BE557462A - - Google Patents

Info

Publication number
BE557462A
BE557462A BE557462DA BE557462A BE 557462 A BE557462 A BE 557462A BE 557462D A BE557462D A BE 557462DA BE 557462 A BE557462 A BE 557462A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
casing
handlebar
handlebar according
housing body
housing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication date
Publication of BE557462A publication Critical patent/BE557462A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62KCYCLES; CYCLE FRAMES; CYCLE STEERING DEVICES; RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FOR CYCLES; CYCLE AXLE SUSPENSIONS; CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE
    • B62K21/00Steering devices
    • B62K21/12Handlebars; Handlebar stems
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62JCYCLE SADDLES OR SEATS; AUXILIARY DEVICES OR ACCESSORIES SPECIALLY ADAPTED TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, e.g. ARTICLE CARRIERS OR CYCLE PROTECTORS
    • B62J6/00Arrangement of optical signalling or lighting devices on cycles; Mounting or supporting thereof; Circuits therefor
    • B62J6/02Headlights
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62MRIDER PROPULSION OF WHEELED VEHICLES OR SLEDGES; POWERED PROPULSION OF SLEDGES OR SINGLE-TRACK CYCLES; TRANSMISSIONS SPECIALLY ADAPTED FOR SUCH VEHICLES
    • B62M25/00Actuators for gearing speed-change mechanisms specially adapted for cycles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Steering Devices For Bicycles And Motorcycles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour objet des guidons pour véhicules à une seule voie, notamment véhicules à deux roues. 



  Dans une forme déterminée de ces guidons, les organes de réglage (câbles Bowden) partant des poignées du guidon sont recouverts par une enveloppe prévue entre les deux poignées du guidon. Cette enveloppe courbée vers le bas sert non seulement dans ce cas à loger dans son intérieur creux tous les câbles Bowden ayant un aspect désagréable lorsqu'ils sont montés à découvert, de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 façon   que ces   câblés ne'puissent pas normalement être vus, mais l'enveloppe contient également des instruments incorporés, tels que tachymètres et organes analogues, en donnant à son dessus une constitution convenablement plane.

   Ces enveloppes creuses   @ '   Servant recouvrir les organes de réglage, etc. sont toutefois constituées, dans les formes de réalisation connues, comme étriers du guidon et comme organe servant à transmettre les forces. Habituellement, ces dispositifs de guidage ne présentent pas un étrier tubulaire proprement dit. 



   Par rapport à ces dispositifs connus, l'invention réside dans le fait que l'enveloppe n'est prévue que comme pièce de recouvrement au-dessus de l'étrier tubulaire du guidon portant, de manière connue, les poignées et fixé au corps du guidon. Ceci présente le grand avantage que,lorsqu'on utilise cette nouvelle enveloppe,sa fabrication est possible en tôle extrêmement mince, étant donné qu'elle n'a aucune force à transmettre. La fabrication peut donc être exécutée avec des outils simples et avec une économie de matière. 



   Il est particulièrement avantageux que l'enveloppe présente des renflements servant à recouvrir les extrémités des câbles Bowden conduisant aux leviers à main, ainsi que des passages pour les éléments de réglage subséquent de ces câbles Bowden, qui sont constitués sous la forme d'écrous moletés. 



  Pour mettre en place le projecteur d'une manière   sûre.,   il est en outre recommandable que l'enveloppe descende sur le devant dans une mesure telle qu'elle entoure le projecteur au moins partiellement avec une découpe appropriée. La mise en place du projecteur peut être exécutée de la manière la plus simple lorsque l'enveloppe porte en même temps le corps de logement de l'anneau de monture du projecteur. Dans ce cas, ce corps de logement peut être solidarisé (soudé) par exemple avec l'enve- loppe sous la forme d'un bottier de projecteur fermé, ou il peut être en une seule pièce avec cette enveloppe. 



   En ce qui concerne la mise en place de l'enveloppe de recouvrement au-dessus du tube du guidon, il peut être 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 recommandable de prévoir au-dessous de l'enveloppe des organes pour fixer cette dernière au tube du guidon au moyen d'un collier qui peut être avantageusement suspendu à une de ses extrémités et être fixé à son autre extrémité par des vis. 



   En présence d'une telle fixation simple et facilement amovible de l'enveloppe de recouvrement, on peut faire en sorte que cette enveloppe recouvre également la tête de la vis de la broche du cône de serrage. 



   Une forme de réalisation de l'objet de l'invention est représentée schématiquement, à titre d'exemple non limitatif, aux dessins annexés. 



   La fig. 1 est un plan du guidon. 



   La fig. 2 est une vue de dessous de ce guidon. ' 
La fig. 3 est une vue de dessous, à plus grande échelle que la fig. 2, d'une partie d'une variante de réalisa- tion du guidon. 



   La   fig.   4 est un plan d'une autre forme de réalisation; 
La fig. 5 est une élévation de face correspondant à la fig. 4. 



   La fig. 6 est une coupe suivant la ligne VI-VI de la fig. 5. 



   La fig. 7 est un plan d'une autre forme de réalisatior' 
La fig. 8 est une élévation d'extrémité correspondant à la fig. 7. 



     La' fige   9 est une coupe transversale suivant la ligne IX-IX de la fig. 8. 



   La fig. 10 est une élévation d'extrémité d'une autre forme de réalisation. 



   La fig. 11 est une coupe transversale suivant la ligne XI-XI de la fig. 10. 



   Comme le montrent les fig. 1 à 3, l'étrier 11 cons- titué par un tube est fixé d'une manière usuelle à l'aide d'un manchon de serrage 12 sur la tige 13 du guidon et peut être réglé par pivotement dans ce manchon dans une position en hauteur quelconque des poignées du guidon. Les poignées tour- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 nantes 14 et 15 sont prévues aux deux extrémités. Un boîtier 16 du mécanisme de changement de vitesse s'étendant jusqu'à un manchon de serrage 43 est également monté de façon à pouvoir pivoter avec la poignée 14 servant à l'actionnement du changement de vitesse. Le levier d'embrayage 18 est articulé à ce bottier 16 de façon à pouvoir basculer autour de la vis 17 et peut pivoter avec ce boîtier 16.

   Le câble Bowden 19 conduisant au mécanisme de changement de vitesse prend appui avec sa douille contré un nez 161 du boîtier pivotant 16, un écrou moleté 20 guidé dans cette saillie 161 servant au réglage subséquent du câble Bowden dont l'âme est attachée en 21 -à un raccord prévu dans le levier pivotant '18. 



   Le manchon de serrage 43 mentionné ci-dessus est- bloqué sur le tube 11 du guidon et sert au guidage du boîtier pivotant 16. L'une des extrémités de l'enveloppe 23 est également fixée par ailleurs à ce manchon à l'aide d'une vis 22, cette enveloppe recouvrant l'ensemble de l'étrier 11 du guidon entre les deux poignées 14 et 15 sous la forme d'une pièce courbe ouverte vers le bas et servant également de logement aux différents organes de réglage, aux câbles   Bowden,   à la timonerie, etc. L'enveloppe 23 recouvre au milieu la vis de broche usuelle dans des guidons de ce genre pour le cône de serrage, tandis qu'elle est fixée à son autre extrémité, à l'aide d'une vis 25, sur une pièce de blocage 26 également serrée sur le tube du guidon.

   Cette pièce de blocage 26 s'étend jusqu'au nez 261 dans lequel l'extrémité du câble Bowden 27 servant à manoeuvrer le frein à l'aide du levier pivotant 28 est engagée. Le câble Bowden peut être réglé après coup à l'aide d'un écrou moleté 29 guidé dans ce nez 261 et son âme est attachée en 30 dans le levier 28. Ce dernier est articulé sur la pièce de blocage   26   à l'aide de la vis 31. 



   La poignée tournante 14 actionne une barre tournante 32 qui attaque avec les extrémités de sa pièce 321 en T les deux   câbles   Bowden 33 et 34 conduisant au mécanisme de changement de vitesse. Ces câbles   owden   sont supportés sur une 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 plaque triangulaire 41 prenant appui sur le tube 11. 



   Un autre levier de manoeuvre pivotant 35 est encore articulé sur un oeil extérieur du tube 11 et attaque un câble Bowden 36 , par exemple pour la décompression. 



   La poignée 15 actionne, par l'intermédiaire de sa barre tournante 37 et de sa partie coudée d'extrémité 371; un autre câble Bowden 38 qui conduit au carburateur et prend appui sur une autre plaque triangulaire 42 fixée également par soudure sur le tube 11. Cette barre tournante 37 traverse par ailleurs, comme la barre tournante 32 mentionnée ci-dessus, la paroi du tube 11 du guidon dans la portée d'une ouverture ménagée aux endroits coudés de ce tube. 



   Enfin, un levier pivotant de manoeuvre 39 est articulé sur un autre oeil'prévu à l'extérieur sur le tube 11 du guidon et attaque le câble Bowden 40 qui peut être prévu, par exemple, pour manoeuvrer le papillon régulateur d'air du carburateur., 
La fige 1 montre que l'enveloppe 23 comporte,dans la partie des écrous moletés de réglage subséquent 20 et 29, des évidements 231 et 232 au travers desquels font saillie ces écrous moletés qui peuvent être manoeuvrés par le haut. 



   Dans l'exemple suivant la fig. 3, on prévoit, à la place du serrage de l'enveloppe 23 sur le tube 11 du guidon, une fixation par collier. A cet effet, un étrier 50 comportant un trou à vis et une patte 51 présentant une fente d'accrochage sont soudés aux deux extrémités de l'enveloppe 23 sur le dessous de celle-ci. Le collier '52 est attaché à une extrémité dans la fente et est fixé à son autre extrémité à l'étrier 50 au moyen de la vis '53. Pour éviter des phases de travail par soudure, l'étrier et la patte peuvent également être constitués en une seule pièce. 



   Dans l'exemple de réalisation suivant les fig. 4 à' 6, tous les éléments correspondant à ceux des figures décrites sont désignés par les mêmes références, mais avec l'ordre des centaines A titre de variante de l'exemple des fig. 1 et 2, l'enveloppe 123 descend toutefois sur le devant dans une mesure telle 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 qu'elle entoure un projecteur   145   avec une découpe 1235. Le bord de la découpe est entouré dans ce cas par'un joint en caoutchouc 146. Le phare est relié à la tige 113 du guidon du véhicule à deux roues à l'aide d'un étrier de maintien usuel articulé 147 et d'un collier de serrage 148. 



   Dans les exemples de réalisation suivant les fig. 7 à 9 et respectivement 10 et 11, tous les éléments corres- pondant à ceux des fig. 4 à 6 sont désignés par les mêmes références, mais celles-ci comportent en supplément l'ordre des centaines avec le chiffre 1 ou 2. 



   Dans l'exemple de réalisation des fig. 7, 8, et 9, l'enveloppe de recouvrement est désignée par 223, les poignées tournantes par 214 et 215, les leviers de manoeuvre des câbles Bowden par 218 et 228, la tige du guidon par 213 et la broche de serrage de cette tige par 224. Le projecteur est constitué dans ce cas par un bottier 245 en forme de godet, un verre 246 et son anneau de monture 247. Ce dernier est placé comme couvercle sur le bord d'extrémité du côté ouvert du boîtier 245 du projecteur et porte également le réflecteur (non représenté au dessin) avec la monture de son ampoule. Le bottier 245 sert donc de logement à l'anneau de monture 247 et traverse, dans cet exemple, l'enveloppe 223 par une découpe 2235 fermée du côté d'extrémité et formée dans cette enveloppe 223.

   Le corps de logement 245 est fixé dans ce cas à l'enveloppe 223, par exemple par soudure par points. Il n'est donc plus nécessaire de prévoir un organe de maintien particulier du projecteur sur la tige 213 du guidon. 



   Dans l'exemple de réalisation suivant les fig. 10 et 11, l'enveloppe de recouvrement est désignée par 323, les poignées tournantes par 314 et. 315, les leviers de manoeuvré des câbles Bowden par 318 et 328, la tige du guidon par 313 et la broche de serrage de cette tige par 324. 



   Dans cet exemple, on utilise de nouveau, comme dans l'exemple précédent, un bottier fermé 345 pour le projecteur servant à recevoir l'anneau de monture 347 du verre 346 du 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 projecteur. Contrairement à l'exemple décrit précédemment, l'enveloppe 323 n'entoure pas'complètement l'ensemble du projecteur, mais est placée autour du boîtier 345 avec une découpe n'entourant que la moitié supérieure de la périphérie de ce boîtier. Toutefois dans ce cas aussi, le boîtier 345 est solidarisé par une soudure par points avec l'enveloppe 323. 



   Diverses modifications peuvent d'ailleurs être apportées aux formes de réalisation, représentées et décrites en détail, sans sortir du cadre de l'invention. 



   REVENDICATIONS 
1 - Guidon pour véhicules dirigés à une seule voie, dans lequel les organes de réglage (câbles   Bovden)   partant des poignées du guidon sont recouverts par une enveloppe prévue entre ces deux poignées, caractérisé en ce que l'enveloppe est prévue sous la forme d'un recouvrement au-dessus de l'étrier du tube du guidon portant, de manière connue, les poignées et fixé à la tige du guidon.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to handlebars for single-track vehicles, in particular two-wheeled vehicles.



  In a given form of these handlebars, the adjustment members (Bowden cables) starting from the handlebar grips are covered by a casing provided between the two handlebar grips. This downwardly curved casing serves not only in this case to house in its hollow interior all the Bowden cables having an unpleasant appearance when they are mounted uncovered, from

 <Desc / Clms Page number 2>

 so that these cables cannot normally be seen, but the casing also contains built-in instruments, such as tachometers and the like, giving its top a suitably flat constitution.

   These hollow envelopes @ 'Servant cover the regulating members, etc. are however formed, in the known embodiments, as handlebar stirrups and as a member for transmitting forces. Usually, these guide devices do not have a tubular stirrup proper.



   Compared to these known devices, the invention resides in the fact that the casing is provided only as a covering part above the tubular stirrup of the handlebar carrying, in a known manner, the handles and fixed to the body of the handlebar. handlebar. This has the great advantage that, when using this new casing, it is possible to manufacture it from extremely thin sheet metal, since it has no force to be transmitted. The manufacture can therefore be carried out with simple tools and with a saving in material.



   It is particularly advantageous that the casing has bulges serving to cover the ends of the Bowden cables leading to the hand levers, as well as passages for the subsequent adjustment elements of these Bowden cables, which are formed in the form of knurled nuts. .



  In order to position the projector in a secure manner, it is further recommended that the casing extends down the front to such an extent that it surrounds the projector at least partially with a suitable cutout. Positioning of the projector can be performed in the simplest way when the casing simultaneously carries the housing body of the projector mount ring. In this case, this housing body can be made integral (welded) for example with the casing in the form of a closed projector casing, or it may be in one piece with this casing.



   Regarding the placement of the cover casing above the handlebar tube, it can be

 <Desc / Clms Page number 3>

 It is advisable to provide components below the casing for fixing the latter to the handlebar tube by means of a collar which can be advantageously suspended from one of its ends and be fixed at its other end by screws.



   In the presence of such a simple and easily removable fixing of the covering casing, it is possible to ensure that this casing also covers the head of the screw of the pin of the tightening cone.



   An embodiment of the object of the invention is shown schematically, by way of non-limiting example, in the accompanying drawings.



   Fig. 1 is a plan of the handlebars.



   Fig. 2 is a bottom view of this handlebar. '
Fig. 3 is a bottom view, on a larger scale than FIG. 2, of a part of an alternative embodiment of the handlebars.



   Fig. 4 is a plan of another embodiment;
Fig. 5 is a front elevation corresponding to FIG. 4.



   Fig. 6 is a section taken along line VI-VI of FIG. 5.



   Fig. 7 is a plan of another form of realization
Fig. 8 is an end elevation corresponding to FIG. 7.



     Fig. 9 is a cross section taken along line IX-IX of FIG. 8.



   Fig. 10 is an end elevation of another embodiment.



   Fig. 11 is a cross section taken along the line XI-XI of FIG. 10.



   As shown in Figs. 1 to 3, the caliper 11 constituted by a tube is fixed in a usual manner by means of a tightening sleeve 12 on the rod 13 of the handlebar and can be adjusted by pivoting in this sleeve in a position at any height of the handlebar grips. The handles turn

 <Desc / Clms Page number 4>

 nantes 14 and 15 are provided at both ends. A housing 16 of the gear change mechanism extending to an adapter sleeve 43 is also pivotally mounted with the handle 14 serving to actuate the gear change. The clutch lever 18 is articulated to this housing 16 so as to be able to swing around the screw 17 and can pivot with this housing 16.

   The Bowden cable 19 leading to the gear change mechanism is supported with its sleeve against a nose 161 of the pivoting housing 16, a knurled nut 20 guided in this projection 161 serving for the subsequent adjustment of the Bowden cable whose core is attached at 21 - to a connection provided in the swivel lever '18.



   The tightening sleeve 43 mentioned above is blocked on the tube 11 of the handlebar and serves to guide the pivoting housing 16. One of the ends of the casing 23 is also fixed to this sleeve by means of 'a screw 22, this envelope covering the entire bracket 11 of the handlebars between the two handles 14 and 15 in the form of a curved piece open downwards and also serving as a housing for the various adjustment members, for the cables Bowden, in the wheelhouse, etc. The casing 23 covers in the middle the spindle screw usual in handlebars of this kind for the clamping cone, while it is fixed at its other end, by means of a screw 25, on a locking piece 26 also tightened on the handlebar tube.

   This locking piece 26 extends to the nose 261 in which the end of the Bowden cable 27 serving to operate the brake using the pivoting lever 28 is engaged. The Bowden cable can be adjusted afterwards using a knurled nut 29 guided in this nose 261 and its core is attached at 30 in the lever 28. The latter is articulated on the locking piece 26 using screw 31.



   The rotating handle 14 actuates a rotating bar 32 which attacks with the ends of its T-piece 321 the two Bowden cables 33 and 34 leading to the gear change mechanism. These owden cables are supported on a

 <Desc / Clms Page number 5>

 triangular plate 41 resting on the tube 11.



   Another pivoting operating lever 35 is still articulated on an outer eye of the tube 11 and attacks a Bowden cable 36, for example for decompression.



   The handle 15 operates, by means of its rotating bar 37 and of its bent end portion 371; another Bowden cable 38 which leads to the carburetor and rests on another triangular plate 42 also fixed by welding on the tube 11. This rotating bar 37 also passes, like the rotating bar 32 mentioned above, the wall of the tube 11 of the handlebars within the reach of an opening made at the bent places of this tube.



   Finally, a pivoting maneuvering lever 39 is articulated on another eye provided on the outside on the tube 11 of the handlebar and attacks the Bowden cable 40 which can be provided, for example, to operate the air regulator throttle of the carburetor. .,
Fig. 1 shows that the casing 23 comprises, in the part of the subsequent adjustment knurled nuts 20 and 29, recesses 231 and 232 through which these knurled nuts protrude which can be operated from above.



   In the example following fig. 3, instead of tightening the casing 23 on the tube 11 of the handlebars, a clamp attachment is provided. For this purpose, a bracket 50 comprising a screw hole and a tab 51 having a hooking slot are welded to the two ends of the casing 23 on the underside of the latter. Collar '52 is attached at one end in the slot and is secured at its other end to yoke 50 by means of screw '53. To avoid working phases by welding, the bracket and the lug can also be made in one piece.



   In the exemplary embodiment according to FIGS. 4 to '6, all the elements corresponding to those of the figures described are designated by the same references, but with the order of the hundreds. As a variant of the example of FIGS. 1 and 2, however, the envelope 123 descends on the front to such an extent

 <Desc / Clms Page number 6>

 that it surrounds a headlight 145 with a cutout 1235. The edge of the cutout is surrounded in this case by a rubber seal 146. The headlight is connected to the rod 113 of the handlebars of the two-wheeled vehicle using 'a usual articulated retaining bracket 147 and a clamp 148.



   In the embodiments according to FIGS. 7 to 9 and 10 and 11 respectively, all the elements corresponding to those of FIGS. 4 to 6 are designated by the same references, but these additionally include the order of the hundreds with the number 1 or 2.



   In the exemplary embodiment of FIGS. 7, 8, and 9, the cover casing is designated by 223, the rotating handles by 214 and 215, the operating levers of the Bowden cables by 218 and 228, the handlebar stem by 213 and the clamping pin of this rod by 224. The projector in this case consists of a cup-shaped housing 245, a lens 246 and its mounting ring 247. The latter is placed as a cover on the end edge of the open side of the housing 245 of the projector. and also carries the reflector (not shown in the drawing) with the mount of its bulb. The casing 245 therefore serves as a housing for the frame ring 247 and passes, in this example, through the casing 223 by a cutout 2235 closed on the end side and formed in this casing 223.

   The housing body 245 is fixed in this case to the casing 223, for example by spot welding. It is therefore no longer necessary to provide a particular member for holding the headlight on the rod 213 of the handlebar.



   In the exemplary embodiment according to FIGS. 10 and 11, the covering envelope is designated by 323, the rotating handles by 314 and. 315, the levers for maneuvering the Bowden cables by 318 and 328, the handlebar rod by 313 and the clamping pin of this rod by 324.



   In this example, we use again, as in the previous example, a closed casing 345 for the projector serving to receive the frame ring 347 of the lens 346 of the lens.

 <Desc / Clms Page number 7>

 projector. Unlike the example described above, the casing 323 does not completely surround the entire projector, but is placed around the housing 345 with a cutout surrounding only the upper half of the periphery of this housing. However, also in this case, the housing 345 is secured by spot welding with the casing 323.



   Various modifications can moreover be made to the embodiments, shown and described in detail, without departing from the scope of the invention.



   CLAIMS
1 - Handlebars for single-track vehicles, in which the adjustment members (Bovden cables) extending from the handles of the handlebars are covered by a casing provided between these two handles, characterized in that the casing is provided in the form of 'a cover above the handlebar tube caliper carrying, in known manner, the handles and fixed to the handlebar stem.


    

Claims (1)

@ 2 - Guidon suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'enveloppe présente des renflements servant à recouvrir les extrémités des câbles Bowden conduisant aux leviers à main. @ 2 - Handlebar according to claim 1, characterized in that the casing has bulges serving to cover the ends of the Bowden cables leading to the hand levers. 3 - Guidon suivant la revendication 2, caractérisé en ce que l'enveloppe présente des passages ou ouvertures pour les éléments de réglage subséquent constitués sous la forme, d'écrous moletés des câbles Bowden et, en fait, avantageusement dans la portée des renflements. 3 - Handlebar according to claim 2, characterized in that the casing has passages or openings for the subsequent adjustment elements constituted in the form of knurled nuts of the Bowden cables and, in fact, advantageously in the scope of the bulges. 4 - Guidon suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'enveloppe est descendue sur le devant dans une mesure telle qu'elle entoure le projecteur avec une découpe correspondante. 4 - Handlebar according to claim 1, characterized in that the casing is lowered on the front in such a way that it surrounds the projector with a corresponding cutout. 5 - Guidon suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'enveloppe porte le corps de logement de l'anneau de monture d'un phare. <Desc/Clms Page number 8> 5 - Handlebar according to claim 1, characterized in that the casing carries the housing body of the mounting ring of a headlight. <Desc / Clms Page number 8> C- C@@ ion suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le corps de.logement est solidarisé (soudé) avec l'enveloppe,. C- C @@ ion according to claim 5, characterized in that the housing body is secured (welded) with the casing ,. 7 - Guidon suivant la revendication 5, caractérisé en ce que 'le corps de logement est en une seule pièce avec l'enveloppe. 7 - Handlebar according to claim 5, characterized in that 'the housing body is in one piece with the envelope. 8 - Guidon suivant la revendication 5, caractérisé; en ce que le corps de logement est constitué sous la forme d'un bottier fermé de projecteur. 8 - Handlebar according to claim 5, characterized; in that the housing body is formed in the form of a closed projector housing. 9 - Guidon suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le corps de logement est entouré au moins sur la moitié de sa périphérie par une découpe de l'enveloppe. 9 - Handlebar according to claim 5, characterized in that the housing body is surrounded at least on half of its periphery by a cutout of the envelope. 10 - Guidon suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on prévoit au-dessous de l'enveloppe des organes pour la fixation de celle-ci sur le tube du guidon au moyen d'un' collier qui est avantageusement attaché à l'une de ses extrémités et est fixé à son autre extrémité par des vis. 10 - Handlebar according to claim 1, characterized in that there are provided below the casing members for fixing the latter to the handlebar tube by means of a 'collar which is advantageously attached to the one of its ends and is fixed at its other end by screws. 11 - Guidon suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'enveloppe recouvre également la tête de la vis de la broche du cône de serrage. 11 - Handlebar according to claim 1, characterized in that the casing also covers the head of the screw of the pin of the clamping cone.
BE557462D BE557462A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE557462A true BE557462A (en) 1900-01-01

Family

ID=180882

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE557462D BE557462A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE557462A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2933178B1 (en) Device for guiding a flexible connecting member passing through the inside of a cycle frame
FR2687975A3 (en) MOTORCYCLE FOOTREST SUPPORT.
BE557462A (en)
EP3586329A1 (en) Percussive bell to be attached to a bicycle handlebar
EP2927517A1 (en) Cycle comprising a quick-release saddle adjusting mechanism and quick-release saddle adjusting mechanism for such a cycle
FR2473961A1 (en) Telescopic strut vehicle suspension - has lower casing reinforced by carbon or glass fibre and guided by arm pivoted to vehicle
FR2630394A1 (en) SECURITY DEVICE FOR BICYCLE STEERING MECHANISMS AND THE LIKE
FR2544894A1 (en) Mechanical remote control device with a flexible link
FR2739816A1 (en) PROJECTOR FOR VEHICLES
EP0152311A2 (en) Device for the fixing and the angular positioning of a plastic plate on a cylindrical body
FR2509885A1 (en) PEDAL CONTROL BLOCK
FR2669294A1 (en) Centre-pull bicycle brake sheath stop-piece
EP0056543A1 (en) Bracket for rear brake transmission of a cycle
FR2676519A1 (en) CABLE BRAKE CONTROL FIXING DEVICE, IN PARTICULAR FOR INTERNAL JAW BRAKE FOR MOTOR VEHICLE.
FR2488663A1 (en) DEVICE FOR RETAINING A BODY BETWEEN TWO PARALLEL PARTS
BE419509A (en)
FR1464809A (en) Device for fixing a gong on a bicycle handlebar or the like
FR3025175A1 (en) LEVER FOR ACTUATING A BRAKE OR CLUTCH CABLE OR ACCELERATOR
CH159830A (en) Bicycle headlight.
FR2765660A1 (en) Quick release protective cage for emergency lighting
FR2958960A1 (en) Interior opening controller for controlling opening frame i.e. door, of motor vehicle, has lever articulated to its end on case integrated to trimming panel by intermediary of connection element carrying rotation axis
FR3106125A3 (en) Attachment for attaching a light to a vehicle handlebar bar
FR3140643A1 (en) Adjustable door hinge
FR2675756A1 (en) Antitheft device for vehicle badge (emblem)
FR2620406A1 (en) Lighting system for racing bike