BE544642A - - Google Patents

Info

Publication number
BE544642A
BE544642A BE544642DA BE544642A BE 544642 A BE544642 A BE 544642A BE 544642D A BE544642D A BE 544642DA BE 544642 A BE544642 A BE 544642A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
handles
handle
intended
electrode
tool
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE544642A publication Critical patent/BE544642A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23KSOLDERING OR UNSOLDERING; WELDING; CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING; CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING; WORKING BY LASER BEAM
    • B23K3/00Tools, devices, or special appurtenances for soldering, e.g. brazing, or unsoldering, not specially adapted for particular methods
    • B23K3/02Soldering irons; Bits
    • B23K3/03Soldering irons; Bits electrically heated
    • B23K3/0307Soldering irons; Bits electrically heated with current flow through the workpiece

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Electric Connection Of Electric Components To Printed Circuits (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Cette invention est relative aux fers à souder électri- ques. 



   Elle a pour objet un fer à souder chauffé   électriquement   comprenait une paire de bras conducteurs du courant   électrique   Montés chacun de manière   .amovible   à une extrémité sur une poignée et se terminant chacun par une électrode chauffante à l'autre   extrémité,     chaque poignée   comprenant un dispositif destiné à recevoir un bras   conducteur   et un dispositif pour y amener du courant   électrique, une   des poignées ou toutes les deux compor- tant un interrupteur commandant l'arrivée du courant   électrique   au 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bras conducteur qu'il porte,

   les poignées étant articulées l'une sur l'autre à une de leurs extrémités ce qui permet de rapprocher ou d'écarter les électrodes l'une de l'autre. Les électrodes sont montées sur les bras conducteurs de manière à pouvoir être facile- ment interchangées, la disposition étant telle que la soudure peut se faire en serrant les pièces à unir entre les électrodes ou bien en amenant les bras conducteurs dans une position dans laquelle les électrodes sont en contact avec ces pièces ou encore, en variante, en utilisant une seule électrode après avoir retiré un bras conducteur de sa poignée et lui avoir substitué une conne- xion à la terre. 



   Suivant une autre particularité de l'invention, les bras conducteurs sont interchangeables avec un outil pourvu d'un seul élément chauffant portant un bec de soudage, cet outil étant -attaché aux poignées par l'intermédiaire de fiches de connexion placées à l'extrémité de l'outil opposée au bec et destinées à être introduites dans des douilles portées par les poignées-. De cette manière, l'outil peut être agencé pour être utilisé à la manière d'un fer à souder électrique ordinaire.      



   Pour mieux faire comprendre l'invention et montrer com- ment on peut facilement la mettre à exécution, on se référera aux dessins annexés, dans lesquels: 
La figure 1 est une vue de face d'un outil à souder . construit suivant l'invention. 



   La figure 2 est une coupe longitudinale des poignées de l'outil, sans les bras conducteurs et les câbles d'amenée de courant. 



   La figure 3 est une vue partiellement en coupe d'un des bras conducteurs. 



   La figure 4 est une vue en bout des poignées, prise dans le sens de la flèche A de la figure 2. 



   La figure 5 est une vue de face de l'outil dont un des 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 bras conducteurs enlevé   est   remplacé par un conducteur de retour à la terre pour permettre d'utiliser l'outil pour souder avec une seule électrode. 



   La figure 6 est une vue d'une variante du bras   conduc-   teur. 



   La figure 7 est une vue d'une variante de l'électrode. 



   La figure 8 est une vue de face d'un   outil Il   souder comportant un seul élément chauffant destiné à remplacer les-bras conducteurs et 
La figure 9 est une vue de face de l'outil représenté sur la   figure 8,   attaché aux poignées. 



   Dans la forme représentée sur les figures 1 à 7, l'outil comporte une paire de bras conducteurs 1 logés chacun dans une gaine tubulaire 2. Les bras portent chacun une électrode en carbone 3 à leur extrémité extérieure.Les électrodes 3 peuvent avoir n'importe quelle forme désirée et elles sont montées de manière à être faci- lement interchangeables. Chaque électrode 3 est portée par une pièce 4 pourvue d'un taraudage 5 (figure 3) à son extrémité infé- rieure permettant de l'attacher de manière amovible à l'extrémité extérieure du bras conducteur. L'extrémité extérieure de chaque pièce de support 4 comporte une fourche 6 qui est destinée à rece- voir une électrode 3 maintenue en place par une vis 7, ou l'équi- valent, traversant des ouvertures dans les fourches 6 du support et une ouverture (non représentée) dans l'électrode. 



   Il apparaît clairement sur la figure   2, que   les bras conducteurs 1 sont montés par leurs extrémités intérieures dans des douilles tubulaires 8 et 8a encastrées dans les poignées 9 et 9a en matière isolante plastique ou autre. Les poignées ont des sur- faces intérieures plates 10 et 10a et des surfaces extérieures courbes 11 et 11a et elles sont montées sur un pivot 12 aux extré- mités opposées aux électrodes, grâce à quoi elles peuvent se dépla- cer l'une par rapport à l'autre. Un ressort semi-circulaire est 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 placé coaxialement au pivot 12 et ses extrémités libres sont en con- tact avec des ergots 14 et 14a fixés aux poignées respectives pour les maintenir à l'écartement voulu.

   Les extrémités inférieures des poignées portent des douilles 15 et 15a destinées à recevoir les fiches de connexion des conducteurs d'amenée de courant électrique 16. La connexion électrique entre les douilles tubulaires 8 et 15 placées dans la poignée 10 est assurée au moyen d'une bande de métal 17 fixée à ses extrémités à ces douilles par des vis. Un interrup- teur électrique est logé dans la poignée 9a et il comporte un contact à ressort 18 attaché par son extrémité inférieure à la bouille tubulaire 15a. qui reçoit la fiche de connexion de l'autre conducteur d'amenée du courant. Un contact 19 est associé à la douille tubulaire   8a   et pour fermer le circuit entre les contacts 18 et 19, on enfonce un bouton 20 placé dans la poignée 9a.

   Si on le désire, les deux poignées peuvent être pourvues d'un inter- rupteur électrique. 



   Il est clair que lorsque les électrodes sont écartées l'une de l'autre aucun courant ne circule avant que l'outil ne soit mis en service, c'est-à-dire quand les extrémités des électrodes sont amenées en contact avec le métal ou la soudure au point où on désire réaliser un joint et qu'on enfonce le bouton interrupteur 20. 



  Le circuit électrique est ainsi fermé et le.courant circule et provoque l'échauffement rapide des électrodes par. suite de leur résistance élevée. Il est clair que grâce à la facilité de changement des bras conducteurs dans les poignées,   l'opération   de soudage peut se faire de diverses façons suivant la position occupée par les électrodes.

   Ainsi, avec les électrodes disposées de la façon repré-   sentée   sur la figure 1, la pièce peut être saisie entre les électro- des.Lorsque, toutefois, il n'est pas possible d'utiliser l'outil de cette manière, on peut enlever les bras conducteurs de leurs poignées respectives et les y remplacer ou bien les faire tourner dans les poignées jusqu'à ce que les faces actives des électrodes 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 portent aussi près que possible sur la pièce à   souder. Il   est clair aussi que dans certains cas, il peut être nécessaire de remplacer les électrodes représentées sur la figure 1 par-des électrodes du type représenté sur la figure 7,   c'est-à-dire   que les'électrodes sont placées coaxialement au bras conducteur. 



   Dans certains cas, il peut être possible de réaliser un joint approprié sans l'apport de soudure, les parties respectives à joindre étant fondues ensemble simplement par la chaleur produite par les électrodes. 



   L'outil décrit ci-dessus peut être facilem nt converti de manière que l'on puisse s'en servir comme d'un fer à souder ordinaire,c'est-à-dire avec un seul élément chauffant constitué pa. une des électrodes en carbone.Pour utiliser l'outil de cette ma- nière, il suffit simplement de détacher un des bras conducteurs en le retirant de sa douille et de lui substituer une connexion à la terre telle qu'elle est représentée sur la figure 5. Cette connexion peut comporter une fiche 21 portant un conducteur de masse et une pince appropriée (non représentée) qui permet de réaliser une mise à la terre appropriée. Un bras conducteur du modèle représenté sur la figure 6 et portant une électrode pointue ou arrondie convient particulièrement bien pour être utilisé de la manière qui vient d' être décrite, là où l'accès à la position de soudage est restreint. 



   Dans la forme d'exécution représentée sur les figures 8 et 9, l'appareil peut également être utilisé à la manière d'un fer à souder électrique ordinaire, les bras conducteurs étant enlevés de leurs douilles respectives dans les poignées et un outil qui com- prend un seul élément chauffant remplaçant les bras conducteurs. Cet outil comporte une gaine métallique tubulaire 22 à l'intérieur de laquelle est logé un élément chauffant approprié, la gaine portant à son extrémité supérieure un bec amovible 23.

   Le bec est de préférence creux et il est pourvu d'une pointe en laiton.L'élément 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 chauffant peut être constitué par une tige de carbone dont une extrémité pénètre à l'intérieur du bec creux tandis que l'autre extrémité est portée par l'extrémité d'un plongeur à ressor logé à l'intérieur de la gaine tubulaire. L'extrémité de la gaine opposée au bec est pourvue d'une paire de fiches conductrices 24 portée à l'intérieur d'une pièce 25 en matière isolante appropriée.Lorsque ces fiches de connexion sont insérées dans les douilles portées par les poignées, les faces intérieures plates de ces dernières sont amenées en contact mutuel et maintenue? dans cette position, formant ainsi une poignée commode pour   l'oubli.   



   REVENDICATIONS 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   This invention relates to electric soldering irons.



   It relates to an electrically heated soldering iron comprising a pair of electric current conducting arms each removably mounted at one end on a handle and each terminating in a heating electrode at the other end, each handle comprising a device. intended to receive a conducting arm and a device for supplying electric current thereto, one of the handles or both comprising a switch controlling the arrival of electric current to the

 <Desc / Clms Page number 2>

 conducting arm he carries,

   the handles being articulated one on the other at one of their ends which makes it possible to bring the electrodes closer to or apart from one another. The electrodes are mounted on the conductor arms so that they can be easily interchanged, the arrangement being such that the welding can be done by clamping the parts to be joined between the electrodes or by bringing the conductor arms into a position in which the electrodes are in contact with these parts or, alternatively, by using a single electrode after removing a conductive arm from its handle and replacing it with a ground connection.



   According to another feature of the invention, the conductive arms are interchangeable with a tool provided with a single heating element carrying a welding nozzle, this tool being attached to the handles by means of connection plugs placed at the end. of the tool opposite the nozzle and intended to be introduced into the sockets carried by the handles. In this way, the tool can be arranged for use in the manner of an ordinary electric soldering iron.



   In order to make the invention easier to understand and to show how it can easily be implemented, reference is made to the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a front view of a welding tool. constructed according to the invention.



   FIG. 2 is a longitudinal section of the handles of the tool, without the conductive arms and the current supply cables.



   Figure 3 is a partially sectional view of one of the conductive arms.



   Figure 4 is an end view of the handles, taken in the direction of arrow A in Figure 2.



   Figure 5 is a front view of the tool, one of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 The removed conductor arm is replaced with a ground return conductor to allow the tool to be used for welding with a single electrode.



   FIG. 6 is a view of a variant of the driving arm.



   FIG. 7 is a view of a variant of the electrode.



   FIG. 8 is a front view of a soldering tool comprising a single heating element intended to replace the conductive arms and
Figure 9 is a front view of the tool shown in Figure 8, attached to the handles.



   In the form shown in Figures 1 to 7, the tool comprises a pair of conductive arms 1 each housed in a tubular sheath 2. The arms each carry a carbon electrode 3 at their outer end. The electrodes 3 may have n ' any shape desired and they are mounted so that they are easily interchangeable. Each electrode 3 is carried by a part 4 provided with an internal thread 5 (FIG. 3) at its lower end allowing it to be attached in a removable manner to the outer end of the conductive arm. The outer end of each support piece 4 comprises a fork 6 which is intended to receive an electrode 3 held in place by a screw 7, or the equivalent, passing through openings in the forks 6 of the support and a opening (not shown) in the electrode.



   It clearly appears in Figure 2, that the conductive arms 1 are mounted by their inner ends in tubular sockets 8 and 8a embedded in the handles 9 and 9a of plastic or other insulating material. The handles have flat inner surfaces 10 and 10a and curved outer surfaces 11 and 11a and they are mounted on a pivot 12 at the ends opposite to the electrodes whereby they can move relative to each other. to the other. A semi-circular spring is

 <Desc / Clms Page number 4>

 placed coaxially with the pivot 12 and its free ends are in contact with lugs 14 and 14a fixed to the respective handles to keep them at the desired spacing.

   The lower ends of the handles carry sockets 15 and 15a intended to receive the connection plugs of the electric current supply conductors 16. The electrical connection between the tubular sockets 8 and 15 placed in the handle 10 is ensured by means of a metal strip 17 fixed at its ends to these sockets by screws. An electrical switch is housed in the handle 9a and it has a spring contact 18 attached at its lower end to the tubular slurry 15a. which receives the connection plug of the other current supply conductor. A contact 19 is associated with the tubular sleeve 8a and to close the circuit between the contacts 18 and 19, a button 20 placed in the handle 9a is pressed.

   If desired, both handles can be fitted with an electric switch.



   It is clear that when the electrodes are separated from each other no current flows before the tool is put into service, i.e. when the ends of the electrodes are brought into contact with the metal. or welding at the point where it is desired to make a joint and that the switch button 20 is pressed.



  The electric circuit is thus closed and the current circulates and causes the rapid heating of the electrodes by. due to their high resistance. It is clear that thanks to the ease of changing the conductive arms in the handles, the welding operation can be done in various ways depending on the position occupied by the electrodes.

   Thus, with the electrodes arranged as shown in Figure 1, the workpiece can be gripped between the electrodes. When, however, it is not possible to use the tool in this manner, the workpiece can be gripped between the electrodes. remove the conductive arms from their respective handles and replace them there or rotate them in the handles until the active faces of the electrodes

 <Desc / Clms Page number 5>

 bear as close as possible to the workpiece. It is also clear that in some cases it may be necessary to replace the electrodes shown in Figure 1 by electrodes of the type shown in Figure 7, i.e. the electrodes are placed coaxially with the arm. driver.



   In some cases, it may be possible to achieve a suitable joint without the addition of solder, the respective parts to be joined being melted together simply by the heat produced by the electrodes.



   The tool described above can be easily converted so that it can be used as an ordinary soldering iron, that is to say with a single heating element consisting of pa. one of the carbon electrodes.To use the tool in this way, it suffices to detach one of the conductive arms by removing it from its socket and substituting a ground connection as shown in the figure. 5. This connection may include a plug 21 carrying a ground conductor and a suitable clamp (not shown) which allows for a suitable earthing. A conductive arm of the model shown in Figure 6 and carrying a pointed or rounded electrode is particularly suitable for use in the manner just described, where access to the welding position is restricted.



   In the embodiment shown in Figures 8 and 9, the apparatus can also be used in the manner of an ordinary electric soldering iron, the lead arms being removed from their respective sockets in the handles and a tool which com - takes a single heating element replacing the conductive arms. This tool comprises a tubular metal sheath 22 inside which is housed a suitable heating element, the sheath carrying at its upper end a removable spout 23.

   The spout is preferably hollow and has a brass tip.

 <Desc / Clms Page number 6>

 heater can be formed by a carbon rod, one end of which penetrates inside the hollow spout while the other end is carried by the end of a spring plunger housed inside the tubular sheath. The end of the sheath opposite the spout is provided with a pair of conductive plugs 24 carried inside a piece 25 of suitable insulating material. When these connection plugs are inserted into the sockets carried by the handles, the flat inner faces of the latter are brought into mutual contact and maintained? in this position, thus forming a convenient handle for forgetting.



   CLAIMS

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Outil à souder chauffé électriquement, comprenant une paire de bras conducteurs du courant électrique dont chacun est monté de manière amovible par une extrémité dans une poignée et se termine par une électrode chauffante à l'autre extrémité, chaque poignée comportant un dispositif destiné à recevoir un bras conduc- teur et un dispositif pour lui amener le courant électrique, une des poignées ou toutes les deux comportantun interrupteur comman- dant l'arrivée du courant électrique à un bras conducteur qu'elle porte, les poignées étant articulées l'une sur l'autre à leurs: 1.- Electrically heated soldering tool, comprising a pair of electric current conducting arms each of which is removably mounted at one end in a handle and terminates with a heating electrode at the other end, each handle comprising a device for to receive a conductor arm and a device for supplying it with electric current, one or both of the handles comprising a switch controlling the arrival of electric current to a conductor arm which it carries, the handles being articulated one over the other to their: extrémités extérieures, ce qui permet de les rapprocher où de les écarter l'une de l'autre, tandis que les électrodes sont montées sur les bras conducteurs de manière à pouvoir être facilement inter- changées, la disposition étant telle que le soudage peut se faire en saisissant les pièces à souder entre les électrodes ou en amenant les bras conducteurs dans une position dans laquelle les électrodes sont en contact avec ces pièces ou, en variante, en utilisant une seule électrode après avoir enlevé un bras conducteur de sa poignée et lui avoir substitué une connexion à la terre. <Desc/Clms Page number 7> outer ends, which makes it possible to bring them closer or to separate them from each other, while the electrodes are mounted on the conductive arms so that they can be easily interchanged, the arrangement being such that welding can take place. do this by grasping the parts to be welded between the electrodes or by bringing the conductive arms into a position in which the electrodes are in contact with these parts or, alternatively, by using a single electrode after removing a conductive arm from its handle and it have substituted a ground connection. <Desc / Clms Page number 7> 2.- Outil suivant la revendication 1: caractérisé en ce que chaque bras conducteur est enfermé à l'intérieur d'une gaine tubulairel'extrémité supérieure du bras ayant une partie filetée de diamètre réduit destinée à être vissée dans un porte-électrode en carbone. 2.- Tool according to claim 1: characterized in that each conductive arm is enclosed inside a tubular sheath the upper end of the arm having a threaded portion of reduced diameter intended to be screwed into a carbon electrode holder . 3. - Outil suivant la revendication 2, caractérisé en ce que le porte-électrode comporte une partie inférieure cylindrique filetée intérieurement et une partie supérieure fourchue destinée à recevoir l'électrode, cette dernière étant fixée en place au moyen d'une vis, ou l'équivalent, traversant une ouverture dans chacune des fourches respectives et une ouverture dans l'électrode. 3. - Tool according to claim 2, characterized in that the electrode holder comprises an internally threaded cylindrical lower part and a forked upper part intended to receive the electrode, the latter being fixed in place by means of a screw, or the equivalent, passing through an opening in each of the respective forks and an opening in the electrode. 4.- Outil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les poignées sont faites en matière isolante et présentent d faces intérieures plates se faisant face mutuellement et des faces extérieures courbes, chaque poignée logeant à sa partie supérieure. une douille destinée à recevoir un bras conducteur et à sa partie inférieure une douille destinée à établir une connexion avec la source de courant électrique, les douilles d'une poignée étant connectées ensemble et les douilles de l'autre poignée étant destinées à être mises en circuit l'une avec l'autre par l'inter- médiaire d'un interrupteur électrique constitué par une bande métallique fixée à une douille à une extrémité et portant à l'autre extrémité un contact destiné à toucher un contact'associé à l'autre douille quand on enfonce un bouton, ou l'équivalent, 4.- Tool according to claim 1, characterized in that the handles are made of insulating material and have flat inner faces facing each other and curved outer faces, each handle accommodating at its upper part. a socket intended to receive a conductive arm and at its lower part a socket intended to establish a connection with the source of electric current, the sockets of one handle being connected together and the sockets of the other handle being intended to be placed in circuit with each other by means of an electric switch consisting of a metal strip fixed to a socket at one end and carrying at the other end a contact intended to touch a contact associated with the another socket when pushing a button, or the equivalent, faisant saillie sur la poignée. protruding on the handle. 5. - Outil suivant la revendication 1 ou 4, caractérisé en ce que les poignées sont montées sur un pivot à leurs extrémités inférieures., un ressort semi-circulaire étnt placé coaxialement au pivot et chacune de ses extrémités libres étant en contact avec un ergot fixé à chaque poignée afin de maintenir les poignées à l'écar- tement voulu. 5. - Tool according to claim 1 or 4, characterized in that the handles are mounted on a pivot at their lower ends., A semi-circular spring etnt placed coaxially with the pivot and each of its free ends being in contact with a lug attached to each handle to keep the handles at the desired spacing. 6. - Outil suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que pour permettre l'emploi d'une <Desc/Clms Page number 8> seule électrode pour souder, on enlève un des bras conducteurs et son électrode associée d'une des poignées et on lui substitue un conducteur de retour à la terre. 6. - Tool according to any one of the preceding claims, characterized in that to allow the use of a <Desc / Clms Page number 8> only electrode for welding, one of the conductive arms and its associated electrode are removed from one of the handles and a return conductor to the earth is replaced. 7.- Outil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les bras conducteurs sont interchangeables avec un outil à un seul élément chauffant portant un bec de soudage, cet outil étant attaché aux poignées au moyen de fiches de connexion se trouvant à l'extrémité de l'outil opposée au bec et destinées à être insérées dans les douilles qui reçoivent normalement des bras conducteurs. 7.- Tool according to claim 1, characterized in that the conductive arms are interchangeable with a tool with a single heating element carrying a welding nozzle, this tool being attached to the handles by means of connection plugs located at the end. of the tool opposite the nose and intended to be inserted into the sockets which normally receive conductive arms. 8. - Outil suivant la revendication 7, caractérisé en ce qu'il comporte une gaine métallique tubulaire enfermant un élément chauffant, cette gaine portant à son extrémité supérieure un bec amovible creux,l'extrémité de la gaine opposée au bec portant dans une pièce en matière isolante une paire de fiches de connexion destinées à être insérées dans les douilles des poignées, les faces plates de ces dernières étant alors en contact mutuel. 8. - Tool according to claim 7, characterized in that it comprises a tubular metal sheath enclosing a heating element, this sheath carrying at its upper end a hollow removable spout, the end of the sheath opposite the spout carrying in a room made of insulating material, a pair of connection plugs intended to be inserted into the sockets of the handles, the flat faces of the latter then being in mutual contact. 9.- Outil suivant les revendications 7 et 8, caractéri- sé en ce que l'élément chauffant est constitué par une tige'de carbone dont une extrémité pénètre à l'intérieur du bec et l'autre est supportée à l'extrémité d'un plongeur à ressort logé à l'inté- rieur de la gaine tubulaire. 9.- Tool according to claims 7 and 8, charac- terized in that the heating element consists of a carbon rod, one end of which penetrates inside the spout and the other is supported at the end of. a spring-loaded plunger housed within the tubular sheath. 10. - Fer à souder chauffé électriquement, en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux figures 1 à 7 et 8 et 9 de dessins annexés. 10. - Electrically heated soldering iron, in substance as described above with reference to Figures 1 to 7 and 8 and 9 of the accompanying drawings.
BE544642D BE544642A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE544642A true BE544642A (en)

Family

ID=172547

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE544642D BE544642A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE544642A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2570309A1 (en) IMPROVED DESOLDERING MOLDED WELDING EXTRACTOR AND TIP FOR SUCH EXTRACTOR
FR2921523A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING AN ELECTRICAL CABLE, DEVICE FOR CARRYING OUT THE SAME, CABLE THEREFOR, AND DEVICE USING THE CABLE
FR2526354A1 (en) THERMAL CLAMP, MANUAL, FOR THE APPLICATION OF HINGES IN FRAMES, IN THERMOPLASTIC MATERIAL, GLASSES
CH304096A (en) Welding apparatus.
BE544642A (en)
US2844697A (en) Electric soldering tools
EP0616869B1 (en) Multi-way electrode holder jaws usable for arc welding with a lever inserted in the handle
BE474205A (en)
BE458470A (en)
FR2682626A1 (en) Spot-welding electrode
US2946878A (en) Light weight heavy duty welding rod holder
BE504124A (en)
BE522235A (en)
EP0542614B1 (en) Thermal stripping pliers
BE498277A (en)
BE469036A (en)
BE354655A (en)
CH597967A5 (en) Soft soldering conductor wire into connector sockets
US2293159A (en) Electrode holder
BE500649A (en)
BE422135A (en)
BE422949A (en)
BE420393A (en)
BE457337A (en)
FR2770406A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR INDIVIDUAL DESTRUCTION OF SYRINGE NEEDLES BY MELTING UNDER ELECTRIC CURRENT