BE527046A - - Google Patents

Info

Publication number
BE527046A
BE527046A BE527046DA BE527046A BE 527046 A BE527046 A BE 527046A BE 527046D A BE527046D A BE 527046DA BE 527046 A BE527046 A BE 527046A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elastic
button
clamp
cap
integral
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE527046A publication Critical patent/BE527046A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44BBUTTONS, PINS, BUCKLES, SLIDE FASTENERS, OR THE LIKE
    • A44B1/00Buttons
    • A44B1/08Constructional characteristics
    • A44B1/14Constructional characteristics with replaceable or protective coverings

Landscapes

  • Adornments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    CACHEBOUTON   ENJOLIVEUR. 



   L'invention a pour objet, à titre de produit industriel nouveau, un bijou enjoliveur amovible, destiné à cacher un bouton cousu, tel que bouton de chemise, chemiser, robe, manteau, manchette, etc. voire meme un bouton à tige, à bascule, etc.. 



   Ce bijou comprend un chapeau, de forme extérieure quelconque, dont la face arrière présente une cuvette ayant un contour et une profondeur dépendant de la forme et de l'épaisseur d'un bouton à masquer, tandis que la face antérieure sert de support à une ornementation appropriée, et un système de verrouillage pour maintenir de façon amovible le chapeau en place sur le bouton. 



   Dans un mode de réalisation de l'invention, le bijou enjoliveur comporte une pince élastique destinée à emprisonner l'attache ou la tige du bouton, pivotant à l'arrière du chapeau, et un enclenchement   !Jour   maintenir élastiquement la pince en position active lorsque l'enjoliveur est en place. 



   L'enjoliveur peut être un véritable bijou en métal précieux, orné le cas échéant de pierreries, ou un simple bijou fantaisie en métal commun doré, argenté, chromé, etc. 



   D'autres caractéristiques résulteront de la description qui va suivre: 
Au dessin annexé donné uniquement à titre d'exemple: la fig. 1 est une vue de face de l'enjoliveur mis en place, avec arrachement partiel de la face avant du bijou; la   fige   2 est une coupe suivant la ligne 2-2 de la fig. 1; 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la fig. 3 est une coupe suivant la ligne   3-3   de la fig. 2; la fig. 4 est une vue de côté avec coupe partielle suivant la ligne 4-4 de la fig. 3. la fig. 5 montre la face arrière d'un enjoliveur suivant une variante; la fig. 6 est une coupe suivant la ligne 6-6 de la fig. 5 ; la fige 7 est une vue analogue aux   fige- 3   et 5, montrant une variante; la fig. 8 est une coupe suivant la ligne   8-8   de la fig. 7 ;

   la fig. 9 est une coupe suivant la ligne 9-9 de la fig. 7, montrant le bijou verrouillé en place sur un bouton ; la fig. 10 est une vue analogue à la fig. 9 montrant le bijou dégagé du bouton; la fig. 11 est une vue analogue à la fig.   7,   montrant une autre variante, en position d'ouverture; la fig. 12 montre le même bijou en position de fermeture la fig. 13 est une coupe suivant la ligne 13-13 de la fig. 12; la fig. 14 est une coupe suivant la ligne 14-14 de la fig. 12; la fig. 15 est une vue en perspective du verrou- rotatif. 



   Le cache-bouton enjoliveur des figs. 1 à 4 comprend un chapeau 1,   représenté au   dessin sous une forme extérieure circulaire, mais qui pourrait être de forme polygonale ou avoir tout contour désiré. La face antérieure du chapeau sert de support à une ornementation appropriée, telle que ciselure, guillochage, motif rapporté, soudé, collé, serti, pierres précieuses ou imitations de pierres précieuses, etc. 



   La face postérieure présente une cuvette ou creusure 2 qui, dans l'exemple représenté, est cylindrique, en vue de recevoir avec un jeu approprié un bouton circulaire A, de sorte que la face antérieure du chapeau se raccorde à un rebord cylindrique 3. Toutefois, si le bouton   A n'était   pas circulaire, la cuvette 2 aurait une forme correspondante. La hauteur du re-   bord 3,     c'est-à-dire   l'épaisseur de l'enjoliveur, est déterminée, soit en vue de permettre le boutonnage dans une boutonnière, soit uniquement par des considérations esthétiques ou de fantaisie. Dans cet ordre d'idées, le rebord 3 peut, au lieu d'un profil rectiligne comme représenté schématiquement au dessin, avoir un profil courbe, mouluré, etc. 



   A l'arrière de la cuvette est disposée une pince élastique qui, dans l'exemple représenté, est en forme de lyre, et dont les branches 4 et 5 sont destinées à emprisonner le paquet de fils de couture B du bouton, ces fils passant à travers les trous C du bouton et le tissu D sur lequel le bouton est cousu. Le lyre 4,5 s'articule à l'arrière du chapeau et un enclenchement le maintient élastiquement en position active lorsque l'enjoliveur est en place. 



   Dans l'exemple représenté, les branches 4, 5 de la lyre sont solidaires d'un canon 6 coaxial avec deux bossages 7 et 8 à l'intérieur de la cuvette 2, l'ensemble formant une charnière dont l'axe est représenté en 9. 



   L'enclenchement de la pince est obtenu en découpant dans le rebord 3, deux logements 10 et 11 (fig. 4) qui débouchent chacun vers l'arrière par une entrée 12, 13 plus étroite, les axes des entrées 12, 13 étant plus rapprochés l'un de l'autre que les axes des logements 10, 11, tandis que, par l'élasticité de la matière dont est constituée la pince, les extrémités 14, 15 de celle-ci ont tendance à s'écarter comme représenté en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pointillé. Les entrées 12, 13 ont une largeur juste suffisante pour permet- tre aux extrémités   14,   15 d'y pénétrer. Le cas échéant les extrémités 14 et 15 peuvent se terminer par de petits boutons en saillie 14a et 15a, des- tinés à faciliter la manoeuvre. 



   Le fonctionnement est le suivant: l'usager, désirant masquer le bouton A au moyen du   bijôù   enjoliveur, rapproche élastiquement les branches
4 et 5 de la lyre pour amener leurs extrémités   14,   15 en face des entrées   12 ,   13 , puis il fait pivoter la pince vers l'arrière autour de la charnière
9. Il fait alors glisser la pince à cheval sur les fils de couture B du bou- ton et emboîte celui-ci dans la cuvette 2 en refermant la pince contre le chapeau 1. Il rapproche ensuite élastiquement les branches 4 et 5 de la ly- re et refait passer les extrémités 14,15 dans leurs logements à travers les entrées, 12, 13,la pince se trouvant dès lors verrouillée élastique- ment en position active. 



   Bien entendu, le node de réalisation ci-dessus n'est donné qu'à titre d'exemple et on ne sortirait pas du. cadre de l'invention en associant au chapeau enjoliveur une pince de forme différente et un enclenchement ou verrou d'une autre conception, la charnière pouvant être remplacée par une liaison élastiquement déformable. 



   Les figs. 5 et 6 montrent par exemple une pince formée d'un sim- ple fil élastique courbé de façon à former une boucle dont les extrémités alignées 16, 17 s'engageant dans des trous des bossages 7 et   8,   la partie centrale formant en position active, un cercle 18, 19 destiné à entourer les fils de couture et les extrémités libres   20,   21 étant contrecoudées de fa- gon à former des saillies 22, 23, pouvant venir s'enclencher élastiquement derrière des bossages 24, 25 à l'intérieur de la cuvette. Dans cet exemple, les trous des bossages 7 et 8 peuvent être ronds, auquel cas les parties 16, 17 de la pince forment pivots.

   Ils pourraient toutefois être aplatis, de façon à empêcher les parties 16,17 de tourner, le pivotement de la pince vers l'arrière étant obtenu par torsion des parties 16, 17 et/ou flexion des parties   26, 27   reliant la boucle 16,17 au cercle   18,   19. Dans ce cas, le rappel élastique ainsi réalisé provoque le retour automatique de la pince en position de travail. 



   Il va de soi que ce rappel élastique peut être réalisé de bien d'autres façons sans s'écarter de l'esprit de l'invention. 



   Dans le mode de réalisation des figs. 7 à 10, le rebord cylindrique 3 présente vers l'arrière des languettes de retenue fixes   28,   29 qui,en association avec une languette de retenue mobile 30 ,servent à retenir le bijou enjoliveur sur le bouton A (fig. 9). La languette mobile 30 est solidaire d'un coulisseau 31, guidé dans des glissières 32 et dans une mortaise 33 d'un bossage 34 de la paroi interne du fond de la cuvette.

   Une lame de ressort 35, pénétrant par ses extrémités dans des feuillures 36,  37   de la cuvette, appuie le coulisseau 31 dans les glissières 32 et sert en même temps à limiter le déplacement du coulisseau vers   l'extérieur,   grâce à la butée 38 du dit coulisseau   (fig.     10).   Le fond de la cuvette présente une petite dépression 39, coopérant avec une saillie 40 du coulisseau, pour maintenir celui-ci dans sa position active. La partie 41, reliant la languette 30 au coulisseau   31,   peut avoir la forme d'un élément de cylindre, s'engageant dans un créneau 42 du rebord cylindrique 3. 



   Pour mettre en place l'enjoliveur, on tire sur la languette 30 jusqu'à ce que la butée 38 appuie sur le ressort 35,on engage le bijou sur le bouton et on repousse la languette 30 vers l'intérieur jusqu'à ce que la saillie 40 pénètre dans la creusure 39. 



   Dans l'exemple des figs. 11 à 15, le rebord cylindrique 3 présente vers l'arrière une languette de retenue fixe 43 qui, en association avec une languette de retenue mobile 44, sert   à   retenir le bijou enjoliveur sur le bouton A (figs. 12 et 13). La languette mobile 44 est solidaire d'un anneau fendu élastique 45 (fig. 15) , maintenu à l'intérieur du rebord cylin- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 drique 3 par des pattes intérieures 46   47,   48 et pouvant être manoeuvre par une tirette 49. L'anneau peut se déplacer d'un certain angle, limité par la butée de la tirette 49 contre la patte 46   dans   la position d'ouverture (fig.

   Il) et contre la patte 47 dans la position de fermeture (fig. 12) et il est maintenu élastiquement dans l'une ou l'autre de ces positions par le franchissement de la patte 48 par une came ou double-rampe 50 de l'an-   neau 45.   



   Le bijou peut être placé sur le bouton avec les languettes dans la position de la fig. 11 et verrouillé en place en amenant la languette 47 dans la position de la fig. 12. 



   Bien entendu, l'invention n'est nullement limitée aux modes d'exécution représentés et décrits qui n'ont été choisis qu'à titre d'exemple.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    CACHEBOUTON TRIM.



   The object of the invention is, as a new industrial product, a removable embellished jewel, intended to hide a sewn button, such as a shirt button, shirt, dress, coat, cuff, etc. even a button rod, rocker, etc.



   This jewel comprises a hat, of any external shape, the rear face of which has a bowl having an outline and a depth depending on the shape and thickness of a button to be hidden, while the front face serves as a support for a appropriate ornamentation, and a locking system to removably hold the hat in place on the button.



   In one embodiment of the invention, the hubcap jewel comprises an elastic clip intended to trap the fastener or the shank of the button, pivoting at the rear of the hat, and a locking mechanism to elastically maintain the clip in the active position when the hubcap is in place.



   The hubcap can be a real jewel in precious metal, adorned if necessary with precious stones, or a simple costume jewel in common metal in gold, silver, chrome, etc.



   Other characteristics will result from the description which follows:
In the appended drawing, given solely by way of example: FIG. 1 is a front view of the hubcap in place, with partial cut away of the front face of the jewel; the rod 2 is a section along line 2-2 of FIG. 1;

 <Desc / Clms Page number 2>

 fig. 3 is a section taken along line 3-3 of FIG. 2; fig. 4 is a side view with partial section taken along line 4-4 of FIG. 3. fig. 5 shows the rear face of a trim according to a variant; fig. 6 is a section taken along line 6-6 of FIG. 5; Fig 7 is a view similar to Figs 3 and 5, showing a variant; fig. 8 is a section taken along line 8-8 of FIG. 7;

   fig. 9 is a section taken along line 9-9 of FIG. 7, showing the jewel locked in place on a button; fig. 10 is a view similar to FIG. 9 showing the jewel detached from the button; fig. 11 is a view similar to FIG. 7, showing another variant, in the open position; fig. 12 shows the same jewel in the closed position, FIG. 13 is a section taken along line 13-13 of FIG. 12; fig. 14 is a section taken along line 14-14 of FIG. 12; fig. 15 is a perspective view of the rotary lock.



   The decorative button cover in figs. 1 to 4 comprises a cap 1, shown in the drawing in a circular outer shape, but which could be polygonal in shape or have any desired outline. The front face of the hat serves as a support for appropriate ornamentation, such as chasing, guillochage, added motif, welded, glued, crimped, precious stones or imitations of precious stones, etc.



   The rear face has a bowl or recess 2 which, in the example shown, is cylindrical, with a view to receiving with an appropriate clearance a circular button A, so that the front face of the cap is connected to a cylindrical rim 3. However , if the button A were not circular, the bowl 2 would have a corresponding shape. The height of the rim 3, that is to say the thickness of the hubcap, is determined either with a view to allowing buttoning in a buttonhole, or solely by aesthetic or fancy considerations. In this connection, the rim 3 may, instead of a rectilinear profile as shown schematically in the drawing, have a curved profile, molded, etc.



   At the rear of the bowl is arranged an elastic clamp which, in the example shown, is in the shape of a lyre, and whose branches 4 and 5 are intended to trap the packet of sewing threads B of the button, these threads passing through through the holes C of the button and the fabric D on which the button is sewn. The lyre 4,5 is articulated at the back of the hat and an engagement keeps it elastically in the active position when the hub cap is in place.



   In the example shown, the branches 4, 5 of the lyre are integral with a coaxial barrel 6 with two bosses 7 and 8 inside the bowl 2, the assembly forming a hinge whose axis is shown in 9.



   The engagement of the clamp is obtained by cutting in the rim 3, two housings 10 and 11 (fig. 4) which each open towards the rear through a narrower entry 12, 13, the axes of the entries 12, 13 being more closer to each other than the axes of the housings 10, 11, while, by the elasticity of the material of which the clamp is made, the ends 14, 15 thereof tend to move apart as shown in

 <Desc / Clms Page number 3>

 dotted. The inlets 12, 13 have a width just sufficient to allow the ends 14, 15 to enter them. Where appropriate, the ends 14 and 15 may end in small projecting buttons 14a and 15a, intended to facilitate the operation.



   The operation is as follows: the user, wishing to hide button A by means of the jewel or hubcap, elastically brings the branches together
4 and 5 of the lyre to bring their ends 14, 15 in front of the inlets 12, 13, then it rotates the clamp backwards around the hinge
9. He then slides the clamp straddling the sewing threads B of the button and fits the latter in the bowl 2 by closing the clamp against the cap 1. He then elastically brings the branches 4 and 5 of the ly together. - re and re-pass the ends 14, 15 into their housings through the inlets, 12, 13, the clamp then being elastically locked in the active position.



   Of course, the implementation node above is given only as an example and we would not go out of. framework of the invention by associating with the trim cap a clamp of different shape and a latch or lock of another design, the hinge can be replaced by an elastically deformable connection.



   Figs. 5 and 6 show, for example, a clamp formed of a simple elastic wire bent so as to form a loop, the aligned ends 16, 17 of which engage in holes of the bosses 7 and 8, the central part forming in the active position , a circle 18, 19 intended to surround the sewing threads and the free ends 20, 21 being angled so as to form protrusions 22, 23, which can come to engage elastically behind the bosses 24, 25 inside of the bowl. In this example, the holes of the bosses 7 and 8 may be round, in which case the parts 16, 17 of the clamp form pivots.

   They could however be flattened, so as to prevent the parts 16, 17 from rotating, the pivoting of the clamp backwards being obtained by twisting the parts 16, 17 and / or bending the parts 26, 27 connecting the loop 16, 17 to circle 18, 19. In this case, the elastic return thus produced causes the automatic return of the clamp to the working position.



   It goes without saying that this elastic return can be achieved in many other ways without departing from the spirit of the invention.



   In the embodiment of figs. 7 to 10, the cylindrical rim 3 has fixed retaining tongues 28, 29 towards the rear which, in association with a movable retaining tongue 30, serve to retain the decorative jewel on the button A (fig. 9). The movable tongue 30 is integral with a slide 31, guided in slides 32 and in a mortise 33 of a boss 34 of the internal wall of the bottom of the bowl.

   A leaf spring 35, penetrating by its ends into the rabbets 36, 37 of the bowl, supports the slide 31 in the slides 32 and at the same time serves to limit the movement of the slide towards the outside, thanks to the stop 38 of the said slide (fig. 10). The bottom of the bowl has a small depression 39, cooperating with a projection 40 of the slide, to keep the latter in its active position. The part 41, connecting the tongue 30 to the slide 31, may have the shape of a cylinder element, engaging in a slot 42 of the cylindrical rim 3.



   To put the hubcap in place, the tongue 30 is pulled until the stop 38 presses on the spring 35, the jewel is engaged on the button and the tongue 30 is pushed inwards until the projection 40 penetrates the recess 39.



   In the example of figs. 11 to 15, the cylindrical rim 3 presents towards the rear a fixed retaining tongue 43 which, in association with a movable retaining tongue 44, serves to retain the embellishing jewel on the button A (figs. 12 and 13). The movable tongue 44 is integral with an elastic split ring 45 (fig. 15), held inside the cylindrical rim.

 <Desc / Clms Page number 4>

 drique 3 by internal tabs 46 47, 48 and can be operated by a pull tab 49. The ring can move by a certain angle, limited by the stop of the pull tab 49 against the tab 46 in the open position ( fig.

   II) and against the tab 47 in the closed position (fig. 12) and it is held elastically in one or the other of these positions by crossing the tab 48 by a cam or double-ramp 50 of the ring 45.



   The jewel can be placed on the button with the tabs in the position of fig. 11 and locked in place by bringing the tab 47 into the position of FIG. 12.



   Of course, the invention is in no way limited to the embodiments shown and described which have been chosen only by way of example.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention a pour objet un cache-bouton enjoliveur, remarquable notamment par les caractéristiques suivantes considérées séparément ou en combinaisons: a) il comprend un chapeau de forme extérieure quelconque dont la face arrière présente une cuvette ayant un contour et une profondeur dépendant de la forme et de l'épaisseur d'un bouton à masquer, tandis que la face antérieure sert de support à une ornementation appropriée et un système de verrouillage pour maintenir de façon amovible le chapeau sur le bouton; b) il comporte une pince élastique destinée à emprisonner l'attache ou la tige du bouton, pivotant à l'arrière du chapeau, et un enclenchement pour maintenir élastiquement la pince en position active lorsque l'enjoliveur est en place; c) la pince élastique est montée sur le chapeau par une charnière; The subject of the invention is a decorative button cover, remarkable in particular by the following characteristics considered separately or in combinations: a) it comprises a cap of any external shape, the rear face of which has a cup having an outline and a depth depending on the shape and thickness of a button to be hidden, while the front side serves as a support for appropriate ornamentation and a locking system to removably hold the hat on the button; b) it comprises an elastic clip intended to trap the fastener or the stem of the button, pivoting at the rear of the cap, and an engagement to elastically maintain the clip in the active position when the hub cap is in place; c) the elastic clip is mounted on the cap by a hinge; d) la pince élastique est fixée sur le chapeau par une partie élastique permettant laf lexion de la pince vers l'arrière et assurant son rappel élastique vers l'avant; e) la pince est en forme de lyre ou analogue; f) l'enclenchement est réalisé par pénétration des extrémités de la pince, rapprochées l'une de l'autre par déformation élastique, à travers une entrée débouchant dans un logement d'où la sortie des extrémités de la pince exige une déformation élastique volontaire de la pince; g) il existe une entrée et un logement pour chaque extrémité de la pince; h) le système de verrouillage comprend une ou plusieurs anguet- tes fixes et au moins une languette mobile à l'arrière de la cuvette, cette languette mobile étant solidaire d'un dispositif de guidage et d'un verrou élastique; d) the elastic clip is fixed to the cap by an elastic part allowing laf lexion of the clip backwards and ensuring its elastic return forward; e) the clamp is in the shape of a lyre or the like; f) the engagement is achieved by penetration of the ends of the clamp, brought together by elastic deformation, through an inlet opening into a housing from which the exit of the ends of the clamp requires voluntary elastic deformation pliers; g) there is an inlet and a housing for each end of the clamp; h) the locking system comprises one or more fixed angles and at least one movable tongue at the rear of the bowl, this movable tongue being integral with a guide device and an elastic lock; i) la languette mobile est solidaire d'un coulisseau maintenu dans ses glissières par un ressort, le coulisseau comportant une saillie coopérant avec une creusure de la cuvette; j) elle est solidaire d'un anneau élastique fendu rotatif tenu dans la cuvette par des pattes intérieures servant en même temps à limiter les déplacements d'une tirette formant butée solidaire de l'anneau età constituer,avec une came solidaire de l'anneau, un verrou élastique de maintien de l'anneau en position. en annexe 2 dessins. i) the movable tongue is integral with a slide held in its slides by a spring, the slide comprising a projection cooperating with a recess in the bowl; j) it is integral with a rotating split elastic ring held in the bowl by internal tabs serving at the same time to limit the movements of a pull tab forming a stop integral with the ring and to constitute, with a cam integral with the ring , an elastic lock for keeping the ring in position. in appendix 2 drawings.
BE527046D BE527046A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE527046A true BE527046A (en)

Family

ID=160824

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE527046D BE527046A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE527046A (en)

Cited By (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3191254A (en) * 1961-03-21 1965-06-29 Vickie Van Meter Button cover
US3353231A (en) * 1965-08-16 1967-11-21 Irving A Levine Button cover
US3777336A (en) * 1972-09-14 1973-12-11 Anson Inc Button cover
US4249287A (en) * 1979-10-03 1981-02-10 Tadd Roy W Tab buckle
US5161285A (en) * 1992-03-06 1992-11-10 Dazl, Inc. Button cover

Cited By (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3191254A (en) * 1961-03-21 1965-06-29 Vickie Van Meter Button cover
US3353231A (en) * 1965-08-16 1967-11-21 Irving A Levine Button cover
US3777336A (en) * 1972-09-14 1973-12-11 Anson Inc Button cover
US4249287A (en) * 1979-10-03 1981-02-10 Tadd Roy W Tab buckle
US5161285A (en) * 1992-03-06 1992-11-10 Dazl, Inc. Button cover

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5337584A (en) Insert for converting a button cover for use as another type of jewelry article
FR2659759A1 (en) REMOVABLE STRAP WATCH.
US6125657A (en) Hinged earring with a curved post
FR2526644A3 (en) BUTTON COVER
BE527046A (en)
US20130298603A1 (en) Earring and backing assembly
EP1736068A1 (en) Button cover
EP0253771B1 (en) Jewelry fastener
EP0157064A1 (en) Fastener, especially for a bracelet
CH596793A5 (en) Unfolding wrist-watch strap catch
EP2347668A1 (en) Clasp for jewellery
FR2668042A1 (en) CLASP FOR NECKLACES, BRACELETS AND OTHER JEWELERY AND JEWELERY ITEMS.
US20120279026A1 (en) Ornament lock with wide opening ornament clasp
FR2582919A1 (en) Removable decorative clip for a garment button, particularly a shirt-cuff button
EP1048991A1 (en) Device for interchanging watch bracelets
FR3147488A1 (en) ARTICLE EQUIPPED WITH A LOCKING SYSTEM
FR2713676A1 (en) Safety closing device for washing machine drum leaves.
FR3071387A3 (en) ORNAMENTAL BRACELET
CH249201A (en) Watch strap.
CH696183A5 (en) modular jewel.
FR2711490A1 (en) Hem clip
CH675054A5 (en)
FR2831408A1 (en) Ring has water container where jewel is normally mounted which is fitted with pin, on to which flower can be pushed
CH291881A (en) Device for fixing a strap-watch link.
FR2742970A1 (en) Button only removed by use of key