BE535602A - - Google Patents

Info

Publication number
BE535602A
BE535602A BE535602DA BE535602A BE 535602 A BE535602 A BE 535602A BE 535602D A BE535602D A BE 535602DA BE 535602 A BE535602 A BE 535602A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
disc
aforesaid
cover
projection apparatus
screen
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE535602A publication Critical patent/BE535602A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B35/00Stereoscopic photography
    • G03B35/18Stereoscopic photography by simultaneous viewing
    • G03B35/20Stereoscopic photography by simultaneous viewing using two or more projectors

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Projection Apparatus (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un appareil de projection d'images comprenant un di-que rotatif porteur de plusieurs séries concen- triques de clichés disposés en regard d'ouvertures ménagées dans ce dis- que, celui-ci pouvant être immobilisé dans différentes positions successi- ves pour chacune desquelles des clichés différents à projeter simultanément sur un écran et situés dans des secteurs différents se trouvent devant des projecteurs. 



   Dans le brevet d'importation n  527.915, on a cherché à obtenir un effet de relief en projetant simultanément le cliché positif complet et le cliché négatif complet d'un même sujet et en prientant les projec- teurs de façon telle que lorsque le disque susdit est à l'arrêt, les ima- ges positive et négative projetées ne soient pas exactement superposées. 



   Avec cet appareil, on voit les images positive et négative du mê- me sujet, se déplacer sur l'écran à partir de points différents dans des directions différentes passant par un endroit commun où elles s'arrêtent avec la légère discordance de position indiquée plus haut. 



   La présente invention a comme objet un appareil de projection con- venant particulièrement pour la projection de sujets publicitaires par 1' attrait qu'il donne à la projection de ces sujets par suite de la composi- tion des images qu'il permet de réaliser. 



   Dans l'appareil suivant l'invention ,les clichés à projeter simul- tanément sont tous des clichés positifs et ont chacun comme sujet une par- tie de l'image à faire apparaître sur l'écran pendant l'arrêt du disque. 



   En d'autres termes, chacun des clichés positifs projetés simulta- nément correspond à une partie du sujet à projeter à l'état stationnaire. , Ces différentes parties correspondent à des parties qui s'entremêlent ou qui se juxtaposent ou qui, simultanément s'entremêlent et se juxtaposent. 



  Dans le cas de l'entremêlement, il peut être avantageux que les différen- tes parties se distinguent l'une de l'autre par des couleurs différentes ou par des caractères d'écriture différents. 



   Il est à noter toutefois que, par exemple dans le cas de textes publicitaires, l'entremêlement peut aussi être réalisé sans distinction entre les caractères d'écriture des différentes parties qui composent le texte complet. On peut, par exemple, constituer ce texte en projetant deux clichés dont l'un oomprend toutes les lettres de position impaire et et l'autre toutes les lettres de position paire. L'attrait consiste alors en ce que le spectateur voit se déplacer sur l'écran deux séries de let- tres dont aucune ne correspond à un texte et qui, par leur réunion à l'en- droit où elles s'immobilisent, composent le texte publicitaire désiré. Un tel entremêlement correspond en fait à une juxtaposition de parties diffé- rentes du sujet à projeter au repos. 



   Suivant une variante destinée à attirer davantage l'attention du spectateur sur le sujet publicitaire, la projection sur l'écran d'au moins un des clichés positifs à projeter simultanément pendant l'arrêt du disque est supprimée pendant le déplacement du cliché considéré. 



   Avec un tel appareil,   il y   a donc apparition brusque d'une partie du sujet à l'endroit où la projection stationnaire doit se faire après que la ou les autres parties se sont déplacées sur l'écran vers cet endroit. 



  Cette apparition brusque correspond par exemple à la réponse à une question que 10   spectateur' .3.   vu se déplacer sur l'écran jusqu'à l'endroit de la pro- jection fixe. 



   Eventuellement, la suppression de la projection d'une partie du sujet complet pourrait être réalisée par extinction de la source lumineuse 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'un des projecteurs pendant que le cliché correspondant est amené en re- gard de ce projecteur. 



   Toutefois, il est préférable d'interposer un cache entre l'écran et le projecteur du cliché dont on désire supprimer la projection pendant son déplacement. 



   Dans une forme d'exécution avantageuse, l'appareil suivant   l'in-   vention est alors caractérisé en ce qu'une poulie qui tourne en permanen- ce est appliquée contre la périphérie du disque susdit afin d'entraîner celui-ci mais de façon à pouvoir continuer à tourner en glissant sur ce disque lorsque ce dernier est immobilisé, en ce que le disque porte autant de saillies angulairement équidistantes qu'il y a de groupes de clichés à projeter simultanément, en ce qu'une butée mobile se trouve sur le tra- jet de ces saillies sauf quand elle en est momentanément écartée par une broche tournant avec la poulie susdite,

   en ce que le cache susdit est mon- té sur un levier sollicité en permanence à occuper une position pour la- quelle le cache n'est pas en regard du projecteur correspondant et en ce que le levier présente un bras dans une position relative par rapport à une came qui tourne avec la poulie susdite telle qu'il soit repoussé par cette came dans une position pour laquelle le cache est amené en regard du projecteur correspondant pendant que le disque tourne. 



   D'autres particularités et détails de l'invention apparaîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire, qui représentent schématiquement, et à titre d'exemple seulement, deux formes d'exécution du procédé suivant l'invention. 



   La figure 1 représente schématiquement, vus de l'arrière, les principaux organes de l'appareil suivant l'invention. 



   La figure 2 est une vue latérale suivant la flèche   X   de la   figu-   re   1.   



   La figure 3 représente, à plus grande échelle, une partie de la figure 1. 



   La figure 4 montre une variante du cadre utilisé dans l'appareil suivant les figures 1 à 3. 



   Dans ces différentes figures, les mêmes notations de référence désignent des éléments identiques. 



   L'appareil rerpésenté aux figures 1 à 3 comprend un disque 2 que l'on peut faire tourner à l'aide d'une poulie d'entraînement 3 appliquée contre sa périphérie. Cette poulie est entraînée par un moteur et un ré- ducteur de vitesse qui n'ont pas été représentés afin de simplifier la fi-   gureo   
Dans le disque 2, on a ménagé deux séries concentriques d'ouver- tures 4, en regard desquelles sont fixés des clichés positifs dont quel- ques uns seulement ont été représentés et sont désignés par 5. Ces clichés sont maintenus contre le disque 2 par l'intermédiaire de plaquettes 6 con- tre lesquelles appuie la tête 7 de vis engagées dans le disque 2. 



   Les clichés de la série extérieure sont projetés sur un écran à 
 EMI2.1 
 travers les ouvertures 4 correspondàntés,amomen'6ù'ils passent devant un projecteur 8 dont la-source lumineuse est désignée par 9. Les clichés de la série intérieure-sont projetés au moment où ils passent devant un autre projecteur 10 dont la source lumineuse est désignée par 11. Ces deux projecteurs sont situés en regard de secteurs du disque 2 se trouvant à 90  l'un de l'autre. Ils sont orientés de façon à projeter   simultanément   les clichés positifs qui sont en regard d'eux sur le même écran. Les cli- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 chés qui sont projetés simultanément sont relatifs à des parties différen- tes du sujet obtenu par 1. projection simultanée de ces clichés. 



   La poulie 3 tourne d'une façon continue et tend donc à faire tour- ner le disque 2 également d'une façon continue. Cependant,celui-ci peut être immobilisé dans différentes positions angulaires successives pour cha- cune desquelles les clichés à projeter simultanément sont immobilisés dans l'axe des projecteurs et composent, par leur ensemble, le sujet publicitai- re sur lequel on veut attirer l'attention des spectateurs. 



   Pendant l'immobilisation du disque 2, la poulie 3 continue à tourner en glissant sur la périphérie de ce disque. L'immobilisation de celui-ci dans les positions angulaires désirées est, par exemple, effectuée par une tige 12 contre l'extrémité de laquelle viennent buter successive- ment les têtes des différentes vis de fixation des clichés de la série ex- térieureo 
Cette tige 12 fait partie d'un levier pivotant en 13 et compre- nant également un bras 14 qui appuie contre une butée fixe 15.

   Un contre- poids 16 tend à maintenir ce levier dans la position représentée pour la- quelle la butée 15 empêche la tige 12 d'être entraînée par la tête de vis 
7 qui vient la rencontrer pendant la rotation du disque 20 
Une broche 17 qui tourne en même temps que la poulie d'entraîne- ment 3 vient, à un moment donné, rencontrer l'extrémité du bras 14 et pro- vique le basculement de celui-ci ainsi que de la tige 12 à l'encontre de l'action du contre-poids 16.

   A ce moment, l'extrémité de la tige 12 s'é- carte de la tête de vis 7 qui butait contre elle et, de ce fait, le dis- que 2 peut être entraîné à nouveau dans le sens de la flèche   Y   par la pou- lie 30 
Aussitôt que la broche 17 quitte la trajectoire que peut décrire l'extrémité du bras 14 pivotant en 13, l'extrémité de la tige 12 vient se remettre sur la trajectoire des têtes de vis 7 situées près de la périphé- rie du disque 2 de façon que celui-ci soit à nouveau immobilisé lorsque deux nouveaux clichés positifs différents l'un de l'autre se trouvant dans l'axe des projecteurs 8 et 10. 



   Le déplacement des clichés composant le sujet à projeter est vi- sible sur l'écran. Les images partielles qu'ils représentent apparaissent sur celui-ci en différents endroits et, par suite de la disposition des projecteurs à 90  l'un de l'autre, ces trajectoires sont également orien- tées à 90  l'une par rapport à   l'autre.   



   Au moment où le disque 2 est immobilisé, les images partielles composent le sujet publicitaire désiré en étant, soit entremêlées, soit juxtaposées. Lorsque le disque 2 se remet à tourner, les images partielles se déplacent à nouveau sur l'écran selon les trajeotoires à 90  pendant que de nouvelles images s'approchent l'une de l'autre pour composer un nouveau sujet. 



   L'appareil qui vient d'être décrit est avantageusement complété par un cache 18 monté sur un levier 19 dont le pivot est désigné par 20. 



  Ce levier est sollicité en permanence par un ressort 21 à occuper une po- sition pour laquelle le cache 18 n'est pas en regard du projecteur 10. Il présente un bras 22 dans une position relative par rapport à une came 23 qui tourne avec la poulie d'entraînement 3, de telle que, pendant que le disque est en rotation, il soit repoussé par cette came dans une position pour laquelle le cache 18 est amené en regard du projecteur 10. 



   Lorsque le disque 2 a cessé de tourner, la came 23 qui avait ame- né le cache 18 dans la position représentée en traits mixtes cesse d'agir 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sur le bras 22 et ce cache revient occuper la position représentée en traits pleins. Lorsque   1'apparoir   suivant l'invention est complété de cette façon, le spectateur ne voit se déplacer sur l'écran que la partie du sujet cor- respondant au cliché projeté par le projecteur 8 et quand cette partie s' est immobilisée, il voit apparaître brusquement la partie correspondant au cliché qui a été amenée devant ce projecteur 10 pendant que le cache 18 se trouvait devant le projecteur. 



   Dans la variante représentée à la figure 4, le cache, au lieu d'être opaque, est constitué par une plaque translucide 18' montée sur le levier 19 par l'intermédiaire d'un ressort schématisé en 24. Au moment où l'épaulement de la came 23 vient rencontrer le bras 22 pour le déplacer, la plaque translucide 18' se met à vibrer et ses vibrations continuent pendant le temps où elle est maintenue en regard du projecteur 10.

   Il en résulte que la partie de l'image constituée par le cliché qui vient se placer devant le projecteur ne peut pas être aperçue sur l'écran mais don- ne lieu sur celui-ci à une clarté diffuse pendant que la partie du sujet projetée par le projecteur 8 se déplace sur cet écran, 
Au moment où la plaque translucide 18' s'éloigne du projecteur 12, la deuxième partie du sujet apparaît brusquement, comme dans le cas de l'écran opaque 18 des figures 1 à 3. 



   Il est évident que l'invention n'est pas exclusivement limitée aux formes d'exécution représentées et que bien des modifications peuvent être apportées à la forme, la disposition et la constitution de certains des éléments intervenant dans sa réalisation que ces modifications ne soient pas en contradiction avec l'objet de chacune des revendications suivantes. 



   Il va de soi, par exemple, que le cache opaque ou le cache trans- lucide vibrant peut être utilisé pour influencer la projection de l'une ou de l'autre des deux séries concentriques de clichés. 



   Il va également de soi qu'au lieu de deux séries on pourrait en utiliser un plus grand nombre et que, dans ce cas, il faudrait   'Un   nombre correspondant de projecteurs. La distance angulaire entre les projecteurs peut être différente de 90 . Elle dépend des directions relatives dans lesquelles on désire que les images partielles se déplacent sur l'écran. 



  On peut également prévoir qu'au moins un cache opaque soit utilisé, en com- binaison avec la projection d'une image partielle et qu'au moins un cache translucide vibrant soit utilisé en combinaison avec une autre image par- tielle. 



   REVENDICATIONS.- 
1.- Appareil de projection d'images comprenant un disque rotatif porteur de plusieurs séries concentriques de clichés disposés en regard d'ouvertures ménagées dans ce disque, celui-ci pouvant être immobilisé dans différentes positions successives pour chacune desquelles des clichés dif- férents à projeter simultanément sur un écran et situés dans des secteurs différents se trouvent devant des projecteurs, c a r a c t é r i s é en ce que les clichés à projeter simultanément sont tous des clichés positifs et ont chacun comme sujet une partie de l'image à faire apparaître sur 1' écran pendant l'arrêt du disque.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to an image projection apparatus comprising a rotary di-that carrying several concentric series of images arranged opposite openings made in this disk, the latter being able to be immobilized in different positions. successive images for each of which different images to be projected simultaneously on a screen and located in different sectors are located in front of projectors.



   In Import Patent No. 527,915, an attempt was made to obtain a relief effect by simultaneously projecting the complete positive image and the complete negative image of the same subject and by praying the projectors in such a way that when the aforesaid disc is stopped, the projected positive and negative images are not exactly superimposed.



   With this camera, the positive and negative images of the same subject can be seen moving on the screen from different points in different directions passing through a common place where they stop with the slight mismatch in position shown more high.



   The object of the present invention is a projection apparatus which is particularly suitable for the projection of advertising subjects by the attraction which it gives to the projection of these subjects as a result of the composition of the images which it allows to be produced.



   In the apparatus according to the invention, the images to be projected simultaneously are all positive images and each have as their subject a part of the image to be displayed on the screen during the stop of the disc.



   In other words, each of the positive images projected simultaneously corresponds to a part of the subject to be projected in the stationary state. These different parts correspond to parts which intermingle or which are juxtaposed or which, simultaneously intertwine and juxtapose.



  In the case of entanglement, it may be advantageous if the different parts are distinguished from each other by different colors or by different writing characters.



   It should be noted however that, for example in the case of advertising texts, the intermingling can also be carried out without distinction between the writing characters of the different parts which make up the complete text. One can, for example, constitute this text by projecting two images, one of which includes all the letters of odd position and the other all the letters of even position. The attraction then consists in what the spectator sees moving on the screen two series of letters, none of which corresponds to a text and which, by their reunion at the place where they are immobilized, make up the desired advertising text. Such an intermingling corresponds in fact to a juxtaposition of different parts of the subject to be projected at rest.



   According to a variant intended to draw the viewer's attention more to the advertising subject, the projection on the screen of at least one of the positive images to be projected simultaneously during the stopping of the disc is suppressed during the displacement of the image considered.



   With such an apparatus, there is therefore an abrupt appearance of a part of the subject at the place where the stationary projection is to take place after the other part or parts have moved on the screen towards this place.



  This sudden appearance corresponds, for example, to the answer to a question that the spectator '. 3. seen moving on the screen to the location of the fixed projection.



   Optionally, the suppression of the projection of a part of the entire subject could be achieved by switching off the light source

 <Desc / Clms Page number 2>

 one of the projectors while the corresponding image is fed into this projector.



   However, it is preferable to interpose a mask between the screen and the projector of the cliché whose projection it is desired to remove during its movement.



   In an advantageous embodiment, the apparatus according to the invention is then characterized in that a pulley which rotates continuously is applied against the periphery of the aforesaid disc in order to drive the latter but in such a manner. to be able to continue to rotate by sliding on this disc when the latter is immobilized, in that the disc carries as many angularly equidistant projections as there are groups of images to be projected simultaneously, in that a movable stop is on the path of these projections except when it is momentarily separated from them by a spindle rotating with the aforesaid pulley,

   in that the aforesaid cover is mounted on a lever permanently requested to occupy a position for which the cover is not facing the corresponding headlight and in that the lever has an arm in a relative position with respect to to a cam which rotates with the aforesaid pulley such that it is pushed back by this cam into a position for which the cover is brought opposite the corresponding projector while the disc rotates.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the drawings appended hereto, which schematically represent, and by way of example only, two embodiments of the process according to the invention.



   FIG. 1 schematically represents, seen from the rear, the main components of the apparatus according to the invention.



   FIG. 2 is a side view taken along arrow X in FIG. 1.



   Figure 3 shows, on a larger scale, part of Figure 1.



   Figure 4 shows a variant of the frame used in the apparatus according to Figures 1 to 3.



   In these different figures, the same reference notations designate identical elements.



   The apparatus shown in Figures 1 to 3 comprises a disc 2 which can be rotated by means of a drive pulley 3 applied against its periphery. This pulley is driven by a motor and a speed reducer which have not been shown in order to simplify the fi- gureo
In the disc 2, two concentric series of openings 4 have been made, opposite which are fixed positive images of which only a few have been represented and are designated by 5. These images are held against the disc 2 by through plates 6 against which the head 7 of screws engaged in the disc 2 rests.



   The photos of the outdoor series are projected on a screen with
 EMI2.1
 through the corresponding openings 4, they pass in front of a projector 8 whose light source is designated by 9. The images of the interior series are projected when they pass in front of another projector 10 whose light source is designated by 11. These two projectors are located opposite sectors of the disc 2 located at 90 from each other. They are oriented so as to simultaneously project the positive images which are opposite them on the same screen. The cli-

 <Desc / Clms Page number 3>

 The images which are projected simultaneously relate to different parts of the subject obtained by 1. simultaneous projection of these images.



   Pulley 3 rotates continuously and therefore tends to rotate disc 2 also continuously. However, the latter can be immobilized in different successive angular positions for each of which the images to be projected simultaneously are immobilized in the axis of the projectors and, as a whole, make up the advertising subject to which the focus is to be drawn. attention of spectators.



   While the disc 2 is immobilized, the pulley 3 continues to rotate, sliding on the periphery of this disc. The immobilization of the latter in the desired angular positions is, for example, effected by a rod 12 against the end of which the heads of the various fixing screws of the clichés of the exterior series abut successively.
This rod 12 forms part of a lever pivoting at 13 and also comprising an arm 14 which bears against a fixed stop 15.

   A counterweight 16 tends to maintain this lever in the position shown for which the stop 15 prevents the rod 12 from being driven by the screw head.
7 which comes to meet it during the rotation of the disc 20
A spindle 17 which rotates at the same time as the drive pulley 3 comes, at a given moment, to meet the end of the arm 14 and causes the tilting of the latter as well as of the rod 12 to the end. against the action of the counterweight 16.

   At this moment, the end of the rod 12 separates from the screw head 7 which abuts against it and, therefore, the disc 2 can be driven again in the direction of the arrow Y by the hen 30
As soon as the spindle 17 leaves the path that the end of the arm 14 pivoting at 13 can describe, the end of the rod 12 comes back onto the path of the screw heads 7 located near the periphery of the disc 2 of so that it is again immobilized when two new positive images different from each other are in the axis of projectors 8 and 10.



   The movement of the images making up the subject to be projected is visible on the screen. The partial images which they represent appear on it in different places and, as a result of the arrangement of the projectors at 90 from each other, these trajectories are also oriented at 90 to each other. 'other.



   When the disc 2 is immobilized, the partial images make up the desired advertising subject by being either intermingled or juxtaposed. When disc 2 starts spinning again, the partial images move again on the screen in the 90-degree paths as new images approach each other to compose a new subject.



   The apparatus which has just been described is advantageously completed by a cover 18 mounted on a lever 19, the pivot of which is designated by 20.



  This lever is permanently urged by a spring 21 to occupy a position for which the cover 18 is not facing the projector 10. It has an arm 22 in a position relative to a cam 23 which rotates with the projector. drive pulley 3, such that, while the disc is in rotation, it is pushed back by this cam into a position for which the cover 18 is brought opposite the projector 10.



   When the disc 2 has stopped rotating, the cam 23 which had brought the cover 18 to the position shown in phantom stops acting.

 <Desc / Clms Page number 4>

 on the arm 22 and this cover returns to occupy the position shown in solid lines. When the apparatus according to the invention is completed in this way, the spectator sees moving on the screen only the part of the subject corresponding to the image projected by the projector 8 and when this part has come to a stop, he sees suddenly appear the part corresponding to the image which was brought in front of this projector 10 while the cover 18 was in front of the projector.



   In the variant shown in FIG. 4, the cover, instead of being opaque, consists of a translucent plate 18 'mounted on the lever 19 by means of a spring shown schematically at 24. At the moment when the shoulder of the cam 23 comes to meet the arm 22 to move it, the translucent plate 18 'starts to vibrate and its vibrations continue during the time it is held opposite the projector 10.

   As a result, the part of the image formed by the shot which comes to be placed in front of the projector cannot be seen on the screen but gives rise on it to diffuse clarity while the part of the subject projected by projector 8 moves on this screen,
As the translucent plate 18 'moves away from the projector 12, the second part of the subject suddenly appears, as in the case of the opaque screen 18 of Figures 1 to 3.



   It is obvious that the invention is not exclusively limited to the embodiments represented and that many modifications can be made to the form, the arrangement and the constitution of some of the elements involved in its realization that these modifications are not contradict the purpose of each of the following claims.



   It goes without saying, for example, that the opaque mask or the vibrating translucent mask can be used to influence the projection of one or the other of the two concentric series of images.



   It also goes without saying that instead of two series a larger number could be used and that, in this case, a corresponding number of projectors would be required. The angular distance between the projectors can be different from 90. It depends on the relative directions in which it is desired that the partial images move on the screen.



  Provision can also be made for at least one opaque mask to be used, in combination with the projection of a partial image and for at least one vibrating translucent mask to be used in combination with another partial image.



   CLAIMS.-
1.- Image projection apparatus comprising a rotating disc carrying several concentric series of clichés arranged opposite openings made in this disc, the latter being able to be immobilized in different successive positions for each of which different clichés to projecting simultaneously on a screen and located in different sectors are located in front of projectors, characterized in that the images to be projected simultaneously are all positive images and each have as subject a part of the image to be displayed on 1 'screen while the disc is stopped.


    

Claims (1)

2.- Appareil de projection suivant la revendication 1, c a r a c- t é r i s é en ce que les projecteurs susdits sont orientés de façon que les images partielles projetées simultanément sur l'écran soient entremê- lées pendant l'arrêt du disque. 2. Projection apparatus according to claim 1, in that the aforesaid projectors are oriented so that the partial images projected simultaneously on the screen are intermixed during the stop of the disc. 3.- Appareil de projection suivant la revendication 1, c a r a c- t é r i s é en ce que les projecteurs susdits sont orientés de façon que <Desc/Clms Page number 5> les images partielles projetées simultanément sur l'écran soient juxtapo- sées pendant l'arrêt du disque. 3.- Projection apparatus according to claim 1, c a r has been in that the aforesaid projectors are oriented so that <Desc / Clms Page number 5> the partial images projected simultaneously on the screen are juxtaposed while the disc is stopped. 4.- Appareil de projection suivant l'une ou l'autre des revendi- cations précédentes, caractérisé en ce que la projection sur 1' écran d'au moins un des clichés positifs à projeter simultanément pendant l'arrét du disque est supprimée pendant le déplacement du cliché considéré. 4.- Projection apparatus according to either of the preceding claims, characterized in that the projection on the screen of at least one of the positive images to be projected simultaneously during the stop of the disc is suppressed during the displacement of the considered image. 5.- Appareil de projection suivant la revendication 4, c a r a c- t é r i s é en ce qu'un cache est interposé entre l'écran et le projecteur du cliché dont on désire supprimer la projection pendant son déplacement. 5. Projection apparatus according to claim 4, c a r a ct é r i s in that a cover is interposed between the screen and the projector of the cliché which it is desired to suppress the projection during its movement. 6.- Appareil de projection suivant la revendication 5, c a r a c- térisé en ce qu'une poulie qui tourne en permanence est appliquée contre la périphérie du disque susdit afin d'entraîner celui-ci mais de fa- çon à pouvoir continuer à tourner en glissant sur ce disque lorsque ce der- nier est immobilisé, en ce que le disque porte autant de saillies angulai- rement équidistantes qu'il y a de groupes de clichés à projeter simultané- ment, en ce qu'une butée mobile se trouve sur le trajet de ces saillies sauf quand elle en est momentanément écartée par une broche tournant avec la poulie susdite, 6. A projection apparatus according to claim 5, charac- terized in that a pulley which rotates continuously is applied against the periphery of the aforesaid disc in order to drive the latter but so as to be able to continue to rotate. by sliding on this disc when the latter is immobilized, in that the disc carries as many angularly equidistant projections as there are groups of images to be projected simultaneously, in that a movable stop is found on the path of these projections except when it is momentarily separated from them by a spindle rotating with the aforesaid pulley, en ce que le cache susdit est monté sur un levier sol- licité en permanence à occuper une position pour laquelle le cache n'est pas en regard du projecteur correspondant et en ce que ce levier présente un bras dans une position relative par rapport à une came qui tourne avec la poulie susdite telle qu'il soit repoussé par cette came dans une posi- tion pour laquelle le cache est amené en regard du projecteur correspondant pendant que le disque tourne. in that the aforesaid cover is mounted on a lever permanently requested to occupy a position for which the cover is not facing the corresponding headlight and in that this lever has an arm in a position relative to a cam which rotates with the aforesaid pulley such that it is pushed back by this cam into a position for which the cover is brought opposite the corresponding headlight while the disc rotates. 7.- Appareil de projection suivant la revendication 6, c a r a c- t é r i s é en ce que le cache susdit est constitué par une plaque trans- lucide vibrante montée sur le levier susdit par l'intermédiaire d'un res- sort. 7. Projection apparatus according to claim 6, in that the aforesaid cover consists of a vibrating translucent plate mounted on the aforesaid lever by means of a spring. 8. - Appareil de projection suivant les revendications 5 à 7, caractérisé en ce qu'il comprend plusieurs caches dont au moins un est un cache opaque qui peut venir en regard d'un projecteur et dont au moins un autre est un cache translucide vibrant. 8. - Projection apparatus according to claims 5 to 7, characterized in that it comprises several covers of which at least one is an opaque cover which can come opposite a projector and of which at least another is a vibrating translucent cover . 9.- Appareil de projection tel que décrit ci-dessus et représen- té aux dessins ci-annexés. 9. Projection apparatus as described above and shown in the accompanying drawings.
BE535602D BE535602A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE535602A true BE535602A (en)

Family

ID=166562

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE535602D BE535602A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE535602A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0224394B1 (en) Projector with a spherical screen, in particular for advertising purposes
BE535602A (en)
EP2264521B1 (en) Rear projector
CH329097A (en) Image projection device
FR2558608A1 (en) COPYING APPARATUS
EP0001951A1 (en) Projection apparatus permitting the recording of the projected image of an object
EP0291406B1 (en) Method and device for the production of an illuminated design and its engraving
BE552772A (en)
BE527915A (en)
WO2006082217A1 (en) Displaying device for an interlaced printed item
BE425421A (en)
EP0220994B1 (en) Contact printing apparatus for the production of circular reproductions from normal photographic originals
BE354310A (en)
CH678237A5 (en)
BE476843A (en)
BE494387A (en)
WO1998032377A1 (en) Rotating mechanism for dental panorex
FR2812404A1 (en) Space projecting large scale image Fresnel lens three dimensional image having Fresnel lens ocular persistence speed rotating producing floating image source observer viewed.
BE353925A (en)
BE652269A (en)
BE816302A (en) FRAME FOR REMOVABLE OR SIMILAR PANEL
BE341015A (en)
BE341036A (en)
FR2745397A1 (en) Projection method of cinema film with three=dimensional relief onto screen
CH265862A (en) Method for color cinematography, and device for its implementation.