BE527355A - - Google Patents

Info

Publication number
BE527355A
BE527355A BE527355DA BE527355A BE 527355 A BE527355 A BE 527355A BE 527355D A BE527355D A BE 527355DA BE 527355 A BE527355 A BE 527355A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
screens
visor
distance
line
road
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE527355A publication Critical patent/BE527355A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G02OPTICS
    • G02CSPECTACLES; SUNGLASSES OR GOGGLES INSOFAR AS THEY HAVE THE SAME FEATURES AS SPECTACLES; CONTACT LENSES
    • G02C7/00Optical parts
    • G02C7/16Shades; shields; Obturators, e.g. with pinhole, with slot
    • GPHYSICS
    • G02OPTICS
    • G02CSPECTACLES; SUNGLASSES OR GOGGLES INSOFAR AS THEY HAVE THE SAME FEATURES AS SPECTACLES; CONTACT LENSES
    • G02C7/00Optical parts
    • G02C7/10Filters, e.g. for facilitating adaptation of the eyes to the dark; Sunglasses
    • G02C7/105Filters, e.g. for facilitating adaptation of the eyes to the dark; Sunglasses having inhomogeneously distributed colouring

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   DISPOSITIF PERMETTANT AUX USAGERS DE LA ROUTE D'EVITER L'EBLOUISSEMENT
PROVOQUE PAR LES PHARES D'AUTOMOBILES. 



   Pour éviter que les conducteurs d'automobiles ne soient éblouis par les phares des voitures-arrivant en sens inverse, il a été proposé de fixer sur une monture de lunettes deux petits écrans colorés ou fumés écartés entre eux de la distance entre les deux yeux, et permettant d'occulter la partie longitudinale de la route où se trouvent les voitures venant en sens inverse, tout en laissant complètement visible, par les deux yeux, la partie de la route que le conducteur doit   suivre.   



   Cependant, comme il est nécessaire, pour arriver à un bon résultat, d'adapter la distance entre ces deux écrans à l'écart pupillaire qui est variable d'un individu à l'autre, on est amené à prévoir un mécanisme permettant de faire varier cette distance entre les écranso
D'autre part, une monture de lunettes comportant un support nasal non mobile, ne permet pas d'adapter la hauteur ou la position latérale des écrans suivant l'attitude habituelle de la tête du conducteur laquelle varie aussi d'un individu à   l'autre.   



   De plus, la fixité de l'ensemble résultant de la monture de lunettes, ne permet pas de prévoir, en plus des écrans anti-phares, aussi des écrans anti-brouillard qui soient d'un emploi facultatif. 



   Enfin, quand le dispositif anti-phares comporte une monture de lunettes, il n'est guère utilisable par les personnes qui portent lunettes habituellement.,
La présente invention a pour but de porter remède aux inconvénients indiqués ci-dessus, tout en y ajoutant des éléments de perfectionnement et en réalisant une réduction considérable du prix. 



   Suivant l'invention, les deux petits écrans anti-éblouissement sont montés sur une visière prenant point d'appui sur le front et à l'arrière de la tête, de préférence par un cordon élastiqueo L'appui sur le front 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 permet de donner, au besoin, à la visièreune certaine inclinaison vers la droite ou la gauche. Cet appui permet aussi de donner aux écrans la hauteur voulue pour réaliser une adaptation à la position de la tête, particulière à chaque personne. Il permet également une légère variation de la position dans le sens latéral, en vue de la commodité du conducteur. 



   Enfin, une visière peut facilement être disposée de façon à venir se placer devant des lunettes. 



   Suivant   l'invention!)   la faculté d'incliner légèrement la visière vers la droite ou la gauche, permet, sans aucun mécanisme ni aucune mobilité d'un écran par rapport à l'autre, de réaliser l'adaptation de l'écartement des écrans à l'écart pupillaire particulier à chaque personne. 



  Comme on le sait en effet,le bord des petits écrans   du.   côté du roulage, et qui joue le rôle effectif de séparation de la route en deux parties longitudinales, ce bord doit, pour correspondre à la vue, en perspective de la ligne médiane de la route, être incliné sur la verticale d'un angle qui, en pratique, est de l'ordre de 45 . On voit donc que, par rapport à la droite représentant la distance des pupilles entre elles, ces deux bords des écrans apparaissent comme deux droites parallèles inclinées. D'où, en fai sant varier l'ensemble de ces deux parallèles d'un certain angle par rapport à la ligne qui rejoint les deux pupilles, ces deux parallèles se trouveront plus ou moins rapprochées l'une de l'autre par rapport à la distance entre les pupilles.

   L'invention réalise donc l'adaptation de la distance effective des écrans à l'écart pupillaire sans aucun mécanisme ni dispositif de déplacement des écrans l'un par rapport à l'autre. 



   L'invention prévoit en outre que par le fait du support frontal la visière avec ses écrans peut subir un déplacement latéral d'une certaine amplitude de façon à adapter les écrans à la position la plus commode pour le conducteur; et aussi d'en régler la hauteur dans le même but. La faculté de déplacement en hauteur est'utilisable aussi suivant l'invention, pour permettre l'usage facultatif d'un écran   anti-brouillard   disposé sur une partie seulement de la hauteur des écrans, par exemple à leur base. 



   En outre, pour accentuer la séparation entre la zone de visibilité et la zone occultée, l'invention prévoit de munir les écrans, du côté du roulage, d'une bordure plus opaque. 



   Enfin, dans le but de permettre l'utilisation de la visière par les personnes portant lunettes, l'invention prévoit   que   les écrans sont montés de façon à se trouver à une distance devant les yeux suffisante pour laisser l'espace nécessaire pour les lunettes. Cet écartement du front étant réalisé de préférence, par une traverse portant sur le front et montée à une certaine distance du support des écrans. 



   D'autres détails et particularités de l'invention apparaîtront au cours de la description du dessin annexé donné à simple titre explicatif et non limitatif dans lequel:
Fig. 1 représente une visière conforme à   l'invention,   vue de   fa-   ce, et
Figo 2, une vue en perspective de l'ensemble de la visière. 



   Les mêmes éléments sont désignés dans les deux figures par les mêmes références. 



   En Fig. 1 qui se rapporte spécialement au mode d'ajustage des écrans à l'écart pupillaire particulier à chaque personne, 1 représente la visière portant les deux petits écrans anti-éblouissement 2 et 3. Les petits cercles 4 et 5 représentent les pupilles dont l'écartement correspond à la droite 6. La ligne 7 représente un écartement correspondant à une certaine inclinaison de la visière par rapport à la droite joignant les deux pupilles. 



  Il est visible que cette ligne   7   étant plus rapprochée de la perpendiculaire aux bords des écrans indiqués en 9 et   10,  sera plus courte que la ligne 6. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Par contre,, la ligne 8 correspondant à une inclinaison de la visière dans l'autre sens est plus éloignée de la perpendiculaire aux bords 9 et 10 et, par conséquent, plus   longue';   que la ligne 6. 



   On comprend donc que l'inclinaison de la visière dans une sens rapproche dans le champ visuel les bords des écrans l'un de l'autre et qu'une inclinaison dans l'autre sens les éloigne. Ce qui permet une adap- tation très simple aux divers écarts pupillaireso 
Cette adaptation est nécessaire pour que la vue des deux écrans par chaque oeil soit superposée, et que ces écrans n'en paraissent qu'un seul dans le champ visuel binoculaire. 



   En Fige 2, 1 représente la pièce supportant les écrans 2 et 3 dont les bords, du côté du roulement sont renforcés par une bordure plus opaque 9 et 10.Une traverse rigide 11 forme la surface qui porte sur le front et est suffisamment éloignée du support 1 pour que des montures de lu- nettes puissent s'intercaler dans l'espace compris entre ces deux pièces. 



  Une bande élastique 13 est destinée à prendre appui derrière la tête et est ajustable par la boucle 14. Deux petits écrans transparents 15 et   16   d'une coloration spécifique anti-brouillard sont placés près de la base des écrans 2 et 3 de fagon telle qu'en descendant la visière ces écrans anti-brouillard soient utilisables facultativement quand cela est désirée 
Il est évident que l'invention n'est pas limitée à l'exemple dé- crit et représenté et que bien des modifications peuvent être apportées dans le domaine des équivalents sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Dispositif d'anti-éblouissement, caractérisé par le fait que deux petits écrans anti-éblouissement sont montés sur une visière pre- nant point d'appui sur le front et à l'arrière de la tête, de préférence par un cordon élastique, permettant de donner à la visière une certaine in-   clinaison   vers la droite ou la gauche, permettant aussi de donner aux écrans la hauteur voulue pour réaliser adaptation à la position de la tête parti- culière à chaque personne et permettant également une légère variation de la position dans le sens latéral en vue de la commodité du conducteur. 



   2.- Dispositif selon 1, caractérisé par le fait que les écrans   sont montés de facon à se trouver à une distance devant les yeux suffisante pour laisser 1 espace nécessaire pour les lunettes, cet écartement du   front étant réalisé de préférence par une traverse portant sur le front et montée à une certaine distance du support des   écranso   
3. - Dispositif selon 1 et 2, caractérisé par le fait que la faculté d'incliner légèrement la visière vers la droite ou la gauche, per- met sans aucun mécanisme ni aucune mobilité d'un écran par rapport à l'au- tre, de réaliser l'adaptation de l'écartement des écrans à l'écart pupil- laire particulier à chaque personneo 
4.

   - Dispositif selon 1 et 3,caractérisé par le fait que le bord des petits écrans du coté du roulage, qui joue le rôle effectif de sé- paration de la route en deux parties;longitudinales, est, pour correspondre à la vue,en perspective de la ligne médiane de la route,   incliné   sur la ver- ticale d'un angle qui, en pratique, est de l'ordre de 45 . 



   5.- Dispositif selon 1 à 4, caractérisé par le fait que l'a - daptation de la distance effective des écrans à l'écart pupillaire est réa- lisée sans aucun mécanisme ou dispositif de déplacement des écrans l'un par rapport à l'autre. 



   60 - Dispositif selon 1 à 5caractérisé par le fait que des écrans anti-brouillard sont disposés sur une partie seulement de la hauteur des écrans, par exemple à leur base. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   DEVICE ALLOWING ROAD USERS TO AVOID GLARE
CAUSED BY AUTOMOBILE HEADLIGHTS.



   To prevent automobile drivers from being dazzled by the headlights of oncoming cars, it has been proposed to fix two small colored or smoked screens on a spectacle frame, separated from each other by the distance between the two eyes, and making it possible to conceal the longitudinal part of the road where the oncoming cars are located, while leaving completely visible, through both eyes, the part of the road that the driver must follow.



   However, as it is necessary, in order to achieve a good result, to adapt the distance between these two screens to the pupillary distance which is variable from one individual to another, it is necessary to provide a mechanism making it possible to make vary this distance between screens
On the other hand, a spectacle frame comprising a non-movable nasal support does not allow the height or the lateral position of the screens to be adapted according to the usual attitude of the driver's head which also varies from individual to individual. other.



   In addition, the fixity of the assembly resulting from the spectacle frame does not make it possible to provide, in addition to anti-headlight screens, also anti-fog screens which are of optional use.



   Finally, when the anti-headlight device comprises a spectacle frame, it is hardly usable by people who usually wear glasses.
The object of the present invention is to remedy the drawbacks indicated above, while adding to them improvement elements and achieving a considerable reduction in the price.



   According to the invention, the two small anti-glare screens are mounted on a visor taking a point of support on the forehead and at the back of the head, preferably by an elastic cord. The support on the forehead

 <Desc / Clms Page number 2>

 allows the visor to be tilted to the right or to the left, if necessary. This support also allows the screens to be given the desired height in order to adapt to the position of the head, specific to each person. It also allows a slight variation of the position in the lateral direction, for the convenience of the driver.



   Finally, a visor can easily be arranged so as to be placed in front of the glasses.



   According to the invention!) The ability to slightly tilt the visor to the right or to the left, allows, without any mechanism or any mobility of one screen relative to the other, to adjust the spacing of the pupillary distance screens specific to each person.



  As is known in fact, the edge of the small screens of the. side of the road, and which plays the effective role of dividing the road into two longitudinal parts, this edge must, to correspond to the view, in perspective of the median line of the road, be inclined to the vertical at an angle which , in practice, is of the order of 45. It can therefore be seen that, with respect to the line representing the distance of the pupils between them, these two edges of the screens appear as two inclined parallel lines. Hence, by varying the set of these two parallels by a certain angle with respect to the line which joins the two pupils, these two parallels will be found more or less close to each other with respect to the distance between the pupils.

   The invention therefore achieves the adaptation of the effective distance of the screens to the pupillary distance without any mechanism or device for moving the screens relative to one another.



   The invention further provides that by virtue of the frontal support the visor with its screens can undergo a lateral displacement of a certain amplitude so as to adapt the screens to the most convenient position for the driver; and also to adjust the height for the same purpose. The ability to move in height is also usable according to the invention, to allow the optional use of an anti-fog screen arranged on only part of the height of the screens, for example at their base.



   In addition, to accentuate the separation between the visibility zone and the obscured zone, the invention provides for providing the screens, on the rolling side, with a more opaque border.



   Finally, in order to allow the use of the visor by people wearing glasses, the invention provides that the screens are mounted so as to be at a distance in front of the eyes sufficient to leave the necessary space for the glasses. This separation of the front is preferably achieved by a crosspiece bearing on the front and mounted at a certain distance from the support of the screens.



   Other details and features of the invention will become apparent from the description of the appended drawing, given for explanatory and non-limiting purposes, in which:
Fig. 1 shows a visor according to the invention, seen from the front, and
Figo 2, a perspective view of the entire visor.



   The same elements are designated in the two figures by the same references.



   In Fig. 1 which relates specifically to the mode of adjustment of the screens to the pupillary distance specific to each person, 1 represents the visor bearing the two small anti-glare screens 2 and 3. The small circles 4 and 5 represent the pupils of which the spacing corresponds to straight line 6. Line 7 represents a spacing corresponding to a certain inclination of the visor with respect to the straight line joining the two pupils.



  It is visible that this line 7, being closer to the perpendicular to the edges of the screens indicated at 9 and 10, will be shorter than line 6.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   On the other hand, the line 8 corresponding to an inclination of the visor in the other direction is further from the perpendicular to the edges 9 and 10 and, consequently, longer '; than line 6.



   It is therefore understood that the inclination of the visor in one direction brings the edges of the screens closer to each other in the visual field and that an inclination in the other direction moves them away. This allows a very simple adaptation to the various pupillary distances.
This adaptation is necessary so that the view of the two screens by each eye is superimposed, and that these screens appear only one in the binocular visual field.



   In Fig. 2, 1 represents the part supporting the screens 2 and 3, the edges of which, on the bearing side are reinforced by a more opaque border 9 and 10. A rigid cross member 11 forms the surface which bears on the front and is sufficiently far from the support 1 so that glasses frames can be inserted in the space between these two parts.



  An elastic band 13 is intended to be supported behind the head and is adjustable by the buckle 14. Two small transparent screens 15 and 16 with a specific anti-fog coloring are placed near the base of screens 2 and 3 in such a way that '' by lowering the visor these fog screens can optionally be used when desired
It is obvious that the invention is not limited to the example described and shown and that many modifications can be made in the field of equivalents without departing from the scope of the invention.



    CLAIMS.



   1.- Anti-glare device, characterized by the fact that two small anti-glare screens are mounted on a visor taking a fulcrum on the forehead and at the back of the head, preferably by a cord elastic, allowing to give the visor a certain inclination to the right or the left, also allowing to give the screens the desired height to adapt to the position of the particular head to each person and also allowing a slight variation sideways position for operator convenience.



   2.- Device according to 1, characterized in that the screens are mounted so as to be at a distance in front of the eyes sufficient to leave 1 space necessary for the glasses, this separation of the forehead being preferably achieved by a cross bearing on the front and mounted at a certain distance from the support of the screens
3. - Device according to 1 and 2, characterized in that the ability to slightly incline the visor to the right or to the left, without any mechanism or any mobility of a screen relative to the other , to adapt the spacing of the screens to the pupil distance specific to each person.
4.

   - Device according to 1 and 3, characterized in that the edge of the small screens on the rolling side, which plays the effective role of separating the road into two longitudinal parts, is, to correspond to the view, in perspective of the center line of the road, inclined to the vertical at an angle which, in practice, is of the order of 45.



   5.- Device according to 1 to 4, characterized in that the adaptation of the effective distance of the screens to the pupillary distance is carried out without any mechanism or device for moving the screens relative to each other. 'other.



   60 - Device according to 1 to 5characterized in that the anti-fog screens are arranged over only part of the height of the screens, for example at their base.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

7.- Dispositif selon 1 à 6, caractérisé par le fait que pour <Desc/Clms Page number 4> accentuer la séparation entre la zone de visibilité et la zone occultée, on prévoit de munir les écrans, du côté du roulage, d'une bordure plus opa- que. senté, . 80 - Dispositif d'anti-éblouissement tel que décrit et/ou représente. en annexe 1 dessin. 7.- Device according to 1 to 6, characterized in that for <Desc / Clms Page number 4> to accentuate the separation between the visibility zone and the obscured zone, provision is made to equip the screens, on the taxiing side, with a more opaque border. felt,. 80 - Anti-glare device as described and / or shown. in appendix 1 drawing.
BE527355D BE527355A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE527355A true BE527355A (en)

Family

ID=161041

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE527355D BE527355A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE527355A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1060687A (en) Glare shields
FR2617294A1 (en) Cylindrical lens for sunglasses
FR3016498A1 (en) PROTECTIVE HELMET EQUIPPED WITH A MOBILE FACIAL SCREEN
BE527355A (en)
FR2542462A1 (en) Eye protectors (safety glasses) having a wide lateral visual field, with corrective lenses
FR2476332A1 (en) Adjustable spectacles for sporting use - has side legs adjustable in width as is spacing of nose pads
EP3169174B1 (en) Protective helmet with built-in mobile visor
US2743447A (en) Driving glasses
FR2508777A1 (en) Protective helmet with press studs for fixing accessories - has part of stud fixed to accessory fitted adjustably in slots with angled cut=outs
JP3196893U (en) Side shading device for glasses
FR2473735A1 (en) IMPROVEMENTS IN THE ASSEMBLY OF NASAL PADS ON EYEGLASS FRAMES
FR2517838A1 (en) Protective screen for eyes - fits onto bridge of spectacles with two parts covering lenses
FR2655432A1 (en) Viewing mask
BE397789A (en)
FR3101295A1 (en) DASHBOARD INCLUDING SUPPORT MEANS FOR A MULTIMEDIA DEVICE IN A VEHICLE AND CORESPONDING VEHICLE
BE488094A (en)
FR2469734A1 (en) Anti dazzle type spectacles - has lenses made up of dark and lighter semicircles rotated in circular housings by finger pressure
EP1601260A1 (en) Spectacles for a helmet and helmet fitted with said spectacles
FR2814248A1 (en) Spectacle frame position regulator comprises nasal support and forehead brace, fitted separately or together to frame bridge
EP3674778A1 (en) Device for reading in a car without nausea and headache
BE484270A (en)
FR3099107A1 (en) DASHBOARD DESIGNED TO KEEP A NOMADIC MULTIMEDIA DEVICE IN A VEHICLE AND CORRESPONDING VEHICLE
FR2922327A1 (en) Sun glare effect preventing device for e.g. assisting driving of automobile by driver, has pair of sunglasses to which upper mount is preserved and has part passing to top of arches integrating molded visors, two seats and two folding arms
BE491836A (en)
FR2501478A1 (en) Crash helmet with visor - has face screen articulated to visor and held on chin guard by press studs