BE555410A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555410A
BE555410A BE555410DA BE555410A BE 555410 A BE555410 A BE 555410A BE 555410D A BE555410D A BE 555410DA BE 555410 A BE555410 A BE 555410A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hanging
receptacles
receptacle
suspension
narrow
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE555410A publication Critical patent/BE555410A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B42BOOKBINDING; ALBUMS; FILES; SPECIAL PRINTED MATTER
    • B42FSHEETS TEMPORARILY ATTACHED TOGETHER; FILING APPLIANCES; FILE CARDS; INDEXING
    • B42F15/00Suspended filing appliances
    • B42F15/007Support structures for suspended files
    • B42F15/0082Support structures for suspended files with a fixed support
    • B42F15/0088Support structures for suspended files with a fixed support with access from the side

Landscapes

  • Sheet Holders (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a trait à un classement suspendu pour lettres ou matériaux analogues de dimensions uniformes, utilisant des rails de suspension horizontaux. 



   Il existe déjà divers classements suspendus pour la conservation de lettres, dans lesquels les classeurs destinés à la conservation des lettres peuvent être suspendus à des rails de suspension horizontaux et déplacés le long de ceux-ci. De tels classements suspendus sont généralement équipés pour des fardes 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 étroites qui peuvent être suspendues par leurs côtés supérieurs aux rails de suspension ou prévus pour une reliure rapide , lesquels présentent, dans le pli du dos,des organes de suspension appropria et sont conservés dans le châssis de classement en position horizontale ou oblique. 



   Ces classements suspendus du type connu ont fait leur preuve, pr ement dans les cas où. les lettres conservées c'invent facquemment être utilisées, être rapidement retrouvées et où un   classement   fortement poussé est indispensable. 



   Dans divers buts, par exemple, pour le classement d'archives ou de dessins et analogues, il est souhaitable de conserver, classées et facilement accessibles, de grandes quantités de lettres,un classement en groupes ou diaprés le numéro étant cependant suffisant et une reliure des matériaux n'étant pas nécessaire. De plus, dans le cas de telles archives, il est désirable de réaliser un classement le meilleur marché possible et économisant le plus de place possible, afin de pouvoir conserver dans des limites raisonnables de grandes quantités de lettres. 



  Les classements suspendus, connus à ce jour, ne constituent pas la solution idéale, attendu que ceux-ci répondent en ce qui concerne classement et manipulation à des exigences bien supé- . rieures à celles qui sont posées dans le cas présent, ce qui augmente inutilement l'espace requis et   les   frais. 



   La présente invention concerne un classement suspendu du type dé   @it   ci-dessus. Celui-ci est caractérisé par des réceptacles pour Indisposition des lettres, séparément ou en fardes, réceptacles qui sont pourvus d'organes de suspension à leur côté étroit arrière,et est en outre caractérisé par des rails horizontaux, parallèles entre eux, disposés de distance en distance, perpendiculairement les uns au-dessus des autres, dans le côté inférieur, en forme de rigole, desquels les réceptacles sont suspendus par leurs organes de suspension, de façon - 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 à pouvoir être déplacés latéralement, la distance réciproque entre les rails horizontaux étant choisie de telle sorte que les réceptacles suspendus appuient par la partie inférieure de leur.

   côté étroit arrière sur la partie supérieure, en forme de glis- sière, du rail horizontal situé immédiatement en dessous. 



   Au dessin on a représenté des exemples d'exécution de l'ob- jet de   l'invention;   dans celui-ci!
La figure 1 représente une vue latérale du classement suspen- du dans une première forme d'exécution. 



   La figure 2 représente une vue en plan du classement suspen- du dans une première forme d' exécution. 



   La figure 3 est une vue latérale selon une seconde forme d'exécution. 



   La figure   4   est une vue montrant la fixation de deux rails de suspension à un montant vertical. 



   La figure 5 est une vue en coupe selon la ligne V-V de la figure 4. 



   La figure 6 est une vue montrant la fixation d'un rail de suspension à un montant vertical d'extrémité. 



   La figure 7 est une vue en perspective d'un. réceptacle en position d'usage. 



   La figure 8 est une vue du réceptacle déployé. 



   La figure 9 est une vue en perspective de l'organe de suspension. 



   La figure 10 est une coupe, par la ligne A-A, au travers de l'organe de suspension selon la figure 9. 



   La figure 11 est une coupe au travers d'une variante d'un organe de suspension. 



   La figure 12 est une coupe au travers d'une autre variante de l'organe de suspension. 



   La figure 13 est une vue de dos du réceptacle selon la figure 7, dans le sens indiqué par la flèche C. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La figure   14   est une vue analogue à la figure 13 d'un réceptacle en même temps que d'un organe de suspension selon la figure 11. 



   La figure   15   est une coupe au travers du réceptacle selon la ligne B-B de la figure   13.   



   Le châssis du classement suspendu consiste uniquement en montants vert'  @@@   1 et en rails horizontaux parallèles 2 entre eux et placés de distance en distance verticalement les uns au-dessus des autres, lesdits rails étant vissés, soudés, suspendus à des crochets ou des découpures ou reliés de façon appropriée aux montants verticaux. Ce châssis rigide peut, de façon ordinaire, être pourvu d'une plaque de base (non représentée) et sans intervention de parois latérales être disposé librement dans une pièce; les montants verticaux peuvent également être fixés sur un mur libre ou au dos d'armoires. Si on le désire, le châssis peut présenter au-dessus une plaque de couverture 7, qui est fixée, à l'aide de l'équerre 8, aux montants verticaux. 



  De même, des parois latérales peuvent évidemment être prévues   aux deux extrémités du châssis ; telles parois ne sont cepen-   dant évidemment pas indispensables, attendu que le châssis est auto-portant. 



   Les rails horizontaux 2, selon les figures 1 et 2, ont sensiblement la forme d'un L et sont fixés par leur côté longitudinal au montant vertical 1. Le bord supérieur 2a du côté longitudinal est replié sensiblement à angle droit et s'étend dans la même direction, à peu près parallèlement au côté transversal 2b; il est cependant plus court que celui-ci, par-exemple un tiers seulement de celui-ci. Le côté 2b est replié à son bord antérieur 2c, de telle sorte qu'il se forme une rigole plate qui sert à suspendre les réceptacles. Les rails   horiontaux   2 peuvent être faits en une matière quelconque, suffisamment résistante, par exemple en fer ou en d'autres métaux, de même qu'en une 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 matière artificielle.

   Il faut cependant veiller à ce que les côtés frontaux du bord supérieur 2a, servant de surface de glissement, et le repli 2c soient aussi lisses que possible. 



   Les rails horizontaux 2 du châssis servent à la suspension des réceptacles 3, lesquels peuvent être glissés le long de ceuxci. sans être gênés par des parois intermédiaires. Les réceptacles représentés   ici à   titre d'exemple, en forme de boîtes, et con-   stitués   par les deux parois latérales rigides 3a et 3b, par le côté arrière étroit 3c et le fond 3d, sont ouverts au-dessus et à l'avant. Ces réceptacles servent à recevoir des lettres 4 séparées ou classées en fardes, lesquelles peuvent y être introduites,dans le sens de la flèche 5, ou en être extraites séparément ou ensemble . Des fardes dont on disposerait éventuellement peuvent être pourvues d'écriture ou être marquées à l'aide de cavaliers ou de signes.

   La suspension des réceptacles 3 est effectuée à l'aide d'un organe de suspension 6, qui est disposé du côté arrière étroit 3c et qui est constitué par une bande de métal repliée en forme de crochet. La bande de métal possède un appendice 6a rivé' ou fixé d'une autre façon à l'intérieur du côté étroit 3c, déborde au delà du côté étroit 3c, présente un repli 6b et forme alors un coude 6c dirigé vers le bas, à l'aide duquel les réceptacles 3 peuvent être suspendus au repli 2c des rails horizontaux. Le coude 6c est constitué de telle sorte que les réceptacles 3 puissent aisément être déplacés le long des rebords 2c. 



   Les réceptacles 3 s'appuient par l'extrémité inférieure de leur côté étroit arrière 3c contre le côté frontal, en forme de glissière, du bord replié 2a des rails horizontaux 2. Attendu que ce bord La, ainsi qu'il a déjà été mentionné, est plus court que le côté transversal 2b, les réceptacles suspendus 3 prennent la position inclinée indiquée aux figures 1 et 2. Ceci est, de - are points de vue, fort souhaitable, vu que du fait du décalage 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 des rangées obtenu de cette façon, on a dorénavant une borne vue, dans le sens de la flèche 9, sur l'angle antérieur ,pourvu d'un texte, des lettres 4 ou des fardes séparées se trouvant dans chaque réceptacle, la distance entre les réceptacles disposés les uns au-dessus des autres pouvant demeurer fort réduite.

   Une découpure oblique 10, à la partie antérieure des parois latérales 
3a et 3b, améliore la vue sur les lettres   4   et permet de distin- guer une numérotation ou une marque quelconque disposée sur les' lettres. Si on le désire, la face de base 3d peut être pourvue, à hauteur du côté ouvert, d'une légère bande debout afin dépêcher les lettres   4   de glisser. 



   Les rails horizontaux peuvent, conformément aux figures 
3 à 6, présenter en fait également la forme d'un Z. Le plus inférieur de leurs côtés parallèles, lld, est alors également pourvu d'un bord replié 11a, de telle sorte qu'on crée une .rigole dans laquelle agrippent les crochets de suspension 6 des   'cI   réceptacles 3. La bande centrale llb du rail de suspension s'étend parallèlement aux montants verticaux 12 et se trouve tout contre ceux-ci. Le côté 11c est replié en sens opposé de lld et au droit du croisement du rail horizontal avec les montants verticaux, la bande parallèle supérieure 11c du rail horizontal est, chaque fois, découpée sur une longueur correspondant à l'épaisseur du montant vertical (figure 4).      



   Selon la figure 6,   un   renforcement du châssis est réalisé de la façon la plus simple, à hauteur des montants d'extrémité 12, du fait que la bande parallèle supérieure 11c du rail horizontal 
11 est découpée sur une longueur telle et le rail horizontal est fixé de telle sorte au montant vertical que la partie restante 
11c de la bande s'appuie contre lui. Afin que l'extrémité du rail horizontal s'applique exactement contre le montant vertical, la fixation des rails horizontaux sur les montants verticaux d'extrémité a lieu, contrairement à la fixation selon les figures 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 4 et 5, dans le deuxième orifice .

   La bande parallèle restante llc se trouve contre le montant vertical 12 et réalise de cette façon un renforcement et un raidissement qui maintiennent toute la construction du châssis dans sa position verticale. Attendu que ce mode de fixation a lieu aux montants verticaux d'extrémité de gauche et de droite, le châssis, qui peut être construit de la longueur voulue, obtient sa rigidité latérale. 



   Les réceptacles suspendus 5, pourvus de lettres 6, se trouvent dans cette forme d'exécution (figures 3 à 6) par la partie inférieure de leur côté étroit arrière contre la bande médiane   llb   du rail 11 disposé immédiatement au dessous qui, à cet effet,est disposé à distance appropriée, les réceptacles occupant également une position légèrement inclinée. 



   Un classement suspendu réalisé de telle sorte procure, par rapport à la forme d'exécution selon les figures 1 et 2, un gain de place complémentaire dans le sens horizontal, attendu que le débordement horizontal des rails de suspension peut être réduit. De plus, le frottement et le danger d'usure de la partie arrière inférieure des réceptacles sur la surface de glissement des rails de suspension  sont   plus réduits et ne   peuv@pas   conduire à la détérioration de ces réceptacles. 



   Les réceptacles 3 peuvent présenter n'importe quelle largeur, mais seront cependant constitués de telle sorte que, lors d'un déplacement longitudinal de ceux-ci, un basculement est évité. Si on le désire, les réceptacles pourront, dans le but d'en augmenter la stabilité, être également fermés sur leur côté étroit supérieur, par exemple depuis les crochets de suspension arrière 6 jusqu'au début de la découpure 10 dans les parois latérales 3a, 3b. Pour conserver des documents à préserver de la poussière et de la lumière, ou de certaines archives, on pourra évidemment également prévoir des réceptacles sans découpure 10, possédant un côté supérieur continu et une fermeture de la face avant en forme de couvercle ou de clapet. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Les crochets de suspension 6 reproduits aux figures 1, 2 et 3, peuvent encore posséder une forme appropriée différente. Au lieu d'une bande métallique couvrant tout le côté étroit 3c, on pourrait également utiliser deux crochets qui devront alors être disposés à la plus grande distance possible l'un de l'autre. Ces crochets peuvent par exemple être obtenus en pliant de la tôle ou du file Au cas où le   c<$té   étroit 3c est constitué en une matière mince, de l'épaisseur environ des parois latérales 3a et   3b,   il pourra être avantageux d'apporter chaque fois une bande de tôle métallique sur les côtés intérieur et extérieur du côté étroit 3c et de replier ceux-ci simultanément pour en faire un crochet de suspension.

   De plus, la surface du côté étroit 3c reposas sur le côté 2a des rails pourra , au besoin, être pourvue d'une bande de tôle métallique comme protection lors du glissement. Pour éviter encore éventuellement le frottement à cet endroit,le bord   2a   pourra être replié par son côté frontal en direction du côté transversal '2b. Pour en prolonger la durée, la surface de glissement du rail horizontal 2 peut être, de plus, recouverte par des profils appropriés en tôle d'acier. 



  On peut également replier vers le bas le bord antérieur 2c du côté transversal 2b et ensuite vers l'arrière afin de former une rigole de glissement. 



   Le châssis représenté aux figures 1 et 2 n'est exécuté que sous la forme d'un classement suspendu unilatéral. Les montants verticaux peuvent naturellement être équipés de part et d'autre de rails horizontaux appropries, de telle sorte que les parties avant et arrière du châssis puissent être équipées de réceptacles 3, ainsi que l'indique la figure 3, les rails avant et arrière étant fixés à l'aide des mêmes boulons. 



   Au besoin, les rails horizontaux pourront supporter des dispositifs auxiliaires facilitant le travail de classement, par exemple un écritoire ou analogue. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Un des avantages particuliers de ce classement suspendu réside dans le fait que les réceptacles peuvent être déplacés sans être gênés par des parois intermédiaires. L'absence de parois latérales permet -de grouper, à un seul endroit, l'espace en réserve, par place, et de maintenir celui-ci, principalement dans de longs châssis, proportionellement plus petit que ce n'est le cas dans des constructions à parois intermédiaires. Le déplacement des réceptacles, lorsque la documentation augmente ou décroît, peut avoir lieu entièrement librement par décalage et peut donc être exécuté facilement et simplement. 



   Les réceptacles vides occupent une place importante, ce qui, lors du transport des réceptacles vides, par exemple depuis le fabricant jusqu'à l'utilisateur, présente des   inconvénients.   



   Une économie réelle de place est obtenue grâce au fait que ce réceptacle est exécuté de façon dépliable, consiste en une pièce et que des moyens amovibles sont prévus qui le maintiennent ensemble dans sa position d'utilisation. 



   A la figure 7 est représenté un réceptacle en perspective. 



   Celui-ci consiste en deux parois parallèles 21 et 22, ensuite   en un   fond 23 et en un côté arrière étroit   24.   Ce côté arrière présente deux parties se recouvrant, qui sont indiquées à la figure 8 par   24a   et   24b.   A la figure 8 est reproduit le réceptacle déployé, qui peut être constitué en une seule pièce de carton, d'un aggloméré ou d'une autre matière appropriée. Les lignes de pliure 25 ont été exécutées d'une façon connue en cartonnage et facilitent le pliage de la matière à ces endroits. 



   Afin que les réceptacles soient maintenus ensemble dans la position d'utilisation, il est nécessaire de prévoir des moyens de lia.ison sur le côté étroit arrière. De plus, on prévoit des moyens de transmission de l'effort entre les réceptacles et les organes de suspension 6, par lesquels les réceptacles peuvent être suspendus à des rails etc., ainsi qu'il est décrit en détail 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 ci-avant. Une sonution particulièrement appropriée consiste dans le fait que   1* organe   de suspension, les moyens de liaison et les moyens de transmission de l'effort forment une seule pièce,qui est fixée de façon amovible au réceptacle. Aux figures 9 à 14,on a représenté diverses formes d'exécution de tels organes de suspen- sion.

   Un organe de suspension de ce genre a trois fonctions différentes à remplir, notamment:a) maintenir ensemble, au-dessus et en dessous   @   deux flans   24a   et   .24b,   b) empêcher le dépla- cement   relatii   des flans et c) rendre possible une fixation parfaite de l'organe de suspension au réceptacle. Pour maintenir ensemble les deux flans de carton 24a et 24b, à la partie fron-   tale 'supérieure   libre, les organes de suspension, selon les figures 9 à 12, présentent, chacun, une partie en forme de U,   17,   qui enserre de face les deux flans de carton et les comprime. 



  L'organe de suspension présente, de plus, une languette   18,   qui s'étend, à l'intérieur du réceptacle, depuis le bord supérieur du côté arrière étroit jusqu'au fond (voir figure 13). Cette lan- guette présente des saillies, qui sont constituées en forme de boulons 19, par   exemple,selon   la figure 9. Ces boulons 19 ont de une longueur telle qu'ils passent, tous deux, au travers/flans de carton se recouvrant 24a, 24b (figure 15). Ils ont à leur extrémité un plus grand diamètre qu'à la partie voisine de la languette 18, afin de réaliser un bon assemblage des deux flans de carton. Ces boulons 19 peuvent être fixés sur la languette, par exemple par soudure, brasure ou rivetage; ils peuvent cependant également être étirés directement à partir de la languette 18. 



  Ces boulons pourraient également être exécutés fendus ou souples, procurant ainsi une-liaison suffisante avec les flans de carton. 



  De préférence au moins deux de ces boulons sont prévus,   l'un   au moins étant disposé sur la moitié inférieure de la partie ar- rière étroite et étant, de plus, décalé par rapport à la médiane, en direction de l'extrémité libre de celui des flans de carton se recouvrant, qui est situé à l'extérieur (Figure 13), vu qu'on 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 a expérinex que l'angl   inférieur'   libre du flan   extérieur   a la   tendance   de a'écarter, ce qui peut être évité par la disposition   d'un   des deux boulons, telle que décrite ci-dessus. 



   Une   var@@te   de   1- organe   de suspension est représentée   @   la   figure   11 coté arrière étroit du réceptacle présente ici pa   orifice     rectangulaire   au travers duquel dépasse la lan-   guette   18   repli@   en 'orme de boucle. Cette boucle est exécutée de maniïre enpe et pliée de telle sorte que   s'en   extrémité maintient, grâce à   1* élasticités   les deux flans se recouvrant 24a, 24b.

   Pour écarter cet organe de suspension on appuie, au moyen du doigt , de biais et vers le bas sur cette   touche.,  de telle sorte que cette dernière glisse hors de l'orifice rectan.gulaire, suite à sa déformation élastique, et que toute la pièce peut être retirée vers le haut. 



   Une a.utre variante d'un organe de suspension est représentée par la figure 12. Ici aussi est prévu, dans le côté arrière étroit, un orifice rectangulaire au travers duquel est passée   1-'extrémité   repliée 32 de la languette   18 -   Cette extrémité repliée   32,   située à l'extérieur du réceptacle, appuie élastiquement sur les parties se recouvrant 24a et 24b et les maintient ensemble. Pour fixer encore cet organe de suspension au réceptacle, on utilise le boulon   33,   qui traverse également les deux flans 24a et 24b. 



   Le flan 24a situé à l'intérieur du réceptacle est exécuté quelque peu plus court que le flan extérieur 24b. Ce flan intérieur   24a   est exécuté de telle sorte   qu'il   s'étend exactement jusqu'au pli 25 (figure 15),,ce qui réalise un raidissement important du réceptacle contre toute pression latérale. 



   Les formes d'exécution décrites ne doivent s'étendre qu'à titre d'exemple; il est évident que   l'organe   de suspension pourrait également être   exécuté d3   façon différente et que les diverses variantes pourraient se combiner entre elles. Il serait encore possible que les parties se recouvrant ne soient pas prévues dans la partie arrière étroite, mais dans le fond.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a hanging filing for letters or the like of uniform dimensions, using horizontal hanging rails.



   There are already various hanging filing cabinets for letter storage, in which filing cabinets for letter storage can be hung from horizontal hanging rails and moved along them. Such hanging filing cabinets are usually equipped for files

 <Desc / Clms Page number 2>

 narrow which can be suspended by their upper sides to the suspension rails or intended for a rapid binding, which have, in the fold of the spine, suitable suspension members and are kept in the filing frame in a horizontal or oblique position.



   These suspended classifications of the known type have proved their worth, especially in cases where. the letters kept are invented easily to be used, to be quickly found and where a highly advanced classification is essential.



   For various purposes, for example, for the classification of archives or of drawings and the like, it is desirable to keep, classified and easily accessible, large quantities of letters, classification in groups or numbers being sufficient, however, and binding. materials are not needed. In addition, in the case of such archives, it is desirable to achieve the cheapest possible filing and saving as much space as possible, in order to be able to keep large quantities of letters within reasonable limits.



  Suspended classifications, known to date, are not the ideal solution, since they meet far superior requirements in terms of classification and handling. different from those posed in the present case, which unnecessarily increases the space required and costs.



   The present invention relates to a hanging filing of the type described above. This is characterized by receptacles for Indisposition of letters, separately or in fardes, receptacles which are provided with suspension members at their rear narrow side, and is further characterized by horizontal rails, parallel to each other, arranged at a distance in distance, perpendicularly one above the other, in the lower side, in the form of a channel, from which the receptacles are suspended by their suspension members, so -

 <Desc / Clms Page number 3>

 to be able to be moved laterally, the reciprocal distance between the horizontal rails being chosen such that the suspended receptacles bear by the lower part of them.

   narrow rear side on the upper, slide-shaped part of the horizontal rail immediately below.



   The drawing shows exemplary embodiments of the object of the invention; In this one!
Figure 1 shows a side view of the hanging filing in a first embodiment.



   Figure 2 shows a plan view of the hanging filing in a first embodiment.



   Figure 3 is a side view according to a second embodiment.



   Figure 4 is a view showing the attachment of two suspension rails to a vertical post.



   Figure 5 is a sectional view along the line V-V of Figure 4.



   Fig. 6 is a view showing the attachment of a suspension rail to a vertical end post.



   Figure 7 is a perspective view of a. receptacle in use position.



   Figure 8 is a view of the deployed receptacle.



   Figure 9 is a perspective view of the suspension member.



   Figure 10 is a section, taken on line A-A, through the suspension member according to Figure 9.



   FIG. 11 is a section through a variant of a suspension member.



   Figure 12 is a section through another variant of the suspension member.



   Figure 13 is a rear view of the receptacle according to Figure 7, in the direction indicated by arrow C.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figure 14 is a view similar to Figure 13 of a receptacle at the same time as a suspension member according to Figure 11.



   Figure 15 is a section through the receptacle on line B-B of Figure 13.



   The hanging classification frame consists only of green uprights' @@@ 1 and horizontal rails 2 parallel to each other and placed at intervals vertically one above the other, said rails being screwed, welded, suspended from hooks or cutouts or suitably connected to vertical uprights. This rigid frame can ordinarily be provided with a base plate (not shown) and without the intervention of side walls be freely arranged in a room; vertical uprights can also be fixed on a free wall or on the back of cabinets. If desired, the frame can have above a cover plate 7, which is fixed, using the bracket 8, to the vertical uprights.



  Likewise, side walls can obviously be provided at both ends of the frame; such walls are obviously not essential, however, since the frame is self-supporting.



   The horizontal rails 2, according to Figures 1 and 2, have substantially the shape of an L and are fixed by their longitudinal side to the vertical upright 1. The upper edge 2a of the longitudinal side is folded substantially at a right angle and extends into the same direction, roughly parallel to the transverse side 2b; it is, however, shorter than this, for example only a third of it. The side 2b is folded back at its front edge 2c, so that a flat channel forms which serves to suspend the receptacles. The horizontal rails 2 can be made of any material that is sufficiently strong, for example iron or other metals, as well as a

 <Desc / Clms Page number 5>

 artificial matter.

   However, care must be taken to ensure that the front sides of the upper edge 2a, serving as a sliding surface, and the fold 2c are as smooth as possible.



   The horizontal rails 2 of the frame serve for the suspension of the receptacles 3, which can be slid along them. without being hampered by intermediate walls. The receptacles shown here by way of example, in the form of boxes, and constituted by the two rigid side walls 3a and 3b, by the narrow rear side 3c and the bottom 3d, are open above and at the front. . These receptacles are used to receive letters 4 separated or classified in folders, which can be introduced therein, in the direction of arrow 5, or be extracted separately or together. Any files that might be available can be provided with writing or be marked with the help of jumpers or signs.

   The suspension of the receptacles 3 is effected by means of a suspension member 6, which is arranged on the narrow rear side 3c and which consists of a metal strip bent in the form of a hook. The metal strip has an appendage 6a riveted or otherwise fixed inside the narrow side 3c, protrudes beyond the narrow side 3c, has a fold 6b and then forms a bend 6c directed downwards, to with the aid of which the receptacles 3 can be suspended from the fold 2c of the horizontal rails. The bend 6c is formed so that the receptacles 3 can easily be moved along the edges 2c.



   The receptacles 3 are supported by the lower end of their rear narrow side 3c against the front side, in the form of a slide, of the folded edge 2a of the horizontal rails 2. Whereas this edge La, as has already been mentioned , is shorter than the transverse side 2b, the suspended receptacles 3 take the inclined position indicated in Figures 1 and 2. This is, from - are points of view, highly desirable, since due to the offset

 <Desc / Clms Page number 6>

 rows obtained in this way, there is now a terminal seen, in the direction of arrow 9, on the anterior angle, provided with a text, letters 4 or separate files located in each receptacle, the distance between the receptacles arranged one above the other being able to remain very small.

   An oblique cut 10, at the front of the side walls
3a and 3b, improves the view on the letters 4 and makes it possible to distinguish any numbering or any mark placed on the letters. If desired, the base face 3d can be provided, at the height of the open side, with a slight upright strip in order to prevent the letters 4 from slipping.



   The horizontal rails can, according to the figures
3 to 6, in fact also have the shape of a Z. The lowest of their parallel sides, 11d, is then also provided with a folded edge 11a, so that a .rigole is created in which the grips grip the suspension hooks 6 of the receptacles 3. The central strip 11b of the suspension rail extends parallel to the vertical posts 12 and lies right against them. The side 11c is folded in the opposite direction of lld and to the right of the crossing of the horizontal rail with the vertical uprights, the upper parallel strip 11c of the horizontal rail is, each time, cut over a length corresponding to the thickness of the vertical upright (figure 4).



   According to figure 6, a reinforcement of the frame is carried out in the simplest way, at the height of the end uprights 12, because the upper parallel strip 11c of the horizontal rail
11 is cut to such a length and the horizontal rail is fixed so to the vertical post that the remaining part
11c of the band leans against him. In order that the end of the horizontal rail is exactly against the vertical upright, the fixing of the horizontal rails to the end vertical posts takes place, unlike the fixing according to the figures.

 <Desc / Clms Page number 7>

 4 and 5, in the second hole.

   The remaining parallel strip 11c sits against the vertical post 12 and thereby provides reinforcement and stiffening which keeps the entire frame construction in its vertical position. As this method of attachment takes place at the left and right vertical end posts, the frame, which can be constructed to any length desired, obtains its lateral stiffness.



   The suspended receptacles 5, provided with letters 6, are in this embodiment (Figures 3 to 6) by the lower part of their rear narrow side against the middle strip 11b of the rail 11 arranged immediately below which, for this purpose , is arranged at an appropriate distance, the receptacles also occupying a slightly inclined position.



   A suspended classification produced in such a way provides, compared with the embodiment according to FIGS. 1 and 2, an additional space saving in the horizontal direction, since the horizontal projection of the suspension rails can be reduced. In addition, the friction and the danger of wear of the lower rear part of the receptacles on the sliding surface of the suspension rails is reduced and cannot lead to the deterioration of these receptacles.



   The receptacles 3 can have any width, but will however be made in such a way that, during a longitudinal displacement of these, tilting is avoided. If desired, the receptacles may, in order to increase their stability, also be closed on their upper narrow side, for example from the rear suspension hooks 6 to the start of the cutout 10 in the side walls 3a. , 3b. To preserve documents to be protected from dust and light, or from certain archives, it is obviously also possible to provide receptacles without cutout 10, having a continuous upper side and a closure of the front face in the form of a cover or a valve.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The suspension hooks 6 shown in Figures 1, 2 and 3, can still have a different appropriate shape. Instead of a metal strip covering the entire narrow side 3c, one could also use two hooks which should then be arranged at the greatest possible distance from each other. These hooks can for example be obtained by bending the sheet or the string. In the case where the narrow side 3c is made of a thin material, approximately the thickness of the side walls 3a and 3b, it may be advantageous to each time bring a strip of metal sheet to the inner and outer sides of the narrow side 3c and fold these simultaneously to make a hanging hook.

   In addition, the surface of the narrow side 3c resting on the side 2a of the rails can, if necessary, be provided with a strip of metal sheet as protection during sliding. To further possibly avoid friction at this location, the edge 2a can be folded over by its front side towards the transverse side '2b. In order to prolong the duration thereof, the sliding surface of the horizontal rail 2 can also be covered by suitable sheet steel profiles.



  It is also possible to fold down the front edge 2c of the transverse side 2b and then backwards in order to form a sliding channel.



   The frame shown in Figures 1 and 2 is only executed in the form of a one-sided hanging classification. The vertical uprights can naturally be fitted on either side with suitable horizontal rails, so that the front and rear parts of the chassis can be fitted with receptacles 3, as shown in figure 3, the front and rear rails being secured with the same bolts.



   If necessary, the horizontal rails can support auxiliary devices facilitating the work of filing, for example a writing desk or the like.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   One of the particular advantages of this suspended classification lies in the fact that the receptacles can be moved without being hampered by intermediate walls. The absence of side walls makes it possible to group, in one place, the space in reserve, by place, and to maintain it, mainly in long frames, proportionally smaller than is the case in constructions with intermediate walls. The movement of the receptacles, as the documentation increases or decreases, can take place entirely freely by shifting and can therefore be carried out easily and simply.



   Empty receptacles occupy an important place, which, when transporting empty receptacles, for example from the manufacturer to the user, has drawbacks.



   A real saving of space is obtained by virtue of the fact that this receptacle is made in an unfolding manner, consists of one piece and that removable means are provided which hold it together in its position of use.



   In Figure 7 is shown a receptacle in perspective.



   This consists of two parallel walls 21 and 22, then a bottom 23 and a narrow rear side 24. This rear side has two overlapping parts, which are indicated in Figure 8 by 24a and 24b. In Figure 8 is shown the expanded receptacle, which may be made of a single piece of cardboard, chipboard or other suitable material. The fold lines 25 have been made in a known manner in cardboard packaging and facilitate the folding of the material in these places.



   In order for the receptacles to be held together in the position of use, it is necessary to provide binding means on the rear narrow side. In addition, means are provided for transmitting the force between the receptacles and the suspension members 6, by which the receptacles can be suspended from rails etc., as is described in detail.

 <Desc / Clms Page number 10>

 above. A particularly suitable sonution consists in the fact that the suspension member, the connecting means and the force transmitting means form a single piece, which is removably attached to the receptacle. In Figures 9 to 14, various embodiments of such suspension members have been shown.

   Such a suspension member has three different functions to perform, namely: a) holding together, above and below two blanks 24a and .24b, b) preventing relative displacement of the blanks and c) making possible perfect attachment of the suspension member to the receptacle. To hold together the two cardboard blanks 24a and 24b, at the free upper front part, the suspension members, according to Figures 9 to 12, each have a U-shaped part, 17, which encloses face the two cardboard blanks and compress them.



  The suspension member further has a tab 18 which extends, inside the receptacle, from the upper edge of the narrow rear side to the bottom (see Figure 13). This tongue has protrusions, which are formed in the form of bolts 19, for example, according to Figure 9. These bolts 19 have a length such that they both pass through the overlapping cardboard blanks 24a. , 24b (Figure 15). They have at their end a larger diameter than at the part adjacent to the tongue 18, in order to achieve a good assembly of the two cardboard blanks. These bolts 19 can be fixed on the tongue, for example by welding, brazing or riveting; however, they can also be stretched directly from the tab 18.



  These bolts could also be made slotted or soft, thus providing a sufficient bond with the cardboard blanks.



  Preferably at least two of these bolts are provided, at least one being disposed on the lower half of the narrow rear part and being, moreover, offset with respect to the median, towards the free end of the bolt. that of the overlapping cardboard blanks, which is located on the outside (Figure 13), since

 <Desc / Clms Page number 11>

 It has been experienced that the free lower angle of the outer blank has a tendency to spread, which can be avoided by the arrangement of one of the two bolts, as described above.



   A variant of the suspension member is shown in FIG. 11 on the narrow rear side of the receptacle here presenting a rectangular orifice through which protrudes the tongue 18 folded over in the form of a loop. This loop is executed enpe and folded so that the end is held, thanks to 1 * elasticities the two overlapping blanks 24a, 24b.

   To move away this suspension member, press, by means of the finger, diagonally and downwards on this key, so that the latter slides out of the rectan.gulaire orifice, following its elastic deformation, and that any the part can be pulled up.



   A further variant of a suspension member is shown in Figure 12. Here too there is provided, in the narrow rear side, a rectangular hole through which is passed the folded end 32 of the tongue 18 - This end folded 32, located outside the receptacle, resiliently presses on the overlapping portions 24a and 24b and holds them together. To further fix this suspension member to the receptacle, the bolt 33 is used, which also passes through the two blanks 24a and 24b.



   Blank 24a located inside the receptacle is made somewhat shorter than outer blank 24b. This inner blank 24a is made in such a way that it extends exactly to the fold 25 (FIG. 15), which achieves a significant stiffening of the receptacle against any lateral pressure.



   The embodiments described should be extended only by way of example; it is obvious that the suspension member could also be executed in a different way and that the various variants could be combined with one another. It would still be possible that the overlapping parts are not provided in the narrow rear part, but in the bottom.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Classement suspendu pour lettres et matériaux analogues de dimensions uniformes, utilisant des rails de suspension horizontaux, caractérisé par des réceptacles permettant de ranger les lettres séparément ou classées dans des dossiers, réceptacles qui sont pourvus, sur leur côté étroit arrière, d'organes de suspension, ainsi que par des rails horizontaux, parallèles entre eux, disposés . 1. Hanging filing for letters and the like of uniform dimensions, using horizontal hanging rails, characterized by receptacles for arranging the letters separately or classified in files, receptacles which are provided on their rear narrow side with organs suspension, as well as by horizontal rails, parallel to each other, arranged. de distar.ce en instance, perpendiculairement les uns au-dessus des autres, dans le coté inférieur, en forme de rigole , des quels les réceptacles sont suspendus par leurs organes de suspension, de façon à pouvoir être déplacés latéralement, la distance réciproque entre les rails horizontaux étant choisie de telle sorte que les réceptacles suspendus appuient par la partie inférieure de leur côté étroit arrière sur la partie supérieure, en forme de glissière,' du rail horizontal situé immédiatement en dessous. of distar.ce pending, perpendicularly one above the other, in the lower side, in the form of a channel, from which the receptacles are suspended by their suspension members, so as to be able to be moved laterally, the reciprocal distance between the horizontal rails being chosen so that the suspended receptacles bear by the lower part of their rear narrow side on the upper part, in the form of a slide, of the horizontal rail situated immediately below. 2. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé par des rails horizontaux sensiblement en forme de L, dont le côté transversal est constitué, en forme de gouttière, par un bord anté- rieur replié, tandis que le bord supérieur du côté longitudinal est replié sensiblement parallèlement au côté transversal et forme la surface de glissement laquelle se trouve cependant à une plus petite distance du côté longitudinal que le bord antérieur replié du côté transversal. 2. Hanging filing according to claim 1, characterized by horizontal rails substantially L-shaped, the transverse side of which is formed, in the form of a gutter, by a folded front edge, while the upper edge of the longitudinal side is folded back. substantially parallel to the transverse side and forms the sliding surface which, however, is at a smaller distance from the longitudinal side than the folded front edge of the transverse side. 3. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé en ce que les rails de suspension disposés parallèlement entre eux sont en réalité réalisés en forme de Z, leur bande médiane s'étendant parallèlement aux montants verticaux et s'appuyant contre eux. 3. Hanging classification according to claim 1, characterized in that the suspension rails arranged parallel to each other are in reality made in the shape of a Z, their median strip extending parallel to the vertical uprights and resting against them. 4. Classement suspendu selon les revendications 1 et 3, caractérisé en ce que la bande parallèle supérieure des rails horizontaux est découpée au droit du croisement avec les montants verti- caux. 4. Hanging filing according to claims 1 and 3, characterized in that the upper parallel strip of the horizontal rails is cut to the right of the crossing with the vertical uprights. 5. Classement suspendu selon les revendications 1 et 4, <Desc/Clms Page number 13> caractérisé en je que la bande parallèle supérieure est découpée sur une longueur telle et en ce que les rails horizontaux sont fixés de telle façon aux montants verticaux, que la partie restante de la bande s'appure contre les montants et agit à la façon d'un raidis-. sement du châssis. 5. Suspended classification according to claims 1 and 4, <Desc / Clms Page number 13> characterized in that the upper parallel strip is cut to such a length and in that the horizontal rails are attached to the vertical uprights in such a way that the remaining part of the strip rests against the uprights and acts like a a stiffened. sement of the chassis. 6. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé par un organe de suspension fixé au côté arrière étroit du réceptacle et plié mers l'arrière en forme de crochet. 6. Hanging filing according to claim 1, characterized by a hanging member fixed to the narrow rear side of the receptacle and folded backwards in the form of a hook. 7. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé par des réceptacles constitués de deux parois latérales parallèles, un côté arrière étroit et un fond. 7. Hanging filing according to claim 1, characterized by receptacles consisting of two parallel side walls, a narrow rear side and a bottom. 8. Classement suspendu selon la revendication 7, caractérisé en ce que le bord libre supérieur, dirigé vers le haut des parois latérales,est au moins localement dirigé de biais vers le fond. 8. Hanging classification according to claim 7, characterized in that the upper free edge, directed upwards of the side walls, is at least locally directed at an angle towards the bottom. 9. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé par des réceptacles dont les parois sont fermées de toutes parts et par un côté avant étroit permettant l'ouverture du réceptacle. 9. Hanging filing according to claim 1, characterized by receptacles whose walls are closed on all sides and by a narrow front side allowing the opening of the receptacle. 10. Classement suspendu selon la revendication 1, caractérisé par un châssis constitué de rails horizontaux pour la suspension des réceptacles et de montants verticaux appropriés. 10. Hanging filing according to claim 1, characterized by a frame consisting of horizontal rails for the suspension of receptacles and appropriate vertical uprights. 11. Classement suspendu selon la revendication 10, caractérisé en ce que des deux côtés des montants verticaux sont disposés des rails horizontaux. 11. Hanging filing according to claim 10, characterized in that on both sides of the vertical uprights are arranged horizontal rails. 12. Classement suspendu selon la revendication 11, caractérisé en ce que les rails horizontaux disposés des deux côtés des montants verticaux sont fixés au moyen de boulons communs. 12. Hanging filing according to claim 11, characterized in that the horizontal rails arranged on both sides of the vertical uprights are fixed by means of common bolts. 13. Classement suspendu selon la revendication 7, caractérisé en ce que le réceptacle est exécuté de façon dépliable, consiste en une seule pièce et en ce que des moyens amovibles sont prévus qui maintiennent ensemble le réceptacle dans sa position d'utilisation 14. Classement suspendu selon la revendication 13, caractéris en ce que le côté arrière étroit présente deux parties se recouvrant <Desc/Clms Page number 14> et de plus des moyens de liaison maintenant ensemble ces parties, de même que des moyens permettant de transmettre un effort entre le réceptacle et un organe de suspension. 13. Hanging filing according to claim 7, characterized in that the receptacle is made in a foldable manner, consists of a single piece and in that removable means are provided which hold the receptacle together in its position of use. 14. Hanging filing according to claim 13, characterized in that the narrow rear side has two overlapping parts. <Desc / Clms Page number 14> and further connection means holding these parts together, as well as means for transmitting a force between the receptacle and a suspension member. 15. Classement suspendu selon la revendication 14, caractérisé en ce que l'organe de suspension,les moyens de liaison et les moyens permettant de transmettre un effort constituent une pièce et sont fixés de façon amovible sur la partie arrière étroite du réceptacle. 15. Hanging classification according to claim 14, characterized in that the suspension member, the connecting means and the means for transmitting a force constitute a part and are removably attached to the narrow rear part of the receptacle. 16. Classement suspendu selon la revendication 14, caractérisé en ce que l'organe de suspension présente une partie en forme de U qui enserre à l'avant les deux parties se recouvrant et les comprime. 16. Hanging classification according to claim 14, characterized in that the suspension member has a U-shaped part which encloses at the front the two overlapping parts and compresses them. 17. Classement suspendu selon la revendication 14, caractérisé en ce que l'organe de suspension présente, du côté intérieur du réceptacle, une languette pourvue de saillies et en ce que ces saillies sont constituées de telle façon qu'elles pénètrent au travers des parties se recouvrant. 17. Hanging classification according to claim 14, characterized in that the suspension member has, on the inside of the receptacle, a tongue provided with projections and in that these projections are formed in such a way that they penetrate through the parts. overlapping. . la. Classement suspendu selon la revendication 14, caractérisé en ce que au moins une des saillies se trouve sur la moitié inférieure de la partie arrière étroite et est décalée à partir de la médiane en direction du bord libre de la partie de recouvrement extérieure. . the. Hanging filing according to claim 14, characterized in that at least one of the protrusions is on the lower half of the narrow rear part and is offset from the middle towards the free edge of the outer covering part. 19. Classement suspendu selon la revendication 14,caractérisé en ce que la languette de l'organe de suspension est pourvue d'au moins deux talons dont l'extrémité est plus grande que la partie voisine de la languette. 19. Hanging classification according to claim 14, characterized in that the tongue of the suspension member is provided with at least two heels, the end of which is larger than the neighboring part of the tongue. 20. Classement suspendu selon la revendication 14, caractérisé en ce que la partie intérieure des parties se recouvrant présente une longueur telle qu'elle s'étend, en position d'utilisation du réceptacle, jusgu'au repli intérieur. 20. Hanging filing according to claim 14, characterized in that the inner part of the overlapping parts has a length such that it extends, in the position of use of the receptacle, jusgu'au inner fold.
BE555410D BE555410A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555410A true BE555410A (en)

Family

ID=179554

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555410D BE555410A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555410A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3033378A (en) * 1960-05-09 1962-05-08 Tab Products Co Collapsible file holder

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3033378A (en) * 1960-05-09 1962-05-08 Tab Products Co Collapsible file holder

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2913573A3 (en) STORAGE BIN
BE1008203A4 (en) Distributors.
EP1257458B1 (en) Trolley basket for self-service shop
BE555410A (en)
EP2496487B1 (en) Collapsible basket made of metal wire
EP0741645B1 (en) Document display stand
EP0705547B1 (en) Display stand with variable length
FR2524293A1 (en) FOLDABLE GARMENT COVER
EP1413226B1 (en) Storage device for cutlery and tools
FR2638149A1 (en) DISTRIBUTOR BOX RETAINING THE ROLL
FR2720611A1 (en) Device for presenting articles
EP0001543B1 (en) Casket made entirely of polypropylene for storing small articles
FR2693984A1 (en) Dismantlable storage tray - has bottom, rear and front walls formed from single flexible angled piece with clip on identical rigid side walls
FR2640250A1 (en) SUPPORTING FRAME FOR SUSPENSION OF FABRICS IN PIECES
BE563159A (en)
BE494417A (en)
FR2678904A1 (en) CLASSIFICATION BOX TYPE DOCUMENT SUPPORT.
CH338427A (en) Filing device comprising hanging folders with lateral accessibility
FR3112531A1 (en) Safe opening box
BE516871A (en)
FR2753411A1 (en) Suspended file for documents
BE547860A (en)
FR2723921A1 (en) Plastics carrier bag support frame
BE505531A (en)
BE551609A (en)