CH542619A - Roasting pan - Google Patents

Roasting pan

Info

Publication number
CH542619A
CH542619A CH1382771A CH1382771A CH542619A CH 542619 A CH542619 A CH 542619A CH 1382771 A CH1382771 A CH 1382771A CH 1382771 A CH1382771 A CH 1382771A CH 542619 A CH542619 A CH 542619A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
rotisserie
pins
motor
hearth
chain
Prior art date
Application number
CH1382771A
Other languages
French (fr)
Inventor
Claire Montandon Andree
Original Assignee
Claire Montandon Andree
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Claire Montandon Andree filed Critical Claire Montandon Andree
Priority to CH1382771A priority Critical patent/CH542619A/en
Publication of CH542619A publication Critical patent/CH542619A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J37/00Baking; Roasting; Grilling; Frying
    • A47J37/04Roasting apparatus with movably-mounted food supports or with movable heating implements; Spits
    • A47J37/043Roasting apparatus with movably-mounted food supports or with movable heating implements; Spits with food supports rotating about a vertical axis

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet une rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, cette broche pouvant être horizontale ou verticale.



   On connaît déjà des rôtissoires multi-broches permettant de rôtir plusieurs pièces de viande simultanément. Les axes des broches étant fixés par rapport au foyer, toutes les pièces de viande reçoivent en principe la même quantité de chaleur, alors qu'il serait judicieux et même nécessaire de différencier les quantités de chaleur reçue par les différentes broches, lorsque celles-ci portent des pièces de viande différentes devant être rôties à plus ou moins haute température. Il peut être également judicieux de pouvoir éloigner ou rapprocher une pièce de viande du foyer au cours de la cuisson. Certaines installations connues permettent d'effectuer cette dernière opération en déplaçant le foyer, ce qui.



  d'une part, est évidemment peu pratique et, d'autre part, a pour effet d'éloigner ou de rapprocher toutes les broches simultanément, d'une même valeur.



   La présente invention propose une construction simple et pratique résolvant les problèmes susmentionnés.



   L'invention a pour objet une rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, caractérisée par le fait que la broche est montée sur un support mobile de telle sorte que la broche peut être éloignée ou rapprochée du foyer.



   La ou les broches peuvent être verticales ou horizontales.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, trois formes d'exécution de l'invention.



   La fig. I représente une vue de face d'une première torme d'exécution.



   La fig. 2 en représente une vue de côté, le panneau latéral enlevé.



   La fig. 3 représente un détail de la première forme d'exé   cution.   



   La fig. 4 représente une vue en plan de la partie supérieure d'une rôtissoire selon une seconde forme d'exécution.



   La fig. 5 représente une vue en élévation, schématique, d'une troisième forme d'exécution.



   La fig. 6 représente une vue en plan de cette troisième forme d'exécution.



   La rôtissoire représentée aux fig.   I    à 3 comprend un bâti constitué d'un caisson latéral vertical 1, d'un caisson horizontal 2 dans la partie supérieure de la rôtissoire, d'un panneau latéral 3, d'un foyer vertical 4 remplissable par le haut et fermé par une grille 5 du côté des broches, et d'un foyer horizontal 6 pouvant être alimenté à volonté par le foyer vertical 4. Cette rôtissoire comporte un certain nombre de broches verticales 7 à 12 auxquelles peuvent être suspendues des pièces de viandes, telles que 19, 20 et 21, au moyen de paires de crochets 13 et 14 fixés à deux éléments de chaînes 15 et 16 solidaires d'une chaîne 17 accrochée à la broche.



  Chacune des broches 7 à 12 est entraînée individuellement en rotation par un ensemble moteur-réducteur électrique monté dans une cage d'amiante pour le protéger de la chaleur et enfermé dans un boîtier métallique rectangulaire 22 (fig. 3) pouvant se déplacer dans une direction perpendiculaire au plan du foyer 4 dans une coulisse 23 constituée simplement par un profilé métallique en U présentant dans sa face horizontale une fente longitudinale 24 s'étendant sur la plus grande partie de la longueur du profilé 23 pour le passage du crochet 7 entraîné en rotation par le réducteur. Au boîtier 22 est fixée une tringle 25 débouchant à l'extérieur de la cage 2, sur le panneau frontal de celle-ci et portant à son extrémité une poignée 26 (fig. 2) permettant de tirer ou de pousser cette tringle pour déplacer le boîtier 22 dans sa glissière 23.

  L'alimentation du moteur individuel abrité dans le boîtier 22 peut se faire soit par un câble extensible 27 ou par des contacts frotteurs coopérants avec deux rails d'alimentation. On voit qu'il est ainsi aisé de déplacer individuellement chacune des broches de la rôtissoire, même en période de cuisson. Les tringles 25 sont facultatives car il est possible d'agir directement sur les broches 7 à 12 au moyen d'un instrument adéquat.



   Le caisson vertical 1 présente une construction analogue au caisson horizontal 2 pour l'entraînement et le déplacement de quatre broches horizontales (non représentées à la fig. 1) utilisables alternativement aux broches verticales et dont l'autre extrémité repose dans des rainures horizontales du panneau latéral 3.



   Dans la forme d'exécution décrite ci-dessus, il est nécessaire d'avoir un ensemble moteur-réducteur par broche. Ces ensembles moteurs-réducteurs doivent en outre être efficacement protégés de la chaleur car ils se trouvent très exposés à la chaleur au-dessus du foyer. La fig. 4 montre comment il est possible d'utiliser un seul moteur pour entraîner l'ensemble des broches et de disposer ce moteur à l'abri du foyer.



  La fig. 4 représente la partie supérieure d'une rôtissoire, pour le reste analogue à la rôtissoire représentée aux fig. 1 et 2.



  Un ensemble moteur-réducteur unique 28 est monté à l'une des extrémités de la rôtissoire. L'arbre de sortie de cet ensemble moteur-réducteur porte un pignon 29 qui entraîne une chaîne à vélo 30, cette chaîne passant sur des renvois constitués par des pignons 31 à 39 obligeant la chaîne 30 à effectuer un circuit en zigzag présentant des sections parallèles.



  Des coulisseaux 40, 41, 42 et 43 pouvant se déplacer respectivement sur des barres parallèles 44, 45, 46 et 47 portent des pignons 48, 49, 50 et 51 engrenant avec la chaîne 30, laquelle est maintenue engrenée avec les pignons 48 à 51 par des plaques verticales 52, 53, 54 et 55 empêchant la chaîne de s'échapper des dents des pignons. Le renvoi 31 mobile est utilisé pour assurer la tension de la chaîne. Les axes des pignons 48 à 51 de chacun des coulisseaux se prolongent directement par des broches analogues aux broches 7 à 12 de la fig. 1. Le déplacement des coulisseaux sur leurs barres s'effectue soit au moyen de tringle 56, comme dans la première forme d'exécution, ou au moyen de vis sans fin ou en agissant directement sur les broches ou par tout autre moyen.



   Un entraînement identique peut être bien entendu utilisé pour l'enchaînement des broches horizontales.



   Les fig. 5 et 6 représentent une troisième forme d'exécution dans laquelle les broches 56 et 57 sont montées sur des potences 58 et 59 pouvant tourner autour d'un axe 60. de telle sorte qu'il est ainsi possible d'éloigner ou de rapprocher les broches du foyer 61. Les potences 58 et 59 sont constituées par des profilés métalliques rectangulaires dans chacun desquels est monté un pignon denté 62 solidaire de l'arbre 60, lui-même entraîné par un ensemble moteur-réducteur 63 et un pignon denté 64 dont l'axe est constitué par la broche 56, respectivement 57, le pignon 64 étant entraîné par le pignon moteur 62 au moyen d'une chaîne à vélo 65. Les potences 58 et 59 sont donc montées folles sur l'arbre 60. la potence inférieure 59 repose en outre sur une entretoise 66.

 

  L'extrémité libre de l'arbre 60 tourne dans un palier 67 fixé à un mur 68 comme le moteur 63.



   REVENDICATION



   Rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, caractérisée par le fait que la broche est montée sur un support mobile de telle sorte que la broche peut être éloignée ou rapprochée du foyer. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The present invention relates to a rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotary spindle, this spit possibly being horizontal or vertical.



   Multi-spit roasters are already known for roasting several pieces of meat simultaneously. The axes of the spits being fixed relative to the hearth, all the pieces of meat receive in principle the same quantity of heat, whereas it would be judicious and even necessary to differentiate the quantities of heat received by the different spits, when these carry different pieces of meat that must be roasted at more or less high temperature. It may also be a good idea to be able to move a piece of meat away from the stove or closer to it during cooking. Certain known installations allow this latter operation to be carried out by moving the focus, which.



  on the one hand, is obviously impractical and, on the other hand, has the effect of moving away or bringing together all the pins simultaneously, of the same value.



   The present invention provides a simple and practical construction solving the aforementioned problems.



   The object of the invention is a rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotating spit, characterized in that the spit is mounted on a movable support such that the spit can be moved away from or closer to the hearth.



   The pin or pins can be vertical or horizontal.



   The appended drawing represents, by way of example, three embodiments of the invention.



   Fig. I represents a front view of a first execution torme.



   Fig. 2 is a side view with the side panel removed.



   Fig. 3 shows a detail of the first embodiment.



   Fig. 4 shows a plan view of the upper part of a rotisserie according to a second embodiment.



   Fig. 5 shows a schematic elevational view of a third embodiment.



   Fig. 6 shows a plan view of this third embodiment.



   The rotisserie shown in fig. I to 3 comprises a frame consisting of a vertical side box 1, a horizontal box 2 in the upper part of the rotisserie, a side panel 3, a vertical hearth 4 that can be filled from above and closed by a grid 5 on the side of the spits, and a horizontal hearth 6 which can be fed at will by the vertical hearth 4. This rotisserie has a number of vertical spits 7 to 12 from which pieces of meat, such as 19, can be suspended, 20 and 21, by means of pairs of hooks 13 and 14 fixed to two chain elements 15 and 16 integral with a chain 17 attached to the pin.



  Each of the pins 7 to 12 is individually driven in rotation by an electric motor-reducer assembly mounted in an asbestos cage to protect it from heat and enclosed in a rectangular metal case 22 (fig. 3) which can move in one direction. perpendicular to the plane of the hearth 4 in a slide 23 consisting simply of a U-shaped metal profile having in its horizontal face a longitudinal slot 24 extending over the greater part of the length of the profile 23 for the passage of the hook 7 driven in rotation by the reducer. To the housing 22 is fixed a rod 25 opening out to the outside of the cage 2, on the front panel of the latter and carrying at its end a handle 26 (FIG. 2) making it possible to pull or push this rod to move the rod. housing 22 in its slide 23.

  The power supply to the individual motor housed in the housing 22 can be done either by an extendable cable 27 or by friction contacts cooperating with two power rails. It can be seen that it is thus easy to move each of the spits of the rotisserie individually, even during the cooking period. The rods 25 are optional because it is possible to act directly on the pins 7 to 12 by means of a suitable instrument.



   The vertical box 1 has a construction similar to the horizontal box 2 for driving and moving four horizontal pins (not shown in fig. 1) which can be used alternately to the vertical pins and the other end of which rests in horizontal grooves in the panel. lateral 3.



   In the embodiment described above, it is necessary to have one motor-gear unit per spindle. These motor-gear units must also be effectively protected from heat because they are very exposed to heat above the fireplace. Fig. 4 shows how it is possible to use a single motor to drive all the spindles and to arrange this motor away from the fire.



  Fig. 4 represents the upper part of a rotisserie, for the rest similar to the rotisserie shown in FIGS. 1 and 2.



  A single motor-reducer assembly 28 is mounted at one end of the rotisserie. The output shaft of this motor-reducer assembly carries a pinion 29 which drives a bicycle chain 30, this chain passing over references formed by pinions 31 to 39 forcing the chain 30 to perform a zigzag circuit having parallel sections. .



  Sliders 40, 41, 42 and 43 which can move respectively on parallel bars 44, 45, 46 and 47 carry pinions 48, 49, 50 and 51 meshing with chain 30, which is kept meshed with pinions 48 to 51 by vertical plates 52, 53, 54 and 55 preventing the chain from escaping from the teeth of the sprockets. The mobile return 31 is used to tension the chain. The axes of the pinions 48 to 51 of each of the slides are directly extended by pins similar to the pins 7 to 12 of FIG. 1. The movement of the slides on their bars is effected either by means of rod 56, as in the first embodiment, or by means of worm screws or by acting directly on the pins or by any other means.



   An identical drive can of course be used for chaining the horizontal spindles.



   Figs. 5 and 6 show a third embodiment in which the pins 56 and 57 are mounted on brackets 58 and 59 which can rotate about an axis 60. so that it is thus possible to move the pins apart or bring them closer together. spindles of the hearth 61. The brackets 58 and 59 are formed by rectangular metal sections in each of which is mounted a toothed pinion 62 integral with the shaft 60, itself driven by a motor-reducer assembly 63 and a toothed pinion 64 of which the axis is formed by the spindle 56, respectively 57, the pinion 64 being driven by the motor pinion 62 by means of a bicycle chain 65. The brackets 58 and 59 are therefore mounted idle on the shaft 60. the bracket lower 59 also rests on a spacer 66.

 

  The free end of the shaft 60 rotates in a bearing 67 attached to a wall 68 like the motor 63.



   CLAIM



   Rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotating spit, characterized in that the spit is mounted on a movable support such that the spit can be moved away or closer to the hearth.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. La présente invention a pour objet une rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, cette broche pouvant être horizontale ou verticale. The present invention relates to a rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotary spindle, this spit possibly being horizontal or vertical. On connaît déjà des rôtissoires multi-broches permettant de rôtir plusieurs pièces de viande simultanément. Les axes des broches étant fixés par rapport au foyer, toutes les pièces de viande reçoivent en principe la même quantité de chaleur, alors qu'il serait judicieux et même nécessaire de différencier les quantités de chaleur reçue par les différentes broches, lorsque celles-ci portent des pièces de viande différentes devant être rôties à plus ou moins haute température. Il peut être également judicieux de pouvoir éloigner ou rapprocher une pièce de viande du foyer au cours de la cuisson. Certaines installations connues permettent d'effectuer cette dernière opération en déplaçant le foyer, ce qui. Multi-spit roasters are already known for roasting several pieces of meat simultaneously. The axes of the spits being fixed relative to the hearth, all the pieces of meat receive in principle the same quantity of heat, whereas it would be judicious and even necessary to differentiate the quantities of heat received by the different spits, when these carry different pieces of meat that must be roasted at more or less high temperature. It may also be a good idea to be able to move a piece of meat away from the stove or closer to it during cooking. Certain known installations allow this latter operation to be carried out by moving the focus, which. d'une part, est évidemment peu pratique et, d'autre part, a pour effet d'éloigner ou de rapprocher toutes les broches simultanément, d'une même valeur. on the one hand, is obviously impractical and, on the other hand, has the effect of moving away or bringing together all the pins simultaneously, of the same value. La présente invention propose une construction simple et pratique résolvant les problèmes susmentionnés. The present invention provides a simple and practical construction solving the aforementioned problems. L'invention a pour objet une rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, caractérisée par le fait que la broche est montée sur un support mobile de telle sorte que la broche peut être éloignée ou rapprochée du foyer. The object of the invention is a rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotating spit, characterized in that the spit is mounted on a movable support such that the spit can be moved away from or closer to the hearth. La ou les broches peuvent être verticales ou horizontales. The pin or pins can be vertical or horizontal. Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, trois formes d'exécution de l'invention. The appended drawing represents, by way of example, three embodiments of the invention. La fig. I représente une vue de face d'une première torme d'exécution. Fig. I represents a front view of a first execution torme. La fig. 2 en représente une vue de côté, le panneau latéral enlevé. Fig. 2 is a side view with the side panel removed. La fig. 3 représente un détail de la première forme d'exé cution. Fig. 3 shows a detail of the first embodiment. La fig. 4 représente une vue en plan de la partie supérieure d'une rôtissoire selon une seconde forme d'exécution. Fig. 4 shows a plan view of the upper part of a rotisserie according to a second embodiment. La fig. 5 représente une vue en élévation, schématique, d'une troisième forme d'exécution. Fig. 5 shows a schematic elevational view of a third embodiment. La fig. 6 représente une vue en plan de cette troisième forme d'exécution. Fig. 6 shows a plan view of this third embodiment. La rôtissoire représentée aux fig. I à 3 comprend un bâti constitué d'un caisson latéral vertical 1, d'un caisson horizontal 2 dans la partie supérieure de la rôtissoire, d'un panneau latéral 3, d'un foyer vertical 4 remplissable par le haut et fermé par une grille 5 du côté des broches, et d'un foyer horizontal 6 pouvant être alimenté à volonté par le foyer vertical 4. Cette rôtissoire comporte un certain nombre de broches verticales 7 à 12 auxquelles peuvent être suspendues des pièces de viandes, telles que 19, 20 et 21, au moyen de paires de crochets 13 et 14 fixés à deux éléments de chaînes 15 et 16 solidaires d'une chaîne 17 accrochée à la broche. The rotisserie shown in fig. I to 3 comprises a frame consisting of a vertical side box 1, a horizontal box 2 in the upper part of the rotisserie, a side panel 3, a vertical hearth 4 that can be filled from above and closed by a grid 5 on the side of the spits, and a horizontal hearth 6 which can be fed at will by the vertical hearth 4. This rotisserie has a number of vertical spits 7 to 12 from which pieces of meat, such as 19, can be suspended, 20 and 21, by means of pairs of hooks 13 and 14 fixed to two chain elements 15 and 16 integral with a chain 17 attached to the pin. Chacune des broches 7 à 12 est entraînée individuellement en rotation par un ensemble moteur-réducteur électrique monté dans une cage d'amiante pour le protéger de la chaleur et enfermé dans un boîtier métallique rectangulaire 22 (fig. 3) pouvant se déplacer dans une direction perpendiculaire au plan du foyer 4 dans une coulisse 23 constituée simplement par un profilé métallique en U présentant dans sa face horizontale une fente longitudinale 24 s'étendant sur la plus grande partie de la longueur du profilé 23 pour le passage du crochet 7 entraîné en rotation par le réducteur. Au boîtier 22 est fixée une tringle 25 débouchant à l'extérieur de la cage 2, sur le panneau frontal de celle-ci et portant à son extrémité une poignée 26 (fig. 2) permettant de tirer ou de pousser cette tringle pour déplacer le boîtier 22 dans sa glissière 23. Each of the pins 7 to 12 is individually driven in rotation by an electric motor-reducer assembly mounted in an asbestos cage to protect it from heat and enclosed in a rectangular metal case 22 (fig. 3) which can move in one direction. perpendicular to the plane of the hearth 4 in a slide 23 consisting simply of a U-shaped metal profile having in its horizontal face a longitudinal slot 24 extending over the greater part of the length of the profile 23 for the passage of the hook 7 driven in rotation by the reducer. To the housing 22 is fixed a rod 25 opening out to the outside of the cage 2, on the front panel of the latter and carrying at its end a handle 26 (FIG. 2) making it possible to pull or push this rod to move the rod. housing 22 in its slide 23. L'alimentation du moteur individuel abrité dans le boîtier 22 peut se faire soit par un câble extensible 27 ou par des contacts frotteurs coopérants avec deux rails d'alimentation. On voit qu'il est ainsi aisé de déplacer individuellement chacune des broches de la rôtissoire, même en période de cuisson. Les tringles 25 sont facultatives car il est possible d'agir directement sur les broches 7 à 12 au moyen d'un instrument adéquat. The power supply to the individual motor housed in the housing 22 can be done either by an extendable cable 27 or by friction contacts cooperating with two power rails. It can be seen that it is thus easy to move each of the spits of the rotisserie individually, even during the cooking period. The rods 25 are optional because it is possible to act directly on the pins 7 to 12 by means of a suitable instrument. Le caisson vertical 1 présente une construction analogue au caisson horizontal 2 pour l'entraînement et le déplacement de quatre broches horizontales (non représentées à la fig. 1) utilisables alternativement aux broches verticales et dont l'autre extrémité repose dans des rainures horizontales du panneau latéral 3. The vertical box 1 has a construction similar to the horizontal box 2 for driving and moving four horizontal pins (not shown in fig. 1) which can be used alternately to the vertical pins and the other end of which rests in horizontal grooves in the panel. lateral 3. Dans la forme d'exécution décrite ci-dessus, il est nécessaire d'avoir un ensemble moteur-réducteur par broche. Ces ensembles moteurs-réducteurs doivent en outre être efficacement protégés de la chaleur car ils se trouvent très exposés à la chaleur au-dessus du foyer. La fig. 4 montre comment il est possible d'utiliser un seul moteur pour entraîner l'ensemble des broches et de disposer ce moteur à l'abri du foyer. In the embodiment described above, it is necessary to have one motor-gear unit per spindle. These motor-gear units must also be effectively protected from heat because they are very exposed to heat above the fireplace. Fig. 4 shows how it is possible to use a single motor to drive all the spindles and to arrange this motor away from the fire. La fig. 4 représente la partie supérieure d'une rôtissoire, pour le reste analogue à la rôtissoire représentée aux fig. 1 et 2. Fig. 4 represents the upper part of a rotisserie, for the rest similar to the rotisserie shown in FIGS. 1 and 2. Un ensemble moteur-réducteur unique 28 est monté à l'une des extrémités de la rôtissoire. L'arbre de sortie de cet ensemble moteur-réducteur porte un pignon 29 qui entraîne une chaîne à vélo 30, cette chaîne passant sur des renvois constitués par des pignons 31 à 39 obligeant la chaîne 30 à effectuer un circuit en zigzag présentant des sections parallèles. A single motor-reducer assembly 28 is mounted at one end of the rotisserie. The output shaft of this motor-reducer assembly carries a pinion 29 which drives a bicycle chain 30, this chain passing over references formed by pinions 31 to 39 forcing the chain 30 to perform a zigzag circuit having parallel sections. . Des coulisseaux 40, 41, 42 et 43 pouvant se déplacer respectivement sur des barres parallèles 44, 45, 46 et 47 portent des pignons 48, 49, 50 et 51 engrenant avec la chaîne 30, laquelle est maintenue engrenée avec les pignons 48 à 51 par des plaques verticales 52, 53, 54 et 55 empêchant la chaîne de s'échapper des dents des pignons. Le renvoi 31 mobile est utilisé pour assurer la tension de la chaîne. Les axes des pignons 48 à 51 de chacun des coulisseaux se prolongent directement par des broches analogues aux broches 7 à 12 de la fig. 1. Le déplacement des coulisseaux sur leurs barres s'effectue soit au moyen de tringle 56, comme dans la première forme d'exécution, ou au moyen de vis sans fin ou en agissant directement sur les broches ou par tout autre moyen. Sliders 40, 41, 42 and 43 which can move respectively on parallel bars 44, 45, 46 and 47 carry pinions 48, 49, 50 and 51 meshing with chain 30, which is kept meshed with pinions 48 to 51 by vertical plates 52, 53, 54 and 55 preventing the chain from escaping from the teeth of the sprockets. The mobile return 31 is used to tension the chain. The axes of the pinions 48 to 51 of each of the slides are directly extended by pins similar to the pins 7 to 12 of FIG. 1. The movement of the slides on their bars is effected either by means of rod 56, as in the first embodiment, or by means of worm screws or by acting directly on the pins or by any other means. Un entraînement identique peut être bien entendu utilisé pour l'enchaînement des broches horizontales. An identical drive can of course be used for chaining the horizontal spindles. Les fig. 5 et 6 représentent une troisième forme d'exécution dans laquelle les broches 56 et 57 sont montées sur des potences 58 et 59 pouvant tourner autour d'un axe 60. de telle sorte qu'il est ainsi possible d'éloigner ou de rapprocher les broches du foyer 61. Les potences 58 et 59 sont constituées par des profilés métalliques rectangulaires dans chacun desquels est monté un pignon denté 62 solidaire de l'arbre 60, lui-même entraîné par un ensemble moteur-réducteur 63 et un pignon denté 64 dont l'axe est constitué par la broche 56, respectivement 57, le pignon 64 étant entraîné par le pignon moteur 62 au moyen d'une chaîne à vélo 65. Les potences 58 et 59 sont donc montées folles sur l'arbre 60. la potence inférieure 59 repose en outre sur une entretoise 66. Figs. 5 and 6 show a third embodiment in which the pins 56 and 57 are mounted on brackets 58 and 59 which can rotate about an axis 60. so that it is thus possible to move the pins apart or bring them closer together. spindles of the hearth 61. The brackets 58 and 59 are formed by rectangular metal sections in each of which is mounted a toothed pinion 62 integral with the shaft 60, itself driven by a motor-reducer assembly 63 and a toothed pinion 64 of which the axis is formed by the spindle 56, respectively 57, the pinion 64 being driven by the motor pinion 62 by means of a bicycle chain 65. The brackets 58 and 59 are therefore mounted idle on the shaft 60. the bracket lower 59 also rests on a spacer 66. L'extrémité libre de l'arbre 60 tourne dans un palier 67 fixé à un mur 68 comme le moteur 63. The free end of the shaft 60 rotates in a bearing 67 attached to a wall 68 like the motor 63. REVENDICATION CLAIM Rôtissoire comportant au moins un foyer et au moins une broche rotative, caractérisée par le fait que la broche est montée sur un support mobile de telle sorte que la broche peut être éloignée ou rapprochée du foyer. Rotisserie comprising at least one hearth and at least one rotating spit, characterized in that the spit is mounted on a movable support such that the spit can be moved away or closer to the hearth. SOUS-REVENDICATIONS 1. Rôtissoire selon la revendication, caractérisée par le fait que le support comporte un moteur électrique logé dans une cage d'amiante elle-même logée dans un boîtier métallique rectangulaire coulissant dans une glissière. SUB-CLAIMS 1. Roasting pan according to claim, characterized in that the support comprises an electric motor housed in an asbestos cage itself housed in a rectangular metal case sliding in a slide. 2. Rôtissoire selon la revendication, comportant plusieurs broches montées respectivement sur plusieurs supports, caractérisée par le fait que lesdits supports sont constitués par des coulisseaux déplaçables parallèlement entre eux, chaque coulisseau portant un pignon cinématiquement solidaire de la broche correspondante et coopérant avec une chaîne entraînée par un moteur, disposée en zigzag et entraînant l'ensemble des pignons, des pignons de renvoi assurant le guidage de la chaîne parallèlement aux moyens de guidage des coulisseaux. 2. Rotisserie according to claim, comprising several pins respectively mounted on several supports, characterized in that said supports are constituted by slides movable parallel to each other, each slide carrying a pinion kinematically secured to the corresponding spindle and cooperating with a driven chain by a motor, arranged in a zigzag fashion and driving all of the pinions, return pinions guiding the chain parallel to the guide means of the slides. 3. Rôtissoire selon la revendication et la sous-revendication 2, caractérisée par le fait que lesdits supports sont fixés à l'extrémité de tringles accessibles de l'extérieur de la rôtissoire pour le déplacement individuel des supports, 4. Rôtissoire selon la revendication, comportant plusieurs broches montées respectivement sur plusieurs supports, caractérisée par le fait que les supports sont constitués par des potences pivotantes. 3. Rotisserie according to claim and sub-claim 2, characterized in that said supports are fixed to the end of rods accessible from the outside of the rotisserie for the individual displacement of the supports, 4. Rotisserie according to claim, comprising several pins respectively mounted on several supports, characterized in that the supports are constituted by pivoting brackets. 5. Rôtissoire selon la sous-revendication 4, caractérisée par le fait que les broches sont disposées aux extrémités des potences et sont solidaires de pignons dentés entraînés par chaînes par des pignons dentés entraînés par un moteur commun. 5. Rotisserie according to sub-claim 4, characterized in that the pins are arranged at the ends of the brackets and are integral with toothed pinions driven by chains by toothed pinions driven by a common motor.
CH1382771A 1971-09-22 1971-09-22 Roasting pan CH542619A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1382771A CH542619A (en) 1971-09-22 1971-09-22 Roasting pan

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1382771A CH542619A (en) 1971-09-22 1971-09-22 Roasting pan

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH542619A true CH542619A (en) 1973-10-15

Family

ID=4395665

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1382771A CH542619A (en) 1971-09-22 1971-09-22 Roasting pan

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH542619A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1985000738A1 (en) * 1983-08-09 1985-02-28 Walter Schenk Camping grill
EP4147618A1 (en) 2021-09-14 2023-03-15 New Bodart & Gonay Multifunction cooking device for outdoor use

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1985000738A1 (en) * 1983-08-09 1985-02-28 Walter Schenk Camping grill
EP4147618A1 (en) 2021-09-14 2023-03-15 New Bodart & Gonay Multifunction cooking device for outdoor use
BE1029752A1 (en) 2021-09-14 2023-04-05 New Bodart & Gonay MULTIFUNCTION COOKING DEVICE FOR OUTDOOR USE

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US4158991A (en) Automatic barbequing device
EP0326463B1 (en) Conveyor for moving single-loads lying on roller gears in a longitudinal and horizontal direction
EP0069005B2 (en) Lyophilizing installation having two series of racks
CH542619A (en) Roasting pan
EP0184655A1 (en) Automatic food-vending machine
FR2647095A1 (en) APPARATUS FOR STORING HOME ITEMS IN A HOME-RELATED TOWER
FR2730916A1 (en) Grill oven with easily accessed angled spit
CH662496A5 (en) Oven-roaster
FR2851445A1 (en) Food e.g. meat, cooking device, has maneuver lever installed on lug of grill and equipped with slots designed to immobilize grill in desired position, where grill is slid and/or pivoted on rails at predetermined angle
US1605143A (en) Portable rotary barbecue machine
FR2679432A1 (en) Chain-driven kebab turner, especially for a barbecue
FR2722966A1 (en) Cooking frame for e.g. barbecue, with multiple rotating spits
BE1007101A3 (en) Equipment for secure a key element of a grid nuclear fuel assembly and in the detached.
EP0112786A1 (en) Device for suspending, lifting and rotating a wagon within a confined area
FR2579779A1 (en) MOVIE TRANSPORT DEVICE
FR2660849A1 (en) Barbecue with device for automatically turning the skewers or spits without the need for supervision or hand power
CH330909A (en) Device for the simultaneous winding of several automatic watches
FR2836036A1 (en) Cooking equipment for kebabs, comprises pivoted heater located above motor driven continuous chain which carries hook blocks for kebabs which both rotate and advance under the heater
CH658598A5 (en) APPARATUS FOR THE APPLICATION OF RAYS.
FR2606621A1 (en) Device for cooking and roasting fruit and vegetables
CH345587A (en) Device for feeding a predetermined length of metal link
BE347610A (en)
FR3065362A1 (en) WOOD ROTISSERIE WITH VERTICAL FIREPLACE FOLDABLE AND MOBILE WITH A MANUALLY SLIDING TROLLEY TO THE FIREPLACE AND COMPRISING A MOTORIZED ROTARY SYSTEM COMPRISING MULTI-UTENSILS FOR COOKING
BE1001430A6 (en) Ax-beet.
FR2687059A1 (en) Device for grating a food product such as cheese

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased