BE572139A - - Google Patents

Info

Publication number
BE572139A
BE572139A BE572139DA BE572139A BE 572139 A BE572139 A BE 572139A BE 572139D A BE572139D A BE 572139DA BE 572139 A BE572139 A BE 572139A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
channel
openings
substance
main space
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE572139A publication Critical patent/BE572139A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D5/00Rigid or semi-rigid containers of polygonal cross-section, e.g. boxes, cartons or trays, formed by folding or erecting one or more blanks made of paper
    • B65D5/42Details of containers or of foldable or erectable container blanks
    • B65D5/72Contents-dispensing means
    • B65D5/76Contents-dispensing means for discharging metered quantities

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Cartons (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte a des distributeurs et plus par-   ticulièrement a un emballage ou récipient qui est pourvu d'un moyen pour régler les quantités de substance à distribuer '± partir du récipient, et qui convient à   l'emploi avec du savon en granules, en poudre ou en paillettes ou autre substance meuble, par exemple des médicaments granulaires, etc. 



   Le récipient du genre auquel l'invention se rapporte consiste en un cartonnage ou autre matériau? à une extrémité du récipient on prévoit des lignes d'affaiblissement permettant qu'une partie de la paroi terminale soit déchirée pour former une ouverture de décharge pour le contenu granulaire. 



   Ce récipient convient pour la manipulation à une main, en le gardant dans cette main pour distribuer les quantités désirées de substance à partir du récipient en inclinant ou renversant celui-ci. 



   L'invention a pour objet d'apporter un récipient du genre indiqué plus haut, qui permet d'effectuer la mesure de quantités désirées de substance granulaire d'une manière aisément réglable. 



   Suivant l'invention une ou plusieurs fenêtres sont prévues dans la paroi du récipient pour permettre de contrôler visuellement la quantité de sub- stance granulaire dans le récipient; une ou plusieurs marques appropriées, etc., par exemple disposées en échelles, sont prévues sur le côté extérieur du réci- piantle long des fenêtres pour permettre de contrôler exactement le contenu du récipient. 



   Ce récipient peut être pourvu d'un canal intérieur disposé le long d'une des parois latérales sur toute la longueur de celle-ci et séparé de l'es- pace principal du récipient au moyen d'une paroi séparatrice plane. Cet espace principal et le canal sont raccordés entre eux par une ou plusieurs ouvertures; conformément à l'invention, ces ouvertures sont prévues à une certaine distance de l'extrémité du récipient qui n'a pas d'ouverture de décharge, cette distance correspondant à la quantité à mesurer. 



   Suivant une autre particularité de l'invention une fenêtre est pla- cée dans la paroi du canal de mesure dans une position telle que la substance granulaire dans la chambre de mesure proprement dite puisse être aisément obser- vée. 



   La particularité ci-dessus ainsi que d'autres particularités de l'in- vention ressortiront plus clairement de la description détaillée suivante, don- née en relation avec le dessin annexé qui montre une forme de réalisation préfé- rée de l'idée de l'invention. 



   Dans le dessin 
La fig. 1 est une vue en plan d'un flan de carton à partir duquel peut être formé le récipient avec un canal de mesure en pliant le flan suivant un certain nombre de lignes de pliage. 



   La fig. 2 est une coupe longitudinale verticale à travers un réci- pient quand il est plié et assemblé par collage, vue dans la direction des flè- ches A dans la fig, le et 
La fig. 3 est une vue sur champ du récipient. 



   La fige 4 est une coupe horizontale suivant la ligne IV-IV dans la fig. 2 passant par les ouvertures dans la paroi de séparation entre le canal de mesure et l'espace principal du récipient; 
La fig. 5 est une vue en perspective du récipient. 



   Le récipient de mesure est produit à partir d'un seul flan de car- ton qui est découpé à la forme montrée dans la figo 1 de manière à ce que des 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sections de paroi latérale larges 1, des sections de paroi sur champ étroites 
2 et 3 et une section de paroi de séparation étroite 4 soient formées. Il se forme également un certain nombre de sections de paroi terminales 5. Ces sec- tions sont séparées les unes des autres au moyen de lignes d'affaiblissement pointillées. Au moyen de machines automatiques les sections sont pliées ensem- ble suivant les lignes d'affaiblissement et raccordées entre elles par encol- lage, de manière à former un récipient de la forme montrée dans les figs.2 à 5. 



   La paroi de séparation 4 sépare la chambre principale 6 du récipient: constituant la chambre d'entreposage pour la substance granulaire 7 du canal de mesure 8, dont la longueur est égale à toute la longueur du récipient. La décharge des portions mesurées dans le canal de mesure 8 se fait à travers une ouverture de décharge pratiquée en exerçant une pression dirigée vers l'intérieur sur une langue 51 limitée depuis une extrémité de la paroi 3 au moyen d'une ligne d'àffaiblissement incurvée de manière à ce que la partie de la paroi finale cou- vrant l'extrémité du canal 8 puisse être aisément déchirée. Sur les figs. 2,3 et 5 du dessin on montre le récipient placé dans la position dressée normale, ayant la langue d'ouverture de décharge 51à son extrémité supérieure. 



   Dans la paroi de séparation 4 à une certaine distance de l'extré- mité inférieure du récipient sont prévues une ou plusieurs ouvertures 9 a tra- vers lesquelles la substance granulaire s'écoule de l'espace principal 6 dans la partie inférieure du canal 8 lorsque le récipient est placé en position dres- sée comme représenté. De ce fait une certaine quantité de substance 10 s'écou- lera dans le canal, cette quantité étant déterminée par la hauteur des ouvertu- res 9 au-dessus du fond du récipient, étant donné que la substance obture les ouvertures après avoir atteint le bord supérieur-de celles-ci. 



   Le récipient est pourvu d'une ou de plusieurs fenêtres permettant de contrôler visuellement la quantité de substance granulaire dans le récipient. 



  La fenêtre peut consister en des matières plastiques ou autre matériau adéquat. 



  Suivant la forme de réalisation montrée, une fenêtre 11 est placée dans la pa- roi latérale étroite 3 dans une position telle que la partie du canal de mesure correspondant à la quantité à mesurer puisse être aisément observée. On peut   également placer une ou plusieurs fenêtres 11 dans une ou dans les deux parois latérales larges dans le but de contrôler le contenu de substance de l'espace   principal 6. Ces fenêtres, qui sont montrées dans la fig. 5 par des lignes en traits discontinus, courent avantageusement sur presque toute la hauteur du ré- cipient. Dans le but de renforcer le récipient lorsqu'on utilise de longues fenêtres, un nombre approprié de nervures étroites transversales formées par le matériau du récipient raccordent entre elles les parties de paroi sur les deux côtés de la fenêtre. 



   En vue de pouvoir doser exactement le contenu de substances du ré- cipient et les quantités mesurées 10, un ou plusieurs traits ou indications ana- logues 12 sont prévus sur la surface extérieure du récipient à côté des fenêtres, ces traits par exemple formant des échelles. 



   Le récipient mesureur comme décrit ci-dessus est utilisé de la ma- nière suivante: 
Si le niveau de la substance granulaire dans le canal 8, lors de la réception du récipient, est au-dessus du niveau des traits 12, on soit secouer le récipient alors qu'il est maintenu en position horizontale avec la fenêtre regardant vers le haut; de ce fait la substance s'écoulera en arrière dans l'es- pace d'entreposage 6 par les ouvertures 9. Lorsqu'après le récipient est placé en position verticale, fig. 2, la substance de nouveau s'écoule dans le canal 8 jusqu'à ce qu'elle soit à niveau avec les traits 12. On ouvre alors le récipient et, à cet effet, on presse la langue 5 vers l'intérieur et on la déchire con- jointement avec une partie de la paroi terminale supérieure.

   En inclinant vive- ment le récipient d'environ 180  la quantité mesurée 10 se décharge.par l'ouver- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ture de décharge qui est main tanatn située à l'extrémité inférieure du récipient. 



   Lorsque le récipient est de nouveau placé sur une table ou- emplacement analogue dans la position montrée dans la fig 2, avec l'ouverture de décharge à l'extré- mité supérieure, une nouvelle quantité de substance granulaire s'écoule dans le canal de mesure. Ainsi le récipient est toujours prêt à l'usage avec une   quan-   tité mesurée dans ce canal tant qu'une quantité suffisante de substance subsis- te dans le récipient. Lorsque cette quantité a été réduite au point qu'elle ne peut .pas d'elle-même régler la quantité à mesurer, il est possible d'assis- ter le remplissage de la portion de mesure du canal en conservant le récipient dans une position inclinée, permettant ainsi à la substance de s'écouler dans la chambre de mesure.

   Par après on secoue un peu le récipient jusqu'à ce que la substance soit de niveau avec les traits 120 
Au moyen du système décrit on peut obtenir aisément des quantités exactement mesurées de substance granulaire, ces quantités dépendant de la distance   dès couvertures   12 à partir'de l'extrémité inférieure du récipient. 



   Le récipient peut aussi être déchargé de manière continue. Dans ce cas le récipient est maintenu dans une position inclinée avec la paroi étroi- te portant une fenêtre regardant vers le bas. Le contenu s'écoule alors conti- nuellement dans le canal de mesure et de la à travers l'ouverture de décharge, jusqu'à ce que le récipient soit redressé en position verticale. S'il ne reste qu'une petite quantité, le récipient peut être un peu   secoué   jusqu'à ce qu'il se vide complètement. 



   Il sera clair pour ceux qui sont au courant de la partie que la pré- sente invention ne se limite pas aux détails spécifiques décrits plus haut et montrés dans le dessin, et que diverses autres modifications sont possibles dans la réalisation des particularités de l'invention, sans s'écarter de l'esprit et de la portée des revendications ci-après. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Emballage pour distribuer des quantités prédéterminées de sub- stances granulaires, comprenant un récipient fabriqué à partir d'un cartqnnage ou autre matériau, des lignes d'affaiblissement à une extrémité du récipient pour déchirer une partie de la paroi terminale du récipient pour former une ou- verture de décharge pour la substance granulaire, caractérisé en ce qu'une ou plusieurs fenêtres sont prévues dans la paroi du récipient, permettant l'obser- vation du contenu du récipient, et en ce que des traits ou marques analogues, de préférece disposéssen échelles, sont prévus sur le côté extérieur du récipient à côté   des.'fenêtres   pour permettre'de'contrôler exactemet la quantité   du'conte-   
 EMI3.1 
 nu '.du rêci.p3enyar: , , 1.; =1,<",5 ... " ' ..1 :'



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to dispensers and more particularly to a package or container which is provided with a means for controlling the amounts of substance to be dispensed from the container, and which is suitable for use with soap. granules, powder or flakes or other loose substance, for example granular drugs, etc.



   The container of the kind to which the invention relates consists of cardboard or other material? at one end of the container there are lines of weakness allowing part of the end wall to be torn to form a discharge opening for the granular contents.



   This container is suitable for handling with one hand, keeping it in that hand to dispense the desired amounts of substance from the container by tilting or inverting it.



   The object of the invention is to provide a receptacle of the type indicated above, which enables the measurement of desired quantities of granular substance to be carried out in an easily adjustable manner.



   According to the invention one or more windows are provided in the wall of the container in order to make it possible to visually check the quantity of granular substance in the container; one or more suitable markings, etc., eg arranged in scales, are provided on the outer side of the container along the windows to allow exact control of the contents of the container.



   This container may be provided with an interior channel disposed along one of the side walls over the entire length thereof and separated from the main space of the container by means of a planar dividing wall. This main space and the channel are connected to each other by one or more openings; in accordance with the invention, these openings are provided at a certain distance from the end of the container which has no discharge opening, this distance corresponding to the quantity to be measured.



   According to another feature of the invention, a window is placed in the wall of the measuring channel in a position such that the granular substance in the actual measuring chamber can be easily observed.



   The above feature as well as other features of the invention will become more apparent from the following detailed description given in connection with the accompanying drawing which shows a preferred embodiment of the idea of the invention. 'invention.



   In the drawing
Fig. 1 is a plan view of a cardboard blank from which the container can be formed with a measuring channel by folding the blank along a number of fold lines.



   Fig. 2 is a vertical longitudinal section through a container as it is folded and glued together, viewed in the direction of the arrows A in fig, the and
Fig. 3 is a field view of the container.



   Fig 4 is a horizontal section along line IV-IV in fig. 2 passing through the openings in the partition wall between the measuring channel and the main space of the container;
Fig. 5 is a perspective view of the container.



   The measuring vessel is produced from a single cardboard blank which is cut to the shape shown in Fig. 1 so that

 <Desc / Clms Page number 2>

 1 wide sidewall sections, narrow field wall sections
2 and 3 and a narrow partition wall section 4 are formed. A number of end wall sections 5 also form. These sections are separated from each other by means of dotted lines of weakness. By means of automatic machines the sections are folded together along the lines of weakness and joined together by gluing, so as to form a container of the shape shown in Figs. 2 to 5.



   The partition wall 4 separates the main chamber 6 from the container: constituting the storage chamber for the granular substance 7 from the measuring channel 8, the length of which is equal to the entire length of the container. The discharge of the measured portions in the measuring channel 8 takes place through a discharge opening made by exerting an inwardly directed pressure on a tongue 51 limited from one end of the wall 3 by means of a weakening line. curved so that the part of the final wall covering the end of the channel 8 can be easily torn. In figs. 2, 3 and 5 of the drawing show the container placed in the normal upright position, having the discharge opening tongue 51 at its upper end.



   In the partition wall 4 at a certain distance from the lower end of the container are provided one or more openings 9 through which the granular substance flows from the main space 6 into the lower part of the channel 8. when the container is placed in the upright position as shown. Thereby a certain amount of substance 10 will flow into the channel, this amount being determined by the height of the openings 9 above the bottom of the container, since the substance closes the openings after reaching the bottom. upper edge of these.



   The container is provided with one or more windows for visually monitoring the amount of granular substance in the container.



  The window may consist of plastics or other suitable material.



  According to the embodiment shown, a window 11 is placed in the narrow side wall 3 in a position such that the part of the measuring channel corresponding to the quantity to be measured can be easily observed. One or more windows 11 can also be placed in one or in both wide side walls for the purpose of controlling the substance content of the main space 6. These windows, which are shown in fig. 5 by broken lines preferably run almost the entire height of the container. In order to strengthen the container when using long windows, an appropriate number of transverse narrow ribs formed by the container material connect the wall portions on both sides of the window together.



   In order to be able to accurately measure the substance content of the container and the measured quantities 10, one or more lines or similar indications 12 are provided on the outer surface of the container next to the windows, these lines for example forming scales. .



   The measuring vessel as described above is used as follows:
If the level of the granular substance in channel 8, when receiving the container, is above the level of the lines 12, the container is either shaken while it is held in a horizontal position with the window facing upwards. ; therefore the substance will flow back into the storage space 6 through the openings 9. When after the container is placed in a vertical position, fig. 2, the substance again flows into channel 8 until it is level with the lines 12. The container is then opened and, for this purpose, the tongue 5 is pressed inwards and tears it together with part of the upper end wall.

   By sharply tilting the container about 180, the measured quantity is discharged through the opening.

 <Desc / Clms Page number 3>

 discharge ture which is hand tanatn located at the lower end of the container.



   When the container is again placed on a table or similar location in the position shown in fig 2, with the discharge opening at the upper end, a new quantity of granular substance flows into the channel of measured. Thus the container is always ready for use with a quantity measured in this channel as long as a sufficient quantity of substance remains in the container. When this quantity has been reduced to the point that it cannot of itself adjust the quantity to be measured, it is possible to assist the filling of the measuring portion of the channel by keeping the container in a position tilted, allowing the substance to flow into the measuring chamber.

   Then we shake the container a little until the substance is level with the lines 120
By means of the system described, exactly measured amounts of granular substance can easily be obtained, these amounts depending on the distance of the covers 12 from the lower end of the container.



   The container can also be unloaded continuously. In this case the container is held in an inclined position with the narrow wall carrying a window looking down. The contents then flow continuously into the measuring channel and out of the discharge opening, until the container is upright in an upright position. If only a small amount is left, the container can be shaken a little until it is completely empty.



   It will be clear to those familiar with the portion that the present invention is not limited to the specific details described above and shown in the drawing, and that various other modifications are possible in carrying out the features of the invention. , without departing from the spirit and scope of the following claims.



   CLAIMS.



   1. A package for dispensing predetermined quantities of granular substances, comprising a container made from cardboard or other material, lines of weakness at one end of the container for tearing part of the end wall of the container to form. a discharge opening for the granular substance, characterized in that one or more windows are provided in the wall of the container, allowing the observation of the contents of the container, and in that similar lines or marks, of preferentially arranged on scales, are provided on the outer side of the container next to the windows to allow exact control of the quantity of the container.
 EMI3.1
 nu '.du réci.p3enyar:,, 1 .; = 1, <", 5 ..." '..1:'


    

Claims (1)

2. Emballage suivant la revendication 1, comprenant un récipient, un canal de mesure prévu à l'intérieur de ce récipient le long d'une des parois sur toute la longueur de celle-ci, une paroi séparatrice plane séparant ce canal de l'espace principal du récipient, et une ou plusieurs ouvertures dans cette paroi séparatrice mettant en communication l'espace principal et ce canal, ca- ractérisé en ce que cette ou ces ouvertures (9) sont situées à une certaine dis- tance de l'extrémité du récipient qui n'a pas d'ouverture de décharge, qui cor- respond à la quantité à mesurer. 2. Packaging according to claim 1, comprising a container, a measuring channel provided inside this container along one of the walls over the entire length thereof, a flat dividing wall separating this channel from the main space of the container, and one or more openings in this dividing wall putting in communication the main space and this channel, characterized in that this or these openings (9) are located at a certain distance from the end of the container which has no discharge opening, which corresponds to the quantity to be measured. 3 Emballage suivant la revendication 2, caractérisé en ce'qu'une fenêtre (11) est placée de manière à permettre l'observation visuelle de la par- tie du canal formant la chambre de mesure proprement dite. 3 Packaging according to claim 2, characterized in that a window (11) is placed so as to allow visual observation of the part of the channel forming the actual measuring chamber. 4. Emballage suivant la revendication 2, caractérisé en ce que cet- te ou ces ouvertures ont des dimensions telles et sont disposées de manière tel- le qu'elles permettent à la matière granulaire dans le canal, si c'est néces- saire, de s'écouler en arrière dans l'espace principal en secouant le récipient. EMI3.2 1) 1)(Yt\T U 'TAU A "TITè!1i'"TIT en annexe 1 dessin. 4. Packaging according to claim 2, characterized in that this or these openings have such dimensions and are arranged such that they allow the granular material in the channel, if this is necessary, to flow back into the main space by shaking the container. EMI3.2 1) 1) (Yt \ T U 'TAU A "TITè! 1i'" TIT in appendix 1 drawing.
BE572139D BE572139A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE572139A true BE572139A (en)

Family

ID=190054

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE572139D BE572139A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE572139A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0368757A1 (en) Pouch for liquid products
US9409690B2 (en) Container and pouch
CA3082183A1 (en) Device for storing and dispensing at least one bulk product
HUE031820T2 (en) Package for a beverage preparation
BE572139A (en)
EP0377882B1 (en) Flexible packaging for liquid produce
CH643205A5 (en) Anti-fraud packaging container for a liquid product, particularly for an alcoholic drink
US3330448A (en) Dispensing container
FR2545064A1 (en) PACKAGING WITH INTERNAL RECEPTACLE FOR PACKING TWO OR MORE TWO DIFFERENT CHEMICALS MUTUALLY REACTING
FR2638715A1 (en) Sachet for liquid products
FR2513595A1 (en) PACKAGING OF CONSUMABLES, IN PARTICULAR FOODSTUFFS, SUCH AS BEVERAGE PREPARATIONS
EP0451069B1 (en) Bag made of heat sealable material and means for insuring its repeated closure
FR3105189A1 (en) Bulk product gravity flow dispenser
EP1345514B1 (en) Measuring and dispensing device
EP4204314B1 (en) Liquid or pasty product dispenser, and method for dispensing a liquid or pasty product with such a dispenser
FR2752414A1 (en) Flexible packaging for pastes or liquids
CH246680A (en) Flexible material container, obtained from a tubular element.
FR2504091A1 (en) Semi rigid pack with flexible outlet tube - for controlled discharge of part of the contents
FR3017116A1 (en) BOX CARDBOARD WITH DOSER
FR2776622A1 (en) Carton with retractable pouring mouth
EP4204314A1 (en) Liquid or pasty product dispenser, and method for dispensing a liquid or pasty product with such a dispenser
PL210516B1 (en) Packaging for loose grocery products
FR2514729A1 (en) Package or powder for granular material - has pouring spout and internal dosing feed
CH466967A (en) Obturator-metering device
BE401923A (en) CONTAINER OR BOX IN PAPER, CARDBOARD OR SIMILAR