BE521816A - - Google Patents

Info

Publication number
BE521816A
BE521816A BE521816DA BE521816A BE 521816 A BE521816 A BE 521816A BE 521816D A BE521816D A BE 521816DA BE 521816 A BE521816 A BE 521816A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
claw
chain
branches
shortening
link
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE521816A publication Critical patent/BE521816A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16GBELTS, CABLES, OR ROPES, PREDOMINANTLY USED FOR DRIVING PURPOSES; CHAINS; FITTINGS PREDOMINANTLY USED THEREFOR
    • F16G17/00Hooks as integral parts of chains

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Load-Engaging Elements For Cranes (AREA)
  • Hooks, Suction Cups, And Attachment By Adhesive Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  GRIFFE DE RACCOURCISSEMENT POUR CHAINES. 



   L'invention a trait à un dispositif permettant le raccourcissement, à volonté, de chaînes et, en particulier, de chaînes à éléments ou maillons calibrés, telles que celles qu'on utilise, par exemple, pour   soulevérdes   charges, remorquer des véhicules, etc. 



   Le raccourcissement des chaînes se heurte à des difficultés de deux espèces. Si, pour l'opérer, on..utilise, de la manière habituelle, des crochets, les maillons de la chaîne, pour permettre l'intrqduction du crochet, doivent être relativement longs et larges ou bien on doit incorporer aux chaînes des éléments spéciaux ou des anneaux plus grands. Si l'on entoure des charges au moyen de chaînes à maillons longs, celles-ci ne s'adaptent que mal à la charge et leurs éléments ou maillons sont soumis à de notables   sollicitations@tendant   à les couder ou à les plier. D'autre part, les chaînes qui n'ont pas d'étrotts maillons répondent mal aux sollicitations de traction.

   Les crochets, et moyens analogues, de raccourcissement ont le gros inconvénient que la chaine non tendue sèlibère et se décroche facilement surtout lorsqu'elle est placée horizontalement. 



   Le but de l'invention,conformément à ce qui vient   d'être   dit, est de créer un genre de raccourcissement de chaîne applicable à des chaînes standardisées à maillons courts sans que l'on ait à y incorporer d'éléments spéciaux, raccourcissement avec lequel on évite sûrement un décrochage intempestif du moyen de raccourcissement lorsque la chaîne est tendue, si bien qu'en même temps, toute sollicitation défavorable de l'élément ou maillons de chalne en prise avec l'organe de raccourcissement est empêchée. 



   La solution de ce problème, suivant l'invention,   part.d'une   griffe de raccourcissement à deux branches, telle que celles que l'on a déjà employées antérieurement pour des chaînes suspendues verticalement. Le principe de cette 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 griffe connue est que le maillon de chêne y suspendu repose sur la base de l' ouverture de la griffe, tandis que le maillon de chaîne suivant, qui se trouve entre les deux branches de la griffe, dépasse de la griffe, à la partie inférieure. 



   Tandis que, dans le dispositif connu, les branches de la griffe ne constituent que des courtes saillies qui servent de supports au maillon de chaîne suspendu, sans pouvoir le garantir contre le décrochage, selon l' invention, la griffe est conformée en crochet, c'est-à-dire qu'en principe, elle résulte de la juxtaposition latérale de deux crochets et que sa longueur de branches 1, allant de son côté inférieur à la pointe des branches et plus grande que la longueur du pas de la chaîne diminuée de deux fois l'épaisseur d du maillon de la chaîne,de façon que la chaîne ne puisse être décrochée que si le maillon suivant maillon suspendu est coudé à angle aigu par rapport à la direction de traction de la chaîne tendue. 



   La longueur qui est représentée par la partie de chaîne t, diminue de deux fois l'épaisseur d du maillon de la chaîne, représente notamment la   @   distance effective entre le côté inférieur du maillon de chaîne suspendu et le côté supérieur opposé du   deuxième,maillon   de   chaîne   qui suit en dessous de la griffe. Dès que cette distance est plus petite que la longueur externe des branches, il devient imposaible be détacher l'une de l'autre la griffie et la chaîne par déplacement parallèle, parce que le maillon dé chaîne suspendu ne peut être tiré suffisamment haut dans la griffe pour être déplacé au   delà.   des pointes des branches, sans que le deuxième maillon de chaîne suivant ne heurte le côté inférieur de la griffe.

   On comprend alors, d'après la nature de l'objet de l'invention, que dans les mesures données, il faut tenir compte de certaines tolérances, pour tenir compte par exemple de l'arrondissement des pointes des branches et de l'arrondissement des maillons de chaîne. Du reste, il est avantageux, pour atteindre le but de l'invention,de maintenir l'ouverture de la griffe par rapport à l'épaisseur de la chaîne aussi petite ou étroite que possible et de courber les branches de telle fa- çon que l'ouverture de la griffe soit en fait limitée parallèlement. 



   Pour maintenir convenablement et suffisamment le maillon portant de la chaîne dans la griffe nouvelle, on peut en particulier prévoir que la largeur libre du crochet soit plus petite que 2d et, de préférence, supérieure de peu à d et que la paroi postérieure de la griffe présente une rainure, située entre les branches et parallèle à celles-ci, d'une profondeur telle que la largeur du crochet et de la rainure ensemble soit égale ou supérieure à 2d.

   Par cette mesure, on obtient que l'élément portant dans la griffe-vu latéralement - soit maintenu fermement et sûrement et ne puisse aller et venir, tandis que, en même temps, la rainure prévue permet une libre mobilité et une mise en place exempte de serrage du maillon de chaîne qui rejoint. -Ceci est d' autant plus important que le maillon de chaîne qui rejoint et le reste du brin de la chaîne, lorsque la chaîne entoure par exemple une charge, doivent s'écarter de la griffe en oblique et par conséquent pouvoir être orientés librement dans la direction de la chaine. On peut du reste encore atteindre plus favorablement ce but par le fait que la rainure mentionnée est approfondie vers l'arrière, à son extrémité inférieure. 



   L'invention, pour une meilleure compréhension, est illustrée,dans un exemple, au dessin ci-annexé. 



   La figure 1 montre une vue de devant d'une griffe de raccourcissement du genre nouveau, avec chaîne suspendue. 



   La figure 2 en montre une vue de côté, partiellement en coupe. 



   La figure 3 est un schéma des dimensions. 



   La figure 4 montre une opération de suspension ou d'accrochage, dans une vue latérale. 



   La griffe de raccourcissement désignée par k présente, dans sa partie supérieure, un oeillet 0 destiné à sa suspension, 'tandis qu'en sa 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 partie inférieure, elle est divisée en deux branches z. L'écartement des deux branches est choisi aussi faible que possible, de telle manière que l'épais- seur d du maillon de la chaîne puisse s'y placer convenablement. 



   Approximativement au niveau des pointes des branches, la paroi postérieure r de la griffe de raccourcissement est légèrement coudée vers 1' arrière et ce (voir figure 2), de telle façon que l'oeillet o du crochet et la base b de la griffe soient autant que possible en ligne droite. 



   La longueur des branches de la griffe est telle qu'elles forment à proprement parler des crochets, comme on peut le voir nettement à la figu- re 2 ; leur longueur 1 est choisie plus grande que la distance égale au pas t diminué de deux fois l'épaisseur d du maillon de chaîne ; donc,   1#   t -
2 d. A la figure 1, on trouve la signification pratique de cette formule.La chaîne s, accrochée à la griffe, ne peut plus, tant qu'elle est tendue, être écartée vers l'avant, c'est à dire vers la gauche à la figure 2. Dams ce but, le maillon de chaîne g reposant sur la base b de l'ouverture du crochet devrait être soulevé hors de la griffe.

   Mais ceci n'est pas possible si la distance x,' égale à la partie t de la chaîne moins deux fois l'épaisseur d du maillon, est   @   plus petite que la longueur 1 des branches, parce que, notamment lors du sou- lèvement de la chaînes dans la griffe k, le deuxième maillon de chaîne u suivant le maillon de chaîne portant g heurte la griffe, du bas, avant que le maillon g ne puisse être retiré au delà des pointes des branches. Pour détacher la chaîne de la griffe , il est nécessaire de recourir à une opération telle que celle gui est décrite plus loin, avec référence à la figure 4. 



   La longueur 1 des branches de la griffe n'est donnée ci-dessus qu'approximativement. C'est pourquoi à la figure 1, la ligne de limite inférieure de la mesure 1 est dessinée en pointillé. La mesure dont il faut tenir compte en réalité ressort de la figure 3, qui présente un cas limite qui n'est déjà plus permis pour atteindre le but de l'invention. Les deux branches de la griffe dessinées en coupe qui sont conformées en crochets, comme les vues latérales des figures 2 et   4   le montrent, forment ensemble à leur côté inférieur une courbure formant coussinet et ce, pour s'adapter à la courbure des maillons de la chaîne.

   La longueur utile 1 des branches est, par conséquert, selon le profil du côté inférieur de la griffe, la mesure qui va du point de contact p du maillon de chaîne u heurtant la griffe à la partie inférieure jusqu'au point e à la pointe de la griffe au-dessus duquel le c8té inférieur   en.forme   d'arc'du maillon de chaîne portant g doitpivoter. En même temps, en cette longueur 1 est représenté schématiquement le cas-limite pour lequel peut se faire le décrochage de la chaîne tendue, de la griffe. Mais la longueur utile 1 des branches doit être supérieure à l'écartement des points p et e. 



   Pour assurer un appui aussi bon que possible du maillon de chaîne g dans la griffe, la largeur de l'ouverture   #,   délimitée sensiblement par des parallèles , du crochet de la griffe sera aussi faible que possible; elle ne sera par exemple pas supérieure de beaucoup à   l'épaisseur   d du maillon de chaîne. Dans cette. hypothèse, pour fournir de la place au maillon f, suivant, vers le bas, le maillon portant g, il est prévu, dans la paroi postérieure r de la griffe, une rainure n, parallèle aux faces d'appui des branches de la griffe et passant entre elles, comme on peut le voir à la figure 1.

   Dans ce cas, la largeur de l'ouverture m du crochet de la griffe et la profondeur de la rainure n doivent ensemble faire au moins la valeur 2d, afin que les maillons de chaîne g et f trouvent place l'un à c8té de l'autre dans la griffe. 



   La rainure n est avantageusement approfondie vers l'arrière, à son extrémité inférieure (en w), pour que le brin de chaîne qui est, par exemple, enroulé autour d'une charge puisse sortir de la griffe en oblique vers l'arrière. 



   Lorsqu'on veut introduire une chaîne à maillons courts dans une griffe du type décrit ou en retirer une telle chaîne, on procède de la ma- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   nière   illustrée à la figure   4,   en faisant pivoter   d'un   certain angle, par exemple de 90 degrés, vers l'avant, les maillons de chaîne f et u, qui sortent à la base de la griffe, et en tirant alors la chaîne vers le haut, en direction de la flèche. De cette manière seulement, on peut notamment éviter que le maillon de chaîne u, lors du soulèvement de la chaîne, ne heurte le côté inférieur de la griffe. La figure 4 permet de voir comment le maillon de chaîne f s'engage dans la rainure par une partie au moins de son épaisseur.

   Pour permettre le pivotement vers l'extérieur, sans frottement, du maillon de chaîne u, le bord externe des branches de la griffe, vu latéralement, a l'allure d'un arc de cercle autour du point de suspension de la chaîne. 



   Des détails de l'invention peuvent évidemment être réalisés d' une manière différente de celle qui est appliquée dans les exemples représentés au dessin. En outre, par exemple   pour   des charges particulièrement lourdes, on peut conformer la griffe de raccourcissement en double griffe, trois branches étant donc juxtaposées et deux chaînes y étant suspendues. 



  Un tel dispositif pourrait du reste également servir à suspendre une chaine de roulement, sans maillons spéciaux, par ses ectrémités libres. 



    REVENDICATIONS   
1.- Griffe de raccourcissement à deux branches pour chaînes, caractérisée en ce que la griffe (k) est conformée en crochet et en ce que sa longueur de branches (1) allant du côté inférieur de la griffe à la pointe des branches est plus grande que la longueur (t) du pas de chaîne, diminuée de deux fois l'épaisseur (d) du maillot de chaîne pour que la chaîne ne puisse se décrocher que si le maillon suivant le maillon suspendu est coudé à angle aigu par rapport à la direction de traction de la chaîne tendue.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  SHORTENING CLAW FOR CHAIN.



   The invention relates to a device allowing the shortening, at will, of chains and, in particular, of chains with elements or calibrated links, such as those which are used, for example, for lifting loads, towing vehicles, etc. .



   The shortening of the chains comes up against difficulties of two kinds. If, to operate it, hooks are used in the usual way, the links of the chain, to allow the hook to be inserted, must be relatively long and wide or else special elements must be incorporated into the chains. or larger rings. If we surround loads by means of long link chains, they adapt poorly to the load and their elements or links are subjected to considerable stresses tending to bend or bend them. On the other hand, chains that do not have strong links respond poorly to tensile stresses.

   The hooks and similar means of shortening have the big drawback that the unstretched chain is released and unhooked easily, especially when it is placed horizontally.



   The object of the invention, in accordance with what has just been said, is to create a kind of chain shortening applicable to standardized chains with short links without having to incorporate special elements therein, shortening with which is surely avoided an untimely unhooking of the shortening means when the chain is tensioned, so that at the same time, any unfavorable stress on the element or chain links engaged with the shortening member is prevented.



   The solution of this problem, according to the invention, starts from a shortening claw with two branches, such as those which have already been used previously for chains suspended vertically. The principle of this

 <Desc / Clms Page number 2>

 Known claw is that the oak link hanging from it rests on the base of the claw opening, while the next chain link, which is between the two branches of the claw, protrudes from the claw, at the bottom .



   While, in the known device, the branches of the claw constitute only short projections which serve as supports for the suspended chain link, without being able to guarantee it against unhooking, according to the invention, the claw is shaped as a hook, c 'That is to say that in principle, it results from the lateral juxtaposition of two hooks and that its length of branches 1, going from its lower side to the tip of the branches and greater than the length of the step of the reduced chain twice the thickness d of the chain link, so that the chain can only be unhooked if the next link suspended link is bent at an acute angle to the direction of pull of the tensioned chain.



   The length which is represented by the chain part t, decreases by twice the thickness d of the chain link, in particular represents the @ effective distance between the lower side of the suspended chain link and the opposite upper side of the second link, chain that follows below the claw. As soon as this distance is smaller than the outer length of the branches, it becomes impossible to detach the claw and the chain from each other by parallel movement, because the suspended chain link cannot be pulled high enough into the chain. claw to be moved beyond. tips of the branches, without the next second chain link hitting the underside of the claw.

   It will then be understood, from the nature of the object of the invention, that in the measurements given, certain tolerances must be taken into account, for example to take into account the rounding of the tips of the branches and the rounding. chain links. Moreover, it is advantageous, in order to achieve the object of the invention, to keep the opening of the claw relative to the thickness of the chain as small or narrow as possible and to bend the branches in such a way that the opening of the claw is in fact limited in parallel.



   To properly and sufficiently maintain the link carrying the chain in the new claw, provision can in particular be made for the free width of the hook to be smaller than 2d and, preferably, greater than a little more than d and that the rear wall of the claw has a groove, located between the branches and parallel to them, of a depth such that the width of the hook and the groove together is equal to or greater than 2d.

   By this measurement, we obtain that the element bearing in the claw - seen from the side - is held firmly and securely and cannot come and go, while, at the same time, the provided groove allows free mobility and a free installation. tightening of the chain link which joins. -This is all the more important as the chain link which joins and the rest of the chain strand, when the chain surrounds for example a load, must move away from the claw obliquely and therefore be able to be oriented freely in the direction of the channel. Moreover, this object can still be more favorably achieved by the fact that the mentioned groove is deepened towards the rear, at its lower end.



   The invention, for a better understanding, is illustrated, in one example, in the accompanying drawing.



   Figure 1 shows a front view of a new kind of shortening claw with chain hanging.



   Figure 2 shows a side view, partially in section.



   Figure 3 is a dimensional diagram.



   Figure 4 shows a hanging or hooking operation, in a side view.



   The shortening claw designated by k has, in its upper part, an eyelet 0 intended for its suspension, while in its

 <Desc / Clms Page number 3>

 lower part, it is divided into two branches z. The spacing of the two branches is chosen as small as possible, so that the thickness d of the chain link can be placed there properly.



   Approximately at the level of the tips of the branches, the posterior wall r of the shortening claw is slightly bent backwards (see figure 2), so that the eyelet o of the hook and the base b of the claw are as much as possible in a straight line.



   The length of the branches of the claw is such that, strictly speaking, they form hooks, as can be clearly seen in figure 2; their length 1 is chosen to be greater than the distance equal to the pitch t reduced by twice the thickness d of the chain link; therefore, 1 # t -
2 d. In figure 1, we find the practical meaning of this formula: The chain s, hooked to the claw, can no longer, as long as it is stretched, be spread forward, that is to say to the left to Figure 2. For this purpose, the chain link g resting on the base b of the hook opening should be lifted out of the claw.

   But this is not possible if the distance x, 'equal to the part t of the chain minus twice the thickness d of the link, is @ smaller than the length 1 of the branches, because, in particular when supporting lifting of the chain in the claw k, the second chain link u following the chain link carrying g hits the claw, from the bottom, before the link g can be withdrawn beyond the tips of the branches. To detach the chain from the claw, it is necessary to resort to an operation such as that which is described later, with reference to figure 4.



   The length 1 of the branches of the claw is given above only approximately. That is why in Figure 1, the lower limit line of measure 1 is drawn in dotted lines. The measure which must in reality be taken into account emerges from FIG. 3, which presents a borderline case which is no longer permitted in order to achieve the aim of the invention. The two branches of the claw drawn in section which are shaped as hooks, as the side views of Figures 2 and 4 show, together form at their lower side a curvature forming a pad and this, to adapt to the curvature of the links of chain.

   The useful length 1 of the branches is, therefore, according to the profile of the lower side of the claw, the measurement which goes from the point of contact p of the chain link u hitting the claw at the lower part to the point e at the tip of the claw above which the lower arc-shaped side of the chain link bearing g must pivot. At the same time, in this length 1 is shown schematically the limit case for which the tensioned chain can be released from the claw. But the useful length 1 of the branches must be greater than the spacing of the points p and e.



   To ensure as good a support as possible of the chain link g in the claw, the width of the opening #, delimited substantially by parallels, of the hook of the claw will be as small as possible; for example, it will not be much greater than the thickness d of the chain link. In this. hypothesis, to provide space for link f, following, downwards, the link carrying g, there is provided, in the rear wall r of the claw, a groove n, parallel to the bearing faces of the branches of the claw and passing between them, as can be seen in Figure 1.

   In this case, the width of the opening m of the claw hook and the depth of the groove n must together be at least the value 2d, so that the chain links g and f find place one beside the l other in the claw.



   The groove n is advantageously deepened towards the rear, at its lower end (at w), so that the chain end which is, for example, wound around a load can exit the claw obliquely towards the rear.



   When it is desired to introduce a chain with short links into a claw of the type described or to remove such a chain therefrom, the procedure is as follows:

 <Desc / Clms Page number 4>

   shown in figure 4, by rotating by a certain angle, for example 90 degrees, forward, the chain links f and u, which come out at the base of the claw, and then pulling the chain up, in the direction of the arrow. In this way only, in particular, it is possible to prevent the chain link u, when lifting the chain, from striking the underside of the claw. FIG. 4 shows how the chain link f engages in the groove through at least part of its thickness.

   To allow outward pivoting, without friction, of the chain link u, the outer edge of the branches of the claw, seen from the side, has the appearance of an arc of a circle around the point of suspension of the chain.



   Details of the invention can of course be implemented in a manner different from that applied in the examples shown in the drawing. In addition, for example for particularly heavy loads, the shortening claw can be shaped as a double claw, three branches being therefore juxtaposed and two chains being suspended therefrom.



  Such a device could, moreover, also serve to suspend a running chain, without special links, by its free ends.



    CLAIMS
1.- Shortening claw with two branches for chains, characterized in that the claw (k) is shaped like a hook and in that its length of branches (1) going from the lower side of the claw to the tip of the branches is more greater than the length (t) of the chain pitch, reduced by twice the thickness (d) of the chain link so that the chain can only come loose if the link following the suspended link is bent at an acute angle to the direction of traction of the tensioned chain.


    

Claims (1)

2.- Griffe de raccourcissement suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la largeur libre (m) dé l'ouverture de la griffe délimitée sensiblement par des parallèles est inférieure à deux fois l'épaisseur (d) du maillon de chaîne et n'est, de préférence, pas supérieure de beaucoup à cette épaisseur. 2.- shortening claw according to claim 1, characterized in that the free width (m) of the opening of the claw delimited substantially by parallels is less than twice the thickness (d) of the chain link and n It is preferably not much greater than this thickness. 3.- Griffe de raccourcissement suivant les revendications 1 ou 2, caractérisée en ce que la paroi postérieure (r) de l'ouverture de la griffe présente une rainure (n) dans la zone comprise entre les branches (z), parallèle auxdites branches, d'une profondeur telle que la largeur du crochet et la profondeur de la rainure, ensemble, soient un peu plus grandes que deux fois l'épaisseur du maillon de chaîne. 3.- shortening claw according to claims 1 or 2, characterized in that the rear wall (r) of the opening of the claw has a groove (n) in the area between the branches (z), parallel to said branches , of a depth such that the width of the hook and the depth of the groove together are a little greater than twice the thickness of the chain link. 4. - Griffe de raccourcissement suivant les revendications 1,2 ou 3 caractérisée en ce que sa paroi postérieure (r) est légèrement coudée vers 1' arrière, au niveau des pointes des branches, de préférence de telle façon que la partie supérieure (o) de la paroi postérieure se trouve en ligne droite avec la base (b) de l'ouverture du crochet. 4. - Shortening claw according to claims 1, 2 or 3 characterized in that its rear wall (r) is slightly bent towards the rear, at the level of the tips of the branches, preferably so that the upper part (o ) of the rear wall is in a straight line with the base (b) of the hook opening. 5.- Griffe de raccourcissement suivant l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisée en ce que les côtés inférieurs des branches (z) apparaissent, vus latéralement, en forme d'arcs le cercle et, vus de face, forment ensemble un profil de coussinet adapté à l'arc du maillon de chaîne. 5.- Shortening claw according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the lower sides of the branches (z) appear, seen laterally, in the form of arcs the circle and, seen from the front, together form a bearing profile adapted to the arc of the chain link. 6. - Griffe de raccourcissement suivant l'une quelconque des revendications 3 à 5, caractérisée en ce que la rainure (n) est approfondie à son extrémité inférieure. 6. - Shortening claw according to any one of claims 3 to 5, characterized in that the groove (n) is deepened at its lower end. 7.- Griffe double destinée à recevoir deux extrémités de chaîne et se composent de deux griffes de raccourcissement suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, caractérisée en ce que les griffes juxtaposées sont réunies en une pièce de façon que la double griffe n'ait que trois branches, la branche médiane étant commune aux deux griffes. 7.- Double claw intended to receive two chain ends and consist of two shortening claws according to any one of claims 1 to 6, characterized in that the juxtaposed claws are joined in one piece so that the double claw n 'has only three branches, the middle branch being common to both claws.
BE521816D BE521816A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE521816A true BE521816A (en)

Family

ID=157281

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE521816D BE521816A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE521816A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2878640A (en) * 1957-05-13 1959-03-24 Johnson Fritz Safety chain claw
US3233933A (en) * 1963-11-13 1966-02-08 Bernard F Coski Dual capacity chain hooks

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2878640A (en) * 1957-05-13 1959-03-24 Johnson Fritz Safety chain claw
US3233933A (en) * 1963-11-13 1966-02-08 Bernard F Coski Dual capacity chain hooks

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2675648C (en) Device with a winding curtain
EP2221518B1 (en) Fixation piece of a cable road section made of wire mesh on a bracket arm
WO2008101781A1 (en) Device with a flexible curtain
FR2490253A1 (en) FRAME PROPULSION CLAMP
CA2601109A1 (en) Orthodontic correction appliance
FR2725428A1 (en) Conveyor system for pallets
CH644312A5 (en) TIRE CHAIN.
BE521816A (en)
WO2023105175A2 (en) Wire-tensioning device
EP1376798A1 (en) Conduit meshsupport
EP0813012A1 (en) Electrical cable support and cable duct with such supports
FR2601066A1 (en) DRIVE DEVICE FOR MACHINES FOR MINING WITH CHUCK CHAIN.
FR2490158A1 (en) ANTI-SLIP CHAIN FOR VEHICLE TIRES
BE1026538B1 (en) ACCESSORY FOR FIXING A GRILL PANEL TO A FENCE POST COMPRISING A LOCKING PIECE AND A CLAMPING PIECE
EP0318373B1 (en) Foldable console for scaffoldings
WO2006092075A1 (en) Vehicle antiskid device
FR2731583A1 (en) Tree fence strap
FR2547194A1 (en) BRANCHARD MOORING HOOK FOR AMBULANCE
EP1319586B1 (en) Underfloor fixation for a spare wheel of a vehicle
FR2581372A1 (en) BELT EXTENSIONER
CH484827A (en) Auxiliary trolley allowing the use of a front fork lift as a side fork lift
FR2898768A1 (en) Metal stake type vine tieing in device for e.g. supporting growth of vine, has guiding unit permitting spacer to take closed position by sliding branch of spacer along edges of fins, and immobilization unit coinciding spacer inside fins
FR2496584A1 (en) CAN WITH SUPPORT FOR CYCLES
FR3110646A1 (en) HOOK FOR ESPECIALLY ELASTIC TENSIONER AND INCLUDING TENSIONER
FR2928142A1 (en) Driven roller conveyor for loads, has rollers mounted by end parts, in grooves such that each roller rests only by its cylindrical wall on strand supported by supporting unit i.e. wing, where end parts is formed of cylindrical pilot points