BE555615A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555615A
BE555615A BE555615DA BE555615A BE 555615 A BE555615 A BE 555615A BE 555615D A BE555615D A BE 555615DA BE 555615 A BE555615 A BE 555615A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
garage according
garage
aisle
car
platforms
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE555615A publication Critical patent/BE555615A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04HBUILDINGS OR LIKE STRUCTURES FOR PARTICULAR PURPOSES; SWIMMING OR SPLASH BATHS OR POOLS; MASTS; FENCING; TENTS OR CANOPIES, IN GENERAL
    • E04H6/00Buildings for parking cars, rolling-stock, aircraft, vessels or like vehicles, e.g. garages
    • E04H6/08Garages for many vehicles
    • E04H6/12Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles
    • E04H6/18Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles with means for transport in vertical direction only or independently in vertical and horizontal directions
    • E04H6/24Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles with means for transport in vertical direction only or independently in vertical and horizontal directions characterised by use of dollies for horizontal transport, i.e. cars being permanently parked on wheeled platforms
    • E04H6/245Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles with means for transport in vertical direction only or independently in vertical and horizontal directions characterised by use of dollies for horizontal transport, i.e. cars being permanently parked on wheeled platforms without transverse movement of the wheeled parking platform after leaving the transfer means

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Généralement pour utiliser un garage collectif, le conducteur doit effectuer un grand nombre de manoeuvres qui exigent des allées importantes, et une grande surface est nécessaire pour garer seulement deux files de voitures; celà limite aux larges avenues la possibilité de création de parkings souterrains. 



   De plus, le problème que pose de nos jours le garage des voitures est de plus en plus difficile à résoudre. Bien des automobilistes sont contraints de laisser journellement leur véhicule en stationnement dans les rues, gênant ainsi la circulation et créant de nombreux encombrements. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention a pour but de remédier à ces inconvénients. 



   Elle concerne à cet'effet un garage avec système automatique de mise en place des voitures caractérisé par ce qu'il comporte une allée munie de plates-formes mobiles pouvant déplacer les véhicules en translation latérale, de façon à permettre de loger de préférence de chaque côté de cette allée des files de voitures sans avoir à effectuer d'autres manoeuvres que l'arrêt. 



   Selon un mode de réalisation de l'invention les plates-formes destinées à recevoir les voitures comprennent quatre plaques de tôle destinées à recevoir les quatre roues du véhicule. 



   Selon un autre mode de réalisation de l'invention les plates-formes desservant des rangées parallèles sont constituées de façon à s'imbriquer les unes dans les autres? 
Selon un autre mode de réalisation de l'invention le garage est construit en souterrain sous une rue. 



   L'invention concerne aussi un mode de réalisation caractérisé par ce que le garage selon l'invention est établi dans un immeuble à un ou plusieurs étages. 



   Selon un autre mode de réalisation de l'invention le garage est muni de moyens permettant de distribuer à chaque étage sur au moins une allée une voiture qui est mise en route et arrêtée devant des casiers respectifs puis introduite dans son logement au moyen de systèmes mécaniques de translation latérale. 



   L'invention concerne également un garage caractérisé par ce qu'il est incorporé à un immeuble d'habitation avec lequel il correspond étage par étage, ce qui permet à l'usager d'avoir, son véhicule auprès de son appartement et notamment sur le même   palier¯     @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
L'invention s'étend également aux caractéristiques ci-après décrites et à leurs diverses combinaisons possibles. 



   Un garage avec système automatique de mise en place des voitures conforme à l'invention est représenté à titre d'exemple non limitatif sur les dessins ci-joints dans lesquels : - La figure 1 représente l'ensemble d'un élément de .garage conforme à l'invention. 



   - La figure 2 représente une vue en coupe d'une plateforme destinée à recevoir un véhicule. 



   - La figure 3 est une vue en plan de l'ensemble de la plate-forme représenté figure 2. 



   - La figure 4 représente la même plate-forme en coupe longitudinale. 



   - La figure 5 est une vue en plan d'une rue avec garage souterrain conforme à l'invention. 



   - La figure 6 est une vue en coupe selon x-y du garage représenté sur la figure 5. 



   - Les figures 7 à 11 représentent les coupes selon 1-1, 2-2, 3-3, 4-4 et 5-5 du garage représenté sur les figures 5 et 6. 



   - La figure 12 représente en élévation la coupe d'un garage à plusieurs étages conforme à l'invention. 



   - La figure 13 est une vue en plan du garage représenté sur la figure 12. 



   - La figure 14 représente une voiture sur une plateforme montante et.descendante. 



   - La figure 15 représente en élévation une coupe partielle d'un immeuble avec garage aux étages. 



   - La figure 16 est une vue en plan de l'immeuble représenté sur la figure 15. 



   L'idée de l'invention est que, sur un passage de la largeur d'une voiture, se succèdent une suite de tabliers 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 mobiles 1 recouvrant ce passage et accouplés deux   par, deux ;   les tabliers pairs entre eux, les tabliers impairs entre eux. 



   Chaque groupe est commandé de façon que les premiers se déplacent vers un côté de.l'allée et les seconds vers l'autre. 



   Au cours du déplacement, les parties prolongées 2 des tabliers
1 reconstituent le passage interrompu à l'endroit des chemins de roulement, de sorte que l'allée est toujours praticable. 



   La voiture à garer est arrêtée sur un groupe 1; chacun de ses trains de roue reposant sur un des tabliers 3 de ce groupe, on provoque une poussée latérale et l'ensemble se dirige vers le côté correspondant de l'allée. 



   Une action inverse la ramenant sur l'allée, la voiture sera en position de départ. 



   L'ensemble de l'élément de garage représenté sur les figures ci-dessus décrites est constitué par une allée A bordée de chaque côté par des cases B1' B2' G3' B4 destinées à contenir des voitures. 



   Selon l'invention des châssis formés de tabliers mobiles 1 réunis deux par deux peuvent, comme sur la figure 1, recouvrir une allée ou être garés dans leurs cases respectives. 



   Chaque tablier 1 représenté en.coupe figure 2 est constitué par des tôles D, D et des   entretpises E   fixées sur des longerons F en profilés. 



   Ces longerons F portés par des galets G à joues guidées sur les chemins de   roulement H,   sont prolongés d'un côté de l'allée d'une quantité égale à cette dernière. 



   Les deux tabliers 1 d'un même groupe, dessinés en plan figure 3 ont une longueur égale au quart de celle d'une case et écartés de cette même quantité pour laisser entre eux le passage d'un tablier 1 du groupe voisin. 



   Disposés symétriquement par rapport à   l'axe de   leur case correspondante, ces tabliers 1 sont rendus solidaires 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par une poutre J et par une crémaillère   K.   



   Cette dernière montée sur la partie prolongée des longerons F engrené avec les pignons L claveté.s sur l'arbre L qui reçoit son   mouvement '    du , pignon   M   commandé   mécaniquement (voir coupe longitudinale figure   4).   



   Selon une variante de réalisation de l'invention la partie prolongée 2 des tabliers 1 peut être constituée de la même façon que celle qui recouvre l'allée   A   de sorte qu'après le déplacement, cette dernière .sera identique. 



   La commande peut être mécanique, hydraulique, pneumatique ou manuelle dans le cas des petites voitures nécessitant un effort de déplacement très faible. 



   Chaque allée de garage pourra grouper une catégorie de voitures de dimensions voisines. Ceci dans le but de diminuer la largeur de passage et la longueur des cases et de permettre ainsi de loger le maximum de voitures avec un minimum de surface. 



   Dans le parking construit en souterrain sous une rue étroite, et représenté sur les figures ci-jointes, la circulation est à sens unique. On descend en A. La voiture est arrêtée devant une case vide puis introduite dans cette case. Sortie d'une case et ramenée sur l'allée la voiture sort en B. 



   Pour la réalisation   d'un   tel garage il suffit de se rapporter aux figures 5 à 11 dans lesquelles : - La coupe 1-1 est la coupe de la rue en dehors du parking. 



   - La coupe 2-2 est l'amorce de la descente   d.'une   largeur de deux mètres environ, un mètre étant pris sur le trottoir et un mètre sur la rue. 



   La coupe 3-3 est la fin de la descente sensiblement au niveau 'du parking. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
 EMI6.1 
 ils coupo .",*#",- L.Cl"G:i.'2 le eL6.:.-'.-rt co l'arrivée au   parking   par   rapport   à l'amo   @@   la dossente. 



   - Ja coupe 5-5 tla   coue   du partins   proprement   dit d'une largeur   de 3   sétres environ, doux mètres pour l'allée. 



   Dans le cas d'un gerage à   étapes   multiples, celui-ci est muni de deux façades 4 et 5 avec voies d'accès sur chacune d'elles et comporte à chacune de ses entrées 6 et sorties 7 des plates-formes 8   et 9   destinées à monter les véhicules 10, entrant d'un côté de ce garage, aux différents étages et à descendre les mêmes véhicules voulant sortir de l'autre côté. 



   Cet aménagement permet aux voitures 10 d'éviter toutes manoeuvres et de pouvoir utiliser le garage en sens unique. 



   Lorsqu'une voiture arrive à l'étage désiré par   , @   le conducteur, la plate-forme 8 immobilisée devant l'allée centrale 11, permet à celle-ci de rouler jusqu'à la hauteur d'un box ou d'un emplacement libre 12. 



   Chaque allée centrale 11 desservant les plates-formes 8 et 9 admet des tabliers 1 ou des plateaux mobiles sur lesquels les véhicules s'arrêtent, un système mécanique de translation latérale comme décrit ci-dessus permet à la voiture de s'effacer du centre de l'allée pour se placer dans le box ou dans l'emplacement 12 devant lequel elle s'est arrêtée. la manoeuvre inverse permet au véhicule de reprendre sa place sur l'allée 11 et il   suffit   au conducteur de mettre en route pour aller se placer sur la plate-forme 9 située droit devant lui qui le descendra au rez-de-chaussée.   uand   on ne dispose que d'une seule façade et d'une seule porte d'accès, les plates-formes 8 et 9 peuvent être placées au centre du bâtiment.

   Le rez-de-chaussée ne 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 peut être utilisé pour le stockage des voitures mais comme emplacement d'atelier de réparation et d'espace libre pour la manoeuvre d'entrée et de sortie des véhicules sur le plateau. 



   Une variante de réalisation de l'invention permet de réaliser un garage en étages (figures 15 et 16) pour immeuble permettant, dans un bloc de faible façade (environ la largeur de trois voitures) de loger au même étage les voitures 10 des locataires dont les appartements 13 seraient reliés au garage par un balcon extérieur   14..   



   La manoeuvre des véhicules est identique à celledécrite précédemment: une plate-forme montante 15 distribue à chaque étage sur une allée centrale 16 les voitures 10 qui, mises en route, sont arrêtées devant leur box respectif 17 ; puis introduites au moyen d'un système mécanique quelconque; le déplacement en sens inverse les ramène sur 1'   '3 16   puis sur la plate-forme 15 qui les descend. 



   La présente invention permet donc de réaliser un garage dans lequel le maximum de place aura été utilisé pour garer des voitures en ne laissant que l'emplacement nécessaire au déplacement d'une de ces voitures en ligne droite, le conducteur n'ayant plus à effectuer d'autre manoeuvre que l'arrêt et la mise en route. 



   De plus, l'invention permet de réaliser des garages en immeubles, accessibles par appartement et permettant à l'usager d'avoir son véhicule tout près de son appartement et sur le même palier. 



   Il est bien évident que l'invention n'est pas limitée aux exemples de réalisation décrits et représentés. 



   On pourra au besoin recourir à d'autres modes et à d'autres formes de réalisation sans pour celà sortir du cadre de   l'invention.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Generally to use a collective garage, the driver has to perform a large number of maneuvers which require large aisles, and a large area is necessary to park only two lines of cars; this limits the possibility of creating underground car parks to wide avenues.



   In addition, the problem posed today by the garage of cars is more and more difficult to solve. Many motorists are forced to leave their vehicles parked in the streets every day, thus obstructing traffic and creating numerous congestion.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The object of the present invention is to remedy these drawbacks.



   For this purpose, it relates to a garage with an automatic system for placing the cars in place, characterized in that it comprises an aisle provided with mobile platforms which can move the vehicles in lateral translation, so as to make it possible to preferably accommodate each Queues of cars alongside this aisle without having to perform other maneuvers than stopping.



   According to one embodiment of the invention, the platforms intended to receive the cars comprise four sheet metal plates intended to receive the four wheels of the vehicle.



   According to another embodiment of the invention, the platforms serving parallel rows are formed so as to fit into each other?
According to another embodiment of the invention, the garage is built underground under a street.



   The invention also relates to an embodiment characterized in that the garage according to the invention is established in a building with one or more floors.



   According to another embodiment of the invention, the garage is provided with means making it possible to distribute to each floor on at least one aisle a car which is started and stopped in front of respective lockers and then introduced into its housing by means of mechanical systems. lateral translation.



   The invention also relates to a garage characterized in that it is incorporated into a residential building with which it corresponds floor by floor, which allows the user to have his vehicle near his apartment and in particular on the same level ¯ @

 <Desc / Clms Page number 3>

 
The invention also extends to the characteristics described below and to their various possible combinations.



   A garage with an automatic car installation system in accordance with the invention is shown by way of non-limiting example in the accompanying drawings in which: FIG. 1 represents the assembly of a compliant garage element. to invention.



   - Figure 2 shows a sectional view of a platform for receiving a vehicle.



   - Figure 3 is a plan view of the entire platform shown in Figure 2.



   - Figure 4 shows the same platform in longitudinal section.



   - Figure 5 is a plan view of a street with an underground garage according to the invention.



   - Figure 6 is a sectional view along x-y of the garage shown in Figure 5.



   - Figures 7 to 11 show the sections along 1-1, 2-2, 3-3, 4-4 and 5-5 of the garage shown in Figures 5 and 6.



   - Figure 12 shows in elevation the section of a garage with several floors according to the invention.



   - Figure 13 is a plan view of the garage shown in Figure 12.



   - Figure 14 shows a car on a rising and descending platform.



   - Figure 15 shows in elevation a partial section of a building with garage on the floors.



   - Figure 16 is a plan view of the building shown in Figure 15.



   The idea of the invention is that, on a passage the width of a car, follow one another a series of aprons

 <Desc / Clms Page number 4>

 mobile 1 covering this passage and coupled two by two; the even aprons between them, the odd aprons between them.



   Each group is controlled so that the former move to one side of the aisle and the latter move to the other.



   During movement, the extended parts 2 of the aprons
1 reconstitute the interrupted passage at the location of the tracks, so that the aisle is still passable.



   The car to be parked is stopped on a group 1; each of its wheel sets resting on one of the aprons 3 of this group, a lateral thrust is caused and the assembly moves towards the corresponding side of the aisle.



   A reverse action bringing it back to the aisle, the car will be in the starting position.



   The whole of the garage element shown in the figures described above consists of an aisle A bordered on each side by boxes B1 ′ B2 ′ G3 ′ B4 intended to contain cars.



   According to the invention, frames formed of movable aprons 1 joined together two by two can, as in Figure 1, cover an aisle or be parked in their respective boxes.



   Each apron 1 shown in FIG. 2 is made up of sheets D, D and E struts fixed to side members F in sections.



   These side members F carried by rollers G with flanges guided on the tracks H, are extended on one side of the aisle by an amount equal to the latter.



   The two aprons 1 of the same group, drawn in a plan in FIG. 3, have a length equal to a quarter of that of a box and spaced apart by this same quantity to leave between them the passage of an apron 1 of the neighboring group.



   Arranged symmetrically with respect to the axis of their corresponding box, these aprons 1 are made integral

 <Desc / Clms Page number 5>

 by a beam J and by a rack K.



   The latter mounted on the extended part of the side members F meshed with the pinions L keyed on the shaft L which receives its movement 'from the mechanically controlled pinion M (see longitudinal section in Figure 4).



   According to an alternative embodiment of the invention, the extended part 2 of the aprons 1 can be made in the same way as that which covers the aisle A so that after the movement, the latter will be identical.



   The control can be mechanical, hydraulic, pneumatic or manual in the case of small cars requiring a very low displacement force.



   Each driveway can group a category of cars of similar dimensions. This with the aim of reducing the passage width and the length of the boxes and thus allowing to accommodate the maximum number of cars with a minimum of surface.



   In the car park built underground under a narrow street, and shown in the accompanying figures, traffic is one-way. We descend to A. The car is stopped in front of an empty space and then brought into this space. Exiting a box and brought back to the driveway, the car exits at B.



   For the realization of such a garage it suffices to refer to Figures 5 to 11 in which: - Section 1-1 is the section of the street outside the parking lot.



   - Cut 2-2 is the beginning of the descent with a width of about two meters, one meter being taken on the sidewalk and one meter on the street.



   Cut 3-3 is the end of the descent substantially at the level of the parking lot.

 <Desc / Clms Page number 6>

 
 EMI6.1
 they coupo. ", * #", - L.Cl "G: i.'2 the eL6.:.-'.-rt co the arrival at the car park in relation to the amo @@ the back.



   - Ja cut 5-5 the neck of the partins proper with a width of about 3 sétres, soft meters for the alley.



   In the case of a multi-stage gerage, it is provided with two facades 4 and 5 with access routes on each of them and comprises at each of its entrances 6 and exits 7 platforms 8 and 9 intended to mount the vehicles 10, entering from one side of this garage, to the different floors and to descend the same vehicles wanting to exit on the other side.



   This arrangement allows the cars 10 to avoid all maneuvers and to be able to use the garage in one direction.



   When a car arrives at the floor desired by, @ the driver, the platform 8 immobilized in front of the central aisle 11, allows it to roll up to the height of a box or a location free 12.



   Each central aisle 11 serving platforms 8 and 9 admits aprons 1 or mobile platforms on which the vehicles stop, a mechanical lateral translation system as described above allows the car to move away from the center of the aisle to be placed in the box or in location 12 in front of which it has stopped. the reverse maneuver allows the vehicle to resume its place on the aisle 11 and all the driver has to do is start to go and stand on the platform 9 located straight in front of him which will take him down to the ground floor. When there is only one facade and one access door, platforms 8 and 9 can be placed in the center of the building.

   The ground floor does

 <Desc / Clms Page number 7>

 can be used for the storage of cars but as a location for a repair shop and free space for the maneuver of entry and exit of vehicles on the platform.



   An alternative embodiment of the invention makes it possible to produce a garage in floors (Figures 15 and 16) for a building allowing, in a low facade block (approximately the width of three cars) to accommodate on the same floor the cars 10 of the tenants whose apartments 13 would be connected to the garage by an outside balcony 14.



   The maneuvering of the vehicles is identical to that described above: a rising platform 15 distributes to each floor on a central aisle 16 the cars 10 which, when started, are stopped in front of their respective boxes 17; then introduced by means of any mechanical system; moving in the opposite direction brings them back to 1 '' 3 16 then to platform 15 which lowers them.



   The present invention therefore makes it possible to produce a garage in which the maximum amount of space will have been used to park cars while leaving only the space necessary for moving one of these cars in a straight line, the driver no longer having to perform other maneuver than stopping and starting.



   In addition, the invention makes it possible to produce garages in buildings, accessible by apartment and allowing the user to have his vehicle close to his apartment and on the same landing.



   It is obvious that the invention is not limited to the embodiments described and shown.



   If necessary, other modes and other embodiments can be used without departing from the scope of the invention.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 ) Garage avec système automatique de mise en place des voitures, caractérisé par ce qu'il comporte une allée munie de plates-formes mobiles pouvant déplacer les véhicules en translation latérale, de façon à permettre de loger de préfé- rence de chaque côté de cette allée des files de voitures sans avoir à effectuer d'autres manoeuvres que l'arrêt. CLAIMS 1) Garage with automatic car positioning system, characterized by the fact that it comprises an aisle provided with mobile platforms capable of moving the vehicles in lateral translation, so as to make it possible to accommodate preferably on each side of the car. this aisle of lines of cars without having to perform other maneuvers than stopping. 2 ) Garage selon la revendication 1, caractérisé par ce que les plates-formes destinées à recevoir les voitures comprennent quatre plaques de tôle destinées à recevoir les quatre roues du véhicule. 2) Garage according to claim 1, characterized in that the platforms intended to receive the cars comprise four sheet metal plates intended to receive the four wheels of the vehicle. 3 ) Garage relon la revendication 2, caractérisé par ce que ces quatre plaques de tôle sont maintenues et assemblées par des entretoises. 3) Garage according to claim 2, characterized in that these four sheet metal plates are held and assembled by spacers. 4 ) Garage selon les revendications 2 et 3, carac- térisé par ce que les plates-formes desservant des rangées parallèles sont constituées de façon à s'imbriquer les unes dans les autres. 4) Garage according to claims 2 and 3, charac- terized in that the platforms serving parallel rows are formed so as to fit into each other. 5 ) Garage selon la revendication 1, caractérisé par ce qu'un système tel que crémaillère engrenant avec des pignons montés sur un arbre, assure le déplacement latéral mécanique de chaque plate-forme. 5) Garage according to claim 1, characterized in that a system such as a rack meshing with pinions mounted on a shaft, ensures the mechanical lateral displacement of each platform. 6 ) Garage selon les revendications 1 à 5, caractérisé par ce qu'il est construit sous la forme d'un tunnel souter- rain, par exemple sous une rue. 6) Garage according to claims 1 to 5, characterized in that it is constructed in the form of an underground tunnel, for example under a street. 7 ) Garage selon les revendications de 1 à 5, carac- térisé par ce qu'il est établi dans un immeuble à un ou plusieurs étages. 7) Garage according to claims 1 to 5, charac- terized in that it is established in a building with one or more floors. 8 ) Garage à étages multiples selon la revendication 7, caractérisé par ce qu'il est muni de moyens permettant de distribuer à chaque étage sur au moins une allée une voiture qui est mise en route et arrêtée devant des casiers respectifs <Desc/Clms Page number 9> puis introduite dans son logment au moyen de systèmes mécaniques de translation latérale. 8) Multi-storey garage according to claim 7, characterized in that it is provided with means for distributing to each floor on at least one aisle a car which is started and stopped in front of respective lockers <Desc / Clms Page number 9> then introduced into its housing by means of mechanical lateral translation systems. 9 ) Garage à étapes multiples selon la revendication 8, caractérisé par ce qu'il est muni de plates-formes montantes et descendantes destinées à assurer l'ascension ou la descente des véhicules aux différents étages tout en leur permettant d'effectuer leur déplacement en sens unique . 9) Multi-stage garage according to claim 8, characterized in that it is provided with rising and falling platforms intended to ensure the ascent or descent of the vehicles to the different floors while allowing them to perform their movement in one way . 10 ) Garage selon l'une ou plusieurs des revendications précédentes, caractérisé par ce qu'il est incorporé à un immeuble d'habitation avec lequel il correspond par étage, ce qui permet à l'usager d'avoir son véhicule auprès de son appartement et notamment sur le même palier. 10) Garage according to one or more of the preceding claims, characterized in that it is incorporated into a residential building with which it corresponds by floor, which allows the user to have his vehicle near his apartment and in particular on the same level.
BE555615D BE555615A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555615A true BE555615A (en)

Family

ID=179687

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555615D BE555615A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555615A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0567475B1 (en) Automatic power-driven apparatus for storing objects, particularly motor vehicles
EP2020388B1 (en) Mobile troubleshooting platform for automated storage warehouse
DE10126193C1 (en) Multi-story and underground building for selling and servicing cars comprises a space for exhibiting new vehicles, a space for receiving cars, servicing areas, an office area distributed over several floors, and an elevator and staircase
FR2641020A1 (en)
FR2607175A1 (en) Automated mechanised car park
EP1772573A1 (en) Multi-storey plant for automatic parking of vehicles
BE555615A (en)
FR2890406A1 (en) PARK AUTOMATIC PARKING
FR2600363A1 (en) Automatic parking device for storing vehicles
EP0984108B1 (en) Dwelling building including a convertible pool
FR2645572A1 (en) Large-volume installation for automatic parking of motor vehicles
FR2651823A1 (en) Car park for motor vehicles and transportation carriages provided for equipping it
EP3937323A1 (en) Equipment for stopover site for recreational vehicles
FR2716482A1 (en) Automated, secure parking system e.g. for medium capacity underground garage for vehicles
FR2539791A1 (en) Automatic rotary car park with cradles
FR2681088A1 (en) Access device to allow a road vehicle to gain access to an underground road-traffic carriageway situated at a great depth, starting from a surface carriageway or vice-versa, and carriageway thus equipped
FR2700354A1 (en) Semi-automatic vehicle parking
BE641226A (en)
FR2989985A1 (en) Retaining and guiding device for sliding leaned movable shelter cover module of swimming pool on rails at ground, has sliding element including retaining wing engaged in groove, where wing has transverse extent greater than that of slot
FR2678666A1 (en) Automatic car park assembly with storeys for motor cars without ramps for these cars to drive on
FR2685377A1 (en) Garage for motor vehicles in the form of a hopper (silo) of vertical axis
US3857500A (en) Apparatus for storing and stacking vehicles
FR2713262A1 (en) Device for moving vehicles along orthogonal tracks in automatic parking system
FR1278789A (en) Improvements to installations for the automatic garage of vehicles and similar operations
FR2667100A1 (en) Public garage for motor vehicles which is in the shape of a silo with a vertical axis