BE570461A - - Google Patents

Info

Publication number
BE570461A
BE570461A BE570461DA BE570461A BE 570461 A BE570461 A BE 570461A BE 570461D A BE570461D A BE 570461DA BE 570461 A BE570461 A BE 570461A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
profiled
curved
strips
terized
charac
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE570461A publication Critical patent/BE570461A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04FFINISHING WORK ON BUILDINGS, e.g. STAIRS, FLOORS
    • E04F13/00Coverings or linings, e.g. for walls or ceilings
    • E04F13/07Coverings or linings, e.g. for walls or ceilings composed of covering or lining elements; Sub-structures therefor; Fastening means therefor
    • E04F13/08Coverings or linings, e.g. for walls or ceilings composed of covering or lining elements; Sub-structures therefor; Fastening means therefor composed of a plurality of similar covering or lining elements
    • E04F13/0801Separate fastening elements
    • E04F13/0803Separate fastening elements with load-supporting elongated furring elements between wall and covering elements
    • E04F13/081Separate fastening elements with load-supporting elongated furring elements between wall and covering elements with additional fastening elements between furring elements and covering elements
    • E04F13/0812Separate fastening elements with load-supporting elongated furring elements between wall and covering elements with additional fastening elements between furring elements and covering elements fixed by means of spring action

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Finishing Walls (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention concerne un revêtement pour surfaces de différents genres et de différentes dimensions, que ce soit des surfaces planes, comme par exemple des parois extérieures et intérieures, plafonds, portes, meubles, comptoirs, etco, ou des surfaces courbées ou arquées dans une direction telles que celles que pré- sentent par exemple des colonnes ou les comptoirs de caractère moderne. Suivant l'invention, le revêtement de surface est caractérisé par des bandes profilées de préférence en métal léger,disposées côte à. côte et fixées à la surface pour- vue de son revêtement par un système de serrage. En outré, des barres de retenue sont de préférence fixées à la surface garnie de son revêtement et des pinces sont susceptibles de coulisser sur ces barres pour maintenir par une action de serrage les bandes profilées disposées côte à côte.

   Les pinces sont de   préféren=   ce construites de telle façon qu'elles peuvent être serrées sur les barres de retenue, ce qui peut par exemple se faire en ménageant sur chaque pince deux étriers de serrage en forme de V dirigés en sens opposés et décalés de 90  l'un par'rapport à l'autre, dont les branches, faisant ressort, embrassent par paire des saillies latérales appropriées ou leurs équivalents.d'une barre de retenue ou d'une bande profilée. 



   L'application d'un tel revêtement est extrêmement simple. Lorsque les 'barres de retenue ont été fixées sur la surface, ce qui peut se faire suivant la couche de base par vissage, clouage, ou de tout autre manière on place les pinces sur les barres de retenue ou on les serre sur celles-ci, en les faisant glisser dessus jusqu'à ce qu'elles occupent la position voulue de telle sorte que les différentes bandes profilées n'ont plus qu'à être repoussées dans les pinces par leurs bords conformés d'une manière appropriée. Les bandes profilées peuvent être livrées en longueurs voulues, mais elles peuvent aussi être amenées à la longueur convenable au lieu même de leur utilisation. Après la fixation des bar- res de retenue, tout maniement d'outils devient inutile. 



   L'emploi du revêtement de surfaces selon l'invention offre encore l'avantage suivant. En déterminant convenablement la largeur des bandes profilées, on peut recouvrir pratiquement n'importe quelle surface sur toute son étendue au moyen de deux groupes de bandes profilées de même largeur. Ceci est le cas, lors- que la largeur de toutes les bandes profilées d'un groupe se trouve par exemple dans le rapport de 4 : 7 avec la largeur de toutes les bandes de l'autre groupe. 



  Chaque nombre entier supérieur à 17 peut notamment s'établir comme somme de mul- tiples en nombres entiers des chiffres 4 et 7 ou est lui-même un multiple de ces deux chiffres. Lorsque par exemple une paroi de 203 cm de largeur doit être pour- vue d'un revêtement on peut le faire au moyen de 28 bandes de 4 cm de largeur et 13 bandes de 7 cm, leur ordre de succession pouvant alors être choisi d'une manière appropriée. Evidemment, on peut aussi employer des bandes profilées de 2 et3,5 cm, ou d'autres largeurs, du moment que le rapport 4:7 soit observé. De cette manière on peut aussi trouver des subdivisions pour des surfaces ayant une largeur de 17 cm ou moins.

   Ainsi une surface de 17 cm de largeur peut être garnie à l'aide de 5 bandes profilées de 2 cm et 2 bandes de 3,5 cm de largeur, si pour des largeurs aussi faibles on ne désire pas employer de préférence des bandes d'une.même largeur. En dehors du rapport 4:7 on peut également choisir d'autres proportions de largeur des bandes. 



   On peut aussi réaliser l'invention en utilisant pour maintenir les bandes profilées aux barres de retenue une pince constituée par un fragment de tôle pliable dont deux bouts de paroi rectangulaires partant d'une pièce médiane rectangulaire et disposés en regard l'un de l'autre sont repliés d'un côté tandis que deux bouts de paroi situés en regard l'un de l'autre sont recourbés de l'au- tre côté à peu près perpendiculairement, les bouts de paroi étant pourvus sur leurs bords situés du côté opposé à celui où se trouve la pièce médiane d'un re- bord ou d'un bourrelet tourné vers l'intérieur. On obtient ainsi une pince de fa- brication particulièrement simple comportant des étriers de serrage en forme de V dirigés en sens opposés et décalés de 90  l'un par rapport à l'autre.

   Les barres de retenue sont de préférence pourvues de rebords latéraux continus sur lesquels 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 s'appuie la pièce médiane de la pince de retenue et autour desquels les branches de l'étrier de serrage en forme de V tournés vers eux s'enroulent. 



   Dans une forme d'exécution préférée de l'invention, chaque bande pro- filée présente sur un côté longitudinal un bord recourbé vers l'intérieur et sur l'autre côté longitudinal un bord recourbé vers l'extérieur, de telle façon que le bord   recourbe vers   l'intérieur peut s'engager dans le bord recourbé vers l'extérieur de la bande profilée adjacente. Le bord recourbé vers l'extérieur de chaque bande profilée est susceptible d'être repoussé dans un étrier de serrage en forme de V d'une pince et est pourvu d'un épaulement qui lors de l'agrafage s'engage derrière la partie recourbée ou le bourrelet du bord extérieur de la branche correspondante de l'étrier. 



   D'autres caractéristiques et avantages de l'invention ressortiront de la description donnée ci-après avec référence aux dessins de plusieurs exem- ples d'exécution de l'invention. 



   Dans ces dessins: 
Fig. 1 est une vue d'un revêtement de surface avec bandes profilées suivant l'invention, par exemple sur la paroi de devant d'un comptoir. 



   Fig. 2 est une coupe suivant la ligne   II-II   de la fig. 1, à une   échel-   le un peu plus grande que celle-ci. 



   Figs. 3 et 4 sont des coupes de deux bandes profilées en grandeur na- turelle . 



   Fig. 5 est une coupe suivant la ligne   V-V   de la fig. 1, à une plus grande échelle que cette dernière. 



   Fig. 6 est une coupe partielle suivant la ligne   VI-VI   de la figo 5. 



   Fig. 7 est une coupe horizontale d'une partie d'une colonne rectan- gulaire. 



   Fig. 8 est une coupe verticale d'une paroi de la même colonne, et 
Figs. 9 et 10 sont des coupes partielles horizontales de deux autres colonnes. 



   Les figs, 1 et 2 représentent un revêtement de surface composé de bandes profilées 11 et 12 disposées côte à côte en ordre alterné. Ces bandes pro- filées sont fixées sur la surface pourvue de son revêtement par une action de ser- rage. Dans l'exemple d'exécution représenté la fixation se fait indirectement. 



  Des barres de retenue 13 sont fixées à la surface garnie par des dispositifs ap-   propriés,   tels que des vis, clous ou leurs équivalents. Les bandes profilées 11 et 12 sont maintenues sur ces barres par des pinces 14 qu'on peut faire glisser sur les barres de retenue 13. Comme les bandes profilées 11, 12 sont disposées transversalement par rapport aux barres de retenue chaque pince 14 présente deux étriers de serrage 14a et 14b en forme de V dirigés en sens contraire et décalés de 90  entre eux, dont les branches à ressort entourent des saillies latérales appropriées ou leurs équivalents d'une barre de retenue ou d'une bande profilée, comme il sera encore expliqué ci-après d'une manière plus détaillée. 



   Les   fies,    3 et 4 montrent en coupe une forme d'exécution des bandes profilées 11 et 12, en grandeur naturelle, chacune desquelles présente sur un côté longitudinal un bord tourné vers l'intérieur   lla   ou 12a respectivement et sur l'autre côté longitudinal un bord recourbé vers l'extérieur 11b ou 12b.   0 Le   bord recourbé vers l'intérieur peut toujours être introduit dans le bord recourbé vers l'extérieur de la bande profilée voisine, peu importe que les bandes profilées qui se suivent aient la même largeur ou des largeurs différentes. Les bords re- courbés ont notamment les mêmes dimensions pour les deux bandes profilées.

   Le bord recourbé vers l'extérieur 11b ou   12b   des bandes profilées peut toujours être enfoncé dans un étrier de serrage en forme de V 14b d'une pince 14 (fig.   2) .   Il      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est en outre pourvu d'un épaulement 11b' ou   12b'   derrière lequel s'engage une   branehe   à ressort d'un étrier de serrage en forme de V 14b. 



   Une forme particulièrement avantageuse des pinces et une forme d'exé- cution préférée de la barre de retenue sont représentées sur les figso 5 et 6. 



  Fig. 5 est une coupe à plus grande échelle, en substance suivant la ligne V-V de la fig. 1, sur laquelle sont également représentées les bandes   15a et   15b qui ne sont indiquées que sommairement sur la figo 1. Fig. 6 est une coupe suivant la ligne VI-VI de la   figo   5 ainsi qu'une partie fragmentaire de la figo 2 à plus grande échelle.

   Comme le montrent clairement les figso 5 et 6, la pince 16 qui correspond dans son essence à la pince 14 représentée sur la fige 2, se compose d'un fragment de tôle pliable avec une pièce médiane quadrangulaire   16a   d'où deux bouts de paroi 16b en regard l'un de l'autre sont repliés vers l'un des côtés et deux bouts de parois 16c en regard l'un de l'autre sont repliés vers l'autre côté à peu près perpendiculairemento Les bords des bouts de paroi 16b qui sont situés du côté opposé à la pièce médiane   16a   sont rabattus sous forme de boucle 16b' vers l'intérieur et ceux des bouts de paroi 16c sont rabattus vers l'inté- rieur en 16c.

   Lorsqu'on repouse dans la pince l'un des bords   llb     ou   12b, repliés vers l'extérieur, d'une bande profilée, l'épaulement 11b' ou 12b' de la bande profilée s'engage derrière la boucle 16b' de la pince (fige 6)0 
Les barres de retenue 13 représentées sur la fige 5 présentent des re- bords latéraux continus   13a   sur lesquels s'appuie la pièce médiane   16a de   la pince repoussée 16. Les parties recourbées 16c' des pinces s'engagent derrière les rebords. L'application sous pression des pinces sur les barres de retenue est facilitée du fait que les rebords présentent des surfaces extérieures biseau- tées.

   Les barres de retenue 13' employées pour la fixation des bandes de ferme- ture transversales 15a et 15b (figso 1 et 5) sont conformées de la même manière que les barres de retenue 13 pour les pinces 16. Dans l'exemple représenté, les barres 13 et 13' sont faites d'une pièce. Les bandes de fermeture présentent deux ailes longitudinales avec bords en forme de bourrelets tournés l'un vers l'autre ou leurs équivalents qui lors du serrage des bandes s'engagent derrière les rebords latéraux des barres 13'. 



   Sur les   figso   7 et 8 on a représenté l'application de l'invention à une colonne de section transversale rectangulaire. Comme cette colonne s'étend du plancher jusqu'au plafond, les bandes de fermeture ne sont pas nécessaires. 



  Les barres de retenue 13 sont fixées à la colonne à une faible distance du sol et du plafond. Pour des colonnes de grande hauteur on peut éventuellement aména- ger encore d'autres barres de retenue sur la colonne, toutefois celles-ci ne sont prévues que dans peu de cas, car les bandes profilées agrafées entre elles par les bords recourbés ont le même effet qu'une paroi fermée. Aux angles de la colon- ne les pinces servant à la fixation des bandes profilées sont inutiles vu qu'en cet endroit le bord recourbé à   l'intérieur   11a ou   12a   de l'une des bandes profi- léés-11 ou 12 s'engage dans le bord recourbé vers l'extérieur   12b   ou 11b de l'au- tre bande, de telle façon qu'il s'appuie contre l'épaulement 12b' ou 11b' de cette dernière (fig.   7).   



   Les figso 9 et 10 montrent comment les bandes profilées 11, 12 peuvent être appliquées sur des colonnes à surfaces arrondies. La largeur des bandes pro- filées 11 et 12 s'établit ici comme pour les autres exemples d'exécution dans le rapport de 4   à 7,   c'est-à-dire qu'elle est de 4 et 7 cm comme dans le cas des bandes profilées 11, 12 représentées en grandeur naturelle sur les figs. 3 et 4. 



  Comme il a déjà été dit au début on peut ainsi garnir pratiquement la surface pé- riphérique de toute colonne, étant entendu naturellement qu'il faut tenir compte de ce qu'éventuellement le nombre des bandes de 4 cm de largeur peut s'écarter du nombre des bandes de 7 cm de largeur, de telle sorte que les bandes profilées étroites n'alternent pas toujours avec des bandes profilées plus larges. Toute- fois on peut toujours assurer une répartition plus ou moins symétrique des bandes profilées 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
II est évident que l'invention n'est pas limitée aux formes d'exécu- tion représentées. Ainsi, le profil des bandes, par exemple, peut être modifié, de même que la forme des pinces peut être différente.

   Les barres de retenue peu- vent également présenter un autre profil approprié comme d'ailleurs des disposi- tifs peuvent être prévus pour fixer les bandes profilées directement par une ac- tion de serrage à la surface à garnir. 



   REVENDICATIONS 
1. - Revêtement de surface, caractérisé en ce qu'il est constitué par des bandes profilées, de préférence en métal léger, disposées côte à côte, en prise l'une avec l'autre et fixées à la surface à garnir par une action de serra- ge.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a coating for surfaces of different types and of different dimensions, whether flat surfaces, such as for example exterior and interior walls, ceilings, doors, furniture, counters, etc., or curved or arched surfaces in a direction such as those presented for example by columns or counters of modern character. According to the invention, the surface coating is characterized by profiled strips, preferably of light metal, arranged side by side. side and fixed to the covered surface by a clamping system. In addition, retaining bars are preferably fixed to the surface lined with its coating and clamps are able to slide on these bars to hold the profiled bands arranged side by side by a clamping action.

   The clamps are preferably constructed in such a way that they can be clamped on the retaining bars, which can for example be done by providing on each clamp two V-shaped clamping brackets directed in opposite directions and staggered. 90 one par'rapport to the other, whose branches, making a spring, embrace in pairs the appropriate side projections or their equivalents.d'une retaining bar or a profiled strip.



   The application of such a coating is extremely simple. When the retaining bars have been fixed to the surface, which can be done following the base layer by screwing, nailing, or in any other way the clamps are placed on the retaining bars or tightened on them. , by sliding them over until they occupy the desired position so that the various profiled strips only have to be pushed back into the clamps by their edges shaped in an appropriate manner. The profiled strips can be delivered in desired lengths, but they can also be brought to the correct length at the point of use. After fixing the retaining bars, any handling of tools becomes unnecessary.



   The use of the surface coating according to the invention also offers the following advantage. By suitably determining the width of the profiled strips, virtually any surface can be covered over its entire extent by means of two groups of profiled strips of the same width. This is the case when the width of all the profiled strips of one group is, for example, in the ratio of 4: 7 to the width of all the strips of the other group.



  Each whole number greater than 17 can in particular be established as the sum of multiples of whole numbers of the digits 4 and 7 or is itself a multiple of these two digits. When, for example, a wall 203 cm wide has to be covered with a covering, this can be done by means of 28 strips of 4 cm wide and 13 strips of 7 cm, their order of succession can then be chosen from a suitable way. Obviously, one can also use profiled strips of 2 and 3.5 cm, or other widths, as long as the ratio 4: 7 is observed. In this way one can also find subdivisions for surfaces having a width of 17 cm or less.

   Thus a surface 17 cm wide can be lined with 5 profiled strips of 2 cm and 2 strips of 3.5 cm wide, if for such small widths it is not desired to preferably use strips of same width. Apart from the 4: 7 ratio it is also possible to choose other proportions of the width of the bands.



   The invention can also be carried out by using, to hold the profiled strips to the retaining bars, a clamp consisting of a fragment of foldable sheet metal including two rectangular wall ends starting from a rectangular central part and arranged opposite one of the the other are folded over on one side while two ends of the wall located opposite each other are curved on the other side approximately perpendicularly, the ends of the wall being provided on their edges located on the opposite side. to that where there is the middle part of a ledge or a bead turned inwards. In this way, a particularly simple manufacturing clamp is obtained comprising V-shaped clamping brackets directed in opposite directions and offset by 90 with respect to one another.

   The retaining bars are preferably provided with continuous side flanges on which

 <Desc / Clms Page number 2>

 rests on the middle part of the retaining clamp and around which the branches of the V-shaped clamping bar facing them are wound.



   In a preferred embodiment of the invention, each profiled strip has on one longitudinal side an inwardly curved edge and on the other longitudinal side an outwardly curved edge, such that the edge inward curl may engage the outward curved edge of the adjacent profiled strip. The outwardly curved edge of each profiled strip can be pushed into a V-shaped clamping yoke of a pliers and is provided with a shoulder which during stapling engages behind the curved part or the bead of the outer edge of the corresponding branch of the caliper.



   Other characteristics and advantages of the invention will emerge from the description given below with reference to the drawings of several exemplary embodiments of the invention.



   In these drawings:
Fig. 1 is a view of a surface covering with profiled strips according to the invention, for example on the front wall of a counter.



   Fig. 2 is a section taken along line II-II of FIG. 1, at a scale a little larger than this one.



   Figs. 3 and 4 are cross sections of two profiled strips in life size.



   Fig. 5 is a section taken along the line V-V of FIG. 1, on a larger scale than the latter.



   Fig. 6 is a partial section taken on line VI-VI of FIG. 5.



   Fig. 7 is a horizontal section of part of a rectangular column.



   Fig. 8 is a vertical section of a wall of the same column, and
Figs. 9 and 10 are horizontal partial sections of two other columns.



   Figs, 1 and 2 show a surface covering composed of profiled strips 11 and 12 arranged side by side in alternating order. These profiled bands are attached to the coated surface by a clamping action. In the exemplary embodiment shown, the fixing takes place indirectly.



  Retaining bars 13 are attached to the trimmed surface by suitable devices, such as screws, nails or the like. The profiled bands 11 and 12 are held on these bars by clamps 14 which can be slid over the retaining bars 13. As the profiled bands 11, 12 are arranged transversely with respect to the retaining bars, each clamp 14 has two brackets. V-shaped clamps 14a and 14b directed in opposite directions and offset by 90 from each other, the spring legs of which surround suitable side projections or their equivalents with a retaining bar or profiled strip, as will be further explained in more detail below.



   The fies, 3 and 4 show in section an embodiment of the profiled strips 11 and 12, in full size, each of which has on a longitudinal side an edge turned inwardly 11a or 12a respectively and on the other longitudinal side. an outwardly curved edge 11b or 12b. 0 The inward curved edge can always be fed into the outward curved edge of the neighboring profile strip, regardless of whether the following profile strips have the same width or different widths. The curved edges have in particular the same dimensions for the two profiled strips.

   The outwardly curved edge 11b or 12b of the profiled strips can still be pressed into a V-shaped clamp 14b of a clamp 14 (Fig. 2). he

 <Desc / Clms Page number 3>

 is further provided with a shoulder 11b 'or 12b' behind which engages a spring arm of a V-shaped clamping bracket 14b.



   A particularly advantageous form of the grippers and a preferred embodiment of the retaining bar are shown in Figures 5 and 6.



  Fig. 5 is a section on a larger scale, substantially taken along the line V-V of FIG. 1, on which are also represented the bands 15a and 15b which are only briefly indicated in FIG. 1. FIG. 6 is a section taken along line VI-VI of fig 5 as well as a fragmentary part of fig 2 on a larger scale.

   As clearly shown in figs 5 and 6, the clamp 16 which corresponds in its essence to the clamp 14 shown in fig 2, consists of a fragment of foldable sheet with a quadrangular middle piece 16a hence two ends of the wall 16b opposite each other are folded towards one of the sides and two ends of walls 16c facing each other are folded towards the other side approximately perpendicularly o The edges of the ends of the wall 16b which are located on the side opposite to the middle part 16a are folded in the form of a loop 16b 'inwards and those of the wall ends 16c are folded inwards at 16c.

   When one of the edges 11b or 12b, folded outwards, of a profiled strip is pushed back into the clamp, the shoulder 11b 'or 12b' of the profiled strip engages behind the loop 16b 'of the clamp (pin 6) 0
The retaining bars 13 shown in the pin 5 have continuous lateral edges 13a on which the middle part 16a of the pushed-in clamp 16 rests. The curved parts 16c 'of the clamps engage behind the edges. Applying the clamps to the retaining bars under pressure is facilitated by the fact that the flanges have bevelled outer surfaces.

   The retaining bars 13 'used for fixing the transverse closure strips 15a and 15b (figs 1 and 5) are shaped in the same way as the retaining bars 13 for the clamps 16. In the example shown, the 13 and 13 'bars are made in one piece. The closure bands have two longitudinal wings with edges in the form of beads facing one another or their equivalents which, when the bands are tightened, engage behind the lateral edges of the bars 13 '.



   In Figs 7 and 8, the application of the invention to a column of rectangular cross section has been shown. As this column extends from the floor to the ceiling, the closure strips are not necessary.



  The retaining bars 13 are fixed to the column at a small distance from the floor and the ceiling. For tall columns, it is possible to fit other retaining bars on the column if necessary, however these are only provided in a few cases, because the profiled strips stapled together by the curved edges have the same effect that a closed wall. At the corners of the column, the clamps used to fix the profiled bands are unnecessary, since in this place the curved edge inside 11a or 12a of one of the profiled bands-11 or 12 engages in the outwardly curved edge 12b or 11b of the other strip, such that it rests against the shoulder 12b 'or 11b' of the latter (fig. 7).



   Figures 9 and 10 show how the profiled strips 11, 12 can be applied to columns with rounded surfaces. The width of the profiled strips 11 and 12 is established here as for the other examples of execution in the ratio of 4 to 7, that is to say that it is 4 and 7 cm as in the case of profiled strips 11, 12 shown in full size in FIGS. 3 and 4.



  As has already been said at the start, it is thus possible to practically line the peripheral surface with any column, it being understood of course that it is necessary to take into account that possibly the number of bands of 4 cm in width may deviate from the number of strips 7 cm wide, so that narrow profiled strips do not always alternate with wider profiled strips. However, it is always possible to ensure a more or less symmetrical distribution of the profiled strips.

 <Desc / Clms Page number 4>

 
It is obvious that the invention is not limited to the embodiments shown. Thus, the profile of the bands, for example, can be changed, just as the shape of the clamps can be different.

   The retaining bars may also have another suitable profile, as moreover devices may be provided for fixing the profiled bands directly by a clamping action to the surface to be lined.



   CLAIMS
1. - Surface covering, characterized in that it consists of profiled strips, preferably of light metal, arranged side by side, in engagement with one another and fixed to the surface to be lined by an action Clamping.


    

Claims (1)

2. - Revêtement de surface suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend. des barres de retenue fixées à la surface à garnir et par des pinces disposées de façon à pouvoir se déplacer sur ces barres et maintenant fermement les bandes profilées par une action de serrage. 2. - A surface covering according to claim 1, characterized in that it comprises. retaining bars fixed to the surface to be lined and by clamps arranged so as to be able to move on these bars and firmly holding the profiled strips by a clamping action. 3. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 et 2, carac- térisé en ce que chaque pince destinée à maintenir les bandes profilées aux barres de retenue présente deux étriers de serrage en forme de V dirigés en sens inver- se l'un de l'autre et décalés de 90 l'un par rapport à l'autre et dont les bran- ches faisant ressort entourent par paires des saillies latérales correspondantes ou leurs équivalents d'une barre de retenue ou d'une bande profilée . 3. - Surface coating according to claims 1 and 2, charac- terized in that each clamp intended to hold the profiled strips to the retaining bars has two V-shaped clamping brackets directed in the opposite direction one of the two. the other and offset by 90 with respect to each other and whose springy branches surround in pairs corresponding lateral projections or their equivalents with a retaining bar or a profiled strip. 4. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 à 3, carac- térisé en ce que chaque pince servant à maintenir les bandes profilées aux bar- res de retenue est constituée par un fragment de tôle susceptible d'être plié d'où partant d'une pièce médiane rectangulaire ou carrée, deux bouts de paroi op- posés l'un à l'autre sont recourbés d'un côté et deux autres bouts de paroi oppo- sés sont recourbés de l'autre côté, à peu près perpendiculairement, ces bouts de paroi étant pourvus sur les bords situés du côté opposé à celui où se trouve la pièce médiane d'une.,Partie recourbée ou d'un bourrelet tourné vers l'intérieur. 4. - Surface coating according to claims 1 to 3, charac- terized in that each clamp serving to hold the profiled strips to the retaining bars is constituted by a piece of sheet capable of being bent from which starting d 'a rectangular or square middle piece, two opposite wall ends are curved on one side and two other opposite wall ends are curved on the other side, roughly perpendicular, these wall ends being provided on the edges situated on the side opposite to that where the middle part is located with a., Curved part or with a bead turned inward. 5. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 à 4, carac- térisé en ce que les-barres de retenue présentent deux rebords latéraux continus sur lesquels lorsque.-les pinces sont repoussées sous pression la pièce médiane de celles-ci est appliquée et autour desquels.s'engagent les branches de l'étrier de serrage en forme de V tournées vers ces rebords. 5. - Surface coating according to claims 1 to 4, charac- terized in that the retaining bars have two continuous side edges on which when the clamps are pushed back under pressure the middle part thereof is applied and around which the branches of the V-shaped clamping bracket are engaged, facing these edges. 6. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 à 5, carac- térisé en ce que chaque bande profilée présente sur un côté longitudinal un bord recourbé vers l'intérieur et sur l'autre côté longitudinal un bord recourbé vers l'extérieur, de telle façon que le bord recourbé vers l'intérieur peut s'engager dans le bord recourbé vers l'extérieur de la bande profilée voisine. 6. - Surface coating according to claims 1 to 5, charac- terized in that each profiled strip has on a longitudinal side an edge curved inwardly and on the other longitudinal side an edge curved outwards, of such that the inwardly curved edge can engage the outwardly curved edge of the adjoining profiled strip. 7. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 à 6, caracté- risé en ce que le bord recourbé vers l'extérieur de chaque bande profilée est susceptible d'être repoussé dans un étrier de serrage en forme de V d'une pince et est pourvu d'un épaulement qui lors de l'agrafage s'engage derrière la partie recourbée ou en forme de bourrelet du bord extérieur de la branche d'étrier corres- pondante. 7. - Surface coating according to claims 1 to 6, charac- terized in that the curved edge towards the outside of each profiled strip is capable of being pushed back into a V-shaped clamping yoke of a clamp and is provided with a shoulder which during stapling engages behind the curved or bead-shaped part of the outer edge of the corresponding caliper branch. 8. - Revêtement de surface suivant les revendications 1 à 7, carac- térisé en ce qu'aux extrémités des bandes profilées se trouvent des bandes de fer- meture transversales qui peuvent être serrées, au moyen d'ailes longitudinales convenablement conformées, sur des barres de retenue correspondant aux barres de retenue des bandes profilées. 8. - Surface covering according to claims 1 to 7, charac- terized in that at the ends of the profiled strips there are transverse closing strips which can be clamped, by means of suitably shaped longitudinal wings, on retaining bars corresponding to the retaining bars of the profiled strips.
BE570461D BE570461A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE570461A true BE570461A (en)

Family

ID=189014

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE570461D BE570461A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE570461A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2121393A2 (en) * 1971-01-08 1972-08-25 Prost Georges
FR2509425A1 (en) * 1981-07-08 1983-01-14 Ampliform Pty Ltd STRUCTURE SUPPORTED BY A GRID

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2121393A2 (en) * 1971-01-08 1972-08-25 Prost Georges
FR2509425A1 (en) * 1981-07-08 1983-01-14 Ampliform Pty Ltd STRUCTURE SUPPORTED BY A GRID

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR3018843A1 (en) CLOSURE, KIT AND METHOD FOR INSTALLATION OF SAID CLOSURE
FR2490698A1 (en) EXPANDABLE POST FOR CLOSURE WALL OR FOR SIMILAR STRUCTURE AND METHOD OF MOUNTING
FR2698116A1 (en) A method of manufacturing a flexible shaped edge piece for installing a suspended ceiling around a curved surface and edge piece obtained by such a method.
FR2695671A1 (en) Sill bar with simple mounting.
EP0232195A1 (en) Fixing for attaching a wall-cladding-material to a lath
BE570461A (en)
FR3022281A1 (en) GRILLING SYSTEM
EP1035297B1 (en) Roller shutter box, end plate and covering profile for the box
EP0034148A1 (en) Device for attaching a coating sheet against a wall or the like
FR2823779A1 (en) Fixing section for flexible, taut surface cladding for false ceiling has longitudinal groove terminated by two jaws, one extended by resilient tongue directed toward groove inside to exert retaining force on cladding
EP1426239A1 (en) Seal and sound insulation sheet for a vehicle body élément, such as a car door
EP3810866A1 (en) Method for producing a facing
BE697426A (en)
EP1239099B1 (en) Roof structure comprising curved profiles with removable caps and an accessory
BE1008571A3 (en) Equipment including flap flap metal panels clips for forming covering surfaces.
FR3083557A1 (en) INVISIBLE BASE FENCE FIXING DEVICE
EP0983408B1 (en) Roof cover element
FR2776547A1 (en) THIN SHEET STRAIGHTENER PROFILE
FR2480834A1 (en) Covering material for diverse wall or surface types - has notched laths sitting on longitudinal metal wall brackets
FR2464342A1 (en) Two piece clip for fixing head and sides of partition wall - uses fixed flanged latch and post-inserted L sections to form channel housing panel edge
BE1017124A6 (en) Rideau flexible device.
FR2613762A1 (en) Ladder made of dismantleable and interfitting elements allowing a flat volumetric reduction during transport and non-use
EP1035293B1 (en) Door or window frame
BE525013A (en)
FR3056092A1 (en) MODULE FOR MANUFACTURING A WALL PERIPHERAL SUPPORT FOR A NON-SELF-SUPPORTING TYPE BATHTUB AND KIT COMPRISING AT LEAST FOUR MODULES