BE525326A - - Google Patents

Info

Publication number
BE525326A
BE525326A BE525326DA BE525326A BE 525326 A BE525326 A BE 525326A BE 525326D A BE525326D A BE 525326DA BE 525326 A BE525326 A BE 525326A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elementary
container according
walls
container
connecting walls
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE525326A publication Critical patent/BE525326A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D88/00Large containers
    • B65D88/02Large containers rigid
    • B65D88/022Large containers rigid in multiple arrangement, e.g. stackable, nestable, connected or joined together side-by-side

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Rigid Containers With Two Or More Constituent Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Ao REIMBERT, résidant à   PARIS.   



  RECIPIENTS A COMPARTIMENTS MULTIPLES. 



   La présente invention a pour objet des récipients, silos à com- partiments multiples, récipients de construction particulièrement simple et peu onéreuse. 



   En effet, les récipients à compartiments multiples selon l'in- vention sont constitués chacun par la combinaison d'au moins deux récipients   élémentaires   et de parois de liaison reliant ces différents récipients élé- mentaires de telle façon que leurs parois propres, sur une certaine partie au moins,et lesdites parois de liaison délimitent des enceintes fermées constituant un certain nombre de compartiments du récipient complet, les autres compartiments de ce récipient étant constitués par les récipients élémentaires. 



   Les parois de liaison peuvent être planes, incurvées ou encore coudées, tandis que les récipients élémentaires peuvent être de section ci- culaire ou polygonale. 



   Des raidisseurs peuvent être disposés entre les bords des deux parois de liaison voisines ou entre deux parties distinctes d'une même paroi de liaison coudée ou incurvée. 



   Les parois des récipients élémentaires peuvent être préfabriquées et assemblées facilement au moyen de joints simples appropriés. 



   Du reste, d'autres caractéristiques et avantages des récipients à compartiments multiples selon l'invention apparaîtront au cours de la des- cription suivante de quelques exemples de réalisation de tels récipients, ces exemples de réalisation étant représentés sur le dessin annexé. 



   Sur ce dessin : 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Les figs. 1 à 6 sont des vues en plan de six exemples de réa- lisation de récipients selon   l'inventio n;   
La fig. 7 est une vue en coupe d'un détail possible de ces ré-   cipients .    



   Le récipient représenté sur la fig. 1 est constitué par la combinaison de quatre récipients élémentaires cylindriques 1 et de quatre parois cintrées 2 de liaison. Cet ensemble constitue un récipient com- portant cinq compartiments distincts ,  à   savoir, quatre compartiments for- més par les quatre récipients élémentaires et un compartiment supplémentai- re délimité par les parois de liaison 2 et les parties BC, DE, FG, et HA., tournées vers l'intérieur de l'ensemble, des parois des récipients élémen- taires 1. 



   Afin de raidir convenablement les parois des divers compartiments ainsi formés, les bords des deux parois de liaison 2 solidaires d'un même récipient élémentaire sont réunis par un raidisseur 3 traversant ledit récipient élementaire. Dans certain cas, des raidisseurs 4 peuvent être disposés entre deux parties distinctes d'une même paroi de liaison 2 cin-   trée.   



   Les raidisseurs 3 et 4 peuvent être continus ou non sur la hau- teur des récipients élémentaires 1. Ces raidisseurs peuvent être en n'im- porte quel matériau approprié. 



   Eventuellement les raidisseurs 3 et 4 peuvent eux-mêmes former des parois et créer ainsi un certain nombre de compartiments supplémentai- res. Dans ce cas, les raidisseurs 3 détermineraient notamment deux com- partiments dans les récipients élémentaires 1 qu'ils traversent. Les raidisseurs 3 et 4 peuvent d'ailleurs ne pas être plans ou rectilignes, mais comporter des plis, des trous, ou des ouvertures plus ou moins grandes en particulier des ouvertures susceptibles d'assurer une intercommunication entre les deux compartiments supplémentaires créés dans un même récipient élémentaire 1. 



   Les parois des récipients élémentaires 1 peuvent être en   n'im-   porte quel matériau approprié, éventuellement même en tôle perforée, les différents récipients 1 peuvent d'ailleurs être de matériau différent entre eux. 



   La nature de la paroi d'un récipient élémentaire 1 peut très bien ne pas être la même sur tout le pourtour. Par exemple, cette paroi peut être en un matériau approprié pour sa partie tournée vers l'intérieur de l'ensemble et qui forme une des zones de la paroi du compartiment   cen-   tral,et d'un autre matériau pour sa seconde partie tournée vers l'extérieur* Les parois des récipients élémentaires 1 peuvent être composées d'éléments préfabriqués et assemblées sur place par tous moyens appropriés. 



   Quant aux parois de liaison 2, elles peuvent être ou non en même matériau que les parois des récipients 1. Ces parois 2, qui ont leur con- cavité tournée vers l'intérieur de l'ensemble dans le cas de la fig. l' pourraient tout aussi bien avoir leur concavité tournée vers l'extérieur. 



   L'exemple de réalisation représenté fige 1 est particulièrement favorable dans le cas de parois de liaison 2 courbes. En effet la   courbu-   re de ces parois 2 est telle qu'elle est tangente aux raidisseurs 3 à ses points de raccordement avec les récipients élémentaires 1. Cette   disposi-   tion particulière permettrait la suppression des raidisseurs tels que les raidisseurs 4. 



   Les cinq compartiments représentés à la fig. 1 peuvent   communi-   quer entre eux par des ouvertures prévues dans les parties   BC,   DE, FG et HA, tournées vers l'intérieur, des parois des récipients élémentaires 1. Une intercommunication des cinq compartiments du récipient permet que le rem- plissage ou la vidange d'un des compartiments assure en même temps le rem- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 plissage ou la vidange des autres compartiments. 



   Naturellement au lieu d'être cylindrique, les récipients élé-   mentaires   1 pourraient être de section polygonale. 



   Sur la fig. 2 est représenté un autre exemple de réalisation d' un récipient selon l'invention, exemple de réalisation dans lequel les pa- rois de liaison 2 sont rectilignes. Ces parois peuvent être plissées en coupe verticale. Les autres dispositions de ce récipient sont semblables à celle du récipient représenté à la fig. 1. 



   La fig. 3 représente un autre exemple de réalisation dans le- quel les parois de liaison 2 suivent le contour extérieur du groupe des quatre récipients élémentaires 1. Dans ce récipient, il peut être prévu des raidisseurs 3 du type de ceux des récipients selon la fig. 1 ou la fig. 



  2, et des raidisseurs 5 réunissant deux parois quelconques des deux parois de liaison 2 voisines. Ces raidisseurs 5 peuvent traverser un récipient élémentaire. De plus, ils peuvent être rectilignes ou non, et être conti- nus ou non sur toute la hauteur des récipients élémentaires 1. 



   Le récipient selon   l'invention,   qui est représenté à la fig. 



  4, ne comporte que trois récipients élémentaires 1. Ce récipient, qui possède des parois de liaison 2, est du type de ceux représentés aux figs. 



  1 et 2,mais il pourrait également être du type de celui représenté à la fig. 3, c'est-à-dire que ses parois de liaison 2 pourraient suivre le contour extérieur du groupe des trois récipients élémentaires 1. On pour- rait d'ailleurs combiner la réalisation selon la fig. 4 avec les réalisa- tions selon les figs. 1, 2 ou 3. 



   Dans les réalisations précédentes, le récipient   selon   l'inven- tion comporte des compartiments élémentaires séparés, mais lesdits compar- timents élémentaires pourraient être accolés les uns contre les autres, notamment dans le cas de compartiments élémentaires de section polygonale. 



  Les figs. 5 et 6 représentent deux exemples d'une telle réalisation. Dans le cas de la réalisation représentée à la fig. 5, les récipients élémen- taires 1 sont octogonaux, et dans le cas de la fig. 6, ces récipients sont hexagonaux. Dans l'une ou l'autre réalisation, les parois de liaison 2 peuvent être courbes, planes ou plissées. Des raidisseurs du type des raidisseurs 3 et 4 des réalisations précédentes peuvent être prévus dans les deux réalisations selon les figs. 5 et 6. 



   Ainsi qu'on l'a déjà indiqué, les parois des récipients élé- mentaires 1 peuvent être composées d'éléments préfabriqués assemblés entre eux. La fig. 7 représente en coupe un joint vertical ou horizontal possi- ble entre de tels éléments préfabriqués dans le cas d'utilisation d'éléments en tôle. Le rebord de la tôle est plié pour former un bord plat 6 avec l'intérieur ou l'extérieur du récipient 1. Les deux bords 6 de deux élé- ments préfabriqués peuvent être solidarisés par soudure, boulonnage ou rive- tage. Sur le joint ainsi réalisé, est fixé également par soudure, boulon- nage ou rivetage un plat 7. Un joint 8 peut être disposé entre la tôle et le plat   7,   ce joint étant plastique ou non, étanche ou non. Ce joint qui peut être en   n'importe   quel matériau peut déborder ou non.

   Ce joint peut d'ailleurs remonter entre les bords plats 6   totalement   ou seulement par- tiellement. 



   Les bords 6 peuvent être constitués par des éléments rapportés et fixés d'une façon quelconque. Quant au plat 7, il peut être, et ceci est un avantage intéressant, l'élément vertical de rive des parois 2, 3,   4.   



   Le joint 8 ainsi constitué peut être utilisé, non seulement pour   n'importe   quelle paroi de chacun des récipients obtenus, mais aussi pour n' importe quelle construction ou élément comportant des joints, en particulier des joints étanches. 



   Les exemples de réalisation qui viennent d'être décrits et qui sont représentés sur les dessins ci-joints ne sont évidemment pas limita- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tifs. On peut en particulier réaliser des batteries de plus de trois ou quatre récipients élémentaires 1, mais comportant entre eux des parois de liaison 2, des raidisseurs 3,4 ou 5 permettant d'obtenir des comparti- ments supplémentaires. Les récipients élémentaires 1 peuvent très bien ne pas être tous de même dimension pour une même batterie ou récipient complet à compartiments multiples. 



   A l'intérieur de certains des récipients élémentaires, formés par les parois de liaison 2 et certaines parties des récipients élémen- taires, ou à   l'intérieur   de tous ces compartiments supplémentaires, il peut être prévu un récipient secondaire 9 de section plus faible. Ce récipient secondaire peut être en n'importe quel matériau et sa section peut être circulaire ou polygonale. Ce récipient peut servir ou non à contenir un produit voulu à l'intérieur. De ce récipient secondaire 9 peuvent éven- tuellement partir d'autres parois formant raidisseurs de certaines parois des autres compartiments. Naturellement ces parois peuvent également dé- terminer par là même d'autres compartiments supplémentaires. 



   Un ou plusieurs compartiments selon l'invention peuvent très bien ne pas servir à contenir le produit contenu dans les autres comparti-   ments,  ou même être utilisés pour une autre fonction nécessaire pour l'é- quipement ou l'ensemble architectural. 



   Les différents compartiments de récipient peuvent être couverts ou non,munis d'un fond ou non, et être montés sur des poteaux, ou posés sur le sol ou même enterrés totalement ou partiellement. 



   REVENDICATIONS. 



   1 - Récipient à compartiments multiples, tel qu'un silo, réci- pient caractérisé en ce qu'il est constitué par la combinaison d'au moins deux récipients élémentaires et de parois de liaison reliant ces diffé- rents récipients élémentaires de telle façon que leurs parois propres, sur une certaine partie au moins, et lesdites parois de liaison délimi- tent des enceintes fermées constituant un certain nombre de comparti- ments du récipient complet, les autres compartiments du récipient étant constitués par les récipients élémentaires.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Ao REIMBERT, residing in PARIS.



  CONTAINERS WITH MULTIPLE COMPARTMENTS.



   The present invention relates to containers, silos with multiple compartments, containers of particularly simple and inexpensive construction.



   In fact, the receptacles with multiple compartments according to the invention are each constituted by the combination of at least two elementary receptacles and of connecting walls connecting these various elementary receptacles in such a way that their own walls, to a certain extent. part at least, and said connecting walls delimit closed enclosures constituting a certain number of compartments of the complete container, the other compartments of this container being constituted by the elementary containers.



   The connecting walls can be flat, curved or even bent, while the elementary receptacles can be of circular or polygonal section.



   Stiffeners can be arranged between the edges of two neighboring connecting walls or between two distinct parts of the same bent or curved connecting wall.



   The walls of the elementary containers can be prefabricated and easily assembled by means of suitable simple joints.



   Moreover, other characteristics and advantages of the receptacles with multiple compartments according to the invention will become apparent from the following description of some exemplary embodiments of such receptacles, these exemplary embodiments being shown in the accompanying drawing.



   On this drawing :

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Figs. 1 to 6 are plan views of six exemplary embodiments of containers according to the invention;
Fig. 7 is a sectional view of a possible detail of these containers.



   The container shown in FIG. 1 is formed by the combination of four elementary cylindrical receptacles 1 and four curved connecting walls 2. This assembly constitutes a receptacle comprising five distinct compartments, namely, four compartments formed by the four elementary receptacles and an additional compartment delimited by the connecting walls 2 and the parts BC, DE, FG, and HA. , turned towards the interior of the assembly, of the walls of the elementary receptacles 1.



   In order to suitably stiffen the walls of the various compartments thus formed, the edges of the two connecting walls 2 integral with the same elementary container are joined by a stiffener 3 passing through said elementary container. In certain cases, stiffeners 4 can be placed between two distinct parts of the same curved connecting wall 2.



   The stiffeners 3 and 4 may or may not be continuous over the height of the elementary receptacles 1. These stiffeners may be of any suitable material.



   Optionally, the stiffeners 3 and 4 can themselves form walls and thus create a certain number of additional compartments. In this case, the stiffeners 3 would in particular determine two compartments in the elementary receptacles 1 which they pass through. The stiffeners 3 and 4 may moreover not be flat or rectilinear, but comprise folds, holes, or more or less large openings, in particular openings capable of ensuring intercommunication between the two additional compartments created in the same elementary container 1.



   The walls of the elementary receptacles 1 may be of any suitable material, possibly even of perforated sheet, the different receptacles 1 may moreover be of a material different from one another.



   The nature of the wall of an elementary receptacle 1 may very well not be the same all around. For example, this wall can be of a material suitable for its part facing the interior of the assembly and which forms one of the zones of the wall of the central compartment, and of another material for its second part facing towards the interior of the assembly. outside * The walls of the elementary receptacles 1 can be made up of prefabricated elements and assembled on site by any appropriate means.



   As for the connecting walls 2, they may or may not be made of the same material as the walls of the containers 1. These walls 2, which have their cavity turned towards the inside of the assembly in the case of FIG. the might as well have their concavity turned outward.



   The exemplary embodiment shown in fig 1 is particularly favorable in the case of 2 curved connecting walls. In fact, the curvature of these walls 2 is such that it is tangent to the stiffeners 3 at its points of connection with the elementary receptacles 1. This particular arrangement would allow the elimination of stiffeners such as stiffeners 4.



   The five compartments shown in fig. 1 can communicate with each other through openings provided in the parts BC, DE, FG and HA, facing inwards, of the walls of the elementary receptacles 1. An intercommunication of the five compartments of the receptacle allows the filling or the filling. emptying one of the compartments at the same time

 <Desc / Clms Page number 3>

 pleating or emptying of other compartments.



   Of course, instead of being cylindrical, the elementary containers 1 could be of polygonal section.



   In fig. 2 is shown another embodiment of a container according to the invention, embodiment in which the connecting walls 2 are rectilinear. These walls can be pleated in vertical section. The other arrangements of this container are similar to that of the container shown in FIG. 1.



   Fig. 3 shows another exemplary embodiment in which the connecting walls 2 follow the outer contour of the group of four elementary containers 1. In this container, there may be provided stiffeners 3 of the type of those of the containers according to FIG. 1 or fig.



  2, and stiffeners 5 joining any two walls of the two neighboring connecting walls 2. These stiffeners 5 can pass through an elementary container. In addition, they may or may not be rectilinear, and may or may not be continuous over the entire height of the elementary receptacles 1.



   The container according to the invention, which is shown in FIG.



  4, has only three elementary receptacles 1. This receptacle, which has connecting walls 2, is of the type of those shown in FIGS.



  1 and 2, but it could also be of the type of that shown in FIG. 3, that is to say that its connecting walls 2 could follow the outer contour of the group of three elementary receptacles 1. The embodiment according to FIG. 4 with the embodiments according to figs. 1, 2 or 3.



   In the previous embodiments, the container according to the invention comprises separate elementary compartments, but said elementary compartments could be placed against one another, in particular in the case of elementary compartments of polygonal section.



  Figs. 5 and 6 represent two examples of such an embodiment. In the case of the embodiment shown in FIG. 5, the elementary receptacles 1 are octagonal, and in the case of FIG. 6, these receptacles are hexagonal. In either embodiment, the connecting walls 2 can be curved, flat or pleated. Stiffeners of the type of stiffeners 3 and 4 of the previous embodiments can be provided in the two embodiments according to FIGS. 5 and 6.



   As has already been indicated, the walls of the elementary containers 1 can be made up of prefabricated elements assembled together. Fig. 7 shows in section a possible vertical or horizontal joint between such prefabricated elements in the case of using sheet elements. The rim of the sheet is bent to form a flat edge 6 with the inside or the outside of the container 1. The two edges 6 of two prefabricated elements can be joined together by welding, bolting or riveting. A plate 7. A gasket 8 can be placed between the sheet and the plate 7, this gasket being plastic or not, waterproof or not, is also fixed on the joint thus produced by welding, bolting or riveting. This seal, which may be of any material, may or may not overflow.

   This seal can moreover go up between the flat edges 6 totally or only partially.



   The edges 6 can be constituted by added elements and fixed in any way. As for the flat 7, it can be, and this is an interesting advantage, the vertical edge element of the walls 2, 3, 4.



   The seal 8 thus formed can be used, not only for any wall of each of the containers obtained, but also for any construction or element comprising seals, in particular watertight seals.



   The embodiments which have just been described and which are shown in the accompanying drawings are obviously not limited to

 <Desc / Clms Page number 4>

 tifs. It is in particular possible to produce batteries of more than three or four elementary receptacles 1, but comprising between them connecting walls 2, stiffeners 3, 4 or 5 making it possible to obtain additional compartments. The elementary receptacles 1 may very well not all be of the same size for the same battery or complete receptacle with multiple compartments.



   Inside some of the elementary containers, formed by the connecting walls 2 and certain parts of the elementary containers, or inside all of these additional compartments, a secondary container 9 of smaller section can be provided. This secondary receptacle can be of any material and its section can be circular or polygonal. This container may or may not serve to contain a desired product therein. Other walls forming stiffeners of certain walls of the other compartments can optionally be started from this secondary container 9. These walls can of course also determine other additional compartments.



   One or more compartments according to the invention may very well not be used to contain the product contained in the other compartments, or even be used for another function necessary for the equipment or the architectural ensemble.



   The various container compartments may or may not be covered, provided with a bottom or not, and be mounted on posts, or placed on the ground or even completely or partially buried.



   CLAIMS.



   1 - Container with multiple compartments, such as a silo, container characterized in that it is constituted by the combination of at least two elementary containers and of connecting walls connecting these various elementary containers in such a way that their own walls, over a certain part at least, and said connecting walls delimit closed enclosures constituting a certain number of compartments of the complete receptacle, the other compartments of the receptacle being constituted by the elementary receptacles.


    

Claims (1)

2 - Récipient selon la revendication l, caractérisé en ce que les parois de liaison sont planes. 2 - A container according to claim l, characterized in that the connecting walls are plane. 3 - Récipient selon la revendication 1, caractérisé en ce que les parois de liaison sont incurvées. 3 - A container according to claim 1, characterized in that the connecting walls are curved. 4 - Récipient selon la revendication 1, caractérisé en ce que les parois de liaison sont coudées. 4 - A container according to claim 1, characterized in that the connecting walls are bent. 5 - Récipient selon la revendication l, caractérisé en ce que les parois de liaison sont plissées en coupe verticale. 5 - A container according to claim l, characterized in that the connecting walls are pleated in vertical section. 6 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, ca- ractérisé en ce qu'un raidisseur est prévu entre les bords de deux parois de liaison solidaires d'un même récipient élémentaire, ce raidisseur tra- versant ledit récipient élémentaire. 6. Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that a stiffener is provided between the edges of two connecting walls integral with the same elementary container, this stiffener passing through said elementary container. 7 - Récipient selon la revendication 3 ou 4, caractérisé en ce qu'au moins un raidisseur est prévu entre deux parties distinctes d'une même paroi de liaison coudée ou incurvée. 7 - A container according to claim 3 or 4, characterized in that at least one stiffener is provided between two separate parts of the same bent or curved connecting wall. 8 - Récipient selon l'une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce qu'au moins un raidisseur est prévu entre deux parois de liaison, ce raidisseur traversant éventuellement un récipient élémentaire. 8 - Container according to one of claims 1 to 5, characterized in that at least one stiffener is provided between two connecting walls, this stiffener optionally passing through an elementary container. 9 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, carac- térisé en ce que les raidisseurs s'étendent ou non sur toute la hauteur des récipients élémentaires. 9 - Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that the stiffeners extend or not over the entire height of the elementary containers. 10 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, ca- <Desc/Clms Page number 5> ractérisé en ce que les raidisseurs forment des parois délimitant des com- partiments supplémentaires. 10 - Container according to one of the preceding claims, ca- <Desc / Clms Page number 5> characterized in that the stiffeners form walls delimiting additional compartments. 11 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, ca- ractérisé en ce que les récipients élémentaires sont accolés entre eux ou au contraire espacés. 11 - Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that the elementary containers are contiguous to each other or on the contrary spaced apart. 12 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, ca- ractérisé en ce qu'à l'intérieur de certains compartiments, formés par les parois de liaison et certaines parties des récipients élémentaires, ou de tous est prévu un récipient secondaire de section plus faible. 12 - Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that inside certain compartments, formed by the connecting walls and certain parts of the elementary containers, or of all is provided a secondary container of more section. low. 13 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, carac- térisé en ce que des communications sont prévues entre les récipients élé- mentaires et les compartiments supplémentaires créés par les parois de li- aison. 13. Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that communications are provided between the elementary containers and the additional compartments created by the connecting walls. 14 - Récipient selon l'une des revendications précédentes, ca- ractérisé en ce que les parois des récipients élémentaires sont préfabri- quées et assemblées facilement au moyen de joints simples appropriés. 14 - Container according to one of the preceding claims, charac- terized in that the walls of the elementary containers are prefabricated and easily assembled by means of suitable simple joints.
BE525326D BE525326A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE525326A true BE525326A (en)

Family

ID=159653

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE525326D BE525326A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE525326A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0002141B2 (en) Apparatus and prefabricated element for the arrangement of an underground store
WO2014079839A1 (en) Flexible modular absorption panel and block for producing such a panel
FR2591629A1 (en) MATTRESS TYPE GABION FOR MAKING PROTECTIVE COATING STRUCTURES INTENDED FOR APPLICATION TO EROSION-BASED SURFACES OF EROSION-BASED SURFACES
FR2744154A1 (en) BOX AND INSULATION SYSTEM AND SOIL DRAINAGE
EP3688240B1 (en) Construction system for a building module
BE525326A (en)
WO2012076811A1 (en) Modular and dismantleable construction system
EP2636819A1 (en) Improvement for natural swimming pool
FR2974382A1 (en) SHELTER FOR ACCREDITATION BASINS
WO1999026864A1 (en) Packaging container for food product
EP2755463B1 (en) Container for planting and growing plants and use of the same
FR2958273A3 (en) Method for protecting circular water storing and treating steel tank against corrosion, involves covering steel plate layers interiorly and exteriorly, and welding compact panels with respect to each other for realizing shape of tank
WO2016030201A1 (en) Method for construction of a building that is economical, environmentally friendly and preserves the social ecosystem
FR3112568A1 (en) SWIMMING TANK
FR2924147A1 (en) SHELTER FOR SWIMMING POOL
FR2672629A1 (en) Demountable tank having an overflow channel (spillover chute)
FR2616643A1 (en) Modular element for making decorative wooden containers
EP3704034A1 (en) Foldable modular packaging, in particular for industrial products
EP4105135B1 (en) Tray assembly with easy destacking
FR3069411B1 (en) CONTAINER FOR DOUBLE-WALL PLANT
FR2719290A1 (en) Stackable and nestable box with vertical pillars.
FR2957375A1 (en) Shelter for swimming pool, has modules presenting trap door with sliding capacity to release open space for giving access to shelter, where trap door is arranged in two sliding parts with sliding capacity
FR2634811A1 (en) Prefabricated structure for a storage facility, and method for producing an underground or partially underground storage facility using the said structure
FR2626924A1 (en) EXTENSIBLE BASINS COMPRISED OF PREFABRICATED ELEMENTS RELATED THERETO THROUGH ARTICULATIONS AND METHOD OF CONSTRUCTION
FR2701355A1 (en) Box for packaging worms for fishing