac contenant au moins un objet et disposées autour du bras de chargement, les pinces pouvant se déplacer entre une position à laquelle elles sont au-dessus du bras de chargement et une position à laquelle elles sont au-dessus d'un dispositif convoyeur, de manière qu'en se fermant lorsqu'elles sont dans la position à laquelle elles sont au-dessus du bras de chargement, elles se ferment en serrant le sac contenant l'article. et que, lorsqu'elles sont dans leur autre position à laquelle elles sont au-dessus du dispositif convoyeur, elles s'ouvrent et laissent tomber le sac contenant l'objet sur le dispositif convoyeur. dans l'alignement du bras de chargement. 9. Machine according to claim, characterized in that the device for ejecting the finished packaging comprises at least one pair of mechanical grippers aligned transversely with a bag containing at least one object and arranged around the loading arm, the grippers being able to move. between a position at which they are above the loading arm and a position at which they are above a conveyor device, so that by closing when they are in the position at which they are above above the loading arm, they close by squeezing the bag containing the article. and that, when they are in their other position at which they are above the conveyor device, they open and drop the bag containing the object on the conveyor device. in line with the loading arm. 10. Machine selon la sous-revendication 2, caractérisée en ce que le dispositif d'orientation des objets comprend un mécanisme plaçant un objet portant un repère au poste d'orientation, un dispositif combiné au détecteur de repères orientant l'objet de manière à placer le repère dans une direction déterminée, un mécanisme commandant le dispositif d'orientation en réponse à un signal émis par le dispositif détecteur de repères et un mécanisme écartant l'objet ainsi orienté du poste d'orientation. 10. Machine according to sub-claim 2, characterized in that the object orientation device comprises a mechanism placing an object bearing a mark at the orientation station, a device combined with the marker detector orienting the object so as to placing the mark in a determined direction, a mechanism controlling the orientation device in response to a signal emitted by the marker detector device and a mechanism removing the object thus oriented from the orientation station. Il. Machine selon la sous-revendication 10. caractérisée en ce que le dispositif d'orientation comprend un entraîneur rotatif saisissant l'objet par dépression, un dispositif à embrayage-frein commandant la rotation de l'entraîneur, une cellule photo-électrique commandant le fonctionnement du dispositif à embrayage et frein de manière à faire tourner l'entraîneur lorsqu'un objet est posé sur ce dernier et à arrêter le mouvement de rotation de l'entraîneur lorsque l'objet a tourné et atteint une position déterminée signalée par une impulsion émise par la cellule photo-électrique. He. Machine according to sub-claim 10. characterized in that the orientation device comprises a rotary driver gripping the object by vacuum, a clutch-brake device controlling the rotation of the driver, a photoelectric cell controlling the operation. of the clutch and brake device so as to rotate the driver when an object is placed on it and to stop the rotational movement of the driver when the object has rotated and reaches a determined position signaled by an emitted pulse by the photocell.
CH990571A 1970-07-06 1971-07-06 PACKAGING MACHINE. CH547731A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US5248370A 1970-07-06 1970-07-06

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH547731A true CH547731A (en) 1974-04-11

Family

ID=21977893

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH990571A CH547731A (en) 1970-07-06 1971-07-06 PACKAGING MACHINE.

Country Status (11)

Country Link
US (1) US3675389A (en)
JP (1) JPS5210068B1 (en)
AT (1) AT313801B (en)
CA (1) CA940098A (en)
CH (1) CH547731A (en)
DE (1) DE2129274A1 (en)
DK (1) DK140427B (en)
FR (1) FR2100267A5 (en)
GB (1) GB1351361A (en)
MY (1) MY7500024A (en)
SE (1) SE368688B (en)

Families Citing this family (13)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5667071A (en) * 1994-08-31 1997-09-16 Fuji Photo Film Co., Ltd. Photosensitive material package and packaging apparatus for the same
US5547336A (en) * 1995-09-29 1996-08-20 Riverwood International Corporation Magazine release assembly
US6207318B1 (en) 1998-06-22 2001-03-27 Eagle-Picher Energy Products Corporation Electrochemical batteries with restricted liquid electrolyte volume
US6370844B1 (en) 2000-01-31 2002-04-16 Eveready Battery Company, Inc. Product packaging arrangement using invisible marking for product orientation
US6931824B2 (en) * 2002-06-07 2005-08-23 Amec E&C Services, Inc. Packaging system
US9889955B2 (en) * 2013-01-11 2018-02-13 Pouch Pac Innovations, Llc Apparatus and method for packaging flat products
US20150217147A1 (en) * 2014-02-06 2015-08-06 Capital Safety Group (Northern Europe) Limited Rail lifeline fall protection turntable assembly
CN106800101B (en) * 2015-11-26 2019-07-26 上海原子科兴药业有限公司 A kind of automatic tinning system of radioactive isotope medicament
CN105799980B (en) * 2016-05-20 2018-01-16 东莞市易阳节能设备有限公司 Full-automatic yarn bobbin packing machine
CN111470124B (en) * 2018-05-02 2021-11-23 新沂市中振电器科技有限公司 Control method for manipulator for automatically feeding packaging tape
CN109229458A (en) * 2018-09-30 2019-01-18 温州佳德包装机械有限公司 Bottle for material covers case structure
CN111942685B (en) * 2020-08-18 2022-06-17 南京德海智能装备科技有限公司 Packing device
CN113493013B (en) * 2021-06-25 2022-08-16 湖北中达智造科技有限公司 Full-automatic valve packaging device and method

Family Cites Families (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3057126A (en) * 1959-06-23 1962-10-09 Molins Machine Co Ltd Manufacture of packets for cigarettes
US3306473A (en) * 1965-06-14 1967-02-28 Carando Machine Works Seam locating device for metal drums
US3580380A (en) * 1968-09-11 1971-05-25 Reynolds Metals Co Method of and apparatus for orienting indicia bearing cylindrical objects

Also Published As

Publication number Publication date
DK140427B (en) 1979-08-27
MY7500024A (en) 1975-12-31
FR2100267A5 (en) 1972-03-17
AT313801B (en) 1974-03-11
DE2129274A1 (en) 1972-03-09
GB1351361A (en) 1974-04-24
DK140427C (en) 1980-01-21
CA940098A (en) 1974-01-15
SE368688B (en) 1974-07-15
US3675389A (en) 1972-07-11
JPS5210068B1 (en) 1977-03-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2004409C (en) Cartoning machine used to automatically put an item, especially a vial, in a case
CH547731A (en) PACKAGING MACHINE.
CH438141A (en) Apparatus for opening bags for filling
FR2720730A1 (en) Stacking system for babies' nappies
FR2463061A1 (en) APPARATUS FOR SEPARATING ONE BY ONE OF THE OBJECTS, ESPECIALLY CANDIES, AND TAKING THEM TO A PACKING MACHINE
CH400889A (en) Process for filling and closing containers and machine for implementing this process
CH373688A (en) Method for inserting a collapsible partition blank between rows of containers to be packaged and a machine for carrying out this method
EP0000851B1 (en) Automatic machine for cutting a thermoplastic tube in parts and for applying sleeves around containers
FR2480234A1 (en) APPARATUS FOR APPLYING A PLASTIC TUBE TO AT LEAST TWO CONTAINERS, AND METHOD OF MANUFACTURING A PACKAGING
EP3263469A1 (en) Machine for extracting, shaping, filling and closing an american box
CH362644A (en) Multi-lane machine for wrapping articles by wrapping
FR2497493A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR ATTACHING INSERTS TO ARTICLES USING RETRACTABLE PLASTIC BANDS
FR2518052A1 (en) MACHINE AND METHOD FOR PRODUCING BAG TYPE PACKAGES
FR2563494A1 (en) PACKAGING MACHINE WITH MULTIPLE YARNS
FR2493805A1 (en) Folding feed for container blanks - has powered rotary conveyor with gripping jaws to pass containers to working stations
FR2459176A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MOUNTING PREFORMED TUBULAR CUPS ON PRECISE ALIGNMENT CONTAINERS
FR1450463A (en) Advanced packing machine
EP0331596A2 (en) Process for the automatic manufacture of containers with coating labels, in particular for circular containers, and a device for carrying out this process
EP0050083B1 (en) Apparatus for grouping unit-containers
FR2627128A1 (en) PROCESS AND MACHINE FOR THE CONTINUOUS MANUFACTURE OF CONTAINERS IN FLEXIBLE PLASTIC MATERIAL
FR2550513A1 (en) TRANSFER DEVICE FOR AN ENVELOPING MACHINE
EP0093645B1 (en) Device for the automatic packaging of a crate with objects in a lying position
EP0059818B1 (en) Machine for placing individual protection strips around oblong objects such as bottles, and an assembly of such machines
FR2589429A1 (en) METHOD FOR AUTOMATICALLY CHANGING BLADE PLATES IN CONTAINER FILLING MACHINES, AND DEVICE FOR IMPLEMENTING THE METHOD
EP0151364A2 (en) Packaging line for products with a film in a receptacle formed from a flat pre-cut blank

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased