CH546540A - Meat skinning machine - having blade self-adjusting to suit skin thickness - Google Patents

Meat skinning machine - having blade self-adjusting to suit skin thickness

Info

Publication number
CH546540A
CH546540A CH546540DA CH546540A CH 546540 A CH546540 A CH 546540A CH 546540D A CH546540D A CH 546540DA CH 546540 A CH546540 A CH 546540A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
blade
shaft
support
axis
guide
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Townsend Engineering Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Townsend Engineering Co filed Critical Townsend Engineering Co
Publication of CH546540A publication Critical patent/CH546540A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A22BUTCHERING; MEAT TREATMENT; PROCESSING POULTRY OR FISH
    • A22CPROCESSING MEAT, POULTRY, OR FISH
    • A22C17/00Other devices for processing meat or bones
    • A22C17/12Apparatus for cutting-off rind

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Wood Science & Technology (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Processing Of Meat And Fish (AREA)

Abstract

The machine is fitted with a spring-loaded mounting for the flayling knife which self-adjusts to a level just inside the skin as a new piece of meat is fed against the knife, and continually adjusts itself to suit skin thickness as the meat is fed through the machine. No time is wasted in starting new pieces of meat or in ensuring that the knife is correctly adjusted.

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet un dispositif de réglage au
 tomatique de la lame d'une machine pour enlever la peau à des pièces de viande, machine qui comprend des extrémités arrière et avant, un rouleau transversal d'arrachage de la peau, une lame disposée au voisinage dudit rouleau d'arrachage, des moyens pour
 faire tourner le rouleau de manière qu'une pièce de viande puisse être déplacée vers l'arrière, en direction de la lame, pour séparer
 la peau de la pièce de viande, et des premiers et seconds moyens de réglage de la lame disposés respectivement aux extrémités opposées de   celleci.   



   Un inconvénient des machines connues est qu'elles ne peuvent traiter qu'un petit nombre de pièces de viande en un laps de temps déterminé. Dans certaines machines, le cycle d'enlèvement de la peau est commandé manuellement tandis que d'autres machines peuvent être réglées de manière à n'effectuer qu'un nombre donné de cycles pendant un laps de temps déterminé. Le but de l'inven
 tion est l'établissement d'un dispositif de réglage de la lame permettant d'augmenter sensiblement le nombre de pièces de viande pouvant être traitées durant un laps de temps déterminé.



   Le dessin représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution du dispositif:
 La fig. I est une vue en perspective d'une machine pour enlever la peau à des pièces de viande, qui est pourvue d'un dispositif de réglage automatique de la lame.



   La fig. 2 est une vue en coupe partielle et à plus grande échelle selon la ligne 2-2 de la fig.   1, cette    fig. 2 montrant la position de la lame avant qu'elle ne soit engagée par la pièce de viande.



   La fig. 3 est une vue en élévation latérale partielle de la machine représentée à la fig. 1.



   La fig. 4 est une vue semblable à la fig. 2, mais avec la lame dans sa position de coupe.



   La fig. 5 est une vue en coupe partielle selon la ligne 5-5 de la
 fig. 4.



   La fig. 6 est une vue semblable aux fig. 2 et 4 mais la lame
 étant dans sa position ouverte de nettoyage.



   La fig. 7 est une vue en perspective frontale du mécanisme de commande de la lame.



   La fig. 8 est une vue en perspective de la plaque terminale fixée à l'une des extrémités de la lame de coupe.



   La machine 10 comprend un trépied 12 portant un châssis 14.



   Une enveloppe 16 en fibres de verre ou analogues est fixée au   châssis    14. Un moteur électrique 18 est fixé au châssis 14 et porte une poulie d'entrainement 20. Une courroie 22 relie la poulie 20 à
 une poulie 24 montée sur un arbre 26. Des poulies 28 et 30 sont montées sur l'arbre 26 de manière à   toumer    avec celui-ci et coopèrent avec des courroies 32 et 34 respectivement. Des chaînes con
 ventionnelles pourraient être également utilisées à la place des courroies 22, 32 et 34.



   La machine comprend un rouleau 36 d'entrainement d'un con
 voyeur, ce rouleau étant monté dans des paliers que comprend la machine. Le rouleau d'entraînement 36 porte une poulie 38 à une de ses extrémités, laquelle poulie coopère avec la courroie 34 mentionnée ci-dessus. Le rouleau d'entrainement 36 fait partie d'un convoyeur 40 comprenant également un rouleau 42 monté de manière à pouvoir   toumer    librement et une bande de transmission 44. Un rouleau 46 d'arrachage de la peau est monté à rotation sur la machine, ses extrémités opposées étant montées à rotation dans des paliers renfermés dans l'enveloppe 16. Le rouleau 46 présente une surface d'arrachage 48 qui est constituée de plusieurs dents longitudinales continues 50.

  Des anneaux de protection 52 et 54 sont disposés aux extrémités opposées de la surface d'arrachage 48, anneaux dont le rôle sera décrit plus loin. Le rouleau 46 comprend une poulie 56 montée à une extrémité de celui-ci, cette poulie coopérant avec la courroie 32 afin de faire   toumer    le rouleau.



   Un arbre 58 est monté à rotation sur le châssis 14, en avant et au-dessous du rouleau d'arrachage 46. Un bras de support 60 est
 monté à une extrémité de l'arbre 58 de manière à tourner avec celui-ci, ce bras s'étendant vers le haut et en arrière de l'arbre. Le support 62 est fixé au bras 60 par soudure ou analogue. Le support 62 renferme une tige 64 montée coulissante dans ce support 62 et sollicitée élastiquement, cette tige traversant les deux extrémités du support 62. Un écrou de serrage 66 et un capuchon 68 sont vissés sur L'extrémité supérieure de la tige 64, au-dessus d'une rondelle 70, pour limiter le mouvement descendant de la tige 64 relativement au support 62. Ce dernier comprend un ressort 72 s'opposant au mouvement ascendant de la tige 64.



   La machine comprend une lame 74 présentant un bord tranchant 76. Des plaques terminales 78 et 78' sont fixées aux extrémités opposées de la lame 74 et comprennent des chevilles, 80 et 80' respectivement, émergeant à l'extérieur. La cheville 80 est montée à pivotement dans l'extrémité inférieure de la tige 64 et est maintenue dans celle-ci par un anneau élastique ou autre moyen. La plaque terminale 78 présente une surface arrondie 82 à son extrémité avant, laquelle est agencée pour venir engager l'anneau de protection 52 afin d'empêcher le bord tranchant 76 de venir en contact avec les dents du rouleau d'arrachage 46.



   L'extrémité avant d'un levier 84 enveloppe le prolongement latéral 86 du support 60 auquel il est fixé. ceci comme représenté à la fig. 7. Le bras 84 s'étend en arrière et comprend une cheville 88 fixée horizontalement à ce bras. L'extrémité supérieure d'une tige 90 sollicitée élastiquement est montée à pivotement sur la cheville 88, ladite tige s'étendant vers le bas depuis cette cheville. La tige 90 est montée coulissante dans un guide 92, ceci à l'aide d'écrous de serrage 94 vissés dans l'extrémité inférieure de la tige pour limiter le déplacement vers le haut de la tige relativement au guide 92. Un ressort 96 s'oppose élastiquement au mouvement descendant de la tige 90 relativement au guide 92. Le guide 92 comprend une cheville 98 parallèle à l'axe de rotation de l'arbre 58.

  L'extrémité supérieure du levier 100 est montée à pivotement sur la cheville 98 et est maintenue sur celle-ci par tous moyens appropriés tels qu'un anneau élastique ou analogue coopérant avec l'extrémité de la cheville 98. Le levier 100 est monté sur un arbre 102 pour tourner avec lui, ceci à l'aide d'une clavette ou goupille 104 les traversant. L'extrémité inférieure 106 du levier 100 présente une échancrure 108 destinée à recevoir une bille de blocage 110 sollicitée par un ressort. ceci lorsque le levier 100 est dans la position représentée à la fig. 4. Etant donné que le mécanisme de commande ménagé à l'autre extrémité de la lame 74 est sensiblement identique à celui qui vient d'être décrit, les parties identiques seront simplement affectées de l'indice prime (').



  Il y a lieu de noter que la partie 86 et la cheville 88 sont disposées à gauche au lieu d'être disposées à droite comme la partie 86 et la cheville 88. Le dispositif de commande de la lame comprend un mécanisme de commande 112 disposé à une extrémité de la lame et un mécanisme de commande 112' situé à l'autre extrémité de la lame. La poignée de commande 114 est fixée à une extrémité de l'arbre 102, ceci   a    l'extérieur de l'enveloppe 16, pour permettre de tourner à volonté l'arbre 102.



   La fig. 2 illustre la position relative du mécanisme de commande avant que la lame 74 soit engagée par la pièce de viande, laquelle est représentée en 1 16 et comprend une couche de peau 118. A la fig.   2. l'échancrure    108 est engagée par la bille 110, laquelle maintient élastiquement les organes du mécanisme de contrôle dans la position relative représentée à la fig. 2. Dans la position représentée à la fig.   2. l'axe    de rotation du rouleau d'arrachage 46 est disposé en arrière d'un plan passant par l'axe de pivotement de la cheville   8U    et l'axe de pivotement de l'arbre 58.

 

  Toujours dans cette position représentée à la fig.   2, l'axe    longitudinal de la tige 90 passe. si on le prolonge, derrière l'axe de rotation de l'arbre 102. En d'autres termes. l'axe longitudinal du levier 100 est excentré relativement à l'axe longitudinal de la tige 90.



   Le convoyeur 40 achemine la pièce de viande 116 vers l'arrière, le long de la bande 44, jusqu'à ce que son extrémité vienne  engager le rouleau 46, ce qui provoque le déplacement vers le haut et en arrière de la pièce de viande, ceci comme représenté à la fig. 2. Toujours pour la position représentée à la fig. 2, le plan du bord de coupe 76 fait un angle tel que la lame provoque rapidement une entaille initiale dans la pièce de viande. L'engagement de la lame 74 avec la pièce de viande provoque le déplacement en arrière et vers le bas relativement au rouleau 46, les différents organes du mécanisme de commande étant amenés dans la position représentée à la fig. 4.

  La venue en engagement de la pièce de viande 116 avec la lame 74 provoque le déplacement automatique de la lame dans la position représentée à la fig. 4 où aucune graisse superflue ne peut être laissée sur le bord de la peau qui est coupée de la pièce de viande. Le déplacement de la lame 74 et de son support 120 provoque le pivotement vers l'arrière et le bas de l'organe de support 60 relativement au rouleau d'arrachage 46. Le mouvement pivotant du support 60 fait   toumer    le levier 84 en sens inverse des aiguilles de montre de manière que son extrémité arrière se déplace vers le bas. Le mouvement descendant de l'extrémité arrière du bras 84 fait coulisser vers le bas la tige 90 dans le guide 92, ceci à l'encontre du ressort 96.

  L'excentricité entre l'axe longitudinal de la tige 90 et le levier 100 provoque le coulissement de la tige 90 vers le bas dans le guide 92 sans que l'échancrure 108 soit dégagée de la bille de retenue 110. Dans la position représentée à la fig. 4, I'axe de rotation du rouleau d'arrachage 46 est disposé dans le même plan que celui passant par l'axe de rotation de l'arbre 58 et l'axe longitudinal de l'organe 64 qui est en alignement avec l'axe de rotation de la cheville 80.



   Les organes 64 et 64' sollicités élastiquement permettent le déplacement de ceux-ci relativement aux supports 62 et 62' de manière que la lame puisse compenser les différences d'épaisseur de la peau.



   La rotation du rouleau d'arrachage 46 provoque le passage de la peau entre le rouleau d'arrachage et la surface concave 122 du support 120, la peau étant déchargée à l'extrémité arrière de la machine. Lorsque la pièce de viande 116 a traversé la machine, les ressorts 96 et 96' ramènent à leur position initiale, représentée à la fig. 2, les plaques terminales 78 et 78' ainsi, par conséquent, que la lame, de sorte que celle-ci est prête pour recevoir la pièce de viande suivante.



   La fig. 6 montre les différents organes du mécanisme de commande dans sa position ouverte ou de nettoyage. Le mécanisme est amené simplement dans sa position de nettoyage en déplaçant la poignée 114 dans le sens des aiguilles de montre représenté par les flèches de la fig. 6, ceci faisant tourner l'arbre 102 et les leviers 100 et 100' pour que les tiges 90 et 90' déplacent vers le bas les extrémités des bras 84 et 84'. Le pivotement des bras 84 et 84' entraîne le déplacement des plaques terminales par les bras 60 et 60', de sorte que la lame vient dans la position représentée à la fig. 6 en ménageant un espace approprié entre la lame et le rouleau d'arrachage 40.



   On a donc établi un mécanisme de commande de la lame de coupe d'une machine à enlever la peau à des pièces de viande, qui positionne automatiquement cette lame relativement à la pièce de viande. La lame est positionnée initialement de manière que le bord de coupe de celle-ci effectue rapidement et de façon efficace l'entaille initiale dans la pièce de viande. La lame est positionnée de manière à compenser automatiquement les variations de l'épaisseur de la peau et de manière à ramener la lame automatiquement à sa position initiale après que la peau a été enlevée des pièces de viande. Le positionnement automatique de la lame augmente considérablement le nombre de pièces de viande qui peuvent être traitées dans un laps de temps déterminé. 

  De plus, l'amenée presque instantanée de la lame dans sa position de coupe empêche de laisser trop de graisse sur le bord de la peau coupé en premier.



   On voit ainsi que tous les buts indiqués au début ont été atteints. 



  
 



   The present invention relates to a device for adjusting the
 tomatic blade of a machine for removing skin from pieces of meat, which machine comprises rear and front ends, a transverse skin stripping roller, a blade disposed adjacent to said stripping roller, means for
 rotate the roller so that a piece of meat can be moved backwards towards the blade to separate
 the skin of the piece of meat, and first and second blade adjustment means disposed respectively at opposite ends thereof.



   A drawback of known machines is that they can only process a small number of pieces of meat in a determined period of time. In some machines, the skin removal cycle is manually controlled while other machines can be set to perform only a given number of cycles during a set period of time. The purpose of the inv
 tion is the establishment of a device for adjusting the blade to significantly increase the number of pieces of meat that can be processed during a determined period of time.



   The drawing represents, by way of example, one embodiment of the device:
 Fig. I is a perspective view of a machine for removing skin from pieces of meat, which is provided with an automatic blade adjustment device.



   Fig. 2 is a partial sectional view on a larger scale along line 2-2 of FIG. 1, this fig. 2 showing the position of the blade before it is engaged by the piece of meat.



   Fig. 3 is a partial side elevational view of the machine shown in FIG. 1.



   Fig. 4 is a view similar to FIG. 2, but with the blade in its cutting position.



   Fig. 5 is a partial sectional view along line 5-5 of the
 fig. 4.



   Fig. 6 is a view similar to FIGS. 2 and 4 but the blade
 being in its open cleaning position.



   Fig. 7 is a front perspective view of the blade control mechanism.



   Fig. 8 is a perspective view of the end plate attached to one end of the cutting blade.



   The machine 10 comprises a tripod 12 carrying a frame 14.



   A casing 16 of glass fibers or the like is attached to the frame 14. An electric motor 18 is attached to the frame 14 and carries a drive pulley 20. A belt 22 connects the pulley 20 to.
 a pulley 24 mounted on a shaft 26. Pulleys 28 and 30 are mounted on the shaft 26 so as to rotate therewith and cooperate with belts 32 and 34 respectively. Con chains
 optional could also be used instead of the belts 22, 32 and 34.



   The machine comprises a roller 36 for driving a con
 voyeur, this roller being mounted in bearings that include the machine. The drive roller 36 carries a pulley 38 at one of its ends, which pulley cooperates with the belt 34 mentioned above. The drive roller 36 is part of a conveyor 40 also comprising a roller 42 mounted so as to be able to rotate freely and a transmission belt 44. A skin stripping roller 46 is rotatably mounted on the machine, its opposite ends being rotatably mounted in bearings enclosed in the casing 16. The roller 46 has a tear-off surface 48 which is made up of several continuous longitudinal teeth 50.

  Protection rings 52 and 54 are arranged at the opposite ends of the tear-off surface 48, rings whose role will be described below. The roller 46 comprises a pulley 56 mounted at one end thereof, this pulley cooperating with the belt 32 in order to rotate the roller.



   A shaft 58 is rotatably mounted on the frame 14, in front of and below the stripping roller 46. A support arm 60 is.
 mounted at one end of shaft 58 so as to rotate therewith, this arm extending up and behind the shaft. The support 62 is fixed to the arm 60 by welding or the like. The support 62 contains a rod 64 slidably mounted in this support 62 and resiliently biased, this rod passing through the two ends of the support 62. A clamping nut 66 and a cap 68 are screwed onto the upper end of the rod 64, at the- above a washer 70, to limit the downward movement of the rod 64 relative to the support 62. The latter comprises a spring 72 opposing the upward movement of the rod 64.



   The machine includes a blade 74 having a sharp edge 76. End plates 78 and 78 'are attached to opposite ends of the blade 74 and include pegs, 80 and 80' respectively, protruding outwardly. The peg 80 is pivotally mounted in the lower end of the rod 64 and is held therein by an elastic ring or other means. The end plate 78 has a rounded surface 82 at its front end, which is arranged to engage the protection ring 52 in order to prevent the cutting edge 76 from coming into contact with the teeth of the stripping roller 46.



   The front end of a lever 84 envelops the lateral extension 86 of the support 60 to which it is attached. this as shown in FIG. 7. The arm 84 extends backwards and comprises an ankle 88 fixed horizontally to this arm. The upper end of an elastically biased rod 90 is pivotally mounted on the ankle 88, said rod extending downwardly from this ankle. The rod 90 is slidably mounted in a guide 92, this by means of clamping nuts 94 screwed into the lower end of the rod to limit the upward movement of the rod relative to the guide 92. A spring 96 s 'resiliently opposes the downward movement of the rod 90 relative to the guide 92. The guide 92 includes a pin 98 parallel to the axis of rotation of the shaft 58.

  The upper end of the lever 100 is pivotally mounted on the pin 98 and is held thereon by any suitable means such as an elastic ring or the like cooperating with the end of the pin 98. The lever 100 is mounted on the latter. a shaft 102 to rotate with it, this using a key or pin 104 passing through them. The lower end 106 of the lever 100 has a notch 108 intended to receive a locking ball 110 biased by a spring. this when the lever 100 is in the position shown in FIG. 4. Since the control mechanism provided at the other end of the blade 74 is substantially identical to that which has just been described, the identical parts will simply be assigned the index prime (').



  It should be noted that the part 86 and the peg 88 are arranged on the left instead of being arranged on the right like the part 86 and the peg 88. The blade controller includes a control mechanism 112 arranged on the left side. one end of the blade and an operating mechanism 112 'located at the other end of the blade. The control handle 114 is fixed to one end of the shaft 102, this on the outside of the casing 16, to allow the shaft 102 to be turned at will.



   Fig. 2 illustrates the relative position of the control mechanism before the blade 74 is engaged by the piece of meat, which is shown at 1 16 and comprises a layer of skin 118. In FIG. 2. the notch 108 is engaged by the ball 110, which elastically maintains the members of the control mechanism in the relative position shown in FIG. 2. In the position shown in fig. 2. the axis of rotation of the stripping roller 46 is disposed behind a plane passing through the pivot axis of the pin 8U and the pivot axis of the shaft 58.

 

  Still in this position shown in FIG. 2, the longitudinal axis of the rod 90 passes. if it is extended, behind the axis of rotation of shaft 102. In other words. the longitudinal axis of the lever 100 is eccentric relative to the longitudinal axis of the rod 90.



   The conveyor 40 conveys the piece of meat 116 rearwardly, along the belt 44, until its end engages the roller 46, which causes the piece of meat to move up and back. , this as shown in FIG. 2. Still for the position shown in fig. 2, the plane of the cutting edge 76 makes an angle such that the blade quickly causes an initial notch in the piece of meat. The engagement of the blade 74 with the piece of meat causes movement back and down relative to the roller 46, the various members of the control mechanism being brought into the position shown in FIG. 4.

  The coming into engagement of the piece of meat 116 with the blade 74 causes the automatic displacement of the blade in the position shown in FIG. 4 where no superfluous fat can be left on the edge of the skin which is cut from the piece of meat. The movement of the blade 74 and its support 120 causes the backward and downward pivoting of the support member 60 relative to the stripping roller 46. The pivoting movement of the support 60 rotates the lever 84 in the opposite direction. watch hands so that its rear end moves downward. The downward movement of the rear end of the arm 84 slides down the rod 90 in the guide 92, this against the spring 96.

  The eccentricity between the longitudinal axis of the rod 90 and the lever 100 causes the rod 90 to slide downwards in the guide 92 without the notch 108 being released from the retaining ball 110. In the position shown in fig. 4, the axis of rotation of the tear-off roller 46 is disposed in the same plane as that passing through the axis of rotation of the shaft 58 and the longitudinal axis of the member 64 which is in alignment with the axis of rotation of the ankle 80.



   The elastically biased members 64 and 64 'allow the movement of the latter relative to the supports 62 and 62' so that the blade can compensate for the differences in thickness of the skin.



   The rotation of the peel roll 46 causes the skin to pass between the peel roller and the concave surface 122 of the support 120, the skin being unloaded at the rear end of the machine. When the piece of meat 116 has passed through the machine, the springs 96 and 96 'return to their initial position, shown in FIG. 2, the end plates 78 and 78 'as well as the blade, so that the latter is ready to receive the next piece of meat.



   Fig. 6 shows the various parts of the control mechanism in its open or cleaning position. The mechanism is simply brought into its cleaning position by moving the handle 114 in the clockwise direction shown by the arrows in FIG. 6, this rotating shaft 102 and levers 100 and 100 'so that rods 90 and 90' move the ends of arms 84 and 84 'downward. The pivoting of the arms 84 and 84 'causes the displacement of the end plates by the arms 60 and 60', so that the blade comes into the position shown in FIG. 6 by leaving an appropriate space between the blade and the stripping roller 40.



   A control mechanism for the cutting blade of a machine for removing the skin from pieces of meat has therefore been established which automatically positions this blade relative to the piece of meat. The blade is initially positioned so that the cutting edge thereof quickly and efficiently makes the initial notch in the piece of meat. The blade is positioned to automatically compensate for variations in skin thickness and to automatically return the blade to its original position after the skin has been removed from the pieces of meat. The automatic positioning of the blade greatly increases the number of pieces of meat that can be processed within a certain period of time.

  In addition, the almost instantaneous feeding of the blade into its cutting position prevents too much fat from leaving on the edge of the skin cut first.



   We can see that all the goals indicated at the beginning have been achieved.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Dispositif de réglage automatique de la lame d'une machine pour enlever la peau à des pièces de viande, cette machine comprenant des extrémités arrière et avant, un rouleau transversal d'arrachage de la peau, une lame disposée au voisinage dudit rouleau d'arrachage, des moyens pour faire toumer le rouleau de manière qu'une pièce de viande puisse être déplacée vers l'arrière, en direction de la lame pour séparer la peau de la pièce de viande, et des premiers et seconds moyens de réglage de la lame disposés respectivement aux extrémités opposées de celle-ci, caractérisé en ce que chacun desdits moyens de réglage de la lame comprend une plaque terminale fixée à l'extrémité de la lame, cette plaque terminale comprenant des extrémités arrière et avant, un support pivoté, à son extrémité inférieure, autour d'un axe horizontal à ladite plaque terminale, Device for automatically adjusting the blade of a machine for removing the skin from pieces of meat, this machine comprising rear and front ends, a transverse skin stripping roller, a blade arranged in the vicinity of said stripping roller , means for rotating the roller so that a piece of meat can be moved rearwardly, towards the blade to separate the skin from the piece of meat, and first and second blade adjustment means respectively arranged at opposite ends thereof, characterized in that each of said blade adjustment means comprises an end plate fixed to the end of the blade, said end plate comprising rear and front ends, a pivoted support, to its lower end, around a horizontal axis to said end plate, ceci au voisinage de l'extrémité avant de celle-ci, ce support s'étendant en arrière et vers le haut depuis cette extrémité, un bras de support fixé audit support et s'étendant vers le bas et en avant depuis celui-ci jusque sous la lame et ledit rouleau d'arrachage, ledit bras de support étant fixé rigidement, à son extrémité avant, à un arbre horizontal rotatif, un bras manivelle fixé rigidement audit arbre et s'étendant à l'arrière depuis celui-ci, un second arbre horizontal rotatif monté dessous et en arrière du premier arbre, un levier fixé rigidement audit second arbre et s'étendant vers le haut depuis celui-ci, un guide pivoté, autour d'un axe horizontal, à l'extrémité supérieure dudit levier, une tige pivotée, à son extrémité supérieure, autour d'un axe horizontal et à l'extrémité arrière dudit bras manivelle et s'étendant vers le bas depuis celui-ci, ladite tige coulissant, this in the vicinity of the front end thereof, this support extending backwards and upwards from this end, a support arm fixed to said support and extending downwards and forwards from the latter to under the blade and said stripping roller, said support arm being rigidly attached, at its front end, to a rotating horizontal shaft, a crank arm rigidly attached to said shaft and extending rearwardly therefrom, a second rotary horizontal shaft mounted below and behind the first shaft, a lever rigidly attached to said second shaft and extending upwardly therefrom, a guide pivoted, about a horizontal axis, at the upper end of said lever , a rod pivoted, at its upper end, about a horizontal axis and at the rear end of said crank arm and extending downwardly therefrom, said sliding rod, à son extrémité inférieure, à travers ledit guide afin de limiter le déplacement vers le haut de la tige relativement audit guide, des moyens élastiques ménagés sur ladite tige et venant engager ledit guide de manière à s'opposer élastiquement au mouvement descendant de ladite tige relativement audit guide, des moyens reliés audit second arbre pour faire tourner celui-ci à volonté entre une première et une seconde position, des moyens élastiques pour maintenir élastiquement ledit second arbre dans sa première position, l'axe de rotation dudit rouleau d'arrachage étant disposé en arrière du plan renfermant l'axe de rotation du premier arbre et l'axe de pivotement du point de liaison de ladite plaque terminale et du support lorsque ce second arbre est dans sa première position, at its lower end, through said guide in order to limit the upward movement of the rod relative to said guide, resilient means provided on said rod and engaging said guide so as to elastically oppose the downward movement of said rod relatively said guide, means connected to said second shaft for rotating the latter at will between a first and a second position, elastic means for elastically maintaining said second shaft in its first position, the axis of rotation of said stripping roller being disposed behind the plane enclosing the axis of rotation of the first shaft and the pivot axis of the point of connection of said end plate and of the support when this second shaft is in its first position, la lame étant déplacée vers l'arrière et vers ledit rouleau d'arrachage dans une position de coupe lorsqu'elle vient engager une pièce de viande, ce mouvement de la lame provoquant le pivotement en arrière de l'extrémité supérieure dudit bras de support, ledit premier arbre faisant alors pivoter l'extrémité arrière dudit bras manivelle vers le bas, ce qui fait coulisser ladite tige vers le bas relativement au guide à l'encontre de la résistance offerte par ledit ressort, l'axe de rotation dudit rouleau d'arrachage venant alors dans un plan renfermant l'axe de rotation dudit premier arbre et l'axe de pivotement du point de liaison de ladite plaque terminale avec le support lorsque ladite lame est dans sa position de coupe. the blade being moved rearward and towards said stripping roller in a cutting position when it engages a piece of meat, this movement of the blade causing the upper end of said support arm to pivot backwards, said first shaft then pivoting the rear end of said crank arm downwards, which causes said rod to slide downward relative to the guide against the resistance offered by said spring, the axis of rotation of said roller. tearing then coming in a plane enclosing the axis of rotation of said first shaft and the pivot axis of the point of connection of said end plate with the support when said blade is in its cutting position. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ledit support comprend un organe de support sollicité élastiquement et monté à l'intérieur, l'extrémité inférieure de cet organe de support étant pivoté à ladite plaque terminale, un ressort venant engager ledit organe de support pour s'opposer élastiquement au déplacement vers le haut dudit organe de support relativement au support, le ressort sollicitant normalement ladite plaque terminale et ladite lame vers ledit rouleau d'arrachage en permettant à ladite lame de se déplacer élastiquement à l'écart dudit rouleau d'arrachage pour compenser les variations d'épaisseur de la peau. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that said support comprises an elastically biased support member mounted inside, the lower end of this support member being pivoted to said end plate, a spring engaging said support member to elastically oppose upward movement of said support member relative to the support, the spring normally biasing said end plate and said blade to said stripper roll allowing said blade to move elastically away from said peel roller to compensate for variations in skin thickness. 2. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ledit levier comprend une partie d'extrémité inférieure s'étendant au dessous dudit second arbre, lesdits moyens élastiques comprenant des moyens à détente situés à ladite extrémité inférieure dudit levier et destinés à maintenir élastiquement ledit levier et le second arbre dans ladite première position, l'axe de pivotement horizontal du point de liaison entre ledit levier et ledit guide étant déporté en avant relativement à un plan renfermant lesdits moyens de détente et l'axe de rotation dudit second arbre lorsque ce dernier se trouve dans la première desdites positions. 2. Device according to claim, characterized in that said lever comprises a lower end portion extending below said second shaft, said resilient means comprising detent means located at said lower end of said lever and for resiliently holding said lever and the second shaft in said first position, the horizontal pivot axis of the point of connection between said lever and said guide being offset forward relative to a plane enclosing said expansion means and the axis of rotation of said second shaft when the latter is in the first of said positions. 3. Dispositif selon la sous-revendication 2, caractérisé en ce qu'un prolongement de l'axe longitudinal de la tige s'étend en arrière desdits moyens de détente lorsque le second arbre se trouve dans sa première position. 3. Device according to sub-claim 2, characterized in that an extension of the longitudinal axis of the rod extends behind said expansion means when the second shaft is in its first position. 4. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ledit rouleau d'arrachage comprend un anneau de protection à au moins l'une de ses extrémités et qui est situé dans la trajectoire de pivotement en avant de la plaque terminale de celui-ci, ladite plaque terminale présentant une surface courbe dans son extrémité avant, qui est agencée pour venir engager ledit anneau de protection afin de limiter le mouvement de pivotement avant de ladite lame relativement audit rouleau d'arrachage de manière que cette lame soit maintenue hors d'engagement dudit rouleau d'arrachage. 4. Device according to claim, characterized in that said stripping roller comprises a protective ring at at least one of its ends and which is located in the pivoting path forward of the end plate thereof, said end plate having a curved surface in its front end, which is arranged to engage said protection ring in order to limit the forward pivoting movement of said blade relative to said stripping roller so that this blade is kept out of engagement of said tear-off roller. 5. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ladite lame est montée sur ledit second arbre de manière à pivoter en arrière et à l'écart dudit rouleau d'arrachage lorsque ce second arbre est amené à sa seconde position, l'axe de pivotement de la liaison entre ledit support et ladite plaque terminale étant disposé en ar rière d'un plan passant par l'axe de rotation dudit rouleau d'arrachage et l'axe de rotation du premier arbre lorsque le second arbre est dans sa seconde position. 5. Device according to claim, characterized in that said blade is mounted on said second shaft so as to pivot back and away from said stripping roller when this second shaft is brought to its second position, the axis of pivoting of the connection between said support and said end plate being disposed behind a plane passing through the axis of rotation of said stripping roller and the axis of rotation of the first shaft when the second shaft is in its second position . 6. Dispositif selon la sous-revendication 5, caractérisé en ce que le déplacement de la lame dans sa position de coupe provoque la rotation des extrémités arrière desdits bras manivelle vers le bas et à l'encontre de la force élastique exercée par lesdits premiers moyens de support, ceci par l'intermédiaire desdits seconds moyens de support et desdites tiges. 6. Device according to sub-claim 5, characterized in that the movement of the blade in its cutting position causes the rear ends of said crank arms to rotate downwards and against the elastic force exerted by said first means. support, this by means of said second support means and said rods. 7. Dispositif selon la sous-revendication 6, caractérisé en ce qu'un premier moyen de support est relié à chacune desdites tiges, un guide étant prévu à l'opposé desdits premiers moyens de support, ceci en arrière et au-dessous dudit rouleau d'arrachage, guide dans lequel coulisse la tige correspondante, un ressort étant monté sur ledit guide pour solliciter élastiquement vers le haut la dite tige relativement au guide. 7. Device according to sub-claim 6, characterized in that a first support means is connected to each of said rods, a guide being provided opposite to said first support means, this behind and below said roller. tearing, guide in which slides the corresponding rod, a spring being mounted on said guide to elastically urge upwards the said rod relative to the guide. 8. Dispositif selon la sous-revendication 6, caractérisé en ce qu'un second arbre rotatif est disposé au-dessous et en arrière du premier arbre, en ce que ces premier et second leviers sont fixés rigidement aux extrémités opposées dudit second arbre et s'étendent vers le haut depuis celui-ci, les extrémités supérieures desdits leviers étant reliées audit guide en pivotant autour d'un axe horizontal, ledit second arbre rotatif pouvant tourner entre une première et une seconde position de manière que lesdits premier et second leviers de réglage de la lame viennent dans leur position active lorsque le second arbre est dans sa première position et viennent dans une position inactive propre à faciliter l'entretien de ladite lame lorsque le second arbre est amené dans sa seconde position. 8. Device according to sub-claim 6, characterized in that a second rotary shaft is disposed below and behind the first shaft, in that these first and second levers are rigidly fixed to the opposite ends of said second shaft and s 'extend upwardly therefrom, the upper ends of said levers being connected to said guide by pivoting about a horizontal axis, said second rotary shaft being rotatable between a first and a second position so that said first and second control levers blade adjusters come into their active position when the second shaft is in its first position and come into an inactive position suitable for facilitating maintenance of said blade when the second shaft is brought into its second position. 9. Dispositif selon la sous-revendication 7, caractérisé en ce qu'une plaque terminale est fixée à chacune des extrémités de la lame, ces plaques terminales présentant une extrémité avant et une extrémité arrière, en ce que des seconds moyens de support sont montés à pivotement, par leur extrémité inférieure, à chacune des plaques terminales, ceci au voisinage de leur extrémité avant, ceci en s'étendant vers le haut et en arrière de ces extrémités, en ce qu'un bras de support est fixé à chacun desdits seconds moyens de support et s'étend vers le bas et en avant depuis celui-ci jusque sous la lame et ledit rouleau d'arrachage, l'extrémité inférieure de chacun desdits bras de support étant fixée rigidement audit premier arbre. 9. Device according to sub-claim 7, characterized in that an end plate is fixed to each of the ends of the blade, these end plates having a front end and a rear end, in that second support means are mounted. pivoting, by their lower end, to each of the end plates, this in the vicinity of their front end, this extending upwards and behind these ends, in that a support arm is fixed to each of said ends second support means and extends downwardly and forwards therefrom to under the blade and said stripping roller, the lower end of each of said support arms being rigidly fixed to said first shaft. 10. Dispositif selon la sous-revendication 9, caractérisé en ce que chacun desdits seconds moyens de support comprend un organe de support sollicité élastiquement et pouvant coulisser dans ceux-ci, l'extrémité inférieure dudit organe de support étant montée à pivotement à la plaque terminale correspondante, un ressort engageant ledit organe de support de manière qu'il s'oppose élastiquement au déplacement vers le haut de cet organe de support relativement auxdits seconds moyens de support, ledit ressort sollicitant normalement ladite plaque terminale et ladite lame vers le rouleau d'arrachage tout en permettant à ladite lame de s'écarter élastiquement dudit rouleau d'arrachage pour compenser les va riations d'épaisseur de la peau. 10. Device according to sub-claim 9, characterized in that each of said second support means comprises a support member elastically biased and slidable therein, the lower end of said support member being pivotally mounted to the plate. corresponding terminal, a spring engaging said support member so that it resiliently opposes the upward movement of this support member relative to said second support means, said spring normally biasing said end plate and said blade towards the roller d peeling while allowing said blade to elastically move away from said peel roll to compensate for variations in skin thickness.
CH546540D 1972-03-16 1972-03-16 Meat skinning machine - having blade self-adjusting to suit skin thickness CH546540A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH406872 1972-03-16

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH546540A true CH546540A (en) 1974-03-15

Family

ID=4269216

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH546540D CH546540A (en) 1972-03-16 1972-03-16 Meat skinning machine - having blade self-adjusting to suit skin thickness

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH546540A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2575914A1 (en)
EP0013720B1 (en) Device for regulating the supply of paper to a printing-platen
CH546540A (en) Meat skinning machine - having blade self-adjusting to suit skin thickness
FR2558567A1 (en) Device for the dual mechanical control of a switch, and machine comprising its application.
BE1003931A3 (en) Safety device for machines divest meat.
EP0564372B1 (en) Offset printing machine
FR2539666A1 (en) MOTORIZED FEEDING DEVICE FOR SAWS AND SIMILAR TOOLS
FR2684862A1 (en) BOWL PROVIDED WITH A PAPER CUTTING SYSTEM FOR A TOILET SEAT.
FR2692188A1 (en) Peeling slicing and core removal form fruit and vegetables - rotation of product support drives assembly of peeling slicing and curing blades in translation
FR2552408A1 (en) DEVICE FOR FIXING RIBBON SECTIONS ON PIECES OF FABRIC
BE572783A (en)
EP0062308B1 (en) Folding machine for drawings or large-size documents
EP0030061A2 (en) Bread cutting machine
BE1005437A5 (en) Protection device for cutting machine.
EP1757414A1 (en) Automatic bread slicer
EP0060308B1 (en) Mollusc, especially squid processing machine
BE553284A (en)
FR2464030A1 (en) Machine to cut surface layer from meat etc. - can be rapidly reset for either thick skin or thin tissue
BE403582A (en)
BE695426A (en) IMPROVEMENTS IN THE REMOVAL AND REPLACEMENT OF TEXTILE TAPE WINDING POTS
FR2606698A1 (en) Apparatus for slicing food products of varied geometrical shape, in particular of the cheese, pâté, butter, cured products, delicatessen and similar type
CH392974A (en) Process for extracting a core from its cavity in a half-drupe and machine for implementing this process
CH251634A (en) Machine for cutting meat into slices.
BE337257A (en)
CH89813A (en) Slicing machine.

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased