BE524479A - - Google Patents

Info

Publication number
BE524479A
BE524479A BE524479DA BE524479A BE 524479 A BE524479 A BE 524479A BE 524479D A BE524479D A BE 524479DA BE 524479 A BE524479 A BE 524479A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
liquid
valve
reservoir
opening
float
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE524479A publication Critical patent/BE524479A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E03WATER SUPPLY; SEWERAGE
    • E03DWATER-CLOSETS OR URINALS WITH FLUSHING DEVICES; FLUSHING VALVES THEREFOR
    • E03D1/00Water flushing devices with cisterns ; Setting up a range of flushing devices or water-closets; Combinations of several flushing devices
    • E03D1/02High-level flushing systems
    • E03D1/06Cisterns with tube siphons
    • E03D1/10Siphon action initiated by raising the water level in the cistern, e.g. by means of displacement members
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K31/00Actuating devices; Operating means; Releasing devices
    • F16K31/12Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid
    • F16K31/18Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid actuated by a float
    • F16K31/20Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid actuated by a float actuating a lift valve

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Hydrology & Water Resources (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Water Supply & Treatment (AREA)
  • Float Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   E. DOR, résidant à BRUXELLES. 



   PERFECTIONNEMENTS AUX CHASSES DE   LIQUIDE.   



   La présente invention est relative à des perfectionnements aux qhasses de liquide. Elle est relative notamment à un dispositif d'amorçage du siphon d'un réservoir de chasse de liquide. 



   Suivant l'invention, un tel dispositif est constitué par au moins un corps solide destiné à être plongé dans le liquide de la chasse ou par au moins un corps replié sur lui-même, plongé dans le liquide et destiné à être étiré pour augmenter de volume, l'un ou l'autre de ces corps amenant une é- lévation du niveau dans le réservoir de la chasse et l'amorçage du siphon. 



   La présente invention est relative également à un dispositif d'admission de liquide dans un réservoir de chasse de liquide. 



   Suivant l'invention, un-tel dispositif d'admission comprend, en- tre le conduit d'amenée du liquide et la sortie de celui-ci dans le réser- voir, au moins une soupape destinée à être actionnée par la pression du li- quide pour obturer un orifice de sortie   4,'eau   vers le réservoir, le fonction- nement de ladite soupape pouvant, soit ne pas être influencé ni par la force vive, ni par la force statique, ni par la force de friction du liquide, et ce aussi longtemps que le niveau désiré n'a pas été atteint dans le réser- voir, soit être influencé par ces forces en vue de l'obturation de l'orifi- ce de sortie ci-avant par la soupape susdite, lorsque ledit niveau a été atteint. 



   Dans une forme de réalisation, la soupape susdite est disposée dans une chambre dite chambre d'expansion communiquant avec l'arrivée d'eau par une ou plusieurs ouvertures prévues de manière que le liquide entre dans la chambre de manière sensiblement perpendiculaire à l'axe de ladite soupa- pe, et remplisse cette chambre pour sortir ensuite par un conduit menant ce liquide dans le réservoir., 
Dans une forme de réalisation encore, le conduit menant le liqui- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de au réservoir présente une ouverture d'admission, formant siège, sur le- quel vient s'appliquer la soupape, de manière instantanée, lorsque le niveau déterminé de liquide est atteint dans le réservoir, l'ouverture d'admission de ce conduit restant donc toujours ouverte à son maximum tant que ledit ni- veau n'est pas atteint. 



   La tige de la soupape porte normalement à son extrémité un flot- teur émergeant dans le réservoir et destiné à amorcer le déplacement de la soupape vers le siège du conduit menant le liquide vers le réservoir, le dé- placement instantané proprement dit de la soupape étant toutefois assuré par le liquide lui-même. 



   Suivant un mode de réalisation particulier, la soupape est cons- tituée de deux parties, l'une formant soupape supérieure d'obturation pour l'ouverture d'admission du conduit menant le liquide au réservoir, l'autre partie, formant soupape inférieure, s'appuyant sur un siège entourant une portion de tige de soupape de diamètre supérieur à celui de la tige de la première soupape ci-avant, de manière que les surfaces effectives des deux soupapes, sur lesquelles peut agir. le liquide, soient différentes, cette tige de diamètre supérieur étant guidée dans un logement approprié et les deux sièges de soupape se trouvant dans la chambre d'expansion. 



   Dans une forme de réalisation préférée, le conduit d'amenée du liquide à la chambre d'expansion est pourvu d'un moyen de réglage, tel qu'un robinet,permettant d'obtenir toujours la même pression désirée dans la cham- bre d'expansion. 



   Dans une forme de réalisation particulière, le ou les conduits d'amenée d'eau à la chambre d'expansion   peunt   être prévus de manière que le liquide entre dans cette chambre de façon que le ou les jets de liquide viennent se briser sur les parois du siège de la soupape supérieure, les parois de ce siège étant de préférence de forme tronconique renversées 
Enfin, toujours suivant un mode de réalisation préféré, le con- duit menant le liquide de la chambre d'expansion au réservoir est prévu pour que ce liquide soit libéré dans le fond dudit réservoir, ce qui a notamment .pour avantage de réduire au minimum les bruits habituels de remplissage. 



   D'une façon générale, la tige de soupape reliée au flotteur est dispbsée pour pénétrer dans le réservoir proprement dit par une ouverture prévue dans le conduit menant le liquide de la chambre d'expansion au réser- voir. 



   Dans une forme de réalisation préférée, cette tige est de diamè- tre nettement inférieur à celui de l'ouverture de passage, un joint, par exemple en caoutchouc, étant prévu sur ladite tige pour obturer ladite ou- verture du coté du réservoir lorsque la ou les soupapes de la chambre d'ex- pansion laissent ouverte l'admission du liquide dans le conduit menant celui- ci vers le réservoir, ledit joint s'écartant de l'ouverture lors du déplace- ment de la tige qui le supporte. 



   Dans un cas particulier de réalisation, à savoir lorsque le dis- positif de l'invention doit être utilisé avec l'axe de la ou des soupapes disposé sensiblement horizontalement, la tige de soupape est reliée au flot- teur par un jeu de leviers de manière que l'élévation ou l'abaissement du flotteur avec le liquide amorce un déplacement horizontal également, mais pouvant être légèrement oscillant, de la tige de soupape, le déplacement instantané de cette soupape étant toutefois assuré par le liquide lui-même.. 



   L'invention est relative encore à un dispositif permettant la fermeture hermétique et momentanée d'une ouverture par laquelle doit passer une pièce mobile et ce sans intervention d'un bourrage. Un tel dispositif est d'intérêt particulier dans son application au dispositif d'admission de liquide ci-avant, notamment lors de l'utilisation de ce dispositif d'admis- sion dans une,position sensiblement horizontale au voisinage du sommet du 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 réservoir de la chasse. 



   D'autres détails et particularités ressortiront de la descrip- tion suivante des dispositifs de l'invention, à titre d'exemples non limi- tatifs et avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 est une vue en élévation et en coupe d'un dispositif d'amorçage du siphon. 



   La figure 2 montre une variante du dispositif de la figure 1. 



   La figure 3 est une vue en élévation et en coupe d'un dispositif d'admission de liquide dans un réservoir de chasse de liquide. 



   La figure 4 est une variante de réalisation du dispositif de la figure 3. 



   Le dispositif de la figure 1 comprend un réservoir habituel 1 et un siphon 2 qui doit donc être amorcé lorsque le réservoir 1 doit être vidé. Deux masses solides 3 sont prévues pour être enfoncées dans le liqui- de, ce qui a pour effet de faire monter le niveau de celui-ci et d'amorcer automatiquement le siphon 2. 



   La variante de la figure 2 consiste en un soufflet 4 qui, lors-   que il   est étiré, fait également monter le niveau du liquide pour amorcer le siphon 2. 



   On comprendra que la commande du déplacement des masses 3 ou de l'étirage du soufflet 4 peut être absolument quelconque. 



   Un tel dispositif d'amorçage présente plusieurs avantages. Le niveau du liquide dans le réservoir peut être quelconque, puisqu'il suffit d'enfoncer plus ou moins profondément les masses solides ou d'étirer plus ou moins le soufflet pour   l'amorçage.   Un tel dispositif fonctionne tou- jours sans raté possible. De plus, contrairement à tous les systèmes   con -   nus, toutes les pièces du siphon sont immobiles. Enfin, comme on le consta- te, ledit dispositif est particulièrement simple. 



   A la figure   3,   est représenté un dispositif commandant l'admis- sion du liquide dans un réservoir de chasse d'eau. 



   Ce dispositif comprend une soupape d'admission dont la fermetu- re est assurée par le liquide lui-même, le flotteur prévu ne faisant qu'a- morcer le mouvement de fermeture. Cette soupape, à la figure   3,   est consti- tuée de deux parties 11 et 12, appelées ci-après soupape 11 et soupape 12. 



  En fait, la soupape 11 pourrait suffire seule. Ces soupapes 11 et 12 sont normalement disposées de chaque   coté   d'une rondelle métallique 12a faisant corps avec les tiges de soupape. 



   Ces soupapes 11 et 12 se trouvent dans une chambre dite d'expan- sion 13 dans laquelle le liquide de remplissage est admis par des ouvertures 14 en provenance d'un conduit 15 auquel est reliée la tuyauterie d'amenée du liquide 16. 



   Le liquide qui a pénétré dans la chambre d'expansion 13 s'y é- lève et par le conduit 17 débord? dans la chambre 18 pour retomber, sous la cloche 27, par le passage 19, dans le fond du réservoir 20. 



   Le conduit 17 présente à sa base un siège 21 sur lequel doit ve- nir s'appliquer la soupape 11 lorsque l'alimentation du réservoir 20, en li- quide doit être coupée. 



   La soupape 12 est guidée dans un logement 22 par sa tige 23 dont le diamètre est supérieur à celui de la tige 24 de la soupape 11. La soupa- pe 12, à la figure 3, repose sur un siège 25 constitué par l'orifice supé- rieur du logement 22. Enfin, la tige 24 de la soupape 11 porte, à son ex- trémité supérieure émergeant dans le réservoir proprement dit, un flotteur   26-dont   le rôle n'est pas du tout comparable à celui des flotteurs habituels, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 comme on le verra ci-aprèso 
Le liquide étant arrivé au niveau désiré dans le réservoir 20, le flotteur 26 amorce le déplacement de la soupape vers le haut, celle-ci y étant alors instantanément plaquée contre son.siège 21 et étant maintenue par la pression du liquide de la chambre d'expansion 13. 



   C'est dans le but d'annuler l'effet de la force vive du liquide sur les soupapes 11 et 12 que celles-ci et le siège 21 sont placés dans la chambre d'expansion 13 dans la paroi de laquelle sont percés le ou les trous 14, de telle façon que le ou les jets qui en sortent dans la chambre 13 forment un angle voisin de 90  par rapport à l'axe 24 de la soupape. 



  Le ou les jets peuvent encore être introduits suivant un autre angle que ci- avant, comme on l'expliquera ci-après pour la figure 4. Dans le but de ré- gulariser et de diminuer la pression dans la chambre d'expansion 13, la sur- face totale du ou des trous 14 est, de préférence, assez bien inférieure à la surface du siège 21 de la soupape. Durant le remplissage du réservoir 20, cette pression restera constante dans la chambre 13 et n'y augmentera brutalement que lors de la fermeture instantanée de la soupape. 



   Le liquide en sortant de la chambre 13 longe la tige 24 et pro- duit de ce fait une force de friction sur cette dernière, avec l'effet que la soupape 11 a tendance à vouloir se déplacer vers son siège 21. 



   C'est pour annuler cette force de friction que l'on a prévu dans le bas de la chambre 13, un second siège 25 destiné à recevoir la soupape 12. 



  On a aussi prévu une différence de diamètres pour les tiges 24 et   23.   



   Lorsque la soupape 12 est poussée sur son siège par le'poids du flotteur 26, sa surface soumise à la pression du liquide est plus petite que la surface de la soupape 11, soumise à la même pression, ce qui permet l'obtention d'une force différentielle tendant à maintenir la soupape 12 sur son siège 25. 



   Toutefois,les diamètres des sièges ont été calculés de telle façon que la force différentielle soit égale à la force de friction ci-a- vant. Ces deux forces, étant égales et de sens opposés, s'annulent et n'in- fluencent donc pas les mouvements du flotteur. Il n'est pas difficile d'a- voir toujours la même pression voulue dans la chambre 13 grâce à un robinet prévu sur la conduite 16, et ce quels que soient donc les endroits où se trouve placé un tel réservoir. 



     Au   moment où le liquide a atteint le niveau déterminé désiré dans le réservoir 20, le flotteur 26 décolle la soupape 12 de son siège 25, de sorte que l'équilibre de la force différentielle et de la force de fric- tion est rompu. Comme ces forces travaillent alors dans le même sens, la soupape   11   se fixera, de manière instantanée, sur son siège 21 de par donc l'action du liquide et non pas du fait du flotteur. Celui-ci, au lieu de tirer la soupape vers le haut, sera au contraire poussé vers le haut par cel- le-ci, si bien que le niveau déterminé ayant été   atteint,'ce   flotteur pèsera légèrement sur la soupape. La soupape 11 ne sera donc en aucune manière maintenue en place contre son siège 21 par la traction du flotteur mais bien par la poussée du liquide. 



   Le poids du flotteur 26 est calculé de telle façon que, le ré- servoir 20 étant vide, ledit poids soit suffisant pour   forcer   la soupape 11 à quitter son siège 21 de manière que la soupape 12 rejoigne son siège 25. 



   Ce dispositif d'admission de liquide présente de nombreux avan- tages sur les appareils existants. 



   L'entrée du conduit 17 est toujours ouverte au maximum durant toute la durée de remplissage et, de ce fait, ce dernier peut être plus ra- pide. Grâce à cette ouverture constante, qui peut d'ailleurs être plus fai- ble que d'habitude, il se produit beaucoup moins de bruit durant le remplis- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sage. Il n'y a pas dans le cas présent, un laminage du liquide dû à une fermeture progressive, et on supprime donc ainsi les bruits dus à un tel laminage. Une autre cause habituelle de bruit dans les réservoirs de chas- se est supprimée. En effet, le présent dispositif se place dans le fond du réservoir; le liquide est donc admis dans celui-ci au voisinage du fond et il n'y a donc pas de bruit de chute. 



   La tige mobile 23 de la soupape étant toujours dans l'eau, il ne s'y produira pas de dépôt calcaire dû à l'évaporation de l'eau, contrai- rement à ce qui se produit toujours sur les mécanismes des flotteurs habi- tuels, ces dépôts déréglant l'action des flotteurs. 



   Enfin, le réglage du flotteur sera toujours le même pour un ni- veau déterminé, quelles que soient les pressions différentes des liquides de remplissage. 



   Il est prévu également un moyen de fixation de l'ensemble ci- avant au réservoir 20. A cet effet,l'enveloppe 34 présente une tubulure inférieure 35 traversant la paroi du réservoir 20 avec interposition d'un joint 36. La tubulure 35 est filetée extérieurement de manière qu'un écrou 
37 puisse être vissé en fixant ainsi l'enveloppe 34 au réservoir, un joint 
38 étant interposé. 



   Cette tubulure 35 peut également servir comme moyen de vidange, un chapeau de fermeture 39 pouvant être vissé intérieurement ou extérieure- ment à cette tubulure 35. Pour la vidange complète de la chambre d'expan- sion 13, le petit conduit   40   est prévu dans le bloc formant siège de soupa- pe 25 et part du bas de cette chambre d'expansion. 



   Le passage 28 (figure 3) prévu pour la tige 24 dans la cloche 27 peut être nettement plus large que le diamètre de cette tige. Dans ce cas, on prévoit sur cette dernière un joint 29, par exemple en caoutchouc, qui ferme le passage 28 lorsque la tige 24 est à son point le plus bas. 



   De ce fait, on aide l'action de fermeture de la soupape 11 et on évite toute friction de la tige 24 avec les parois du passage 28, une telle friction pouvant dérégler le bon fonctionnement du système.. 



   Pendant le remplissage du réservoir, il se produit une certaine force sur la face inférieure du joint 29 du fait de la poussée du liquide sur cette face. Cette force tend normalement à décoller la soupape 12 de son siège. De ce fait, on prévoit que le siège de la soupape 12 soit.cal- culé de façon que la force différentielle susdite neutralise la force de friction précédemment citée et la nouvelle force sur la surface inférieure du joint   29.   



   Durant le mouvement de fermeture de la soupape   Il.,   le liquide passera violemment pendant une fraction de seconde par le passage 28 et y produira sur la tige 24 une nouvelle force de friction qui augmentera la vitesse de fermeture de la soupape 11. Ce passage violent et momentané du liquide évitera toute formation de dépôt calcaire ou autre dans le passage 28, dépôt qui pourrait' nuire au bon fonctionnement du dispositif. Ce joint 29 sert également de butée lors de la chute du flotteur 26. 



   Ce système de joint 29 est particulièrement intéressant dans la forme de réalisation représentée à la figure 4. 



   On peut en effet prévoir une forme de réalisation, basée sur le même principe que ci-avant, mais pouvant se monter directement sur le tuyau d'arrivée du liquide, si cette arrivée est située dans le haut du réservoir, et ce en prévoyant à nouveau une introduction du liquide dans le réservoir, au voisinage du fond de celui-ci. 



   Le dispositif suivant l'invention est relié à la conduite d'a- menée de liquide 30 prévue, par exemple, latéralement dans le haut d'un ré- servoir 20. Le fonctionnement général du dispositif représenté à la figure 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 4 est le même que celui du dispositif de la figure 3, et les mêmes notations de référence ont d'ailleurs été utilisées. Cependant, le conduit 15 (figure 3) n'est pas conçu de la même manière. En effet, il est remplacé dans la réalisation de la figure 4 par deux ou plusieurs conduits 41 et 42 prévus dans le bloc du siège de soupape 25. 



   Le liquide arrivant par le conduit 30 pénètre dans la chambre 43 et, de là, par les conduits 41 et 42, dans la chambre d'expansion 13 où les jets viennent frapper les parois latérales du siège de soupape 21, com- me indiqué par les flèches. L'effet obtenu est le même que dans l'exemple de la figure 3. La conduite 30 est fixée au dispositif par un écrou 44 avec interposition d'un joint 45. 



   Le liquide passant par le conduit 17 descend dans le fond du ré- servoir 20 par le conduit   18,   de manière à éviter tout bruit de chute. Le joint 29 assure une étanchéité parfaite à l'endroit du passage 28 et il n'y a donc pas, à cet endroit, de giclage de liquide dans le réservoir. 



   Lorsque la tige 17 se déplace dans le sens de la fermeture de la soupape 11, par l'action du liquide sur les soupapes 11 et 12, après amor- çage du déplacement par le flotteur, le joint 29 s'écarte de l'ouverture 28 et permet un passage violent instantané du liquide, avec les mêmes effets que précédemment. 



   Dans le cas de la figure   4,   le flotteur est relié par un levier coudé 32 à la tige 24, ledit levier 32 pouvant pivoter autour du point 31. 



  Lorsque le liquide soulève le flotteur 26 dans le réservoir, ce flotteur a- morce le déplacement de la tige 24 comme précédemment, le levier 32 étant articulé en 33 à la tige de soupape 24. Le passage large 28 est spéciale - ment intéressant dans ce cas; étant donné que la tige 24 ne réalise pas une trajectoire rectiligne de déplacement, vu le pivotement du levier coudé 32 autour du point 31. 



   Lorsque le flotteur 26 est admis à redescendre, il agit sur le levier coudé 32 de sorte que la soupape   11   s'écarté de son siège et que le joint 29 vient à nouveau obturer le passage 28. 



   Le système de la figure 4 présente le grand avantage supplémen- taire de pouvoir s'adapter aisément dans tous les réservoirs existants. 



   Il est évident, d'autre part, que le système à joint 29 peut s'appliquer à la fermeture hermétique et momentanée de toute ouverture traversée par une pièce mobile, telle qu'une tige, spécialement dans le cas où cette pièce mobile n'a pas une trajectoire rectiligne. 



   Il doit être entendu , enfin, que   l'inventin   n'est pas limitée aux formes de réalisation ci-avant, mais que bien des modifications pour--- raient y être apportées sans sortir du cadre de la présente demande de bre- vet. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Dispositif d'amorçage du siphon d'un réservoir de chasse de liquide, caractérisé en ce qu'il est constitué par au moins un corps solide destiné à être plongé dans le liquide de la chasse ou par au moins un corps replié sur lui-même, plongé dans le liquide et destiné à être étiré pour augmenter de volume, l'un ou l'autre de ces corps amenant une élévation du niveau dans le réservoir de la chasse et l'émorgage du siphon. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   E. DOR, residing in BRUXELLES.



   IMPROVEMENTS IN LIQUID HUNTINGS.



   The present invention relates to improvements to liquid qhasses. It relates in particular to a device for priming the siphon of a liquid flushing tank.



   According to the invention, such a device consists of at least one solid body intended to be immersed in the flushing liquid or by at least one body folded back on itself, immersed in the liquid and intended to be stretched to increase by volume, one or the other of these bodies causing a rise in the level in the flushing tank and the priming of the siphon.



   The present invention also relates to a device for admitting liquid into a liquid flushing tank.



   According to the invention, such an inlet device comprises, between the conduit for supplying the liquid and the outlet for the latter in the reservoir, at least one valve intended to be actuated by the pressure of the liquid. - quide for closing an outlet orifice 4, water towards the tank, the operation of said valve being able either not to be influenced neither by the live force, nor by the static force, nor by the frictional force of the liquid , and this as long as the desired level has not been reached in the reservoir, or be influenced by these forces with a view to the obstruction of the above outlet orifice by the aforesaid valve, when said level has been reached.



   In one embodiment, the aforesaid valve is arranged in a chamber called the expansion chamber communicating with the water inlet through one or more openings provided so that the liquid enters the chamber substantially perpendicular to the axis. of said valve, and fills this chamber to then exit through a conduit leading this liquid into the reservoir.,
In yet another embodiment, the conduit leading the liquid

 <Desc / Clms Page number 2>

 to the reservoir has an inlet opening, forming a seat, on which the valve is applied instantaneously, when the determined level of liquid is reached in the reservoir, the inlet opening of this remaining duct therefore always open to its maximum as long as said level is not reached.



   The valve stem normally carries at its end a float emerging in the tank and intended to initiate the movement of the valve towards the seat of the pipe leading the liquid towards the tank, the actual instantaneous movement of the valve being however provided by the liquid itself.



   According to a particular embodiment, the valve is made up of two parts, one forming an upper shut-off valve for the inlet opening of the conduit leading the liquid to the reservoir, the other part forming a lower valve, resting on a seat surrounding a portion of valve stem of diameter greater than that of the stem of the first valve above, so that the effective surfaces of the two valves, on which can act. the liquid, are different, this rod of larger diameter being guided in a suitable housing and the two valve seats located in the expansion chamber.



   In a preferred embodiment, the conduit for supplying the liquid to the expansion chamber is provided with an adjustment means, such as a valve, making it possible to always obtain the same desired pressure in the chamber. 'expansion.



   In a particular embodiment, the conduit (s) for supplying water to the expansion chamber can be provided so that the liquid enters this chamber so that the jet (s) of liquid break against the walls. of the seat of the upper valve, the walls of this seat preferably being of inverted frustoconical shape
Finally, still according to a preferred embodiment, the pipe leading the liquid from the expansion chamber to the reservoir is provided so that this liquid is released into the bottom of said reservoir, which has in particular the advantage of reducing to a minimum the usual filling noises.



   In general, the valve stem connected to the float is arranged to enter the reservoir proper through an opening provided in the conduit leading the liquid from the expansion chamber to the reservoir.



   In a preferred embodiment, this rod has a diameter markedly smaller than that of the passage opening, a gasket, for example made of rubber, being provided on said rod to close said opening on the side of the reservoir when the or the valves of the expansion chamber leave open the admission of liquid in the conduit leading the latter to the reservoir, said seal moving away from the opening during movement of the rod which supports it.



   In a particular embodiment, namely when the device of the invention is to be used with the axis of the valve (s) disposed substantially horizontally, the valve stem is connected to the float by a set of control levers. so that the raising or lowering of the float with the liquid initiates a horizontal displacement also, but which can be slightly oscillating, of the valve stem, the instantaneous displacement of this valve being however ensured by the liquid itself.



   The invention also relates to a device allowing the hermetic and momentary closing of an opening through which a moving part must pass, without the intervention of a jam. Such a device is of particular interest in its application to the above liquid inlet device, in particular when using this inlet device in a substantially horizontal position in the vicinity of the top of the tube.

 <Desc / Clms Page number 3>

 hunting tank.



   Other details and features will emerge from the following description of the devices of the invention, by way of non-limiting examples and with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is an elevational view in section of a siphon priming device.



   Figure 2 shows a variant of the device of Figure 1.



   FIG. 3 is a view in elevation and in section of a device for admitting liquid into a liquid flushing tank.



   FIG. 4 is an alternative embodiment of the device of FIG. 3.



   The device of FIG. 1 comprises a usual reservoir 1 and a siphon 2 which must therefore be primed when the reservoir 1 must be emptied. Two solid masses 3 are provided to be pushed into the liquid, which has the effect of raising the level of the latter and automatically priming the siphon 2.



   The variant of Figure 2 consists of a bellows 4 which, when stretched, also raises the level of the liquid in order to prime the siphon 2.



   It will be understood that the control of the displacement of the masses 3 or of the stretching of the bellows 4 can be absolutely arbitrary.



   Such a priming device has several advantages. The level of the liquid in the reservoir can be arbitrary, since it suffices to push the solid masses more or less deeply or to stretch the bellows more or less for priming. Such a device always operates without possible failure. In addition, unlike all known systems, all parts of the siphon are stationary. Finally, as can be seen, said device is particularly simple.



   In FIG. 3, there is shown a device controlling the admission of liquid into a flushing tank.



   This device comprises an inlet valve, the closing of which is ensured by the liquid itself, the float provided only breaking up the closing movement. This valve, in FIG. 3, is made up of two parts 11 and 12, hereinafter called valve 11 and valve 12.



  In fact, the valve 11 could suffice on its own. These valves 11 and 12 are normally arranged on each side of a metal washer 12a integral with the valve stems.



   These valves 11 and 12 are located in a so-called expansion chamber 13 into which the filling liquid is admitted through openings 14 from a conduit 15 to which the liquid supply pipe 16 is connected.



   The liquid which has entered the expansion chamber 13 rises there and through the pipe 17 overflows? in the chamber 18 to fall, under the bell 27, through the passage 19, in the bottom of the tank 20.



   The conduit 17 has at its base a seat 21 on which the valve 11 must be applied when the supply of the liquid to the reservoir 20 is to be cut off.



   The valve 12 is guided in a housing 22 by its rod 23, the diameter of which is greater than that of the rod 24 of the valve 11. The valve 12, in FIG. 3, rests on a seat 25 formed by the orifice upper housing 22. Finally, the rod 24 of the valve 11 carries, at its upper end emerging in the tank proper, a float 26 - whose role is not at all comparable to that of the usual floats. ,

 <Desc / Clms Page number 4>

 as we will see below
The liquid having reached the desired level in the reservoir 20, the float 26 initiates the movement of the valve upwards, the latter then being instantly pressed against its seat 21 and being maintained by the pressure of the liquid in the chamber d expansion 13.



   It is in order to cancel the effect of the live force of the liquid on the valves 11 and 12 that the latter and the seat 21 are placed in the expansion chamber 13 in the wall of which the or the holes 14, such that the jet or jets which exit therefrom in the chamber 13 form an angle close to 90 with respect to the axis 24 of the valve.



  The jet (s) can still be introduced at an angle other than the above, as will be explained below for FIG. 4. In order to regulate and reduce the pressure in the expansion chamber 13, the total area of the hole (s) 14 is preferably quite much less than the area of the seat 21 of the valve. During the filling of the reservoir 20, this pressure will remain constant in the chamber 13 and will increase there suddenly only during the instantaneous closing of the valve.



   The liquid leaving the chamber 13 runs along the rod 24 and thereby produces a frictional force on the latter, with the effect that the valve 11 tends to want to move towards its seat 21.



   It is to cancel this frictional force that a second seat 25 is provided at the bottom of the chamber 13, intended to receive the valve 12.



  A difference in diameters has also been provided for the rods 24 and 23.



   When the valve 12 is pushed onto its seat by the weight of the float 26, its surface subjected to the pressure of the liquid is smaller than the surface of the valve 11, subjected to the same pressure, thus obtaining a differential force tending to keep the valve 12 on its seat 25.



   However, the diameters of the seats have been calculated such that the differential force is equal to the above frictional force. These two forces, being equal and in opposite directions, cancel each other out and therefore do not influence the movements of the float. It is not difficult to always have the same desired pressure in the chamber 13 by virtue of a valve provided on the pipe 16, and therefore whatever the places where such a reservoir is placed.



     By the time the liquid has reached the desired determined level in reservoir 20, float 26 releases valve 12 from its seat 25, so that the balance of differential force and frictional force is upset. As these forces then work in the same direction, the valve 11 will be fixed instantaneously on its seat 21 by therefore the action of the liquid and not by virtue of the float. This, instead of pulling the valve upwards, will instead be pushed upwards by it, so that the determined level having been reached, this float will weigh lightly on the valve. The valve 11 will therefore in no way be held in place against its seat 21 by the traction of the float but indeed by the thrust of the liquid.



   The weight of the float 26 is calculated in such a way that, with the tank 20 being empty, said weight is sufficient to force the valve 11 to leave its seat 21 so that the valve 12 rejoins its seat 25.



   This liquid intake device has many advantages over existing devices.



   The inlet of the duct 17 is always open to the maximum throughout the entire filling period and, therefore, the latter can be faster. Thanks to this constant opening, which can moreover be smaller than usual, much less noise is produced during filling.

 <Desc / Clms Page number 5>

 wise. In the present case, there is no lamination of the liquid due to progressive closing, and the noise due to such lamination is therefore eliminated. Another common cause of noise in hunting tanks has been eliminated. Indeed, the present device is placed in the bottom of the tank; the liquid is therefore admitted into the latter in the vicinity of the bottom and there is therefore no falling noise.



   Since the movable stem 23 of the valve is still in the water, no lime deposits will occur there due to the evaporation of the water, unlike what always occurs on the mechanisms of the usual floats. tuels, these deposits disrupting the action of the floats.



   Finally, the float adjustment will always be the same for a determined level, regardless of the different pressures of the filling liquids.



   There is also provided a means for fixing the above assembly to the reservoir 20. For this purpose, the casing 34 has a lower pipe 35 passing through the wall of the reservoir 20 with the interposition of a seal 36. The pipe 35 is externally threaded so that a nut
37 can be screwed, thus fixing the casing 34 to the tank, a seal
38 being interposed.



   This tubing 35 can also serve as a means of emptying, a closing cap 39 being able to be screwed internally or externally to this tubing 35. For the complete emptying of the expansion chamber 13, the small duct 40 is provided in. the valve seat block 25 and starts from the bottom of this expansion chamber.



   The passage 28 (Figure 3) provided for the rod 24 in the bell 27 may be significantly larger than the diameter of this rod. In this case, there is provided on the latter a seal 29, for example of rubber, which closes the passage 28 when the rod 24 is at its lowest point.



   As a result, the closing action of the valve 11 is helped and any friction of the rod 24 with the walls of the passage 28 is avoided, such friction being able to disrupt the proper functioning of the system.



   During the filling of the reservoir, a certain force is produced on the underside of the seal 29 due to the pressure of the liquid on this face. This force normally tends to lift the valve 12 from its seat. Therefore, it is expected that the seat of the valve 12 is calculated so that the aforesaid differential force neutralizes the frictional force previously mentioned and the new force on the lower surface of the seal 29.



   During the closing movement of the valve II., The liquid will pass violently for a fraction of a second through the passage 28 and will produce there on the rod 24 a new frictional force which will increase the closing speed of the valve 11. This violent passage and momentary liquid will prevent any formation of lime or other deposit in the passage 28, deposit which could affect the proper functioning of the device. This seal 29 also serves as a stop when the float 26 falls.



   This seal system 29 is particularly advantageous in the embodiment shown in Figure 4.



   One can indeed provide an embodiment, based on the same principle as above, but can be mounted directly on the liquid inlet pipe, if this inlet is located at the top of the tank, and this by providing for again introducing the liquid into the tank, near the bottom of the latter.



   The device according to the invention is connected to the liquid supply pipe 30 provided, for example, laterally in the top of a tank 20. The general operation of the device shown in FIG.

 <Desc / Clms Page number 6>

 4 is the same as that of the device of FIG. 3, and the same reference notations have moreover been used. However, the conduit 15 (Figure 3) is not designed in the same way. Indeed, it is replaced in the embodiment of Figure 4 by two or more conduits 41 and 42 provided in the valve seat block 25.



   The liquid arriving through the conduit 30 enters the chamber 43 and, from there, through the conduits 41 and 42, into the expansion chamber 13 where the jets strike the side walls of the valve seat 21, as indicated by the arrows. The effect obtained is the same as in the example of FIG. 3. The pipe 30 is fixed to the device by a nut 44 with the interposition of a seal 45.



   The liquid passing through line 17 descends to the bottom of tank 20 through line 18, so as to avoid any falling noise. The seal 29 ensures perfect sealing at the location of the passage 28 and there is therefore no spraying of liquid into the reservoir at this location.



   When the rod 17 moves in the direction of closing of the valve 11, by the action of the liquid on the valves 11 and 12, after initiation of the displacement by the float, the seal 29 moves away from the opening 28 and allows an instantaneous violent passage of the liquid, with the same effects as above.



   In the case of Figure 4, the float is connected by an angled lever 32 to the rod 24, said lever 32 being able to pivot around the point 31.



  When the liquid lifts the float 26 in the tank, this float causes the movement of the rod 24 as before, the lever 32 being articulated at 33 to the valve rod 24. The wide passage 28 is particularly interesting in this regard. case; given that the rod 24 does not realize a rectilinear path of movement, given the pivoting of the elbow lever 32 around the point 31.



   When the float 26 is allowed to descend, it acts on the angled lever 32 so that the valve 11 moves away from its seat and that the seal 29 again closes the passage 28.



   The system of figure 4 has the great additional advantage of being able to adapt easily to all existing tanks.



   It is obvious, on the other hand, that the seal system 29 can be applied to the hermetic and momentary closure of any opening through which a moving part, such as a rod, especially in the case where this moving part is not is not a straight trajectory.



   It should be understood, finally, that the invention is not limited to the above embodiments, but that many modifications could be made to them without departing from the scope of the present patent application.



   CLAIMS.



   1. Device for priming the siphon of a liquid flushing tank, characterized in that it consists of at least one solid body intended to be immersed in the flushing liquid or by at least one body folded over it - even, immersed in the liquid and intended to be stretched to increase the volume, one or the other of these bodies causing a rise in the level in the flushing tank and the pricking of the siphon.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Dispositif d'admission de liquide dans un réservoir de chas- se de liquide, caractérisé en ce qu'il comprend, entre le conduit d'amenée du liquide et la sortie de celui-ci dans le réservoir, au moins une soupape destinée à être actionnée par la pression du liquide pour obturer un orifi- ce de sortie d'eau vers le réservoir, le fonctionnement de ladite soupape pouvant, soit ne pas être influencé ni par la force vive, rii par la for- ce statique , ni par la force de friction du liquide , et <Desc/Clms Page number 7> ce aussi longtemps que le niveau désiré n'a pas été atteint dans le réser- voir,soit être influencé par ces forces en vue de l'obturation de l'orifice de sortie ci-avant par la soupape susdite, lorsque ledit niveau a été at - teint. 2. Device for admitting liquid into a liquid flushing tank, characterized in that it comprises, between the conduit for supplying the liquid and the outlet thereof in the tank, at least one valve intended for to be actuated by the pressure of the liquid in order to close a water outlet opening towards the reservoir, the operation of said valve being able either not to be influenced either by the live force, or by the static force, or by the frictional force of the liquid, and <Desc / Clms Page number 7> this as long as the desired level has not been reached in the reservoir, or be influenced by these forces with a view to the obstruction of the above outlet orifice by the aforesaid valve, when said level has been achieved. 3. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que la soupape susdite est disposée dans une chambre dite chambre d'expansion communiquant avec l'arrivée d'eau par une ou plusieurs ouvertures prévues de manière que le liquide entre dans la chambre de manière sensiblement per- pendiculaire à l'axe de ladite soupape et remplisse cette chambre pour sor- tir ensuite par un conduit menant ce liquide dans le réservoir. 3. Device according to claim 2, characterized in that the aforesaid valve is arranged in a chamber called expansion chamber communicating with the water inlet through one or more openings provided so that the liquid enters the chamber so substantially perpendicular to the axis of said valve and fills this chamber to then exit through a conduit leading this liquid into the reservoir. 4. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications 2 et 3, caractérisé en ce que le conduit menant le liquide au réservoir présente une ouverture d'admission, formant siège, sur lequel vient s'appliquer la soupape, de manière instantanée, lorsque le niveau déterminé de liquide est atteint dans le réservoir, l'ouverture d'admission de ce conduit res'- tant donc toujours ouverte à son maximum tant que ledit niveau n'est pas atteint. 4. Device according to either of claims 2 and 3, characterized in that the conduit leading the liquid to the reservoir has an inlet opening, forming a seat, on which the valve is applied instantaneously, when the determined level of liquid is reached in the reservoir, the admission opening of this duct therefore always remains open to its maximum as long as said level is not reached. 5. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 4 caractérisé en ce que la tige de la soupape porte à son extrémité un flotteur émergeant dans le réservoir et destiné à amorcer le déplacement de la soupa- pe vers le siège du conduit menant le liquide vers le réservoir, le dépla- cement instantané proprement dit de la soupape étant toutefois assuré par le liquide lui-même. 5. Device according to any one of claims 2 to 4 characterized in that the valve stem carries at its end a float emerging in the reservoir and intended to initiate the movement of the valve towards the seat of the conduit leading the liquid towards the reservoir, the actual instantaneous displacement of the valve being however ensured by the liquid itself. 60 Dispositif suivant l'unequelconque des revendications 2 à 5, caractérisé en ce que la soupape est constituée de deux parties, l'une for- mant soupape d'obturation pour l'ouverture d'admission du conduit menant le liquide au réservoir, l'autre partie formant soupape s'appuyant sur un siège entourant une portion de tige de soupape de diamètre supérieur à celui de la tige de la première soupape ci-avant, de manière que les surfaces effectives des deux soupapes, sur lesquelles peut agir le liquide, soient différentes, cette tige de diamètre supérieur étant guidée dans un logement approprié et les deux sièges de soupape se trouvant dans la chambre d'expansion. 60 Device according to any one of claims 2 to 5, characterized in that the valve consists of two parts, one forming a shut-off valve for the inlet opening of the conduit leading the liquid to the reservoir, the 'another valve part resting on a seat surrounding a valve stem portion of diameter greater than that of the stem of the above first valve, so that the effective surfaces of the two valves, on which the liquid can act , are different, this larger diameter rod being guided in a suitable housing and the two valve seats located in the expansion chamber. 7. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 6 caractérisé en ce que le conduit d'amenée du liquide à la chambre d'expan- sion est pourvu d'un moyen de réglage, tel qu'un robinet, permettant d'obte- nir toujours la même pression désirée dans la chambre d'expansion. 7. Device according to any one of claims 2 to 6 characterized in that the conduit for supplying the liquid to the expansion chamber is provided with an adjustment means, such as a valve, making it possible to always obtain the same desired pressure in the expansion chamber. 8. Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le ou les conduits d'amenée d'eau à la chambre d'expansion peuvent être pré- vus de manière que le liquide entre dans cette chambre de façon que le au les jets de liquide viennent se briser sur les parois du siège de la soupa- pe supérieure, les parois de ce siège étant de préférence de forme tronconi- que renversée, 9. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 8, caractérisé en ce que le conduit menant le liquide de 3a chambre d'expansion au réservoir est prévu pour que ce liquide soit libéré dans le fond dudit réservoir, ce qui a notamment pour avantage de réduire au minimum les bruits habituels de remplissage. 8. Device according to claim 6, characterized in that the conduit or conduits for supplying water to the expansion chamber can be provided so that the liquid enters this chamber so that the jets of liquid breaks on the walls of the seat of the upper valve, the walls of this seat preferably being of inverted truncated form, 9. Device according to any one of claims 2 to 8, characterized in that the conduit leading the liquid from the 3a expansion chamber to the reservoir is provided so that this liquid is released into the bottom of said reservoir, which has in particular for advantage of reducing the usual filling noises to a minimum. 10. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 9,caractérisé en ce que la tige de soupape reliée au flotteur est disposée pour pénétrer dans le réservoir proprement dit par une ouverture prévue dans le conduit menant le liquide de la chambre d'expansion au réservoir. 10. Device according to any one of claims 2 to 9, characterized in that the valve rod connected to the float is arranged to enter the reservoir itself through an opening provided in the conduit leading the liquid from the expansion chamber. to the tank. 11. Dispositif suivant la revendication précédente, caractérisé en ce que cette tige est de diamètre nettement inférieur à celui de l'ouver- ture de passage,un joint, par exemple en caoutchouc, étant prévu sur ladite tige pour obturer ladite ouverture du coté du réservoir lorsque la ou les soupapes de la chambre d'expansion laissent ouverte l'admission du liquide <Desc/Clms Page number 8> dans le conduit menant celui-ci vers le réservoir, ledit joint s'écartant de l'ouverture lors du déplacement de la tige qui le supporte. 11. Device according to the preceding claim, characterized in that this rod has a diameter markedly smaller than that of the passage opening, a seal, for example of rubber, being provided on said rod to close said opening on the side of the passage. reservoir when the valve (s) of the expansion chamber leave the liquid inlet open <Desc / Clms Page number 8> in the conduit leading the latter towards the reservoir, said seal moving away from the opening during movement of the rod which supports it. 12. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 2 à 11, caractérisé en ce que, dans le cas où il est utilisé avec l'axe de la ou des soupapes disposé sensiblement horizontalement, la tige de soupape est reliée au flotteur par un jeu de leviers de manière que l'élévation ou l'abaissement du flotteur avec le liquide amorce un déplacement horizontal également, mais pouvant être légèrement oscillant, de la tige de soupape, le déplacement instantané de cette soupape étant toutefois assuré par le liquide lui-même. 12. Device according to any one of claims 2 to 11, characterized in that, in the case where it is used with the axis of the valve or valves arranged substantially horizontally, the valve stem is connected to the float by a clearance. levers so that the raising or lowering of the float with the liquid also initiates a horizontal movement, but which can be slightly oscillating, of the valve stem, the instantaneous movement of this valve being however ensured by the liquid itself . 13. Dispositif suivant la revendication précédente, caractéri- sé en ce que la tige de soupape est reliée au flotteur par un levier coudé monté à pivotement à l'endroit du coude, ledit levier coudé étant composé d'une ou plusieurs pièces. 13. Device according to the preceding claim, charac- terized in that the valve stem is connected to the float by an elbow lever pivotably mounted at the location of the elbow, said elbow lever being composed of one or more parts. 14. Dispositif permettant la fermeture hermétique et momentanée d'une ouverture par laquelle doit passer une pièce mobile, telle qu'une ti- ge, spécialement dans le cas où cette pièce n'a pas une trajectoire rectili- gne, ladite pièce étant fixée, d'une part, à un organe à déplacer, tel qu' une soupape, et d'autre part, à un autre organe, tel qu'un flotteur , com- mandant ou amorçant le déplacement du premier organe susdit, ladite pièce mobile étant de diamètre nettement inférieur à celui de l'ouverture susdite par laquelle un liquide ne peut momentanément pas passer, caractérisé en ce que cette pièce mobile ou tige porte un joint, par exemple en caoutchouc, s'appliquant étroitement contre l'ouverture, du coté extérieur de celle-ci, et ce sous l'action de l'organe, tel qu'un flotteur, ledit joint étant, par contre, 14. Device allowing the hermetic and momentary closing of an opening through which a moving part, such as a rod, must pass, especially in the case where this part does not have a straight path, said part being fixed. , on the one hand, to a member to be moved, such as a valve, and on the other hand, to another member, such as a float, controlling or initiating the movement of the aforesaid first member, said movable part being of a diameter markedly smaller than that of the aforesaid opening through which a liquid cannot momentarily pass, characterized in that this movable part or rod carries a seal, for example of rubber, pressing closely against the opening, of the outer side thereof, and this under the action of the member, such as a float, said seal being, on the other hand, écarté de cette ouverture et laissant donc passage au liquide, lors du déplacement de la pièce mobile ou tige. away from this opening and therefore allowing passage to the liquid, during the movement of the movable part or rod. 15. Dispositif d'admission d'un liquide dans un réservoir de chasse de liquide, tel que décrit ci-avant ou représenté au dessin annexé. 15. Device for admitting a liquid into a liquid flushing tank, as described above or shown in the accompanying drawing. 16; Dispositif d'amorçage du siphon d'un réservoir de chasse de liquide, tel que décrit ci-avant ou représenté aux dessins annexés. 16; Device for priming the siphon of a liquid flushing tank, as described above or shown in the accompanying drawings. 17. Dispositif permettant la fermeture hermétique et momentanée d'une ouverture, tel que décrit ci-avant. 17. Device allowing the hermetic and momentary closing of an opening, as described above.
BE524479D BE524479A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE524479A true BE524479A (en)

Family

ID=159083

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE524479D BE524479A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE524479A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4965892A (en) * 1989-04-27 1990-10-30 Mcdonough James B Syphonic flush toilet

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4965892A (en) * 1989-04-27 1990-10-30 Mcdonough James B Syphonic flush toilet

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2436945C (en) Flushing mechanism for toilet tank
EP3194670B1 (en) Device for toilets
FR2788258A1 (en) FILL LIMITER FOR LIQUID STORAGE TANK
FR2661205A1 (en) APPARATUS FOR CONTROLLING THE TILTING VALVE OF A WATER FLUSHING SYSTEM.
FR2772354A1 (en) FILL LIMITER FOR LIQUID STORAGE TANK
FR2621630A1 (en) WATER FLUSHING CONTROL MECHANISM FOR TOILET BY PUSH BUTTON
BE524479A (en)
EP0109467B1 (en) Semi-automatic valve for the discharge of a predetermined volume of fluid under pressure, particularly a flush valve
EP0118647B1 (en) Valve for a flushing tank
FR2681891A1 (en) Improvements to devices for discharging and rapidly draining liquid from a WC cistern
EP1396668B1 (en) Automatic shut-off of a flow channel
EP1116909B1 (en) Float controlled valve
EP2146012B1 (en) Flushing device allowing a simultaneous adjustment of a float of an overflow tube
EP0251837A2 (en) Hydraulic filling and closing device for a toilet cistern
FR2942815A1 (en) WATER HUNT WITH DELAYED OPENING
BE351243A (en)
FR2920217A1 (en) Water level regulating device for e.g. swimming pool, has control unit changing state of diaphragm control valve placed between supply channel and water outlet based on water level of tank, where control unit includes solenoid valve
BE458598A (en)
FR2491969A3 (en) Float valve for cistern flushing toilet bowl - has front closing of supply orifice giving instantaneous cut off via linkage
BE568841A (en)
FR2899917A1 (en) Water flushing device for tank, has anti-spilling unit separating channel to avoid filling of tank when tank is emptied due to leakage at outlet, and T-shaped tilting lever arranged between triggering unit and cup of water inlet valve
BE433621A (en)
BE469424A (en)
BE498973A (en)
BE454943A (en)