BE733133A - - Google Patents

Info

Publication number
BE733133A
BE733133A BE733133DA BE733133A BE 733133 A BE733133 A BE 733133A BE 733133D A BE733133D A BE 733133DA BE 733133 A BE733133 A BE 733133A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
pieces
blades
drying
different
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE733133A publication Critical patent/BE733133A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F26DRYING
    • F26BDRYING SOLID MATERIALS OR OBJECTS BY REMOVING LIQUID THEREFROM
    • F26B11/00Machines or apparatus for drying solid materials or objects with movement which is non-progressive
    • F26B11/02Machines or apparatus for drying solid materials or objects with movement which is non-progressive in moving drums or other mainly-closed receptacles
    • F26B11/04Machines or apparatus for drying solid materials or objects with movement which is non-progressive in moving drums or other mainly-closed receptacles rotating about a horizontal or slightly-inclined axis
    • F26B11/0463Machines or apparatus for drying solid materials or objects with movement which is non-progressive in moving drums or other mainly-closed receptacles rotating about a horizontal or slightly-inclined axis having internal elements, e.g. which are being moved or rotated by means other than the rotating drum wall
    • F26B11/0477Machines or apparatus for drying solid materials or objects with movement which is non-progressive in moving drums or other mainly-closed receptacles rotating about a horizontal or slightly-inclined axis having internal elements, e.g. which are being moved or rotated by means other than the rotating drum wall for mixing, stirring or conveying the materials to be dried, e.g. mounted to the wall, rotating with the drum

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil à tambour destiné au séchage d'une matière en morceaux hétérogènes. (Invention : LORENTZEN   Jdrgen   et CHRISTENSENS Alfred) --------- 
L'invention concerne un appareil servant à sécher une      matière en morceaux qui ont des caractéristiques de séchage différentes, l'appareil étant du type qui comprend un tambour tournant présentant un axe complètement ou sensiblement hori- zontal, la matière et l'air de séchage étant introduite par l'une des extrémités et avançant à travers le tambour pour sortir à l'autre extrémité, le tambour présentant intérieure- ment des organes pelleteurs dirigés vers l'intérieur, notam- ment des ailettes qui sont placées obliquement, au moins sur une partie de la longueur du tambour,

   de telle sorte que pendant la rotation du tambour ils peuvent provoquer un mouve- ment de la matière vers l'arrière. 



   Pour sécher du fourrage vert tel que de l'herbe, de la luzerne et du trèfle, on emploie habituellement un séchoir à tambour horizontal dans lequel de l'air mélangé à des gaz. de combustion chauds, ayant une température de   1000    C par exem- ple, est introduit à une extrémité du   tambou.:,   de la matière première fraîche y étant amenée également. Le tambour tourne par exemple   à   une vitesse de 10 tours/ minute et est muni   ,   intérieurement de plaques longitudinales formant pales de levage, qui lèvent constamment la matière du fond du tambour   à   la zone supérieure, d'ou elle tombe à travers le courant d'air de séchage.

   A chaque chute, chaque morceau de matière 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 est transporté un peu vers l'avant par le fort oourant d'air de séchage. Ce transport est sélectif en ce sens qu'à chaque ohute les moroeaux relativement légère eont transportée à une plus grande distance que les morceaux relativement lourde et que, par conséquent, ile sont   transportes   plus rapidement vers l'extrémité de sortie du tambour. Cet effet est avanta- geux pour la qualité du produit lorsqu'on sèche une matière qui oomporte des morceaux de grandeur inégale, en ce sens que les petite morceaux ont besoin d'un Temps de séjour plus court que les gros morceaux pour être complètement   sèches   jusque la teneur désirée en humidité. 



   L'idéal est qu'à la sortie du tambour de séchage tous les morceaux soient tout juste complètement   sèches   et que l'air de séchage soit ramené à une température finale acceptable en ce qui concerne le bilan thermique et la qualité des produite par exemple à 1000 C. 



   Si les morceaux complètement séchés n'ont pas été trans- portés assez loin vers l'avant à travers le tambour de séchage, ils sont mis en contact avec de l'air de séchage beaucoup plus chaud, ce qui est extrêmement nuisible à la qualité du produit. 



   La matière non séchée, qui est encore humide à la surface, peut supporter le contact de l'air de séchage très chaud étant donné que l'évaporation à la surface maintient la matière à basse température, mais à mesure que la matière sèche davantage, l'évaporation diminue de sorte que la température de la ma- tière peut s'élever à un niveau proche de la température de l'air de séchage. Si la matière complément séchée est mise en contact avec l'air de séchage chaud, il peut se produire un roussissement et éventuellement une carbonisation et une combustion. 



   Pour les matières formées de morceaux ayant approximative- ment les mêmes caractéristiques, par exemple l'herbe, le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tambour do séchage à eene unique assure habituellement, sans mesures spéciales, une sélectivité suffisante et   raisonnabl.,   en ce qui concerne les morceaux de différentes grosseurs. 



  Mais, d'autres matières sont formées de morceaux essentiel- lement différente de sorte qu'une meilleure sélectivité est nécessaire pour   obtenir bon   produit avec une bonre utili-   eation   du tambour de séchage. Ainsi, la luzerne comprend une certaine part de feuilles et une autre part de tiges qui différent essentiellement en ce qui concerne le temps de séjour   nécessaire   dans le tambour de séchage. 



   Il est connu de disposer obliquement des pales en forme d'ailettes de façon telle que pendant la rotation du tambour elles exercent un certain effet de mouvement rétrograde. On en tire parti en ce sens que la matière qui est assez lourde pour ne pas être transportée assez loin vers l'avant pendant sa chute à travers le courant d'air de séchage, est entraînée en arrière, spécialement jusqu'à un point initial d'une zone du tambour, de sorte qu'elle reste dans la zone en question jusqu'à ce qu'elle soit séchée dans une mesure telle que la longueur de transport soit suffisante. En réglant la longueur de cette zone (qui doit être égale à la longueur du mouvement rétrograde) les morceaux d'une certaine grosseur peuvent être retenus dans la zone jusqu'à ce qu'un certain degré de siccité soit obtenu.

   Toutefois, cela ne peut se faire de façon satisfaisante qu'avec une matière qui comporte des morceaux de dimensions peu nombreuses et bien définies. 



   L'invention a pour objet un appareil de séchage du type mentionné, au moyen duquel on peut obtenir une sélectivité suffisante et avantageuse dans le transport vers l'avant d'une matière non homogène dont le type et les dimensions des morceaux varient largement. La caractéristique de l'appareil de séchage selon l'invention est que le tambour comporte en outre, sur une partie au moins de sa longueur, un organe 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 intérieur muni d'éléments qui peuvent interrompre la chute des morceaux dans le tamour de manière à provoquer une chute en "cascade". Un tel organe intérieur assure un temps de séjour accru des morceaux de matière dans le tambour et permet ainsi de mieux tirer parti du volume du tambour. Un tel organe intérieur est caractérisé par un diagramme de chutes déterminé. 



  Chaque morceau de matière est amené jusqu'au sommet du tambour par les pales de levage placées à sa circonférence et ensuite il subit une série de chutes à travers l'organe intérieur jusqu'à ce qu'il tombe au fond du tambour et soit à nouveau soulevé jusqu'à la partie supérieure du tambour. Le nombre de chutes auquel un morceau de matière est soumis à travers l'organe intérieur n'est pas le même pour chaque levage mais peut varier autour d'une moyenne statistique. Un morceau de matière subit un plus long transport vers l'avant lors qu'il subit un grand nombre de chutes à travers l'organe intérieur. 



  Il est apparu qu'avec la combinaison qui comprend, d'une part, des pales de levage placées obliquement sur une partie au moine de la longueur du tambour un meuvement rétrograde de la   matière   et, d'autre part, un organe intérieur, on obtient un séchage très uniforme pour une matière dont les morceaux pré- sentent due grosseurs individuellee très variéee et comprises dans une très large gamme. 



   On peut obtenir un séchage exceptionnellement uniforme d'une telle matière non   homogène   quand le transport de la matière vers l'arrière est subdivisé en   plusieurs   zones. 



   Selon l'invention, l'organe intérieur peut être tournant et comprendre des éléments en forme de console qui, au moins dans un une position angulaire, peuvent supporter des morceaux de matière tandis que dans une autre position angulaire ils peuvent les laisser   tomber a.     nouveau*   On obtient ainsi une division particulièrement efficace de l'ensemble de la chute et un tempo de séjour relativement long des morceaux pendant leur mouvement du haut en   bas   du tambour. Selon l'invention, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 les éléments en forme de console peuvent être constitués par des plaques croisées. On obtient ainsi une construction simple et avantageuse dans laquelle les morceaux de matière sont recueillis sûrement dans les angles entre les plaques et en sont sûrement libérés. 



   Selon l'invention, le tambour peut comprendre une ou, plusieurs plaques annulaires qui sont placées tout contre la face interne du tambour et se dirigent vers l'intérieur de celui-ci. On obtient ainsi une division avantageuse de la longueur du tambour en zones. Ces plaques annulaires sont connues en tant que moyens de division, mais non pas en combinaison avec les pales de transport rétrograde et un organe intérieur. 



   Selon l'invention, les pales peuvent déterminer un effet de mouvement rétrograde dans une zone voisine de l'extrémité de sortie du tambour tandis que les pales aménagées dans une zone proche de l'extrémité d'entrée du tambour peuvent être dépourvues des moyens propres à un tel effet rétrograde. On obtient ainsi un temps de séjour relativement long dans la zone de l'extrémité de sortie où la température de l'air de séchage est relativement basse tandis que l'on obtient un temps de séjour relativement court dans la zone de l'extré- mité d'entrée où la température de l'air de séchage est re- lativement élevée.

   Selon l'invention, les pales situées le plus près de l'extrémité d'entrée du tambour peuvent   détermi-   ner un effet de mouvement vers   l'avant.   Ainsi, la   mâture   est protégée oontre l'air de séchage particulièrement chaud. 



   Selon l'invention, les éléments de l'organe intérieur peuvent 8'étendre dans la direction longitudinale du tambour et être   effilée   à leur extrémité la plue proohe de l'extré- mité   d'entrée.   On obtient ainsi une construction simple et pratique. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Selon l'invention, le tambour peut comprendre une portion d'entrée dont le diamètre est inférieur à celui   d'une   portion centrale. Le tambour peut présenter selon l'invention une portion de sortie dont le diamètre est inférieur à celui d'une portion centrale. 



   Selon l'invention, les pales peuvent avoir dea profils différents ou des directions différentes par rapport à la direction radiale de manière à soulever des morceaux de matière   jusqu'à   des zones différentes de la partie supérieure du tambour. Ainsi de façon connue, les morceaux sent bien distribués dans le tambour. 



   Selon l'invention, les plaques annulaires peuvent être disposées à des distances différentes de manière à subdiviser la longueur du tambour en zones de longueurs différentes. 



  Dans la partie la plus proche de l'extrémité de sortie, les zones peuvent avantageusement être plus longues que . dans la partie la plus proche de l'extrémité d'entrée. 



   On décrira l'invention ci-après en se référant aux dessins annexés qui montrent schématiquement un appareil de séchage selon l'invention et sur lesquels: la figure 1 est une coupe longitudinale d'un tambour de séchage la figure 2 est une coupe suivant la ligne II-II de la figure 1 et la figure 3 montre un développement d'une partie de l'intérieur du tambour aveo les palos de levage. 



   L'appareil de   séchage   comprend un canal d'alimentation 1 servant à amener la matière et un   @anal   d'admission 2 destine à de l'air chaud qui vient   d'un   four non représenté. Le canal 1 débouche dans une portion tubalaire d'entrée 3 du tambour qui présente un bandage de roulement 4 roulant sur des   rouleaux @.   La portion 3 est reliée, par une portion conique 6, à une portion principale 7 de tambour elle-même,  9 reliée   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 par une portion conique 8 à une portion de sortie  9   de tambour; cette dernière est raccordée par une portion conique 10 à un tuyau d'évacuation 11. La portion 9   comporte   un bandage de roulement 12 roulant sur des rouleaux 13. 



   Dans une zone délimitée sur les dessine par a et b des pales de levage 14 sont disposées à l'intérieur de la portion   considérée   du tambour et s'étendent selon une ligne héli- coidale dans un sens tel qu'elles provoquent un transport de la matière en direction de l'extrémité de sortie. 



   Dans une zone suivante, délimitée sur les dessins par b et c sont fixées, à l'intérieur, des pales 15 qui s'étendent parallèlement à l'axe. Les pales 15 ont des profils différents en ce sens que certaines 15a sont planes et dirigées radiale- ment, que d'autres 15b sont pliées à 90  et que d'autres encore 15c, sont pliées à 135 . 



   Dans le tambour est placé un organe intérieur comprenant neuf croisillons 16 disposés longitudinalement et fixés au tambour par des supports en fer   17   et 18. 



   Le tambour comprend des zones supplémentaires dont les limitee sont indiquées par c-d, d-e et e-f. Dans ces zones sont fixées sur la faoe interne du tambour, des pales de levage 19 qui se développent selon une ligne hélicoïdale de sens tel que pendant la rotation du tambour, elles provoquent un mouvement rétrograde de la matière vers l'extrémité d'en- trée du tambour. Ces pales 19 présentent, comme les pales 15,   différente   profile tels que 15a, 15b et 15c. 



   Chacune des zones est délimitée   axialement   par des plaques annulaires 20, 21, 22 et 23 qui s'adaptent étroitement à la face interne du tambour et dont la hauteur à partir de cette 
 EMI7.1 
 face interne du tambour correspondu celle des palois de lavage 15 et 19. 



   Quand la matière première et le courant chaud   d'air   de 
 EMI7.2 
 méchage ani,,,.Jt1: dam la partie 3 du tambour tournante la Ut1'N eat ao't,ede par les pales 14 et 1raD8port.. 



  1:hJ:{jL!:f¯d. L. :;.... 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 vers l'avant par celles-ci et, pendant la chute, elle   eet   transportée par le courant d'air de séchage. 



   Dans la zone suivante, b-c, les pales de levage 15 élèvent la matière depuis le fond du tambour   jusqu'h   la partie supérieure   d'ou   elle tombe contre les   éléments   16 de l'organe intérieur, puis au fend du tambour ou, éventuellement,   direc-   tement au fond. Pendant chaque mouvement de chute, chaque morceau de matière est transporté vers l'avant dotale tambour par le courant d'air de séchage. De petits morceaux légers ou des morceaux partiellement   sèches   peuvent être transportés plus loin que les morceaux plus lourds, plus gros et non séchés et ainsi, leur temps de séjour dans le tambour est plus court.

   C'est là un facteur favorable, étant donné que les morceaux plus légers sèchent plus vite que les plus lourds, de sorte que   l'en   la possibilité d'obtenir un produit uni- forme, même quand les dimensions des morceaux ne sont pas uniformes. 



   Les morceaux sont transportés plus en avant dans la zone c-d. Les païen de levage 19 présentent une forme hélicoidale, de sorte que, non seulement elles   élevant   la manière jusqu'à la partie supérieure du tambour, mais elles la ramènent vers la plaque annulaire 20. En partant --, cette position, les morceaux de matière sont transporte.-, vers l'avant par chaque chute 3 travers le courant d'air d;. léchage. Pendant la chute, les morceaux les plus légers sont transportés vers l'avant dans une mesure telle qu' ils dépassent la plaque angulaire suivante 21 et arrivent ainsi dans la zone suivante d-e. 



  Pendant leur parcours normal de chute, les morceaux les plus lourds ne sont pas transportés assez loin vers l'avant le long du tambour pour dépasser la plaque annulaire 21 avant d'atteindre à nouveau le fond du tambour, ils sont entrainés en arrière par les pales 19 vers le disque annulaire 20 et élevés jusqu'à la partie supérieure du tambour, et ainsi de 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 suite. Les morceaux les plus lourde ne sont entraînée assez loin vers l'avant et n'arrivent normalement à la zone suivante d-e qu'après avoir passé un certain temps dans la zone c-d et être devenus plus légers par séchage. Ce môme effet est ob- tenu dans chacune des zones c-d, d-e et e-f. Ainsi, on obtient une sélectivité accrue dans le transport vers l'avant des morceaux légers et lourds.

   Cela est avantageux étant donné que le temps de séchage nécessaire pour un morceau de matière augmente plus rapidement, par rapport à la grosseur des morceaux, que le temps de séjour dans un tambour de séchage simple à avancement progressif unidirectionnel. 



   En adaptant la longueur des zones c-d, d-e et e-f et la vitesse du courant d'air de séchage en fonction de la matière à traiter on peut obtenir une   sélectivité   avantageuse pour les différentes matières. 



   Après avoir passé par la zone e-f, la matière, qui est maintenant complètement séchée, arrive aans la portion de scrtie 9 du tambour et est entraînée vers l'extérieur par le fort courant d'air de séchage et passe par le tuyau d'évacua- tion 11 qui est relié à un cyclone, non représenté, servant a séparer la matière sèche de l'air de   sdhage.   



   Le mode d'éxécution représenté et décrit doit être   seul(-ment   considéré comme un Exemple, car différentes variantes sont possibles dans le cndre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Drum apparatus for drying a material in heterogeneous pieces. (Invention: LORENTZEN Jdrgen and CHRISTENSENS Alfred) ---------
The invention relates to an apparatus for drying a material in pieces which have different drying characteristics, the apparatus being of the type which comprises a rotating drum having a completely or substantially horizontal axis, the material and the drying air. being introduced by one of the ends and advancing through the drum to exit at the other end, the drum internally having shovel members directed inwardly, in particular fins which are placed obliquely, at least on part of the length of the drum,

   so that during the rotation of the drum they can cause the material to move backwards.



   For drying green fodder such as grass, alfalfa and clover, a horizontal drum dryer is usually employed in which air mixed with gases. of hot combustion, having a temperature of 1000 C for example, is introduced at one end of the drum, fresh raw material being fed there also. The drum rotates for example at a speed of 10 revolutions / minute and is provided internally with longitudinal plates forming lifting blades, which constantly lift the material from the bottom of the drum to the upper zone, from where it falls through the current of air drying.

   With each fall, each piece of matter

 <Desc / Clms Page number 2>

 is carried a little forward by the strong flow of drying air. This transport is selective in that at each drop the relatively light pieces are transported a greater distance than the relatively heavy pieces and therefore they are transported more quickly to the outlet end of the drum. This effect is beneficial for the quality of the product when drying a material which has pieces of unequal size, in that small pieces need a shorter residence time than large pieces to be completely dry. up to the desired moisture content.



   The ideal is that at the exit of the drying drum all the pieces are just completely dry and that the drying air is brought back to an acceptable final temperature with regard to the thermal balance and the quality of the products for example at 1000 C.



   If the completely dried pieces have not been carried far enough forward through the drying drum, they come into contact with much hotter drying air, which is extremely damaging to the quality. of the product.



   Un-dried material, which is still wet on the surface, can withstand contact with very hot drying air since evaporation at the surface keeps the material at a low temperature, but as the material dries more, evaporation decreases so that the temperature of the material can rise to a level close to the temperature of the drying air. If the dried supplement material is contacted with hot drying air, scorching and possibly charring and combustion may occur.



   For materials formed from lumps having approximately the same characteristics, for example grass,

 <Desc / Clms Page number 3>

 One-time drying drum usually ensures, without special measures, sufficient and reasonable selectivity for pieces of different sizes.



  However, other materials are formed in essentially different pieces so that better selectivity is necessary to obtain a good product with good use of the drying drum. Thus, alfalfa comprises a certain part of leaves and another part of stems which differ essentially with regard to the residence time required in the drying drum.



   It is known to arrange the blades in the form of fins obliquely in such a way that during the rotation of the drum they exert a certain retrograde effect. This is taken advantage of in that the material which is heavy enough not to be carried far enough forward as it falls through the drying air stream, is drawn back, especially to an initial point. of an area of the drum, so that it remains in the area in question until it is dried to such an extent that the transport length is sufficient. By adjusting the length of this zone (which should be equal to the length of the retrograde motion) pieces of a certain size can be retained in the zone until a certain degree of dryness is obtained.

   However, this can only be done satisfactorily with a material which comprises pieces of small and well-defined dimensions.



   The object of the invention is a drying apparatus of the type mentioned, by means of which a sufficient and advantageous selectivity can be obtained in the forward transport of a non-homogeneous material, the type and size of the pieces of which vary widely. The characteristic of the drying apparatus according to the invention is that the drum further comprises, over at least part of its length, a member

 <Desc / Clms Page number 4>

 interior equipped with elements that can interrupt the fall of the pieces in the tamour so as to cause a "cascade" fall. Such an internal member ensures an increased residence time of the pieces of material in the drum and thus makes it possible to take better advantage of the volume of the drum. Such an internal member is characterized by a determined drop diagram.



  Each piece of material is brought to the top of the drum by the lifting blades placed around its circumference and then it undergoes a series of drops through the inner member until it falls to the bottom of the drum and is at again raised to the top of the drum. The number of drops to which a piece of material is subjected through the inner organ is not the same for each lift but can vary around a statistical average. A piece of material undergoes a longer forward transport when it undergoes a large number of falls through the interior organ.



  It has appeared that with the combination which comprises, on the one hand, lifting blades placed obliquely on a portion of the length of the drum, a retrograde movement of the material and, on the other hand, an internal organ, we obtains a very uniform drying for a material of which the pieces present very varied individual sizes and included in a very wide range.



   Exceptionally uniform drying of such inhomogeneous material can be obtained when the backward transport of the material is subdivided into several zones.



   According to the invention, the internal member can be rotating and include elements in the form of a console which, at least in one angular position, can support pieces of material while in another angular position they can drop them. new * This results in a particularly efficient division of the entire leech and a relatively long stay tempo of the pieces during their movement from top to bottom of the drum. According to the invention,

 <Desc / Clms Page number 5>

 the console-shaped elements may be formed by crossed plates. There is thus obtained a simple and advantageous construction in which the pieces of material are safely collected in the angles between the plates and are reliably released therefrom.



   According to the invention, the drum may comprise one or more annular plates which are placed right against the internal face of the drum and move towards the inside thereof. This results in an advantageous division of the length of the drum into zones. These annular plates are known as dividing means, but not in combination with the retrograde transport vanes and an interior member.



   According to the invention, the blades can determine an effect of retrograde movement in a zone close to the outlet end of the drum while the blades arranged in a zone close to the inlet end of the drum can be devoid of own means. to such a retrograde effect. A relatively long residence time is thus obtained in the area of the outlet end where the temperature of the drying air is relatively low while a relatively short residence time is obtained in the area of the end. inlet moth where the temperature of the drying air is relatively high.

   According to the invention, the blades located closest to the inlet end of the drum can determine an effect of forward movement. Thus, the mast is protected against the particularly hot drying air.



   According to the invention, the elements of the inner member may extend in the longitudinal direction of the drum and be tapered at their end closest to the inlet end. A simple and practical construction is thus obtained.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   According to the invention, the drum may comprise an inlet portion the diameter of which is smaller than that of a central portion. According to the invention, the drum may have an outlet portion whose diameter is smaller than that of a central portion.



   According to the invention, the blades can have different profiles or different directions with respect to the radial direction so as to lift pieces of material to different areas of the upper part of the drum. Thus in a known manner, the pieces feel well distributed in the drum.



   According to the invention, the annular plates can be arranged at different distances so as to subdivide the length of the drum into zones of different lengths.



  In the part closest to the exit end, the zones can advantageously be longer than. in the part closest to the inlet end.



   The invention will be described below with reference to the accompanying drawings which schematically show a drying apparatus according to the invention and in which: FIG. 1 is a longitudinal section of a drying drum; FIG. 2 is a section along FIG. line II-II of figure 1 and figure 3 shows a development of a part of the interior of the drum with the lifting palos.



   The drying apparatus comprises a supply channel 1 serving to supply the material and an inlet channel 2 for hot air which comes from an oven, not shown. The channel 1 opens into a tubal inlet portion 3 of the drum which has a tread 4 rolling on rollers @. The portion 3 is connected, by a conical portion 6, to a main portion 7 of the drum itself, 9 connected

 <Desc / Clms Page number 7>

 by a conical portion 8 to an outlet portion 9 of the drum; the latter is connected by a conical portion 10 to a discharge pipe 11. The portion 9 comprises a tread 12 rolling on rollers 13.



   In an area delimited on the drawings by a and b, lifting blades 14 are arranged inside the relevant portion of the drum and extend along a helical line in a direction such that they cause transport of the drum. material towards the exit end.



   In a following zone, delimited in the drawings by b and c are fixed, inside, blades 15 which extend parallel to the axis. The blades 15 have different profiles in that some 15a are flat and radially directed, some 15b are bent 90 and still others 15c are bent 135.



   In the drum is placed an internal member comprising nine crosses 16 arranged longitudinally and fixed to the drum by iron supports 17 and 18.



   The drum has additional zones whose boundaries are indicated by c-d, d-e and e-f. In these areas are fixed on the internal faoe of the drum, lifting blades 19 which develop in a helical line of direction such that during the rotation of the drum they cause a retrograde movement of the material towards the end of the drum. the drum. These blades 19 have, like the blades 15, different profile such as 15a, 15b and 15c.



   Each of the zones is delimited axially by annular plates 20, 21, 22 and 23 which adapt closely to the internal face of the drum and whose height from this
 EMI7.1
 internal face of the drum corresponds to that of the washing palois 15 and 19.



   When the raw material and the hot air stream of
 EMI7.2
 wicking ani ,,,. Jt1: in part 3 of the revolving drum Ut1'N eat ao't, ede by blades 14 and 1raD8port ..



  1: hJ: {jL!: F¯d. L .:; ....

 <Desc / Clms Page number 8>

 forward by these and, during the fall, it is carried by the drying air stream.



   In the next zone, bc, the lifting blades 15 lift the material from the bottom of the drum to the upper part from where it falls against the elements 16 of the internal member, then to split the drum or, optionally, directly at the bottom. During each falling movement, each piece of material is transported to the front end of the drum by the current of drying air. Small, light pieces or partially dry pieces can be transported farther than the heavier, larger, undried pieces and thus their residence time in the drum is shorter.

   This is a favorable factor, since the lighter pieces dry faster than the heavier ones, so that the possibility of obtaining a uniform product, even when the dimensions of the pieces are not uniform. .



   The pieces are transported further forward in area c-d. The lifting pagans 19 have a helical shape, so that not only do they raise the way up to the top of the drum, but they bring it back to the ring plate 20. Starting off -, this position, the pieces of material are transported .-, forward by each drop 3 through the air stream d ;. licking. During the fall, the lighter pieces are transported forward to such an extent that they pass the next angular plate 21 and thus arrive in the next area d-e.



  During their normal fall course, the heaviest pieces are not carried far enough forward along the drum to pass the annular plate 21 before reaching the bottom of the drum again, they are dragged backwards by the drums. blades 19 towards the annular disc 20 and raised to the upper part of the drum, and so

 <Desc / Clms Page number 9>

 after. Heavier pieces are not dragged far enough forward and normally only reach the next d-e area after spending some time in the c-d area and becoming lighter by drying. This same effect is obtained in each of the zones c-d, d-e and e-f. Thus, an increased selectivity is obtained in the forward transport of light and heavy pieces.

   This is advantageous since the drying time required for a piece of material increases faster, relative to the size of the pieces, than the residence time in a single, unidirectional progressive drying drum.



   By adapting the length of zones c-d, d-e and e-f and the speed of the drying air stream as a function of the material to be treated, an advantageous selectivity can be obtained for the different materials.



   After passing through the ef zone, the material, which is now completely dried, arrives in the scrtie portion 9 of the drum and is drawn out by the strong current of drying air and passes through the exhaust pipe. - tion 11 which is connected to a cyclone, not shown, serving to separate the dry matter from the drying air.



   The embodiment shown and described should stand alone (-ment considered as an example, because different variants are possible within the cndre of the invention.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - Appareil destiné au séchage d'une matière en morceaux qui présente des caractéristiques de séchage différentes, ledit appareil étant du typo qui comprend un tambour tournant dont l'axe est complètement ou sensiblement norizontal, dans lequel la matière et l'air de séchage sont introduite à l'une des extrémités et progressent à travers le tambcur paur sortir à l'autre extrémité et dans lequel le tambour porte sur sa face interne des éléments formant pelles dirigés vers l'intérieur, notamment des ailettes qui sont placés obliquement, au moins sur une partie de la longueur du ta mbour, de telle sorte que pendant la rotation du dit tambour ils peuvent provoquer un mouvement rétrograde de la matière, appareil caractérisé en ce que le tambour comporte en outre, CLAIMS 1 - Apparatus for drying a material in pieces which has different drying characteristics, said device being of the type which comprises a rotating drum whose axis is completely or substantially norizontal, in which the material and the drying air are introduced at one of the ends and progress through the tambcur paur to exit at the other end and in which the drum carries on its internal face elements forming scoops directed inwards, in particular fins which are placed obliquely, at the less over part of the length of the ta mbour, so that during the rotation of said drum they can cause a retrograde movement of the material, apparatus characterized in that the drum further comprises, sur une partie au moins de sa longueur un organe intérieur inter- médiaire muni d'éléments destinés h couper la chute des mor- ceaux dans le tambour en une succession de mouvements de chute. over at least part of its length, an intermediate internal member provided with elements intended to cut off the fall of the pieces into the drum in a succession of falling movements. 2 - Appareil selon la revendication 1 caractérisé en ce que l'organe intérieur est rotatif et comprend des éléments en forme de console qui, au moins dans une position angulaire, peuvent supporter des morceaux de matière tandis que dans une autre position angulaire ils les libèrent pour les laisser tomber h nouveau. 2 - Apparatus according to claim 1 characterized in that the internal member is rotary and comprises elements in the form of a console which, at least in an angular position, can support pieces of material while in another angular position they release them to drop them again. 3 - Appareil selon la revendication 2 caractérisé en ce que les éléments en forme de console sont constitués par des plaques croisées. 3 - Apparatus according to claim 2 characterized in that the console-shaped elements are constituted by crossed plates. 4 - Appareil selon l'une ou plusieurs des revendications 1 à 3 caractérisé en ce que le tambour comprend une ou plus- ieurs plaques annulaires qui attiennent étroitement à la face interne du tambour et s'étendent vers l'intérieur de celui-ci. 4 - Apparatus according to one or more of claims 1 to 3 characterized in that the drum comprises one or more annular plates which closely attach to the internal face of the drum and extend inwardly thereof. 5 - Appareil selon l'une ou plusieurs des revendication 1 à 4 caractérisé en ce que dans une zone voisine de l'extrémité <Desc/Clms Page number 11> de sortie du tambour les éléments formant pelles, ou pales, sont aménagée de manière h provoquer un mouvement rétrograde tandis que les pales situées dans une zone proche de l'extré- mité d'entrée du tambour sont dépourvues d'effet rétrograde. 5 - Apparatus according to one or more of claims 1 to 4 characterized in that in an area adjacent to the end <Desc / Clms Page number 11> At the outlet of the drum the shovel members, or blades, are arranged to cause retrograde movement while the blades located in an area near the inlet end of the drum are devoid of retrograde effect. 6 - Appareil se?en la revendication 5 caractérisé en ce que les pales los plus proches de l'extrémité d'entrée du tambour sont 'ménagées de manlère à provoquer an mouvement vers l'avant. 6 - Apparatus? In claim 5 characterized in that the los blades closer to the input end of the drum are 'arranged to cause movement forward. 7 - Appareil selon l'une ou plusieurs des revendications 1 à 6 caractérisé en ce que les éléments de l'organe intérieur s'étendent dans la direction longitudinale du tambour et que leurs extrémités les plus proches de l'entrée sont effilées. 7 - Apparatus according to one or more of claims 1 to 6 characterized in that the elements of the inner member extend in the longitudinal direction of the drum and that their ends closest to the inlet are tapered. 8 - Apparil selon l'une ou plusieurs des revendicationsl à 7 caractérisé en ce que le tambour présente une portion d'entrée dont le diamètre est inférieur à celui d'une portion centrale. 8 - Apparil according to one or more of claimsl to 7 characterized in that the drum has an inlet portion whose diameter is less than that of a central portion. 9 - Appareil selon l'une ou plusieurs des revendications 1 à 8 caractérisé en ce que le tambour comprend une portion de sortie dont le diamètre est inférieur à celui d'une portion centrale. 9 - Apparatus according to one or more of claims 1 to 8 characterized in that the drum comprises an outlet portion whose diameter is less than that of a central portion. 10 - Appareil selon l'une ou plusieurs des revendications 1 h 9 caractérisé en ce que les pales présentent des profils différents ou des directions différentes par rapport à la direction radiale de manière à élever les merceaux de matière jusqu'à des zones différentes de la partie supérieure du tambour. 10 - Apparatus according to one or more of claims 1 h 9 characterized in that the blades have different profiles or different directions relative to the radial direction so as to raise the merceaux of material to different areas of the upper part of the drum. Il - Appareil selon la revendication 4 et l'une quelconque des revendications 5 à 10, caractérisé en ce que les plaques annulaires sont disposées a. des distances mutuelles différentes de manière à subdiviser la longueur du tambour en zones de longueurs différentes. II - Apparatus according to claim 4 and any one of claims 5 to 10, characterized in that the annular plates are arranged a. different mutual distances so as to subdivide the length of the drum into zones of different lengths.
BE733133D 1969-05-16 1969-05-16 BE733133A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE733133 1969-05-16

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE733133A true BE733133A (en) 1969-11-03

Family

ID=3854763

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE733133D BE733133A (en) 1969-05-16 1969-05-16

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE733133A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2013139720A1 (en) Apparatus for the continuous drying of particles
FR2462093A1 (en) COMBINE HARVESTER
FR2474272A1 (en) FEEDING SYSTEM FOR THE TREATMENT ASSEMBLY OF A COMBINE HARVESTER
EP2871929B1 (en) Distributing machine
EP2871930B1 (en) Distributing machine
WO2010100377A1 (en) Machine for granulating a compact material, in particular a compact wood-based material
BE733133A (en)
EP0681677B1 (en) Centrifugal drier for loose materials
EP0494812B1 (en) Container for mixing and distributing products for raising animals
FR2955029A1 (en) PROCESS FOR PROCESSING PRODUCTS IN THE FORM OF DIVIDED SOLIDS FOR THEIR THERMAL DEBACTERIZATION, AND INSTALLATION FOR CARRYING OUT SAID METHOD
BE1004047A5 (en) Combine equipped with a distributor device.
FR2509966A1 (en) PROCESS AND APPARATUS FOR MANUFACTURING CIGARETTES
FR2563327A1 (en) Installation for drying products by heat exchange with a drying fluid
BE1030217B1 (en) APPARATUS FOR CONTINUOUS DRYING PARTICLES COMPRISING A REGULATING LOOP
FR2898286A1 (en) Object crushing and calibrating device for use in waste treating industry, has rotating screen actuator and tube mill actuator driving screen and mill in rotation along respective opposite rotational directions to crush object
FR2481617A1 (en) Heavy item sorting equipment - has flexible plates in rows on drum generating air current acting on continuous flow of material
FR2617018A1 (en) PROCESS FOR TREATING EXTENDED AGRICULTURAL PRODUCTS, SUCH AS VEGETABLES, AND DEVICE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP0226683A1 (en) Dryer for moist composites
WO2001001055A1 (en) Dryer with centrifugal effect for loose products and drying method
FR2523873A1 (en) SEPARATOR INERTIA
FR2465975A1 (en) CONTINUOUS DRYER FOR WET CEREALS
FR2676891A1 (en) Machine for cutting the tips of French beans
BE475578A (en)
FR2601559A1 (en) PROCESS FOR TRANSPORTING FOOD PASTES AND SIMILAR PRODUCTS, ESPECIALLY WITHIN A DRIER, AND APPARATUS FOR CARRYING OUT SAID METHOD
BE505304A (en)