BE553117A - - Google Patents

Info

Publication number
BE553117A
BE553117A BE553117A BE553117A BE553117A BE 553117 A BE553117 A BE 553117A BE 553117 A BE553117 A BE 553117A BE 553117 A BE553117 A BE 553117A BE 553117 A BE553117 A BE 553117A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tractor
balancing mass
saw
mower according
shaft
Prior art date
Application number
BE553117A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE553117A publication Critical patent/BE553117A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D34/00Mowers; Mowing apparatus of harvesters
    • A01D34/01Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus
    • A01D34/02Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters
    • A01D34/30Driving mechanisms for the cutters
    • A01D34/305Balancing

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Harvester Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à des faucheuses agricoles du genre de celles comprenant une barre porte-lame munie d'une scie avec dents coupantes, montée, de manière à pouvoir être déplacée,suivant un mouvement de va-et-vient par rapport au porte-lame. Ce dernier est généralement muni de doigts dénommés "gardes",et des moyens sont prévus pour entraînes? la scie suivant un mouvement alternatif. 



     Jusqu' :1.ci,   il était   d'usage,  pour assurer l'entraîne- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ment de la   soie,   d'avoir recours à un mécanismeavec biellemanivelle et on faisait généralement comporter à l'arbre à manivelle une masse d'équilibrage de forme appropriée qui tournait avec cet arbre pour équilibrer la masse des organes tournants.

   Cette masse assurait également l'équilibrage d'une partie des organes à mouvement alternatif, c'est-à-dire de la partie de la bielle voisine du bouton de manivelle,, mais il était impossible, avec un dispositif   d'équilibrage   de ce genre, d'équilibrer la totalité ou même une partie importante des masses animées d'un mouvement alternatif, plus particulièrement la scie elle-même et le¯ dispositif par lequel elle est accouplée à la bielle d'entraînement. 



   Le châssis de la faucheuse ou tout autre support du porte-lame était donc soumis à des vibrations plus ou moins intenses produites par la masse non équilibrée de la scie animée d'un mouvement alternatif. 



   Ces vibrations sont particulièrement importantes dans, le cas de faucheuses montées sur des tracteurs qui, contrairement   àcelles   qui sont entièrement supportées par leurs roues porteuses, se sont développées et ont été fabriquées de plus en plus dans les dernières années, ces faucheuses montées sur tracteur appartenant à deux genres principaux, à savoir les faucheuses entièrement portées dans lesquelles le mécanisme faucheur est supporté complètement par le tracteur, comme décrit par exemple dans le brevet France 1.069.775 déposé le 29 décembre 1952 au même nom, et les faucheuses semi-montées dans lesquelles le mécanisme faucheur, bien qu'il comporte des roues porteuses, qui sont généralement constituées par des roues oscillantes, est supporté en partie par le tracteur lui-même. 



   L'invention s'applique, avant tout, à ces faucheuses entièrement portées ou semi-portées mais dans les limites de l'invention, considérée dans son sens le plus large, se trouve également son application à des faucheuses ordinaires traînera. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 par tracteur  c'est-à-dire   à celles   comportant 'un   châssismuni de ses propres roues porteuses et supportant le porte-lame avec ses dents ou "gardes",la scie et les organes adjoints à ceuxci ainsi que le   mécanisme actionnant   la ces faucheuses à tracteur étant agencées de manière à pouvoir être placées derrière un tracteur propulseur et autres moyens de traction. 



   Pour une faucheuse montée sur un tracteur, du. genre de   c'elles entièrement   portées ou semi-portees; dont question   plus haut}   la masse des organes non animés d'un mouvement alternatif est très   supérieure   à celle qui existe dans les fau-   cheuses   ordinaires traînées par un trusteur , dont question plus   haut.,   et ces organes non animés   d'un     mouvement   alternatif, .dans l'une ou l'autre forme de ces faucheuses montées sur tracteur, ne sont donc pas   capables   d'absorber les vibrations produites par la masse non équilibrée et à   mouvement   de va-et-vient de la scis, et de ce fait les vibrations sont   transmisse   au tracteur lui-même,

  de sorte que la conduite de celui-ci par l'opérateur   devient très   désagréable et peut, dans certains casplus particulièrement quand le tracteur est léger ou travaille sur   on   terrain   de venir     plutôt   difficile. 



   Cette difficulté dans la conduite de la faucheuse se manifeste surtout avec certains genres de faucheuses semiportées dont question plus   haut,   ces machinas étant relativement légères et comportant, comme déjà dit, des roues porteuses oscillantes, ces machines   étant     particulièrement sensibles   aux effets des   vibrations.   



     L'invention   a pour but de réaliser une disposition perfectionnée par laquelle la transmission de ces vibrations indésirables au tracteur ou à la faucheuse peut   être   éliminée totalement ou. à un degré élevée
L'invention a pour objet une faucheuse du genre spécaflé, caractérisé en   ce   quelle comporte une masse d'équilibrage 17 montée en un point voisin de la soie 14 de manière à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pouvoir se déplacer suivant un mouvement alternatif dans un plan horizontal ou sensiblement horizontal et dans une direction parallèle ou sensiblement parallèle à la direction du ' mouvement de va-et-vient de la scie,

   des moyens amortisseurs 19 étant prévus pour contrôler et amortir le mouvement alternatif de la masse d'équilibrage dans deux sens par rapport à la partie 10 de la faucheuse sur laquelle ladite masse 17 est montée, l'agencement étant tel que les vibrations* auxquelles sont soumis les organes de la faucheuse supportant la barre porte-lame 13, par suite du mouvement de va-et-vient de la scie 14, soient absorbées par le mouvement alternatif amorti de la masse d'équilibrage 17 par rapport à son support 16 dans la direction du mouvement alternatif de la scie 14. 



   Le plan horizontal, dans lequel la masse d'équilibrage peut se déplacer suivant un mouvement alternatif, peut être le même que celui dans lequel la scie est animée d'une mouvement de va-et-vient mais, de préférence, il est écarté verticalement du plan dans lequel la scie est animée d'un mouvement alternatif et se trouve au-dessus de ce plan. 



   De préférence, l'axe suivant lequel la masse d'équibrage se déplace suivant un mouvement alternatif se trouve 'dans un plan vertical qui passe par l'axe suivant lequel la scie est animée d'un mouvement de va-et-vient ou qui se trouve à proximité de ce dernier axe. 



   Avantageusement, la masse d'équilibrage est montée sur un organe, tel qu'un arbre, monté sur une console ou tout autre support, sur lequel le porte-lame est monté. 



   Les moyens amortisseurs comprennent avantageusement deux ressorts agissant respectivement sur des faces opposées de la massé d'équilibrage, les ressorts entourant l'arbre susdit qui est placé dans un plan horizontal parallèle ou sensiblement parallèle à la direction suivant laquelle la scie est animée d'un mouvement alternatif tout en se trouvant, en 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 substance, dans un plan vertical passant par l'axe   suivant   lequel la scie se déplace suivant un mouvement de va-et-vient,
L'invention peut être appliquée à des faucheuses dans lesquelles la scie est actionnée par on mécanisme avec   par   exemple celui décrit dans le bravât Francs n  1.069,775 dont question plus haut, car, dans ce cas,

   la masse d'équilibrage sert à absorber les vibrations qui se prosans cela par la masse non équilibrée et à mouvement altevnatif de la bielle en plus de celle de la   sodé.   



   L'invention peuten outre,être appliquée à des faucheuses dans lesquelles la saie est animée   d'un   mouvement alternatif à l'aide da moyens hydrauliques, notamment par un   bélier   hydraulique ou par un moteur hydraulique comprenant un organe rotatif   actionné   hydrauliquement,
Le   dessin   ci-annexé montre,à titre d'exemple, un mode de réalisation de l'invention. 



   La fige 1 montre, en plane une faucheuse portée par un tracteur et établie selon   l'invention.   



   La fige 2 montre, à plus grande échelle et en vue en bout, une partie du dispositif montré sur la fig. 1,
La faucheuse portée par un tracteur, telle que montrée -sur la fig.1, est constituée, d'une manière générale, comme celle décrite dans le brevet France 1.069,775 dont question plus haut, la faucheuse   comprenant la   console ordinaire 10, gé-   néralement   dénommée console articulée, qui est supportée par le châseis du tracteur de la manière décrits dans ce brevet   antérieur. Elle     porte,   comme à l'ordinaire,le sabot principal sur lequel est monté le porte-lame fixe non animé   d'un   mouvement alternatif',.ce porte-lame ayant la forme de la barre ordinaire 13,   munie   de doigts ou gardes.

   Sur cette- barre peut se déplacer, comme   connu,   la scie 14 constituée comme à l'ordinaire et munie   d'une   rangée de couteaux qui coopèrent avec les doigts du   porte -lame   pour effectuer le fauchage. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La scie 14 est animée d'un mouvement de va-et-vient dans une direction sensiblement horizontale en substance transversalement ou perpendiculairement à la direction d'avancement du tracteur, le mouvement alternatif étant obtenu à   l'aide   d'une bielle 15 actionnée par un mécanisme à manivelle par le moteur du tracteur, de la manière générale indiquée dans le brevet antérieur. 



   Conformément à l'invention, la console articulée 10 est montée sur un arbre 16, de longueur réduite, qui s'étend depuis la partie supérieure de la console, à proximité d'un coin de   celle-ci,,   dans une direction horizontale en s'écartant du tracteur, parallèlement à la longueur du porte-lame 13 et de la scie 14, de manière à être'parallèle à l'axe suivant lequel la scie se déplace suivant un mouvement alternatif. 



   Pour le dispositif particulier montré, le plan vertical dans lequel se trouve l'arbre 16 est adjacent à l'axe suivant lequel la   scie se   déplace suivant un mouvement alternatif, c'est-à-dire qu'il se trouve un peu derrière cet axe, mais, si on le désire, l'arbre 16 peut être pladé directement au-dessus de la scie de manière telle qu'un plan vertical passant par cet arbre passe également par l'axe du mouvement alternatif de la 'saie. 



   Entre les deux extrémités de l'arbre, et le long de celui-ci, peut coulisser une masse d'équilibrage 17 dont le poids est déterminé par celui de la scie et des autres parties non équilibrées, à mouvement alternatif, de la faucheuse,   la-masse   d'équilibrage 17 ayant une forme cylindrique et étant munie d'un trou central pour le passage de l'arbre 16, les faces terminales opposées de la masse d'équilibrage comportant des encoches aux extrémités.-dudit trou. 



   Les fonds de ces encoches forment des appuis pour les extrémités de deux ressorts hélicoïdaux de compression 19 qui sont engagées dans ces encoches, ces ressorts étànt placés de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 part   st   d'autre de la masse   d'équilibrage   et engagés sur l'arbre 16. Un de ces ressorts prend appui, par son extrémité opposée, sur une butée adjointe à l'arbre 16, cette butée étant formée par une partie élargie 20 de l'arbre. L'extrémité opposée de l'autre ressort est en contact avec une butée constituée par une rondelle 21 appliquée contre une extrémité d'un écrou de réglage 22 vissé sur l'extrémité externe filetée 23 de l'arbre 16. 



   En pratique, la longueur des deux ressorts 19 et le réglage de l'écrou 22 sont tels que ces ressorts subissent, initialement, une certaine compression préalable,   c'est-à-dire   qu'il n'existe aucun jeu entre l'une ou l'autre des extrémités de chaque ressort et l'organe avec lequel elle est en contact.. 



   Au cours du fonctionnement quand la faucheuse est entraînés de manière à déplacer la soie 14 suivant un mouvement alternatif à une vitesse élevée normale qui, en pratique est de l'ordre de 1000 oscillations complètes par minute le mouvement vibratoire dont question plus haut est transmis à la console   10   qui le transmet, à son tour, à la masse d'équilibrage 17 portée par cette console,de sorte que les vibrations sont absorbées par le mouvement alternatif de la masse d'équilibrage par rapport à l'arbre   16   par l'intervention de l'effet amortisseur réglé des deux ressorts. Par conséquent;, un mouvement vibratoire réduit ou nul est transmis au châssis de la faucheuse ou au tracteur lui-même. 



   L'effet amortisseur des ressorts peut être modifié en fonction de la vitesse du mouvement alternatif de la scie en réglant la compression   intiale   des ressorts à l'aide de l'écrou 22. 



     Les ressorts   ont des spires écartées de manière à   permettre   un mouvement important, par exemple de 2,5 à 5,0 cm, de la masse d'équilibrage, dans un sens ou   dams   l'autre, à partir de   sa,   position moyenne, le long de l'arbre 16. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   L'arbre 16 et les organes adjoints à celui-ci doivent être disposés aussi près que possible, dans le sens vertical, du porte-lame 13 et de la scie 14, mais il est nécessaire, tou-   tefois,   de prévoir un certain jeu entre l'arbre 16 et les organes qu'il porte, d'une part, et le porte-lame et la scie, d'autre part, afin que ces derniers puissent pivoter, de la manière connue, autour d'un axe longitudinal par rapport à la console 10 pour soulever l'extrémité externe du porte-lame et de la scie quand cela est nécessaire. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Faucheuse agricole du genre spécifié, caractérisée en ce qu'elle comporte une masse d'équilibrage montée en un point voisin de la scie de manière à pouvoir se déplacer suivant un mouvement alternatif dans un plan horizontal ou sensiblement horizontal et dans une direction parallèle ou sensiblement parallèle à la direction du mouvement de va-et-vient de la scie, des moyens amortisseurs étant prévus pour contrôler et amortir le mouvement alternatif de la masse d'équilibrage dans les deux sens par rapport à la partie de la faucheuse sur laquelle la masse est montée, l'agencement etant tel que les vibrations auxquelles sont soumis les organes de la faucheuse supportant la barre porte-lame, par suite du mouvement de va-etvient de la scie,

   soient absorbées par le mouvement alternatif amorti de la masse d'équilibrage par rapport à son support dans la direction du mouvement alternatif de la scie.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to agricultural mowers of the type comprising a blade-holder bar provided with a saw with cutting teeth, mounted so as to be able to be moved, following a back-and-forth movement relative to the door. -blade. The latter is generally provided with fingers called "guards", and means are provided for training? the saw in a reciprocating motion.



     Until: 1.ci, it was customary, to ensure the training

 <Desc / Clms Page number 2>

 of silk, to have recourse to a mechanism with a connecting rod and the crank shaft was generally made to include an appropriately shaped balancing mass which rotated with this shaft to balance the mass of the rotating members.

   This mass also ensured the balancing of part of the reciprocating members, that is to say of the part of the connecting rod adjacent to the crank button, but it was impossible, with a balancing device of this kind of balancing all or even a significant part of the reciprocating masses, more particularly the saw itself and the device by which it is coupled to the drive rod.



   The frame of the mower or any other support for the blade holder was therefore subjected to more or less intense vibrations produced by the unbalanced mass of the saw moving in a reciprocating motion.



   These vibrations are particularly important in the case of mowers mounted on tractors which, unlike those which are fully supported by their load wheels, have developed and have been increasingly manufactured in recent years, these tractor mounted mowers belonging to to two main types, namely fully mounted mowers in which the mower mechanism is fully supported by the tractor, as described for example in French patent 1,069,775 filed on December 29, 1952 with the same name, and semi-mounted mowers in in which the mower mechanism, although it has load wheels, which are generally constituted by oscillating wheels, is partly supported by the tractor itself.



   The invention applies, above all, to these fully mounted or semi-mounted mowers but within the limits of the invention, considered in its broadest sense, its application also to ordinary trailing mowers.

 <Desc / Clms Page number 3>

 by tractor, that is to say those comprising 'a frame fitted with its own carrying wheels and supporting the blade holder with its teeth or "guards", the saw and the organs attached to them as well as the mechanism operating the mowers tractor being arranged so as to be able to be placed behind a propellant tractor and other traction means.



   For a mower mounted on a tractor, from. kind of those fully carried or semi-carried; of which question above} the mass of the organs not animated by a reciprocating movement is much greater than that which exists in ordinary mowers dragged by a trusteur, as question above., and these organs not animated by a reciprocating motion ,. in either form of these tractor-mounted mowers, therefore, are not capable of absorbing the vibrations produced by the unbalanced, reciprocating mass of the saw, and thus the vibrations are transmitted to the tractor itself,

  so that the conduct of it by the operator becomes very unpleasant and may in some cases more particularly when the tractor is light or is working on a terrain to come rather difficult.



   This difficulty in driving the mower manifests itself above all with certain kinds of semi-mounted mowers mentioned above, these machinas being relatively light and comprising, as already said, oscillating load wheels, these machines being particularly sensitive to the effects of vibrations.



     The object of the invention is to achieve an improved arrangement by which the transmission of these undesirable vibrations to the tractor or to the mower can be completely eliminated or. to a high degree
The object of the invention is a mower of the specaflé type, characterized in that it comprises a balancing mass 17 mounted at a point close to the tang 14 so as to

 <Desc / Clms Page number 4>

 be able to move in a reciprocating motion in a horizontal or substantially horizontal plane and in a direction parallel or substantially parallel to the direction of the reciprocating movement of the saw,

   damping means 19 being provided to control and dampen the reciprocating movement of the balancing mass in two directions relative to the part 10 of the mower on which said mass 17 is mounted, the arrangement being such that the vibrations * to which are subjected the mower members supporting the blade holder bar 13, as a result of the reciprocating movement of the saw 14, are absorbed by the reciprocating damped movement of the balancing mass 17 relative to its support 16 in the direction of the reciprocating movement of the saw 14.



   The horizontal plane, in which the balancing mass can move in a reciprocating motion, may be the same as that in which the saw is moved back and forth, but preferably it is spaced apart vertically. of the plane in which the saw is reciprocated and is above this plane.



   Preferably, the axis along which the balancing mass moves in a reciprocating motion is in a vertical plane which passes through the axis along which the saw is moved back and forth or which is located near this last axis.



   Advantageously, the balancing mass is mounted on a member, such as a shaft, mounted on a console or any other support, on which the blade holder is mounted.



   The damping means advantageously comprise two springs acting respectively on opposite faces of the balancing mass, the springs surrounding the aforesaid shaft which is placed in a horizontal plane parallel or substantially parallel to the direction in which the saw is driven with a reciprocating movement while lying,

 <Desc / Clms Page number 5>

 substance, in a vertical plane passing through the axis along which the saw moves in a reciprocating motion,
The invention can be applied to mowers in which the saw is actuated by a mechanism with for example that described in the Bravât Francs n 1.069,775 which question above, because, in this case,

   the balancing mass serves to absorb the vibrations which are prosanated by the unbalanced mass and with alternating movement of the connecting rod in addition to that of the soda.



   The invention can also be applied to mowers in which the bearing is driven by a reciprocating movement using hydraulic means, in particular by a hydraulic ram or by a hydraulic motor comprising a hydraulically actuated rotary member,
The accompanying drawing shows, by way of example, one embodiment of the invention.



   Fig. 1 shows, in plan, a mower carried by a tractor and established according to the invention.



   Fig. 2 shows, on a larger scale and in end view, part of the device shown in fig. 1,
The mower carried by a tractor, as shown -on fig.1, is constituted, in general, like that described in the French patent 1,069,775 which question above, the mower comprising the ordinary console 10, ge - Generally referred to as the articulated console, which is supported by the frame of the tractor in the manner described in this prior patent. It carries, as usual, the main shoe on which is mounted the non-reciprocating fixed blade holder ', this blade holder having the shape of the ordinary bar 13, provided with fingers or guards.

   On this bar can move, as known, the saw 14 constituted as usual and provided with a row of knives which cooperate with the fingers of the blade holder to effect the mowing.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The saw 14 is driven in a reciprocating movement in a substantially horizontal direction substantially transversely or perpendicular to the direction of advance of the tractor, the reciprocating movement being obtained by means of a connecting rod 15 actuated by a mechanism cranked by the engine of the tractor, as generally indicated in the prior patent.



   According to the invention, the articulated console 10 is mounted on a shaft 16, of reduced length, which extends from the upper part of the console, near a corner thereof, in a horizontal direction in moving away from the tractor, parallel to the length of the blade holder 13 and the saw 14, so as to be parallel to the axis along which the saw moves in a reciprocating motion.



   For the particular device shown, the vertical plane in which the shaft 16 is located is adjacent to the axis along which the saw moves in a reciprocating motion, i.e. it lies a little behind this axis, but, if desired, the shaft 16 can be flattened directly above the saw so that a vertical plane passing through this shaft also passes through the axis of the reciprocating movement of the saw.



   Between the two ends of the shaft, and along the latter, can slide a balancing mass 17, the weight of which is determined by that of the saw and of the other unbalanced, reciprocating parts of the mower, the balancing mass 17 having a cylindrical shape and being provided with a central hole for the passage of the shaft 16, the opposite end faces of the balancing mass comprising notches at the ends of said hole.



   The bottoms of these notches form supports for the ends of two helical compression springs 19 which are engaged in these notches, these springs etànt placed

 <Desc / Clms Page number 7>

 on either side of the balancing mass and engaged on the shaft 16. One of these springs bears, by its opposite end, on a stop added to the shaft 16, this stop being formed by a widened part 20 of the tree. The opposite end of the other spring is in contact with a stop consisting of a washer 21 applied against one end of an adjusting nut 22 screwed onto the threaded outer end 23 of the shaft 16.



   In practice, the length of the two springs 19 and the adjustment of the nut 22 are such that these springs initially undergo a certain prior compression, that is to say that there is no play between one either end of each spring and the member with which it is in contact.



   During operation when the mower is driven so as to move the tang 14 in a reciprocating motion at a normal high speed which in practice is of the order of 1000 complete oscillations per minute the vibratory motion referred to above is transmitted to the console 10 which transmits it, in turn, to the balancing mass 17 carried by this console, so that the vibrations are absorbed by the reciprocating movement of the balancing mass relative to the shaft 16 by the intervention of the adjusted damping effect of the two springs. As a result, reduced or no vibratory movement is transmitted to the mower frame or to the tractor itself.



   The damping effect of the springs can be changed according to the speed of the reciprocating movement of the saw by adjusting the initial compression of the springs using the nut 22.



     The springs have spaced turns so as to allow a large movement, for example 2.5 to 5.0 cm, of the balancing mass, in one direction or the other, from its average position, along the shaft 16.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The shaft 16 and the members attached to it must be arranged as close as possible, in the vertical direction, to the blade holder 13 and the saw 14, but it is necessary, however, to provide a certain clearance. between the shaft 16 and the members that it carries, on the one hand, and the blade holder and the saw, on the other hand, so that the latter can pivot, in the known manner, about a longitudinal axis relative to the console 10 to lift the outer end of the blade holder and the saw when necessary.



   CLAIMS.



   1.- Agricultural mower of the type specified, characterized in that it comprises a balancing mass mounted at a point adjacent to the saw so as to be able to move in a reciprocating motion in a horizontal or substantially horizontal plane and in a direction parallel or substantially parallel to the direction of the reciprocating movement of the saw, damping means being provided to control and dampen the reciprocating movement of the balancing mass in both directions relative to the part of the mower on which the mass is mounted, the arrangement being such that the vibrations to which the members of the mower supporting the blade-holder bar are subjected, as a result of the back-and-forth movement of the saw,

   are absorbed by the damped reciprocating movement of the balancing mass relative to its support in the direction of the reciprocating motion of the saw.


    

Claims (1)

2.- Faucheuse suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'on monte la masse d'équilibrage de manière telle qu'elle puisse se déplacer suivant un mouvement alternatif dans un plan horizontal au-dessus du plan dans lequel la scie est animée d'un mouvement de va-et-vient. 2. A mower according to claim 1, characterized in that the balancing mass is mounted in such a way that it can move in a reciprocating motion in a horizontal plane above the plane in which the saw is driven. 'a back and forth movement. 3.- Faucheuse suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce qu'on monte la masse d'équilibrage en vue' <Desc/Clms Page number 9> d'un mouvement alternatif dans un plan vertical qui passe par l'axe du mouvement alternatif de la scie ou à proximité de cet axe. 3. A mower according to claims 1 and 2, characterized in that the balancing mass is mounted in view ' <Desc / Clms Page number 9> of a reciprocating movement in a vertical plane which passes through the axis of the reciprocating motion of the saw or near this axis. 4.- Faucheuse suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce qu'on monte la masse d'équilibrage de manière à pouvoir effectuer un mouvement alternatif sur un organe porté par une console ou tout autre support du porte-lame. 4. A mower according to claims 1 to 3, characterized in that the balancing mass is mounted so as to be able to perform a reciprocating movement on a member carried by a console or any other support of the blade holder. 5.- Faucheuse suivant la revendication 4, caractérisée en ce qu'on monte la masse d'équilibrage en vue d'un mouvement alternatifsur un arbre porté par la console et parallèle ou sensiblement parallèle à la direction du mouvement alternatif de lascie, deux ressorts hélicoïdaux de compression constituant les moyens amortisseurs étant engagés sur l'arbre de part et d'autre de la masse d'équilibrage, l'agencement étant tel que les extrémités opposées des ressorts prennent appui respectivement sur des faces de butée prévues sur les côtés adjacents de la masse d'équilibrage, les autres extrémités des ressorts étant en contact avec des butées solidaire de l'arbre. 5. A mower according to claim 4, characterized in that the balancing mass is mounted for a reciprocating movement on a shaft carried by the console and parallel or substantially parallel to the direction of the reciprocating movement of the lascie, two springs compression helicals constituting the damping means being engaged on the shaft on either side of the balancing mass, the arrangement being such that the opposite ends of the springs bear respectively on stop faces provided on the adjacent sides of the balancing mass, the other ends of the springs being in contact with stops integral with the shaft. 6.- Faucheuse suivant la revendication 5, caractérisée en ce que l'extrémité externe de l'arbre, écartée de la console portant le porte-lame, est filetée et porte un écrou de réglage 'constituant une des butées solidaires, dont question plus haut, l'agencement étant tel qu'en agissant sur l'écrou on puisse faire varier la compression des ressorts et, par conséquent., l'effet amortisseur produit par ceux-ci. 6. A mower according to claim 5, characterized in that the outer end of the shaft, spaced from the console carrying the blade holder, is threaded and carries an adjusting nut 'constituting one of the integral stops, which question more top, the arrangement being such that by acting on the nut it is possible to vary the compression of the springs and, consequently, the damping effect produced by them. 7.- Faucheuse suivant les revendications 1 à 6, caractérisée en ce qu'elle est supportée entièrement ou en partie par un tracteur agricole par exemple des faucheuses supportées entièrement par un tracteur en un point compris entre les extrémités avant et arrière de celui-ci, de manière à être placées transversalement d'un coté du tracteur. 7. A mower according to claims 1 to 6, characterized in that it is supported entirely or in part by an agricultural tractor, for example mowers supported entirely by a tractor at a point between the front and rear ends of the latter. , so as to be placed transversely on one side of the tractor. 8.- Faucheuse suivant la revendication 7, caractérisée en ce qu'elle est supportée entièrement par le tracteur en un <Desc/Clms Page number 10> point compris entre les extrémités avant et arrière de celui-ci de manière à être placées transversalement d'un côté du tracteur, 9. - Faucheuse du genre spécifié munie d'un disposi- tif pour équilibrer la masse des pièces animées d'un mouvement de va-et-vient, ce dispositif étant agencé en substance comme décrit et représenté aux dessins. 8. A mower according to claim 7, characterized in that it is supported entirely by the tractor in a <Desc / Clms Page number 10> point between the front and rear ends thereof so as to be placed transversely to one side of the tractor, 9. A mower of the type specified provided with a device for balancing the mass of the parts moving back and forth, this device being arranged in substance as described and shown in the drawings.
BE553117A 1955-12-03 1956-12-03 BE553117A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB34666/55A GB792159A (en) 1955-12-03 1955-12-03 Improvements in or relating to agricultural mowers

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE553117A true BE553117A (en) 1956-12-31

Family

ID=10368462

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE553117A BE553117A (en) 1955-12-03 1956-12-03

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE553117A (en)
FR (1) FR1165141A (en)
GB (1) GB792159A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2018166797A1 (en) * 2017-03-15 2018-09-20 Agco International Gmbh Inertia compensation for a reciprocating mowing sickle

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2018166797A1 (en) * 2017-03-15 2018-09-20 Agco International Gmbh Inertia compensation for a reciprocating mowing sickle
US10912254B2 (en) 2017-03-15 2021-02-09 Agco International Gmbh Inertia compensation for a reciprocating mowing sickle

Also Published As

Publication number Publication date
GB792159A (en) 1958-03-19
FR1165141A (en) 1958-10-20

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2512768A1 (en) WHEEL SUSPENSION SYSTEM FOR A MOTORCYCLE COMPRISING A DAMPING MECHANISM BETWEEN A STABLE MEMBER AND AN OSCILLATING MEMBER
CH418047A (en) Tree shaking machine
FR2562791A1 (en) DEVICE FOR SPREADING SAND FOR ARTIFICIAL TURF
FR2559342A1 (en) TRANSMISSION FOR LAWN MOWER
FR2549685A1 (en) HARVESTING DEVICE FOR GRASSES, SUCH AS MAIZE, ARRANGED
BE553117A (en)
EP0064115B1 (en) Mower-conditioner
BE489222A (en)
EP0717920B1 (en) Riding machine with driven wheels such as lawn- or brushmower
FR2502892A1 (en) DEVICE FOR DISPERSION AND DISTRIBUTION MOUNTED ON STRIPE SHAKERS
FR2548863A1 (en) PERFECTED DISC MOWING MACHINE
FR2682131A1 (en) DEVICE FOR IMMOBILIZING THE LOADING POSITION OF A LAUNDRY DRUM LOADED FROM ABOVE.
FR2571210A1 (en) Machine for harvesting fruits, berries and the like for crops planted in rows
EP3901347A1 (en) Elliptic needle loom with sealed housing and tilted box for guiding the crossmember
EP0320380B1 (en) Machine for stapling with an oscillating stapler head
FR2522246A1 (en) Vine harvester with heaters mounted on portal frame - uses crank shaft to effect inverse transverse motion of opposed sets implement holders
EP0064114B1 (en) Mower-conditioner
FR2551622A1 (en) Machine for harvesting berries, a grape harvesting machine in particular
EP0543688B1 (en) Silage cutter
EP0279760B1 (en) Machine for removing silage blocks from a silo
FR2649040A1 (en) SHEET PRINTING MACHINE HAVING A SHEET MARKER AND A PRINTER MECHANISM
FR2558379A1 (en) Variable speed exercise machine
FR2545419A1 (en) GROOVING AND CUTTING MACHINE FOR CARDBOARD BANDS OR SIMILAR MATERIALS
CH178298A (en) A method of mounting, on a support, a machine comprising parts moving in a reciprocating motion.
BE495618A (en)