BE702414A - - Google Patents

Info

Publication number
BE702414A
BE702414A BE702414DA BE702414A BE 702414 A BE702414 A BE 702414A BE 702414D A BE702414D A BE 702414DA BE 702414 A BE702414 A BE 702414A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sleeve
collar
filling device
fuels
valve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE702414A publication Critical patent/BE702414A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23QIGNITION; EXTINGUISHING-DEVICES
    • F23Q2/00Lighters containing fuel, e.g. for cigarettes
    • F23Q2/34Component parts or accessories
    • F23Q2/52Filling devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Filling Or Discharging Of Gas Storage Vessels (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Dispositif de remplissage pour des combustibles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liquéfié", 
La présente invention se rapporte à un dispositif de remplissage pour des combustibles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liquéfié. 



   Un but principal de l'invention consiste à prévoir un dispositif de remplissage pour des combustibles présentant une soupape de retenue, dont le mécanisme, la construction et le fonctionnement mécanique sont simples. 



   Un autre but de l'invention est de prévoir un dis- positif de remplissage pour des combustibles, dans lequel une soupape de retenue se compose d'une bille de soupape et d'un élément annulaire élastique en tant que siège de soupape. 



   Un autre but de l'invention consiste à prévoir une 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 soupape de retenue d'un dispositif de remplissage pour des combustibles dotée d'un siège de soupape élastique qui est constamment maintenu en contact étroit avec une bille de soupape indépendamment de la variation de la température ou de la pression régnant dans un réservoir à combustible. 



   En vue d'atteindre les buts mentionnés ci-avant, un dispositif de remplissage pour des combustibles conforme à l'invention   compi     @   un manchon doté d'un collier intérieur vissé dans la garniture de remplissage d'un réservoir à com- bustible. Une enveloppe de soupape tubulaire est vissée dans le manchon à partir de l'extrémité intérieure de ce dernier. 



  Un élément annulaire élastique est disposé entre le collier intérieur dudit manchon et une face finale de l'enveloppe de soupape tubulaire et est comprimé, après vissage de l'en- veloppe tubulaire dans le manchon, entre le collier et l'en- veloppe, de façon qu'une partie intérieure libre.de cet élé- ment se dilate radialement et intérieurement et constitue ainsi un siège de soupape relativement rigide. Une bille de soupape est pressée contre l'élément annulaire élastique ser- vant de siège de soupape au moyen d'un ressort qui s'appuie contre le fond de l'enveloppe de soupape tubulaire. 



   Les buts et avantages de la présente invention se dégagent de la description ci-après de deux formes de réali- sation de l'invention, représentées aux dessins annexés, dans lesquels: les figures 1 à 3 sont des vues en coupe longitudi- nale d'une forme de réalisation de l'invention dans des posi- tions opératoires différentes; les figures 4 et 5 sont des vues en coupe, partiel-   les et agrandies de la forme de réalisation des figures 1 à 3   montrant la façon dont le siège de soupape est monté; la figure 6 est un diagramme représentant les carac- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 téristiques de remplissage du combustible de la forme de réalisation;

   et les figures 7 et 8 sont des   v@es     en   coupe longitu- dinale d'une autre forme de réalisation dans des positions      opératoires différentes. 



   En se référant aux figures l à 3, le manchon 2 est vissé dans une garniture évidée ou garniture de remplissage 1b de l'enveloppe 1 du réservoir. Une bague de bourrage 3, posée sur l'épaulement la du collier évidé 1b assure un scellement étanche au gaz entre le manchon 2 et la garniture 1b. Un élé- ment annulaire élastique 4, constitué d'un caoutchouc résistant au gaz et présentant une section circulaire non comprimée (comme représenté à la figure 4), est maintenu contre le fond du collier 2b au moyen d'une enveloppe de soupape tubulaire 7 qui est vissée à partir de l'extrémité inférieure dans une      partie 9 intérieurment filetée du manchon 2.

   Une partie de paroi annulaire   2d du   manchon 2. située sous le collier inté- rieur 2b, est façonnée sous une forme unie et lisse comme la surface d'appui de l'élément   annulaire !   et présente le même diamètre intérieur que le diamètre extérieur de l'élément annu- laire 4.

   Cet élément annulaire élastique 4 a à l'origine une section circulaire, comme   représenté à     la   figure 4. mais après avoir été comprimé entre le collier intérieur 2b du manchon 2 et la face finale de l'enveloppe de soupape 7 au cours du vissage de cette enveloppe de   soupape ?   dans le manchon 2, une partie   intérieure   libre de l'élément annulaire 4 se dilate radialement et intérieurement et constitue sinsi un siège de soupape 10 relativement   rigide   pour   une     bill.   de soupape 5 qui est logée dans l'enveloppe de soupape 7   (voir   figure 5).

   La bille de   soupape 5   est forcée contre le siège de soupape 10 et maintenue dans une position fermée au moyen d'un ressort 6, lequel s'appuie à son tour sur le fond de l'en- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 veloppe de soupape 7. Une ouverture 13 est pratiquée au fond de l'enveloppe de soupape 7. 



   Pour le remplissage   duréservoir à   l'aide d un com- bustible qui est soumis à une pression et est ainsi liquéfié, le goulot d'une ampoule de remplissage d'un type classique est pressé vers le bas contre la bille de soupape 5. 



  Lorsque cette opération est réalisée, la bille de soupape 5 est déplacée à l'encontre de l'action du ressort 6 relativement à l'élément annulaire élastique 4 formant le siège de soupape, comme représenté à la figure 2. 



   La tension du ressort 6 est déterminée de façon qu'une soupape (non représentée), qui   saille à   partir de l'ouverture de décharge 16 de l'ampoule de remplissage 11, ne soit pas amenée dans une position ouverte sous l'action du ressort comprimé 6 jusqu'à ce que la bague de bourrage 
12 prévue sur le goulot 11 de l'ampoule entre en contact avec la face supérieure du collier 2b. Par conséquent, dans la position représentée à la figure 2, la soupape se trou- vant dans l'ampoule de remplissage ne s'ouvre pas et, d'autre part, l'espace présent dans l'enveloppe 1 du réservoir communique avec l'atmosphère par la fente comprise entre la bille de soupape 5 et le siège de soupape 10, de façon que le gaz combustible restant, se trouvant sous une pression excédentaire dans le réservoir, soit déchargé.

   Au cours de ce procédé de déchargement, la pression régnant dans le   ré-   servoir peut être rapidement réduite et ceci résulte en un rendement de remplissage élevé au cours du procédé de remplissage subséquent. 



   Lorsque la bague de bourrage 12 entre en contact avec la face supérieure du collier 2b au cours du mouvement descendant de l'ampoule, comme représenté à la figure 3, l'espace prévu dans le réservoir est fermé d'une manière 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 étanche par rapport à l'atmosphère et la soupape se trouvant dans l'ampoule est ensuite amenée dans   unee   position ouverte,      de façon que le fluide sous pression   jaillisse   de l'ampoule      par un passage 14 et une ouverture 16 pratiquée sur le bord      inférieur du goulot 11 et parvienne dès lors dans l'enveloppe 1 du réservoir.

   Le jaillissement du combustible cesse auto-   matiquement   lorsque l'équilibre entre la pression régnant dans      l'ampoule et celle du réservoir est atteint. Lorsque le goulot 11 de l'ampoule est retiré après ce procédé de remplis- sage, la bille de soupape 6 est forcée contre le siège de sou- pape 10 sous la pression du combustible régnant dans l'en- veloppe 1 du réservoir et rend ainsi étanche ce dernier. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux figures 7 et 8, un élément intermédiaire ou une aiguille creuse 17 est guidée d'une manière déplaçable dans le manchon 2. 



  L'aiguille creuse 17 présente un collier 21 et des évidements 16 sur le bord inférieur. Une bague de bourrage 12 est fixée sur la face inférieure du collier 21. Une bague de bouchage 22 est ajustée dans le manchon 2 et empêche l'aiguille creuse   17   de tomber de ce manchon. Le diamètre du collier 21 est légèrement plus petit que celui du manchon 2, de sorte que la fente ainsi produite entre le collier 21 et le manchon 2 permet au gaz combustible restant dans le réservoir de   @   passer lorsque l'ajutage creux 17 occupe la position repré- sentée à la figure 7. Un chapeau fileté 23 en forme de broche est vissé dans le manchon 2. 



   Le procédé de remplissage du combustible est réalisé par la pression vers le bas du goulot 20 d'une ampoule de remplissage contre l'aiguille creuse   17   de la même façon que celle décrite ci-avant en liaison avec les   figures   2 et 3. 



   Les caractéristiques de remplissage du dispositif sont données à la figure 6. Il est évident que 5,5 grammes de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 combustible peuvent être introduits dans le réservoir, dont la capacité est de 11 centimètres cubes. Le procédé de remplissage dure environ 15 secondes. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Dispositif de remplissage pour des   combusti-   bles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liquéfié, caractérisé en ce qu'il comprend un manchon doté d'un col- lier intérieur passant à travers l'enveloppe d'un réservoir à combustible, une enveloppe de soupape tubulaire vissée dans ledit manchon à partir de l'extrémité intérieure de celui-ci, un élément annulaire élastique disposé entre le collier in- térieur dudit manchon et la.

   face finale de ladite enveloppe de soupape   tubulaJre,   ledit élément   annulaire(élastique   étant comprimé par le vissage de ladite enveloppe de soupape tubulaire dans ledit manchon, de sorte qu'une partie inté- rieure libre de cet élément annulaire élastique se dilate radialement et intérieurement en constituant ainsi un siège de soupape relativement rigide, une bille de soupape forcée extérieurement contre ledit élément annulaire élastique ser- vant de siège de soupape au moyen d'un ressort qui s'appuie contre le fond de ladite enveloppe de scupape tubulaire, et un ajutage creux pourvu d'un collier guidé d'une manière déplaçable dans ledit manchon, l'extrémité intérieure dudit ajutage creux étant susceptible de s'engager sur la bille de soupape.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas",
The present invention relates to a filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas.



   A main object of the invention is to provide a filling device for fuels having a check valve, the mechanism, construction and mechanical operation of which are simple.



   Another object of the invention is to provide a filling device for fuels, in which a check valve consists of a valve ball and an elastic annular member as a valve seat.



   Another object of the invention is to provide a

 <Desc / Clms Page number 2>

 check valve of a filler for fuels having a resilient valve seat which is constantly maintained in close contact with a valve ball regardless of the change in temperature or pressure in a fuel tank.



   In order to achieve the aforementioned objects, a filling device for fuels according to the invention comprises a sleeve provided with an internal collar screwed into the filling fitting of a fuel tank. A tubular valve shell is screwed into the sleeve from the inner end of the sleeve.



  An elastic annular element is disposed between the inner collar of said sleeve and a final face of the tubular valve casing and is compressed, after screwing the tubular casing into the sleeve, between the collar and the casing, so that a free interior part of this element expands radially and internally and thus constitutes a relatively rigid valve seat. A valve ball is pressed against the resilient annular member serving as the valve seat by means of a spring which bears against the bottom of the tubular valve shell.



   The objects and advantages of the present invention emerge from the following description of two embodiments of the invention, represented in the accompanying drawings, in which: FIGS. 1 to 3 are longitudinal sectional views of the invention. one embodiment of the invention in different operating positions; Figures 4 and 5 are sectional, partial and enlarged views of the embodiment of Figures 1 to 3 showing how the valve seat is mounted; Figure 6 is a diagram showing the characteristics

 <Desc / Clms Page number 3>

 fuel filling characteristics of the embodiment;

   and Figures 7 and 8 are longitudinal sectional views of another embodiment in different operating positions.



   Referring to Figures 1 to 3, the sleeve 2 is screwed into a recessed liner or filler liner 1b of the shell 1 of the reservoir. A stuffing ring 3, placed on the shoulder 1a of the hollow collar 1b, provides a gas-tight seal between the sleeve 2 and the gasket 1b. An elastic annular element 4, made of a gas-resistant rubber and having an uncompressed circular section (as shown in FIG. 4), is held against the bottom of the collar 2b by means of a tubular valve casing 7. which is screwed from the lower end into an internally threaded part 9 of the sleeve 2.

   An annular wall portion 2d of the sleeve 2, located under the inner collar 2b, is shaped in an even and smooth shape as the bearing surface of the annular member! and has the same internal diameter as the external diameter of the annular element 4.

   This resilient annular element 4 originally has a circular section, as shown in Figure 4, but after having been compressed between the inner collar 2b of the sleeve 2 and the end face of the valve casing 7 during the screwing of that valve shell? in the sleeve 2, a free inner part of the annular member 4 expands radially and internally and thus constitutes a relatively rigid valve seat 10 for a bill. valve 5 which is housed in the valve casing 7 (see figure 5).

   The valve ball 5 is forced against the valve seat 10 and held in a closed position by means of a spring 6, which in turn rests on the bottom of the housing.

 <Desc / Clms Page number 4>

 valve casing 7. An opening 13 is made at the bottom of the valve casing 7.



   For filling the tank with a fuel which is pressurized and thus liquefied, the neck of a filler funnel of a conventional type is pressed down against the valve ball 5.



  When this operation is performed, the valve ball 5 is moved against the action of the spring 6 relative to the resilient annular member 4 forming the valve seat, as shown in Figure 2.



   The tension of the spring 6 is determined so that a valve (not shown), which protrudes from the discharge opening 16 of the filler bulb 11, is not brought into an open position by the action of the valve. compressed spring 6 until the packing ring
12 provided on the neck 11 of the bulb comes into contact with the upper face of the collar 2b. Consequently, in the position shown in FIG. 2, the valve located in the filling funnel does not open and, on the other hand, the space present in the casing 1 of the reservoir communicates with the atmosphere through the slot between the valve ball 5 and the valve seat 10, so that the remaining fuel gas, under excess pressure in the tank, is discharged.

   During this unloading process the pressure in the tank can be quickly reduced and this results in a high filling efficiency during the subsequent filling process.



   When the stuffing ring 12 comes into contact with the upper face of the collar 2b during the downward movement of the bulb, as shown in Figure 3, the space provided in the reservoir is closed in a manner

 <Desc / Clms Page number 5>

 sealed with respect to the atmosphere and the valve in the ampoule is then brought into an open position, so that the pressurized fluid flows out of the ampoule through a passage 14 and an opening 16 made on the lower edge of the bulb. neck 11 and therefore reaches the envelope 1 of the reservoir.

   The fuel spouting ceases automatically when the equilibrium between the pressure in the bulb and that in the tank is reached. When the neck 11 of the bulb is removed after this filling process, the valve ball 6 is forced against the valve seat 10 under the pressure of the fuel in the shell 1 of the tank and makes thus waterproof the latter.



   In the embodiment shown in Figures 7 and 8, an intermediate member or a hollow needle 17 is guided in a movable manner in the sleeve 2.



  The hollow needle 17 has a collar 21 and recesses 16 on the lower edge. A stuffing ring 12 is fixed on the underside of the collar 21. A sealing ring 22 is fitted in the sleeve 2 and prevents the hollow needle 17 from falling from this sleeve. The diameter of the collar 21 is slightly smaller than that of the sleeve 2, so that the slit thus produced between the collar 21 and the sleeve 2 allows the combustible gas remaining in the tank to pass when the hollow nozzle 17 occupies the position. shown in figure 7. A threaded cap 23 in the form of a spindle is screwed into the sleeve 2.



   The fuel filling process is carried out by pressing down the neck 20 of a filling funnel against the hollow needle 17 in the same way as that described above in connection with Figures 2 and 3.



   The filling characteristics of the device are given in figure 6. It is evident that 5.5 grams of

 <Desc / Clms Page number 6>

 fuel can be introduced into the tank, the capacity of which is 11 cubic centimeters. The filling process takes approximately 15 seconds.



   CLAIMS.



   1.- Filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas, characterized in that it comprises a sleeve provided with an internal collar passing through the casing of a fuel tank, a tubular valve casing screwed into said sleeve from the inner end thereof, a resilient annular member disposed between the inner collar of said sleeve and the.

   end face of said tubular valve casing, said annular element (elastic being compressed by the screwing of said tubular valve casing into said sleeve, so that a free interior part of this elastic annular element expands radially and internally in thus constituting a relatively rigid valve seat, a valve ball forced externally against said resilient annular member serving as a valve seat by means of a spring which bears against the bottom of said tubular scupape casing, and a nozzle hollow provided with a collar guided in a movable manner in said sleeve, the inner end of said hollow nozzle being able to engage on the valve ball.

 

Claims (1)

2. - Dispositif de remplissage pour des combustibles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liquéfié sui- vant la revendication 1, caractérisé en ce que l'élément annulaire élastique se compose d'une matière résistant au gaz et présente une section circulaire. 2. - Filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas according to claim 1, characterized in that the resilient annular element consists of a material resistant to gas and has a circular section. 3. - Dispositif de remplissage pour des combusti- bles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liqu-éfié <Desc/Clms Page number 7> suivant la revendication 2. caractérisé en ce qu'une bague de bourrage. est ±Lido sur la face intérieure du collier dudit ajutage creux et entre en contact avec le collier intérieur dudit manchon lorsque.ladite bille de soupape est amenée dans une position ouverte. 3. - Filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas <Desc / Clms Page number 7> according to claim 2. characterized in that a packing ring. is ± Lido on the inside face of the collar of said hollow nozzle and comes into contact with the inside collar of said sleeve when said valve ball is brought into an open position. 4.- Dispositif de remplissage pour des combustibles destiné à des allumoirs approvisionnés en gaz liquéfié, dotés d'un réservoir à combustible avec une ouverture d'ad- mission. caractérisé en ce qu'il comprend un manchon adapté de façon à être fixé autour de l'ouverture du réservoir à combustible et pourvu d'un cailler intérieur saillant et d'une partie filetée sur son extrémité intérieure, une enve- loppe de soupape tubulaire vissée sur la partie filetée dudit manchon, un élément angulaire élastique comprimé entre ladite enveloppe de soupape tubulaire et ledit collier et formant un siège de soupape relativisent rigide et intérieurement bombé, une bille de soupape dans ladite enveloppe de soupape tubulaire, 4.- Filling device for fuels intended for lighters supplied with liquefied gas, equipped with a fuel tank with an inlet opening. characterized in that it comprises a sleeve adapted to be fixed around the opening of the fuel tank and provided with a projecting inner curd and a threaded portion on its inner end, a tubular valve casing screwed onto the threaded portion of said sleeve, an elastic angular element compressed between said tubular valve casing and said collar and forming a valve seat rigid and internally curved relativize a valve ball in said tubular valve casing, et un organe pressant ladite bille de soupape con- tre l'élément annulaire élastique en vue de fermer l'ouvertu- re dudit réservoir a/combustible. and a member pressing said valve ball against the resilient annular member in order to close the opening of said fuel tank. 5,- Dispositif de remplissage pour des combustibles suivant la revendication 4, caractérisé en ce que ladite enveloppe de soupape tubulaire est vissée sur le filet exté- rieur dudit manchon et comprend une partie en rebord dis- posée contre ledit élément annulaire élastique dans le but de comprimer ce dernier entre ladite enveloppe de soupape@t ledit collier. 5. - Filling device for fuels according to claim 4, characterized in that said tubular valve casing is screwed onto the external thread of said sleeve and comprises a rim portion disposed against said resilient annular element for the purpose of compressing the latter between said valve shell @ t said collar. 6.- Dispositif de remplissage pour des combustibles suivant la revendication 4. caractérisé en ce qu'il comprend une aiguille creuse disposée dans ledit manch@@ et déplaçable par glissement dans ce dernier, ladite aiguille creuse pré- sentant une forme de collier saillante conçue de façon à être <Desc/Clms Page number 8> pressée vers le bas de façon à réaliser un,contact étanche par scellement sur leditcollier dudit manchon au cours du remplissage. 6.- A filling device for fuels according to claim 4, characterized in that it comprises a hollow needle arranged in said sleeve and movable by sliding in the latter, said hollow needle having the shape of a protruding collar designed. so as to be <Desc / Clms Page number 8> pressed downwards so as to make a sealed contact by sealing on said collar of said sleeve during filling. 7.- Dispositif de remplissage pour des combustibles suivant la revendication 6, caractérisé en ce que ladite aiguille creuse porte un élément de bourrage sur la sur- face inférieure de ladite forme de collier en vue de réaliser un contact étanche par scellement avec la partie en collier dudit manchon, ladite enveloppe de soupape étant vissée sur le filet extérieur dudit manchon et comprenant un organe de guidage de ladite aiguille creuse en vue de l'exécution d'un mouvement glissant dans ledit manchon. 7. A filling device for fuels according to claim 6, characterized in that said hollow needle carries a stuffing element on the lower surface of said collar form in order to make a sealed contact by sealing with the part in collar of said sleeve, said valve casing being screwed onto the external thread of said sleeve and comprising a member for guiding said hollow needle with a view to performing a sliding movement in said sleeve. 8.- Dispositif de remplissage pour des combustibles suivant la revendication 7, caractérisé en ce que ledit or- gane de guidage comprend une bague de bouchage fixée dans ledit manchon et un chapeau Fileté en forme de broche vissé sur l'extrémité extérieure dudit manchon. 8. A filling device for fuels according to claim 7, characterized in that said guide member comprises a sealing ring fixed in said sleeve and a threaded cap in the form of a pin screwed onto the outer end of said sleeve.
BE702414D 1967-08-08 1967-08-08 BE702414A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE702414 1967-08-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE702414A true BE702414A (en) 1968-01-15

Family

ID=3851292

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE702414D BE702414A (en) 1967-08-08 1967-08-08

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE702414A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1083097A (en) Piercing and sealing device for carbon dioxyode cartridges and the like
FR2897607A1 (en) Container e.g. polyethylene terephthalate bottle, filling device, has gate valve controlled by pivoting around axis to adjust value of flow while modifying wall surface, and core guiding flow of liquid to produce laminar type liquid flow
FR2502283A1 (en) PRESSURE REDUCING DEVICE
FR2560587A1 (en) DEVICE FOR FITTING A CONTAINER TO A FILLING VALVE, IN PARTICULAR FOR AUTOMATIC CONTINUOUS TYPE MACHINES INTENDED TO FILL BOTTLE LIQUID
FR2498581A1 (en) CORKSCREW
FR2545573A1 (en) DOSING VALVE
BE702414A (en)
CH655375A5 (en) VALVE FOR FILLING A GAS CONTAINER.
FR2487321A1 (en) CARTRIDGE CUTTER
FR2583138A1 (en) NON-RECHARGEABLE BOTTLE FOR COMPRESSED GAS AND VALVE EQUIPPED WITH IT
CH456065A (en) Umbrella with reduced volume and deployment device
CH320464A (en) Filling valve for liquefied gas lighters
CH353932A (en) Liquefied gas lighter filling valve
WO1997003000A1 (en) Valve for a pressurised container and container provided therewith
CH316880A (en) Gas lighter
FR2652710A1 (en) Irrigation hydrant with a device for maintaining the upstream pressure
CH338666A (en) Sealing device for fluids
FR2510047A2 (en) LPG tank for vehicles - incorporates inlet valve which closed when fuel level reaches predetermined maximum
CH524106A (en) Gas lighter
FR3139812A1 (en) Beverage dispensing device
FR2545182A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE FILLING OF A CLOSED ENCLOSURE
EP0011635A1 (en) Improvements relating to ball handling devices
BE420257A (en)
BE568709A (en)
BE704742A (en)