BE533419A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533419A
BE533419A BE533419DA BE533419A BE 533419 A BE533419 A BE 533419A BE 533419D A BE533419D A BE 533419DA BE 533419 A BE533419 A BE 533419A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
electrode
spark plug
plug according
insulator
metal
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533419A publication Critical patent/BE533419A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01TSPARK GAPS; OVERVOLTAGE ARRESTERS USING SPARK GAPS; SPARKING PLUGS; CORONA DEVICES; GENERATING IONS TO BE INTRODUCED INTO NON-ENCLOSED GASES
    • H01T13/00Sparking plugs
    • H01T13/46Sparking plugs having two or more spark gaps
    • H01T13/467Sparking plugs having two or more spark gaps in parallel connection

Landscapes

  • Spark Plugs (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne plus particulièrement les bougies à double allumage comportant au moins deux électrodes isolées de la masse et isolées l'une de 1' autre. Elle a pour but de procurer des moyens aptes à assurer la parfaite étanchéité entre les électrodes logées dans de corps de 1' isolateur et ce dernier et de supprimer tout risque de fuite des gaz sous pression au travers du dit corps le long de ces électrodes. 



   Une forme nouvelle de 1' extrémité active de 1' électrode neutre et la position et 1' emplacement de 1' électrode connectée à la masse constituent aussi des  caractéristiques     nouvelles  de 1 inven ti on. 



   L'invention est également' relative à un mode nouveau d'   assem-   blage et de fixation de   l'   isolateur dans l'embase métallique de la bougie. 



   Jusqu'à présent, il était très difficile de réaliser 1' étanché- ité parfaite entre les électrodes logées dans le corps de 1' isolateur et ce dernier et débouchant dans un chambre creusée dans la partie supérieure du dit corps. Cette difficulté découlant notamment du fait que les ciments utiliséspour l'obturation de la dite chambre et des canaux   servant   de   lo-   gement aux électrodes possèdent un coefficient de dilatation et de retrait différent de celui présenté par le métal dont sont constituées les élec- trodes. Il en résulte que lors du refroidissement et de la prise du ciment placé à chaud dans 1' isolateur, le ciment n' adhère pas: parfaitement à 1' électrode et donne lieu à des fuites le long de celle-ci.

   Pour pallier à ces défauts, il est fait usager suivant 1' invention, d'un petit cylindre métallique creux, glissé par dessus   1,'   extrémité de l'électrode et dans l'espace intérieur duquel pénètre le ciment utilisé, le cylindre étant placé de force après que 1' ensemble 4 été porté à la température voulue; lors du refroidissement, le retrait de ce cylindre étant supérieur à celui du ciment, comprime ce dernier et le resserre le long du corps de 1' électro- de, supprimant de ce fait tout risque de fuite.

   Le cylindre métallique dont question plus haut peut revêtir plusieurs formes d' exécution, dont quelques unes, ainsi que les autres caractéristiques de l' invention, sont illustrées aux dessins annexés, dans lesquels;   La fig. 1 est une coupe en élévation d'un isolateur de bougie à double allumage montrant une première forme d' exécutiont du cylindre métal-   lique assurant l'étanchéité entre tel ciment et 1' électrode reliée à la source d'énergie électrique. 



   La fig. 2 est une coupe partielle d'une deuxième forme d' exé-   cution   du dit cylindre. 



   La fige 3 en est une troisième forme. 



   La fig. 4 est une vue en élévation de 1' extrémité active de 1' électrode neutreo 
La fig. 55 est une vue par le dessus de l'électrode de la fig.4. 



   La fig. 6 est une coupe verticale d'une embase filetée de bougie à double allumage montrant la disposition   de*1'   électrode connectée à la masse. 



   La fig. 7 est une vue en plan de la base de la bougie montrant la disposition des électrodes. 



   Lesfigs 10, 11, 12 ,   13,   14, et 15 sont desvues en coupe et en pnan des bagues d'étanchéité et de solidarisation utilisées pour 1' assemblage étanche et de la fixation de 1' isolateur (fig.8) dans l'embase filetée   (fig.9)   d'une bougie d'allumage. 



   Les figs. 16 à 18 illustrent, par des coupes partielles et sui- vant 1' axe de symétrie de la bougie, la méthode d' assemblage de 1' isola- teur et de son embase. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La fig. 1 représente en coupe un isolateur 1 pour bougie à double allumage dans lequel l'électrode 2 reliée à la source d'énergie 
 EMI2.1 
 électrique et 1' électrode neutre 3 sont logées dans -des canaux percés parailèlètnent à l'axe longitudinal de 1' isolateur et débouchant à des niveaux différents dans une chambre 4 creusée dans la partie supérieure de ce- der-' nier. 
 EMI2.2 
 L' électrode 2 est repliée en bayonptte a 1' endroit où elle débouche du canal qui la contient, de manière que son extrémité supérieure 
 EMI2.3 
 2J< vienne se situer suivant 1' axe longitudinal de 1" isolateur. Après mise en place et immobilisation) de façon connue de 1' électrode neutre, le ci1;llent 5 est introduit dans la chambre or, de manière à remplir cette cham- bre jusqu'à une certaine hauteur déterminée par l'expérience.

   Ensuite est glissée au-dessus de l'extrémité supérieure 2' de l'électrode destinée a être reliée à la source d'énergie électrique, la broche filetée 6 se prolongeant éventuellement par une partie cylindrique 6' lisse et se terminant par une partie cylindrique 7 dont le diamètre extérieur est sensiblement égal à celui de 1' alésage de la chambre   4   de l'isolateur et qui est alésée de manière à laisser subsister une paroi annulaire 7' de faible épaisseur ( de 1' ordre d'un millimètre). Elle est en outre munie d'un canal 8 dans lequel s' engage la tête de l'électrode et destiné à assurer le contact électrique entre la dite pièce et l'électrode 2.

   Après avoir porté l'ensemble à la température voulue, cette pièce métallique 6, 6', 7, 7'eat enfoncée de force dans la chambre 4, jusqu'à ce qu'elle vienne prendre la position représentée par la fig. 1 et le ciment 5, comprimé par 1' enfoncement de cette pièce, reflue et pénètre sous pression dans l'espace intérieur de la partie cylindrique 7 qu'il remplit totalement tout autour   de.,,.la   partie   2'   de l'électrode 2. 



   Au cours du refroidissement et de la prise de l'ensemble, le ciment qui s' est logé à l'intérieur de la partie cylindrique 7 est serré énergiquement contre la partie 2' de 1' électrode 2, du fait que le retrait du métal dont est constituée cette partie annulaire 7, est supérieur à celui du ciment Il s' ensuit que ce dernier est fortement appliqué contre l'électrode et supprime tout risque de fuite. Il est à signaler que le ciment utilisé possède à peu. près le même retrait que la matière de 1 iso- 
 EMI2.4 
 lateur et que, par conséquent, il n' +3xL3te aucun danger de 1' existence d' une solution de continuité entre le dit ciment et la paroi intérieure de 1' isolateur. 



   Sur la broche filetée 6 est vissé 1' écrou 9 qui achève la partie supérieure de 1' isolateur et qui sert à 1' appui de la borne, non représen- 
 EMI2.5 
 tée, servant au serrage du fil conducteur -alinsntsnt la bougie. 



   Suivant la fig. 2,seul un cylindre métallique 10, alésé comme   montré,   est angagé de force dans la chambre supérieure de 1' isolateur et autour de l'extrémité 2' de l'électrode 2 et comprime le ciment 5 autour de 1' électrode comme défini plus haut. Sur l'extrémité restée libre de   1'   électrode 2 est adapté un dispositif quelconque assurant sa liaison et son contact électrique avec la borne placée à la tête de 1' isolateur. 
 EMI2.6 
 



  Dans la fig. 3, le cylindre métallique 11, p,acé de force, comme les précédents, autour de 1' extrémité 2' de 1' électrode 2 et comprimant le ciment 5, se prolonge jusqu'au bord supérieur de 1' isolateur 1 et est 
 EMI2.7 
 percé d,un canal taraudé 12 dans lequel est engagera la partie inférieure, l'extrémité de l'électrode 2 et dans lequel est vissée la broche 13 destinée à recevoir la borne de raccordement, non représentée. Cette forme d' exécution présente 1' avantage de former un contact fermé et parfait entre 1' extrémité de l'électrode et la broche 13. 



   Les figs.   4   et 5 représentent 1' extrémité active 14 de 1' électrode neutre 3   qui   est exécutée sous forme d'une pastille exentrée par rapport au corps même de l'électrode, de manière à permettre un règlage aisé de son écartement avec 1' extrémité active de l'électrode reliée à la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 source d' énergie électrique.

   La face inférieure de la pastille 14 est pour- vue d'une rainure   fraisée ( à   l'instar d'une tête de vis) ou d'   -un   ergot permettant de la faire tourner légèrement- en tordant le corps de 1' électro- de 3,de manière à régler avec précision la distance qui la sépare de 1' é- lectrode alimentée 2 et/ou à établir éventuellement cet écartement après usure; cette torsion pouvant éventuellement être effectuée à l'aide d'une petite pince ou d'une clef spéciale. La figure 7 qui est une vue en plan de la base d'une bougie montre clairement la position de la partie active   14   de l'électrode neutre 3 par rapport à 1' extrémité active de 1' électrode
2, reliée à la source d' énergie électrique.

   De même l'électrode connectée à la source d' énergie électrique peut être munie d'une telle pastille. 



   Cette même figure illustre la position de 1' électrode 15 raccor- déeà la¯masse par rapport à l'électrode neutre. 



   Comme montré à la fig. 6, la dite   électrode   15 est fixée d'une manière quelconque et usuelle dans le bord inférieur   ,de   l'embase   métalli-   que 16 de la bougie dans lequel un logement 17 à été pratiqué à cet effet. 



   La hauteur de ce logement 17-correspond à peu près à la largeur de 1' élec- trode 15 , de manière que   celle-ci   affleure ou dépasse légèrement le plan de la base du culot métallique de la bougie. Cette position de 1' électro- de 15 raccordée à la masse présente l'avantage de la maintenir à   proximi-   té immédiate de l'embase métallique et de favoriser, de cette façon, 1' écoulement de sa chaleur, son extrémité libre permettant de régler la   di stan-   ce   qui   la sépare de 1' électrode neutre. 



   Dans le but d'améliorer la conductibilité électrique et   thermi-   que des électrodes et plus particulièrement de 1' électrode reliée à la sour- ce d'énergie électrique, ainsi que les pièces qui la raccordent à la borne de raccordement prévue à la tête de la bougie, celles-ci sont pourvues par un moyen connu, d'un recouvrement   constitué   par un métal bon conducteur- tel que le cuivre, 1' argent, etc.. En outre, les parties actives des élec- trodes sont protégées contre 1' oxydation et la corrosion par un revêtement ou un traitement approprié ( par exemple par un chromage). 



   L'assemblage étanche et la fixation de l'isolateur dans 1' emba- se métallique de la bougie sont opérés comme décrit ci-après et exigent 1' emploi de bagues d'étanchéité et de   solidarisation.   



   Les bagues 18, 19 et 20 (figs. 10 à 15) sont exécutées, de préférence, en cuivre. 



   La bague 18 est un simple anneau dont le diamètre extérieur et le diamètre intérieur sont établis de manière à s' adapter, le premier, à
1' alésage du.bord supérieur de 1' embase métallique 21 représenté à la fig. 9 et, le second au diamètre extérieur de la partie 22 de 1' isolateur 23 (fig.8). 



     La bague   19 est alésée en sifflet*   comme   montré par la fig. 12. 



  Quant à la bague 20, elle est conique, comme montré par la fig.   14.   



   L' assemblage' de la bougie s' opère de la façon suivante; 1' anneau d'étanchéité 20 est déposé dans le fond de alésage de l'embase filetée 21, avant la mise en place dans la dite embase de 1'   i solateur   23. 



  Comme   xontré   par la fig. 16, cet anneau 20 se loge entre les congés arrondis des éléments 21 et 23. ensuite l'anneau 19 ( profilé en sifflet) est enfilé par dessus 1' isolateur 23 de manière à se poser dans l'espace annulaire qui sépare le corps de l' isolateur 23 et le bord supérieur   24   de l' embase 21 ( voir fig. 16). Lorsque cet assemblage est réalisé, une force de compression est appliquée sur le bord supérieur de l'anneau 19 comme montré par la flèche 25 à la fige 17.

   L'application de cette force écrase le dit anneau et force son bord aigu   à   s' engager tel qu'un coin entre la partie supérieure des parois ( extérieure de 1' isolateur et intérieure et 1' embase métallique) . la paroi de l'embase métallique 21 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 se déforme quelque peu et serre énergiquement le dit anneau au point d' assurer l'ensemble obtenu de cette façon contre tout déplacement relatif et accidentel, la bague 18 est disposée entre le bord aminci 24 de 1' embase métallique et le corps de 1 isolateur et le dit bord   24   est refoulé comme indiqué par la fig. 18 en direction du corps de 1' isolateur. 



   Il est obtenu de cette façon un assemblage solide, ferme et absolument étanche, résistant parfaitement aux compressions . élevées mises en oeuvre actuellement. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Bougie à double allumage comportant au moins deux électrodes   i solée s   de la masse et   i solée s   l'une de   l'autre,   caractérisée en ce que 1' étanchéité parfaite entre le ciment utilisé pour obturer la chambre creuse dans le corps de 1' isolateur et l'extrémité supérieure de 1' électrode reliée à la source d' énergie électrique est obtenue par 1' emploi d'un petit cylindre métallique creux glissé par dessus 1' extrémité supérieure de la dite électrode   et,  après avoir porté 1-' ensemble à la température requise,ce cylindre est enfoncé de force de manière que   lê   ciment utilisé reflue dans   1' espace   intérieur du dit cylindre et soit comprimé dans cet -espace lors du refroidissement du dit ensemble.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates more particularly to double-spark plugs comprising at least two electrodes isolated from ground and isolated from one another. Its purpose is to provide means capable of ensuring perfect sealing between the electrodes housed in the body of the insulator and the latter and to eliminate any risk of leakage of pressurized gases through said body along these electrodes.



   A new shape of the active end of the neutral electrode and the position and location of the electrode connected to ground are also new features of the invention.



   The invention also relates to a new method of assembling and fixing the insulator in the metal base of the spark plug.



   Until now, it has been very difficult to achieve perfect sealing between the electrodes housed in the body of the insulator and the latter and opening into a chamber hollowed out in the upper part of said body. This difficulty arises in particular from the fact that the cements used for sealing the said chamber and the channels serving as housing for the electrodes have an expansion and withdrawal coefficient different from that exhibited by the metal of which the electrodes are made. As a result, upon cooling and setting of the hot-placed cement in the insulator, the cement does not adhere perfectly to the electrode and gives rise to leakage along it.

   To overcome these defects, it is used according to one invention, a small hollow metal cylinder, slipped over 1, the end of the electrode and in the interior space of which penetrates the cement used, the cylinder being placed forcibly after the assembly 4 has been brought to the desired temperature; during cooling, the shrinkage of this cylinder being greater than that of the cement, compresses the latter and tightens it along the body of the electrode, thereby eliminating any risk of leakage.

   The metal cylinder referred to above can take several embodiments, some of which, as well as the other characteristics of the invention, are illustrated in the accompanying drawings, in which; Fig. 1 is a sectional elevation of a double-spark plug insulator showing a first embodiment of the metal cylinder sealing between such cement and the electrode connected to the source of electrical energy.



   Fig. 2 is a partial section of a second embodiment of said cylinder.



   Fig 3 is a third form.



   Fig. 4 is an elevational view of the active end of the neutral electrode.
Fig. 55 is a top view of the electrode of FIG. 4.



   Fig. 6 is a vertical sectional view of a threaded double-spark plug socket showing the arrangement of the electrode connected to ground.



   Fig. 7 is a plan view of the base of the spark plug showing the arrangement of the electrodes.



   Figures 10, 11, 12, 13, 14, and 15 are sectional and side views of the sealing and securing rings used for the sealed assembly and fixing of the insulator (fig. 8) in the insulator. threaded base (fig. 9) of a spark plug.



   Figs. 16-18 illustrate, in partial cross-sections and along the axis of symmetry of the spark plug, the method of assembling the insulator and its base.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Fig. 1 shows in section an insulator 1 for a double-ignition spark plug in which the electrode 2 connected to the energy source
 EMI2.1
 electrical and 1 neutral electrode 3 are housed in -channels pierced parallel to the longitudinal axis of 1 insulator and opening at different levels into a chamber 4 hollowed out in the upper part of the latter.
 EMI2.2
 The electrode 2 is folded in bayonptte at the place where it emerges from the channel which contains it, so that its upper end
 EMI2.3
 2J <comes to be located along the longitudinal axis of 1 "insulator. After positioning and immobilization) in a known manner of the neutral electrode, the element 5 is introduced into the gold chamber, so as to fill this chamber. bre up to a certain height determined by experience.

   Then is slid over the upper end 2 'of the electrode intended to be connected to the source of electrical energy, the threaded pin 6 possibly extending by a smooth cylindrical part 6' and ending in a cylindrical part 7, the outer diameter of which is substantially equal to that of the bore of the chamber 4 of the insulator and which is bored so as to leave an annular wall 7 'of small thickness (of the order of one millimeter). It is also provided with a channel 8 in which the head of the electrode engages and intended to ensure electrical contact between said part and electrode 2.

   After bringing the assembly to the desired temperature, this metal part 6, 6 ', 7, 7' is forced into the chamber 4, until it comes to assume the position shown in FIG. 1 and the cement 5, compressed by the depression of this part, flows back and penetrates under pressure into the interior space of the cylindrical part 7 which it completely fills all around. ,,. The part 2 'of the electrode. 2.



   During the cooling and setting of the assembly, the cement which is lodged inside the cylindrical part 7 is tightly pressed against the part 2 'of the electrode 2, because the withdrawal of the metal of which this annular part 7 is made, is greater than that of the cement. It follows that the latter is strongly applied against the electrode and eliminates any risk of leakage. It should be noted that the cement used has little. near the same shrinkage as the material of 1 iso-
 EMI2.4
 lator and that, therefore, there is no danger of 1 existence of a continuity solution between said cement and the inner wall of 1 insulator.



   On the threaded spindle 6 is screwed the nut 9 which completes the upper part of the insulator and which serves to support the terminal, not shown.
 EMI2.5
 tee, used to tighten the conductive wire -alinsntsnt the spark plug.



   According to fig. 2, only a metal cylinder 10, bored as shown, is forcibly angulated in the upper chamber of the insulator and around the end 2 'of the electrode 2 and compresses the cement 5 around the electrode as defined further. high. On the free end of 1 electrode 2 is adapted any device ensuring its connection and its electrical contact with the terminal placed at the head of 1 insulator.
 EMI2.6
 



  In fig. 3, the metal cylinder 11, forcibly cut, like the preceding ones, around the end 2 'of the electrode 2 and compressing the cement 5, extends to the upper edge of the insulator 1 and is
 EMI2.7
 pierced by a threaded channel 12 in which is engaged the lower part, the end of the electrode 2 and in which is screwed the pin 13 intended to receive the connection terminal, not shown. This embodiment has the advantage of forming a closed and perfect contact between the end of the electrode and the pin 13.



   Figs. 4 and 5 show the active end 14 of the neutral electrode 3 which is made in the form of a pellet exentered with respect to the body of the electrode itself, so as to allow easy adjustment of its spacing with the active end. of the electrode connected to the

 <Desc / Clms Page number 3>

 source of electrical energy.

   The underside of the pad 14 is provided with a countersunk groove (like a screw head) or with a lug allowing it to be rotated slightly by twisting the body of the electro- 3, so as to adjust with precision the distance which separates it from the supplied electrode 2 and / or to possibly establish this distance after wear; this twisting can possibly be carried out using a small pliers or a special key. Figure 7 which is a plan view of the base of a spark plug clearly shows the position of the active part 14 of the neutral electrode 3 relative to the active end of the electrode.
2, connected to the source of electrical energy.

   Likewise, the electrode connected to the source of electrical energy can be provided with such a pellet.



   This same figure illustrates the position of the electrode 15 connected to the mass relative to the neutral electrode.



   As shown in fig. 6, said electrode 15 is fixed in any customary manner in the lower edge of the metal base 16 of the spark plug in which a housing 17 has been provided for this purpose.



   The height of this housing 17 corresponds approximately to the width of the electrode 15, so that the latter is flush with or slightly protrudes from the plane of the base of the metallic base of the spark plug. This position of the electrode 15 connected to ground has the advantage of keeping it in the immediate vicinity of the metal base and in this way of promoting the flow of its heat, its free end allowing it to flow. adjust the distance which separates it from the neutral electrode.



   In order to improve the electrical and thermal conductivity of the electrodes and more particularly of the electrode connected to the source of electrical energy, as well as the parts which connect it to the connection terminal provided at the head of the device. spark plug, these are provided by known means, with a covering consisting of a good conductive metal such as copper, silver, etc. In addition, the active parts of the electrodes are protected against 1. oxidation and corrosion by a suitable coating or treatment (eg by chrome plating).



   Sealing and securing of the insulator in the metallic spark plug housing is carried out as described below and requires the use of sealing and securing rings.



   The rings 18, 19 and 20 (figs. 10 to 15) are preferably made of copper.



   The ring 18 is a simple ring whose outer diameter and inner diameter are established so as to adapt, the first, to
1 'upper bore of the metal base 21 shown in FIG. 9 and the second to the outer diameter of part 22 of one insulator 23 (Fig.8).



     The ring 19 is bored like a whistle * as shown in fig. 12.



  As for the ring 20, it is conical, as shown in FIG. 14.



   The 'assembly' of the candle operates as follows; 1 'sealing ring 20 is deposited in the bottom of the bore of the threaded base 21, before it is fitted into said base of the solator 23.



  As shown by fig. 16, this ring 20 is housed between the rounded fillets of the elements 21 and 23. then the ring 19 (whistle profile) is threaded over the insulator 23 so as to rest in the annular space which separates the body from the insulator 23 and the upper edge 24 of the base 21 (see fig. 16). When this assembly is carried out, a compressive force is applied to the upper edge of the ring 19 as shown by arrow 25 at pin 17.

   The application of this force crushes said ring and forces its sharp edge to engage such as a wedge between the upper part of the walls (outside of the insulator and inside and of the metal base). the wall of the metal base 21

 <Desc / Clms Page number 4>

 deforms somewhat and energetically tightens said ring to the point of securing the assembly obtained in this way against any relative and accidental displacement, the ring 18 is disposed between the thinned edge 24 of 1 metal base and the body of 1 insulator and said edge 24 is pushed back as indicated by FIG. 18 towards the body of the insulator.



   In this way, a solid, firm and absolutely waterproof assembly is obtained, perfectly resistant to compressions. currently high levels of implementation.



   CLAIMS.



   1.- Double ignition spark plug comprising at least two electrodes i solated from the mass and i solated from each other, characterized in that the perfect seal between the cement used to seal the hollow chamber in the body of the insulator and the upper end of the electrode connected to the source of electrical energy is obtained by the use of a small hollow metal cylinder slipped over the upper end of said electrode and, after wearing 1- 'together at the required temperature, this cylinder is forcibly pressed so that the cement used flows back into the interior space of said cylinder and is compressed in this space upon cooling of said assembly.


    

Claims (1)

2. - Bougie suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le dit cylindre métallique creux fait corps avec la broche filetée destinée à recevoir la borne de raccordement disposée à la partie supérieure de l' i solateur. 2. - Spark plug according to claim 1, characterized in that said hollow metal cylinder is integral with the threaded pin intended to receive the connection terminal disposed at the upper part of the solator i. 3.- Bougie suivant la revendication 1, caractérisée :en ce que le dit cylindre est alésé de manière à laisser subsister une paroi annulaire de faible épaisseur et est pourvu à l'une de ses extrémités d'une paroi de fond percée d'un canal pour le passage de 1' extrémité de 1' électrode qu'il entoure. 3.- Spark plug according to claim 1, characterized: in that said cylinder is bored so as to leave an annular wall of small thickness and is provided at one of its ends with a bottom wall pierced with a channel for the passage of one end of the electrode which it surrounds. 4.- Bougie suivant la revendication 1, caractérisésen ce que le dit cylindre métallique creux se prolonge jusqu'au bord supérieur de 1' i- solateur et est percé d'un canal axial taraudé destiné à recevoir à sa partie inférieure l'extrémité de l'électrode et dans lequel est vissée la broche portant la borne de raccordement. 4.- Spark plug according to claim 1, characterized in that said hollow metal cylinder extends to the upper edge of 1 i- solator and is pierced with a threaded axial channel intended to receive at its lower part the end of electrode and into which the pin carrying the connection terminal is screwed. 5. - Bougie suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que 1' extrémité active de l'électrode neutre affecte la forme d'unepastille excentrée par rapport à l'axe longitudinal de la dite électrode. 5. - Spark plug according to claims 1 to 4, characterized in that one active end of the neutral electrode has the shape of an eccentric chip relative to the longitudinal axis of said electrode. 6. - Bougie suivant la revendication 5 , caractérisés en ce que la face libre de la pastille de la dite électrode est pourvue d'une rainure fraisée ou d'un ergot permettant de la faire tourner légèrement en tordant le corps de la dite électrode. 6. - Spark plug according to claim 5, characterized in that the free face of the pellet of said electrode is provided with a milled groove or a lug allowing it to be rotated slightly by twisting the body of said electrode. 7.- Bougie d' allumage, caractérisée en ce que l'extrémité active de l'électrode connectée à la source d' énergie électrique affecte la forme d'une pastille excentrée par rapport à l'axe longitudinal de la dite électrode. 7.- Spark plug, characterized in that the active end of the electrode connected to the source of electrical energy has the shape of a pellet eccentric with respect to the longitudinal axis of said electrode. 8.- Bougie suivant les-revendications 1 à 7, caractérisée en ce que l'électrode raccordée à la masse est fixée dans un logement pratiqué à cet effet dans le bord inférieur de l'embase métallique de la bougie, de manière que la dite électrode affleure ou dépasse légèrement le plan de la face inférieure de la dite embase. 8.- Spark plug according to-claims 1 to 7, characterized in that the electrode connected to ground is fixed in a housing provided for this purpose in the lower edge of the metal base of the spark plug, so that said electrode is flush with or slightly protrudes from the plane of the underside of said base. 9. - Bougie suivant les revendications 1 à 8, caractérisée en ce que les électrodes et plus particulièrement 1' électrode reliée à la source d' énergie électrique ainsi que les pièces métalliques qui la connectent à la borne de raccordement de la dite bougie sont recouvertes ou revêtues d'un métal à haute conductibilité électrique et thermique. <Desc/Clms Page number 5> 9. - Spark plug according to claims 1 to 8, characterized in that the electrodes and more particularly one electrode connected to the source of electrical energy as well as the metal parts which connect it to the connection terminal of said spark plug are covered. or coated with a metal with high electrical and thermal conductivity. <Desc / Clms Page number 5> 10.- Bougie suivant les revendications 1 à 9, caractérisée en ce que la partie active des électrodes est protégée contre la corrosion et l'oxydation par un chromage ou par un revêtement ou un traitement appropriés. 10. Candle according to claims 1 to 9, characterized in that the active part of the electrodes is protected against corrosion and oxidation by chromium plating or by an appropriate coating or treatment. 11.- Bougie à double allumage suivant les revendications qui précèdent, caractérisée en ce que la solidarisation et la fixation étanche de son isolateur et de son embase métallique sont obtenues par une bague en cuivre profilée en sifflet, enfoncée et écrasée sous une force de compression, dans l'espace existant entre le corps de 1' isolateur et l' alésage de 1' embase métallique, la déformation de la paroi de l'embase provoquant le serrage énergique de la dite bague. 11.- Double-ignition spark plug according to the preceding claims, characterized in that the securing and tight fixing of its insulator and its metal base are obtained by a copper ring shaped as a whistle, pressed in and crushed under a compressive force , in the space existing between the body of the insulator and the bore of the metal base, the deformation of the wall of the base causing the said ring to be tightened vigorously. 12.- Bougie à double allumage, comportant au moins deux électrodes isolées de la masse et isolées l'une de 1' autre, conçue et réalisée en substance comme décrit et revendiqué et comme représenté aux dessins annexés. en annexe 2 dessins. 12.- Double-spark plug, comprising at least two electrodes isolated from ground and isolated from one another, designed and produced in substance as described and claimed and as shown in the accompanying drawings. in appendix 2 drawings.
BE533419D BE533419A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533419A true BE533419A (en)

Family

ID=165137

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533419D BE533419A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE533419A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2009044029A2 (en) Terminal for electrical connection and method for assembly thereof
EP3366932B1 (en) Crimping insert, attachment element and assembly comprising such an insert and methods for manufacturing such parts
CA1053748A (en) Sealed feedthrough for lead terminals in battery covers_
EP1995745B1 (en) Screw, in particular a starter electric terminal and manufacturing method
CA2619224A1 (en) Insert designed to mounted in an element, for fixing and electrically contacting an electrically connecting socket
EP0154588B1 (en) Process of carrying out dismountable joints and ensuring a fluid-tight seal to high-pressure pipes and related pipe joints
WO2005111504A1 (en) Glow plug head and corresponding piezo-electric pressure sensor
FR2758379A1 (en) Pneumatic coupling implant cartridge for pneumatic cylinder
BE533419A (en)
FR2763654A1 (en) INSERT FOR FIXING AN ELECTRICAL CONNECTION TERMINAL TO A THIN WALL, AND ITS ASSEMBLY AND DISASSEMBLY METHODS
BE542300A (en)
FR2494613A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE NON-REMOVABLE ASSEMBLY OF ROTATING PARTS, SUCH AS TREE ELEMENTS
BE530560A (en)
FR2887084A1 (en) CABLE ENTRY IN PARTICULAR FOR ELECTRIC CABLE ARM AND SHEATH
FR2798227A1 (en) Passage for current connection terminal passing through the wall of a sealed electrochemical battery providing good sealing without need to weld to case
EP2309527A2 (en) Device for joining by welding of a cover on end of cylinder body and vacuum bulb having such a device
FR2619252A1 (en) JOINT BONDING SYSTEM FOR ELEMENTS WORKING IN HIGH FREQUENCY
BE419590A (en)
FR2677424A1 (en) Base for a valve, the shutter of which consists of a metal diaphragm (membrane)
BE399700A (en)
BE564252A (en)
EP1836749A1 (en) Device with an element bearing a sealing connection pin
FR3083376A1 (en) ELECTRICAL CONNECTION TERMINAL WITH TIGHTENING ASSEMBLY
BE571680A (en)
FR2491689A1 (en) Sealing ring for IC engine spark plug - comprises tapered ring matching taper on body of plug immediately above thread