BE677502A - - Google Patents

Info

Publication number
BE677502A
BE677502A BE677502DA BE677502A BE 677502 A BE677502 A BE 677502A BE 677502D A BE677502D A BE 677502DA BE 677502 A BE677502 A BE 677502A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rollers
cooking appliance
appliance according
chain
roller
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE677502A publication Critical patent/BE677502A/fr
Priority claimed from NL6603034A external-priority patent/NL6603034A/xx

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J37/00Baking; Roasting; Grilling; Frying
    • A47J37/04Roasting apparatus with movably-mounted food supports or with movable heating implements; Spits
    • A47J37/048Sausage grills with rotating rollers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)
  • Meat, Egg Or Seafood Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil de cuisson. 



   La présente invention concerne des appareils de cuisson et plus particulièrement, mais pas exclusivement, des appareils servant à griller des saucisses ou des mets analogues en dessous d'un gril chaulé au gaz ou à l'électricité du type que comporte normalement un fourneau domestique courant. 



   Pour obtenir une cuisson uniforme, il est connu de faire tourner une saucisse ou un poulet ou un mets analogue près de la source de' chaleur, habituellement en dessous de la surface d'un   gril,au   moyen de broches entraînées sur lesquelles le mets est embroché. Les saucisses, qui sont notablement plus longues que 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 larges sont particulièrement difficiles à embrocher coaxialement; de plus, les broches qui sont pointues, sont dangereuses   pen-   dant l'embrochement ainsi que pour les enfants. 



     L'invention   a pour but principal   d'éviter   ces   inconvé-   nients et envisage d'une manière générale de faire tourner le mets à griller par des moyens tout à fait différents qui utilisent des surfaces tournantes adjacentes. 



   Cela étant, la présente invention procure un appareil de cuisson comportant au moins deux rouleaux montés dans un ca- dre de manière à pouvoir tourner autour de leurs axes, les rou- leaux présentant des surfaces en substance cylindriques ou des moyens capables de produire de telles surfaces en tournant, ces sur- faces étant espacées de manière à supporter un mets entre elles, et un dispositif pour faire tourner les rouleaux dans le même sens autour de leurs axes afin de faire tourner le mets. 



   Le mets est donc supporté entre des rouleaux adjacents et est entraîné en rotation par les surfaces de ces rouleaux sous l'action de la friction de roulement qui existe entre les surfaces des rouleaux et les surfaces du mets. 



   Quoique les surfaces des rouleaux puissent être   conti-   nues, comme dans le cas d'un rouleau plein, cela n'est pas es- sentiel et d'autres constructions de rouleau peuvent être utilisées, par exemple du fil métallique boudiné en hélice autour d'un arbre et fixé, à ce dernier ou plusieurs tiges angulaires   espa-   cées dont les extrémités sont montées dans des disques ou des croisillons fixés à l'arbre du rouleau et qui produisent des surfaces cylindriques en tournant, pourvu évidemment quels pas du .fil boudiné ou l'écartement angulaire des tiges soit suffisamment faible dans chaque cas pour supporter le mets.

   Avec des mets cylin- driques, les rouleaux sont parallèles mais avec des mets ques tels que des carottes ou des cuisses de poulets, les surfaces des rouleaux peuvent diverger d'une manière correspondante ; à cet 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 effet, on peut utiliser des rouleaux coniques à axes parallèles ou des rouleaux cylindriques à axes divergents. 



   On peut utiliser n'importe quel dispositif approprié pour faire tourner les rouleaux mais un dispositif préféré coin- prend des pignons à chaîne calés sur les extrémités des arbres des rouleaux et reliés par une chaîne d'entraînement sans fin. On des pignons à chaîne calé sur un arbre de rouleau ou-un autre pignon à chaîne introduit séparément dans le train de pignons peut être entraîné en rotation pour entraîner la chaîne; le   pi-   gnon à chaîne d'entraînement peut être entraîné en rotation par des moyens mécaniques, par exemple par une manivelle qui traverse le moyeu du pignon ou par des moyens électriques, par exemple un petit moteur électrique.

   Pour la propreté et la sécurité du fonc- tionnement, un longeron latéral du cadre peut avoir la forme d'un carter enfermant la chaîne d'entraînement et les pignons à chaîne. 



   Le grilloir peut comprendre un plateau d'égouttage destiné à recueillir, par exemple, la graisse qui s'écoule des saucisses pendant la cuisson et un plateau préféré comprend un fond, deux côtés latéraux opposés et deux côtés d'about, deux ou- vertures dans chaque côté et une poignée comportant deux branches élastiques de longueur égale au.moins à celle des longs côtés la- téraux, qui traversent les ouvertures opposées. 



   Pour bien faire comprendre l'invention, une forme d'exécution préférée en sera décrite ci-après à titre d'exemple avec référence au dessin annexé,dans lequel : la Fig. 1 est une vue générale de l'appareil dont le carter latéral est en partie arraché; la Fig. 2 est une coupe transversale fragmentaire du carter latéral; la Fig. 3 est une vue générale du plateau d'égouttage, et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la Fig. 4 est une vue explosée d'un détail du plateau. 



   L'appareil représenté dansle dessinqui sert principalement à cuire des saucisses ou des mets analogues en dessous d'un gril domestique comporte un cadre 1 comportant deux côtés latéraux opposés 2 et deux côtés d'about 3, par exemple en tôle d'aluminium. 



   Plusieurs rouleaux 4 s'étendent entre les côtés latéraux 2 et sont montés de manière à tourner autour de leurs axes dans le cadre. Chaque rouleau 4 comprend un arbre 5 et un fil métal- lique boudiné en hélice 6 fixé de façon rétractable à l'arbre. 



  Dans la forme d'exécution représentée, une extrémité de l'hélice est formée autour de l'extrémité aplatie 12 de l'arbre 5 tandis que l'autre extrémité enserre Aurore sans serrage afin de per- mettre à l'hélice De se dilater longitudinalement et   hélicolda-   lement sous l'effet de la chaleur qu'elle absorbe pendant la gril- lade. Les rouleaux 4 alternent avec leurs hélices enroulées en sens inverses, mais cela n'estpas essentiel, car les hélices peuvent,être enroulées dans le même sens. 



   Des ouvertures sont ménagées dans un côté latéral 2 du cadre pour supporter les extrémités des arbres des rouleaux de manière à leur permettre de tourner. On carter de chaîne est fixé au côté latéral opposé 2 et comprend un profilé en 0 7 comportant des extrémités semi-circulaires fermées de manière à former un carter avec le côté latéral 2. Ce carter contient un train de panons à chaîne 8 reliés par une chaîne d'entraînement 9. 



  A l'exception d'un pignon à chaîne d'extrémité, chaque pignon 8 est fixé sur l'extrémité aplatie 12 d'un arbre de rouleau 5 au moyen d'un prisonnier 10, le moyeu du pignon à chaîne 11 tournant dans une ouverture appropriée ménagée dans le côté latéral 2. Le pignon à chaîne d'extrémité,(non représenté) est entrainé par un arbre qui traverse le moyeu du pignon, cet arbre étant à son tour   en-   traîné par un moteur électrique par l'intermédiaire d'un réducteur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 (non représenté) qui sont tous enfermés dans un carter 13 fixé de façon détachable par des attaches élastiques 21 à la surface extérieure du profilé.

   Des pieds escamotables 14 sont prévus à chaque extrémité de l'appareil et sont formés par une tige cou- dée 15 qui traverse des boulons 16 alésés transversalement et      vissés dans les côtés   d'about.   



   Un plateau d'égouttage rectangulaire 17 (Fig. 3) est dimensionné de façon qu'en pratique, les pieds 14 reposent dans lescoins du plateau et le maintiennent ainsi correctement en place par rapportaux rouleaux etaux mets à griller, pour recueillir la graisse ou le jus qui s'écoule des mets. Le plateau d'égouttage peut être en tôle d'aluminium et comprend un fond 18 et des côtés d'about opposés 19 ainsi que des côtés latéraux opposés 20. Chaque côté latéral est percé de plusieurs ouvertures comme le montre le dessin, la distance entre deux ouvertures 22 étant   constante.   



  One poignée 23 comprend une boucle   24   et deux branches 25 qui ont chacune une longueur égale au moins à celle des côtés d'about 19. La poignée est avantageusement faite d'une tige d'acier élastique ronde qui est entaillée en 27 à ses extrémités 26, comme le montre la Fig.   4,   pour venir en prise avec les bords des deux ouvertures distantes 22. 



   En raison de l'écartement égal et symétrique des ouver- tures, la poignée peut donc se placer suivant la longueur du plateau ou en travers de ce dernier et faire corps avec lui. Cette possibilité de changer la position de la poignée est très   intéres-   sante lorsque   1$appareil   est utilisé en pratique avec plusieurs grils différents.      



   En fonctionnement avec un fourneau domestique   ordi-   naire qui comporte un gril surélevé, les mets, par exemple les saucisses' sont placés dans les berceaux formés entre des rouleaux adjacents et le moteur est enclenché. Les rouleaux tournent donc tous dans le même sens et à une vitesse relativement faible sous 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 "l'action du réducteur.   On   choisit le réducteur en fonction de la vitesse du moteur de façon que les mets tournent en dessous du gril à une vitesse assurant une cuisson uniforme, comme il appa-   raitra   clairement aux   spécialistes.   



   En variante, les pignons à chaîne sont rempla- cés par des roues à vis sans fin entraînées par une vis sans fin qui est elle-même entraînée à une de ses extrémités et qui est en prise simultanément avec la périphérie de chaque roue à vis sans fin. 



   D'autres applications de l'invention sont évidemment pos s i bles.Par exemple, lorsque la quantité de mets à cuire est importante, comme dans des cantines d'usines et des auberges, l'appareil peut être deux fois aussi long que la zone de grillade, des rouesoudespatins peuvent être fixésauxbords infé- rieurs opposés du cadre et coopèrent avec des rails attachés à un socle sous-jacent. Ainsi, pendant qu'une moitié de l'appareil est placée en dessous du gril et que des mets chargés au préalable sur cette moitié subissent une cuisson, on peut charger l'autre moi- tié de l'appareil.

   Lorsque la cuisson de la première charge de mets est achevée, on déplace l'appareil latéralement le long des rails de manière à amener la seconde charge en dessous du gril pour la cuire pendant que la première charge peut être enlevée et remplacée par une nouvelle charge fraîche. 



   Pour des installations permanentes, l'appareil peut être de n'importe quelle longueur voulue, ou d'une longueur cor- respondant à un multiple de longueursplus courtes disposées   succes-   sivement et le carter de la chaîne ainsiquelachaîne elle-mêmepeuvent être supprimés, les pignons à chaîne étant alors entraînés   en 'rotai   tion par une crémaillère fixée à un socle prévu en dessous du gril et s'étendant sur toute la l o n g u e u r d e c e dernier lorsque l'appareil est déplacé dans un sens ou dans l'autre par un dispositif approprié quelconque en ligne avec la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 crémaillère et en dessous du gril ainsi qu'au-delà de ce   dernier. '    
Des appareils combinés sont'également   possibles.

   Ainsi, !   une partie des rouleaux peut être remplacée par des broches de sorte que le même système d'entraînement peut entraîner les bro- ches et les rouleaux et ainsi cuire simultanément, par exemple des saucisses et des rognons qui doivent être embrochés en raison de leur nature discontinue. L'appareil peut également être équipé d'un treillis amovible ou d'un couvercle analogue qui couvre cer- tains rouleaux, par exemple la moitié, les extrémités du treillis repliées vers l'intérieur chevauchant le carter de la chaîne et le côté latéral opposé qui peuvent donc servir de guidespour faire coulisser le treillis sur l'appareil d'une extrémité à l'autre de ce dernier. On peut ainsi griller simultanément des saucisses et des mets plats tels que du lard ou des rôties. 



   L'appareil représenté dans les dessins peut être modifié d'une manière simple afin de pouvoir fournir la chaleur de cuisson par le bas des rouleaux au lieu de par le haut. Par exemple, une tôle réflectrice profilée en zigzag ou d'une manière analogue, peut être placée dans le plateau d'égouttage en dessous des rouleaux mais au-dessus du fond du plateau, les arêtes de la tôle étant parallèles aux arbres des rouleaux et placées directe- ment en dessous d'eux, et un élément chauffant en serpentin peut être logé dans les creux successifs de la tôle. On constate qu'avec cet agencement, la graisse qui s'écoule des saucisses pendant la cuisson s'égoutte principalement des rouleaux directement en des- sous des arbres sur les arêtes de la tôle réflectrice.

   Elle   s'écou-   le alors le long des versants du profil etdescend dans lescreux d'où elle passe par des ouvertures ménagées à certains intervalles lelong des creux pour arriver dans le plateau d'égouttage lui-même. D'une façon étonnante, très peu de graisse s'écoule directement des saucisses sur l'élément chauffant et on comprendra que, dans cette variante, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 les saucisses posées entre des rouleaux adjacents se trouvent au- dessus des creux du réflecteur. 



   Le réflecteur peut être détaché du plateau d'égouttage afin de permettre un nettoyage périodique et des pieds peuvent . être soudés à l'élément chauffant afin de   soulever     Isolément   chauffant légèrement du fond du creux et permettre à   lagrais-   se de s'écouler en dessous de l'élément chauffant dans les ouver-. tures d'écoulement. 



   Lorsqu'on utilise un dispositif d'entraînement à vis sans fin, des fentes peuvent être ménagées dans le cadre à rouleaux pour pouvoir enlever les rouleaux séparément. Le couvercle placé sur le mécanisme d'entraînement à vis sans fin peut reposer sur les arbres des rouleaux et par son poids, ou à l'aide d'un petit ressort s'il le fans, il peut maintenir l'entraînement entre la vis sans fin et 1 a roue - à vis sans fin lorsque l'effort néces- saire pour retourner, par exemple, une saucisse très "mouillée" est susceptible d'amener les   ror.e   à vis sans fin des rouleaux à patiner sur la vis sans fin' sur laquelle elles reposent. 



   Pour accélérer la cuisson, ce qui peut être souhaita- ble dans des applications industrielles, un autre réflecteur peut être prévu au-dessus des rouleaux. Ce réflecteur peut être en deux parties articulées l'une à l'autre au-dessus du rouleau médian et une partie peut être repliée vers l'arrière de manière à pouvoir cuire la moitié des saucisses plus rapidement que l'autre. 



   Des appareils construits suivant l'invention peuvent également être utilisés pour des modes de cuisson autres que la grillade chaque fois . qu'une rotation constante des mets est sou- haitable sans devoir utiliser des broches ou des éléments analo- 
 EMI8.1 
 gues, par exemple pour une friture " profonde" dans delà graisse .La rota- tion constante et le déplacement de la surface de support   empê-   chent toute surchauffe locale et donnent des mets uniformément cuits lorsqu'une immersion totale dans un bain de graisse chaude 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 est impossible ou peu souhaitable.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Cooking appliance.



   The present invention relates to cooking appliances and more particularly, but not exclusively, to appliances for grilling sausages or the like under a gas or electric limed grill of the type normally included in a common household stove. .



   To achieve uniform cooking it is known to rotate a sausage or chicken or the like near the heat source, usually below the surface of a grill, by means of driven spits on which the food is. plugged in. Sausages, which are significantly longer than

 <Desc / Clms Page number 2>

 wide are particularly difficult to plug in coaxially; moreover, the pins which are sharp, are dangerous during the plugging-in as well as for the children.



     The main object of the invention is to avoid these drawbacks and generally contemplates rotating the broiler by quite different means which use adjacent rotating surfaces.



   However, the present invention provides a cooking apparatus comprising at least two rollers mounted in a frame so as to be able to rotate about their axes, the rollers having substantially cylindrical surfaces or means capable of producing such. surfaces by rotating, these surfaces being spaced so as to support a dish therebetween, and a device for rotating the rollers in the same direction about their axes in order to rotate the dish.



   The food is therefore supported between adjacent rollers and is rotated by the surfaces of these rollers under the action of the rolling friction which exists between the surfaces of the rollers and the surfaces of the food.



   Although the surfaces of the rolls may be continuous, as in the case of a full roll, this is not essential and other roll constructions can be used, for example wire coiled helically around the roll. 'a shaft and attached thereto or more spaced angular rods, the ends of which are mounted in discs or braces attached to the roller shaft and which produce cylindrical surfaces on rotation, obviously provided with what pitches of the thread. coiled or the angular spacing of the rods is sufficiently small in each case to support the dish.

   With cylindrical foods, the rolls are parallel, but with foods such as carrots or chicken legs, the surfaces of the rolls may diverge in a corresponding way; In this

 <Desc / Clms Page number 3>

 In fact, tapered rollers with parallel axes or cylindrical rollers with divergent axes can be used.



   Any suitable device can be used to rotate the rollers, but a preferred wedge device involves chain sprockets wedged on the ends of the roller shafts and connected by an endless drive chain. There are chain sprockets wedged on a roller shaft or another chain sprocket introduced separately into the gear train can be rotated to drive the chain; the drive chain sprocket may be driven in rotation by mechanical means, for example by a crank which passes through the hub of the pinion or by electrical means, for example a small electric motor.

   For the cleanliness and safety of operation, a side member of the frame may be in the form of a casing enclosing the drive chain and chain sprockets.



   The broiler may include a drip tray for collecting, for example, the fat that drains from sausages during cooking and a preferred tray includes a bottom, two opposing side sides and two end sides, two openings. in each side and a handle having two resilient branches of at least equal length to that of the long lateral sides, which pass through the opposite openings.



   To make the invention clearly understood, a preferred embodiment will be described below by way of example with reference to the appended drawing, in which: FIG. 1 is a general view of the device, the side casing of which is partly cut away; Fig. 2 is a fragmentary cross section of the side case; Fig. 3 is a general view of the drip tray, and

 <Desc / Clms Page number 4>

 Fig. 4 is an exploded view of a detail of the tray.



   The apparatus shown in the drawing which is used mainly to cook sausages or similar dishes below a domestic grill comprises a frame 1 having two opposite lateral sides 2 and two end sides 3, for example made of aluminum sheet.



   Several rollers 4 extend between the lateral sides 2 and are mounted so as to rotate about their axes in the frame. Each roll 4 comprises a shaft 5 and a helically coiled wire 6 retractably attached to the shaft.



  In the embodiment shown, one end of the propeller is formed around the flattened end 12 of the shaft 5 while the other end grips Aurore without tightening in order to allow the propeller to expand. longitudinally and helically under the effect of the heat it absorbs during grilling. The rollers 4 alternate with their propellers wound in opposite directions, but this is not essential, because the propellers can be wound in the same direction.



   Openings are made in a lateral side 2 of the frame to support the ends of the shafts of the rollers so as to allow them to rotate. The chain casing is fixed to the opposite lateral side 2 and comprises a 0-profile 7 having semi-circular ends closed so as to form a casing with the lateral side 2. This casing contains a train of chain panons 8 connected by a drive chain 9.



  With the exception of an end chain sprocket, each sprocket 8 is secured to the flattened end 12 of a roller shaft 5 by means of a captive 10, with the hub of the chain sprocket 11 rotating in a suitable opening in the lateral side 2. The end chain sprocket (not shown) is driven by a shaft which passes through the hub of the sprocket, this shaft in turn being driven by an electric motor via a reducer

 <Desc / Clms Page number 5>

 (not shown) which are all enclosed in a housing 13 detachably attached by elastic clips 21 to the outer surface of the profile.

   Retractable legs 14 are provided at each end of the apparatus and are formed by a bent rod 15 which passes through bolts 16 bored transversely and screwed into the butt sides.



   A rectangular drip tray 17 (Fig. 3) is dimensioned so that in practice the legs 14 rest in the corners of the tray and thus hold it correctly in place relative to the rollers and grilling dishes, to collect fat or fat. juice flowing from the food. The drip tray can be made of sheet aluminum and comprises a bottom 18 and opposite end sides 19 as well as opposite side sides 20. Each side side is pierced with several openings as shown in the drawing, the distance between two openings 22 being constant.



  One handle 23 comprises a loop 24 and two branches 25 which each have a length at least equal to that of the butt sides 19. The handle is advantageously made of a round elastic steel rod which is notched at 27 at its ends. 26, as shown in FIG. 4, to engage the edges of the two distant openings 22.



   Due to the equal and symmetrical spacing of the openings, the handle can therefore be placed along the length of the plate or across the latter and form one unit with it. This possibility of changing the position of the handle is very useful when the appliance is used in practice with several different grills.



   In operation with an ordinary household stove which has a raised grill, the dishes, for example sausages, are placed in the cradles formed between adjacent rollers and the motor is engaged. The rollers therefore all turn in the same direction and at a relatively low speed under

 <Desc / Clms Page number 6>

 The action of the reducer. The reducer is chosen according to the speed of the motor so that the food rotates under the grill at a speed ensuring uniform cooking, as will be apparent to specialists.



   As a variant, the chain sprockets are replaced by worm wheels driven by an endless screw which is itself driven at one of its ends and which is simultaneously engaged with the periphery of each worm wheel. end.



   Other applications of the invention are obviously possible. For example, when the quantity of food to be cooked is large, such as in factory canteens and inns, the apparatus may be twice as long as the area. grilling, wheels or skates may be attached to opposing lower edges of the frame and cooperate with rails attached to an underlying plinth. Thus, while one half of the appliance is placed under the grill and food previously loaded on that half is undergoing cooking, the other half of the appliance can be loaded.

   When the cooking of the first load of food is complete, the appliance is moved sideways along the rails so as to bring the second load below the grill for cooking while the first load can be removed and replaced with a new load. fresh.



   For permanent installations, the apparatus can be of any desired length, or of a length corresponding to a multiple of shorter lengths arranged successively and the chain case as well as the chain itself can be omitted, chain sprockets then being rotated by a rack fixed to a base provided below the grill and extending over the entire length of the latter when the appliance is moved in one direction or the other by any suitable device in line with the

 <Desc / Clms Page number 7>

 rack and below and beyond the grill. '
Combination devices are also possible.

   So, ! part of the rollers can be replaced by spindles so that the same drive system can drive the spindles and the rollers and thus cook simultaneously, for example sausages and kidneys which have to be skewered due to their discontinuous nature . The apparatus may also be fitted with a removable mesh or similar cover which covers some rollers, for example half, the ends of the mesh folded inward overlapping the chain housing and the opposite lateral side. which can therefore serve as guides to slide the mesh on the device from one end of the latter to the other. It is thus possible to grill sausages and flat dishes such as bacon or toast at the same time.



   The apparatus shown in the drawings can be modified in a simple manner so that the cooking heat can be supplied from the bottom of the rollers instead of from the top. For example, a zigzag profiled reflective sheet or the like, can be placed in the drip tray below the rollers but above the bottom of the tray, the edges of the sheet being parallel to the shafts of the rollers and placed directly below them, and a coil heating element can be housed in successive hollows in the sheet. It can be seen that with this arrangement, the fat which drains from the sausages during cooking drips mainly from the rollers directly below the trees on the edges of the reflective plate.

   It then flows along the slopes of the profile and descends into the hollows from which it passes through openings made at certain intervals along the hollows to arrive in the drip tray itself. Surprisingly, very little fat flows directly from the sausages onto the heating element and it will be understood that, in this variant,

 <Desc / Clms Page number 8>

 the sausages placed between adjacent rollers are located above the recesses of the reflector.



   The reflector can be detached from the drip tray to allow periodic cleaning and feet can. be welded to the heating element to lift the heating element slightly from the bottom of the trough and allow the grease to flow below the heating element into the openings. flow tures.



   When using a worm drive device, slots may be provided in the roller frame to allow the rollers to be removed separately. The cover placed on the worm drive mechanism can rest on the shafts of the rollers and by its weight, or with the help of a small spring if it fans, it can keep the drive between the screw endless and 1 a worm wheel when the effort required to turn over, for example, a very "wet" sausage is likely to cause the worm rings of the rollers to slip on the screw endless' on which they rest.



   To speed up baking, which may be desirable in industrial applications, another reflector may be provided above the rollers. This reflector can be in two parts hinged to each other above the middle roll and one part can be folded back so that half of the sausages can be cooked more quickly than the other.



   Appliances constructed according to the invention can also be used for cooking methods other than grilling each time. that a constant rotation of the dishes is desirable without having to use spits or similar elements.
 EMI8.1
 gues, for example for "deep" frying in fat. The constant rotation and displacement of the support surface prevents any local overheating and results in evenly cooked dishes when fully immersed in a hot fat bath.

 <Desc / Clms Page number 9>

 is impossible or undesirable.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S. EMI9.1 R E V E N D I C A T I O N S. EMI9.1 ¯.. ¯¯¯....¯¯¯..¯¯¯, ..¯¯¯¯¯..¯¯¯¯¯¯ 1.- Appareil de cuisson caractérisé en ce qu'il comporte au moins deux rouleaux montés dans un cadre de manière à tourner autour de leurs axes, les rouleaux présentant des sur- faces en substance cylindriques ou des moyens capables de produire de belles surfaces en tournant, et étant espacés de manière à supporter un mets entre 6ax, et un dispositif pour faire tourner les rouleaux dans le même sens autour de leurs axes afin de faire tourner le mets. ¯ .. ¯¯¯ .... ¯¯¯..¯¯¯, ..¯¯¯¯¯..¯¯¯¯¯¯ 1.- Cooking appliance characterized in that it comprises at least two rollers mounted in a frame so as to rotate about their axes, the rollers having substantially cylindrical surfaces or means capable of producing good surfaces in rotating, and being spaced so as to support a dish between 6ax, and a device for rotating the rollers in the same direction about their axes in order to rotate the dish. 2.- Appareil de cuisson suivant la revendication 1, caractérisé en ce qU'm , , 1 moyen propre à former une surface cy- lindrique comprend un fil métallique boudiné en hélice fixé à l'arbre du rouleau. 2. A cooking appliance according to claim 1, characterized in that qU'm,, 1 means suitable for forming a cylindrical surface comprises a helically coiled metal wire fixed to the shaft of the roller. 3. - Appareil de cuisson suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'un moyen propre à former une surface de rouleaux comprend une série de tiges parallèles angulairement espacées autour de l'axe du rouleau et fixées à chaque extré- mité à un disque ou à un croisillon monté sur l'arbre du rou- leau. 3. - Cooking appliance according to claim 1, characterized in that a means suitable for forming a roller surface comprises a series of parallel rods angularly spaced around the axis of the roller and fixed at each end to a disc. or to a spider mounted on the roller shaft. 4.- Appareil de cuisson suivant l'une quelconque des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif d'en- traînement en rotation comprend des roues à chaîne montées sur les arbres des rouleaux et une chaîne d'entraînement sans fin qui relie les roues à chaîne ainsi qu'un dispositif pour entraîner la chaîne. 4. A cooking appliance according to any one of claims 1 to 3, characterized in that the rotational drive device comprises chain wheels mounted on the shafts of the rollers and an endless drive chain which connects the chain wheels as well as a device to drive the chain. 5.- Appareil de cuisson suivant la revendication 4, caractérisé en ce que le dispositif d'entraînement comprend une autre roue à chaîne montée dans le cadre et un dispositif'mécani- que ou électrique pour la faire tourner. <Desc/Clms Page number 10> 5. A cooking appliance according to claim 4, characterized in that the drive device comprises another chain wheel mounted in the frame and a mechanical or electrical device for rotating it. <Desc / Clms Page number 10> 6.- Appareil de cuisson suivant l'une quelconque des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif d'en- traînement en rotation comprend des roues à vis sans fin montées sur les arbres dès rouleaux et une vis sans fin entrainée.à une de ses extrémités et venant simultanément en prise avec la périphé- rie de chaque roue à vis sans fin. 6. A cooking appliance according to any one of claims 1 to 3, characterized in that the device for driving in rotation comprises worm wheels mounted on the shafts from the rollers and a driven worm screw. at one of its ends and simultaneously engaging the periphery of each worm wheel. 7. - Appareil de cuisson suivant la revendication 4, o,u 6, caractérisé en ce que les roues à chaîne ou les roues à vis sans fin et la chaine d'entraînement ou la vis sans fin sont 10- : gées dans un côté du cadre dans lequel les arbres des rouleaux tourillorment. 7. - Cooking appliance according to claim 4, o, u 6, characterized in that the chain wheels or the worm wheels and the drive chain or the worm are 10-: gées in one side of the frame in which the roller shafts rotate. 8.- Appareil de cuisson suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, comprenant un plateau d'égouttage, carac- térisé en ce que le plateau comprend un fond, deux côtés latéraux' opposés et deux côtés d'about opposés, deux ouvertures dans cha- que côté et une poignée comportant deux branches élastiques en- taillées,de longueur égale au moins celle des deux longs côtés et traversant des paires d'ouvertures opposées dont les bords sont en,prise avec les entailles. 8. Cooking appliance according to any one of claims 1 to 6, comprising a drip tray, characterized in that the tray comprises a bottom, two opposite side sides and two opposite end sides, two. openings in each side and a handle having two notched resilient branches of at least the length of the two long sides and passing through pairs of opposing openings the edges of which engage the notches. 9. - Appareil de cuisson,suivant la revendication 8, caractérisé en ce qu'il comprend une tôle réflectrice profilée en zigzag ou d'une manière analogue et placée dans le plateau d'égout- tage entre le fond du plateau et les rouleaux, les arêtes de la tôle étant parallèles aux arbres des rouleaux et placées en dessous de ceux-ci et un élément chauffant en serpentin étant logé dans les creux successifs de la tôle. 9. - Cooking appliance according to claim 8, characterized in that it comprises a reflective sheet profiled in zigzag or in a similar manner and placed in the drip tray between the bottom of the tray and the rollers, the edges of the sheet being parallel to the shafts of the rollers and placed below the latter and a coil heating element being housed in the successive hollows of the sheet. 10.- Appareil de cuisson,en substance comme décrit avec référence au dessin annexé. 10. Cooking apparatus, substantially as described with reference to the accompanying drawing.
BE677502D 1966-03-08 BE677502A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
NL6603034A NL6603034A (en) 1965-01-27 1966-03-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE677502A true BE677502A (en)

Family

ID=19795934

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE677502D BE677502A (en) 1966-03-08

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE677502A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0540435B1 (en) Infrarouge emission device for cooking food in the shape of a flat cake
US5410948A (en) Cooking grills with automatically rotatable food supporting racks
EP0014163B1 (en) Cooking device with a pan having a movement like that of a pendulum
FR2514110A1 (en) APPARATUS FOR COOKING OR HEATING FOOD
FR2588062A1 (en) DOUBLE SIDED COOKING APPLIANCE
US20120285338A1 (en) Attachment to barbeque grill
US5140896A (en) Rotisserie grill
US3499380A (en) Automatic food cooking machine
FR2584893A1 (en) APPARATUS FOR COOKING FOOD PRODUCTS IN PARTICULAR TO BE CONSUMED WITH BREAD
KR200400383Y1 (en) Roast device
FR2807307A1 (en) Accessories, for vertical shaft electric roaster, comprises toothed wheel which fits on to vertical shaft and drives basket utensil mounted on a horizontal shaft through second toothed wheel
BE677502A (en)
FR2730916A1 (en) Grill oven with easily accessed angled spit
US2144918A (en) Double purpose grill
US3421432A (en) Electric broiler
KR100387391B1 (en) A rotational device of cooking a meat
US1134343A (en) Portable rotary roaster.
WO2002067738A2 (en) Device for loading slices of bread in a toaster
FR2954685A1 (en) DEVICE FOR GRINDING FOODS AUTOMATICALLY
KR102465742B1 (en) Rotation type meat roaster
FR2836036A1 (en) Cooking equipment for kebabs, comprises pivoted heater located above motor driven continuous chain which carries hook blocks for kebabs which both rotate and advance under the heater
FR2718337A1 (en) Barbecue-type grill for cooking food on spits
FR2786382A1 (en) Dual-purpose vertical rotisserie for cooking kebabs, etc. at table, comprises motor-driven central and satellite vertical spits exposed to radiant heating element
SU1731154A1 (en) Food roasting appliance
KR101105723B1 (en) Barbecue having grill stand