BE626805A - - Google Patents

Info

Publication number
BE626805A
BE626805A BE626805DA BE626805A BE 626805 A BE626805 A BE 626805A BE 626805D A BE626805D A BE 626805DA BE 626805 A BE626805 A BE 626805A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
bridge
harvesting device
fixed
tip
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE626805A publication Critical patent/BE626805A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D45/00Harvesting of standing crops
    • A01D45/02Harvesting of standing crops of maize, i.e. kernel harvesting
    • A01D45/021Cornheaders

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Outside Dividers And Delivering Mechanisms For Harvesters (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif, constitué de préférence comme accessoire d'une   moissonneuse-batteuse . ,   pour récolter des   plantée,   plus spécialement du maïs, disposées en rangées. 



   L'invention est relative à un dispositif, cons- titué de préférence comme accessoire d'une moissonneuse- batteuse, pour récolter des plantes, plus spécialement du mats, disposées en rangées, ce dispositif comportant des couloirs d'entrée qui sont limités latéralement par des chaînes d'entraînement sans fin à mouvement continu et qui aboutissent à un mécanisme de coupe pour guider les plantes à récolter, les parties de ces chaînes, qui se déplacent dans le sens de l'avancement du dispositif, étant recouvertes de capots comportant chacun une enve- loppe ou un corps et une pointe déplaçable par rapport à 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cette enveloppe.

   Ces dispositifs de récolte, quand ils son constitués de manière à former un accessoire propre à être monté sur une moissonneuse-batteuse, sont générale- ment établis devant la table du mécanisme de coupe. de celle-ci. Généralement ces dispositifs ont une longueur relativement grande de sorte qu'il est à craindre que la partie antérieure du dispositif de récolte vienne buter contre les inégalités du sol.

   Pour un dispositif connu, utilisé pour la récolte du mais, les capots, qui recouvrent les parties des chaînes d'entraînement qui se déplacent dans le sens de l'avancement de la machine, ont déjà été subdivisés en deux parties placées l'une derrière l'autre, la partie avant qui a la forme d'un demi-cône pouvant être immobilisée après que son inclinaison a été modifiée à volonté afin que son écartement du sol puisse être réglé d'une manière simple. Cette possibilité de réglage n,'empêche   toutefois   pas que le mécanisme de coupe vienne heurter les inégalités du terrain en produi- sant ainsi, tout au moins, des interruptions dans le travail. 



   L'invention a pour but d'agencer un dispositif de récolte, du genre de ceux spécifiés au début, de manière telle qu'indépendamment de la hauteur de coupe, qui a été choisie dans chaque cas particulier, toute interruption du travail de la machine soit exclue quand celle-ci vient buter contre des inégalités du sol. A cet effet et conformément à l'invention, on relie la pointe du capot élastiquement au châssis du dispositif de récolte. 



  Par suite de ce mode de montage, la pointe du capot ne peut pas pencher dans le sol mais glisse par dessus ces inégalités en s'effaçant .et en agissant en quelque sorte comme un organe tâteur qui, par l'intermédiaire de ses organes de support élastiques, soulève la partie restante du dispositif de récolte avant que celui-ci vienne buter, contre une irrégularité du terrain. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   De cette manière on améliore fortement la sécu-   r ité   de fonctionnement même quand on travaille dans des conditions très difficiles. 



   L'objet de l'invention peut être réalisé de di- verses manières, Selon un mode réalisation préféré on supporte la pointe uniquement par un dispositif à res- sorts, de préférence par des lames élastiques, qui de son côté est fixé sur le châssis du dispositif de récolte. 



  La liaison, établie entre la pointe et le châssis, est ainsi assurée uniquement par des ressorts de sorte que cette liaison a une élasticité suffisante pour satisfaire à toutes les conditions qui peuvent se présenter, cette élasticité dépendant uniquement des propriétés élastiques des ressorts. Un mode de réalisation particulièrement simple de ce genre consiste, conformément à une autre caractéristique de l'invention, à monter sur les extré- mités avant de certains organes du châssis, un élément en forme de pont qui supporte plusieurs, de préférence deux, lames élastiques dont les extrémités libres sont reliées à un pont logé dans la pointe du capot.

   Dans ces condi- tions, le dispositif de liaison peut être constitué par un nombre réduit d'organes qui peuvent être fabriqués simplement, le pont fixé dans la pointe servant en même temps à raidir celle-ci au degré   voulu ,et   à transmettre les efforts, qui la sollicitent, d'une manière impeccable aux ressorts, ou lames élastiques sans   .que   la paroi de ladite pointe elle-même ait une résistance élevée, Pour de telles dispositions,il est particulièrement avantageux que tout au moins le pont, fixé sur le châssis, ait une section transversale en forme de cornière, pour qu'il ait une stabilité de forme.élevée tout en ayant un poids réduit.

   De plus, il est bon que la face inférieure du pont, fixé sur le châssis, soit inclinée vers le haut, dans le sens opposé à celui de la marche de la machine, à la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

      manière d'un patin. On est ainsi certain que, même dans les cas les plus défavorables, le dispositif de récolte ne risque pas d'être coincé ou retenu par les inégalités du sol car le pont fait glisser le châssis de ce dispo- sitif par dessus ces inégalités même dans le cas où l'effort de réaction produit par la pointe soutenue élastiquement ne serait pas suffisant pour ramener le châssis du dispositif à sa position normale. 



   La partie de la pointe, montée élastiquement sur le châssis du dispositif de récolte, peut former l'en- semble de la pointe du capot. Mais il est toutefois plus avantageux, en général, de limiter la longueur de cette partie de la pointe de manière telle que son bord   arriè-   re recouvre avec jeu la partie avant, en forme de demi tronc de cône, de l'enveloppe ou du corps du capot. Ce jeu est nécessaire pour assurer, de la manière prévue, une mobilité libre de la pointe par rapport à l'envelop- pe. L'agencement susdit permet, en outre, une fixation particulièrement simple de l'enveloppe ou du corps du capot qui doit de temps en temps être ehlevé pour qu'on puisse surveiller et entretenir convenablement le méca- nisme à chaîne d'entraînement. Dans ce cas la pointe n'a pas besoin d'être enlevée du châssis.

   Avantageusement on serre l'extrémité avant de l'enveloppe par un ressort contre un appui fixé sur le châssis et on établit à l'extrémité arrière de ladite pointe un pont qui peut être relié par emboîtement à des organes fixés sur le   châssis.   Pour démonter l'enveloppe du capot il suffit alors de rompre la liaison par emboîtement pour pouvoir soulever.cette enveloppe et dégager ainsi le mécanisme avec chaîne d'entraînement.. Un mode de réalisation par- ticulièrement simple de la liaison à emboîtement .consiste à ménager dans le pont susdit des ouvertures dans les- quelles viennent se loger des ergots fixés sur le châssis. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  La position d'emboîtement de la liaison peut alors être assurée par des organes élastiques emboîtables, tels que des goupilles élastiques ou analogues, ce qui permet de manipuler le dispositif d'une manière aisée et efficace. 



   Le dessin ci-annexé montre, à titre d'exemple, un mode de réalisation de l'invention. 



   La fig. 1 montre, en perspective partielle, la partie avant du mécanisme de coupe d'une moissonneuse- batteuse qui comporte, comme accessoire rapporté, un dispositif pour la récolte du mats établi conformément à   l' invention.   



   La fig. 2 est une coupe suivant II-II fig. 1. 



   La fig. 3 montre, à plus grande échelle et en coupe longitudinale, la partie avant du dispositif de   la fig. 1   
La fig. 4, en plan (parties arrachées) cette même partie avant du dispositif. 



   La table du mécanisme de coupe de la moissonneuse- batteuse comporte, comme connu, un plateau. 10 dont le bord avant est muni d'une cornière 11 (fig. 2) sur la- quelle sont fixées normalement les dents du mécanisme de coupe. Pour permettre la mise en place du dispositif ser- vant à la récolte du mais on a enlevé tout au moins quel- ques unes des dents de ce mécanisme et on les a remplacées par des points d'appui 12 qui font partie du châssis du dispositif de récolte dû maïs. Celui-ci comporte essen- tiellement une traverse tubulaire 13 dans laquelle est logé un arbre entrainé 14 qui actionne, par des pignons coniques 15, des arbres 16 orientés vers le haut et dont les extrémités supérieures portent des pignons à chaîne 17.

   Les extrémités inférieures des arbres 16, orientés   obliquement   vers le haut, sont entourées de manchons 18 qui font partie du châssis susdit.   Subies   manchons 18 sont fixées des paires de supports 19,20 qui s'étendent      

 <Desc/Clms Page number 6> 

 en substance dans le sens de la marche de le machine et dont les extrémités avant sont reliées à des appuis tubulaires 21 qui s'étendent jusqu'à la traverse 13 sus- dite. Les extrémités avant 22 des appuis 21 sont coudées obliquement vers le haut. Sur ces appuis 21 sont fixés, par soudage, des supports 23, orientés vers   l'arrière   et vers le haut, qui servent d'appui à l'extrémité avant de l'enveloppe ou du corps du capot correspondant.

   Les paires de supports 19,20 comportent des axes autour desquels les pignons à chaîne 24, 25 et 26 meuvent tourner libre- ment. Sur ces pignons 24 à 26 passent des chaînes d'en- traînement dont les doigts connus 27, qui font saillie dahs les couloirs d'entrée, sont seulement visibles sur la fig. 1. Les pignons à chaîne 26 ont accouplée en rotation à des pignons   à   chaîne 28 sui sont reliés, par des chaînes à rouleaux (non montrés) aux pignons à chaîne 17. L'actionnement des chaînes d'entraînement a donc lieu, à partir de l'arbre 14, par l'intermédiaire des pignons coniques 15, de l'arbre 16 et des pignons à chaîne 17 et 28. 



   Les brins des chaînes d'entraînement, qui se dé- placent dans le sens de l'avancement de la machine, sont recouverts de capots subdivisés en enveloppes ou corps 29 fixes par rapport au châssis du dispositif et en pointes 30. Chacune des pointes 30 a la forme d'un demi cône et dans la cavité de cette pointe est logé un pont 31 qui sert à relier celle-ci à la partie en regard de l'enve- loppe et qui est constitué, de préférence, par un profilé à section transversale en forme de U et de faible hauteur. 



  Chacune des enveloppes 29, qui sont reliées rigidement au châssis du dispositif, comporte une partie avant 32, en forme de demi tronc de cône, et une partie   arrière, 33   en forme de demi-cylindre. L'extrémité   avaxtt   de chaque en- veloppe 29 repose sur les supports susdits 23 et est serrée contre ceux-ci par un ressort de traction 34,à 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tension préalable, dont l'autre extrémité est retenue par un/rochet fixe 35. Entre des parties en regard du demi- cylindre arrière 33 de l'enveloppe 29 est établi un   pot   
36 dans lequel sont ménagés des trous servant de loge- ment à des ergots 37 fixés sur le châssis du dispositif. 



   L'emboîtement de ces ergots dans les trous est assuré par des organes élastiques 38 tels que des goupilles élastique 
Les extrémités avant des supports susdits 21 sont reliées deux à deux par un pont   40   qui a une section transversale en forme de U et dont la face inférieure est coudée vers l'avant et vers le haut, en concordance avec l'inclinaison des extrémités avant 22 des appuis 21, de sorte qu'elles agissent comme celles de patins pour sou- lever le châssis du dispositif et, par conséquent, au besoin la table du mécanisme de coupe de la moissonneuse- batteuse quand la machine vient buter contre une inéga- lité du sol.

   Sur la face inférieure de chaque pont   40   sont fixées, par des boulons   42,   deux lames élastiques   41   qui se trouvent à un certain écartement dudit pont par suite de l'interposition de rondelles de dimensions convenables entre chacune de ces lames   41   et le pont   40   en question. Les extrémités avant de ces lames supportent le pont 31 de la pointe correspondante 30. Ces lames élastiques   41   constituent l'unique liaison existant entre les pointes 30 et le châssis du dispositif. Ces pointes 30 peuvent donc s'effacer élastiquement en venant heurter des inégalités du sol et dans ce cas se produisent des efforts de réaction qui, au besoin, soulèvent le châssis du dispositif ou la table du mécanisme de coupe. 



   Pour être complet, il est à noter que le châssis du dispositif comporte, parallèlement à la traverse tubu- laire 13, un mécanisme de coupe   43   spécialement agence pour   pouvo'ir   sectionner des tiges de mats et analogues. 



  Le dispositif tel que montré comporte, comme connu,      

 <Desc/Clms Page number 8> 

 plusieurs couloirs d'entrée pour les plantes à récolter et à cet effet on établit, dans les zones intermédiaires du dispositif, deux chaînes d'entraînement qui sont pla- cées l'une à côté de l'autre et sont recouvertes d'un capot commun alors que dans les zones latérales on n'a prévu qu'une seule chaîne d'entraînement qui est recou- verte d'un capot   44   de forme appropriée qui constitue en même temps une paroi qui délimite le dispositif latéra- lement. Tous les capots sont subdivisés en des organes formant l'enveloppe ou le corps et en organes formant la pointe de ces capots. 



   Le dispositif montré sur le dessin ne constitue qu'un mode de réalisation possible de l'invention celle- ci n'étant pas limitée à cet exemple car bien des varian- tes peuvent être prévues. La forme des organes consti- tuant les capots peut être modifiée de diverses manières. 



  Au lieu de soutenir les pointes 30 par des lames élasti- ques 41 on pourrait avoir recours à des fils élastiques courbés. De toute façon on peut courber à volonté l'ex- trémité libre des ressorts, c'est-à-dire la partie de ceux-ci qui est déformée,pour qu'on obtienne une déforma-   .bilité   qui satisfasse aux exigences à considérer,   Le   châs- sis du dispositif de récolte peut être différent de celui montré qui, toutefois, peut être considéré comme ayant une forme qui convient tout particulièrement. Bien que le dispositif montré soit destiné principalement à la récol- te du mais, il peut être agencé également pour récolter      d'autres plantes disposées en rangées telles que des tournesols. 



   R E S E V D I C A T I O N S. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device, preferably constituted as an accessory of a combine harvester. , for harvesting plants, especially corn, arranged in rows.



   The invention relates to a device, preferably constituted as an accessory of a combine harvester, for harvesting plants, more especially mats, arranged in rows, this device comprising entry corridors which are laterally limited by endless drive chains with continuous movement and which end in a cutting mechanism to guide the plants to be harvested, the parts of these chains, which move in the direction of advance of the device, being covered with covers each comprising an envelope or a body and a movable point with respect to

 <Desc / Clms Page number 2>

 this envelope.

   These harvesting devices, when they are made to form a suitable accessory to be mounted on a combine harvester, are generally established in front of the table of the cutting mechanism. of it. Generally these devices have a relatively large length so that it is to be feared that the front part of the harvesting device comes up against the unevenness of the ground.

   For a known device, used for harvesting corn, the hoods, which cover the parts of the drive chains which move in the direction of travel of the machine, have already been subdivided into two parts placed one behind. the other, the front part which has the shape of a half-cone can be immobilized after its inclination has been changed at will so that its spacing from the ground can be adjusted in a simple way. This adjustment possibility does not, however, prevent the cutting mechanism from hitting the unevenness of the ground, thus producing, at the very least, interruptions in the work.



   The object of the invention is to arrange a harvesting device, of the kind specified at the beginning, in such a way that regardless of the cutting height, which has been chosen in each particular case, any interruption of the work of the machine. is excluded when it comes up against unevenness of the ground. For this purpose and in accordance with the invention, the tip of the cover is elastically connected to the frame of the harvesting device.



  As a result of this method of assembly, the tip of the cover cannot tilt into the ground but slides over these unevenness by erasing itself. And by acting in a way like a feeling member which, through its elastic support, lifts the remaining part of the harvesting device before it comes up against an irregularity of the ground.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In this way the operational safety is greatly improved even when working under very difficult conditions.



   The object of the invention can be achieved in various ways. According to a preferred embodiment the point is supported only by a spring device, preferably by elastic blades, which in turn is fixed to the frame. of the harvesting device.



  The connection, established between the point and the frame, is thus ensured only by springs so that this connection has sufficient elasticity to satisfy all the conditions which may arise, this elasticity depending solely on the elastic properties of the springs. A particularly simple embodiment of this type consists, in accordance with another characteristic of the invention, in mounting on the front ends of certain members of the frame, an element in the form of a bridge which supports several, preferably two, slats. elastic whose free ends are connected to a bridge housed in the tip of the cover.

   Under these conditions, the connecting device can consist of a reduced number of members which can be manufactured simply, the bridge fixed in the point serving at the same time to stiffen the latter to the desired degree, and to transmit the forces. , which urge it, in an impeccable manner to the springs, or elastic leaves without the wall of said point itself having a high resistance, For such arrangements, it is particularly advantageous that at least the bridge, fixed on the frame, has a cross section in the form of an angle, so that it has a high form stability while having a reduced weight.

   In addition, it is good that the underside of the bridge, fixed to the frame, is inclined upwards, in the direction opposite to that of the machine's running, at the

 <Desc / Clms Page number 4>

      way of a skate. It is thus certain that, even in the most unfavorable cases, the harvesting device does not run the risk of being stuck or retained by the unevenness of the ground because the bridge slides the frame of this device over these inequalities even in the case where the reaction force produced by the elastically supported tip is not sufficient to return the frame of the device to its normal position.



   The part of the tip, elastically mounted on the frame of the harvesting device, can form the entire tip of the cover. However, it is generally more advantageous to limit the length of this part of the point so that its rear edge covers with play the front part, in the form of a semi-truncated cone, of the casing or of the tip. hood body. This clearance is necessary to ensure, as provided, free mobility of the tip relative to the shell. The aforesaid arrangement furthermore allows particularly simple attachment of the casing or the body of the bonnet which must be removed from time to time in order to be able to monitor and maintain the drive chain mechanism properly. In this case the point does not need to be removed from the frame.

   Advantageously, the front end of the casing is clamped by a spring against a support fixed on the frame and a bridge is established at the rear end of said point which can be connected by interlocking to members fixed to the frame. In order to remove the casing from the cover, it is then sufficient to break the interlocking connection in order to be able to lift this casing and thus release the mechanism with drive chain. A particularly simple embodiment of the interlocking connection consists of provide openings in the aforesaid bridge in which lugs fixed to the frame are housed.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  The interlocking position of the connection can then be ensured by interlocking elastic members, such as elastic pins or the like, which makes it possible to handle the device in an easy and efficient manner.



   The accompanying drawing shows, by way of example, one embodiment of the invention.



   Fig. 1 shows, in partial perspective, the front part of the cutting mechanism of a combine harvester which comprises, as an attached accessory, a device for harvesting mats established in accordance with the invention.



   Fig. 2 is a section along II-II fig. 1.



   Fig. 3 shows, on a larger scale and in longitudinal section, the front part of the device of FIG. 1
Fig. 4, in plan (parts broken away) the same front part of the device.



   The table of the combine harvester cutting mechanism has, as known, a plate. 10, the front edge of which is provided with an angle 11 (fig. 2) on which the teeth of the cutting mechanism are normally fixed. In order to allow the installation of the device used for harvesting the corn, at least some of the teeth of this mechanism have been removed and replaced by support points 12 which form part of the frame of the device. harvest due to corn. This essentially comprises a tubular cross member 13 in which is housed a driven shaft 14 which actuates, by bevel gears 15, shafts 16 oriented upwards and whose upper ends carry chain gears 17.

   The lower ends of the shafts 16, oriented obliquely upwards, are surrounded by sleeves 18 which form part of the aforesaid frame. Undergone sleeves 18 are attached pairs of brackets 19,20 which extend

 <Desc / Clms Page number 6>

 essentially in the direction of travel of the machine and the front ends of which are connected to tubular supports 21 which extend as far as the aforementioned cross member 13. The front ends 22 of the supports 21 are angled obliquely upwards. On these supports 21 are fixed, by welding, supports 23, oriented towards the rear and upwards, which serve as a support at the front end of the casing or of the body of the corresponding cover.

   The pairs of supports 19, 20 have axles around which the chain sprockets 24, 25 and 26 move freely to rotate. On these pinions 24 to 26 pass drive chains whose known fingers 27, which protrude from the entry passages, are only visible in FIG. 1. The chain sprockets 26 are rotatably coupled to chain sprockets 28 which are connected, by roller chains (not shown) to chain sprockets 17. The drive chains are therefore actuated from of the shaft 14, via the bevel gears 15, the shaft 16 and the chain gears 17 and 28.



   The strands of the drive chains, which move in the direction of advance of the machine, are covered with covers subdivided into envelopes or bodies 29 fixed relative to the frame of the device and into points 30. Each of the points 30 has the shape of a half-cone and in the cavity of this point is housed a bridge 31 which serves to connect the latter to the part facing the casing and which preferably consists of a section with U-shaped cross section and low rise.



  Each of the envelopes 29, which are rigidly connected to the frame of the device, comprises a front part 32, in the form of a half-truncated cone, and a rear part, 33 in the form of a half-cylinder. The front end of each envelope 29 rests on the aforementioned supports 23 and is clamped against them by a tension spring 34, to

 <Desc / Clms Page number 7>

 preliminary tension, the other end of which is retained by a fixed ratchet 35. Between the opposite parts of the rear half-cylinder 33 of the casing 29 is established a pot
36 in which are formed holes serving as housing for lugs 37 fixed to the frame of the device.



   The fitting of these lugs in the holes is ensured by elastic members 38 such as elastic pins.
The front ends of the aforesaid supports 21 are connected in pairs by a bridge 40 which has a U-shaped cross section and the underside of which is bent forward and upward, in accordance with the inclination of the front ends. 22 of the supports 21, so that they act as those of shoes to lift the frame of the device and, therefore, if necessary the table of the cutting mechanism of the combine when the machine comes up against an uneven ity of the ground.

   On the underside of each bridge 40 are fixed, by bolts 42, two elastic blades 41 which are at a certain distance from said bridge as a result of the interposition of washers of suitable dimensions between each of these blades 41 and the bridge 40 in question. The front ends of these blades support the bridge 31 of the corresponding point 30. These elastic blades 41 constitute the only link existing between the points 30 and the frame of the device. These points 30 can therefore be elastically erased by striking unevenness in the ground and in this case reaction forces are produced which, if necessary, raise the frame of the device or the table of the cutting mechanism.



   For the sake of completeness, it should be noted that the frame of the device comprises, parallel to the tubular cross member 13, a cutting mechanism 43 specially adapted to be able to cut rods of mats and the like.



  The device as shown comprises, as known,

 <Desc / Clms Page number 8>

 several entry lanes for the plants to be harvested and for this purpose two drive chains are established in the intermediate zones of the device, which are placed one next to the other and are covered with a cover common, whereas in the lateral zones only one drive chain is provided which is covered with a cover 44 of suitable shape which at the same time constitutes a wall which delimits the device laterally. All the covers are subdivided into members forming the envelope or the body and into members forming the tip of these covers.



   The device shown in the drawing constitutes only one possible embodiment of the invention, the latter not being limited to this example because many variations can be provided. The shape of the members constituting the covers can be modified in various ways.



  Instead of supporting the tips 30 by elastic blades 41, recourse could be had to curved elastic threads. In any case, the free end of the springs can be bent at will, that is to say the part of these which is deformed, so that a deformability is obtained which satisfies the requirements to be considered. The frame of the harvesting device may be different from that shown which, however, may be considered to be of a particularly suitable shape. Although the device shown is intended primarily for harvesting corn, it can also be arranged for harvesting other plants arranged in rows such as sunflowers.



   R E S E V D I C A T I O N S.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Dispositif, constitué de préférence comme accessoire d'une moissonneuse-batteuse, pour récolter des plantes, plus spécialement du mais, disposées en rangées, ce dis- positif comportant des couloirs d'entréequi sont limités <Desc/Clms Page number 9> latéralement par des chaînes d'entraînement sans fin à mouvement continu et qui aboutissent à un mécanisme de coupe, les parties de ces chaînes qui se déplacent dans le sens de l'avancement du dispositif, étant recouvertes de capots comportant chacun une enveloppe ou un corps et une pointe déplaçable par rapport à cette enveloppe, @ caractérisé en ce que la pointe (30) du capot (29, 30) est reliée élastiquement au châssis du dispositif de récolte. 1.- Device, preferably constituted as an accessory of a combine harvester, for collecting plants, more especially maize, arranged in rows, this device comprising entry corridors which are limited <Desc / Clms Page number 9> laterally by endless drive chains with continuous movement and which end in a cutting mechanism, the parts of these chains which move in the direction of advance of the device, being covered with covers each comprising a casing or a body and a tip movable relative to this envelope, @ characterized in that the tip (30) of the cover (29, 30) is elastically connected to the frame of the harvesting device. 2.- Dispositif de récolte selon la revendication 1, caractérisé en ce que la pointe(30) est supportée par un mécanisme élastique, de préférence un mécanisme à lames élastiques qui, de son côté, est monté sur le châssis du dispositif. 2. A harvesting device according to claim 1, characterized in that the tip (30) is supported by an elastic mechanism, preferably an elastic blade mechanism which, in turn, is mounted on the frame of the device. 3. - Dispositif'de récolte selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'un pont (40) fixé sur les extré- mités avant (22) d'organes du châssis, supporte plusieurs, de préférence deux, lames élastiques (41) dont les extré- mités libres sont reliées à un pont (31) fixé sur l'or- gane (29) formant la pointe du capot. 3. - Harvesting device according to claims 1 and 2, characterized in that a bridge (40) fixed to the front ends (22) of the frame members, supports several, preferably two, elastic blades ( 41), the free ends of which are connected to a bridge (31) fixed to the member (29) forming the tip of the cover. 4.- Dispositif de récolte selon la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que le pont (40) , fixé ,sur le châssis, a une section transversale en forme de cornière. 4. A harvesting device according to claim 2 or 3, characterized in that the bridge (40), fixed on the frame, has a cross section in the form of an angle. 5.- Dispositif de récolte selon la revendication 2,3 ou 4, caractérisé en ce que la face inférieure du pont (40), fixé sur le châssis, est courbée vers le haut dans le sens opposé à celui-ci de l'avancement, comme celle d'un patin. 5.- Harvesting device according to claim 2, 3 or 4, characterized in that the underside of the bridge (40), fixed to the frame, is curved upwards in the direction opposite to the latter of the advance. , like that of a skate. 6. - Dispositif de récolte selon la revendication 1, ou l'une quelconque des revendications suivantes, caracté- risé en ce que le bord arrière de la pointe (30) recouvre avec jeu l'organe d'entrée (32), en forme de demi tronc de cane, de l'enveloppe ou du corps (29) du capot.' 7. - Dispositif de récolte selon la revendication 1 ou <Desc/Clms Page number 10> l'une quelconque des revendications suivantes, caracté- risé en ce que le extrémité avant de l'enveloppe ou du corps (29) du capot est serrée par un ressort (34) contre une butée (23) prévue sur le châssis alors que sa partie arrière porte un pont (36 logé dans cette enveloppe et formant avec des organes (37) fixés sur le châssis, une liaison par emboîtement. 6. - Harvesting device according to claim 1, or any one of the following claims, charac- terized in that the rear edge of the tip (30) covers with clearance the input member (32), in the form of half duck trunk, casing or body (29) of the hood. ' 7. - Harvesting device according to claim 1 or <Desc / Clms Page number 10> any one of the following claims, characterized in that the front end of the casing or of the body (29) of the cover is clamped by a spring (34) against a stop (23) provided on the frame while its rear part carries a bridge (36 housed in this casing and forming with members (37) fixed to the frame, a fitting connection. 8.- Dispositif de récolte selon la revendication 7, caractérisé en ce que le pont (36) comporte des ouver- tures dans lesquelles viennent se loger les ergots (37) fixés sur le châssis. 8. A harvesting device according to claim 7, characterized in that the bridge (36) has openings in which the lugs (37) fixed to the frame are housed. 9.- Dispositif de récolte selon la revendication 7 ou 8, caractérisé en ce que la position active de la liaison par emboîtement est assurée par des organes élastiques (38) tels que des goupilles élastiques. 9. A harvesting device according to claim 7 or 8, characterized in that the active position of the interlocking connection is ensured by elastic members (38) such as elastic pins.
BE626805D BE626805A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE626805A true BE626805A (en)

Family

ID=197425

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE626805D BE626805A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE626805A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1162130B1 (en) Drive mechanism for tracked vehicle
EP0242311B1 (en) Rotary mower provided with a cutting bar and a supporting structure
EP0322327B1 (en) A mower with improved stiffening of the cutting bar
EP0184533A1 (en) Mowing machine with an intermediate structure and means to prevent the accumulation of crop material
FR2549685A1 (en) HARVESTING DEVICE FOR GRASSES, SUCH AS MAIZE, ARRANGED
BE626805A (en)
FR2572246A1 (en) MOWING DEVICE
FR2855366A1 (en) HARVESTING DEVICE WITH FLEXIBLE LINKS FOR FRUIT, BERRY AND SIMILAR HARVESTING MACHINE
FR2938400A1 (en) Agricultural equipment for unwanted branch removing operation of vine trunk, has swing arm extending horizontally between folded position and extended position perpendicular to displacement axis of agricultural machine
FR2642260A1 (en) MOWER
EP1340422A1 (en) Vine prop
FR2764024A1 (en) RACK OPENING DEVICE WITH POSSIBLE MISALIGNMENT
EP0135459B1 (en) Disc mower
FR2763785A1 (en) Harvesting machine for plants with stems, such as lavender,
FR3111836A1 (en) Suction cutting conveyor of an automatic blade cutting machine for sheet material
FR2697128A1 (en) Rotative Harrow.
FR2539948A1 (en) Machine for harvesting leafy vegetables
FR2699043A1 (en) Improved device for harvesting of stemmed plants - comprises two chassis consisting of deformable parallelograms pivoted to structure and to unifier nose, with cutter mounted to structure and nose being always parallel to ground regardless of cutter height
FR2684016A1 (en) ALPINE SKI SAFETY FIXATION ELEMENT.
EP3521533B1 (en) Cover for a workshop pit
EP1232680B1 (en) Agricultural tool levelling bar
FR2760598A1 (en) Pantograph manipulator for hedge heights
FR2623369A1 (en) Tying-up machine for vines or other plants or shrubs
FR2718326A1 (en) Cutter bar obstacle clearance mechanism
WO2008068395A1 (en) Device for topping unlifted root crops