CH536785A - Double winder - Google Patents

Double winder

Info

Publication number
CH536785A
CH536785A CH1495171A CH1495171A CH536785A CH 536785 A CH536785 A CH 536785A CH 1495171 A CH1495171 A CH 1495171A CH 1495171 A CH1495171 A CH 1495171A CH 536785 A CH536785 A CH 536785A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
spool
wire
cable
rim
point
Prior art date
Application number
CH1495171A
Other languages
French (fr)
Inventor
Maillefer Charles-Edmond In Dr
Original Assignee
Maillefer Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Maillefer Sa filed Critical Maillefer Sa
Priority to CH1495171A priority Critical patent/CH536785A/en
Publication of CH536785A publication Critical patent/CH536785A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H67/00Replacing or removing cores, receptacles, or completed packages at paying-out, winding, or depositing stations
    • B65H67/04Arrangements for removing completed take-up packages and or replacing by cores, formers, or empty receptacles at winding or depositing stations; Transferring material between adjacent full and empty take-up elements
    • B65H67/044Continuous winding apparatus for winding on two or more winding heads in succession
    • B65H67/052Continuous winding apparatus for winding on two or more winding heads in succession having two or more winding heads arranged in parallel to each other

Landscapes

  • Storage Of Web-Like Or Filamentary Materials (AREA)

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet un bobinoir double pour la réception en continu de fils ou de câbles, dont les bobines à axes parallèles et tournant en sens inverse sont placées l'une à côté de l'autre.



   Des bobinoirs doubles de type connu permettent, lorsqu'une bobine est pleine, de diriger le fil ou le câble sur une bobine voisine, vide. Le fil est fixé à cette bobine et coupé dans la portion entre la bobine vide et la bobine pleine. En entraînant la bobine vide, le processus continue. La bobine pleine peut être arrêtée, remplacée par une bobine vide, puis les opérations peuvent reprendre en sens inverse. Ainsi, le processus de fabrication n'a pas besoin d'être interrompu lors du changement de bobine, ce qui représente un avantage. En effet, les arrêts sont préjudiciables, par exemple dans les installations d'isolation, où l'on extrude de la matière plastique autour d'un fil ou d'un câble.



   Il existe différents types de ces bobinoirs doubles en continu. Un des types les plus usuels est représenté sur la fig.   I    du dessin annexé, où les deux bobines sont placées l'une à côté de l'autre avec axes parallèles. Lorsque, par exemple, la bobine B est pleine, le galet de trancanage passe de la position (2) à la position (3). Ensuite, le fil ou le câble (1) est accroché d'une manière ou d'une autre à la bobine A, et coupé entre la bobine A et la bobine B. On peut arrêter la bobine B alors que le fil s'enroule sur la bobine A et remplacer la bobine B par une bobine vide. L'opération de changement de bobine suivante aura lieu en sens inverse, de A vers B.



   Lorsque la bobine est pleine, on désire souvent contrôler le fil. Pour mesurer ses qualités électriques, il est nécessaire d'accéder à ses deux extrémités. Dans les bobinoirs doubles ordinaires, une des extrémités. I'extrémité antérieure du fil, a souvent disparu sous les spires de la bobine, ce qui rend le contrôle impossible. Le contrôle des câbles téléphoniques multiconducteurs demande non seulement que l'extrémité soit accessible, mais qu'une certaine longueur soit à disposition pour dégarnir le câble, séparer les différents conducteurs et les disposer de manière adéquate pour les contrôler. Pour ce faire, les fabricants de câbles désirent une longueur de 20 à 50 cm.



   A cet effet, le bobinoir double selon l'invention est caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif tournant avec la bobine, comprenant un bec qui dévie le fil ou le câble sur la jante de la bobine, des guides qui maintiennent une portion du fil ou du câble sur la jante et une pièce qui repousse la portion suivante du fil ou du câble sur le fût de la bobine.



   Deux formes d'exécution du bobinoir objet de l'invention seront décrites, à titre d'exemple, en se référant au dessin annexé, dans lequel:
 La fig. 2 est une vue schématique partielle des pièces du bobinoir qui se trouvent dans le voisinage du point 6 de la fig. 1.



   Les fig. 3, 4 et 5 représentent ces pièces vues d'en haut, dans les différentes phases de fonctionnement.



   La fig. 6 est une vue en perspective d'une seconde forme d'exécution.



   Lorsque le guide-fil en position (3) sur la fig. 1 amène le fil au voisinage du point (6), le fil doit être saisi par un dispositif tournant avec la bobine A. Il s'agit du bec (9) qui, dans la position de la fig. 3, dépasse la joue (8) de la bobine (20) et peut ainsi accrocher le fil entre le point (6) et le point (7) de la fig. 1. Comme la bobine tourne, la partie suivante du fil s'applique sur la jante de la pièce (16), est contenue entre les plaques (12) et (15) de la fig. 4. puis repoussée vers l'intérieur de la bobine par le plan incliné (13). Avant d'arriver au point (7) de la fig. 1, le bec (9) doit se fermer et couper le fil en (19) selon la fig. 5. Les taquets (10) maintiennent l'extrémité. Ainsi, le fil peut être enroulé autour de la bobine. La distance du fil entre son point de coupe (19) et le point (17) sera accessible même lorsque la bobine sera pleine (fig. 5).



   Les pièces (9) et (10), I'axe de rotation du bec (11), les plaques (12) et   (15).    le plan incliné (13) sont fixés sur un disque (18) qui reste sur la machine. Le mouvement de fermeture ou d'ouverture du bec (9) est assuré par n'importe quel moyen mécanique, électrique ou pneumatique. non représenté sur les figures. Ce mouvement peut être commandé automatiquement.



   Lorsqu'on éloigne la bobine pleine de la machine. il y a lieu de dégager l'extrémité du fil des taquets (10) et l'on obtient ainsi l'extrémité libre désirée.



   Une autre forme d'exécution est représentée sur la fig. 6, qui montre en perspective la bobine réceptrice vide (21) sur laquelle le fil (22) devra être fixé. Un doigt (23) dévie le fil (22) suffisamment pour que le bec (24) dans le tour suivant accroche le fil (22) et le dépose sur la jante (25) de la bobine ou sur une pièce voisine de la jante. Le plan incliné (26) repoussera au point (27) le fil (22) entre les joues. Une pince (28) amarrera le fil (22) lorsqu'il sera coupé par un dispositif non représenté se trouvant entre la bobine pleine et la bobine vide. L'extrémité du fil sera ainsi accessible entre le point (27) et la pince (28).



   REVENDICATION



   Bobinoir double pour la réception en continu de fils ou de câbles, dont les bobines à axes parallèles et tournant en sens inverse sont placées l'une à côté de l'autre, caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif tournant avec la bobine, comprenant un bec qui dévie le fil ou le câble sur la jante de la bobine, des guides qui maintiennent une portion du fil ou du câble sur la jante, et une pièce qui repousse la portion suivante du fil ou du câble sur le fût de la bobine.



   SOUS-REVENDICATIONS
 1. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec dévie le fil ou le câble sur une pièce voisine de la jante ou de la bobine, les guides maintenant une portion de fil ou de câble sur la pièce.



   2. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif dans le voisinage d'une joue des bobines, comprenant un bec mobile pouvant accrocher le fil et le couper, des pièces d'amarrage, un guide maintenant le fil sur une certaine portion de la jante de la joue, et un déflecteur repoussant le fil entre les joues de la bobine.



   3. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec est actionné par un piston, un moteur ou un levier.



   4. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec est actionné automatiquement.

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The present invention relates to a double winder for the continuous reception of wires or cables, the coils of which with parallel axes and rotating in the opposite direction are placed one next to the other.



   Double winders of known type make it possible, when a reel is full, to direct the wire or the cable onto a neighboring empty reel. The thread is attached to this spool and cut in the portion between the empty spool and the full spool. By driving the empty spool, the process continues. The full spool can be stopped, replaced with an empty spool, then operations can be resumed in reverse order. Thus, the manufacturing process does not need to be interrupted when changing the spool, which is an advantage. Indeed, stops are detrimental, for example in insulation installations, where plastic is extruded around a wire or a cable.



   There are different types of these double continuous winders. One of the most common types is shown in fig. I of the accompanying drawing, where the two coils are placed next to each other with parallel axes. When, for example, the reel B is full, the trancanage roller moves from position (2) to position (3). Then the wire or cable (1) is hooked in one way or another to the spool A, and cut between the spool A and the spool B. You can stop the spool B while the wire is winding. on spool A and replace spool B with an empty spool. The next reel change operation will take place in reverse, from A to B.



   When the spool is full, we often want to check the thread. To measure its electrical qualities, it is necessary to access both ends. In ordinary double winders, one end. The front end of the wire has often disappeared under the turns of the spool, which makes control impossible. Checking multiconductor telephone cables not only requires that the end be accessible, but that a certain length is available to strip the cable, separate the various conductors and arrange them in a suitable manner for checking them. To do this, cable manufacturers want a length of 20 to 50 cm.



   For this purpose, the double winder according to the invention is characterized in that it comprises a device rotating with the spool, comprising a nozzle which deflects the wire or cable on the rim of the spool, guides which hold a portion wire or cable on the rim and a part that pushes the next portion of the wire or cable back onto the spool barrel.



   Two embodiments of the winder object of the invention will be described, by way of example, with reference to the appended drawing, in which:
 Fig. 2 is a partial schematic view of the parts of the winder which are located in the vicinity of point 6 of FIG. 1.



   Figs. 3, 4 and 5 represent these parts seen from above, in the different operating phases.



   Fig. 6 is a perspective view of a second embodiment.



   When the thread guide in position (3) in fig. 1 brings the thread to the vicinity of point (6), the thread must be gripped by a rotating device with the coil A. This is the spout (9) which, in the position of fig. 3, protrudes from the cheek (8) of the spool (20) and can thus hook the thread between point (6) and point (7) of fig. 1. As the spool rotates, the next part of the wire is applied to the rim of the part (16), is contained between the plates (12) and (15) of fig. 4. then pushed back towards the inside of the reel by the inclined plane (13). Before arriving at point (7) in fig. 1, the spout (9) must close and cut the wire at (19) according to fig. 5. The tabs (10) hold the end. Thus, the wire can be wound around the spool. The distance of the line between its cutting point (19) and point (17) will be accessible even when the spool is full (fig. 5).



   The parts (9) and (10), the axis of rotation of the spout (11), the plates (12) and (15). the inclined plane (13) are fixed on a disc (18) which remains on the machine. The closing or opening movement of the spout (9) is provided by any mechanical, electrical or pneumatic means. not shown in the figures. This movement can be controlled automatically.



   When moving the full spool away from the machine. it is necessary to release the end of the wire from the cleats (10) and thus the desired free end is obtained.



   Another embodiment is shown in FIG. 6, which shows in perspective the empty take-up reel (21) on which the wire (22) will be fixed. A finger (23) deflects the wire (22) enough so that the nose (24) in the next turn catches the wire (22) and deposits it on the rim (25) of the spool or on a neighboring part of the rim. The inclined plane (26) will push back the wire (22) between the cheeks at point (27). A clamp (28) will secure the wire (22) when it is cut by a device not shown located between the full spool and the empty spool. The end of the wire will thus be accessible between the point (27) and the clamp (28).



   CLAIM



   Double winder for the continuous reception of wires or cables, of which the spools with parallel axes and rotating in the opposite direction are placed one next to the other, characterized by the fact that it has a device rotating with the spool , comprising a nose which deflects the wire or cable on the rim of the spool, guides which hold a portion of the wire or cable on the rim, and a part which pushes the next portion of the wire or cable on the barrel of the coil.



   SUB-CLAIMS
 1. Winder according to claim, characterized in that the spout deflects the wire or the cable on a part adjacent to the rim or the spool, the guides maintaining a portion of wire or cable on the part.



   2. Winder according to claim, characterized in that it comprises a device in the vicinity of a cheek of the spools, comprising a movable nozzle capable of hooking the wire and cutting it, mooring pieces, a guide holding the wire on a certain portion of the cheek rim, and a deflector pushing the thread between the cheeks of the spool.



   3. Winder according to claim, characterized in that the nozzle is actuated by a piston, a motor or a lever.



   4. Winder according to claim, characterized in that the nozzle is actuated automatically.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. La présente invention a pour objet un bobinoir double pour la réception en continu de fils ou de câbles, dont les bobines à axes parallèles et tournant en sens inverse sont placées l'une à côté de l'autre. The present invention relates to a double winder for the continuous reception of wires or cables, the coils of which with parallel axes and rotating in the opposite direction are placed one next to the other. Des bobinoirs doubles de type connu permettent, lorsqu'une bobine est pleine, de diriger le fil ou le câble sur une bobine voisine, vide. Le fil est fixé à cette bobine et coupé dans la portion entre la bobine vide et la bobine pleine. En entraînant la bobine vide, le processus continue. La bobine pleine peut être arrêtée, remplacée par une bobine vide, puis les opérations peuvent reprendre en sens inverse. Ainsi, le processus de fabrication n'a pas besoin d'être interrompu lors du changement de bobine, ce qui représente un avantage. En effet, les arrêts sont préjudiciables, par exemple dans les installations d'isolation, où l'on extrude de la matière plastique autour d'un fil ou d'un câble. Double winders of known type make it possible, when a reel is full, to direct the wire or the cable onto a neighboring empty reel. The thread is attached to this spool and cut in the portion between the empty spool and the full spool. By driving the empty spool, the process continues. The full spool can be stopped, replaced with an empty spool, then operations can be resumed in reverse order. Thus, the manufacturing process does not need to be interrupted when changing the spool, which is an advantage. Indeed, stops are detrimental, for example in insulation installations, where plastic is extruded around a wire or a cable. Il existe différents types de ces bobinoirs doubles en continu. Un des types les plus usuels est représenté sur la fig. I du dessin annexé, où les deux bobines sont placées l'une à côté de l'autre avec axes parallèles. Lorsque, par exemple, la bobine B est pleine, le galet de trancanage passe de la position (2) à la position (3). Ensuite, le fil ou le câble (1) est accroché d'une manière ou d'une autre à la bobine A, et coupé entre la bobine A et la bobine B. On peut arrêter la bobine B alors que le fil s'enroule sur la bobine A et remplacer la bobine B par une bobine vide. L'opération de changement de bobine suivante aura lieu en sens inverse, de A vers B. There are different types of these double continuous winders. One of the most common types is shown in fig. I of the accompanying drawing, where the two coils are placed next to each other with parallel axes. When, for example, the reel B is full, the trancanage roller moves from position (2) to position (3). Then the wire or cable (1) is hooked in one way or another to the spool A, and cut between the spool A and the spool B. You can stop the spool B while the wire is winding. on spool A and replace spool B with an empty spool. The next reel change operation will take place in reverse, from A to B. Lorsque la bobine est pleine, on désire souvent contrôler le fil. Pour mesurer ses qualités électriques, il est nécessaire d'accéder à ses deux extrémités. Dans les bobinoirs doubles ordinaires, une des extrémités. I'extrémité antérieure du fil, a souvent disparu sous les spires de la bobine, ce qui rend le contrôle impossible. Le contrôle des câbles téléphoniques multiconducteurs demande non seulement que l'extrémité soit accessible, mais qu'une certaine longueur soit à disposition pour dégarnir le câble, séparer les différents conducteurs et les disposer de manière adéquate pour les contrôler. Pour ce faire, les fabricants de câbles désirent une longueur de 20 à 50 cm. When the spool is full, we often want to check the thread. To measure its electrical qualities, it is necessary to access both ends. In ordinary double winders, one end. The front end of the wire has often disappeared under the turns of the spool, which makes control impossible. Checking multiconductor telephone cables not only requires that the end be accessible, but that a certain length is available to strip the cable, separate the various conductors and arrange them in a suitable manner for checking them. To do this, cable manufacturers want a length of 20 to 50 cm. A cet effet, le bobinoir double selon l'invention est caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif tournant avec la bobine, comprenant un bec qui dévie le fil ou le câble sur la jante de la bobine, des guides qui maintiennent une portion du fil ou du câble sur la jante et une pièce qui repousse la portion suivante du fil ou du câble sur le fût de la bobine. For this purpose, the double winder according to the invention is characterized in that it comprises a device rotating with the spool, comprising a nozzle which deflects the wire or cable on the rim of the spool, guides which hold a portion wire or cable on the rim and a part that pushes the next portion of the wire or cable back onto the spool barrel. Deux formes d'exécution du bobinoir objet de l'invention seront décrites, à titre d'exemple, en se référant au dessin annexé, dans lequel: La fig. 2 est une vue schématique partielle des pièces du bobinoir qui se trouvent dans le voisinage du point 6 de la fig. 1. Two embodiments of the winder object of the invention will be described, by way of example, with reference to the appended drawing, in which: Fig. 2 is a partial schematic view of the parts of the winder which are located in the vicinity of point 6 of FIG. 1. Les fig. 3, 4 et 5 représentent ces pièces vues d'en haut, dans les différentes phases de fonctionnement. Figs. 3, 4 and 5 represent these parts seen from above, in the different operating phases. La fig. 6 est une vue en perspective d'une seconde forme d'exécution. Fig. 6 is a perspective view of a second embodiment. Lorsque le guide-fil en position (3) sur la fig. 1 amène le fil au voisinage du point (6), le fil doit être saisi par un dispositif tournant avec la bobine A. Il s'agit du bec (9) qui, dans la position de la fig. 3, dépasse la joue (8) de la bobine (20) et peut ainsi accrocher le fil entre le point (6) et le point (7) de la fig. 1. Comme la bobine tourne, la partie suivante du fil s'applique sur la jante de la pièce (16), est contenue entre les plaques (12) et (15) de la fig. 4. puis repoussée vers l'intérieur de la bobine par le plan incliné (13). Avant d'arriver au point (7) de la fig. 1, le bec (9) doit se fermer et couper le fil en (19) selon la fig. 5. Les taquets (10) maintiennent l'extrémité. Ainsi, le fil peut être enroulé autour de la bobine. La distance du fil entre son point de coupe (19) et le point (17) sera accessible même lorsque la bobine sera pleine (fig. 5). When the thread guide in position (3) in fig. 1 brings the thread to the vicinity of point (6), the thread must be gripped by a rotating device with the coil A. This is the spout (9) which, in the position of fig. 3, protrudes from the cheek (8) of the spool (20) and can thus hook the thread between point (6) and point (7) of fig. 1. As the spool rotates, the next part of the wire is applied to the rim of the part (16), is contained between the plates (12) and (15) of fig. 4. then pushed back towards the inside of the reel by the inclined plane (13). Before arriving at point (7) in fig. 1, the spout (9) must close and cut the wire at (19) according to fig. 5. The tabs (10) hold the end. Thus, the wire can be wound around the spool. The distance of the line between its cutting point (19) and point (17) will be accessible even when the spool is full (fig. 5). Les pièces (9) et (10), I'axe de rotation du bec (11), les plaques (12) et (15). le plan incliné (13) sont fixés sur un disque (18) qui reste sur la machine. Le mouvement de fermeture ou d'ouverture du bec (9) est assuré par n'importe quel moyen mécanique, électrique ou pneumatique. non représenté sur les figures. Ce mouvement peut être commandé automatiquement. The parts (9) and (10), the axis of rotation of the spout (11), the plates (12) and (15). the inclined plane (13) are fixed on a disc (18) which remains on the machine. The closing or opening movement of the spout (9) is provided by any mechanical, electrical or pneumatic means. not shown in the figures. This movement can be controlled automatically. Lorsqu'on éloigne la bobine pleine de la machine. il y a lieu de dégager l'extrémité du fil des taquets (10) et l'on obtient ainsi l'extrémité libre désirée. When moving the full spool away from the machine. it is necessary to release the end of the wire from the cleats (10) and thus the desired free end is obtained. Une autre forme d'exécution est représentée sur la fig. 6, qui montre en perspective la bobine réceptrice vide (21) sur laquelle le fil (22) devra être fixé. Un doigt (23) dévie le fil (22) suffisamment pour que le bec (24) dans le tour suivant accroche le fil (22) et le dépose sur la jante (25) de la bobine ou sur une pièce voisine de la jante. Le plan incliné (26) repoussera au point (27) le fil (22) entre les joues. Une pince (28) amarrera le fil (22) lorsqu'il sera coupé par un dispositif non représenté se trouvant entre la bobine pleine et la bobine vide. L'extrémité du fil sera ainsi accessible entre le point (27) et la pince (28). Another embodiment is shown in FIG. 6, which shows in perspective the empty take-up reel (21) on which the wire (22) will be fixed. A finger (23) deflects the wire (22) enough so that the nose (24) in the next turn catches the wire (22) and deposits it on the rim (25) of the spool or on a neighboring part of the rim. The inclined plane (26) will push back the wire (22) between the cheeks at point (27). A clamp (28) will secure the wire (22) when it is cut by a device not shown located between the full spool and the empty spool. The end of the wire will thus be accessible between the point (27) and the clamp (28). REVENDICATION CLAIM Bobinoir double pour la réception en continu de fils ou de câbles, dont les bobines à axes parallèles et tournant en sens inverse sont placées l'une à côté de l'autre, caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif tournant avec la bobine, comprenant un bec qui dévie le fil ou le câble sur la jante de la bobine, des guides qui maintiennent une portion du fil ou du câble sur la jante, et une pièce qui repousse la portion suivante du fil ou du câble sur le fût de la bobine. Double winder for the continuous reception of wires or cables, of which the spools with parallel axes and rotating in the opposite direction are placed one next to the other, characterized by the fact that it has a device rotating with the spool , comprising a nose which deflects the wire or cable on the rim of the spool, guides which hold a portion of the wire or cable on the rim, and a part which pushes the next portion of the wire or cable on the barrel of the coil. SOUS-REVENDICATIONS 1. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec dévie le fil ou le câble sur une pièce voisine de la jante ou de la bobine, les guides maintenant une portion de fil ou de câble sur la pièce. SUB-CLAIMS 1. Winder according to claim, characterized in that the spout deflects the wire or the cable on a part adjacent to the rim or the spool, the guides maintaining a portion of wire or cable on the part. 2. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif dans le voisinage d'une joue des bobines, comprenant un bec mobile pouvant accrocher le fil et le couper, des pièces d'amarrage, un guide maintenant le fil sur une certaine portion de la jante de la joue, et un déflecteur repoussant le fil entre les joues de la bobine. 2. Winder according to claim, characterized in that it comprises a device in the vicinity of a cheek of the spools, comprising a movable nozzle capable of hooking the wire and cutting it, mooring pieces, a guide holding the wire on a certain portion of the cheek rim, and a deflector pushing the thread between the cheeks of the spool. 3. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec est actionné par un piston, un moteur ou un levier. 3. Winder according to claim, characterized in that the nozzle is actuated by a piston, a motor or a lever. 4. Bobinoir selon la revendication, caractérisé par le fait que le bec est actionné automatiquement. 4. Winder according to claim, characterized in that the nozzle is actuated automatically.
CH1495171A 1971-10-12 1971-10-12 Double winder CH536785A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1495171A CH536785A (en) 1971-10-12 1971-10-12 Double winder

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1495171A CH536785A (en) 1971-10-12 1971-10-12 Double winder

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH536785A true CH536785A (en) 1973-05-15

Family

ID=4405133

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1495171A CH536785A (en) 1971-10-12 1971-10-12 Double winder

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH536785A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0630813A1 (en) Device for handling and holding the free end of a film in a streamer machine
CH331907A (en) Device for continuously unwinding wire from drums
BE494351A (en)
CH536785A (en) Double winder
CN216072495U (en) A storage device for electric wire
EP0513465B1 (en) Spool carrier for braiding machine
US4559766A (en) Device for automatic tying of packages
FR2552746A1 (en) REEL SUPPORT
EP0500433B1 (en) Method and device for securing the yarn end of a bobbin
US4143832A (en) Thread dispenser
CN220950662U (en) Tool for arranging and storing net wires
JPS59161963A (en) Telephone cord winding device
EP0304465A1 (en) Device for knotting a flexible tie
CH644329A5 (en) DEVICE FOR PERFORMING SEPARATION OF THE TERMINAL PARTS OF CONDUCTIVE WIRES IN AN AUTOMATIC WINDING MACHINE.
EP0091389B1 (en) Bobbin removing device for a winding or twisting machine
US20070029430A1 (en) Removable and reusable device for extracting and retracting a length of material
FR2466420A1 (en) DEVICE MOUNTED TO A SPOOL FOR INTERRUPTING THE WINDING PROCESS IN THE EVENT OF BREAKING THE WIRE, EXITING THE WIRE OF THE BURNER AND ADAPTING THE POWER SUPPLY WITH A RANGE OF THE ROLLER DRIVER
EP1319623B1 (en) Method and device for knotting a thread on a bobbin
JP5635429B2 (en) Tray device for mechanical parking equipment
EP0418176A1 (en) Device for automatically applying adhesive tape to products
JP2001148987A (en) Device for producing fishing line bundle
BE645852A (en)
CH633832A5 (en) MANUAL PRIMING DEVICE WITH FORMATION OF A YARN RESERVE ON A TEXTILE MACHINE EQUIPPED WITH A WINDING MECHANISM.
JPH0649153Y2 (en) String threading device for binding unit of grain culm
JPH068131Y2 (en) Cable reel

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased