BE543043A - - Google Patents

Info

Publication number
BE543043A
BE543043A BE543043DA BE543043A BE 543043 A BE543043 A BE 543043A BE 543043D A BE543043D A BE 543043DA BE 543043 A BE543043 A BE 543043A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sliding door
drive device
guide
stop
drive
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE543043A publication Critical patent/BE543043A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B66HOISTING; LIFTING; HAULING
    • B66BELEVATORS; ESCALATORS OR MOVING WALKWAYS
    • B66B17/00Hoistway equipment
    • B66B17/14Applications of loading and unloading equipment
    • B66B17/26Applications of loading and unloading equipment for loading or unloading mining-hoist skips

Landscapes

  • Power-Operated Mechanisms For Wings (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   , Les bennes d'une installation d'extraction de puits de mine appelées skip sont généralement pourvues d'un clapet de fermeture pouvant être libéré pour le déchargement de la benne, De telles fermetures de bennes sont disposées du côté frontal de la benne de sorte qu'en cas d'une disposition des guidages du côté frontal elles ne peuvent pas s'ouvrir intempestivement de .façon   que,le   contenu de la benne se décharge pendant le mouvement dans le puits. Ceci,, par   contre   ne s'applique pas aux installa- tions où les guidages sont   prévus'du   côté latérale ainsi que c'est le cas, par exemple, avec les'guidages en câbles.

   De tels 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 guidages ne sont pas à même   d'empêcher l'ouverture     complète   du clapet- en cas d'un défaut éventuel du verrouillage- si bien que, dans ces cas, pour des  raisons   de sécurité il faut préférer l'utilisation d'une   porte   coulissante verticale comme   fermeture   de la benne. 



   L'actionnement d'une porte coulissante cependant, quand on la compare avec une fermeture à clapet, entraîne des difficul- tés en ce sens que, selon   l'expérience,   laposition de décharge de la benne (à la surface) ne peut jamais être observée avec précision et qu'il faut plutôt tenir compte de différences en hauteur sans même parler du fait que parfois la benne est entraînée trop loin,-c'est-à-dire, qu'elle dépasse considérable- ment la position-de décharge,- à la base de l'invention se trouve le problème de condi- tionner le dispositif d'actionnement de la'porte à coulisse de fermeture de façon que les différences en hauteur de la benne devant être déchargée n'entraînent pas de dérangements.

   Le principe de l'invention consiste   à' prévoir   pour l'actionnement de la porte un dispositif entraîneur monté de façon à permettre un mouvement transversal vers une position de travail et vers une position de repos bu de retraite en travers de la direction de mouvement de la porte coulissante, et de dériver le mouvement transversal du mouvement vertical du dispositif éntraîneur. On 'peut ainsi réaliser qu'initialement le dispositif entraîneur n'oppose nul obstacle à la montée de la porte, jusqu'à la posi- tion d'arrêt de la benne, pour   atteindre   ultérieurement sa position de trayail, dans laquelle il engage la porte.

   Dans ce cas il n'y a pas lieu, par principe, de craindre que la hauteur variable de la porte par rapport à la position de repos du dispositif entraîneur ne porte préjudice au bon fonctionnement de celui-ci. Du reste il existe la possibilité de conditionner le mouvement commandé de la mise en position de travail du dispo- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sitif entraîneur de telle façon que l'ouverture de la porte commence déjà peu avant l'arrêt définitif de la benne et qu'on réalise ainsi   un gain,,-de   temps, qui se traduit en une augmenta- tion de l'efficacité de 'l'installation d'extraction. 



   Pour éviter un dérangement éventuel en tenant compte des conditions de fonctionnement exceptionnellement rudes affectant une installation d'extraction de puits de mine, il est à recomman- der de réaliser la commande aussi simple que possible et, à cet effet, de prévoir un montage pivotant du dispositif entraîneur sur un moteur de   commande..'   ainsi que le guidage de celui-là ,par une voie directrice, laquelle, pendant la pre.mière partie de la course du moteur de commande, fait pivoter le dispositif entraîneur vers.sa position de travail pour l'engagement de la porte.

   En vue de l'engagement de la porte coulissante par le   dispositif entraîneur, ce$le-là est pourvue, de façon appropriée,    d'une butée, ou dispositif semblable, qui, en vue de l'ouverture      de la porte, est engagé d'en bas par le dispositif d'entraîne- ment dans sa position de travail. On pourrait se contenter de ne prévoir un dispositif entraîneur que pour l'ouverture de la porte et de mettre en oeuvre la force de gravité par exemple, pour la fermeture automatique.

   Cependant, pour des raisons de   sécurité,   il est préférable de mettre en oeuvre le moteur de commande également pour la fermeture, et de prévoir, à cet effet,   'un   dispositif d'entraînement en deux parties, dont les parties entrent en fonction alternativement pour l'ouverture et pour la fermeture, et peuvent être indépendamment mises en position de travail, respectivement de repos. 



   . Ces caractéristiques de l'invention, ainsi que d'autres, sont montrées dans les exemples d'exécution selon les dessins annexés, dans lesquels : .figure 1 est une vue latérale de la bonne et du dispositif d'actionnement de la porte coulissante; 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 les figures 2 jusqu'à 6 inclusivement représentent cinéma- togrphiquement le fonctionnement du dispositif d'actionnement de la porte coulissante; la figure 7 montre une autre réalisation du dispositif d'  actionne!'lent;   la figure 8 est une coupe horizontale selon la ligne VIII-VIII de la figure 7; la figure 9 est une couple selon la ligne IX-IX de la figure 7. 



   La benne d'extraction pour puits de mine   1   est pourvue, d'un côté frontal, d'un orifice de décharge'et d'une fermeture à coulisse 2. Après l'ouverture de la. porte coulissante le con- tenu de la benne tombe sur une glissoire 3 dans un réceptacle approprié (non montré). 



   La porte coulissante 2 portera l'extrémité supérieure, une butée 4 pouvant être engagée par deux organes d'entraînement 5,6, lesquels, dans l'exécution selon les figures 1 et 2, sont réalisés en forme de secteurs et sont montés sur un chariot de support 1, de façon à pouvoir pivoter sur 8, respectivement 9. 



  Le chariot 7 est articulé à la tige de piston 1.0 'd'un moteur de commande 11 et guidé dans un châssis 12 de façon a pouvoir glisser en haut et en bas. Ce châssis de guidage comporte deux chemins .de guidage 13 et 14, notamment un chemin de guidage 13 pour l'organe entraîneur 6 et l'autre   chemin   de guidage 14 pour l'organe entraîneur 5., L'organe entraîneur inférieure 5 sert à l'ouverture de la porte 2, tandis que l'organe   entraîneur supé-   rieur 6 engage, dans sa position   de¯travail,   la face supérieure   -de   la butée 4, en fonctionnant' pendant la coursé descendante du moteur de commande Il. Les   chemins,   de guidage il et 14 sont con- ditionnés de façon correspondante.

   L'organe entraîneur 2 s'engage dans le'chemin de guidage 14 par' l'intermédiaire d'un galet 15 ou.dispositif analogue, et est,. pendant la course montante de la. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   ti,e   de piston 10, contraint de tourner prépartoirement dans sa position de travail de facon à engager la face inférieure de la butée 4 (voir figure 3).A la   mesure de   la hauteur atteinte par la butée lors de l'arrêt de la benne' 1, par rapport à l'organe d'entraînement inférieur 5, celui-ci devra parcourir à vide un chemin plus ou moins long depuis la position Montrée en la figure   2   jusqu'à la position selon la figure   3,   c'est-à-dire   jusqu'ù   l'engagement de la butée 4 de la porte coulissante. 



   Pendant la course montante ultérieure de la tige de piston 10 et du chariot 7, l'organe entraîneur inférieur 1   emmené   la porte .coulissante   2, 'de   facon à ouvrir celle-ci jusqu'à la position d'ouverture   complète,'   montée dans la figure 4. pendant la' course d'ouverture on prépare déjà la course de fermeture, en ce sensque l'organe entraîneur supérieur 6, sous la   commande   de la voie de guidage 13, tourne dans sa posi- tienne travail, déjà atteinte dans la position selon la figure 4. 



   Pour la fermeture on fait fonctionner le moteur de commande 11 dans le sens contraire. La tige de piston 10 ensemble avec le chariot 2 descend de nouveau en   entraînant   la porte coulissante   2¯ par     l'intermédiaire   de l'organe d'entraînement 6 (voir la figure Pendant la descente, dans la. position selon la figure   '5') l'organe   entraîneur supérieur 6 est ramené dans sa position de repos ou de retraite par l'action d'une surface inclinée 16 servant de came, prévue au-dessus de la butée 4 de la porte coulissante. Dans la position représentée dans la figure   5,   la porte coulissante est   de -nouveau   fermée. Cependant le chariot 7 n'est pas encore arrivé dans sa position inférieure extrême.

   La dernière partie de la descente du chariot fait rentrer dans sa position de repos l'organe d'entraînement inférieur 5, afin que celui-ci ne s'oppose au passage de la butée de la porte coulis- sante, pendant la descente de la, berme 1   (figure   6). 



   Si,   dans   la   position   d'arrêt   de   la   beii,ie   1, la butée 4 de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
1;. porte   coulissante   2 a dépassé   l'organe     inférieur   d'entraîne- ment 5 d'une distance plus   grande   que celle   montrée   dans la figure 2, par exemple du double de cette distance, l'organe catraîneur 5 auraà faire un parcours à vide d'autant plus   rand,     vant     d'engager   la butée 4. Au reste le fonctionnement est con- forme à ce qui a été décrit ci-dessus. 



   Dans l'autre réalisation selon les figures 7 jusqu'à 9 inclusivement on a prévn comme dispositif d'entraînement des leviers coudés, à savoir une paire de leviers coudés 17 pour l'ouverture'de.la porte coulissante et une deuxième paire de leviers coudés 18 pour la fermeture. Les leviers defermeture 18 sont montés de part et d'autre des leviers d'ouverture 17, et ensemble avec ceux-ci, sur un pivot commun 19, de façon à pouvoir pivoter sur celui-ci. Ce pivot est fixé dans la tête'de la tige du piston 10 et il porte un galet de guidage 20 à chacune de ses deux extrémités. Chacun des galets 20 s'engage dans un rail de guidage   21   en forme d'U.

   Chacun des bras descendants des leviers coudés 18porte à l'extrémité inférieure un autre galet de guidage   22,   également guidé parle rail en forme   d'Ù     21,   en- dessous du galet   20.   En vue du guidage des deux leviers, coudés d'ouverture 17 on a prévu un   guidage ±3., :  contre lequel s'appuient les leviers 17 par l'intermédiaire d'un galet commun 24 (figure 
9). 



   Le guidage 234 pour les leviers 17 se prolonge vers le bas par une partie inclinée de mise en position 23', qui descend jusqu'à la position de départ inférieure du galet 24. 



   Dans cette position de départ inférieure les deux leviers 17 sont maintenus, par l'action de la force de gravité, dams une   position   d'inactivité, de sorte que rien ne s'oppose au mouvement ascensionnel de la butée 4 de la porte coulissante. 



    Ce dispositif d'actionnement fonctionne comme suit :    peu avant que la benne d'extraction atteigne la position 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
 EMI7.1 
 d'arrêt, la lJut6= µ cn:.8:C les lev:1 clrs d'e.ii-raînefiieiit ± et soulevé coux-ci, ainsi que la t:i.gc du piston 1 ot les deux autres leviers coudas17. Les derniers sont, pendant leur parcours le long de la partie inclinée   i¯3J¯ du   guidage,   amènes        dans leur position, de travail en s'appuyant contre la face inférieure de la butée 4, de sorte qu'au commencement do la      phase de travail du moteur de commande on obtient la position indiquée en traits pleins dans la figure 7. Jusqu'à ce que cette position soit atteinte, le moteur de commande fonctionne à vide.

   Le mouvement ascensionnel ultérieur   (aprês   l'arrêt de la benne) en vue de l'ouverture de la porte coulissante est effectue par le moteur'de commande. 



   Pour la fermeture, on fait fonctionner le moteur de   coinma.n-   de dans le sens contraire La butée 7 de la porte coulissante est alors serrée entre les.deux paires de leviers coudés 17 et 18. 



  Les leviers 18 entraînent la porte pendant la course descendante. 



  La partie inférieure de la course du moteur de commande se fait de nouveau à vide et commence au début de la descente de la benne.   lendant   cette partie. de la course la butée 4 entraîne la liée du   piston*10,   par l'intermédiaire des leviers coudés 17 et du pivot 19 Ainsi on arrive de nouveau à la partie   inclinée '23'.   du guida- ge, ce qui permet à la butée d'écarter les leviers entraîneurs 17 et de les faire pivoter vers leur position d'inactivité, dégageant ainsi le passage pour une descente ultérieure. 



   D'une   façon   semblable au dégagement de la descente, on a prévu, dans la réalisation selon la figure 7,   la,possibilité   d'écarter et de ,rendre inactifs les leviers entraîneurs 18 en cas de dépassement de la benne, un flasque du rail en U 21   présen-   te au-dessus d'une position limite, pouvant   être.   dépassée quand la benne ne s'arrête pas à temps, un chemin de déviation 21', qui permet un pivotement des leviers 18 dans le sens des aiguille   d'une   montre,  comme   indiqué par traits interrompus dans la partie supérieure de la figure 7. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Le moteur de commande peut éventuellement être réalisé de façon que le piston du moteur ne prenne part aux parcours à vide de la tête de la tige du piston que partiellement ou pas du tout. 



  A cet effet, on pourrait par exemple prévoir une tige du piston télescopique. 



    REVENDICATIONS.   l.- Dispositif pour l'actionnement d'une porte coulissante verticale de fermeture d'une benne d'extraction pour puits de mine, caractérisé en ce qu'il est muni d'un dispositif d'entrai-   -nement   monté de façon à pouvoir, en vue de 1,'ouverture et la fermeture de la porte coulissante, exécuter un mouvement rectiligne en direction verticale, ce montage permettant en outre audit dispositif d'entraînement d'être amené en direction transversale depuis une position inefficace vers une position de travail et vice versa, le mouvement transversal dudit dispositif d'entraînement étant   'commandé   par ledit mouvement rectiligne vertical.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   , The buckets of a mine shaft extraction installation called skip are generally provided with a closing valve which can be released for the unloading of the bucket, Such bucket closures are arranged on the front side of the bucket so that in the event of an arrangement of the guides on the front side, they cannot inadvertently open so that the contents of the bucket are discharged during movement in the well. This, on the other hand, does not apply to installations where the guides are provided on the lateral side as is the case, for example, with the cable guides.

   Such

 <Desc / Clms Page number 2>

 The guides are not able to prevent the complete opening of the valve - in the event of a possible locking fault - so that, in these cases, for safety reasons, the use of a sliding door should be preferred vertical as the closing of the bucket.



   Operating a sliding door, however, when compared with a flap closure, leads to difficulties in that, according to experience, the dump position of the bucket (on the surface) can never be observed with precision and that it is rather necessary to take into account differences in height without even mentioning the fact that sometimes the bucket is driven too far, i.e., that it considerably exceeds the unloading position At the basis of the invention lies the problem of conditioning the actuating device of the closing sliding door in such a way that the differences in height of the bucket to be unloaded do not cause disturbances.

   The principle of the invention consists in 'providing for the actuation of the door a driving device mounted so as to allow a transverse movement towards a working position and towards a rest or retreat position across the direction of movement of the door. the sliding door, and to derive the transverse movement from the vertical movement of the drive device. It is thus possible to realize that initially the driving device does not oppose any obstacle to the raising of the door, until the stop position of the bucket, to subsequently reach its working position, in which it engages the door. door.

   In this case there is no need, in principle, to fear that the variable height of the door with respect to the rest position of the driving device may be detrimental to the correct functioning of the latter. Moreover, there is the possibility of conditioning the controlled movement of the placing in the working position of the device.

 <Desc / Clms Page number 3>

 drive in such a way that the opening of the door begins already shortly before the final stop of the bucket and that this saves time, which translates into an increase in the efficiency of '' the extraction installation.



   In order to avoid possible disturbances, taking into account the exceptionally harsh operating conditions affecting a mine shaft extraction installation, it is recommended to make the operation as simple as possible and, for this purpose, to provide a swivel assembly. of the driving device on a drive motor .. 'as well as the guiding thereof, by a directing track, which, during the first part of the stroke of the drive motor, causes the drive device to pivot towards its position. working time for door engagement.

   In view of the engagement of the sliding door by the driving device, this is suitably provided with a stopper, or the like, which, in view of the opening of the door, is engaged. from below by the drive device in its working position. It would be enough to provide a driving device only for opening the door and to use the force of gravity, for example, for automatic closing.

   However, for safety reasons, it is preferable to use the control motor also for the closing, and to provide, for this purpose, a drive device in two parts, the parts of which come into operation alternately for opening and closing, and can be independently put in working position, respectively rest.



   . These characteristics of the invention, as well as others, are shown in the examples of execution according to the accompanying drawings, in which: .figure 1 is a side view of the maid and of the operating device of the sliding door;

 <Desc / Clms Page number 4>

 Figures 2 through 6 inclusive represent cinematographically the operation of the operating device of the sliding door; Figure 7 shows another embodiment of the slow actuator; Figure 8 is a horizontal section along the line VIII-VIII of Figure 7; Figure 9 is a couple along the line IX-IX of Figure 7.



   The extraction bucket for a mine shaft 1 is provided on a front side with a discharge port and a sliding closure 2. After opening the. sliding door the contents of the skip fall on a slide 3 in a suitable receptacle (not shown).



   The sliding door 2 will carry the upper end, a stopper 4 which can be engaged by two drive members 5,6, which, in the execution according to Figures 1 and 2, are made in the form of sectors and are mounted on a support carriage 1, so as to be able to pivot on 8, respectively 9.



  The carriage 7 is articulated to the piston rod 1.0 'of a control motor 11 and guided in a frame 12 so as to be able to slide up and down. This guide frame comprises two guide paths 13 and 14, in particular a guide path 13 for the driving member 6 and the other guide path 14 for the driving member 5., The lower driving member 5 serves to the opening of the door 2, while the upper drive member 6 engages, in its working position, the upper face of the stop 4, operating during the downward course of the control motor II. The guideways 11 and 14 are correspondingly conditioned.

   The drive member 2 engages in the guide path 14 by means of a roller 15 or similar device, and is ,. during the rising race of the.

 <Desc / Clms Page number 5>

   ti, e of piston 10, forced to turn prepartorally in its working position so as to engage the underside of stopper 4 (see figure 3). When measuring the height reached by the stopper when stopping the bucket '1, relative to the lower drive member 5, the latter will have to travel empty a more or less long path from the position shown in figure 2 to the position according to figure 3, it is that is to say until the engagement of the stopper 4 of the sliding door.



   During the subsequent upstroke of the piston rod 10 and the carriage 7, the lower drive member 1 drives the sliding door 2, 'so as to open the latter to the fully open position,' mounted in Fig. 4, during the opening stroke, the closing stroke is already prepared, in that the upper drive member 6, under the control of the guide track 13, rotates in its position, already achieved in the position according to figure 4.



   For closing, the control motor 11 is operated in the opposite direction. The piston rod 10 together with the carriage 2 descends again, driving the sliding door 2¯ via the drive member 6 (see figure During the descent, in the position according to figure '5' ) the upper drive member 6 is returned to its rest or retracted position by the action of an inclined surface 16 serving as a cam, provided above the stop 4 of the sliding door. In the position shown in Figure 5, the sliding door is closed again. However, the carriage 7 has not yet arrived in its extreme lower position.

   The last part of the descent of the carriage returns the lower drive member 5 to its rest position, so that the latter does not oppose the passage of the stop of the sliding door, during the descent of the sliding door. , berm 1 (Figure 6).



   If, in the stop position of the beii, ie 1, the stop 4 of

 <Desc / Clms Page number 6>

 
1 ;. sliding door 2 has passed the lower drive member 5 by a greater distance than that shown in FIG. 2, for example twice this distance, the catalyst member 5 will have to make an empty run of all the more rand, before engaging the stop 4. Moreover, the operation is in accordance with what has been described above.



   In the other embodiment according to Figures 7 to 9 inclusive, angled levers are provided as a drive device, namely a pair of angled levers 17 for opening the sliding door and a second pair of levers. angled 18 for closing. The closing levers 18 are mounted on either side of the opening levers 17, and together with the latter, on a common pivot 19, so as to be able to pivot thereon. This pivot is fixed in the head of the piston rod 10 and it carries a guide roller 20 at each of its two ends. Each of the rollers 20 engages in a U-shaped guide rail 21.

   Each of the descending arms of the angled levers 18 carries at the lower end another guide roller 22, also guided by the Ù-shaped rail 21, below the roller 20. For guiding the two levers, angled opening 17, a guide ± 3.,: Against which the levers 17 rest by means of a common roller 24 (figure
9).



   The guide 234 for the levers 17 is extended downwards by an inclined positioning part 23 ', which descends to the lower starting position of the roller 24.



   In this lower starting position, the two levers 17 are maintained, by the action of the force of gravity, in an inactivity position, so that nothing opposes the upward movement of the stopper 4 of the sliding door.



    This actuator works as follows: shortly before the extraction bucket reaches the position

 <Desc / Clms Page number 7>

 
 EMI7.1
 stop, the lJut6 = µ cn: .8: C the levers: 1 clrs of eii-raînefiieiit ± and lifted this, as well as the t: i.gc of piston 1 ot the other two levers coudas17 . The latter are, during their journey along the inclined part ī3J¯ of the guide, brought into their working position, resting against the underside of the stop 4, so that at the beginning of the phase of drive motor, the position shown in solid lines in figure 7 is obtained. Until this position is reached, the drive motor operates with no load.

   The subsequent upward movement (after stopping the bucket) for the opening of the sliding door is effected by the control motor.



   To close, the coinma.n- de motor is operated in the opposite direction.The stop 7 of the sliding door is then clamped between the two pairs of angled levers 17 and 18.



  The levers 18 drive the door during the downstroke.



  The lower part of the drive motor stroke is again unladen and begins at the start of the hopper lowering. during this part. of the stroke the stopper 4 drives the linkage of the piston * 10, via the bent levers 17 and the pivot 19. Thus we again arrive at the inclined part '23'. of the guide, which allows the stopper to move aside the driving levers 17 and to pivot them towards their inactivity position, thus clearing the passage for a subsequent descent.



   In a similar way to the release of the descent, provision has been made, in the embodiment according to FIG. 7, for the possibility of removing and rendering inactive the driving levers 18 in the event of the bucket protruding, a flange of the rail in U 21 present above a limit position, which can be. exceeded when the bucket does not stop in time, a deflection path 21 ', which allows the levers 18 to pivot clockwise, as indicated by dotted lines in the upper part of FIG. 7.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The control motor may optionally be designed so that the motor piston takes part in the empty paths of the head of the piston rod only partially or not at all.



  For this purpose, one could for example provide a telescopic piston rod.



    CLAIMS. l.- Device for actuating a vertical sliding door for closing an extraction bucket for a mine shaft, characterized in that it is provided with a drive device mounted so as to to be able, in view of the opening and closing of the sliding door, to perform a rectilinear movement in the vertical direction, this arrangement further allowing said drive device to be brought in transverse direction from an ineffective position to a position of work and vice versa, the transverse movement of said driving device being controlled by said vertical rectilinear movement.


    

Claims (1)

2. - Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que le dispositif d'entraînement est articulé à un système . de tiges moteur et est guidé par une'voie directrice, par la- quelle ledit dispositif d'entraînement'est pivoté pendant la première partie de sa course verticale dans sa position de- travail, préparatoirement en vue de l'entraînement de la porte coulissante. 2. - Device according to claim 1, characterized in that the drive device is articulated to a system. of driving rods and is guided by a guide track, by which said drive device is pivoted during the first part of its vertical stroke in its working position, in preparation for the drive of the sliding door . 3. - Dispositif selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que la porte coulissante porte une butée, pouvant être engagée d'en bas par ledit dispositif d'entraînement dans sa position de travail. 3. - Device according to claim 1 or 2, characterized in that the sliding door carries a stopper which can be engaged from below by said drive device in its working position. 4.-Dispositif selon la revendication 3,caractérisé par la prévision d'un dispositif d'entraînement en deux parties, don les parties fonctionnent alternativement pour l'ouverture et la fermeture de la porte coulissante, .étant montées de façon à <Desc/Clms Page number 9> pouvoir être amenées indépendamment dans leur position de travail, respectivement dans leur position, de repos ou retraite inefficace. 4.-Device according to claim 3, characterized by the provision of a drive device in two parts, don the parts operate alternately for opening and closing the sliding door,. Being mounted so as to <Desc / Clms Page number 9> be able to be brought independently into their working position, respectively in their ineffective position, rest or retirement. j.- Dispositif selon les revendications 1 à 4, caractérisé en ce qu'il comprend un moteur de commande, un support pour ledit dispositif d'entraînement accouplé audit moteur de commande, et un guidage vertical pour ledit support, ledit dispositif d'en- traînement étant monté sur ledit support de façon à pouvoir pivoter et s'engageant dans la voie directrice dudit guidage, par exemple par l'intermédiaire d'un galet et ledit guidage étant conditionné de façon qu'en cas d'un dépassement de ladite benne d'extraction, au-delà de sa position normale d'arrêt, ledit dispositif d'entraînement est' automatiquement ramené dans une position inefficace par ladite butée de la porte coulissante. j.- Device according to claims 1 to 4, characterized in that it comprises a control motor, a support for said drive device coupled to said control motor, and a vertical guide for said support, said device for - drag being mounted on said support so as to be able to pivot and engaging in the directing track of said guide, for example by means of a roller and said guide being conditioned in such a way that in the event of an overrun of said guide extraction bucket, beyond its normal stop position, said drive device is' automatically returned to an ineffective position by said stop of the sliding door. 6. - Dispositif selon les revendications 4 ou 5, caractérisé en ce que le dispositif d'entraînement comprend plusieurs leviers coudés montés, éventuellement par paires, sur un pivot commun, l'un des bras des leviers s'en ageant dans un guidage vertical et l'autre bras .est destiné à engager d'en haut la butée de la porte coulissante. 6. - Device according to claims 4 or 5, characterized in that the drive device comprises several angled levers mounted, optionally in pairs, on a common pivot, one of the arms of the levers acting in a vertical guide and the other arm is intended to engage the stop of the sliding door from above. 7.- Dispositif selon une des revendications 1 à 6, carac- térisé en ce que la commande du dispositif d'entraînement vers sa position de travail est dérivée de la montée de la benne d'extraction. 7.- Device according to one of claims 1 to 6, charac- terized in that the control of the drive device to its working position is derived from the rise of the extraction bucket. 8.- Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que la partie du dispositif d'entraînement, 'prévue pour la fermeture de la.porte coulissante, dans la partie inférieure de sa course, se maintient en position de travail pendant qu'elle est, ensemble avec l'autre partie' du dispositif d'entraînement, entraînée par la butée de la'porte coulissante. 8.- Device according to claim 7, characterized in that the part of the drive device, 'provided for closing the sliding la.porte, in the lower part of its stroke, is maintained in the working position while it is, together with the other part 'of the driving device, driven by the stop of the sliding door. 9.-Dispositif selon la revendication. 8, caractérisé en ce qu'en cas d'un dépassement de la benne d'extraction au-delà d'une <Desc/Clms Page number 10> position limite, la parti.: du dispositif d'entraînement prévue pour la fermeture est, par 1''action de la butée de la porte coulissante, automatiquement ramenée.dans une position ineffi- cace. 9. A device according to claim. 8, characterized in that in the event of the extraction bucket protruding beyond a <Desc / Clms Page number 10> limit position, the part: of the drive device intended for closing is, by the action of the stop of the sliding door, automatically returned to an ineffective position. 10.- Dispositif selon la revendication 6 ou 9, caractérisa en ce que le guidage présente au-dessus de la position limite passée lors d'un dépassement, une voie de déviation en'vue de permettre une déviation vers une position inefficace du levier entraîneur qui engage d'en haut la butée de la porte coulissante. 10.- Device according to claim 6 or 9, characterized in that the guide has above the past limit position when overtaking, a deviation path en'vue to allow a deviation to an ineffective position of the driving lever which engages the stop of the sliding door from above. 11.- Dispositif selon une des revendications 6 à 10, caractérisé par la combinaison du levier entraîneur prévu pour l'ouverture avec un.deuxième guidage vertical, lequel se prolonge vers le bas en une voie d'entrée inclinée qui commande vers la position de travail ledit levier entraîneur d'ouverture. 11.- Device according to one of claims 6 to 10, characterized by the combination of the driving lever provided for the opening with un.deuxième vertical guide, which extends downwards in an inclined inlet path which controls towards the position of working said opening drive lever.
BE543043D BE543043A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE543043A true BE543043A (en)

Family

ID=171507

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE543043D BE543043A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE543043A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3150544B1 (en) Gripping device for a shell and associated tray
EP0098218A1 (en) Device for automatically locking a hatch cover in a closed or opened position
FR2833229A1 (en) APPARATUS WITH SLIDING SIDE DOORS FOR ELECTRIC MOTOR
EP4049960B1 (en) Double hoisting lifting device with latch locking mechanism
BE543043A (en)
WO2020079054A1 (en) Aircraft door with additional safety lift
FR2968344A1 (en) Sliding door unit for bottling machine, has control unit controlling driving unit to move driving element to assure vertical downward movement of driving panel to closing position such that driven panel is moved to closing position
FR2703720A1 (en) Automatic locking device for a door, in particular a tilting door.
FR3010988A1 (en) WASTE COLLECTION CONTAINER WITH IMPROVED AUTOMATIC OPENING / CLOSING EMPTY TRAP CONTROL SYSTEM
FR2535443A1 (en) Ventilation and smoke evacuation device, especially for industrial sites or public buildings.
FR2907153A1 (en) Adjustable/tiltable garage door for closing garage opening, has rod to guide backplate against plunger by pendular movement ascending around axle of top roller, and protection end to cover junction between backplate and plunger
EP2042372A1 (en) Tilting-sliding loading bed device for breakdown vehicle.
FR2512485A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING A TILTING DOOR, AND A DOOR THUS EQUIPPED
FR2522716A1 (en) Folding door for garage - comprises upper and lower panels pivotally interconnected about horizontal axis
FR2666839A1 (en) SMOKE EXHAUST SYSTEM FOR BUILDING FACADES.
FR3005144A1 (en) ENHANCED DOOR ASSEMBLY FOR FIREPLACE FIREPLACE
FR3135259A1 (en) Double reeving lifting device with improved latch locking mechanism
CH286392A (en) Scraper device for cleaning a hydraulic installation grid.
FR2819502A1 (en) SYSTEM AND DEVICE FOR MOVING A WEIGHING ELEMENT
FR2970439A1 (en) Horizontal sliding roof for motor vehicle, has movable panel to block or release opening formed in roof panel, and locking units placed along rear edge of movable panel to assure controlled locking of panel in closed position
FR3139561A1 (en) Lifting machine with automated reeving change
FR3024740A1 (en) DEVICE FOR QUICKLY ASSEMBLING A TOOL ON THE ARM OF A MACHINE
EP2505054B1 (en) Rising and pivoting partition
BE440114A (en)
BE526969A (en)