BE540847A - - Google Patents

Info

Publication number
BE540847A
BE540847A BE540847DA BE540847A BE 540847 A BE540847 A BE 540847A BE 540847D A BE540847D A BE 540847DA BE 540847 A BE540847 A BE 540847A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
groove
partitions
partition
openings
base
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE540847A publication Critical patent/BE540847A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25HWORKSHOP EQUIPMENT, e.g. FOR MARKING-OUT WORK; STORAGE MEANS FOR WORKSHOPS
    • B25H3/00Storage means or arrangements for workshops facilitating access to, or handling of, work tools or instruments
    • B25H3/06Trays

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Sheet Holders (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de classement d'objets tels que des pièces mécaniques. 



     L'invention   a pour objet un dispositif de classement d'objets quelconques tels que des pièces mécaniques, permet- tant un gain appréciable de place, une   augmentation   de fa- cilité pour saisir les   objets   classés, ce dispositif étant      cependant rapidement   amendé  par une nain d'oeuvre non spé- cialisée. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant l'invention, le dispositif de   classement   comporte une base munie d'une ou plusieurs rainures de préférence à fond incurvé pour faciliter l'extraction des objets et une série de cloisonnements de section analogue à la section-des rainures, lesdits cloisonnements ayant des moyens pour assurer leur fixa- tion dans les rainures.      



   Dans une première forme d'exécution, la base et les cloisonnements sont en boi.s ou autre matière ayant   de   carac- téristiques analogues et les cloisonnements peuvent être per- cés de trous susceptibles de recevoir des pointes de fixation. 



   Ils peuvent en outre recevoir un onglet donnant des indica- tions sur les objets classés. 



   Dans une deuxième forme d'exécution, la base du dispo- sitif munie d'au moins une rainure à fond incurvé est métalli- que et est constituée, par exemple, par une tôle repliée ou -un profilé, cette base métallique étant percée d'ouvertures recevant des organes de fixation de cloisonnements   amovibles,   de section analogue à celle de la rainure. 



   Chaque cloisonnement amovible peut être constitué par une tôle repliée munie de languettes pénétrant dans certaines des   ouvertures'.ménagées   dans les rainures, l'élasticité de la tôle tendant à éloigner l'un de l'autre les replis du cloison- nement servant à maintenir ;Les languettes dans les ouvertures. 



   Les côtés de chaque cloisonnement peuvent comporter en outre des languettes péntrantdans des ouvertures ménagées à la partie supérieure de la base.' 
Enfin, les parois de chaqu.e cloisonnement peuvent être percées de rainures dans lesquelles sont engagés les cotés longitudinaux d'un cavalier, transparent ou ajouré, recouvrant      la partie supérieure du cloisonnement sur laquelle est placée une étiquette.. , 
Dans   un'.)     troisième   forme   ,d'exécution,   chaque cloisonne- ment est constitué par une tôle de forme correspondant à   la-,   

 <Desc/Clms Page number 3> 

   in.     ,:

  ,3 la     @   inure, et dont la partie supérieure est   confor-     @@e   de façon à réaliser un pont entre les   cotés   de la rainu- re et à constituer des organes d'accrochage sur ces côtés. 



   La partie inférieure du cloisonnement peut comporter une languette s'engageant dans une fente du fond de la rai- nure. 



   Enfin, chaque organe d'accrochage d'un cloisonnement peut comprendre une patte s'engageant dans une fente d'un côté supérieur de la rainure, une surépaisseur, prévue sur la patte, maintenant cette dernière dans la fente. 



   L'invention porte également sur le produit industriel nouveau constitué par le dispositif ci-dessus. Elle porte de plus sur le produit industriel nouveau constitué par un   clas   seur renfermant une série de ces dispositifs de classement. 



   L'invention sera mieux comprise grâce aux exemples de réalisation qui vont être décrits en se référant aux dessins annexés. 



   Fig. 1 est une vue en perspective d'un dispositif de classement complètement monté, suivant une première forme d'exécution. 



   Fig. 2 'est une coupe suivant la ligne II-II de la Fig. 



  1 de la base munie d'une rainure à fond incurvé. 



   Fig. 3 est'une vue d'un cloisonnement   destiné   prendre sa place dans la rainure de la base dé la Fig. 2. 



   Fig. 4 est   une   vue analogue à la   Fig. 2   montrant une variante de réalisation de la base du dispositif. 



   Fig.   5 est   une vue analogue à la Fig. 3 montrant un cloisonnement adaptable à la base de la Fig.   4.   



     Fig.   6 est une vue en perspective d'une partie d'une base métallique, suivant une deuxième forme   d'exécution.   



   Fig. 7 est une coupe suivant la ligne VII-VII de la   Fig.   6, l'un des cloisonnements étant en cours de montage. 



     Fig.   B est uné vue en perspective d'un tei cloisonne- ment. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Fig. 9 est une vue en perspective d'un cavalier   suscep-   tible d'être monte sur un tel cloisonnement. 



   Fig. 10 est une vue en perspective d'une rainure isolée susceptible de recevoir des   cloisonnements,     suivantune.troi-     sième   forme d'exécution. 



   Fig.   Il   est une vue en perspective d'un cloisonnement, adaptable sur une telle rainure, muni d'un organe de   protec-   tion   d'index.   



   Fig. 12 est une vue en perspective d'une partie   d'une   variante de réalisation de la rainuré. 



   Fig. 13 est une vue en perspective d'un cloisonnement coopérant avec la rainure   représentée   Fig. 12. 



   Dans la forme d'exécution représentée aux   figures   1 
3, une base 1, en bois par exemple, est munie d'une rainure 2 dont le fond est incurvé en forme générale d'un demi-cylin-      dre circulaire. ' 
Dans la rainure peuvent être placés des   cloisonnement'   
3 dont la forme correspond à la forme de la rainure 2, et qui sont percés de trous 4. Ceux-ci peuvent ainsi recevoir faci- lement des pointés 5 de fixation, automatiquement centrées .dans les   trou      et     facilement'-plantées   dans la base 1 par un ou plusieurs coups -de marteau. 



   Le dispositif est utilisé de la façon suivante : -Un cloisonnement 6 est d'abord fixé à   une extrémité   de la rainure 2, puis les objets à classer sont disposés dans cette rainure. Un   cloisonnement 3   est alors placé dans la rainure avec les pointes 5 engagées dans les trous 4, ce 'cloisonnement est enfin approché du cloisonnement'6 déjà fixé et lorsqu'il a suffisamment repousse les objets et est,   à   une bonne distance de celwi-ci, il est fixé définitivement par des coups de marteau frappés sur les têtes des pointes 5,   . Les     cloisonnments @   peuvent   être   ainsi fixés à des 
 EMI4.1 
 '-"'Vlrae w 1illea '3. es des a: .3,x::.ore 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 et les dimensions des objets à classer.

   De plus, la forme des rainures 2 facilite la prise des objets classés ainsi que la   miso   en place des cloisonnements 3. Il est en effet beaucoup plus facile de mettre en place des cloisonnements en derai-lune que des cloisonnements ayant toute' autre forme pour lesquels les.tolérances de fabrication doivent être beaucoup plus gran-   . des   pour éviter les jeux intempestifs entre les surfaces en présence et pour permettre un bon glissement de ces surfaces les unes sur les autres. 



   Dans la variante représentée aux figures 4 et 5, la base 
1 comporte plusieurs rainures 3 dans lesquelles viennent se loger des cloisonnements 3 de forme correspondante percés de trous 4 et fixés par les pointes 5. 



   'Enfin, les cloisonnements peuvent recevoir des onglets 
10 tel que celui représenté placé sur le,   cloisonnement   3 (Fig. 



   1). Ces onglets comportent deux flasques 11 de chaque côté du cloisonnement, réunis par une partie plate percée d'un rou 
12 sous lequel peut être placé un papier recouvert d'une in-   dication   quelconque précisant, par exemple, le nombre et la nature des   objets.classés.   



   Dans la forme d'exécution représentée aux figures 6 à 
9, la- base du dispositif est constituée par une tôle repliée 
13 ou un profilé (représenté partiellement Fig. 6) dont la partie centrale forme une rainure   incurvée '14:   
Dans le fond de la rainure sont prévus des crevés 15 ménageant des ouvertures 15a et 15b servant à la fixation amovible des .cloisonnements   16.   



   Les parties supérieures 21 de la base 13 sont percées également de 'lumières 20 servant; de même, à la fixation des cloisonnements. 



   Chaque cloisonnement amovible 16 est constitué par une tôle pliée dont les cotés épousent la forme de la rainure 14. 



  Chaque repli du cloisonnement porte une languette 17, et les 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 languettes 17 peuvent être engagées dans les ouvertures 15. 



   Comme on le voit sur la Fig. 7, le cloisonnement 16 com- porte deux replis légèrement écartés, de sorte qu'il est né- cessaire de pincer le cloisonnement en appuyant   dans le   sens des flèches 18 pour engager les deux languettes 17 dans une   @   même ouverture 15 et faire   prendre-du   cloisonnement 16 la po-   . sition   représentée en traits interrompus sur la figure 7. 



   L'élasticité des replis maintient les languettes   17, en   placer 
Chaque cloisonnement comporte également des languettes 
19 à sa partie supérieure, ces languettes 19 s'engageant dans les lumières 20 des parties supérieures 21 de la base 13. 



   Les crevés 15 ménageant les ouvertures 15a et 15b dans le fond de la rainure 14 pour la mise en place des cloisonne-* ments 16, sont prévus à intervalles réguliers relativement rapprochés, par exemple .de quatreen quatre centimètres, de sorte que l'on peut former des casiers de longueurs différen- tes suivant le nombre et la grosseur des'pièces à classer, la longueur de ces casiers étant au minimum de quatre centimètres dans l'exemple choisi, et pouvant être un multiple quelconque .,de quatre   centimètres.'La     réalisation..particulière   des ouver-   tùres   15a et 15b au moyen des crevés 15 a l'avantage de ne      pas laisser passer les petites pièces qui seraient classées dans un casier de longueur supérieure à une division. 



   Enfin, chaque cloisonnement est percé de rainures 22 dans lesquelles s'engagent les bords arrondis 23 d'un cavalier 24 destiné à recouvrir la partie supérieure du cloisonnement (comme représenté en   traits.interrompus   sur la Fig. 8). Des étiquettes peuvent être placées sous les cavaliers 24 et ces derniers peuvent 'd'ailleurs être soit transparents, soit ajou- rés. 



   Dans la forme d'exécution représentée 'sur les figures 
10 et 11, le dispositif comprend une-caissette 25 à section   Verticales   transversale en U et dont les bords supérieurs 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sont constitues par les cotés repliés de la tôle formant la caissette. 



   Les bords supérieurs comprennent des fentes 27 dans les- quelles peuvent être engagées des pattes 28 portant des sur- épaisseurs embouties 29. 



   Ces surépaisseurs maintiennent les pattes dans les fen- tes. 



     Chaque   caissette ou rainure est'fermée aux extrémités par une paroi verticale 30. 



   A leur partie inférieure, les cloisonnements Si com- portent des languettes presque horizontales 32 s'engageant dans des fentes correspondantes 33 du fond de la rainure. 



   Les languettes étant pratiquement horizontales évitent un soulèvement accidentel des cloisonnements 31 et le passage      de pièces métalliques minces sous ces cloisonnements. 



   Une fente 34 de chaque cloisonnement reçoit un cavalier 35 en matière transparente, sous lequel est placé un index. 



   Les figures 12 et 13 se rapportent à une variante de réalisation dans laquelle le fond 36 de la caissette est in- curvé, au lieu'de'comporter des arêtes à angles droits comme dans le cas de''la figure 10. 



   La   daissette   de la figure 12 comporte ainsi un double fond, la paroi'supérieure interne du fond étant incurvée, et la paroi inférieure externe ayant une section rectangulaire. 



   Les bords supérieurs 37 des côtés de .la caissette sont repliés vers l'extérieur, et chaque cloisonnement 38 compose une patte passant en 39 sous le bord correspondait 37. 



     ' Les   parois d'extrémités 30 et les cloisonnements 38 peuvent,, en outre, comprendre chacun une,fente 41 pour un organe de protection d'index. 



   Enfin, chaque cloisonnement 38 peut comprendre une patte 42 coopérant aveo une fente correspondante du fond de la rainure. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Bien entendu, l'invention n'est pas limitée par les ..iodes de réalisation qui viennent   d'être   décrits et qui sont représentés aux dessins annexés. On peut y apporter des modi- fications de détailsans sortir du cadre de l'invention. 



   L'invention s'étend en outre aux dispositifs décelasse-* ment comportant une base et des cloisonnements, obtenus par . le procédé décrit   ci.-dessus   en rapport   avec*.l'une   quelconque des formes d'exécution et variantes. Elle s'étend enfin aux meubles groupant ces dispositifs. Ces dispositifs peuvent être placés simplement dans des tiroirs et garnis de cloison- nements et'd(objets à classer au fur et à mesure des besoins.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for classifying objects such as mechanical parts.



     The object of the invention is a device for classifying any objects such as mechanical parts, allowing an appreciable saving in space, an increase in the ease of picking up classified objects, this device being however quickly amended by a dwarf. of non-specialized work.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to the invention, the filing device comprises a base provided with one or more grooves preferably with a curved bottom to facilitate the extraction of objects and a series of partitions of section similar to the section of the grooves, said partitions having means for securing them in the grooves.



   In a first embodiment, the base and the partitions are made of wood or other material having similar characteristics and the partitions can be drilled with holes capable of receiving fixing points.



   They may also receive a tab giving information on classified objects.



   In a second embodiment, the base of the device provided with at least one groove with a curved bottom is metallic and consists, for example, of a folded sheet or a section, this metallic base being pierced with 'openings receiving removable partitions fasteners, of section similar to that of the groove.



   Each removable partition can be formed by a folded sheet provided with tongues penetrating into some of the openings'. Arranged in the grooves, the elasticity of the sheet tending to move the folds of the partition away from each other, serving to maintain The tabs in the openings.



   The sides of each partition may further include tabs penetrating openings in the upper part of the base.
Finally, the walls of each partition can be pierced with grooves in which are engaged the longitudinal sides of a jumper, transparent or perforated, covering the upper part of the partition on which is placed a label ..,
In a '.) Third embodiment, each partition consists of a sheet of shape corresponding to the-,

 <Desc / Clms Page number 3>

   in. ,:

  , 3 la @ inure, and the upper part of which is conformed so as to provide a bridge between the sides of the groove and to form hooking members on these sides.



   The lower part of the partition may include a tongue engaging in a slot in the bottom of the groove.



   Finally, each attachment member of a partition may include a tab engaging in a slot on an upper side of the groove, an extra thickness provided on the tab, maintaining the latter in the slot.



   The invention also relates to the new industrial product constituted by the above device. It also relates to the new industrial product constituted by a filing cabinet containing a series of these classification devices.



   The invention will be better understood by virtue of the exemplary embodiments which will be described with reference to the accompanying drawings.



   Fig. 1 is a perspective view of a fully assembled filing device, according to a first embodiment.



   Fig. 2 'is a section taken along the line II-II of FIG.



  1 of the base provided with a groove with a curved bottom.



   Fig. 3 is a view of a partition intended to take its place in the groove of the base of FIG. 2.



   Fig. 4 is a view similar to FIG. 2 showing an alternative embodiment of the base of the device.



   Fig. 5 is a view similar to FIG. 3 showing a partition adaptable to the base of FIG. 4.



     Fig. 6 is a perspective view of part of a metal base, according to a second embodiment.



   Fig. 7 is a section taken along line VII-VII of FIG. 6, one of the partitions being assembled.



     Fig. B is a perspective view of such a partition.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 9 is a perspective view of a rider capable of being mounted on such a partition.



   Fig. 10 is a perspective view of an isolated groove capable of receiving partitions, according to a third embodiment.



   Fig. There is a perspective view of a partition, adaptable to such a groove, provided with an index protection member.



   Fig. 12 is a perspective view of part of an alternative embodiment of the groove.



   Fig. 13 is a perspective view of a partitioning cooperating with the groove shown in FIG. 12.



   In the embodiment shown in Figures 1
3, a base 1, made of wood for example, is provided with a groove 2, the bottom of which is curved in the general shape of a circular half-cylinder. '
In the groove can be placed partitions'
3, the shape of which corresponds to the shape of the groove 2, and which are drilled with holes 4. These can thus easily receive fixing points 5, automatically centered in the holes and easily '-planted in the base 1 by one or more hammer blows.



   The device is used as follows: - A partition 6 is first fixed to one end of the groove 2, then the objects to be classified are placed in this groove. A partition 3 is then placed in the groove with the spikes 5 engaged in the holes 4, this 'partitioning is finally approached the partition' 6 already fixed and when it has sufficiently repels the objects and is, at a good distance from celwi- here, it is fixed definitively by hammer blows struck on the heads of the points 5,. The partitions @ can thus be fixed to
 EMI4.1
 '- "' Vlrae w 1illea '3. es des a: .3, x ::. Ore

 <Desc / Clms Page number 5>

 and the dimensions of the objects to be classified.

   In addition, the shape of the grooves 2 facilitates the taking of classified objects as well as the placement of partitions 3. It is indeed much easier to set up partitions in derai-moon than partitions having any other shape for which the manufacturing tolerances must be much greater. to avoid untimely clearances between the surfaces in presence and to allow good sliding of these surfaces on one another.



   In the variant shown in Figures 4 and 5, the base
1 comprises several grooves 3 in which are housed partitions 3 of corresponding shape pierced with holes 4 and fixed by the spikes 5.



   '' Finally, the partitions can receive tabs
10 such as that shown placed on the partition 3 (Fig.



   1). These tabs have two flanges 11 on each side of the partition, joined by a flat part pierced with a wheel.
12 under which can be placed a paper covered with any indication specifying, for example, the number and nature of the classified objects.



   In the embodiment shown in Figures 6 to
9, the base of the device consists of a folded sheet
13 or a section (partially shown in Fig. 6) whose central part forms a curved groove '14:
In the bottom of the groove are provided punctures 15 leaving openings 15a and 15b serving for the removable fixing of the partitions 16.



   The upper parts 21 of the base 13 are also pierced with 'openings 20 serving; the same applies to the fixing of partitions.



   Each removable partition 16 is formed by a folded sheet, the sides of which follow the shape of the groove 14.



  Each fold of the partitioning carries a tab 17, and the

 <Desc / Clms Page number 6>

 tabs 17 can be engaged in the openings 15.



   As can be seen in FIG. 7, the partitioning 16 comprises two folds slightly spaced apart, so that it is necessary to pinch the partitioning by pressing in the direction of the arrows 18 to engage the two tabs 17 in a same opening 15 and to engage- of the partition 16 the po-. sition shown in broken lines in Figure 7.



   The elasticity of the folds maintains the tabs 17, place
Each partition also has tabs
19 at its upper part, these tabs 19 engaging in the slots 20 of the upper parts 21 of the base 13.



   The punctures 15 leaving the openings 15a and 15b in the bottom of the groove 14 for the positioning of the partitions 16, are provided at relatively close regular intervals, for example four to four centimeters, so that one can form compartments of different lengths depending on the number and size of the pieces to be classified, the length of these compartments being at least four centimeters in the example chosen, and being able to be any multiple of four centimeters. The particular realization of the openings 15a and 15b by means of the slits 15 has the advantage of not allowing the passage of small parts which would be classified in a compartment of length greater than one division.



   Finally, each partition is pierced with grooves 22 in which engage the rounded edges 23 of a rider 24 intended to cover the upper part of the partition (as shown in broken lines in FIG. 8). Labels can be placed under the jumpers 24 and the latter can moreover be either transparent or added.



   In the embodiment shown in the figures
10 and 11, the device comprises a box 25 with a U-shaped transverse vertical section and whose upper edges

 <Desc / Clms Page number 7>

 are formed by the folded sides of the sheet forming the box.



   The upper edges comprise slits 27 in which can be engaged tabs 28 carrying stamped extra thicknesses 29.



   These extra thicknesses keep the legs in the windows.



     Each box or groove is closed at the ends by a vertical wall 30.



   At their lower part, the partitions Si comprise almost horizontal tongues 32 which engage in corresponding slots 33 in the bottom of the groove.



   The tabs being practically horizontal prevent accidental lifting of the partitions 31 and the passage of thin metal parts under these partitions.



   A slot 34 of each partition receives a jumper 35 made of transparent material, under which an index is placed.



   Figures 12 and 13 relate to an alternative embodiment in which the bottom 36 of the box is curved, instead of 'having ridges at right angles as in the case of figure 10.



   The debtette of FIG. 12 thus comprises a double bottom, the inner upper wall of the bottom being curved, and the outer lower wall having a rectangular section.



   The upper edges 37 of the sides of the box are folded outwards, and each partition 38 forms a tab passing at 39 under the corresponding edge 37.



     The end walls 30 and partitions 38 may further each include a slot 41 for an index protector.



   Finally, each partition 38 may include a tab 42 cooperating with a corresponding slot in the bottom of the groove.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   Of course, the invention is not limited by the embodiments which have just been described and which are shown in the accompanying drawings. Modifications of details can be made thereto without departing from the scope of the invention.



   The invention further extends to decelasse- * devices comprising a base and partitions, obtained by. the method described above in connection with any of the embodiments and variants. Finally, it extends to furniture grouping these devices. These devices can be placed simply in drawers and lined with partitions et'd (objects to be classified as and when required.


    

Claims (1)

RESUME @ L'invention a pour objet : 1 ) Un dispositif de classèment d'objets tels que des pièces mécaniques, caractérisé notamment par les principaux points suivants considérés isolément ou en combinaison : a) Le dispositif comporte une base munie d'au moins une .rainure, de préférence-à fond incurvé pour faciliter l'ex- traction-des-objets, 'et une série de cloisonnements de sec- tion analogue à la section de -la rainure, lesdits cloisonne- ments ayant des moyens pour.assurer leur fixation dans la rainure. b) Les cloisonnements sont percés de trous suscepti- bles de recevoir des pointes de fixation. c) Les cloisonnements reçoivent des onglets amovibles maintenant des indications. ABSTRACT @ The subject of the invention is: 1) A device for classifying objects such as mechanical parts, characterized in particular by the following main points considered individually or in combination: a) The device comprises a base provided with at least one groove, preferably with a curved bottom to facilitate the extraction-of-objects, 'and a series of partitions of section similar to the section of the groove, said partitions having means for securing their fixing in the groove. b) The partitions are drilled with holes capable of receiving fixing spikes. c) The partitions receive removable tabs maintaining indications. d) La base munie d'au moins une rainure à fond incur- vé- est métallique et est constituée, par exemple, par une tôle repliée, cette base métallique étant percée d'ouvertu- res, recevant des organes de fixation de cloisonnements, de section analogue à celle de la rainure. <Desc/Clms Page number 9> e) Chaque cloisonnement est constitué par une tôle l'et; d) The base provided with at least one groove with a curved bottom is made of metal and consists, for example, of a folded sheet, this metal base being pierced with openings, receiving partitions fixing members, of section similar to that of the groove. <Desc / Clms Page number 9> e) Each partition is made up of a sheet metal and; @ ' pliée munie de languettes pénétrant dans certaines des ouver- tures ménagées dans les rainures, l'élasticité de la tôle ten- dant à éloigner l'un de l'autre les replis du cloisonnement servant à maintenir les languettes dans les ouvertures. f) Les côtés de chaque cloisonnement comportent des languettes pénétrant dans des ouvertures ménagées à la partie supérieure de la base. g) Les parois de chaque cloisonnement sont percées de 'rainures dans lesquelles sont engagés les cotés longitudinaux d'un cavalier, transparent ou ajouré, recouvrant la partie supérieure du cloisonnement sur laquelle est placée une éti- quette. @ 'Folded provided with tongues penetrating into some of the openings formed in the grooves, the elasticity of the sheet tending to move away from each other the folds of the partitioning serving to hold the tongues in the openings. f) The sides of each partition have tabs penetrating into openings in the upper part of the base. g) The walls of each partition are pierced with grooves in which are engaged the longitudinal sides of a jumper, transparent or perforated, covering the upper part of the partition on which is placed a label. h) Chaque cloisonnement est constitué par une tôle de forme correspondant à la forme de la rainure du dispositif, et dont la partie supérieure est conformée de façon à réali- ser un pont entre les cotés"de la rainure et à constituer des orgànes d'accrochage sur ces cotés. i) La partie inférieure du ' cloisonnement comporte une 'languette s'engageant dans une fente du fond de la rainure. j) Chaque organe d'accrochage d'un cloisonnement com- prend une patte s'engageant dans une fente d'un côté supérieu de la rainure, une surépaisseur prévue sur la patte maintenant cette dernière dans la fente. h) Each partitioning consists of a sheet of shape corresponding to the shape of the groove of the device, and the upper part of which is shaped so as to create a bridge between the sides "of the groove and to form organs of hooking on these sides. i) The lower part of the 'partitioning comprises a' tongue engaging in a slot in the bottom of the groove. j) Each coupling member of a partitioning comprises a tab engaging in a slot on an upper side of the groove, an extra thickness provided on the tab holding the latter in the slot. 2 ) Un classeur d'objets tels que des pièces mécaniques. EMI9.1 ren.ferraa.ta e. ,s.s de dispositifs de classement selon 10); 2) A binder of objects such as mechanical parts. EMI9.1 ren.ferraa.ta e. , s.s of classification devices according to 10);
BE540847D BE540847A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE540847A true BE540847A (en)

Family

ID=170073

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE540847D BE540847A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE540847A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2504146C (en) Method for making a hold-down bracket, corresponding cut out blank and bracket
BE540847A (en)
FR2858266A1 (en) CLASSIFIER AND BINDING WITH 360 DEGREES OPENING
FR2687346A1 (en) Improvements to files, especially archive files
FR2700411A1 (en) Carrying sheet with pockets for holding computer discs or compact discs
FR2559458A1 (en) ANTITHEFT PACKAGING FOR PRESENTING A GRAPHIC INSTRUMENT WITH A CLIPPER
CH626570A5 (en)
EP0854402B1 (en) Support for table clock
FR2658450A1 (en) Fastener for keeping a plurality of leaves together
JP6409455B2 (en) Storage box
FR2529138A1 (en) Pin binder for sheets - has back and front flat plates and guide pins extending through holes in sheets
BE560471A (en)
BE500870A (en)
BE466667A (en)
FR2523513A1 (en) Blank for suspended file - is formed from cardboard sheet bent and cut to form flaps and tongues
CH341794A (en) Indexed support for vertical filing of records
EP1115582B1 (en) Document support for storing an unperforated document in a ring binder or a pin binder
FR2537419A1 (en) ironed shirt support system
BE531476A (en)
BE642657A (en)
BE346735A (en)
BE882301A (en) HANGING AND / OR ASSEMBLY SYSTEM FOR PACKAGING BOXES
FR2942993A1 (en) Binder fabrication method for documents, involves fixing first regions with each other, and folding covering parts of plate towards each other for forming binder, where first regions are arranged on both sides of cutout pieces
CH247001A (en) File cabinet.
CH595220A5 (en) Journal and protective cover combination