BE562607A - - Google Patents

Info

Publication number
BE562607A
BE562607A BE562607DA BE562607A BE 562607 A BE562607 A BE 562607A BE 562607D A BE562607D A BE 562607DA BE 562607 A BE562607 A BE 562607A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
outlet
toilet
toilet according
tank
seat
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE562607A publication Critical patent/BE562607A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E03WATER SUPPLY; SEWERAGE
    • E03DWATER-CLOSETS OR URINALS WITH FLUSHING DEVICES; FLUSHING VALVES THEREFOR
    • E03D5/00Special constructions of flushing devices, e.g. closed flushing system
    • E03D5/016Special constructions of flushing devices, e.g. closed flushing system with recirculation of bowl-cleaning fluid

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Aviation & Aerospace Engineering (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Hydrology & Water Resources (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Water Supply & Treatment (AREA)
  • Sanitary Device For Flush Toilet (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte aux cabinets d'aisances. 



   Elle procure un cabinet d'aisances comprenant une cuyet- te, disposée au-dessus d'un réservoir contenant un liquide dé- sinfectant, ce réservoir étant pourvu d'une sortie normalement fermée, conduisant à une fosse d'écoulement, ou à un autre dis- positif d'évacuation, une chambre s'étendant vers le bas dans le réservoir, et mise en communication avec   cdui-ci   par un ta- mis filtrant, une pompe aspirante actionnée manuellement, pos- sédant un plongeur mobile dans un corps cylindrique, qui s'ou- vre dans la chambre dans laquelle il est logé, ce plongeur étant pourvu de soupapes, qui lui permettent de livrer passage au liquide pendant sa course vers le bas, mais non pendant sa course vers le haut, cette pompe servant à retirer le liquide 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de la chambre en vue de donner une chasse dans la cuvette, et en même temps,

   aspirer du liquide dans la chambre à travers le tamis filtrant, et un trop-plein conduisant de la partie supé- rieure de la chambre, directement vers la sortie. 



   On peut constituer la chambre en divisant le réservoir en deux parties séparées par le tamis filtrant, ou bien on peut   la disposer dans un coin du réservoir ; y a avantage, du point   de vue de l'économie, à utiliser autant que possible les parois du réservoir comme parois de la chambre. 



   Le plongeur comprend, de préférence, une plaque circu- laire, fixée à l'extrémité inférieure d'une tige de piston, et percée d'un certain nombre d'ouvertures, ainsi qu'une plaque obturatrice, disposée de façon à pouvoir glisser sur la tige de piston, au-dessus de la plaque circulaire. Ceci constitue une   disposition simple et robuste ; la course vers le haut le   liquide est expulsé du corps cylindrique pour donner une chasse dans la cuvette sanitaire, la plaque obturatrice recouvrant les ouvertures de la plaque circulaire, tandis que pendant la course vers le bas, le liquide peut s'écouler dans le corps cylindrique par les ouvertures, la plaque obturatrice étant soulevée et écar- tée de la plaque circulaire par la pression du liquide. 



   La sortie du réservoir peut être fermée au moyen d'une soupape, comprenant un bouchon conique reposant sur la surface inclinée d'une douille extérieure disposée dans l'orifice de sortie. Afin de pouvoir ouvrir'celui-ci facilement par le dessus du réservoir, le bouchon peut être fixé à une tringle, ou à un tube, dont l'extrémité supérieure passe à travers une buselure fixée dans le dessus du réservoir, et est pourvue d'une poignée au moyen de laquelle on peut soulever le bouchon de son siège; on prévoit, .de préférence, un dispositif, susceptible d'être re- lâché, pour maintenir la poignée vers le bas, et engager le bou- chon fermement dans la douille de sortie. 



   La douille de sortie peut être telle que sa partie si- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tuée à l'intérieur du réservoir constitue le siège du tamis fil- trant, et le maintient en position. 



   Dans une forme de réalisation de l'invention, la cuvette sanitaire comprend un socle en poterie, monté au-dessus du ré- servoir, et possédant à sa base une sortie siphonique débouchant dans celui-ci. 



   Dans une autre forme de réalisation, la cuvette est du type dit   "à     chasse'?,   et ajustée sur le dessus du réservoir, qui lui sert de socle. 



     L'invention sera   décrite en se reportant aux dessins an- nexés, qui montrent, à titre d'exemple, deux cabinets d'aisances réalisant ltinvention. 



   Dans les dessins, la figure 1 est une vue en coupe par- tielle d'une première forme de réalisation d'un cabinet d'aisances; la figure 2 est une vue en plan de la figure 1; la figure 3 est une vue en plan d'une douille de sortie; la figure 4 est une coupe suivant la ligne DD de la fig.3; la figure 5 montre en coupe une seconde forme de réalisa-' tion d'un cabinet d'aisances; et la figure 6'est une vue en plan de la figure 5. 



   Le cabinet d'aisances que montrent les figures 1 et 2 possède un socle en poterie 1, pourvu d'un siège 2 et d'un cou- vercle 3, à charnières, et d'un arrêt 4, contre lequel reposent le siège et le couvercle lorsqu'ils sont levés. Le socle 1 pos- sède une sortie siphonique 5, débouchant dans un réservoir 6 contenant un liquide désinfectant 7, et disposé normalement sous le niveau du parquet. 



   Une pompe actionnée manuellement est logée dans une cham- bre 8, vers l'arrière du réservoir 6. Elle comprend une tige, ou tube, 9 dont l'extrémité supérieure, qui sort de la surface supérieure du réservoir, porte une poignée de manoeuvre 10. Une plaque circulaire 11 est fixée à l'extrémité inférieure de la tige 9. Son diamètre est très légèrement plus petit que celui 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'un corps cylindrique 12, à l'intérieur duquel elle peut se déplacer, qui s'étend presque jusqu'au fond de la chambre 8, et qui est fixé, par quatre tiges filetées, à une plaque de cou- verture mobile 13.

   La pompe comprend également une plaque obtu- ratrice 15, montée de façon à pouvoir glisser sur la tige, ou sur le tube, 9, et d'un diamètre tel, que lorsqu'elle repose sur la plaque circulaire 11, elle ferme un certain nombre d'ou- vertures circulaires 16 pratiquées dans celle-ci. 



   La chambre 8 est mise en communication avec le corps prin- cipal du réservoir 6 par un tamis filtrant, qui comprend une partie inférieure 18 et une partie supérieure 17, pouvant être facilement enlevée, au moyen de poignées 19, par le dessus du réservoir. 



   On donne une chasse dans la cuvette 1 en tirant la poi- gnée 10 vers le haut, ce qui provoque l'obturation des ouvertu- res circulaires 16 de la plaque 11, par la plaque obturatrice 15, les deux plaques réunies servant à expulser le liquide contenu dans le corps cylindrique 12, et l'envoyer de force dans un tuyau 20, conduisant vers l'entrée 21 de la cuvette. En même temps, la suction résultant du fonctionnement de la pompe provo- que l'aspiration du liquide dans la chambre 8, à travers le ta- mis filtrant 17-18. Lorsqu'on ramène la pompe à sa position nor- male, en pousaant vers le bas la poignée de manoeuvre 10,   la-pla-   que obturatrice 15 se soulève sous la pression'du liquide de la chambre 8, et le corps cylindrique 12 se remplit une fois de plus de liquide. 



   Le réservoir 6 est pourvu d'une sortie 22 conduisant à une fosse d'écoulement. Une douille de sortie 23 est disposée à l'intérieur de cette sortie 22. Elle est normalement fermée par un bouchon   24,   fixé à l'extrémité inférieure d'une tige de manoeuvre 25, dont l'extrémité supérieure, munie d'un bouton 26, sort au-dessus duréservoir 6. Une buselure 27, fixée au couver- cle du réservoir de façon à permettre un certain jeu latéral de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   @   la tige 25, sert de guide à celle-ci. Le bouchon   24,   dont l'ex- trémité inférieure est de forme conique, repose sur une surface circulaire inclinée de la douille de sortie 23.

   Cette construc- tion permet la fermeture assurée de la'sortie, les surfaces du bouchon 24 et de la douille 23 coopérant pour assurer une mise en position appropriée du bouchon, lorsque celui-ci est descendu dans la douille de sortie. Un boulon de blocage 28, passant dans un étrier 29, empêche le déplacement vers le haut du bou- ton 26 à l'extrémité supérieure de la tige. Lorsque le boulon de blocage 28 est relâché, l'étrier peut être écarté du bouton 26, de manière qu'on puisse le soulever. 



   Les figures 3 et   4   montrent, en plus de détails, la   douil   le de sortie 23. Elle possède une partie en saillie 30, qui sert d'appui à la partie inférieure de la plaque filtrante, et une dérivation 31 qui donne passage directement vers la sortie 22 au trop-plein de la chambre 8. Un tuyau flexible de trop- plein 32 relié au passage 31, traverse la chambre 8 de haut en bas. 



   L'établissement d'un système de trop-plein sûr pose tou- jours un problème dans la construction des cabinets d'aisances, spécialement lorsque ceux-ci doivent pouvoir fonctionner en l'absence d'une distribution d'eau; on résoud ce problème d'une manière très satisfaisante par l'emploi du dispositif de   trop,   plein décrit ci-dessus. 



   Un avantage de la forme de réalisation décrite réside dans la facilité avec laquelle la pompe peut être séparée du cabinet. Le tuyau 20 est ajusté dans l'entrée 21 au moyen du collier en caoutchouc habituel. Pour séparer la pompe, le tuyau 20 est retiré du socle 1, et la plaque-couvercle 13 est dévissée du sommet du réservoir. On peut alors soulever la pom- . pe en l'écartant du réservoir, avec le tuyau 20 et la plaque- couvercle 13. Il peut être nécessaire d'enlever la pompe de cet- te manière en vue du nettoyage, ou pour d'autres raisons. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La partie supérieure 17 du tamis filtrant peut être reti- rée du réservoir en vue du nettoyage. On nettoye la partie infé- rieure 18, si on le désire, lorsque l'enlèvement de la pompe permet d'y avoir accès. 



   Les figures 5 et 6 montrent une seconde forme de réali- sation. Ce cabinet d'aisances est également pourvu d'une pompe logée à l'intérieur d'une chambre qui communique avec le corps principal d'un réservoir par un tamis filtrant. Un dispositif de sortie est également prévu. Ces caractéristiques, de même que d'autres, que cette forme de réalisation a en commun avec celle décrite précédemment, ne seront pas décrites en détails; dans les figures 5 et 6, on utilise des numéros de référence si- milaires pour indiquer des parties similaires à celles que mon- trent les figures 1 à 4. 



   Le cabinet d'aisances que montrent les figures 5 et 6 comprend un réservoir   40,   pour le liquide désinfectant 41, qui constitue le socle, et qui a reçu une forme appropriée. Une cuvette sanitaire   42,   du type à chasse, est ajustée sur le des- sus du réservoir, et possède à son extrémité, arrière une sortie   43   débouchant dans le réservoir.

   Un anneau de chasse 44, con- sistant en un anneau de section transversale circulaire, percé d'un certain nombre de trous   45   distribués autour de sa circon- férence, permet d'envoyer le liquide de chasse, par ces trous, à l'intérieur de la cuvette   42.   Une pompe, similaire à celle du cabinet que montrent les figures 1 à 4, envoie le liquide de chasse dans l'anneau, par un tuyau   46   relié à celui-ci. 



   Le réservoir possède une sortie similaire à celle décri- o te en se reportant aux figures 1 à   4.   



   Ce cabinet d'aisances peut être, avec avantage, construit presque entièrement en résines synthétiques. Les parois et la base du réservoir peuvent être en matériau bitumineux, le dessus du réservoir en polystyrène de résistance moyenne au choc, le tuyau de chasse en chlorure de polyvinyl souple, et les parties 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 constituantes de la pompe en chlorure de polyvinyle rigide. 



   Les matériaux résineux sont renforcés, là où c'est désirable, par l'inclusion de substances fibreuses, par exemple des fi- bres de verre. 



   Le cabinet que montrent les figures 5 et 6 est parti-   culièrement   avantageux lorsqu'on est tenu à économiser la sur- face, par exemple quand on installe des cabinets dans les re- morques de   campement. En   plus des avantages hygiéniques que cette réalisation possède par rapport aux cabinets secs uti- lisés habituellement dans ces cas, elle a l'avantage que le contenu du réservoir n'est pas visible. 



  Revendications. 



   1/ Cabinet d'aisances, caractérisé en ce qu'il com- prend une cuvette sanitaire, disposée au-dessus d'un réservoir à liquide désinfectant, pourvu d'une sortie normalement fermée conduisant à une fosse d'écoulement, ou à un autre dispositif d'évacuation, une chambre s'étendant vers le bas à l'intérieur du réservoir, ét mise en communication avec celui-ci par un ta- mis filtrant, une pompe aspirante pouvant être actionnée à la main, possédant un plongeur pouvant se déplacer dans un corps cylindrique logé à l'intérieur de la chambre, et dans laquelle il s'ouvre, ce plongeur étant muni de soupapes qui lui permet- tent de livrer passage au liquide dans sa course vers le bas, mais non dans sa course vers le haut, cette pompe servant à retirer le liquide de la chambre pour donner une chasse dans la cuvette sanitaire, et pour, en même temps,

   aspirer le liquide dans la chambre à travers le tamis filtrant, et un dispositif de trop-plein, conduisant de la partie supérieure de la chambre directement vers la sortie.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to lavatories.



   It provides a toilet comprising a pipe, disposed above a reservoir containing a disinfectant liquid, this reservoir being provided with a normally closed outlet, leading to a drainage pit, or to a drain. another evacuation device, a chamber extending downwardly into the reservoir, and brought into communication therewith by a filtering filter, a manually operated suction pump having a plunger movable in a body cylindrical, which opens into the chamber in which it is housed, this plunger being provided with valves, which allow it to provide passage to the liquid during its downward stroke, but not during its upward stroke, this pump used to remove liquid

 <Desc / Clms Page number 2>

 of the chamber in order to flush the toilet bowl, and at the same time,

   suck liquid into the chamber through the filter screen, and an overflow leading from the top of the chamber, directly to the outlet.



   The chamber can be formed by dividing the tank into two parts separated by the filter screen, or it can be placed in a corner of the tank; There is an advantage, from the point of view of economy, to use as much as possible the walls of the tank as walls of the chamber.



   The plunger preferably comprises a circular plate, fixed to the lower end of a piston rod, and pierced with a number of openings, as well as a shutter plate, arranged so as to be able to slide. on the piston rod, above the circular plate. This constitutes a simple and robust arrangement; the upstroke the liquid is expelled from the cylindrical body to flush the sanitary bowl, the blanking plate covering the openings of the circular plate, while during the downward stroke liquid can flow into the body cylindrical by the openings, the shutter plate being lifted and moved away from the circular plate by the pressure of the liquid.



   The outlet of the reservoir may be closed by means of a valve, comprising a conical plug resting on the inclined surface of an outer sleeve disposed in the outlet port. In order to be able to open it easily from the top of the tank, the cap can be fixed to a rod, or to a tube, the upper end of which passes through a nozzle fixed in the top of the tank, and is provided with 'a handle by which the plug can be lifted from its seat; there is preferably a releasable device to hold the handle down and engage the plug firmly in the outlet socket.



   The output socket may be such that its part is

 <Desc / Clms Page number 3>

 inside the tank forms the seat of the filter screen, and holds it in position.



   In one embodiment of the invention, the sanitary basin comprises a pottery base, mounted above the tank, and having at its base a siphonic outlet opening into the latter.



   In another embodiment, the bowl is of the so-called "flush" type, and fitted to the top of the tank, which serves as its base.



     The invention will be described with reference to the accompanying drawings which show, by way of example, two lavatories embodying the invention.



   In the drawings, Figure 1 is a partial sectional view of a first embodiment of a toilet; Figure 2 is a plan view of Figure 1; Figure 3 is a plan view of an output socket; FIG. 4 is a section taken along line DD of FIG. 3; Figure 5 shows in section a second embodiment of a toilet; and Figure 6 is a plan view of Figure 5.



   The washroom shown in Figures 1 and 2 has a pottery base 1, provided with a seat 2 and a cover 3, hinged, and a stopper 4, against which rest the seat and cover when lifted. The base 1 has a siphonic outlet 5, opening into a reservoir 6 containing a disinfectant liquid 7, and normally placed below the level of the floor.



   A manually operated pump is housed in a chamber 8, towards the rear of the reservoir 6. It comprises a rod, or tube, 9, the upper end of which, which protrudes from the upper surface of the reservoir, carries an operating handle. 10. A circular plate 11 is attached to the lower end of the rod 9. Its diameter is very slightly smaller than that

 <Desc / Clms Page number 4>

 a cylindrical body 12, inside which it can move, which extends almost to the bottom of the chamber 8, and which is fixed, by four threaded rods, to a movable cover plate 13 .

   The pump also comprises an obturator plate 15, mounted so as to be able to slide on the rod, or on the tube, 9, and of a diameter such that when it rests on the circular plate 11, it closes a certain number of circular openings 16 made in it.



   The chamber 8 is placed in communication with the main body of the reservoir 6 by a filter screen, which comprises a lower part 18 and an upper part 17, which can be easily removed, by means of handles 19, from the top of the reservoir.



   The bowl 1 is flushed by pulling the handle 10 upwards, which causes the circular openings 16 of the plate 11 to be blocked by the obturator plate 15, the two joined plates serving to expel the gas. liquid contained in the cylindrical body 12, and send it by force into a pipe 20, leading to the inlet 21 of the bowl. At the same time, the suction resulting from the operation of the pump causes the liquid to be sucked into the chamber 8, through the filter screen 17-18. When the pump is returned to its normal position, by pushing down the operating handle 10, the shutter plate 15 rises under the pressure of the liquid in the chamber 8, and the cylindrical body 12 is lifted. once more refills with liquid.



   The reservoir 6 is provided with an outlet 22 leading to a drainage pit. An output sleeve 23 is disposed inside this output 22. It is normally closed by a plug 24, fixed to the lower end of an operating rod 25, the upper end of which is provided with a button. 26, comes out above the tank 6. A nozzle 27, fixed to the cover of the tank so as to allow a certain lateral play of

 <Desc / Clms Page number 5>

   @ the rod 25 serves as a guide for the latter. The plug 24, the lower end of which is conical, rests on an inclined circular surface of the outlet socket 23.

   This construction allows the assured closure of the outlet, the surfaces of the plug 24 and of the socket 23 cooperating to ensure proper positioning of the plug when the latter is lowered into the outlet socket. A locking bolt 28, passing through a yoke 29, prevents upward movement of the button 26 at the upper end of the rod. When the locking bolt 28 is released, the yoke can be moved away from the button 26 so that it can be lifted.



   Figures 3 and 4 show, in more detail, the outlet socket 23. It has a projecting part 30, which serves as a support for the lower part of the filter plate, and a bypass 31 which gives passage directly to the outlet 22 to the overflow of the chamber 8. A flexible overflow pipe 32 connected to the passage 31, passes through the chamber 8 from top to bottom.



   Establishing a safe overflow system is always a problem in the construction of toilets, especially when they must be able to function in the absence of a water supply; this problem is solved very satisfactorily by the use of the overflow device, full described above.



   An advantage of the described embodiment is the ease with which the pump can be separated from the cabinet. The pipe 20 is fitted into the inlet 21 by means of the usual rubber collar. To separate the pump, the pipe 20 is removed from the base 1, and the cover plate 13 is unscrewed from the top of the tank. We can then lift the pump. eg pulling it away from the reservoir, together with the pipe 20 and cover plate 13. It may be necessary to remove the pump in this way for cleaning, or for other reasons.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The upper part 17 of the filter screen can be removed from the tank for cleaning. The lower portion 18 is cleaned, if desired, when removal of the pump allows access.



   Figures 5 and 6 show a second embodiment. This toilet is also provided with a pump housed inside a chamber which communicates with the main body of a tank by a filter screen. An exit device is also provided. These characteristics, as well as others, which this embodiment has in common with that described above, will not be described in detail; in Figures 5 and 6, like reference numerals are used to indicate parts similar to those shown in Figures 1 to 4.



   The lavatory shown in Figures 5 and 6 comprises a reservoir 40 for the disinfectant liquid 41, which constitutes the base, and which has received an appropriate shape. A sanitary bowl 42, of the flush type, is fitted to the top of the tank, and has at its rear end an outlet 43 opening into the tank.

   A flushing ring 44, consisting of a ring of circular cross section, pierced with a number of holes 45 distributed around its circumference, allows flushing liquid to be sent through these holes to the pump. inside the bowl 42. A pump, similar to that of the cabinet shown in Figures 1 to 4, sends the flushing liquid into the ring, through a pipe 46 connected to it.



   The reservoir has an outlet similar to that described with reference to Figures 1 to 4.



   This toilet can be, with advantage, constructed almost entirely of synthetic resins. The walls and the base of the tank can be of bituminous material, the top of the tank of polystyrene of medium impact resistance, the flush pipe of flexible polyvinyl chloride, and the parts

 <Desc / Clms Page number 7>

 pump components made of rigid polyvinyl chloride.



   The resinous materials are reinforced, where desirable, by the inclusion of fibrous substances, for example glass fibers.



   The cabinet shown in Figures 5 and 6 is particularly advantageous when it is necessary to save space, for example when installing cabinets in camp trailers. In addition to the hygienic advantages which this embodiment has over the dry cabinets usually used in these cases, it has the advantage that the contents of the reservoir are not visible.



  Claims.



   1 / Toilet, characterized in that it comprises a sanitary basin, arranged above a disinfectant liquid tank, provided with a normally closed outlet leading to a drainage pit, or to a another discharge device, a chamber extending downwardly inside the tank, and brought into communication therewith by a filter filter, a suction pump which can be operated by hand, having a plunger which can be operated. move in a cylindrical body housed inside the chamber, and in which it opens, this plunger being provided with valves which allow it to give passage to the liquid in its downward stroke, but not in its upward stroke, this pump used to remove the liquid from the chamber to flush the sanitary bowl, and at the same time,

   suck the liquid into the chamber through the filter screen, and an overflow device, leading from the top of the chamber directly to the outlet.


    

Claims (1)

2/ Cabinet d'aisances, suivant la revendication 1, ca- ractérisé en ce que le plongeur comprend une plaque circulaire, <Desc/Clms Page number 8> fixée à une tige de piston, et pourvue d'ouvertures, et une pla- que d'obturation, disposée sur la tige de piston de façon à pouvoir glisser, et servant à obturer ces ouvertures pendant la course vers le haut. 2 / toilet, according to claim 1, charac- terized in that the plunger comprises a circular plate, <Desc / Clms Page number 8> attached to a piston rod, and provided with openings, and a shutter plate, slidably disposed on the piston rod, and serving to seal these openings during the upstroke. 3/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le tamis filtrant forme une paroi verti- cale de la chambre, et est en deux parties, la partie supérieure pouvant être retirée du réservoir par une ouverture au sommet de celui-ci. 3 / Toilet according to claims 1 and 2, characterized in that the filter screen forms a vertical wall of the chamber, and is in two parts, the upper part being removable from the tank by an opening at the top of it. 4/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la sortie du réservoir est normalement fermée au moyen d'une soupape pouvant être actionnée à la main, et comprenant un bouchon tubulaire possédant une surface coni- que reposant sur la surface inclinée d'une douille disposée dans la sortie. 4 / toilet according to claims 1 to 3, characterized in that the outlet of the reservoir is normally closed by means of a valve which can be actuated by hand, and comprising a tubular stopper having a conical surface resting on the inclined surface of a socket disposed in the outlet. 5/ Cabinet d'aisances, suivant la revendication 4, carac- térisé en ce que le bouchon¯tubulaire est fixé à l'extrémité in- férieure d'une tige ou d'un tube, dont l'extrémité supérieure passe à travers une buselure fixée au sommet du réservoir, et est munie d'une poignée, au moyen de laquelle la tige, ou le tu- be, peut être soulevée en vue de lever le bouchon tubulaire et l'écarter de la douille de sortie. 5 / A toilet according to claim 4, charac- terized in that the tubular stopper is fixed to the lower end of a rod or a tube, the upper end of which passes through a nozzle attached to the top of the reservoir, and is provided with a handle, by means of which the rod, or the tube, can be lifted in order to lift the tube plug and move it away from the outlet socket. 6/ Cabinet d'aisances, suivant la revendication 5, carac- térisé en ce qu'il possède un dispositif, susceptible d'être re- lâché, pour maintenir la poignée vers le bas, de manière à assu- rer le ferme engagement du bouchon avec la douille de sortie. 6 / A toilet according to claim 5, charac- terized in that it has a device, capable of being released, to hold the handle downwards, so as to ensure the firm engagement of the plug with outlet socket. 7/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 4 à 6, caractérisé en ce qu'une partie de la douille de sortie est pro- filée pour servir de siège au tamis filtrant. 7 / toilet according to claims 4 to 6, characterized in that part of the outlet sleeve is profiled to serve as a seat for the filter screen. 8/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 4 à 7, caractérisé en ce que le dispositif de trop-plein communique avec la sortie par une partie en saillie de la douille de sortie, qui sert de siège au tamis filtrant. <Desc/Clms Page number 9> 8 / toilet according to claims 4 to 7, characterized in that the overflow device communicates with the outlet by a projecting part of the outlet sleeve, which serves as a seat for the filter screen. <Desc / Clms Page number 9> 9/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que.la cuvette sanitaire comprend un socle en poterie, possédant à sa base une sortie siphonique débouchant dans le réservoir. 9 / toilet according to claims 1 to 8, characterized in que.la sanitary basin comprises a pottery base, having at its base a siphonic outlet opening into the tank. 10/ Cabinet d'aisances, suivant la revendication 9, ca- ractérisé en ce que le socle est pourvu d'un siège et/ou d'un couvercle à charnières, et d'un arrêt contre lequel le siège et/ou le couvercle reposent dans la position relevée. 10 / toilet, according to claim 9, charac- terized in that the base is provided with a seat and / or a hinged cover, and a stop against which the seat and / or the cover lie in the raised position. 11/ Cabinet d'aisances, suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que la cuvette sanitaire est ajustée au sommet du réservoir, et est du type dit "à chasse". ' 12/ Cabinet d'aisances, suivant la revendication 11, caractérisé en ce que le balayage de la cuvette est effectué au moyen d'un anneau de chasse. 11 / toilet according to claims 1 to 8, characterized in that the sanitary bowl is fitted to the top of the tank, and is of the so-called "flush" type. ' 12 / toilet according to claim 11, characterized in that the sweeping of the bowl is effected by means of a hunting ring. 13/ Cabinet d'aisances, en substance comme décrit en se reportant aux figures 1 à 4 des dessins annexés. 13 / Toilet, in substance as described with reference to Figures 1 to 4 of the accompanying drawings. 14/ Cabinet d'aisances, en .substance comme décrit en se reportant aux figures 5 et 6 des dessins annexés. 14 / Toilet, in .substance as described with reference to Figures 5 and 6 of the accompanying drawings.
BE562607D BE562607A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE562607A true BE562607A (en)

Family

ID=184143

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE562607D BE562607A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE562607A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1253190B (en) * 1959-05-20 1967-10-26 Koehler Dayton Flushing lab with a closed flushing fluid circuit
FR2332734A1 (en) * 1975-11-26 1977-06-24 Portasilo Ltd Transportable chemical toilet with cleansing liq. container - has pump and pan with outlet sealed by flap operated by foot pedal (NL 31.5.77)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1253190B (en) * 1959-05-20 1967-10-26 Koehler Dayton Flushing lab with a closed flushing fluid circuit
FR2332734A1 (en) * 1975-11-26 1977-06-24 Portasilo Ltd Transportable chemical toilet with cleansing liq. container - has pump and pan with outlet sealed by flap operated by foot pedal (NL 31.5.77)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2542727B1 (en) Leak detection on flush valve
FR2508514A1 (en) FLUSH
FR2965282A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER ADJUSTABLE VOLUME PUMP FOR CLEANING DISINFECTING AND DEODORIZING TOILET BOWLS
EP0561899B1 (en) Water closet
BE562607A (en)
EP0681631A1 (en) Siphon trap and toilet bowl fitted with the same
EP0505840A1 (en) Device for emptying a flushing cistern of a toilet room
FR2505382A1 (en) WATER-CLOSET WITH MECHANICAL EVACUATION COMPRISING AN ACCESSIBLE AND DISASSEMBLY DRAWING CHAMBER FROM THE INTERIOR OF THE WATER-CLOSET BOWL
FR2926568A1 (en) Waste water selecting device for use in bowl of sink, has filter placed on sink or flow orifice, and cylinder with two orifices directing evacuation water towards sewer or towards recycling device
FR2665744A1 (en) Valve for controlling the outflow of a liquid from a cistern
FR2667892A1 (en) Flushing mechanism for toilets
FR2696200A1 (en) Device for maneuvering the flushing of a toilet, the release of which from the water column puts the bowl under pressure.
FR2664923A1 (en) Device for support and automatic cleaning of a small brush, in particular a W.C. brush
FR2594866A1 (en) Water-saving device for a tank having two outflow quantities
FR2669356A1 (en) Improved flushing mechanism
FR2767848A1 (en) Combined water storage tank and W.C. flushing cistern installation
FR2740794A1 (en) Toilet flush with double trap
FR2871179A1 (en) Waste water pumping unit has rigid curved panel beneath valve chamber to provide reinforcement protecting it against ground movements
FR2604461A1 (en) W-C unit with anal shower system
BE551535A (en)
FR2668593A1 (en) Liquid metering apparatus with two syphons
FR2678968A1 (en) Flush device intended to equip a tank (reservoir) in order to control the at least partial draining thereof
FR2667089A1 (en) Economic flushing device
FR2669058A1 (en) Improved flushing mechanism
FR2988308A1 (en) DEVICE FOR RINSING A BASIN