CH256366A - High-frequency amplifier built according to the superimposition principle with several intermediate frequency amplifiers connected in series and differing in their intermediate frequency. - Google Patents

High-frequency amplifier built according to the superimposition principle with several intermediate frequency amplifiers connected in series and differing in their intermediate frequency.

Info

Publication number
CH256366A
CH256366A CH256366DA CH256366A CH 256366 A CH256366 A CH 256366A CH 256366D A CH256366D A CH 256366DA CH 256366 A CH256366 A CH 256366A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
wheels
wheel
spring
driven
intermediate frequency
Prior art date
Application number
Other languages
German (de)
French (fr)
Inventor
Aktiengesellschaft C Lorenz
Original Assignee
Lorenz C Ag
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Lorenz C Ag filed Critical Lorenz C Ag
Publication of CH256366A publication Critical patent/CH256366A/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04BTRANSMISSION
    • H04B1/00Details of transmission systems, not covered by a single one of groups H04B3/00 - H04B13/00; Details of transmission systems not characterised by the medium used for transmission
    • H04B1/06Receivers
    • H04B1/16Circuits
    • H04B1/26Circuits for superheterodyne receivers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Electromechanical Clocks (AREA)

Description

  

  
 



  Mécanisme à    < surprise      pour pièce d'horlogerie
 La présente invention a pour objet un mécanisme        à surprise   pour   piece    d'horlogerie, produisant des sauts intermittents d'un organe rotatif sollicité par un organe menant entraîné de façon continue, notamment pour   l'entraînement    de l'indicateur des quantièmes d'une pièce d'horlogerie à calendrier, dans lequel ledit organe rotatif et l'organe menant sont constitués par deux roues coaxiales entraînées à des vitesses légèrement différentes, ces roues étant reliées l'une à l'autre par un dispositif élastique qui s'arme au fur et à mesure qu'augmente le décalage angulaire entre lesdites roues, dû à la différence de leurs vitesses de rotation, des moyens étant prévus qui libèrent l'une desdites roues de son dispositif d'entraînement,

   par intermittence, de telle manière que cette roue effectue alors un brusque mouvement de rotation, sous l'action dudit dispositif élastique de liaison.



   Ce mécanisme est caractérisé par le fait que le dispositif élastique comprend un ressort prenant appui sur les deux roues, d'une part par un premier organe de butée traversant, avec jeu, une ouverture que présentent les deux roues, et d'autre part par un second organe de butée, traversant, également avec jeu, une ouverture que présente chacune des deux roues, le tout de manière que le mouvement rotatif relatif des deux roues puisse s'effectuer dans les deux sens de rotation et que le ressort tende à ramener les deux roues dans une position angulaire relative déterminée dans   laquelle    il tend à les maintenir.



   Il est à remarquer que des mécanismes   d'cntratne-    ment des quantièmes comportant deux roues coaxiales sont connus en soi, comme l'est également le fait même de relier par un ressort-fil deux roues ou pignons coaxiaux.



   De même, dans des applications autres que l'entraînement des quantièmes d'une pièce d'horlogerie, des mécanismes du genre du mécanisme susmentionné sont connus, mais utilisés pour d'autres applications que pour l'entraînement des quantièmes d'une pièce d'horlogerie. De plus, dans ces mécanismes connus, la position relative de repos des deux roues coaxiales est déterminée par une butée portée par l'une de ces roues et prenant appui contre un des rayons de l'autre roue. Dès lors, le déplacement relatif des deux roues n'est possible que dans un seul sens ce qui rendrait de tels mécanismes inapplicables pour l'entraînement des quantièmes d'une montre à calendrier, la mise à l'heure en sens rétrograde de la montre devant alors produire une détérioration du mécanisme.



   Le dessin représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'objet de l'invention.



   La fig. 1 est une vue en plan d'une partie d'une pièce d'horlogerie, dans laquelle seu!s les organes nécessaires à la compréhension de l'invention ont été représenles.



   La fig. 2 est une coupe suivant la ligne II-II de la fig. 1, et
 la fig. 3 est une vue en plan d'un détail, analogue à celle de la fig. 1, dans une position différente des organes.



   La pièce d'horlogerie représentée comprend une couronne 1 montée rotativement sur la platine du mouvement, désignée par 2, et sur laquelle sont portées les indications 3 des quantièmes. Il est à remarquer que seule une partie d'entre elles ont été indiquées au dessin,   I'ensemble    des trente et un jours du mois étant répartis sur toute la surface annulaire de la couronne 1.



   La couronne 1 est soumise à l'action d'un ressortsautoir 4, schématiquement représenté, coopérant avec une denture intérieure 5 que présente ladite couronne et qui assure la stabilité des différentes positions stationnaires de celle-ci.



   L'entraînement de la couronne 1 est assuré par une cheville 6 portée par une roue 7 en prise avec un pignon  8 dont le moyeu 8a porte une roue 9 en prise avec la roue à canon des heures, partiellement représentée, désignée par 10. La roue 7 est coaxiale à une roue   Il    sur laquelle elle est montée folle. A cet effet, la roue 7 est solidaire d'un manchon 12 engagé librement sur le moyeu. désigné par   I la,    de la roue 11. Cette dernière est en prise avec un pignon 13 calé sur le moyeu 8a du pignon 8. Le rapport d'engrenages est tel que la roue   1 1    tourne à raison   d'un    tour par 24 heures alors que la roue 7 tourne légèrement moins vite.

   A cet effet, les deux pignons 8 et 13 ont un même nombre de dents, mais sont à modules différents, alors que la roue 7 a un nombre de dents supérieur à celui de la roue 11.



   Les roues 7 et   1 1    sont reliées par un ressort-fil 14, en forme d'anneau ouvert, logé dans une creusure 15 que présente la face inférieure de la roue 11 et maintenu en place par une plaquette de fixation 16 sertie sur une goutte   1 lb    que présente cette roue. Les roues 7 et 11 présentent chacune une ouverture 17, respectivement 18, en forme de segment de cercle, dans lesquelles pénètrent les deux extrémités 14a et 14b du ressort 14, repliées à angle droit. Enfin, la roue 7 n'est pas complète; il lui manque un segment indiqué par 19 au dessin. Il est à remarquer qu'elle pourrait aussi être dépourvue de dents sur l'arc correspondant à ce segment.



   Le fonctionnement de ce mécanisme est le suivant:
 Lorsque les deux roues 7 et Il sont entraînées, respectivement par les pignons 8 et 13 solidaires   l'un    de   l'autre,    il se produil entre elles un décalage angulaire, qui   augmente    au fur et à mesure de leur rotation, dû à la différence de leurs vitesses. Au cours de ce mouvement, le ressort 14 s'arme progressivement, ses deux extrémités 14a et 14b se rapprochant l'une de l'autre sous l'effet de la traction exercée sur chacune d'elles par les roues 7 et   1 1    respectivement.

   Au moment où l'arc non denté 19 de la roue 7 vient en regard du pignon 8. dans la position représentée à la fig. 1, la roue 7 est libérée. de sorte qu'elle avance brusquement dans la position dans laquelle les deux ouvertures 17 et 18 sont placées en regard l'une de l'autre, sous l'action du ressort de liaison 14. Au cours de ce mouvement, la cheville 6 coopère avec la denture 5 de la couronne 1 pour faire avancer celle-ci d'un pas. Le mouvement amorcé par la cheville 6 est achevé par le ressort-sautoir 4.



   En variante, on pourra prévoir le cas où le sautoir 4 serait soulevé par un mécanisme ad hoc, au moment où se fait la fonction d'avance de la couronne des quantièmes. Une telle disposition serait particulièrement avantageuse pour une pièce électrique où la puissance disponible est faible. Dans ce cas, afin d'éviter que la couronne des quantièmes n'avance de deux dents à la fois, par inertie, I'agencement doit être tel que la cheville 6 soit encore sur le chemin des dents de la denture   5.    à la fin du saut instantané de la roue 7.



   Après l'avance d'un pas, la roue 7 est entraînée par la roue 11, par l'intermédiaire du ressort de liaison 14, jusqu'au moment où son arc non denté 19 cesse d'être en regard du pignon 8. Dès ce moment, I'entraînement de la roue 7 est à nouveau assuré par le pignon 8, et la roue 7 prend du retard par rapport à la roue 11, le ressort 14 s'armant à nouveau.



   Il est à remarquer que la mise à l'heure de la montre peut s'effectuer en sens rétrograde sans que le mécanisme soit faussé, I'agencement étant tel que les deux roues 7 et Il peuvent se déplacer l'une par rapport à
I'autre dans un sens comme dans   l'autre.    En effet, dans un sens, par exemple dans le sens normal de marche illustré à la fig.   1    I'extrémité 14a du ressort, entraînée par la roue   11,    se déplace par rapport à la roue 7, dans l'ouverture 18 de celle-ci. alors que la roue 11 se déplace par rapport à l'extrémité 14b du ressort, laquelle est immobile par rapport à la roue 7, étant appuyée contre l'extrémité de l'ouverture 18 de cette dernière.



   Lors d'une mise à l'heure en sens rétrograde,   I'in-    verse se produirait, l'extrémité 14b du ressort se dépla çant alors par rapport à la roue 7, dans l'ouverture 18 de cette dernière, entraînée par la roue 11, celle-ci se déplaçant par rapport à l'extrémité 14a du ressort, en appui contre l'extrémité de l'ouverture 18.



   De plus, si la remise à la date manuelle du calendrier s'effectue - dans un sens ou dans l'autre lorsque les différents organes occupent la position représentée à la fig.   3    dans laquelle la cheville 6 est encore en prise avec la denture 5 de la couronne 1, le mécanisme n'est pas faussé, la cheville 6 étant alors entraînée par la denture 5. dans un sens ou dans l'autre, ce qui produit un décalage des roues 7 et 11 au cours duquel le ressort 14 se tend légèrement. Ce mouvement de la roue 7 est rendu possible par le fait que l'arc 19 est alors en regard du pignon 8.



   Il est à remarquer que la période au cours de laquelle se prépare la fonction d'avance instantanée des quantièmes, période qui dure pratiquement vingt heures, n'amène pas la cheville 6 sur le chemin que parcourent les dents 5.



   Le présent mécanisme a entre autres l'avantage que l'armage du ressort produisant l'avance instantanée des quantièmes s'effectue pratiquement sur toute la durée de la journée, et non pas une fois par 24 heures en un bref instant, ce qui est meilleur du point de vue de la précision de marche de la pièce. 



  
 



  Surprise mechanism for timepiece
 The present invention relates to a surprise mechanism for a timepiece, producing intermittent jumps of a rotary member requested by a continuously driven driving member, in particular for driving the date indicator of a piece. calendar watchmaking, in which said rotating member and the driving member are formed by two coaxial wheels driven at slightly different speeds, these wheels being connected to each other by an elastic device which is armed as time goes by. and as the angular offset between said wheels increases, due to the difference in their rotational speeds, means being provided which release one of said wheels from its driving device,

   intermittently, in such a way that this wheel then performs a sudden rotational movement, under the action of said elastic connecting device.



   This mechanism is characterized by the fact that the elastic device comprises a spring bearing on the two wheels, on the one hand by a first stop member passing through, with clearance, an opening which the two wheels have, and on the other hand by a second stop member, passing through, also with clearance, an opening that each of the two wheels has, the whole so that the relative rotary movement of the two wheels can be carried out in both directions of rotation and that the spring tends to bring back the two wheels in a determined relative angular position in which it tends to maintain them.



   It should be noted that date transmission mechanisms comprising two coaxial wheels are known per se, as is also the very fact of connecting two coaxial wheels or pinions by a wire spring.



   Likewise, in applications other than the driving of the dates of a timepiece, mechanisms of the type of the aforementioned mechanism are known, but used for applications other than for the driving of the dates of a timepiece. watchmaking. In addition, in these known mechanisms, the relative rest position of the two coaxial wheels is determined by a stop carried by one of these wheels and bearing against one of the spokes of the other wheel. Consequently, the relative movement of the two wheels is only possible in one direction, which would make such mechanisms inapplicable for driving the dates of a calendar watch, or setting the time in the retrograde direction of the watch. should then produce a deterioration of the mechanism.



   The drawing represents, by way of example, an embodiment of the object of the invention.



   Fig. 1 is a plan view of part of a timepiece, in which only the organs necessary for understanding the invention have been shown.



   Fig. 2 is a section taken along line II-II of FIG. 1, and
 fig. 3 is a plan view of a detail, similar to that of FIG. 1, in a different position of the organs.



   The timepiece shown comprises a crown 1 rotatably mounted on the movement plate, designated by 2, and on which are shown the date indications 3. It should be noted that only a part of them have been indicated in the drawing, the whole of the thirty-one days of the month being distributed over the entire annular surface of the crown 1.



   The ring 1 is subjected to the action of a spring 4, schematically shown, cooperating with an internal toothing 5 that has said ring and which ensures the stability of the various stationary positions thereof.



   The crown 1 is driven by a pin 6 carried by a wheel 7 in engagement with a pinion 8, the hub 8a of which carries a wheel 9 in engagement with the hours barrel wheel, partially shown, designated by 10. The wheel 7 is coaxial with a wheel II on which it is mounted crazy. For this purpose, the wheel 7 is integral with a sleeve 12 freely engaged on the hub. designated by I la, of the wheel 11. The latter is engaged with a pinion 13 wedged on the hub 8a of the pinion 8. The gear ratio is such that the wheel 1 1 rotates at the rate of one revolution per 24 hours while the wheel 7 turns slightly slower.

   To this end, the two pinions 8 and 13 have the same number of teeth, but have different moduli, while the wheel 7 has a greater number of teeth than that of the wheel 11.



   The wheels 7 and 11 are connected by a wire spring 14, in the form of an open ring, housed in a recess 15 that has the underside of the wheel 11 and held in place by a fixing plate 16 crimped on a drop 1 lb that this wheel has. The wheels 7 and 11 each have an opening 17, respectively 18, in the form of a segment of a circle, into which enter the two ends 14a and 14b of the spring 14, folded at right angles. Finally, the wheel 7 is not complete; it lacks a segment indicated by 19 in the drawing. It should be noted that it could also be devoid of teeth on the arc corresponding to this segment.



   The operation of this mechanism is as follows:
 When the two wheels 7 and II are driven, respectively by the pinions 8 and 13 integral with each other, an angular offset occurs between them, which increases as they rotate, due to the difference of their speeds. During this movement, the spring 14 arms progressively, its two ends 14a and 14b approaching each other under the effect of the traction exerted on each of them by the wheels 7 and 11 respectively .

   At the moment when the non-toothed arc 19 of the wheel 7 comes opposite the pinion 8 in the position shown in FIG. 1, the wheel 7 is released. so that it advances sharply into the position in which the two openings 17 and 18 are placed opposite one another, under the action of the connecting spring 14. During this movement, the pin 6 cooperates with the toothing 5 of the crown 1 to advance the latter by one step. The movement initiated by the pin 6 is completed by the spring-jumper 4.



   As a variant, provision could be made for the case where the jumper 4 would be lifted by an ad hoc mechanism, at the moment when the function of advancing the date crown is performed. Such an arrangement would be particularly advantageous for an electrical part where the available power is low. In this case, in order to prevent the date crown from advancing two teeth at a time, by inertia, the arrangement must be such that the pin 6 is still in the path of the teeth of the toothing 5. end of instantaneous jump of the wheel 7.



   After the advance of one step, the wheel 7 is driven by the wheel 11, by means of the connecting spring 14, until the moment when its toothless arc 19 ceases to be opposite the pinion 8. As of This moment, the drive of the wheel 7 is again ensured by the pinion 8, and the wheel 7 lags behind the wheel 11, the spring 14 being armed again.



   It should be noted that the time setting of the watch can be carried out in a retrograde direction without the mechanism being distorted, the arrangement being such that the two wheels 7 and II can move relative to one another.
The other one way or the other. In fact, in one direction, for example in the normal direction of travel illustrated in FIG. 1 the end 14a of the spring, driven by the wheel 11, moves relative to the wheel 7, in the opening 18 thereof. while the wheel 11 moves relative to the end 14b of the spring, which is stationary relative to the wheel 7, being pressed against the end of the opening 18 of the latter.



   When setting the time in a retrograde direction, the reverse would occur, the end 14b of the spring then moving relative to the wheel 7, in the opening 18 of the latter, driven by the wheel. wheel 11, the latter moving relative to the end 14a of the spring, resting against the end of the opening 18.



   Moreover, if the manual date of the calendar is reset - in one direction or the other when the various components occupy the position shown in FIG. 3 in which the pin 6 is still engaged with the teeth 5 of the crown 1, the mechanism is not distorted, the pin 6 then being driven by the teeth 5 in one direction or the other, which produces an offset of the wheels 7 and 11 during which the spring 14 tightens slightly. This movement of the wheel 7 is made possible by the fact that the arc 19 is then facing the pinion 8.



   It should be noted that the period during which the instantaneous advance date function is being prepared, a period which lasts almost twenty hours, does not bring the pin 6 on the path traveled by the teeth 5.



   The present mechanism has, among other things, the advantage that the winding of the spring producing the instantaneous advance of the dates takes place practically over the entire duration of the day, and not once every 24 hours in a brief instant, which is better from the point of view of the running precision of the part.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Mécanisme à à surprise pour pièce d'horlogerie. Surprise mechanism for timepiece. produisant des sauts intermittents d'un organe rotatif sollicité par un organe menant entraîné de façon continue, notamment pour l'entraînement de l'indicateur des quantièmes d'une pièce d'horlogerie à calendrier, dans lequel ledit organe rotatif el l'organe menant sont constitués par deux roues coaxiales entraînées à des vitesses légèrement différentes, ces roues étant reliées l'une à l'autre par un dispositif élastique qui s'arme au fur et à mesure qu'augmente le décalage angulaire entre lesdites roues. dû à la différence de leurs vitesses de rotation, des moyens étant prévus qui libèrent l'une desdites roues de son dispositif d'entraînement, par intermittence, de telle manière que cette roue effectue alors un brusque mouvement de rotation, sous l'action dudit dispositif élastique de liaison. producing intermittent jumps of a rotary member requested by a continuously driven driving member, in particular for driving the date indicator of a calendar timepiece, in which said rotary member and the driving member consist of two coaxial wheels driven at slightly different speeds, these wheels being connected to one another by an elastic device which arms as the angular offset between said wheels increases. due to the difference in their rotational speeds, means being provided which release one of said wheels from its drive device, intermittently, such that this wheel then performs a sudden rotational movement, under the action of said elastic connecting device. caractérisé par le fait que le dispositif élastique comprend un ressort prenant appui sur les deux roues, d'une part par un premier organe de butée traversant, avec jeu, une ouverture que présentent les deux roues, et d'autre part par un second organe de butée, traversant également avec jeu, une ouverture que présente chacune des deux roues, le tout de manière que le mouvement rotatif relatif des deux roues puisse s'effectuer dans les deux sens de rotation et que le ressort tende à ramener les deux roues dans une position angulaire relative déterminée dans laquelle il tend à les maintenir. characterized in that the elastic device comprises a spring bearing on the two wheels, on the one hand by a first stop member passing through, with clearance, an opening that the two wheels have, and on the other hand by a second member stopper, also crossing with play, an opening that each of the two wheels has, the whole so that the relative rotary movement of the two wheels can be carried out in both directions of rotation and that the spring tends to bring the two wheels in a determined relative angular position in which it tends to maintain them. SOU.S-REVENDlCA1'IONS 1. Mécanisme suivant la revendication. caractérisé par le fait que ledit dispositif élastique est constitué par un ressort-fil en forme d'anneau ouvert. dont les deux extrémités. repliées à angle droit. constituent lesdites butées et traversent des ouvertures allongées que présente chacune desdites roues et qui se superposent sous l'action dudit ressort lorsque les roues occupent leur position angulaire relative de repos. à la fin d'un mouvement d'avance de l'organe indicateur des quantièmes. SOU.S-RESELLlCA1'IONS 1. Mechanism according to claim. characterized in that said elastic device is constituted by a wire spring in the form of an open ring. including both ends. folded at right angles. constitute said stops and pass through elongated openings which each of said wheels has and which are superimposed under the action of said spring when the wheels occupy their relative angular position of rest. at the end of a forward movement of the date indicator member. 2. Mécanisme suivant la revendication et la sousrevendication 1, caractérisé par le fait que lesdites roues (7, 11), de nombres de dents différents. sont entraînées toutes deux par un même pignon, de telle sorte que les vitesses de rotation de ces roues soient différentes. 2. Mechanism according to claim and subclaim 1, characterized in that said wheels (7, 11), of different numbers of teeth. are both driven by the same pinion, so that the rotational speeds of these wheels are different. 3. Mécanisme suivant la revendication et la sousrevendication 1, caractérisé par le fait que ladite seconde roue présente un arc exempt de dents de sorte que. 3. Mechanism according to claim and subclaim 1, characterized in that said second wheel has an arc free of teeth so that. lorsque cet arc vient en regard du pignon qui entraîne cette roue, celle-ci est momenlanément libérée, ce qui permet au dispositif élastique de liaison de l'entraîner brusquement et de ramener lesdites roues dans leur position angulaire relative déterminée, de repos. when this arc comes opposite the pinion which drives this wheel, the latter is momentarily released, which allows the elastic connecting device to drive it abruptly and to bring said wheels back to their determined relative angular position, of rest. 4. Mécanisme suivant la revendication et les sousrevendications 1 à 3, caractérisé par le fait que l'arc exempt de dents de la seconde roue s'étend sur une distance angulaire supérieure à celle du brusque déplacement de cette roue produil par le dispositif élastique de liaison, de sorte que ladite seconde roue est entraînée par la première roue. par l'intermédiaire dudit dispositif élastique de liaison, jusqu'à ce que sa denture revienne en prise avec le pignon qui l'entraîne. 4. Mechanism according to claim and subclaims 1 to 3, characterized in that the tooth-free arc of the second wheel extends over an angular distance greater than that of the sudden displacement of this wheel produced by the elastic device of linkage, so that said second wheel is driven by the first wheel. by means of said elastic connecting device, until its teeth come into engagement with the pinion which drives it. Ecrits et images opposés en cours d'examen ExpOSés d'irlvenriorl suisses N2s 281186, 347774 Brevet allemand N 42372 Opposite writings and images under review Swiss irvenriorl exhibits N2s 281186, 347774 German patent N 42372
CH256366D 1944-12-08 1944-12-08 High-frequency amplifier built according to the superimposition principle with several intermediate frequency amplifiers connected in series and differing in their intermediate frequency. CH256366A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH256366T 1944-12-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH256366A true CH256366A (en) 1948-08-15

Family

ID=4471633

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH256366D CH256366A (en) 1944-12-08 1944-12-08 High-frequency amplifier built according to the superimposition principle with several intermediate frequency amplifiers connected in series and differing in their intermediate frequency.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH256366A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2407833B1 (en) Clearance compensation mechanism for clock movement
EP1536298A1 (en) Calendar mechanism having entrainment and correction means for two indicators
CH712219A2 (en) Mechanism for watch movement with retrograde and jumping display.
EP0218926B1 (en) Intermittent driving device for a time piece
EP0987609B1 (en) Annual calendar mechanism for clockwork-movement
CH712217A2 (en) Watch movement comprising a retrograde display and a ring of jumping hours.
CH707181A2 (en) Clockwork device for use in clockwork movement of e.g. wristwatch, has control unit kinematically connected to jumping wheel and arranged to start action in minute jumping display mechanism at instants corresponding to jumps
CH713209B1 (en) Display mechanism for timepiece.
FR2097126A1 (en)
CH609564A5 (en)
EP0606576A1 (en) Moslem calendar
CH256366A (en) High-frequency amplifier built according to the superimposition principle with several intermediate frequency amplifiers connected in series and differing in their intermediate frequency.
EP0537515A1 (en) Display device for a timepiece
CH691086A5 (en) clockwork perpetual calendar.
CH689359A5 (en) Equation of time mechanism with display
EP3339974A1 (en) Mechanism for clearance compensation between a first kinematic chain and a second kinematic chain of a clockwork mechanism
CH711184B1 (en) Watch movement comprising a mechanism for rapid correction of the current time.
CH707439B1 (en) Anti-retrograde display mechanism for a timepiece.
CH370015A (en) Winding and time-setting mechanism for watch movement
CH707183B1 (en) Watchmaking device.
CH707182A2 (en) Clockwork device for use in movement of wrist watch, has cam controlling displacement jump at rockers to release minute wheel so as to return pivoting element into initial position, and pin and opening returning rockers into position
CH524847A (en) Calendar watch
EP4254079A1 (en) Mechanism for displaying the phases of the moon for a timepiece
CH525508A (en) Device for driving a date indicator for a timepiece
CH545500A (en) Calendar watch