BE555829A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555829A
BE555829A BE555829DA BE555829A BE 555829 A BE555829 A BE 555829A BE 555829D A BE555829D A BE 555829DA BE 555829 A BE555829 A BE 555829A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tank
outlet
stirrers
substance
tank according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE555829A publication Critical patent/BE555829A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D88/00Large containers
    • B65D88/54Large containers characterised by means facilitating filling or emptying
    • B65D88/72Fluidising devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Filling Or Emptying Of Bunkers, Hoppers, And Tanks (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte aux réservoirsdestinés à conte- nir des substances pulvérulentes ou granuleuses, et au mode de déchargement de ces substances à partir de ces réservoirs ; elle concerne plus particu- lièrement les réservoirs qui sont remplis en un point ou lieu déterminé, puis transportés avant que leur contenu ne soit déchargé, éventuellement dans des cuves de stockage ou des récipients équivalents, situés au-dessus du niveau auquel se trouve le réservoiro 
L'invention concerne spécialement le prélèvement de pareilles substances à des réservoirs par un procédé selon lequel le réservoir est incliné et de l'air comprimé est envoyé à un orifice de déchargement situé au fond du réservoir incliné ou au voisinage de ce   fond¯,

     la substance pulvé- rulente contenue dans le réservoir étant agitée afin de provoquer sa fluidi- fication et son écoulement par un conduit de déchargement ou son équivalent, l'air comprimé refoulant la substance pulvérulente à travers des conduits reliés 'au précédent, jusque dans une cuve de stockage ou même un autre ré-   servoiro   
L'invention a pour objet un réservoir du type étudié pour être monté sur le châssis d'un véhicule, tel qu'un véhicule routier ou ferroviai- re, destiné à transporter des substances pulvérulentes ou à l'état finement divisé, et dont le contenu est déchargé en,inclinant le réservoir.

   Le but principal de l'invention est de créer un réservoir dont le contenu puisse être déchargé en un courant uniforme sans occlusion par bourrage ou interrup- tion, ce contenu pouvant être déversé aisément dans des cuves de stockage ou d'autres récipients se trouvant à un niveau inférieur à celui du réser- voir monté sur le véhicule, au même niveau, ou à un niveau supérieur qui, dans ce dernier cas, peut se trouver à une hauteur considérable pouvant atteindre par exemple 9 à 12 mètres. 



   Un autre but de l'invention est de créer un réservoir utilisable pour des substances à l'état finement pulvérisé, ainsi que pour des substan- ces granuleuses ou formées de particules plus grosses, comme des éclats de pierre,' qui peuvent être déchargés par gravité. 



   Un autre but encore de l'invention est de créer un réservoir dans lequel de l'air comprimé est utilisé pour effectuer le déchargement, par adduction à l'orifice de sortie de ce réservoir afin de refouler la substan- ce pulvérulente hors de celui-ci, et également pour assurer   l'agitation   de la substance pulvérulente se trouvant dans le réservoir en vue de sa   fluidi-   fication, en provoquant ainsi son écoulement uniforme et continu par   l'orifi-   ce de sortie, où elle est entraînée par l'air comprimé. Grâce à une   régula--,   tion effective des pressions d'air relatives, la décharge peut être exacte- ment déterminée à chaque instant. 



   L'invention est matérialisée dans un réservoir transportable pour substances pulvérulentes ou granuleuses comprenant un corps principal creux et des parois ou fonds associés à ce corps et ayant une forme plane ou légè- rement incurvée, un orifice faisant communiquer une paroi terminale avec un conduit de déchargement, des organes assurant   l'introduction,   dans ce con- duit,   d'air   comprimé favorisant le déchargement de la substance pulvérulente, et caractérisé en ce que des agitateurs sont prévus dans ce réservoir au voisinage de la jonction entre la paroi terminale et le corps principal, des agitateurs étant disposés sur les côtés opposés de l'axe médian du réservoir, ces agitateurs étant montés en V de part et d'autre de l'orifice de sortie, de telle sorte que pendant le déchargement de la substance,

   alors que le ré- servoir est incliné et que son orifice de sortie se trouve au point le plus bas, les agitateurs provoquent une fluidification de cette substance qui se dirige ainsi vers l'orifice de sortie, en empêchant son bourrage sur le fond du réservoir et sur les côtés de l'orifice de sortie, au voisinage de cette 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 paroi terminale. 



   La description qui va suivre, faite en regard des dessins annexés donnés à titre non limitatif, permettra de mieux comprendre l'invention. 



   La fig. 1 est une vue de profil de l'ensemble d'un réservoir. 



   La fig. 2 est une vue partielle de derrière dessinée à plus grande échelle. 



   La fig. 3 est une vue partielle en coupe horizontale, également à plus grande échelle. 



   Les figso 4 et 5 sont des vues en coupe respectivement par les lignes IV-IV en figo 3 et V-V en figé 4 montrant la structure de la paroi de   l'agitateur.   



   Comme on le voit à l'examen de la figo 1le réservoir   10   a une forme sensiblement cylindrique, et comporte des plaques de fond   11-12   de forme convexe. On pourrait d'ailleurs également utiliser des plaques de fond sensiblement planes. Lors de son utilisation, le réservoir est monté sur un véhicule approprié, tel qu'un véhicule routier, sur lequel sont pré- vus des supports destinés à sa réception et à son maintien, par exemple des supports en forme de poutrelles désignés par 13 sur la fige 1. Le véhicule est conjugué à une dispositif de type usuel permettant de l'incliner pour décharger son contenu. Un trou de chargement 14 est prévu sur le réservoir, ce trou étant obturé de façon hermétique une fois fermé.

   Le réservoir peut être- monté de façon telle qu'il puisse être adapté sur ses supports et qu'il puisse en être séparé sans difficultés. 



   Le contenu du réservoir est déchargé par la plaque de fond arriè- re   12,   à travers une chambre de distribution 15 en forme d'auget, un conduit de déchargement, et un tube de sortie   16,   ce dernier étant agencé en vue de permettre le raccordement de tuyaux ou conduits de transfert. Deux orifices 17, 17 sont prévus dans la plaque de fond   12,   en des endroits symétriques par rapport à l'axe longitudinal du réservoir, de sorte que le contenu peut passer par les orifices   17,     17,   qui forment les trous de sortie du réservoir débouchant dans la chambre de distribution 15. 



   Afin de réduire la possibilité de bourrage de la matière pulvéru- lente au voisinage des orifices, il est prévu un déflecteur formé par des plaques 18. Ces plaques constituent un élément en forme de V renversé ou de nervure, ménageant de chaque côté une surface inclinée aboutissant à l'un des orifices 17. L'arête de cet élément peut être horizontale (lors de l'incli- naison de déchargement normale) et une partie prévue vers son extrémité an- térieure peut être inclinée vers le bas, afin de rejoindre la paroi formée sur la plaque de fonte.      



   Deux équipages 19, 19 constitués par des cloisons poreuses formant agitateurs sont prévus dans le réservoir, à raison d'un de chaque côté de son plan longitudinal vertical médiane, ces équipages étant disposés symétri- quement en V par rapport à ce plan, et se trouvant en totalité ou en grande partie à l'intérieur de la plaque de fond incurvée ; ils sont inclinés vers le bas, chacun en direction de l'orifice de sortie voisin, ainsi qu'à l'écart de cette plaque de fond.

   Ces agitateurs sont disposés dans la partie agran- die ou rabattue de la plaque de fond ; ils sont fixés dans le réservoir de toute manière appropriée, par exemple en utilisant un certain nombre de bos- sages d'ancrage 20 écartés l'un de l'autre, recevant les têtes de boulons (comme montré sur les figso 4 et 5) et soudés sur la paroi interne de la pla- que de fonte pour assurer le maintien des agitateurs par des boulons et des écrous   21,   21. Comme le montrent les figs. 4 et 5, chaque agitateur 19 est formé d'une garniture filtrante 19a et d'une tôle perforée ou grille 19b. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Cette grille présente des bords conformés de manière à maintenir les bords de la garniture filtrante appliqués contre le réservoir, en réalisant ainsi   l'étanchéisation   de l'espace ménagé sous l'agitateur par rapport au reste de la cavité intérieure du réservoir. 



   Des recherches ont montré qu'un fonctionnement efficace est obte- nu si l'angle   a   mesure environ 35  (Figo 4) et si   l'angle µ   représente environ 55  (Fig. 5)   @   
De l'air comprimé est amené sous les deux agitateurs 19, de maniè- re à las traverser et à pénétrer vers le haut dans le réservoir. Cet air est fourni par un ventilateur ou par toute autre source extérieure; il est envoyé dans un conduit   22   qui alimente les deux dérivations principales   23,     24  la dérivation 23 se subdivisant elle-même en des conduits 25, 26 débouchant tous deux dans la plaque de fond   12,   sous chacun des agitateurs poreux 19. 



   Le conduit 24 est relié à une chape d'accouplement 27, qui amène l'air au conduit de déchargement du tube de sortie   16,   l'air pénétrant par des côtés opposés, à travers des orifices 16a, 16a. Un robinet à boisseau   28   est prévu ici, de sorte qu'on peut interrompre ou faire varier l'arrivée de l'air à l'embout en fonction de l'air envoyé sous les agitateurs 19,19. 



  Une soupape de sûreté 29 es't également prévue.   Lf orifice   de sortie peut être commandé également par une vanne à volet 30, tandis qu'une autre vanne peut être conjuguée au conduit d'admission, sous les agitateurs 19, 190 
L'ensemble des plaques formant déflecteurs pourrait également être supprimé, et, on pourrait prévoir un seul orifice de sortie ou un certain nombre d'orifices, l'un d'eux étant disposé au centre de la chambre de dis-   tribution. ,     @   En vue de l'utilisation, le réservoir est rempli de substances pulvérulentes par le trou 14; qui est ensuite ferme pour réaliser une obtu- ration hermétique.

   Pour décharger le réservoir, on soulève son extrémité avantafin d'obtenir un angle d'inclinaison d'environ 30  sur l'horizonta- leo Le tube de sortie du conduit de déchargement est relié à des conduits ou tuyaux qui aboutissent à la cuve de stockage. La vanne à volet est ouver- te, et l'air comprimé est introduit dans le tube de sortie   16   et également dans le réservoir, à des pressions relatives appropriées.

   L'air introduit dans le réservoir est diffusé par son passage à travers les garnitures po- reuses 19a; il assure la fluidification de la substance pulvérulente au voi- sinage des orifices de sortie   17'   de sorte que cette substance pulvérulen- te tombe dans la chambre de distribution 15 et ainsi dans le tube de sortie   16,   où elle est encore fluidifiée, puis elle est entraînée par l'orifice de sortie dans les conduits par lesquels elle est acheminée vers la cuve ou le réservoir de réception, qui peut se trouver au-dessus du sol, au niveau du sol, ou au-dessous de celui-ci. 



   Quand le déchargement est sur le point d'être terminé, on augmen- te l'inclinaison du réservoir pour l'amener à un angle d'inclinaison de 45  environ, et on réduit ou l'on interrompt l'arrivée de l'air à l'orifice de déchargement 16, tout en maintenant cette alimentation pour les agitateurs. 



  On obtient toujours un écoulement par l'orifice de   sotie   étant donné que la substance pulvérulente qui tombe sur les agitateurs est fluidifiée. 



   L'air additionnel introduit dans le tube de sortie augmente la fluidification de la substance pulvérulente ou granuleuse, de sorte qu'il est possible d'entraîner celle-ci à travers les conduits d'écoulement jusque dans la cuve de stockage si cela est désirable. 



   Une fois le déchargement terminé, le réservoir est ramené à sa po- sition de transport normale, la vanne de sortie est fermée, et les conduits et l'alimentation en air sont débranchés. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La présence de la vanne de sortie sur le tube d'écoulement et de la vanne réglant l'admission de l'air dans le conduit de sortie permet de dé- terminer le rapport air-substance pulvérulente et de le faire varier sui- vant les besoins, de sorte qu'il n'est plus nécessaire d'utiliser une forte pression, même quand la substance pulvérulente doit être amenée à un niveau plus élevé. Une pression de 0,7   kg/cm2   environ est suffisante dans toutes les circonstances normalement   rencontrées.   



   Une particularité importante de l'invention réside dans le fait que les garnitures poreuses sont montées en un point tel qu'il ne puisse pas se former de talus de substance pulvérulente au-dessus de la partie arrondie des bords de la plaque de fond   12   quand le réservoir est inclinée En fait, la fluidification se produit en ces points, de sorte que la substan- ce pulvérulente est maintenue continuellement en mouvement dans la partie inférieure de la plaque de fond. Aucune substance pulvérulente ne peut par- venir sous les garnitureso 
On comprendra que l'air comprimé est normalement nécessaire pour l'alimentation du tube de sortie, de sorte que cet air comprimé peut être utilisé judicieusement pour l'agitation.

   En réglant, d'une part, la pres- sion de l'air pénétrant dans le réservoir sous les agitateurs pour assurer l'agitation et, d'autre part, celle de l'air arrivant à l'orifice de déchar- gement, on peut déterminer dans toutes les conditions la manière dont s'ef- fectue le déchargement des substances pulvérulenteso Ainsi, par exemple, quand la substance doit être soulevée jusqu'à une hauteur de 12 mètres par exemple, on peut commander l'admission d'air de façon telle que la propor- tion entre l'air et la substance pulvérulente passant par le tube de sortie soit supérieure à celle qui est utilisée quand la substance pulvérulente doit être envoyée à une hauteur beaucoup moins grande. 



   L'agencement prévu ici permet d'obtenir un centre de gravité situé très bas quand le réservoir est utilisé sur des véhicules routiers ou ferro- viaires. Par ailleurs, on peut utiliser au maximum la capacité du véhicule, car le réservoir ne présente pas d'extrémité arrière conique ou en forme de bec. 



   On pourrait prévoir dans le réservoir des agitateurs mécaniques, et monter par exemple des vibrateurs au lieu des équipages poreuxo 
La plaque de fond arrière   12   du réservoir pourrait comporter une partie inférieure articulée, telle que celle située par exemple sous la li- gne X-X sur la figo 2.

   Grâce à cet agencement, il est possible d'utiliser le réservoir pour le transport de substances en   morceaùx   ou granuleuses, telles que des éclats de pierre, qui peuvent tomber simplement'par gravité hors du réservoir, le déchargement étant obtenu en faisant basculer vers le haut la partie articulée de la plaque de   fondo        
Les détails de réalisation peuvent être modifiés, dans le dpmaine des équivalences techniques, sans s'écarter de l'inventiono 
REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to reservoirs intended to contain powdery or granular substances, and to the method of unloading these substances from these reservoirs; it relates more particularly to tanks which are filled at a specific point or place, then transported before their contents are unloaded, possibly into storage tanks or equivalent receptacles, located above the level at which the tank is located.
The invention relates especially to the removal of such substances from reservoirs by a method in which the reservoir is inclined and compressed air is sent to an unloading port located at the bottom of the inclined reservoir or in the vicinity of this bottom ¯,

     the pulverulent substance contained in the tank being agitated in order to cause its fluidification and its flow through an unloading conduit or its equivalent, the compressed air forcing the pulverulent substance through conduits connected to the preceding one, into a storage tank or even another tank
The object of the invention is a tank of the type designed to be mounted on the chassis of a vehicle, such as a road or rail vehicle, intended to transport powdery substances or in the finely divided state, and whose contents are discharged by tilting the tank.

   The main object of the invention is to create a reservoir the contents of which can be discharged in a uniform current without occlusion by jamming or interruption, this contents being able to be easily discharged into storage tanks or other receptacles located nearby. a level lower than that of the tank mounted on the vehicle, at the same level, or at a higher level which, in the latter case, can be at a considerable height which can reach for example 9 to 12 meters.



   Another object of the invention is to provide a reservoir which can be used for substances in a finely pulverized state, as well as for substances which are granular or formed of larger particles, such as stone chips, which can be discharged by. gravity.



   Yet another object of the invention is to create a reservoir in which compressed air is used to perform the unloading, by adduction to the outlet of this reservoir in order to force the pulverulent substance out of it. ci, and also to ensure the agitation of the pulverulent substance in the tank for its fluidification, thereby causing its uniform and continuous flow through the outlet, where it is carried by the pressurized air. By means of effective regulation of the relative air pressures, the discharge can be precisely determined at all times.



   The invention is embodied in a transportable reservoir for pulverulent or granular substances comprising a hollow main body and walls or bottoms associated with this body and having a planar or slightly curved shape, an orifice communicating an end wall with a flow duct. unloading, members ensuring the introduction, in this duct, of compressed air favoring the unloading of the pulverulent substance, and characterized in that stirrers are provided in this reservoir in the vicinity of the junction between the end wall and the main body, agitators being arranged on the opposite sides of the median axis of the tank, these agitators being mounted in a V-shape on either side of the outlet orifice, so that during the discharge of the substance,

   when the tank is inclined and its outlet opening is at the lowest point, the agitators cause a fluidification of this substance which thus goes towards the outlet opening, preventing its jamming on the bottom of the tank and on the sides of the outlet, in the vicinity of this

 <Desc / Clms Page number 2>

 end wall.



   The description which follows, given with reference to the appended drawings given without limitation, will make it possible to better understand the invention.



   Fig. 1 is a side view of the whole of a tank.



   Fig. 2 is a partial rear view drawn on a larger scale.



   Fig. 3 is a partial view in horizontal section, also on a larger scale.



   Figs 4 and 5 are sectional views respectively through lines IV-IV in fig 3 and V-V in fig 4 showing the structure of the wall of the stirrer.



   As can be seen on examination of figo 1le reservoir 10 has a substantially cylindrical shape, and comprises bottom plates 11-12 of convex shape. One could moreover also use substantially flat bottom plates. When in use, the tank is mounted on a suitable vehicle, such as a road vehicle, on which are provided supports intended for its reception and maintenance, for example supports in the form of beams designated by 13 on the tank. the freeze 1. The vehicle is combined with a device of the usual type allowing it to be tilted to unload its contents. A loading hole 14 is provided on the tank, this hole being hermetically sealed once closed.

   The reservoir can be mounted in such a way that it can be adapted to its supports and can be separated therefrom without difficulty.



   The contents of the tank are discharged from the rear bottom plate 12, through a trough-shaped distribution chamber 15, an unloading duct, and an outlet tube 16, the latter being arranged for connection of pipes or transfer conduits. Two orifices 17, 17 are provided in the bottom plate 12, at locations symmetrical with respect to the longitudinal axis of the reservoir, so that the contents can pass through the orifices 17, 17, which form the outlet holes of the reservoir. opening into the distribution chamber 15.



   In order to reduce the possibility of jamming of the pulverulent material in the vicinity of the orifices, a deflector formed by plates 18 is provided. These plates constitute an element in the form of an inverted V or of a rib, leaving an inclined surface on each side. leading to one of the orifices 17. The ridge of this element can be horizontal (during the normal unloading inclination) and a part provided towards its front end can be inclined downwards, in order to meet the wall formed on the cast iron plate.



   Two crews 19, 19 formed by porous partitions forming agitators are provided in the tank, at the rate of one on each side of its median vertical longitudinal plane, these crews being arranged symmetrically in a V with respect to this plane, and each other. lying wholly or largely within the curved bottom plate; they are inclined downwards, each in the direction of the neighboring outlet orifice, as well as away from this bottom plate.

   These agitators are arranged in the enlarged or folded-down part of the base plate; they are fixed in the tank in any suitable manner, for example by using a number of anchoring bumps 20 spaced apart from each other, receiving the bolt heads (as shown in figs 4 and 5) and welded to the internal wall of the cast iron plate to ensure the maintenance of the agitators by bolts and nuts 21, 21. As shown in figs. 4 and 5, each stirrer 19 is formed of a filter insert 19a and a perforated sheet or grid 19b.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  This grid has edges shaped so as to keep the edges of the filter insert applied against the tank, thus sealing the space provided under the agitator with respect to the rest of the interior cavity of the tank.



   Research has shown that efficient operation is obtained if the angle a is about 35 (Figo 4) and if the angle µ is about 55 (Fig. 5) @
Compressed air is brought under the two agitators 19, so as to pass through them and to penetrate upwards into the reservoir. This air is supplied by a fan or by any other external source; it is sent into a duct 22 which supplies the two main branches 23, 24, the branch 23 itself subdividing into ducts 25, 26 both opening into the bottom plate 12, under each of the porous stirrers 19.



   The duct 24 is connected to a coupling yoke 27, which supplies air to the discharge duct of the outlet tube 16, the air entering from opposite sides, through the orifices 16a, 16a. A plug valve 28 is provided here, so that the air supply to the nozzle can be interrupted or varied as a function of the air sent under the agitators 19,19.



  A safety valve 29 is also provided. The outlet orifice can also be controlled by a shutter valve 30, while another valve can be combined with the inlet duct, under the agitators 19, 190
The set of plates forming deflectors could also be omitted, and a single outlet or a certain number of orifices could be provided, one of them being arranged in the center of the distribution chamber. , @ For use, the reservoir is filled with powdery substances through the hole 14; which is then closed to achieve a hermetic seal.

   To unload the tank, its front end is raised in order to obtain an angle of inclination of about 30 on the horizontal The outlet tube of the unloading conduit is connected to conduits or pipes which lead to the storage tank . The flap valve is open, and compressed air is introduced into the outlet tube 16 and also into the reservoir, at appropriate relative pressures.

   The air introduced into the reservoir is diffused by its passage through the porous linings 19a; it ensures the fluidization of the pulverulent substance in the vicinity of the outlet openings 17 'so that this pulverulent substance falls into the distribution chamber 15 and thus into the outlet tube 16, where it is further fluidized, then it is entrained by the outlet orifice in the conduits through which it is conveyed to the receiving vessel or tank, which may be located above the ground, at ground level, or below it.



   When the unloading is about to be completed, the inclination of the tank is increased to bring it to an inclination angle of approximately 45, and the supply of air is reduced or interrupted. to the discharge port 16, while maintaining this supply for the agitators.



  There is always flow through the outlet as the powdery substance falling on the agitators is fluidized.



   The additional air introduced into the outlet tube increases the fluidization of the powdery or granular substance, so that it is possible to entrain the latter through the flow conduits into the storage tank if this is desirable. .



   When unloading is complete, the tank is returned to its normal transport position, the outlet valve is closed, and the lines and air supply are disconnected.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The presence of the outlet valve on the flow tube and of the valve regulating the admission of air into the outlet duct makes it possible to determine the air-powdered substance ratio and to vary it according to the conditions. needs, so that it is no longer necessary to use high pressure even when the powdery substance needs to be brought to a higher level. A pressure of about 0.7 kg / cm2 is sufficient under all circumstances normally encountered.



   An important feature of the invention resides in the fact that the porous linings are mounted at such a point that no slope of powdery substance can form above the rounded part of the edges of the bottom plate 12 when the reservoir is tilted In fact, the fluidization occurs at these points, so that the powdered substance is kept continuously in motion in the lower part of the base plate. No powdery substance can get under the linings.
It will be understood that compressed air is normally required for supplying the outlet tube, so that this compressed air can be used judiciously for agitation.

   By adjusting, on the one hand, the pressure of the air entering the tank under the agitators to ensure agitation and, on the other hand, that of the air arriving at the discharge port, the way in which the unloading of the pulverulent substances is carried out can be determined under all conditions. Thus, for example, when the substance has to be lifted up to a height of 12 meters for example, it is possible to control the admission of air in such a way that the proportion between the air and the pulverulent substance passing through the outlet tube is greater than that which is used when the pulverulent substance is to be sent to a much lower height.



   The arrangement provided here makes it possible to obtain a very low center of gravity when the tank is used on road or rail vehicles. In addition, the maximum capacity of the vehicle can be used, since the tank does not have a conical or spout-shaped rear end.



   Mechanical agitators could be provided in the tank, and vibrators could be mounted, for example, instead of porous units.
The rear bottom plate 12 of the tank could comprise a hinged lower part, such as that located for example under the line X-X in FIG. 2.

   By virtue of this arrangement, it is possible to use the tank for the transport of fragmented or granular substances, such as stone chips, which can simply fall by gravity out of the tank, the unloading being obtained by tilting towards the tank. top the articulated part of the fondo plate
The details of realization can be modified, in the field of the technical equivalences, without departing from the invention.
CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Réservoir transportable (par exemple sur un camion) pour sub- stances pulvérulentes ou granuleuses comprenant un corps principal creux et des fonds conjugués à ce corps et ayant une forme plane ou légèrement incur- vée ; un orifice faisant communiquer une paroi terminale avec un tube de sor- tie, des organes assurant l'introduction, dans ce tube, d'air comprimé favo- risant l'écoulement de la substance et caractérisé en ce que des agitateurs sont prévus dans ce réservoir au voisinage de la jonction entre la'paroi ter- minale et le corps principal, des agitateurs étant disposés de part et d'au- tre de l'axe médian du réservoir, ces agitateurs étant montés en V de chaque <Desc/Clms Page number 5> côté de l'orifice de sortie, de sorte que, pendant le déchargement de la substance, 1.- Transportable tank (for example on a truck) for powdery or granular substances comprising a hollow main body and bottoms conjugated to this body and having a planar or slightly curved shape; an orifice communicating an end wall with an outlet tube, members ensuring the introduction, into this tube, of compressed air promoting the flow of the substance and characterized in that stirrers are provided in this tank in the vicinity of the junction between the end wall and the main body, stirrers being arranged on either side of the median axis of the tank, these stirrers being mounted in a V of each <Desc / Clms Page number 5> side of the outlet, so that, while discharging the substance, alors que le réservoir est incliné et que son orifice de sortie se trouve au point le plus -bas, les agitateurs provoquent une fluidification de cette substance, qui s'écoule vers l'orifice de sortie tout en empêchant son bourrage sur le fond du réservoir et sur les côtés de l'orifice de sor- tie, au voisinage de cette paroi terminalee 2.- Réservoir suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'orifice de sortie est formé par deux orifices séparés, disposés de part et d'autre de l'axe médian du réservoir, et sous l' orifice de sortie est ménagée une chambre de distribution de laquelle par le conduit de décharge- ment. when the tank is tilted and its outlet is at the lowest point, the stirrers cause this substance to fluidize, which flows towards the outlet while preventing its clogging on the bottom of the tank and on the sides of the outlet orifice, in the vicinity of this terminal wall 2.- Tank according to claim 1, characterized in that the outlet orifice is formed by two separate orifices, arranged on either side of the median axis of the tank, and under the outlet orifice is formed a distribution chamber from which through the discharge duct. 3.- Réservoir suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que les agitateurs sont. constitués par des éléments de parois poreux, des organes étant prévus pour introduire de l'air comprimé sous ces éléments, afin que cet air les traverse en direction du haut et provoque l'agitation. 3.- Tank according to claims 1 or 2, characterized in that the stirrers are. formed by porous wall elements, members being provided to introduce compressed air under these elements, so that this air passes through them in the upward direction and causes agitation. 4.- Réservoir suivant les revendications 2 ou 3, caractérisé en ce que des organes sont prévus pour faire varier les proportions d'air comprimé parvenant, d'une part, au conduit de déchargement et, d'autre part, sous les éléments -de paroi poreux. 4.- Tank according to claims 2 or 3, characterized in that members are provided to vary the proportions of compressed air arriving, on the one hand, to the discharge duct and, on the other hand, under the elements - porous wall. 50- Réservoir suivant les revendications 3 ou 4, caractérisé en ce que l'une des parois terminales a.une forme de cuvette, et les agitateurs sont disposés dans la partie marginale arrondie de cette plaque terminale ou au voisinage de cette partie arrondie. 50- Tank according to claims 3 or 4, characterized in that one of the end walls has a bowl shape, and the stirrers are arranged in the rounded marginal part of this end plate or in the vicinity of this rounded part. 6.- Réservoir suivant l'une quelconque des revendications 2 à 5, caractérisé en ce qu'un déflecteur est prévu au-dessus des orifices de sor- tie, afin que la substance pulvérulente suive, au cours de sa chute, des trajets divergents en pénétrant dans la chambre de distribution. 6.- Tank according to any one of claims 2 to 5, characterized in that a deflector is provided above the outlet openings, so that the pulverulent substance follows, during its fall, divergent paths. entering the distribution chamber. 7.- Réservoir suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le déflecteur est formé par une plaque ayant la forme d'un V renversée 8.- Réservoir suivant l'une quelconque des revendications 1 à 7, caractérisé en ce que la plaque terminale présente une partie inférieure ar- ticulée autour d'un axe horizontalo en annexe 2 dessins. 7.- Tank according to claim 6, characterized in that the deflector is formed by a plate having the shape of an inverted V. 8. A tank according to any one of claims 1 to 7, characterized in that the end plate has a lower part articulated about a horizontal axis in appendix 2 drawings.
BE555829D BE555829A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555829A true BE555829A (en)

Family

ID=179826

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555829D BE555829A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555829A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US10946784B2 (en) Method of loading materials into a tank
US9758083B1 (en) Pneumatic tank trailer
EP3061891B1 (en) Discharging mechanism for a concrete bucket comprising a receptacle for the leakage of the laitance
BE555829A (en)
FR2882029A1 (en) DEVICE FOR DISPENSING AT LEAST ONE GRANULAR MATERIAL IN A CONTAINER, FILLING DEVICE AND FILLING METHOD USING SUCH A DEVICE
WO2007128931A2 (en) Fluid floor screed preparation and mixing vehicle
EP1593623A1 (en) Method for charging and/or discharging of powdery substances, and a device for carrying out the method
US2965269A (en) Containers for powdered and granular substances
EP1388459B1 (en) Dump body with a vibrating rear end part
EP0262035B1 (en) Receptacle for storage and transport provided at its base with at least one discharge hopper
FR2505792A1 (en) TRANSPORT CONTAINER
WO2003046288A1 (en) Machine for simultaneously spreading gravel and binder on the ground
FR2608566A1 (en) Pivoting hopper
FR2951708A1 (en) Granular product e.g. concrete aggregate, supplying device for concrete mixer in construction site, has pyramid portion whose edges are fixed to tip of pyramid portion toward lower opening of hopper
FR2840331A1 (en) Device for spreading ballast on roadway comprises mobile chassis supporting tipping skip containing ballast, buffer tray inserted between skip outlet and ballast distribution means
BE651620A (en)
CH590768A5 (en) Tank for transporting two different bulk products - has chambers separated by central flexible membrane extending into some or all of tank capacity
FR2895381A1 (en) Storage unit for granular or powdery materials, especially agricultural products, comprises cylindrical chamber with ventilation and unloading systems
BE515497A (en)
FR2492780A1 (en) BULK SILO
BE557126A (en)
FR2818493A1 (en) Spreader for powder or granules, especially compost, comprises hopper mounted on wheels with conveyor belt at its base to distribute powder, slide mounted on hinge on exterior wall of hopper being raised and lowered to regulate flow
FR3001193A1 (en) Dumper lorry for road articulated lorry used for transporting e.g. liquid fertilizers, has passage communicating front and rear compartments so as to allow flow of granular product towards rear compartment during emptying of lorry
FR3032189A1 (en) TRANSPORT AND / OR STORAGE DEVICE COMPRISING A TANK AND TANKS
BE522137A (en)