BE557160A - - Google Patents

Info

Publication number
BE557160A
BE557160A BE557160DA BE557160A BE 557160 A BE557160 A BE 557160A BE 557160D A BE557160D A BE 557160DA BE 557160 A BE557160 A BE 557160A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fingers
tape
roller
plate
rollers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE557160A publication Critical patent/BE557160A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H37/00Article or web delivery apparatus incorporating devices for performing specified auxiliary operations
    • B65H37/06Article or web delivery apparatus incorporating devices for performing specified auxiliary operations for folding
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B51/00Devices for, or methods of, sealing or securing package folds or closures; Devices for gathering or twisting wrappers, or necks of bags
    • B65B51/04Applying separate sealing or securing members, e.g. clips
    • B65B51/06Applying adhesive tape

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Adhesive Tape Dispensing Devices (AREA)
  • Package Closures (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention procure des moyens plur la distribution d'une longueur de bande adhésive avec une partie de l'extrémité menante repliée sur elle-même avec les surfaces collantes en contact, de façon à former une patte de prise utilisée pour enlever la lon- gueur d'une surface sur laquelle elle a été appliquée. 



   Un but important est de procurer des moyens de formation de patte adaptables aux types existants de distributeurs. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Un de ces types est caractérisé par un groupe distributeur de bande comportant deux rouleaux en prise formés par plusieurs disques concentriques espacés fixés axialement et ayant le même diamètre, les disques de chaque rouleau s'engageant dans les espaces entre les disques de l'autre. De tels distributeurs sont décrits dans les brevets aux Etats-Unis d'Amérique, a9u nom de Charles D. .McCarthyl n  1.972.850 et 1.972.851, accordés le 4 septembre   1934.   



   La présente invention procure un doigt retenant le ruban qui retarde brièvement le mouvement de l'extrémité menante du ruban qui est déplacé vers l'avant lors d'une opération de distribution jusqu'à ce qu'une boucle soit formée dans cette extrémité menante par suite de la continuation du mouvement vers l'avant de la partie suivante non retardée, après quoi le doigt relâche le ruban afin de permettre le déplacement vers l'avant de toute la longueur qui doit être dis- tribuée. Un aplatissement de la boucle produit une patte de prise dans laquelle l'extrémité menante du ruban est repliée sur elle-même avec les surface collantes en contact. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée à titre non limitatif et en se référant aux dessins annexés, dans lesquels : 
La figure 1 est une vue en élévation latérale de gauche d'un mécanisme distributeur de ruban. 



   La figure 2 est une vue en perspective du côté droit de l'as- semblage de doigts formant la patte, tel qu'il est vu à partir d'un point se trouvant légèrement au-dessus et à l'arrière de l'assemblage! 
La figure 3 est une vue en élévation des rouleaux de distribu- tion et des extrémités supérieures des doigts formant la patte. 



   Les figures   4,   5,6 et 7 sont des vues schématiques des rouleaux distributeurs et des doigts au cours d'étapes successives d'une opé- ration de distribution et de formation de patte . 



   La figure 8 est une vue en élévation latérale d'une longueur de ruban avec patte qui a été   distr ib uée.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La figure 9 est une vue en perspective d'une boite sur laquelle la longueur de ruban avec patte a été appliquée. 



   La figure 10 est une vue schématique d'une autre forme de cou- teau. 



   Un rouleau de traction cylindrique 20 et un rouleau de projec- tion cylindrique 21 sont montés au moyen d'arbres 22 et 23 de façon à pouvoir tourner autour de leurs axes respectifs. 



   La rouleau 20 est constitué par plusieurs disques dentés fixes espacés axialement 25, ayant un même diamètre, les pointes des dents formant la surface périphérique du rouleau. Le rouleau 21 est de même construit au moyen de disques dentés espacés 26. Les rouleaux.sont parallèles et sont placés de telle façon que les disques de chacun d'eux s'engagent dans les espaces existant entre les disques de l'au- tre. 



   Les rouleaux 20 et 21 sont mis simultanément en rotation dans le sens des aiguilles d'une montre lors d'une opération de distribu- tion par l'intermédiaire d'engrenages appropriés (non représentés), par une grande roue dentée d'entraînement 27 qui est fixée à un arbre rotatif 28. La roue dentée 27 est mise en rotation dans le sens des aiguilles d'une montre par la course de distribution vers le bas d'un levier d'actionnement 30 qui est fixé à l'arbre 28. La course de retour vers le haut du levier, produite par un ressort approprié non représenté, ramène l'arbre 28 dans le sens opposé, mais, grâce à des moyens à rochets non représentés, elle ne provoque pas la rota, tion de la roue dentée 27. 



   Une came cylindrique 31 est fixée excentriquement sur l'arbre de 28. Une plaque de doigts verticale 32/forme générale trinagulaire est supportée à son coin arrière par la came, cette dernière étant tourillonnée dans la plaque. La plaque est maintenue à son coin supé- rieur par l'arbre de rouleau 23 qui est placé librement dans une en- coche 33 de cette plaque. Un arbre de doigt horizontal 35 est fixé à la plaque en dessous et à l'arrière de l'encoche. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Quatre doigts de maintien de ruban 36 sont tourillonnés sur l'arbre 35 et s'étendent vers l'avant puis vers le haut entre les /ou de projection/ disques 26 du rouleau   saillant/ 21,   jusqu'en un point situé an-dessus de ce rouleau. Les extrémités inférieures 36' des doigts 36 s'éten- dent vers le bas à partir de l'arbre 35, sur une courte distance. 



  Un ressort 37, se trouvant sous tension, relie les extrémités de doigts 36' à un arbre d'ancrage des doigts 38 qui est fixé à la plaque de doigts 32. 



   Les doigts 36 sont ainsi normalement fixés par rapport à la plaque de doigts 32, mais ils peuvent pivoter légèrement contre la tension du ressort, vers l'avant et vers l'arrière s'ils sont entraînés de cette façon ( par exemple par la pression du ruban), le ressort ayant un effet d'amortissement. Le pivotement vers l'avant et vers l'arrière des doigts contre la tension du ressort est limité par des goupilles d'arrêt des doigts 40 et 41, qui sont fixées à la plaque. 



   Les doigts 36 s'étendent normalement radialement au-delà de la circonférence du. rouleau saillant 21, comme représenté en traits pleins aux dessins. Lorsqu'ils se trouvent en position retirée, ils sont à l'intérieur de la circonférence du rouleau saillant 21, comme représenté en pointillé. Ils peuvent avoir un mouvement de va et vient entre ces deux positions grâce aux oscillations de la came 31 sous l'action des courses de distribution et de retour du levier 30, la came agissant de façon à donner à la plaque 32, à laquelle les doigts sont fixés, un mouvement de va et vient. 



   Un couteau   42   est fixé au voisinage du rouleau saillant 21, en face des doigts 36. 



   Le ruban adhésif par pression 43 est amené à partir d'un rou- leau d'alimentation 45, avec le côté collant vers le bas, vers l'a- vant sur le rouleau 20, en contact adhésif avec celui-ci et ensuite jusqu'en un point en dessous du couteau 42 avec l'extrémité menante du ruban en contact adhésif avec les doigts 36 (figure   4).   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Le levier 30 est alors abaissé sur sa course de distribution totale, amenant les rouleaux 20 et 21 à tourner et à déplacer le ruban vers l'avant et les doigts à se déplacer vers le bas dans leur position retirée. Toutefois, les doigts n'atteignent leur position retirée qu'après le début de ladite rotation de déplace- ment du ruban, restant exposés pendant une brève période. La durée de cette période d'exposition dépend de la distance dont ils s'éten- dent radialement au-delà de la circonférence du rouleau saillant 21 lors qu'ils se   trouvaten   position normale avant le début de leur mouvement vers le bas et de la vitesse à laquelle ils se déplacent vers le bas.

   Pendant cette période, l'extrémité menante. du ruban reste collée aux doigts et elle est par conséquent retardée de telle sorte qu'une boucle 46 soit formée dans cette partie menante par suite de la continuation du mouvement vers l'avant de la partie suivante, non retardée, du ruban (figure 5). A ce moment du fonction-      nement,(après la formation de la boucle   46), les   doigts arrivent à l'intérieur de la circonférence du   rouleau 21,   sur quoi la partie de ruban qui collait aux doigts vient coller sur la surface périphé- rique de ce rouleau 21. 



   Les rouleaux 20 et 21 agissent alors en tant que rouleaux dis- nt tributeurs d'une façon bien connue. Lorsqu'ils tourne,, le ruban est tiré du rouleau d'alimentation 45 par le rouleau de traction 20, par suite de son adhérence avec ce dernier. Il est écarté et retiré du rouleau 20 par le rouleau 21 auquel il vient coller. La surface de contact adhésif entre la surface périphérique du rouleau 21 et le ruban est relativement faible et le rouleau 21 tourne légèrement plus rapidement que le rouleau 20. Ceci produit un écartement et un enlèvement du ruban du rouleau 21, de telle sorte que ce dernier sert de rouleau do projection pour pousser ou projeter le ruban vers l'extérieur et vers l'avant dans la position voulue pour sa coupe et son enlèvement. 



   Lorsque le ruban est projeté vers l'avant, le couteau 42 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 forme un barrage pour la boucle 46 de ruban, de telle sorte que cette boucle est repliée vers le bas lorsqu'elle passe sous le couteau (figure 6). Ceci tend à aplatir et fixer la boucle en aug- mentant la surface de contact adhésif entre ses surfaces   intérieu-   /de la rotation/ res opposées, de telle sorte que lors de l'achèvement/des rouleaux 20 et 21, à la fin de la course de distribution vers le bas du levier 30, la boucle 46 a la forme représentée à la figure 7, par comparaison avec sa forme primitive plus ouverte représentée à la figure   5.   



   Le levier 30 est alors relâché, sur quoi sa course de retour vers le haut ramène les doigts à leur position normale primitive, en contact adhésif avec le ruban. La longueur distribuée 47 de ruban est alors découpée en la saisissant et en la tirant vers le haut contre le couteau 42 et le mécanisme se trouve alors tel que repré- senté à la figure 4, prêt pour l'opération de distribution   suivante.   



  Le fait de saisir la boucle 46 l'aplatit de façon à former la patte achevée 46' et la longueur 47 est alors prête à être utilisée (figu- re 8). Lorsque la longueur est appliquée sur un article tel. que la boîte représentée à la figure 9, la patte 46 reste non collée et facilite la prise du ruban pour son enlèvement ultérieur de la boîte. 



   De nombreuses autres variantes et constructions équivalentes sont comprises dans le cadre de la présente invention, telle que décrite ci-avant. 



   Par exemple, des moyens de coupe autres que le couteau fixe 42 peuvent être utilisés. 



   Un couteau fixe est cependant préféré. Un couteau fixe agit en tant que moyen de barrage pour faciliter la formation de la boucle 46, de la façon décrite ci-avant. Un couteau fixe sert égale- ment de   moyens de   support contre lesquels la face supérieure non adhésive du ruban peut s'appuyer lorsque les doigts 36 exercent une pression vers le haut contre la face inférieure collante, lors du 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 retour des doigts à leur position normale à   le-   fin d'un cycle de distribution, assurant par conséquent une meilleure adhésion entre le ruban et les doigts. 



   Le couteau 42, présentant un bord de coupe dentelé et étant plié vers l'extérieur de façon à donner une partie   @   en forme de tablette adjacente, peut au contraire être une lame droite avec un bord de coupe droit, tel que le couteau 142 représenté à la figure 10. Dans la machine représentée, le couteau 42 est désirable pour des rubans ayant un dos solide relativement uni, par exemple du ruban de cellophane ; Le couteau 142 est désirable pour des rubans ayant un dos en papier, par exemple du ruban à masquer. 



   Comme représenté aux dessins, des parties des doigts 36 peuvent encore s'étendre ou dépasser radialement au-delà de la circonférence du rouleau saillant 21 pendant une certaine période après que les parties de leur surface auxquelles le ruban adhérait se trouventè l'intérieur de ladite circonférence et que le ruban est venu coller à la périphérie du rouleau 21. Si un tel dépassement ne gêne pas l'alimentation et la projection du ruban à partir du rouleau 21, les doigts sont alors considérés comme se trouvant à l'intérieur de ladite circonférence pour le but de la présente invention. 



   Un ou plusieurs rouleaux distributeurs supplémentaires peuvent être introduits entre les rouleaux 20 et 21 afin de former une   chaîna   ou succession de rouleaux commençant au rouleau 20 et se terminant au rouleau 21, avec le ruban passant successivement sur leur surface périphérique.

   Que la chaîne de   rouleauxcomprenne   deux rouleaux ou plus   et/ou   que les rouleaux s'engagent l'un dans l'autre, comme représenté ici ou soient espacés, l'épaisseur des disques dentés constituant les rouleaux et/ou le nombre et la dimension des dents sont normalement tels que la périphérie de chaque rouleau successif a un contact plus faible avec le ruban per unité de surface de ce ruban que le rouleau immédiatement précédent; la vitesse du rouleau 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 final   ('le   rouleusu 21) est   légèrement   supérieure. à celle du rouleau qui le précède-.. 



   L'assemblage de plaque. de doigts représenté' à la figure 2 constitue un. groupe de formation de.pattes   pour  le   type de- distribu- teur' décrit. ci-avant, qui. peut être introduit   ou.   enlevé,, suivant. que 11-on désire du ruban, avec ou sans patte. 



   REVENDICATIONS 
1. Mécanisme distributeur de ruban et formateur de patte, com- prenant un rouleau de traction cylindrique et un rouleau de projec- tion cylindrique   montésà.   rotation autour de leurs axes respectifs, chaque rouleau comprenant plusieurs disques fixes espaces axialement et lea dits axes étant parallèles, plusieurs doigts de maintien du ruban entre les disques du rouleau saillant étant montés de façon à pouvoir se déplacer d'une position normale à une position en re- trait et en revenir, lesdits doigts s'étendant normalement radiale- ment au-delà de la circonférence du rouleau saillant en contact adhésif avec le ruban qui passe successivement sur les rouleaux de traction et de projection, lesdits doigts, en position de retrait, se trouvant à l'intérieur de la circonférence du rouleau saillent ou de projection,

   des moyens destinés à mettre les rouleaux en rota- tion simultanément sur une distance déterminée dans le sens voulu pour chasser le ruban du rouleau de traction vers le rouleau sail- lant ou de projection, des moyens pour amener les doittgs à leur position en retrait après le début de ladite rotation de déplacement de ruban, des moyens pour ramener les doigts à leur position normale en contact adhésif avec la portion menante de la longueur suivante de ruban après achèvement de ladite rotation et des moyens destinés à couper la longueur distribuée de ruban en un point   voismn   desdits doigts.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention provides a means of distributing a length of adhesive tape with a portion of the leading end folded back on itself with the adhesive surfaces in contact, so as to form an engaging tab used to remove the length. hardness of a surface to which it has been applied.



   An important object is to provide a tab forming means adaptable to existing types of dispensers.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   One of these types is characterized by a tape distribution group having two meshing rollers formed by a plurality of spaced concentric discs fixed axially and having the same diameter, the discs of each roll engaging the spaces between the discs of the other. Such distributors are described in the patents in the United States of America, under the name of Charles D. McCarthyl nos. 1,972,850 and 1,972,851, granted September 4, 1934.



   The present invention provides a tape retaining finger which briefly retards movement of the leading end of the tape which is moved forward during a dispensing operation until a loop is formed in that leading end by. continuation of the forward movement of the next undelayed part, after which the finger releases the tape in order to allow the forward movement of the entire length which is to be dispensed. Flattening of the loop produces a gripping tab in which the leading end of the tape is folded back on itself with the sticky surfaces in contact.



   Other details and features of the invention will emerge from the description below, given without limitation and with reference to the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a left side elevational view of a tape dispensing mechanism.



   Figure 2 is a right side perspective view of the tab finger assembly, as viewed from a point slightly above and to the rear of the assembly. !
Figure 3 is an elevational view of the dispensing rollers and the upper ends of the fingers forming the tab.



   Figures 4, 5, 6 and 7 are schematic views of the dispenser rollers and fingers in successive steps of a dispensing and tab forming operation.



   Figure 8 is a side elevational view of a length of tape with tab which has been dispensed.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figure 9 is a perspective view of a box to which the length of tape with tab has been applied.



   Figure 10 is a schematic view of another form of knife.



   A cylindrical traction roller 20 and a cylindrical projection roller 21 are mounted by means of shafts 22 and 23 so as to be able to rotate about their respective axes.



   The roller 20 consists of several axially spaced fixed toothed discs 25, having the same diameter, the tips of the teeth forming the peripheral surface of the roller. The roller 21 is likewise constructed by means of spaced toothed discs 26. The rollers are parallel and are placed so that the discs of each of them engage in the spaces existing between the discs of the other. .



   The rollers 20 and 21 are simultaneously rotated in a clockwise direction during a dispensing operation by means of suitable gears (not shown), by a large drive gear 27 which is attached to a rotating shaft 28. The toothed wheel 27 is rotated clockwise by the downward distribution stroke of an actuating lever 30 which is attached to the shaft 28 The upward return stroke of the lever, produced by a suitable spring, not shown, returns the shaft 28 in the opposite direction, but, by means of ratchets not shown, it does not cause the rotation of the lever. toothed wheel 27.



   A cylindrical cam 31 is eccentrically attached to the shaft of 28. A vertical finger plate 32 / generally trinagular shape is supported at its rear corner by the cam, the latter being journaled in the plate. The plate is held at its top corner by the roller shaft 23 which is loosely placed in a notch 33 of this plate. A horizontal finger shaft 35 is attached to the plate below and to the rear of the notch.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Four tape retaining fingers 36 are journaled on shaft 35 and extend forward and then up between the / or throwing / discs 26 of the projecting roll / 21, to a point above. of this roll. Lower ends 36 'of fingers 36 extend downward from shaft 35 for a short distance.



  A spring 37, under tension, connects the finger ends 36 'to a finger anchor shaft 38 which is attached to the finger plate 32.



   The fingers 36 are thus normally fixed relative to the finger plate 32, but they can pivot slightly against the spring tension, forwards and backwards if they are driven in this way (for example by pressure. tape), the spring having a damping effect. Forward and backward pivoting of the fingers against spring tension is limited by finger stop pins 40 and 41, which are secured to the plate.



   The fingers 36 normally extend radially beyond the circumference of the. projecting roller 21, as shown in solid lines in the drawings. When in the withdrawn position, they are within the circumference of the protruding roller 21, as shown in dotted lines. They can have a back and forth movement between these two positions thanks to the oscillations of the cam 31 under the action of the distribution and return strokes of the lever 30, the cam acting so as to give the plate 32, to which the fingers are fixed, a back and forth movement.



   A knife 42 is fixed in the vicinity of the projecting roller 21, opposite the fingers 36.



   The pressure-sensitive adhesive tape 43 is fed from a feed roll 45, with the sticky side down, forward over roll 20, into adhesive contact therewith, and then to. 'at a point below the knife 42 with the leading end of the tape in adhesive contact with the fingers 36 (Figure 4).

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The lever 30 is then lowered over its full dispensing stroke, causing the rollers 20 and 21 to rotate and move the tape forward and the fingers to move downward to their withdrawn position. However, the fingers do not reach their withdrawn position until after the start of said tape movement rotation, remaining exposed for a brief period. The duration of this exposure period depends on how far they extend radially beyond the circumference of the protruding roller 21 when they are in the normal position before the start of their downward movement and speed at which they are moving down.

   During this period, the leading end. tape remains stuck to the fingers and is therefore delayed so that a loop 46 is formed in this leading part as a result of the continued forward movement of the next, non-delayed part of the tape (Figure 5 ). At this time of operation, (after the formation of the loop 46), the fingers arrive inside the circumference of the roller 21, whereupon the portion of tape which stuck to the fingers sticks to the peripheral surface. of this roll 21.



   Rollers 20 and 21 then act as distributor rollers in a well known manner. As they rotate, the tape is pulled from the feed roll 45 by the pull roll 20, due to its adhesion therewith. It is moved aside and removed from the roll 20 by the roll 21 to which it sticks. The adhesive contact area between the peripheral surface of the roller 21 and the tape is relatively small and the roller 21 rotates slightly faster than the roller 20. This produces a gap and removal of the tape from the roller 21, so that the latter serves as a projection roller to push or project the tape outward and forward to the desired position for cutting and removal.



   When the tape is projected forward, the knife 42

 <Desc / Clms Page number 6>

 forms a dam for the loop 46 of tape, such that this loop is folded down as it passes under the knife (Figure 6). This tends to flatten and secure the loop by increasing the adhesive contact area between its opposing inner / rotational / res surfaces, such that upon completion of / rolls 20 and 21, at the end of the downward distribution stroke of the lever 30, the loop 46 has the shape shown in Figure 7, by comparison with its more open primitive shape shown in Figure 5.



   The lever 30 is then released, whereupon its upward return stroke returns the fingers to their original normal position, in adhesive contact with the tape. The dispensed length 47 of tape is then cut by grasping it and pulling it up against the knife 42 and the mechanism is then as shown in Figure 4, ready for the next dispensing operation.



  Gripping the loop 46 flattens it to form the completed tab 46 'and the length 47 is then ready for use (Fig. 8). When the length is applied on an article such. that the box shown in Figure 9, the tab 46 remains unglued and facilitates the taking of the tape for its subsequent removal from the box.



   Numerous other variants and equivalent constructions are included within the scope of the present invention, as described above.



   For example, cutting means other than the fixed knife 42 can be used.



   A fixed knife is however preferred. A stationary knife acts as a barrier means to facilitate the formation of the loop 46, as described above. A stationary knife also serves as a support means against which the non-stick upper face of the tape can rest when the fingers 36 exert upward pressure against the sticky underside, when pressing.

 <Desc / Clms Page number 7>

 return of the fingers to their normal position at the end of a dispensing cycle, consequently ensuring better adhesion between the tape and the fingers.



   The knife 42, having a serrated cutting edge and being bent outwardly so as to give an adjacent tablet-shaped portion, may instead be a straight blade with a straight cutting edge, such as the knife 142 shown. in Figure 10. In the machine shown, knife 42 is desirable for tapes having a relatively solid backing, eg, cellophane tape; Knife 142 is desirable for tapes having a paper back, eg, masking tape.



   As shown in the drawings, portions of the fingers 36 may still extend or protrude radially beyond the circumference of the protruding roller 21 for a period of time after the portions of their surface to which the tape adhered are within said portion. circumference and that the tape has come to stick to the periphery of the roller 21. If such an protrusion does not interfere with the feeding and projection of the tape from the roller 21, then the fingers are considered to be located inside said. circumference for the purpose of the present invention.



   One or more additional distributing rollers can be introduced between rollers 20 and 21 in order to form a chain or succession of rollers starting at roll 20 and ending at roll 21, with the tape passing successively over their peripheral surface.

   Whether the chain of rollers has two or more rollers and / or the rollers engage each other as shown here or are spaced apart, the thickness of the toothed discs constituting the rollers and / or the number and size teeth are normally such that the periphery of each successive roll has less contact with the tape per unit area of that tape than the immediately preceding roll; roller speed

 <Desc / Clms Page number 8>

 final ('le rouleusu 21) is slightly higher. to that of the roll preceding it- ..



   Plate assembly. of fingers shown 'in Figure 2 constitutes a. paw training group for the type of dispenser described. above, which. can be introduced or. removed ,, next. whether you want ribbon, with or without tab.



   CLAIMS
1. Tape dispensing and tab forming mechanism, comprising a cylindrical pull roller and a cylindrical projection roller mounted to. rotation around their respective axes, each roller comprising several fixed discs with axially spacing and said axes being parallel, several fingers for holding the tape between the discs of the projecting roller being mounted so as to be able to move from a normal position to a position retreating and returning, said fingers normally extending radially beyond the circumference of the protruding roller in adhesive contact with the tape which passes successively over the traction and projection rollers, said fingers, in the position of shrinkage, lying inside the circumference of the protruding or projection roller,

   means intended to set the rollers in rotation simultaneously over a determined distance in the desired direction to drive the tape from the traction roller towards the projecting or projection roller, means for bringing the fingers to their retracted position afterwards the start of said tape displacement rotation, means for returning the fingers to their normal position in adhesive contact with the leading portion of the next length of tape after completion of said rotation and means for cutting the dispensed length of tape into a point near said fingers.


    

Claims (1)

2. Mécanisme suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens de barrage pour la boucle de ruban adjacents au rouleau de projection ou saillant, en face des doigts de maintien du <Desc/Clms Page number 9> ruban. 2. Mechanism according to claim 1, characterized in that it comprises barrier means for the tape loop adjacent to the projection roller or projecting, opposite the holding fingers of the <Desc / Clms Page number 9> ribbon. 3. Mécanisme suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend un couteau adjacent au rouleau de projection en face des doigts de maintien du ruban, afin de servir de moyen'de barrage pour la boucle de ruban et de moyens de coupe de ce ruban, 4. Mécanisme suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend une plaque à doigta montée de façon à avoir un mou- vement de va et vient dans un plan parallèle aux disques, les doigts étant fixés à la plaque, et des moyens de came destinés à donner à la plaque un mouvement de va et vient afin d'amener les doigts de leur position normale à la position en retrait et à les ramener à leur position normale, les moyens de came étant actionnés par les moyens de mise en rotation des rouleaux. 3. Mechanism according to claim 1, characterized in that it comprises a knife adjacent to the projection roller in front of the tape holding fingers, to serve as a barrier means for the tape loop and cutting means. this ribbon, 4. Mechanism according to claim 1, characterized in that it comprises a finger plate mounted so as to have a reciprocating movement in a plane parallel to the discs, the fingers being fixed to the plate, and means. cams intended to give the plate a back and forth movement in order to bring the fingers from their normal position to the retracted position and to return them to their normal position, the cam means being actuated by the setting means rotation of the rollers. 5. Mécanisme suivant la revendication 4, caractérisé en ce que les doigts sont montés sur la plaque de façon à pouvoir oscil- ler dans un plan parallèle aux disques, des moyens de ressort étant prévus pour amener les doigts à résister à ladite oscillation.. 5. Mechanism according to claim 4, characterized in that the fingers are mounted on the plate so as to be able to oscillate in a plane parallel to the discs, spring means being provided to cause the fingers to resist said oscillation. 6. Mécanisme distributeur de ruban et formateur de patte, tel que décrit ci-avant ou conforme aux dessins annexés. 6. Tape dispensing and tab forming mechanism, as described above or in accordance with the accompanying drawings.
BE557160D BE557160A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE557160A true BE557160A (en)

Family

ID=180684

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE557160D BE557160A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE557160A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0250353A2 (en) * 1986-06-20 1987-12-23 BEMIS COMPANY, Inc. Easy-open case taping

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0250353A2 (en) * 1986-06-20 1987-12-23 BEMIS COMPANY, Inc. Easy-open case taping
EP0250353A3 (en) * 1986-06-20 1988-03-30 BEMIS COMPANY, Inc. Easy-open case taping

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0145622B1 (en) Device to simultaneously dispense and cut off strips of coiled materials, with at least one roll of material in use
EP0835748A1 (en) Method and device for making a packaging blank, and cigarette carton
FR2554799A1 (en) CORE-FREE HYGIENIC PAPER ROLL AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
CH416433A (en) Packing bag sealing machine
EP0385894B1 (en) Cutting device for wiping material stored in an automatic apparatus dispensing it in a thin concertina-folded strip
FR2464051A1 (en) TAPE PRODUCT DISPENSER, SUCH AS PAPER
BE557160A (en)
EP0086867B1 (en) Portable labelling machine
BE1009744A4 (en) Distribution unit automatic packaging material in sheet.
CH516915A (en) Process and installation for the manufacture of composite filters for cigarettes
EP0073535A2 (en) Machines for the manufacture of sweets, especially of lollipops
EP0044814B1 (en) Machine for forming rolls from a web of paper
EP2056703B1 (en) Anti-lock device and dynamic brake control in a machine automatically distributing cut wiping cloths
EP0205357B1 (en) Method and apparatus for packaging stacks of coins
FR2759618A1 (en) Dispenser of self adhesive labels from backing strip
WO2007042696A1 (en) Reel braking assist device for cutting in a thick wiping material dispensing apparatus with automatic cutting
FR2621902A1 (en) Device for dispensing sheets from a non-pre-cut-out strip
FR2511655A1 (en) Disposable towel roll dispenser - has grip moved moved against paper on cylinder by operating linkage handle
BE544206A (en)
BE494994A (en)
BE654581A (en)
WO1999038678A1 (en) Method and machine for making labels or the like made adhesive and set on a package winding
CH413704A (en) Device for closing plastic bags
FR2646138A1 (en) Hooping apparatus making it possible to arrange a band around an object
CH566254A5 (en)